Er zijn een hele hoop gitaristen die minder goed kunnen spelen dan Slash hoor. Hij maakt over het algemeen weinig fouten bij concerten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:31 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik vind de solo's van Slash altijd erg lekker om te luisteren. Lekker sloppy en technisch absoluut niet sterk. Maar om mijn vingers bij af te likken.....vooral in Estranged.....
ja die knul die kon dat welquote:Op maandag 6 februari 2006 10:40 schreef whoops het volgende:
Een van de vele nummers vanFrank Zappa
...
Mark Knopflerquote:Op maandag 6 februari 2006 10:08 schreef L3IPO het volgende:
Alles van de Dire Straits!
Nummer is nu op MTV2 en heet "Heart in a cage". Krijg kippenvel van die solo terwijl ik het nummer op zich niet eens echt geweldig vindt.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:01 schreef Mr.Dre het volgende:
Dat nieuwe nummer van The Strokes heeft een aantal fantastische gitaarsolo's. Ben ff de naam kwijt...
Ik ga 28 maart naar de Simple Minds in de HMH.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef LedZep het volgende:
Ik ben op 18 april 2005 bij Mark Knopfler geweest in Ahoy'
me 2quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ik ga 28 maart naar de Simple Minds in de HMH.
Die gast heb ik verleden jaar op Ospel gezien, hij is goedquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:12 schreef Cool_Runner het volgende:
[..]
Mark Knopfler
Verder vind ik Joe Bonamassa enorm goeie solo's weggeven. ''Junction 61''/''Reconsider Baby''![]()
Precies!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 04:50 schreef Acathla het volgende:
Free - Allright Now
Beatles - Hard Days Night (Wellicht simpele solo, maar klinkt als een klok)
REM - The One I Love (Simpel, maar klinkt wederom weer)
Ik vind dat een gitaarsolo totaal niet moeilijk hoeft te zijn. Het moet 'klinken'.
Dat is geen solo maar een riff.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:33 schreef twentemeisje het volgende:
Een simpele, maar ik vind 'm o zo lekker: de intro van Enter Sandman van Metallica!
Ach, lekker boeiendquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is geen solo maar een riff.
Argghhh..."Guns n' Roses"!!!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Guns 'n' Roses - Estranged
Goh, heb altijd unaniem met mijn leeftijdsgenoten gedacht dat het 'n' was. Gek, ben anders zo'n freak als het op spelling aankomtquote:
ik zou juist denken dat het 'n moest zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Goh, heb altijd unaniem met mijn leeftijdsgenoten gedacht dat het 'n' was. Gek, ben anders zo'n freak als het op spelling aankomt
Je laat de o weg, het is Guns no Roses oftewel Guns n' Rosesquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:44 schreef NiteSpeed het volgende:
je laat de a en de d weg, dus het zal vast 'n' zijn, taaltechnisch gezien
volgens de officiele site is het n' trouwens
Volgens de band is het n'...staat ook op elk albumhoesje etc, dus geen twijfel over mogelijk. Kijk 'n staat natuurlijk voor "an", n' voor "nd", maar dat spreek je net zo uit als "and" dus denk dat ze die voorste apostrof overbodig vonden oidquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik zou juist denken dat het 'n moest zijn
ik heb hier ook een album liggen (niet van de Guns..) en dat heet Lock 'n Load..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Volgens de band is het n'...staat ook op elk albumhoesje etc, dus geen twijfel over mogelijk. Kijk 'n staat natuurlijk voor "an", n' voor "nd", maar dat spreek je net zo uit als "and" dus denk dat ze die voorste apostrof overbodig vonden oid.
Rock 'n roll wordt meestal ook zó gespeld, net als tig veel andere dingen, dat weet ik ook wel. Maar zij waren blijkbaar van mening dat het achter de n moest, zoals ik al zei.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik heb hier ook een album liggen (niet van de Guns..) en dat heet Lock 'n Load..
dus met een apostrof, en nog wel vóór de n
okquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Rock 'n roll wordt meestal ook zó gespeld, net als tig veel andere dingen, dat weet ik ook wel. Maar zij waren blijkbaar van mening dat het achter de n moest, zoals ik al zei.
Helaas speelt hij bij ieder concert dezelfde "doodle".quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:55 schreef Soepblik het volgende:
Metallica - One (allemaal, akoestisch en electrisch)![]()
Sowieso vind ik Hammet over het algemeen goede solo's doen. Kijk maar eens naar de live DVD's van metallica. Hij doet het gewoon met twee vingers in zijn neus, en improviseren gaat ook alsof het niks is.![]()
Hulde!![]()
Verder:quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:10 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Verder:
Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine
Deep Purple - Child in Time
Carlos Santana - She's not there
zijn d'r zoveel....teveel om op te noemen
Dream Theater inderdaad ook te goed btw!
Omdat ie helemaal zo goed niet is, maar je hem wel goed moet vinden omdat ie door iedereen wordt vereerd?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:04 schreef Jurrio het volgende:
Owja en natuurlijk Led Zeppelin - Stairway to heaven...hoe kon ik die nou vergeten
Shine on you crazy diamondquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:18 schreef NiteSpeed het volgende:
David Gilmour is natuurlijk ook een briljante gitarist.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ie helemaal zo goed niet is, maar je hem wel goed moet vinden omdat ie door iedereen wordt vereerd?
Waar slaat dat nou weer op!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ie helemaal zo goed niet is, maar je hem wel goed moet vinden omdat ie door iedereen wordt vereerd?
Doe even normaal ja. Jij stelt een (weliswaar retorische) vraag en ik geef er antwoord. Niet miepen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:07 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op!
Mag ik niet nummers mooi vinden ofzo? Dat jij hem niet zo goed vindt (omdat je je er misschien te goed voor voelt), wil niet zeggen dat hij voor mij nog niet mooi hoeft te zijn.
Ik heb een bredere muziekkennis dan de gemiddelde mens hoor en op zich doet zelfs dat er nog niet toe, maar wat ik bedoel is dat je niet zonder kennis over iemand, diegene op 1 reactie moet beoordelen.
En het was nog offtopic ook.
Dus houdt dat soort reacties in het vervolg voortaan voor je aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |