Nee..solo's heersenquote:Op maandag 6 februari 2006 10:00 schreef Zanderrr het volgende:
Solo's? Bah, wat ouderwets.
VET... er bestaan meer mensen dan ik die de Böhse Onkelz kennenquote:Op maandag 6 februari 2006 10:02 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
Böhse Onkelz - Wieder Mal ´Nen Tag Verschenk vind ik erg mooi gitaarstuk.
Jazekers, ben een grote fan van ze!! Zijn super! (zijn helaas niet veel mensen die ervan houden)quote:Op maandag 6 februari 2006 10:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
VET... er bestaan meer mensen dan ik die de Böhse Onkelz kennen![]()
En indd..dat nummer is vet... de akkoestische versie
Ik ben ook een grote fan...jammer dat ze gestopt zijn...quote:Op maandag 6 februari 2006 10:08 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Jazekers, ben een grote fan van ze!! Zijn super! (zijn helaas niet veel mensen die ervan houden)
Welke ook gaaf is is Prinz Valium (akkoetisch)
Helaas wel ja, erg jammerquote:Op maandag 6 februari 2006 10:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik ben ook een grote fan...jammer dat ze gestopt zijn...
Heb je de DVD Live in Hamburg?.. daar speelt Gonzo 'm toch erg netjes![]()
Wie kent ze niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
VET... er bestaan meer mensen dan ik die de Böhse Onkelz kennen![]()
En indd..dat nummer is vet... de akkoestische versie
ik heb 'm besteld via de Large... dacht 25 euro ofzoquote:Op maandag 6 februari 2006 10:14 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Helaas wel ja, erg jammer
van mij mochten ze nog wel doorgaan.
Nee die helaas niet, toch ff zoeken of ik em kan vinden.
Zeker weten!quote:Op maandag 6 februari 2006 10:08 schreef L3IPO het volgende:
Alles van de Dire Straits!
Ik ken ze nietquote:Op maandag 6 februari 2006 10:15 schreef crackhead het volgende:
[..]
Wie kent ze niet.Ik vind het gitaarwerk in Baja wel aardig. Echt hoogstaand is het niet geloof ik maar klinkt wel leuk. Net als gitaarstukjes in Heilige Lieder...
Kijk toppie, dank voor de tip!quote:Op maandag 6 februari 2006 10:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
ik heb 'm besteld via de Large... dacht 25 euro ofzo
DubbelDVD.. 't concert.. Making of, Interviews e.d.. leuk dingetje wel![]()
Kijk. Jij hebt er verstand van. Precies de nummers die ik wilde noemen.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:16 schreef Robar het volgende:
Eric Clapton - Layla (originele versie)
Dire straits - Diverse nummers waaronder live versie van walk of live, brothers in arms (kippenvel), private investigations, money for nothing.
Vet..woon je ook in 't oosten dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 10:18 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
[..]
Kijk toppie, dank voor de tip!![]()
![]()
Anders ff keer richting Duitsland rijden, is dichtbij![]()
Bij Arnhemquote:Op maandag 6 februari 2006 10:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vet..woon je ook in 't oosten dan?![]()
Misschien dat 't aan de plek ligt waar je woont in NL![]()
![]()
Zeker!quote:Op maandag 6 februari 2006 10:24 schreef crackhead het volgende:
En laat ik niet vergeten: zo ongeveer elk nummer van Stevie Ray Vaughn
Edit dit bericht maar effe als je verstandig bent, ben bang dat dat niet magquote:Op maandag 6 februari 2006 10:26 schreef mgerben het volgende:
quote:Op maandag 6 februari 2006 10:08 schreef L3IPO het volgende:
Willie the Pimp bijvoorbeeldquote:Op maandag 6 februari 2006 10:40 schreef whoops het volgende:
Een van de vele nummers vanFrank Zappa
...
ik hoop dat dit een grapje isquote:Op maandag 6 februari 2006 12:52 schreef qu63 het volgende:
Queen - Bohemian Rhapsody
Queen - Brighton Rock (live versie)
Brian May - Last Horizon (zeker na Brighton Rock en dan met mooie achtergrond beelden)
Queen - Love of my life
Queen - '39
Queen - Hammer to fall (langzame versie)
Ik vind dat ook mooie gitaarstukken. En dit topic lijkt me niet bedoeld om andermans smaak af te kraken, toch?quote:Op maandag 6 februari 2006 14:37 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik hoop dat dit een grapje is, die gitarist van queen was zo enorm slecht
dan mag je jouw idool steve vai wel even aanspreken dat hij met zulke slechte gitaristen omgaatquote:Op maandag 6 februari 2006 14:37 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik hoop dat dit een grapje is, die gitarist van queen was zo enorm slecht
publiciteit is ook geld verdienenquote:Op maandag 6 februari 2006 14:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
dan mag je jouw idool steve vai wel even aanspreken dat hij met zulke slechte gitaristen omgaat
Niet afzeiken inderdaad...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind dat ook mooie gitaarstukken. En dit topic lijkt me niet bedoeld om andermans smaak af te kraken, toch?
Als hij nou een liedje van Henk Wijngaard genoemd had, à la...
Hebben we het wel over de zelfde gitarist? Brian May heeft geniale riffs geschreven en is zeker een topgitarist. Ik ben geen fan van Santana, dan ga ik niet van de daken schreeuwen: wat een waardeloze gitarist. Santana is een topper, maar zijn muziek spreekt mij niet aan! Dat is wat anders, wat jij hier impliceert is duidelijke dovenmansoren. En Steve Vai? Dat is een ongelofelijk notenkakker die geen ophouden weet, hij krijgt de meest rare geluiden uit een gitaar (leuk), hij speelt met zijn tremeloe over de snaren als een strijkstrok (grappig), maar ik zal nooit iets van hem kopen, zo nerveus word ik van die gast. Versta me niet verkeerd, hij is een ware God...alhoewel nichten kunnen geen God zijn, maar staat hoog in de boom als beste gitarist. (Ik vind Satriani wat dat betreft toegankelijker en relaxter).quote:Op maandag 6 februari 2006 15:02 schreef funkmaster het volgende:
[..]
publiciteit is ook geld verdienen![]()
alle respect voor muziek van queen, wilde je niet beledigen, vind het echt mooie muziek....maar zie gewoon geen talent in Brian May, dat het net zo goed een willekeurige andere gitarist kunnen zijn naar mijn mening!
maar Queen is zeker een goeie band, dat is zeker waar
Is Vai een nicht?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:15 schreef Votz het volgende:
[..]
Hebben we het wel over de zelfde gitarist? Brian May heeft geniale riffs geschreven en is zeker een topgitarist. Ik ben geen fan van Santana, dan ga ik niet van de daken schreeuwen: wat een waardeloze gitarist. Santana is een topper, maar zijn muziek spreekt mij niet aan! Dat is wat anders, wat jij hier impliceert is duidelijke dovenmansoren. En Steve Vai? Dat is een ongelofelijk notenkakker die geen ophouden weet, hij krijgt de meest rare geluiden uit een gitaar (leuk), hij speelt met zijn tremeloe over de snaren als een strijkstrok (grappig), maar ik zal nooit iets van hem kopen, zo nerveus word ik van die gast. Versta me niet verkeerd, hij is een ware God...alhoewel nichten kunnen geen God zijn, maar staat hoog in de boom als beste gitarist. (Ik vind Satriani wat dat betreft toegankelijker en relaxter).
ik ben het niet met je eens...laat ik het braaf daarbij houdenquote:Op maandag 6 februari 2006 15:15 schreef Votz het volgende:
[..]
Hebben we het wel over de zelfde gitarist? Brian May heeft geniale riffs geschreven en is zeker een topgitarist. Ik ben geen fan van Santana, dan ga ik niet van de daken schreeuwen: wat een waardeloze gitarist. Santana is een topper, maar zijn muziek spreekt mij niet aan! Dat is wat anders, wat jij hier impliceert is duidelijke dovenmansoren. En Steve Vai? Dat is een ongelofelijk notenkakker die geen ophouden weet, hij krijgt de meest rare geluiden uit een gitaar (leuk), hij speelt met zijn tremeloe over de snaren als een strijkstrok (grappig), maar ik zal nooit iets van hem kopen, zo nerveus word ik van die gast. Versta me niet verkeerd, hij is een ware God...alhoewel nichten kunnen geen God zijn, maar staat hoog in de boom als beste gitarist. (Ik vind Satriani wat dat betreft toegankelijker en relaxter).
standaard?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:19 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens...laat ik het braaf daarbij houden
Brian May heeft naar mijn mening echt geen mooie gitaarstukken geschreven![]()
lekker standaard allemaal...dire straits, steve vai, Al DiMeola...daar kan hij nog een heeele hoop van leren!
quote:Op maandag 6 februari 2006 10:00 schreef Zanderrr het volgende:
Solo's? Bah, wat ouderwets.
Dus omdat een gitarist geen gekke bekken trekt of als een malloot over het podium rent is het een technische minder goede gitarist?quote:Op maandag 6 februari 2006 17:21 schreef LedZep het volgende:
Brian May is technisch gezien echt geen goede gitarist imho. Bij elk optreden is hij één en al concentratie, terwijl een top gitarist gewoon blind moet kunnen spelen en tegelijkertijd een show moet neerzetten
intro van Firth of Fifth op piano mag er wel wezen!quote:Op maandag 6 februari 2006 17:50 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Dus omdat een gitarist geen gekke bekken trekt of als een malloot over het podium rent is het een technische minder goede gitarist?![]()
Ontopic:
De solo die Steve Hackett neerlegt in Firth of Fifth van Genesis mag er best wezen.
gevoel voor humor heb je welquote:Op maandag 6 februari 2006 18:11 schreef kamagurka het volgende:
Rhandy Rhoades blaast de meeste faggots die al genoemd zijn nog weg vanuit zijn graf
en Tender Surrender, voor de mensen die hem normaal te snel vinden gaan...quote:Op maandag 6 februari 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
En laten we "Speed metal symphony" van Steve Vai ook niet vergeten
Gitaarsolo's zijn toch al meestal kaakverlammend saai, maar als het dan ook nog van die ouwe bluesrock zombies moeten zijn... ja dan liever de flitsende "humor" van randyquote:
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:55 schreef funkmaster het volgende:
en dude: technische partijen worden bedoeld, en Brian May is nou niet bepaald technisch "goed" ofzo![]()
hondquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
oh, en ik heet geen dude, maar Grafhond
Gitaarpuristenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
Ik geef je helemaal gelijk! Kings of leon zijn technisch ook niet super maar wel onwijs Rock & Roll.. wat een onzin dat een geweldige solo technisch perfect moet zijnquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
Tjah voor mij is het belangrijk hoe een solo klinkt. Voor mijn leraar is het juist belangrijk dat een solo klopt. Oftewel, dat elk nootje wat word gespeeld ook echt niet weglaatbaar is. Dat heb je soms dat een gitarist een heleboel prut speelt wat allemaal achterwege kan worden gelatenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Yup. Maar dat hoeft niets te zeggen.quote:
Misschien heb je wel dezelfde emoties die ik heb voor Kurt Cobain. Dat mensen hem durven vermelden in een Gitaristen Top 100. Een over de paard getild ventje, misschien had hij wel gelijk over het wereldje waarin hij zicht bevond, maar gitaarspelen kon hij absoluut niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:19 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens...laat ik het braaf daarbij houden
Brian May heeft naar mijn mening echt geen mooie gitaarstukken geschreven![]()
lekker standaard allemaal...dire straits, steve vai, Al DiMeola...daar kan hij nog een heeele hoop van leren!
Vooral van Dream Theater kan ik Under a Glass Moon en Home aanraden, in Home ook geniale toetsensectie. Verder vind ik het hele oeuvre indrukwekkend, geniaal spel allemaal, en verder supervermakelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef _nWo_ het volgende:
IK zou voor de gein eens naar het nummer Rush - 2112, tenminste als je 20 minuten de tijd heb, want zo lang duurt het nummer eigenlijk, 1 en al opbouw van mooie gitaarpassage's, echt een meesterwerk !
Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Deep Purple (Blackmoore that is)
Led Zeppelin,
Ozzy Osbourne (Zakk Wylde & Randy Rhoads)
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.
Allemaal Bands/Artiesten met geweldige nummers met solo's erin.
Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.
HELEMAAL MEE EENS!!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef _nWo_ het volgende:
IK zou voor de gein eens naar het nummer Rush - 2112, tenminste als je 20 minuten de tijd heb, want zo lang duurt het nummer eigenlijk, 1 en al opbouw van mooie gitaarpassage's, echt een meesterwerk !
Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Deep Purple (Blackmoore that is)
Led Zeppelin,
Ozzy Osbourne (Zakk Wylde & Randy Rhoads)
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.
Allemaal Bands/Artiesten met geweldige nummers met solo's erin.
Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.
Ik vind de solo in Hell's Kitchen echt te prachtig gewoon, het hele nummer is gewoon echt te mooi voor woorden vind ik.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:29 schreef Jasperde_Lange het volgende:
[..]
Vooral van Dream Theater kan ik Under a Glass Moon en Home aanraden, in Home ook geniale toetsensectie. Verder vind ik het hele oeuvre indrukwekkend, geniaal spel allemaal, en verder supervermakelijk.
Vooral live @ pulsequote:Op maandag 6 februari 2006 12:10 schreef Ill-Skillz het volgende:
Pink Floyd - Comfortably Numb.
Er zijn een hele hoop gitaristen die minder goed kunnen spelen dan Slash hoor. Hij maakt over het algemeen weinig fouten bij concerten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:31 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik vind de solo's van Slash altijd erg lekker om te luisteren. Lekker sloppy en technisch absoluut niet sterk. Maar om mijn vingers bij af te likken.....vooral in Estranged.....
ja die knul die kon dat welquote:Op maandag 6 februari 2006 10:40 schreef whoops het volgende:
Een van de vele nummers vanFrank Zappa
...
Mark Knopflerquote:Op maandag 6 februari 2006 10:08 schreef L3IPO het volgende:
Nummer is nu op MTV2 en heet "Heart in a cage". Krijg kippenvel van die solo terwijl ik het nummer op zich niet eens echt geweldig vindt.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:01 schreef Mr.Dre het volgende:
Dat nieuwe nummer van The Strokes heeft een aantal fantastische gitaarsolo's. Ben ff de naam kwijt...
Ik ga 28 maart naar de Simple Minds in de HMH.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef LedZep het volgende:
Ik ben op 18 april 2005 bij Mark Knopfler geweest in Ahoy'
me 2quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik ga 28 maart naar de Simple Minds in de HMH.
Die gast heb ik verleden jaar op Ospel gezien, hij is goedquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:12 schreef Cool_Runner het volgende:
[..]
Mark Knopfler
Verder vind ik Joe Bonamassa enorm goeie solo's weggeven. ''Junction 61''/''Reconsider Baby''![]()
Precies!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 04:50 schreef Acathla het volgende:
Free - Allright Now
Beatles - Hard Days Night (Wellicht simpele solo, maar klinkt als een klok)
REM - The One I Love (Simpel, maar klinkt wederom weer)
Ik vind dat een gitaarsolo totaal niet moeilijk hoeft te zijn. Het moet 'klinken'.
Dat is geen solo maar een riff.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:33 schreef twentemeisje het volgende:
Een simpele, maar ik vind 'm o zo lekker: de intro van Enter Sandman van Metallica!
Ach, lekker boeiendquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is geen solo maar een riff.
Argghhh..."Guns n' Roses"!!!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Guns 'n' Roses - Estranged
Goh, heb altijd unaniem met mijn leeftijdsgenoten gedacht dat het 'n' was. Gek, ben anders zo'n freak als het op spelling aankomtquote:
ik zou juist denken dat het 'n moest zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Goh, heb altijd unaniem met mijn leeftijdsgenoten gedacht dat het 'n' was. Gek, ben anders zo'n freak als het op spelling aankomt
Je laat de o weg, het is Guns no Roses oftewel Guns n' Rosesquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:44 schreef NiteSpeed het volgende:
je laat de a en de d weg, dus het zal vast 'n' zijn, taaltechnisch gezien
volgens de officiele site is het n' trouwens
Volgens de band is het n'...staat ook op elk albumhoesje etc, dus geen twijfel over mogelijk. Kijk 'n staat natuurlijk voor "an", n' voor "nd", maar dat spreek je net zo uit als "and" dus denk dat ze die voorste apostrof overbodig vonden oidquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik zou juist denken dat het 'n moest zijn
ik heb hier ook een album liggen (niet van de Guns..) en dat heet Lock 'n Load..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Volgens de band is het n'...staat ook op elk albumhoesje etc, dus geen twijfel over mogelijk. Kijk 'n staat natuurlijk voor "an", n' voor "nd", maar dat spreek je net zo uit als "and" dus denk dat ze die voorste apostrof overbodig vonden oid.
Rock 'n roll wordt meestal ook zó gespeld, net als tig veel andere dingen, dat weet ik ook wel. Maar zij waren blijkbaar van mening dat het achter de n moest, zoals ik al zei.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik heb hier ook een album liggen (niet van de Guns..) en dat heet Lock 'n Load..
dus met een apostrof, en nog wel vóór de n
okquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Rock 'n roll wordt meestal ook zó gespeld, net als tig veel andere dingen, dat weet ik ook wel. Maar zij waren blijkbaar van mening dat het achter de n moest, zoals ik al zei.
Helaas speelt hij bij ieder concert dezelfde "doodle".quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:55 schreef Soepblik het volgende:
Metallica - One (allemaal, akoestisch en electrisch)![]()
Sowieso vind ik Hammet over het algemeen goede solo's doen. Kijk maar eens naar de live DVD's van metallica. Hij doet het gewoon met twee vingers in zijn neus, en improviseren gaat ook alsof het niks is.![]()
Hulde!![]()
Verder:quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:10 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Verder:
Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine
Deep Purple - Child in Time
Carlos Santana - She's not there
zijn d'r zoveel....teveel om op te noemen
Dream Theater inderdaad ook te goed btw!
Omdat ie helemaal zo goed niet is, maar je hem wel goed moet vinden omdat ie door iedereen wordt vereerd?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:04 schreef Jurrio het volgende:
Owja en natuurlijk Led Zeppelin - Stairway to heaven...hoe kon ik die nou vergeten
Shine on you crazy diamondquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:18 schreef NiteSpeed het volgende:
David Gilmour is natuurlijk ook een briljante gitarist.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ie helemaal zo goed niet is, maar je hem wel goed moet vinden omdat ie door iedereen wordt vereerd?
Waar slaat dat nou weer op!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ie helemaal zo goed niet is, maar je hem wel goed moet vinden omdat ie door iedereen wordt vereerd?
Doe even normaal ja. Jij stelt een (weliswaar retorische) vraag en ik geef er antwoord. Niet miepen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:07 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op!
Mag ik niet nummers mooi vinden ofzo? Dat jij hem niet zo goed vindt (omdat je je er misschien te goed voor voelt), wil niet zeggen dat hij voor mij nog niet mooi hoeft te zijn.
Ik heb een bredere muziekkennis dan de gemiddelde mens hoor en op zich doet zelfs dat er nog niet toe, maar wat ik bedoel is dat je niet zonder kennis over iemand, diegene op 1 reactie moet beoordelen.
En het was nog offtopic ook.
Dus houdt dat soort reacties in het vervolg voortaan voor je aub.
Ik zie er geen vraagteken achter staan. Het was een opmerking van mezelf tegen mezelf. Jij insinueert dat ik muziek mooi vind omdat de massa die muziek mooi vindt, terwijl dat niet waar is en ik kom voor mezelf op. Mag dat niet?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Doe even normaal ja. Jij stelt een (weliswaar retorische) vraag en ik geef er antwoord. Niet miepen.
Ook Comfortably Numb live @ pulsequote:
ik ookquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef LedZep het volgende:
Ik ben op 18 april 2005 bij Mark Knopfler geweest in Ahoy'
't gaat niet om wie de beste gitaristen zijn, maar wat de beste (meest geweldige) gitaarsolo's zijn, toch?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef gunner4life het volgende:
[..]
ik ook![]()
geweldig concert !![]()
ik mis Eagle Eye Cherry nog :x die vent kan ook aardig spelen
verder: Dire Straits/Mark Knopfler, Bryan Adams, Eric Clapton, Guns N Roses, Santana, Lenny Kravitz & The White Stripes.. etc
Dat mag.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:32 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ik zie er geen vraagteken achter staan. Het was een opmerking van mezelf tegen mezelf. Jij insinueert dat ik muziek mooi vind omdat de massa die muziek mooi vindt, terwijl dat niet waar is en ik kom voor mezelf op. Mag dat niet?
Dat was dus wel een vraag.
Lijkt me duidelijk...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't gaat niet om wie de beste gitaristen zijn, maar wat de beste (meest geweldige) gitaarsolo's zijn, toch?
hehe, zie mijn post daarvoorquote:Op zondag 12 februari 2006 14:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk...![]()
De beste solo's zijn altijd nog degene die zich beperken tot een aanvulling op een nummer en verder niet afleiden trouwens. Zodra iemand gaat lopen masturberen op zijn frettenladder haak ik resoluut af. Helaas is dat vaak het geval bij de zgn. "topgitaristen"...
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:44 schreef Daniel.San het volgende:
goeie solo's die me te binnen schieten:
......
Nirvana - Come as you are
spreekt voor zich
ach, jij hebt er geen ruk verstand van manquote:
Sssst!quote:Op maandag 13 februari 2006 16:12 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
ach, jij hebt er geen ruk verstand van man![]()
![]()
Was daar nou mis mee? Hij is best mooi. Het gaat er niet om dat er 80.000 noten gespeeld worden binnen 2 secondenquote:
Steve Lukather...quote:Op maandag 13 februari 2006 15:45 schreef jvnkie het volgende:
Och ja.. er zijn zoveel meesterlijke gitaristen.
Je zou een lijst van 100 toppers zo vol krijgen denk ik.
Qua rock-solo's mis ik toch enkele grootheden in jullie lijstjes:
Steve Lukather
Dweezil Zappa
Nuno Bettencourt
enz.. enz..
Ik moet nog steeds lachen om die gozer die Nirvana noemde trouwens...![]()
Waarschijnlijk heb je hem dan gezien met zijn project-bandje "El Grupo".. Is nogal experimenteel en jazzy.. moet je van houden inderdaad...quote:Op maandag 13 februari 2006 19:17 schreef DuranK het volgende:
Steve Lukather...
Zen werk met Toto is goed. Maar ik heb em ook solo gezien.. na 10 minuten had ik er genoeg van, ik werd er helemaal gestoord van.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:01 schreef L.Mo het volgende:
Santana met Europe en Eric Johnson met Cliffs of Dover vind ik wel twee goeie.
Maar er zijn er zoooo veel
Check!. En inderdaad. Comfortably Numb behoort met zijn voorloop ook tot een van de meest etherische solo's ooit!quote:Op maandag 13 februari 2006 20:36 schreef Sloggi het volgende:
In Sultans of Swing zit een hele aardige en in behoorlijk wat liedjes van Pink Floyd natuurlijk (Comfortably Numb, Money, etc. etc. etc.)
Nice filmpje! Knopfler makes it look so easy!quote:Op maandag 13 februari 2006 22:23 schreef five2one het volgende:
[..]
Check!. En inderdaad. Comfortably Numb behoort met zijn voorloop ook tot een van de meest etherische solo's ooit!
Na 4:30 komt ie los. En dan idd zo'n droge kop blijven houden....quote:Op maandag 13 februari 2006 23:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Nice filmpje! Knopfler makes it look so easy!
Hier kan misschien de "Fok! Gitaarsolo top 100" van gemaakt wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
For the sake of the topic (en omdat ik me kapot verveel) maak ik maar even een totaaloverzichtje, das makkelijker downloaden cd's kopen.
waslijst
Hier moeten alleen de echte toppers nog ff uitgelicht worden, want er staat ook wel wat minder werk tussen. Ik heb gewoon alle liedjes die gepost zijn gecopypasted.
Puik Planquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:23 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Hier kan misschien de "Fok! Gitaarsolo top 100" van gemaakt worden
Ja top 25 ofzo....wie opent ff het topic?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:59 schreef Ill-Skillz het volgende:
Misschien dat een top 25 meer haalbaar is.
Ik wil niet uit een lijst nominerenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
Misschien dat we dit topic nog even kunnen blijven gebruiken voor nominatierondes.
Laten we zeggen dat iedereen twee liedjes uit de bovenstaande lijst mag nomineren, tot er 30/40 nominaties zijn. Die proppen we dan in een topic voor de uiteindelijke top 25!
dat is inderdaad een achterlijk ideequote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik wil niet uit een lijst nomineren
Ieder maakt dan zn eigen top 25, en dan krijgt nummer 1 tot 25 een bepaald aantal punten. Zoiets?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
dat is inderdaad een achterlijk idee
Nou ja, voor mij hoeft het sowieso niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Ieder maakt dan zn eigen top 25, en dan krijgt nummer 1 tot 25 een bepaald aantal punten. Zoiets?
Top 10 of Top 5 lijkt me overzichtelijker + beter. Nadeel is dan alleen dat mensen in hun beperktheid blijven denken en niet op nieuwe ideeen komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij hoeft het sowieso niet.
Ik weet wel 25 nummers met lekkere solo's, maar om ze in de goede volgorde te zetten gaat niet lukken. Bij een top 5 zou dat makkelijker zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:36 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Top 10 of Top 5 lijkt me overzichtelijker + beter. Nadeel is dan alleen dat mensen in hun beperktheid blijven denken en niet op nieuwe ideeen komen.
Red Special van Brian May natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:40 schreef Tobbes het volgende:
Custom Les Paul natuurlijk, hoezo veel werk?
Zullen we de rest van de Dire Straits ook even af gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:50 schreef Sloggi het volgende:
Het beginstuk van Money for Nothing is trouwens ook behoorlijk tof 8)
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef ivosnivo het volgende:
romeo and julliet
Ik moet me schamenquote:
Inderdaad, is dat ook meteen gedaanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zullen we de rest van de Dire Straits ook even af gaan?Tunnel of Love, Brothers in Arms, Heavy Fuel, Money for Nothing, Sultans of swing, de genialiteit van die mannen kent geen grenzen.
En ook dan weer benadeel je eigenlijk de rest van Queen's nummers die mss iets minder bekend zijn, maar niet minder mooi. Ik noem dus vanaf nu *in geen geval* afzonderlijke nummers meerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad, is dat ook meteen gedaan
Bij deze wil ik ook even de mannen van Queen eren: Bohemian Rhapsody, Don't Stop Me Now, I Want it All en natuurlijk Innuendo.
Ok, maar die herinner ik me niet zo gauw (je hoort ze niet zo vaak), en in veel nummers zitten geen echte solo'squote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
En ook dan weer benadeel je eigenlijk de rest van Queen's nummers die mss iets minder bekend zijn, maar niet minder mooi. Ik noem dus vanaf nu *in geen geval* afzonderlijke nummers meer.
maar wel ingewikkelde riffs e.d.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok, maar die herinner ik me niet zo gauw (je hoort ze niet zo vaak), en in veel nummers zitten geen echte solo's
't Ging toch om solo'squote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
maar wel ingewikkelde riffs e.d.
luister maar eens goed
Dan de versie van Guns n' Rosesquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
't Ging toch om solo's
Stones:
Sympathy for the Devil
OK, Lucie Silvas' Nothing Else Matters is niet kut, het is modernquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ach ga toch weg. Moderniseren noem ik het.
Béide versie's zijn kutquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
OK, Lucie Silvas' Nothing Else Matters is niet kut, het is modern
Dan heb je het over een artiest die niks weet van dat soort muziek. Overigens vind ik Nothing Else Matters een ontzettend saai kutnummer, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
OK, Lucie Silvas' Nothing Else Matters is niet kut, het is modern
de accoustische is niet door Brian gespeeld idd..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:03 schreef Haushofer het volgende:
Jimmy Page, Whole lotta Love, en toch de gitaarsolo uit Innuendo. Maar volgens mij is die niet eens door Brian May ingespeeld, maar door Steve Howe. Overigens vind ik Brian May een koning met zijn gitaar, het is soms net een orgel wat op je afkomt. Als je hoort wat hij bv op A Night at the Opera klaar weet te spelen met zijn gitaar... denk je dat het trompetten of piccolo's zijn, is het zijn Red Special![]()
ja vooral na die versie met het symfonie orkest, dat nummer was echt overal altijd tig keer per dag te horen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan heb je het over een artiest die niks weet van dat soort muziek. Overigens vind ik Nothing Else Matters een ontzettend saai kutnummer, maar dat terzijde.
met het juiste budget kan ik m'n gitaar laten klinken als een Zuid-Afrikaanse Orangoetangquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:03 schreef Haushofer het volgende:
Jimmy Page, Whole lotta Love, en toch de gitaarsolo uit Innuendo. Maar volgens mij is die niet eens door Brian May ingespeeld, maar door Steve Howe. Overigens vind ik Brian May een koning met zijn gitaar, het is soms net een orgel wat op je afkomt. Als je hoort wat hij bv op A Night at the Opera klaar weet te spelen met zijn gitaar... denk je dat het trompetten of piccolo's zijn, is het zijn Red Special![]()
besef wel ff dat dit de '70's waren he. geen digitale shit, geen computers waarbij je alles lekker kan invullen etc. en budget? dat was er niet, alleen studiotijdquote:Op zondag 19 februari 2006 10:53 schreef funkmaster het volgende:
[..]
met het juiste budget kan ik m'n gitaar laten klinken als een Zuid-Afrikaanse Orangoetang![]()
je gitaar laten huilen is ook geen kunst, zet dan een echt kind op het podium en sla dat verrotquote:gitaar laten klinken als orgel is echt totaal geen prestatie, pak dan gewoon een orgel....je laat je orgel toch ook niet klinken als een drumstel?![]()
goed onderbouwdquote:kortom, ik blijf erbij....Brian May suck donkeyballs
dat laatste was al duidelijk hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
Dire Straits is van dezelfde tijd als Queen, en vind de gitaarpartijen van Mark Knopfler wel een stuk inginieuzer moet ik zeggen....maar dat is mijn mening.
Ben sowieso meer een Dire Straits fan, dan Queen....
Dire Straits is net zo vaak genoemdquote:Op zondag 19 februari 2006 11:29 schreef funkmaster het volgende:
wist niet dat het topic "beste gitaarsolo's van Queen" heette![]()
Naast hetgeen wat al eerder is genoemd (over het algemeen heel mooie solo's!) zijn er nog andere solo's die mij zeer aanspreken:quote:Op maandag 6 februari 2006 09:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hey mensen!
Wat vinden jullie nou \'t liedje met de beste gitaarsolo ooit?![]()
kon geen topic vinden met deze vraag
ik zal beginnen: ik vind de solo van Van Halen in Beat It toch wel erg mooi![]()
Ook de solo in Iron Maiden\'s Blood Brothers vind ik geweldig![]()
Donder dan op naar het dire straits topic, en laat dit topic aan mensen die wél van muziek houdenquote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
Dire Straits is van dezelfde tijd als Queen, en vind de gitaarpartijen van Mark Knopfler wel een stuk inginieuzer moet ik zeggen....maar dat is mijn mening.
....en sterfquote:Op zondag 19 februari 2006 15:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Donder dan op naar het dire straits topic, en laat dit topic aan mensen die wél van muziek houden
Mark Knopfler is een topper, maar ik word zo moe van het luisteren naar de Dire Straits. Muzikaal is het geniaal, maar die vent moet gewoon zijn mond houden. Niet om aan te horen.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
'Dire Straits' betekent ook niet voor niets 'arme sloebers'quote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef DuranK het volgende:
Mark Knopfler had geen geld voor een plectrum, Brian May tenminste welDie heeft die volgens mij uit een penny laten slijpen.
Brian gebruikt gewoon een muntje, iets wat de Dire straits ook wel een keer gehad moeten hebbenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef DuranK het volgende:
Mark Knopfler had geen geld voor een plectrum, Brian May tenminste welDie heeft die volgens mij uit een penny laten slijpen.
Vergeet niet dat "Dire straits" niet alleen Mark Knopfler betekent. Ze hadden indertijd 3 gitaristen. Wat die andere 2 deden weet ik overigens niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
Brian gebruikt gewoon een muntje, iets wat de Dire straits ook wel een keer gehad moeten hebben
hij heeft wel jaren later nog een aantal six pence muntjes laten maken ja
ik ben geen Dire Straits fan, dus dat weet ik nietquote:Op zondag 19 februari 2006 19:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet dat "Dire straits" niet alleen Mark Knopfler betekent. Ze hadden indertijd 3 gitaristen. Wat die andere 2 deden weet ik overigens niet.
Ik probeer het wel eens met een muntje, maar ik vind t niksquote:Op zondag 19 februari 2006 19:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik ben geen Dire Straits fan, dus dat weet ik niet
Maar ik neem aan dat een van die gitaristen of andere bandleden toch ooit wel een keer een muntje gehad moeten hebben
Brian gebruikte altijd een sixpence als plectrum, en heeft jaren later, toen ze geen betaalmiddel meer waren, er nog een zooi na laten maken bij de Britse Munt
3 gitaristen en dan nog steeds van die slaapverwekkende minimale honkytonk muziek... dát moet een wereldprestatie hetenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet dat "Dire straits" niet alleen Mark Knopfler betekent. Ze hadden indertijd 3 gitaristen. Wat die andere 2 deden weet ik overigens niet.
Ik ga hier maar geen direct antwoord op geven denk ik. Bespaart me een hoge bloeddruk.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
3 gitaristen en dan nog steeds van die slaapverwekkende minimale honkytonk muziek... dát moet een wereldprestatie heten![]()
en reply's over Brian Mayquote:Op zondag 19 februari 2006 22:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik ga hier maar geen direct antwoord op geven denk ik. Bespaart me een hoge bloeddruk.
quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
3 gitaristen en dan nog steeds van die slaapverwekkende minimale honkytonk muziek... dát moet een wereldprestatie heten![]()
Zeg dat maar niet te hard tegen Robert Fripp. Voor je het weet kijkt hij je nooit meer aanquote:Op zondag 19 februari 2006 10:53 schreef funkmaster het volgende:
[..]
met het juiste budget kan ik m'n gitaar laten klinken als een Zuid-Afrikaanse Orangoetang![]()
gitaar laten klinken als orgel is echt totaal geen prestatie, pak dan gewoon een orgel....je laat je orgel toch ook niet klinken als een drumstel?![]()
Tijd terug bij muziekles op school, op barok, had ik "barok 'n roll" bedacht, kom ik er nu achter dat iemand mijn idee gejat heeft!quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:53 schreef GlennDesign het volgende:
Yngwie Malmsteen - baroque & roll
oja..
Steve Vai - You here
is ook mooi
Dan hoor ik liever Bad Love van Eric Clapton.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:56 schreef Aurelium het volgende:
Eric Clapton - Old LoveWat een meester is die held.
PER!!!!! MIJN HELD.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:51 schreef DuranK het volgende:
Wat bedoel je met anti-gitaar solo's?
Want bijvoorbeeld
Roxette - Listen to your heart
Zit lekkere solo in
dat einde is zo fantastischquote:Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef LedZep het volgende:
Dream Theater - Hell's Kitchen is inderdaad een godsgruwelijk mooi nummer.
Dream Theaterquote:
OMG JA!! Dat is ècht, maar dan ook ècht de allerbeste gitaarsolo ooit!!!quote:Op maandag 6 februari 2006 12:10 schreef Ill-Skillz het volgende:
Lynyrd Skynyrd - Free Bird.
Geniaal!!quote:Op zondag 19 maart 2006 14:58 schreef Jaal het volgende:
Aerosmith - Walk This Way
Allman Brothers - Blue Sky
Allman Brothers Band - Jessica
Beatles - And Your Bird Can Sing
Jethro Tull - Aqualung
Jimi Hendrix - Purple Haze
Phish - Stash
Yngwie Malmsteen - Black Star
Yes - Starship Trooper
Leuk he, merken dat je zelf smaak hebt en de rest om je heen wansmaak!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef SilverRocket het volgende:
God, hoe vertederend, allemaal kiezen voor gitaristen die technisch goed zijn maar nog geen fatsoenlijk stukje muziek kunnen schrijven al krijgen ze er een leven lang voor.....met uitzondering van Brian May natuurlijk.
Mensen die vinden dat ze de juiste smaak hebbenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:06 schreef Viper2k1 het volgende:
[..]
Leuk he, merken dat je zelf smaak hebt en de rest om je heen wansmaak!![]()
![]()
![]()
bedankt voor deze 100% onzin....brian mayquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef SilverRocket het volgende:
God, hoe vertederend, allemaal kiezen voor gitaristen die technisch goed zijn maar nog geen fatsoenlijk stukje muziek kunnen schrijven al krijgen ze er een leven lang voor.....met uitzondering van Brian May natuurlijk.
leg eens uit waarom hij dan niet in het rijtje hoort volgens jou?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:19 schreef funkmaster het volgende:
[..]
bedankt voor deze 100% onzin....brian may![]()
brian may en "hele technische gitarist" zijn toch echt 2 totaaaaaal verschillende dingen in mijn ogen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
leg eens uit waarom hij dan niet in het rijtje hoort volgens jou?
Vai, Satriani en Petrucci zijn ook van een andere orde als May. Wat ik uniek vind aan May is zijn 'eigen' stijl. Zijn solo in the Invisible Man vind ik persoonlijk (ik wil niet zeggen technisch, maar zo klinkt het wel) een hoogstandje. Brian vind ik live qua improviseren wat minder. Ik heb de indruk dat het hem vroeger wat makkelijker af ging dan "nu". Begin carriere Queen tot half/eind jaren 80 bedoel ik met 'nu'.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:54 schreef funkmaster het volgende:
[..]
brian may en "hele technische gitarist" zijn toch echt 2 totaaaaaal verschillende dingen in mijn ogen.
met alle respect, maar brian may is nou niet bepaald heel technisch ofzo.
Steve Vai, Joe Satriani, John Petrucci spelen hem (technisch gezien) totaal lam![]()
Ze spelen helemaal niet met 3 gitaristen, heb ik zelf nooit gezien .quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Haarbandquote:Op maandag 17 april 2006 13:05 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Ze spelen helemaal niet met 3 gitaristen, heb ik zelf nooit gezien .
In ieder geval : Knopfler is een getalenteerd songwriter ,met een echt eigen stijl op gitaar .
Opvallend vind ik dat zijn bekendheid niet is voortgekomen uit een bepaald imago of omdat ie er zo lekker uitziet .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |