Red Special van Brian May natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:40 schreef Tobbes het volgende:
Custom Les Paul natuurlijk, hoezo veel werk?
Zullen we de rest van de Dire Straits ook even af gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:50 schreef Sloggi het volgende:
Het beginstuk van Money for Nothing is trouwens ook behoorlijk tof 8)
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef ivosnivo het volgende:
romeo and julliet
Ik moet me schamenquote:
Inderdaad, is dat ook meteen gedaanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zullen we de rest van de Dire Straits ook even af gaan?Tunnel of Love, Brothers in Arms, Heavy Fuel, Money for Nothing, Sultans of swing, de genialiteit van die mannen kent geen grenzen.
En ook dan weer benadeel je eigenlijk de rest van Queen's nummers die mss iets minder bekend zijn, maar niet minder mooi. Ik noem dus vanaf nu *in geen geval* afzonderlijke nummers meerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad, is dat ook meteen gedaan
Bij deze wil ik ook even de mannen van Queen eren: Bohemian Rhapsody, Don't Stop Me Now, I Want it All en natuurlijk Innuendo.
Ok, maar die herinner ik me niet zo gauw (je hoort ze niet zo vaak), en in veel nummers zitten geen echte solo'squote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
En ook dan weer benadeel je eigenlijk de rest van Queen's nummers die mss iets minder bekend zijn, maar niet minder mooi. Ik noem dus vanaf nu *in geen geval* afzonderlijke nummers meer.
maar wel ingewikkelde riffs e.d.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok, maar die herinner ik me niet zo gauw (je hoort ze niet zo vaak), en in veel nummers zitten geen echte solo's
't Ging toch om solo'squote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
maar wel ingewikkelde riffs e.d.
luister maar eens goed
Dan de versie van Guns n' Rosesquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
't Ging toch om solo's
Stones:
Sympathy for the Devil
OK, Lucie Silvas' Nothing Else Matters is niet kut, het is modernquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ach ga toch weg. Moderniseren noem ik het.
Béide versie's zijn kutquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
OK, Lucie Silvas' Nothing Else Matters is niet kut, het is modern
Dan heb je het over een artiest die niks weet van dat soort muziek. Overigens vind ik Nothing Else Matters een ontzettend saai kutnummer, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
OK, Lucie Silvas' Nothing Else Matters is niet kut, het is modern
de accoustische is niet door Brian gespeeld idd..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:03 schreef Haushofer het volgende:
Jimmy Page, Whole lotta Love, en toch de gitaarsolo uit Innuendo. Maar volgens mij is die niet eens door Brian May ingespeeld, maar door Steve Howe. Overigens vind ik Brian May een koning met zijn gitaar, het is soms net een orgel wat op je afkomt. Als je hoort wat hij bv op A Night at the Opera klaar weet te spelen met zijn gitaar... denk je dat het trompetten of piccolo's zijn, is het zijn Red Special![]()
ja vooral na die versie met het symfonie orkest, dat nummer was echt overal altijd tig keer per dag te horen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan heb je het over een artiest die niks weet van dat soort muziek. Overigens vind ik Nothing Else Matters een ontzettend saai kutnummer, maar dat terzijde.
met het juiste budget kan ik m'n gitaar laten klinken als een Zuid-Afrikaanse Orangoetangquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:03 schreef Haushofer het volgende:
Jimmy Page, Whole lotta Love, en toch de gitaarsolo uit Innuendo. Maar volgens mij is die niet eens door Brian May ingespeeld, maar door Steve Howe. Overigens vind ik Brian May een koning met zijn gitaar, het is soms net een orgel wat op je afkomt. Als je hoort wat hij bv op A Night at the Opera klaar weet te spelen met zijn gitaar... denk je dat het trompetten of piccolo's zijn, is het zijn Red Special![]()
besef wel ff dat dit de '70's waren he. geen digitale shit, geen computers waarbij je alles lekker kan invullen etc. en budget? dat was er niet, alleen studiotijdquote:Op zondag 19 februari 2006 10:53 schreef funkmaster het volgende:
[..]
met het juiste budget kan ik m'n gitaar laten klinken als een Zuid-Afrikaanse Orangoetang![]()
je gitaar laten huilen is ook geen kunst, zet dan een echt kind op het podium en sla dat verrotquote:gitaar laten klinken als orgel is echt totaal geen prestatie, pak dan gewoon een orgel....je laat je orgel toch ook niet klinken als een drumstel?![]()
goed onderbouwdquote:kortom, ik blijf erbij....Brian May suck donkeyballs
dat laatste was al duidelijk hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
Dire Straits is van dezelfde tijd als Queen, en vind de gitaarpartijen van Mark Knopfler wel een stuk inginieuzer moet ik zeggen....maar dat is mijn mening.
Ben sowieso meer een Dire Straits fan, dan Queen....
Dire Straits is net zo vaak genoemdquote:Op zondag 19 februari 2006 11:29 schreef funkmaster het volgende:
wist niet dat het topic "beste gitaarsolo's van Queen" heette![]()
Naast hetgeen wat al eerder is genoemd (over het algemeen heel mooie solo's!) zijn er nog andere solo's die mij zeer aanspreken:quote:Op maandag 6 februari 2006 09:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hey mensen!
Wat vinden jullie nou \'t liedje met de beste gitaarsolo ooit?![]()
kon geen topic vinden met deze vraag
ik zal beginnen: ik vind de solo van Van Halen in Beat It toch wel erg mooi![]()
Ook de solo in Iron Maiden\'s Blood Brothers vind ik geweldig![]()
Donder dan op naar het dire straits topic, en laat dit topic aan mensen die wél van muziek houdenquote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
Dire Straits is van dezelfde tijd als Queen, en vind de gitaarpartijen van Mark Knopfler wel een stuk inginieuzer moet ik zeggen....maar dat is mijn mening.
....en sterfquote:Op zondag 19 februari 2006 15:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Donder dan op naar het dire straits topic, en laat dit topic aan mensen die wél van muziek houden
Mark Knopfler is een topper, maar ik word zo moe van het luisteren naar de Dire Straits. Muzikaal is het geniaal, maar die vent moet gewoon zijn mond houden. Niet om aan te horen.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
'Dire Straits' betekent ook niet voor niets 'arme sloebers'quote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef DuranK het volgende:
Mark Knopfler had geen geld voor een plectrum, Brian May tenminste welDie heeft die volgens mij uit een penny laten slijpen.
Brian gebruikt gewoon een muntje, iets wat de Dire straits ook wel een keer gehad moeten hebbenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef DuranK het volgende:
Mark Knopfler had geen geld voor een plectrum, Brian May tenminste welDie heeft die volgens mij uit een penny laten slijpen.
Vergeet niet dat "Dire straits" niet alleen Mark Knopfler betekent. Ze hadden indertijd 3 gitaristen. Wat die andere 2 deden weet ik overigens niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
Brian gebruikt gewoon een muntje, iets wat de Dire straits ook wel een keer gehad moeten hebben
hij heeft wel jaren later nog een aantal six pence muntjes laten maken ja
ik ben geen Dire Straits fan, dus dat weet ik nietquote:Op zondag 19 februari 2006 19:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet dat "Dire straits" niet alleen Mark Knopfler betekent. Ze hadden indertijd 3 gitaristen. Wat die andere 2 deden weet ik overigens niet.
Ik probeer het wel eens met een muntje, maar ik vind t niksquote:Op zondag 19 februari 2006 19:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik ben geen Dire Straits fan, dus dat weet ik niet
Maar ik neem aan dat een van die gitaristen of andere bandleden toch ooit wel een keer een muntje gehad moeten hebben
Brian gebruikte altijd een sixpence als plectrum, en heeft jaren later, toen ze geen betaalmiddel meer waren, er nog een zooi na laten maken bij de Britse Munt
3 gitaristen en dan nog steeds van die slaapverwekkende minimale honkytonk muziek... dát moet een wereldprestatie hetenquote:Op zondag 19 februari 2006 19:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vergeet niet dat "Dire straits" niet alleen Mark Knopfler betekent. Ze hadden indertijd 3 gitaristen. Wat die andere 2 deden weet ik overigens niet.
Ik ga hier maar geen direct antwoord op geven denk ik. Bespaart me een hoge bloeddruk.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
3 gitaristen en dan nog steeds van die slaapverwekkende minimale honkytonk muziek... dát moet een wereldprestatie heten![]()
en reply's over Brian Mayquote:Op zondag 19 februari 2006 22:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik ga hier maar geen direct antwoord op geven denk ik. Bespaart me een hoge bloeddruk.
quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
3 gitaristen en dan nog steeds van die slaapverwekkende minimale honkytonk muziek... dát moet een wereldprestatie heten![]()
Zeg dat maar niet te hard tegen Robert Fripp. Voor je het weet kijkt hij je nooit meer aanquote:Op zondag 19 februari 2006 10:53 schreef funkmaster het volgende:
[..]
met het juiste budget kan ik m'n gitaar laten klinken als een Zuid-Afrikaanse Orangoetang![]()
gitaar laten klinken als orgel is echt totaal geen prestatie, pak dan gewoon een orgel....je laat je orgel toch ook niet klinken als een drumstel?![]()
Tijd terug bij muziekles op school, op barok, had ik "barok 'n roll" bedacht, kom ik er nu achter dat iemand mijn idee gejat heeft!quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:53 schreef GlennDesign het volgende:
Yngwie Malmsteen - baroque & roll
oja..
Steve Vai - You here
is ook mooi
Dan hoor ik liever Bad Love van Eric Clapton.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:56 schreef Aurelium het volgende:
Eric Clapton - Old LoveWat een meester is die held.
PER!!!!! MIJN HELD.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:51 schreef DuranK het volgende:
Wat bedoel je met anti-gitaar solo's?
Want bijvoorbeeld
Roxette - Listen to your heart
Zit lekkere solo in
dat einde is zo fantastischquote:Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef LedZep het volgende:
Dream Theater - Hell's Kitchen is inderdaad een godsgruwelijk mooi nummer.
Dream Theaterquote:
OMG JA!! Dat is ècht, maar dan ook ècht de allerbeste gitaarsolo ooit!!!quote:Op maandag 6 februari 2006 12:10 schreef Ill-Skillz het volgende:
Lynyrd Skynyrd - Free Bird.
Geniaal!!quote:Op zondag 19 maart 2006 14:58 schreef Jaal het volgende:
Aerosmith - Walk This Way
Allman Brothers - Blue Sky
Allman Brothers Band - Jessica
Beatles - And Your Bird Can Sing
Jethro Tull - Aqualung
Jimi Hendrix - Purple Haze
Phish - Stash
Yngwie Malmsteen - Black Star
Yes - Starship Trooper
Leuk he, merken dat je zelf smaak hebt en de rest om je heen wansmaak!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef SilverRocket het volgende:
God, hoe vertederend, allemaal kiezen voor gitaristen die technisch goed zijn maar nog geen fatsoenlijk stukje muziek kunnen schrijven al krijgen ze er een leven lang voor.....met uitzondering van Brian May natuurlijk.
Mensen die vinden dat ze de juiste smaak hebbenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:06 schreef Viper2k1 het volgende:
[..]
Leuk he, merken dat je zelf smaak hebt en de rest om je heen wansmaak!![]()
![]()
![]()
bedankt voor deze 100% onzin....brian mayquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:21 schreef SilverRocket het volgende:
God, hoe vertederend, allemaal kiezen voor gitaristen die technisch goed zijn maar nog geen fatsoenlijk stukje muziek kunnen schrijven al krijgen ze er een leven lang voor.....met uitzondering van Brian May natuurlijk.
leg eens uit waarom hij dan niet in het rijtje hoort volgens jou?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:19 schreef funkmaster het volgende:
[..]
bedankt voor deze 100% onzin....brian may![]()
brian may en "hele technische gitarist" zijn toch echt 2 totaaaaaal verschillende dingen in mijn ogen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
leg eens uit waarom hij dan niet in het rijtje hoort volgens jou?
Vai, Satriani en Petrucci zijn ook van een andere orde als May. Wat ik uniek vind aan May is zijn 'eigen' stijl. Zijn solo in the Invisible Man vind ik persoonlijk (ik wil niet zeggen technisch, maar zo klinkt het wel) een hoogstandje. Brian vind ik live qua improviseren wat minder. Ik heb de indruk dat het hem vroeger wat makkelijker af ging dan "nu". Begin carriere Queen tot half/eind jaren 80 bedoel ik met 'nu'.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:54 schreef funkmaster het volgende:
[..]
brian may en "hele technische gitarist" zijn toch echt 2 totaaaaaal verschillende dingen in mijn ogen.
met alle respect, maar brian may is nou niet bepaald heel technisch ofzo.
Steve Vai, Joe Satriani, John Petrucci spelen hem (technisch gezien) totaal lam![]()
Ze spelen helemaal niet met 3 gitaristen, heb ik zelf nooit gezien .quote:Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |