Ik zie er geen vraagteken achter staan. Het was een opmerking van mezelf tegen mezelf. Jij insinueert dat ik muziek mooi vind omdat de massa die muziek mooi vindt, terwijl dat niet waar is en ik kom voor mezelf op. Mag dat niet?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Doe even normaal ja. Jij stelt een (weliswaar retorische) vraag en ik geef er antwoord. Niet miepen.
Ook Comfortably Numb live @ pulsequote:
ik ookquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef LedZep het volgende:
Ik ben op 18 april 2005 bij Mark Knopfler geweest in Ahoy'
't gaat niet om wie de beste gitaristen zijn, maar wat de beste (meest geweldige) gitaarsolo's zijn, toch?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:42 schreef gunner4life het volgende:
[..]
ik ook![]()
geweldig concert !![]()
ik mis Eagle Eye Cherry nog :x die vent kan ook aardig spelen
verder: Dire Straits/Mark Knopfler, Bryan Adams, Eric Clapton, Guns N Roses, Santana, Lenny Kravitz & The White Stripes.. etc
Dat mag.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:32 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ik zie er geen vraagteken achter staan. Het was een opmerking van mezelf tegen mezelf. Jij insinueert dat ik muziek mooi vind omdat de massa die muziek mooi vindt, terwijl dat niet waar is en ik kom voor mezelf op. Mag dat niet?
Dat was dus wel een vraag.
Lijkt me duidelijk...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't gaat niet om wie de beste gitaristen zijn, maar wat de beste (meest geweldige) gitaarsolo's zijn, toch?
hehe, zie mijn post daarvoorquote:Op zondag 12 februari 2006 14:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk...![]()
De beste solo's zijn altijd nog degene die zich beperken tot een aanvulling op een nummer en verder niet afleiden trouwens. Zodra iemand gaat lopen masturberen op zijn frettenladder haak ik resoluut af. Helaas is dat vaak het geval bij de zgn. "topgitaristen"...
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:44 schreef Daniel.San het volgende:
goeie solo's die me te binnen schieten:
......
Nirvana - Come as you are
spreekt voor zich
ach, jij hebt er geen ruk verstand van manquote:
Sssst!quote:Op maandag 13 februari 2006 16:12 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
ach, jij hebt er geen ruk verstand van man![]()
![]()
Was daar nou mis mee? Hij is best mooi. Het gaat er niet om dat er 80.000 noten gespeeld worden binnen 2 secondenquote:
Steve Lukather...quote:Op maandag 13 februari 2006 15:45 schreef jvnkie het volgende:
Och ja.. er zijn zoveel meesterlijke gitaristen.
Je zou een lijst van 100 toppers zo vol krijgen denk ik.
Qua rock-solo's mis ik toch enkele grootheden in jullie lijstjes:
Steve Lukather
Dweezil Zappa
Nuno Bettencourt
enz.. enz..
Ik moet nog steeds lachen om die gozer die Nirvana noemde trouwens...![]()
Waarschijnlijk heb je hem dan gezien met zijn project-bandje "El Grupo".. Is nogal experimenteel en jazzy.. moet je van houden inderdaad...quote:Op maandag 13 februari 2006 19:17 schreef DuranK het volgende:
Steve Lukather...
Zen werk met Toto is goed. Maar ik heb em ook solo gezien.. na 10 minuten had ik er genoeg van, ik werd er helemaal gestoord van.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:01 schreef L.Mo het volgende:
Santana met Europe en Eric Johnson met Cliffs of Dover vind ik wel twee goeie.
Maar er zijn er zoooo veel
Check!. En inderdaad. Comfortably Numb behoort met zijn voorloop ook tot een van de meest etherische solo's ooit!quote:Op maandag 13 februari 2006 20:36 schreef Sloggi het volgende:
In Sultans of Swing zit een hele aardige en in behoorlijk wat liedjes van Pink Floyd natuurlijk (Comfortably Numb, Money, etc. etc. etc.)
Nice filmpje! Knopfler makes it look so easy!quote:Op maandag 13 februari 2006 22:23 schreef five2one het volgende:
[..]
Check!. En inderdaad. Comfortably Numb behoort met zijn voorloop ook tot een van de meest etherische solo's ooit!
Na 4:30 komt ie los. En dan idd zo'n droge kop blijven houden....quote:Op maandag 13 februari 2006 23:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Nice filmpje! Knopfler makes it look so easy!
Hier kan misschien de "Fok! Gitaarsolo top 100" van gemaakt wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
For the sake of the topic (en omdat ik me kapot verveel) maak ik maar even een totaaloverzichtje, das makkelijker downloaden cd's kopen.
waslijst
Hier moeten alleen de echte toppers nog ff uitgelicht worden, want er staat ook wel wat minder werk tussen. Ik heb gewoon alle liedjes die gepost zijn gecopypasted.
Puik Planquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:23 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Hier kan misschien de "Fok! Gitaarsolo top 100" van gemaakt worden
Ja top 25 ofzo....wie opent ff het topic?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:59 schreef Ill-Skillz het volgende:
Misschien dat een top 25 meer haalbaar is.
Ik wil niet uit een lijst nominerenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
Misschien dat we dit topic nog even kunnen blijven gebruiken voor nominatierondes.
Laten we zeggen dat iedereen twee liedjes uit de bovenstaande lijst mag nomineren, tot er 30/40 nominaties zijn. Die proppen we dan in een topic voor de uiteindelijke top 25!
dat is inderdaad een achterlijk ideequote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik wil niet uit een lijst nomineren
Ieder maakt dan zn eigen top 25, en dan krijgt nummer 1 tot 25 een bepaald aantal punten. Zoiets?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
dat is inderdaad een achterlijk idee
Nou ja, voor mij hoeft het sowieso niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Ieder maakt dan zn eigen top 25, en dan krijgt nummer 1 tot 25 een bepaald aantal punten. Zoiets?
Top 10 of Top 5 lijkt me overzichtelijker + beter. Nadeel is dan alleen dat mensen in hun beperktheid blijven denken en niet op nieuwe ideeen komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij hoeft het sowieso niet.
Ik weet wel 25 nummers met lekkere solo's, maar om ze in de goede volgorde te zetten gaat niet lukken. Bij een top 5 zou dat makkelijker zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:36 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Top 10 of Top 5 lijkt me overzichtelijker + beter. Nadeel is dan alleen dat mensen in hun beperktheid blijven denken en niet op nieuwe ideeen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |