en Tender Surrender, voor de mensen die hem normaal te snel vinden gaan...quote:Op maandag 6 februari 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
En laten we "Speed metal symphony" van Steve Vai ook niet vergeten
Gitaarsolo's zijn toch al meestal kaakverlammend saai, maar als het dan ook nog van die ouwe bluesrock zombies moeten zijn... ja dan liever de flitsende "humor" van randyquote:
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:55 schreef funkmaster het volgende:
en dude: technische partijen worden bedoeld, en Brian May is nou niet bepaald technisch "goed" ofzo![]()
hondquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
oh, en ik heet geen dude, maar Grafhond
Gitaarpuristenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
Ik geef je helemaal gelijk! Kings of leon zijn technisch ook niet super maar wel onwijs Rock & Roll.. wat een onzin dat een geweldige solo technisch perfect moet zijnquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic over geweldige gitaarsolo's gaat en volgens mij is belangrijker dat een solo goed klinkt dan dat 'ie technisch perfect is of dat de gitarist niet op z'n snaren hoeft te kijken. Ik ben trouwens helemaal niet gitaartechnisch onderlegd, zoals zovelen hier, dus ik ga meer op "gevoel" af als het om een solo gaat. En dan vind ik de solo in Somebody To Love best lekker klinken. Net als sommige solo's van The Edge. Maar dat is natuurlijk ook een lachertje voor de gitaarpuristen.
Tjah voor mij is het belangrijk hoe een solo klinkt. Voor mijn leraar is het juist belangrijk dat een solo klopt. Oftewel, dat elk nootje wat word gespeeld ook echt niet weglaatbaar is. Dat heb je soms dat een gitarist een heleboel prut speelt wat allemaal achterwege kan worden gelatenquote:Op maandag 6 februari 2006 18:33 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Yup. Maar dat hoeft niets te zeggen.quote:
Misschien heb je wel dezelfde emoties die ik heb voor Kurt Cobain. Dat mensen hem durven vermelden in een Gitaristen Top 100. Een over de paard getild ventje, misschien had hij wel gelijk over het wereldje waarin hij zicht bevond, maar gitaarspelen kon hij absoluut niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:19 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens...laat ik het braaf daarbij houden
Brian May heeft naar mijn mening echt geen mooie gitaarstukken geschreven![]()
lekker standaard allemaal...dire straits, steve vai, Al DiMeola...daar kan hij nog een heeele hoop van leren!
Vooral van Dream Theater kan ik Under a Glass Moon en Home aanraden, in Home ook geniale toetsensectie. Verder vind ik het hele oeuvre indrukwekkend, geniaal spel allemaal, en verder supervermakelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef _nWo_ het volgende:
IK zou voor de gein eens naar het nummer Rush - 2112, tenminste als je 20 minuten de tijd heb, want zo lang duurt het nummer eigenlijk, 1 en al opbouw van mooie gitaarpassage's, echt een meesterwerk !
Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Deep Purple (Blackmoore that is)
Led Zeppelin,
Ozzy Osbourne (Zakk Wylde & Randy Rhoads)
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.
Allemaal Bands/Artiesten met geweldige nummers met solo's erin.
Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.
HELEMAAL MEE EENS!!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef _nWo_ het volgende:
IK zou voor de gein eens naar het nummer Rush - 2112, tenminste als je 20 minuten de tijd heb, want zo lang duurt het nummer eigenlijk, 1 en al opbouw van mooie gitaarpassage's, echt een meesterwerk !
Verder :
Dream Theater,
Metallica,
Jimi Hendrix,
Slayer,
Pantera,
Gary Moore,
Steve Ray Vaughan,
Iron Maiden,
Joe Satriani,
Deep Purple (Blackmoore that is)
Led Zeppelin,
Ozzy Osbourne (Zakk Wylde & Randy Rhoads)
Megadeth,
Judas Priest,
Exodus,
Meshuggah.
Allemaal Bands/Artiesten met geweldige nummers met solo's erin.
Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.
Ik vind de solo in Hell's Kitchen echt te prachtig gewoon, het hele nummer is gewoon echt te mooi voor woorden vind ik.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:29 schreef Jasperde_Lange het volgende:
[..]
Vooral van Dream Theater kan ik Under a Glass Moon en Home aanraden, in Home ook geniale toetsensectie. Verder vind ik het hele oeuvre indrukwekkend, geniaal spel allemaal, en verder supervermakelijk.
Vooral live @ pulsequote:Op maandag 6 februari 2006 12:10 schreef Ill-Skillz het volgende:
Pink Floyd - Comfortably Numb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |