abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 18:15:49 #76
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34801702
john petrucci was trouwens nog niet genoemd als goeie solist, al is het niet mijn stijl maar het is technisch gezien wel een hoogstandje!
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_34801789
En laten we "Speed metal symphony" van Steve Vai ook niet vergeten
  maandag 6 februari 2006 @ 18:19:19 #78
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34801824
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
En laten we "Speed metal symphony" van Steve Vai ook niet vergeten
en Tender Surrender, voor de mensen die hem normaal te snel vinden gaan...
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_34801875
Oe, schande dat ik Joe Satriani nog niet heb genoemd. Wat een emotie!
pi_34802135
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef funkmaster het volgende:

[..]

gevoel voor humor heb je wel
Gitaarsolo's zijn toch al meestal kaakverlammend saai, maar als het dan ook nog van die ouwe bluesrock zombies moeten zijn... ja dan liever de flitsende "humor" van randy
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 6 februari 2006 @ 18:33:36 #81
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_34802240
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:55 schreef funkmaster het volgende:
en dude: technische partijen worden bedoeld, en Brian May is nou niet bepaald technisch "goed" ofzo
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.

oh, en ik heet geen dude, maar Grafhond
  maandag 6 februari 2006 @ 18:34:43 #82
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_34802275
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.

hond
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_34803628
Een paar dan.
Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
Faith No More - Easy
Knack - My Sharona
Joe Satriani - Always with me, Always with you

Misschien volgen er later nog meer
pi_34805063
quote:

Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
Gitaarpuristen
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 6 februari 2006 @ 19:55:08 #85
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34805117
quote:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk! Kings of leon zijn technisch ook niet super maar wel onwijs Rock & Roll.. wat een onzin dat een geweldige solo technisch perfect moet zijn
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_34805175
quote:

[..]

Tjah voor mij is het belangrijk hoe een solo klinkt. Voor mijn leraar is het juist belangrijk dat een solo klopt. Oftewel, dat elk nootje wat word gespeeld ook echt niet weglaatbaar is. Dat heb je soms dat een gitarist een heleboel prut speelt wat allemaal achterwege kan worden gelaten En verder is het gewoon smaak
pi_34806178
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is Vai een nicht?
Yup. Maar dat hoeft niets te zeggen.

Als ik een lijst mag maken:
Steve Lukather - Never walk alone
Jeff Skunk Baxter - How do the fools survive (Doobie Brothers)
Neal Schon - 31/91
Michael Landau - I'm buzzed
En dan alles van gitaristen zoals Larry Carlton, Lee Ritenour, Accoustic Alchemy, etc etc...
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_34806290
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:19 schreef funkmaster het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens...laat ik het braaf daarbij houden

Brian May heeft naar mijn mening echt geen mooie gitaarstukken geschreven
lekker standaard allemaal...dire straits, steve vai, Al DiMeola...daar kan hij nog een heeele hoop van leren!
Misschien heb je wel dezelfde emoties die ik heb voor Kurt Cobain. Dat mensen hem durven vermelden in een Gitaristen Top 100. Een over de paard getild ventje, misschien had hij wel gelijk over het wereldje waarin hij zicht bevond, maar gitaarspelen kon hij absoluut niet.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_34806564
IK zou voor de gein eens naar het nummer Rush - 2112, tenminste als je 20 minuten de tijd heb, want zo lang duurt het nummer eigenlijk, 1 en al opbouw van mooie gitaarpassage's, echt een meesterwerk !

Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Deep Purple (Blackmoore that is)
Led Zeppelin,
Ozzy Osbourne (Zakk Wylde & Randy Rhoads)
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.

Allemaal Bands/Artiesten met geweldige nummers met solo's erin.
Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.
pi_34810892
Ik heb een hoop favorieten die hier ook genoemd zijn maar

Stevie Ray Vaughan - Lenny

Blijft prachtig!
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_34811493
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef _nWo_ het volgende:
IK zou voor de gein eens naar het nummer Rush - 2112, tenminste als je 20 minuten de tijd heb, want zo lang duurt het nummer eigenlijk, 1 en al opbouw van mooie gitaarpassage's, echt een meesterwerk !

Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Led Zeppelin,
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.

Vooral van Dream Theater kan ik Under a Glass Moon en Home aanraden, in Home ook geniale toetsensectie. Verder vind ik het hele oeuvre indrukwekkend, geniaal spel allemaal, en verder supervermakelijk.
"This is the way it has to be", the wiseman wisely said
pi_34811608
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef _nWo_ het volgende:

Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Led Zeppelin,
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.

HELEMAAL MEE EENS!!

Bijna alles ken ik, en vind ik geweldig
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34811635
Is Vai nou gewoon een nichtje, of is hij echt hardcore homo? Iets zegt me dat het gewoon een enorme ijdeltuit en aandachtshoer is namelijk.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_34811748
De solo in Led Zeppelin's Since I've been loving you...

De solo stelt op zich niet zoveel voor, maar de rustige opbouw naar de solo en het explosieve begin geven me steeds weer kippenvel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_34813106
harry saksioni

klaar

1 grote solo
ijsbergvla
pi_34813276
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:29 schreef Jasperde_Lange het volgende:

[..]

Vooral van Dream Theater kan ik Under a Glass Moon en Home aanraden, in Home ook geniale toetsensectie. Verder vind ik het hele oeuvre indrukwekkend, geniaal spel allemaal, en verder supervermakelijk.
Ik vind de solo in Hell's Kitchen echt te prachtig gewoon, het hele nummer is gewoon echt te mooi voor woorden vind ik.
Verder vind ik de combinatie in solo's van gitaar/synth van A Change Of Seasons en Octavarium erg goed gezocht.
De solo's van The Spirit Carries On en Through Her Eyes op de Metropolis DVD echt megavet uitgevoerd. Zeker een aanrader ook die DVD.

Voor ik het vergeet, side project van Dream Theater drummer Mike Portnoy "Liquid Tension Experiment", staat op hun eerste cd het nummer State of Grace.
Alleen piano en gitaarspel, een echte tearjerker dat nummer, echt prachtig !
pi_34814202
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:10 schreef Ill-Skillz het volgende:
Pink Floyd - Comfortably Numb.
Vooral live @ pulse

Wat duurt ie daar? 7 minuten ofzo

Oja: Jimi Hendrix - All along the watchtower heftig!
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_34814374
Oh, een Deep purple - Child In Time moet hier natuurlijk tussen staan
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_34826573
Solo in Sonata Arctica - The power of one is erg cool
pi_34828310
Ik vind de solo's van Slash altijd erg lekker om te luisteren. Lekker sloppy en technisch absoluut niet sterk. Maar om mijn vingers bij af te likken.....vooral in Estranged.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')