Hoe bedoel je deze vraag?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:04 schreef Jelleee het volgende:
jmaar.. Geen punten, of ben ik nou dom?
Hm, ik maak wel ff nieuwe dan
Hoe wil jij de pers op afstand houden met al die paparazi's hier???quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:33 schreef Subhuman het volgende:
* Pers op afstand houdt
Mensen, we weten nog niks; zodra we wat horen weten jullie het als eerste!
Steel van de rijken en geef aan de armen ???quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef Ireth het volgende:
Worden de, door de fraudeurs uitgedeelde punten eventueel nog verdeeld onder de kansarme onderaan bungelende deelnemers?![]()
![]()
Iquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:35 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Steel van de rijken en geef aan de armen ???![]()
fraudequote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:23 schreef Ireth het volgende:
Ik wil die fraudezaak nu wel op de voet blijven volgen natuurlijk!
Dikke vette korrel ben ik het niet helemaal mee eens, maar helaas...dit is een digitale opnamequote:Op woensdag 1 februari 2006 00:03 schreef lostminds het volgende:
never trust a man who's eyebrows meet...![]()
uit welke film was dat nou?
ik vind em te netjes, zwart/wit moet grauw en smerig zijn, dikke vette korrel enzo
liefst beetje sepia
bekijk wat corbijn foto's en je begrijpt wat ik bedoel
ja ok, da's misschien niet zo geschikt voor op het trouwfeestje van je zus![]()
Leef je uitquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:08 schreef lostminds het volgende:
met alleen levels en een beetje sepia kom je ook al een heel eind
zal ik em eens snel door photoshop halen en hier posten?
In feite voer je hiermee volgens mij flink het contrast op, tochquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:25 schreef lostminds het volgende:
[afbeelding]
levels
44
1,00
232
hue/saturation
33
8
0
colorize aanvinken
en hoewel dit de foto technisch slechter maakt vind ik het wel veel sfeervoller
Eensquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:34 schreef Ireth het volgende:
Worden de, door de fraudeurs uitgedeelde punten eventueel nog verdeeld onder de kansarme onderaan bungelende deelnemers?![]()
![]()
wegcroppen zou ook nog kunnenquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:33 schreef blackbully het volgende:
jammer dat de aandacht trekt naar de hand van je zus.
(omdat die veel lichter is als de rest)
op dat punt is het origineel beter naar mijn mening.
maar verder vind ik de lichte vorm van sepia er over een mooie manier om de foto wat op te leuken.
misschien is er een mogenlijkheid om met curves de hand wat terug te geven uit het origineel.
Ik denk dat die hand veroorzaakt wordt door het grainfilterquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:33 schreef blackbully het volgende:
jammer dat de aandacht trekt naar de hand van je zus.
(omdat die veel lichter is als de rest)
op dat punt is het origineel beter naar mijn mening.
maar verder vind ik de lichte vorm van sepia er over een mooie manier om de foto wat op te leuken.
misschien is er een mogenlijkheid om met curves de hand wat terug te geven uit het origineel.
Croppen is geen optiequote:
is dat de zus die de mama van Rick is?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:55 schreef PdeHoog het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van mijn foto
[afbeelding]
Deze foto stond dus op het menu van mijn zus haar trouwfeestje![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2006 08:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat de zus die de mama van Rick is?
psstquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:24 schreef NightAngel het volgende:
Hey mensen,
Zit niet zo vaak op Fok. Doe opleiding fotografie en ben bezig met afstuderen. Kwam deze wedstrijd tegen en t leek me leuk om mee te doen. Ik heb niemand opgeroepen om te stemmen. Heb natuurlijk wel aan vrienden verteld dat ik mee deed, maar dat is ook alles.
Oke ik ben nieuw ja, commentaar op de site is wel begrijpelijk maar wil zo wel ff laten weten dat ik hier niks mee te maken heb. Beetje jammer dat ik er wel op aangekeken wordt.
Greetz Kirsten
Die punt was voor HMaster-IIquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
psstwas jouw stem voor Ymke of Ynske?
quote:
Tuurlijk wel, maar heb zelf ook de punten nodig..quote:
Allereerst: welkom op FOT.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:24 schreef NightAngel het volgende:
Hey mensen,
Zit niet zo vaak op Fok. Doe opleiding fotografie en ben bezig met afstuderen. Kwam deze wedstrijd tegen en t leek me leuk om mee te doen. Ik heb niemand opgeroepen om te stemmen. Heb natuurlijk wel aan vrienden verteld dat ik mee deed, maar dat is ook alles.
Oke ik ben nieuw ja, commentaar op de site is wel begrijpelijk maar wil zo wel ff laten weten dat ik hier niks mee te maken heb. Beetje jammer dat ik er wel op aangekeken wordt.
Greetz Kirsten
en die heb je zeker nog helemaal nietquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:32 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar heb zelf ook de punten nodig..![]()
Die indruk is er ook niet, Je hebt in je stem ipv Inske, Imske getypt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:47 schreef NightAngel het volgende:
En ynske, tjah heb jou een punt gegeven omdat ik het eigenlijk wel een aparte foto vond. Bedoelde er iig nix verkeerds mee
zoals Poseidon al zei, het ging om een typverwarring, zodoende dat ik er naar vroegquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:47 schreef NightAngel het volgende:
Hey,
Snap dat jullie denken dat ik het allemaal heb geregeld. Ik weet dat het niet zo is en weet verder ook niet wat ik eraan moet doen. Al is het wel een lullige start zo :S
Het is geen zelfportret. Is een portret van mn beste vriendin..
En ynske, tjah heb jou een punt gegeven omdat ik het eigenlijk wel een aparte foto vond. Bedoelde er iig nix verkeerds mee
Mijn baan is gewoon TE saaiquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:06 schreef N.icka het volgende:
Jij kwam hier toch nooooooit meer??
* Spullen weer opbergt *quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
Dus geen vierendeling, raddraaien, schandpaal of ban?
whehehehehehequote:misschien moet ik de volgende keer maar weer meedoen zodat er iig geen twijfel zal bestaan over de derde plaats
Kul.quote:
Je draaft door....quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:48 schreef lostminds het volgende:
aha dus nightangel kreeg met opzet iedere keer 5 punten om de verdenking op haar te leggen, zou het dan 1 van de andere 4 geweest kunnen zijn?
xilantof heeft de punten niet echt nodig![]()
blijven er nog 3 over
als je zoiets doet dan geef je jezelf niet steeds 1 puntje want dan moet je zoveel klonen aanmaken
blijven er nog 2 over
flipper en kamermans
shark pak jij je spullen maar weer![]()
ja sorry hoor, zo'n mooi schandaal moet je wat langer van kunnen genieten vind ik![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:36 schreef RonaldV het volgende:
Kul.![]()
je miste ons gewoon![]()
Leuk dat je weer terug bent
whehehehehehquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:23 schreef Jelleee het volgende:
RonaldV, bedankt dat je ff links erbij heb geduwt..
Gister deed internet onze internetverbinding <- niet internet, shark
quote:
quote:
Nog groter?quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Wat mijn voorgangers dus reeds zeiden
Feli en zoDat je maar een grote jongen mag worden
Sorry Ynskequote:Op woensdag 1 februari 2006 11:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
en die heb je zeker nog helemaal niet
* Ynske stond helemaal te stuiteren dat er iemand is geweest die op haar gestemd had
in het Fotografie Feedbacktopic posten is meestal de manierquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:26 schreef oYo het volgende:
Fotowedstrijd januari 2006: Discussietopic: Portret #4 doe's dicht modje... ik had me bril niet op :|
Schaam je!quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:56 schreef HMaster-II het volgende:
totaal vergeten om te stemmen deze maand![]()
Door al die frauduleuze zaken en een stuiterend internet vanavond![]()
![]()
niet sorryquote:
quote:
Een poster had een geldig verhaal. Night_Angel (een heel aardige jongedame trouwens, ik sprak haar eerder vanavond over MSN) heeft haar verhaal al eerder uitgelegd. De overige users met maar één post zijn niet meegerekend.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:54 schreef Mauro het volgende:
Hoe is het nou geëindigd met die enkelposters?
Een aantal hebben netjes gemaild en dingen uitgelegd; hun punten zijn meegeteld. Een aantal andere hebben niet gemaild; hun punten zijn buiten beschouwing gelaten. Er is niemand gediskwalificeerd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:54 schreef Mauro het volgende:
Hoe is het nou geëindigd met die enkelposters?
quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:58 schreef RonaldV het volgende:
Een poster had een geldig verhaal. Night_Angel (een heel aardige jongedame trouwens, ik sprak haar eerder vanavond over MSN) heeft haar verhaal al eerder uitgelegd. De overige users met maar één post zijn niet meegerekend.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:58 schreef Subhuman het volgende:
Een aantal hebben netjes gemaild en dingen uitgelegd; hun punten zijn meegeteld. Een aantal andere hebben niet gemaild; hun punten zijn buiten beschouwing gelaten. Er is niemand gediskwalificeerd.
De 3 winnaars sturen ieder 2 onderwerpen in en daar mogen wij dan weer uit kiezen. 'Nachtfoto's' is nog niet geweest trouwens, (lijkt me wel erg lastig om iets orginelers te verzinnen dan een statiefje richting de autosnelweg met een seconde of anderhalfquote:Op woensdag 1 februari 2006 22:51 schreef oYo het volgende:
En wat wordt het thema voor februari?
Word er in overleg gekozen of hoe werkt dat?
Nachtfotografie is wel 1 van mijn favorietenquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:06 schreef Offy het volgende:
'Nachtfoto's' is nog niet geweest trouwens, (lijkt me wel erg lastig om iets orginelers te verzinnen dan een statiefje richting de autosnelweg met een seconde of anderhalf) misschien dat je iemand er mee op een idee brengt
Vind je?quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:43 schreef Schanulleke het volgende:
Gefeliciteerd Xilantof, DEMUTS en Dubbellu! Zeer terechte winnaars imho.
Ik vind dat ja. De foto van Xilantof is technisch goed, en Toeps blijft ook goed 'plakken'.quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je?Het is een hele duidelijke overwinnaar dit keer, maar ik snap er geen hout van. Ik vind die foto van Xila best leuk, maar echt niet speciaal of zo.
WHZ!quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Eindelijk wint Xilantof eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (maar alleen omdat Puckzzz en ik niet meedoen![]()
)
Gefeliciteerd man![]()
en
*handjeschudt*
oja, andere winnaars een grote zwaai![]()
Ja HALLO! Tis alweer bijna maart hoorquote:Op donderdag 2 februari 2006 09:00 schreef Xilantof het volgende:
Thnx allemaal!
Ik denk nog steeds na over onderwerpen.
En d'r zijn hier ook mensen die in het hoge noorden wonen. Waar dus geen carnaval gevierd wordtquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:52 schreef Puckzzz het volgende:
Carnaval?
ow wacht dat is eind februari....dan blijft het topic tot de laatste dag leeg
quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:17 schreef Offy het volgende:
Nou, volgens mij was er nog iemand op zoek naar een leuk thema
daar ben ik 1 week in het jaar jalours opquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:14 schreef Mauro het volgende:
[..]
En d'r zijn hier ook mensen die in het hoge noorden wonen. Waar dus geen carnaval gevierd wordt
Ik ga een heel eind met je mee dit keerquote:Op donderdag 2 februari 2006 01:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind die foto van Xila best leuk, maar echt niet speciaal of zo.
ik wist wel dat we allebei watermannen waren... maar 0102.. feli ron...quote:
Nou, ik vond er wel eentje uitspringen, maar dat was dus niet de winnaar (not even close).quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:11 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ga een heel eind met je mee dit keer. Er zaten heel veel foto's bij in de categorie 'technisch dik in orde' en/of 'best leuke foto', maar ik vond er niet 1 echt uitspringen. Normaal heb ik dat wel, weet ik na 1 keer door het overzicht scrollen wel wat mn nr 1 wordt. Nu had ik een stuk acht min of meer gelijkwaardige foto's
"magie"quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:21 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb 1 onderwerp..
eens zien waar ik de laatste vandaan tover..
mijne zijn verstuurd!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:28 schreef Schanulleke het volgende:
Pfff, zijn de onderwerpen nu nog niet bekend?
Ja hé, nou ook vertellen welke. Ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op donderdag 2 februari 2006 21:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, ik vond er wel eentje uitspringen, maar dat was dus niet de winnaar (not even close).
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef dubbellu het volgende:
Ik zal er wel weer eens overheen gelezen hebben maar wanneer mogen we weer stemmen???
Spoedig (ja, ja, het is laat, dus het ging even niet goed)quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:41 schreef dubbellu het volgende:
Ik zal er wel weer eens overheen gelezen hebben maar wanneer mogen we weer stemmen???
lostmindsquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:20 schreef Olio het volgende:
[..]
Ja hé, nou ook vertellen welke. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Vind zelf de foto van dubbelu erg geslaagd.
eindelijk erkenningquote:
Zegguh....ik heb op je gestemd hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 00:58 schreef lostminds het volgende:
[..]
eindelijk erkenning![]()
![]()
maar goed, over smaak valt niet te twisten, zie mijn opmerking hierboven, ik had echt gedacht dat die foto van mwvdlee veel hoger zou eindigen
Zonder die knipoog had je in mijn top 5 gestaanquote:Op zondag 5 februari 2006 00:58 schreef lostminds het volgende:
[..]
eindelijk erkenning![]()
![]()
maar goed, over smaak valt niet te twisten, zie mijn opmerking hierboven, ik had echt gedacht dat die foto van mwvdlee veel hoger zou eindigen
quote:Op zondag 5 februari 2006 01:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zegguh....ik heb op je gestemd hoorKijk maar in het stemtopic
Het stemtopic is geen slowchat (gezien drie posts van deze user) en misschien is het handig om je stem duidelijk aan te geven? (Dat is dit niet imho).quote:Op zondag 5 februari 2006 21:54 schreef oYo het volgende:
maar nachtfotografie (zw-w) lijkt me wel wat
Laten we het hopenquote:Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef Puckzzz het volgende:
het ziet er naar uit dat het abstract gaat worden
tsja ik zou het als stem voor ZW nachtfotografie zien, aangezien hij/zij dat toch zegt.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef Elefes het volgende:
Er maar even van uit gaande dat dit ook het sc topic voor februari is (of heb ik nou weer niet goed gekeken..?):
[..]
Het stemtopic is geen slowchat (gezien drie posts van deze user) en misschien is het handig om je stem duidelijk aan te geven? (Dat is dit niet imho).
quote:Op maandag 6 februari 2006 16:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tsja ik zou het als stem voor ZW nachtfotografie zien, aangezien hij/zij dat toch zegt.
en ja die SC
Als het abstract gaat worden heb ik ook al een inzending jaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:26 schreef Puckzzz het volgende:
Abstract doet het nog steeds goed in de stemming.
* Puckzzz heeft haar waarschijnlijke inzending al klaar liggen
als je een uurtje geleden archief wilt noemen dan wel jaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:30 schreef k_man het volgende:
Archiefwerk?
dat zou ik nou nooooit doen
Nou....laat eens zien danquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
als je een uurtje geleden archief wilt noemen dan wel ja
ik liep al een tijdje met het idee rond, en had vanavond zin om het uit te voeren. Het is zeer geslaagd, ik ben erg tevreden.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:26 schreef Puckzzz het volgende:
Abstract doet het nog steeds goed in de stemming.
* Puckzzz heeft haar waarschijnlijke voorlopige inzending al klaar liggen
niet nog 20 minuutjes wachten?quote:
argh...jullie kennen me te goedquote:
Shark heeft er maar 150...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
niet nog 20 minuutjes wachten?
straks gaat Schark ineens met zijn 300 klonen stemmen en wordt het ZW nachtfotografie
Ransaap!quote:Op donderdag 2 februari 2006 07:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vind dat ja. De foto van Xilantof is technisch goed, en Toeps blijft ook goed 'plakken'.
wie is Schark?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:40 schreef Puckzzz het volgende:
niet nog 20 minuutjes wachten?
straks gaat Schark ineens met zijn 300 klonen stemmen en wordt het ZW nachtfotografie
tsssss, nu al last van dementie?quote:
Nee, dat was ik, Shark.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:45 schreef Puckzzz het volgende:
tsssss, nu al last van dementie?
Schark moet nodig aan de vriendin(of zoiets was het toch?)
quote:
welke quote bedoel je?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoezo? Is toch zo?
En waarom nu opeens zo'n ouwe quote van de vorige wedstrijd?
Sorry, ik ben in een flauwe bui; kom net terug van m'n werk en als je m'n collega's kent snap je precies waarom!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoezo? Is toch zo?
En waarom nu opeens zo'n ouwe quote van de vorige wedstrijd?
achterstallig modwerk an het verrichten?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:55 schreef Subhuman het volgende:
Sorry, ik ben in een flauwe bui; kom net terug van m'n werk en als je m'n collega's kent snap je precies waarom!Ik zag je post zonet pas en kon het niet laten...
Geeft niet hoor, ik snapte het alleen niet helemaal. (en ik ben veel te serieus achterstallig werkstukwerk aan het doenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:55 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Sorry, ik ben in een flauwe bui; kom net terug van m'n werk en als je m'n collega's kent snap je precies waarom!Ik zag je post zonet pas en kon het niet laten...
Schanulleke hoeft niet gemod te worden hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:56 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
achterstallig modwerk an het verrichten?
Zullen mijn associaties dan wel weer zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, ik snapte het alleen niet helemaal. (en ik ben veel te serieus achterstallig werkstukwerk aan het doen)
Yeah, ik ben een brave burgerman!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:00 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Schanulleke hoeft niet gemod te worden hoor.
Dat lijkt wel zwart/wit nachtfotografiequote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef Puckzzz het volgende:
Jeetje !!!!wat een verrassing!!
maar lekker onderwerp
Dan zal ik gelijk maar mijn eerste probeersel showen
[afbeelding]
zwart wit nachtfotografie, metaal, je kan er ongelukken mee krijgen, weet alleen niet direct een link met muziek te leggenquote:
Oe....dat ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef Puckzzz het volgende:
Jeetje !!!!wat een verrassing!!
maar lekker onderwerp
Dan zal ik gelijk maar mijn eerste probeersel showen
[afbeelding]
Dan ga je zingen van de pijn?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:12 schreef lostminds het volgende:
[..]
zwart wit nachtfotografie, metaal, je kan er ongelukken mee krijgen, weet alleen niet direct een link met muziek te leggen![]()
tijd uitzingen in de bajes?quote:
rare neusgaten heb jijquote:
Zwakquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:00 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Zullen mijn associaties dan wel weer zijn.Ik geef de schuld aan mijn collega's!
mooi plaatje trouwens, alleen ff dat vlekje linksbovenin wegshoppenquote:
Ik zie hetquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:16 schreef lostminds het volgende:
[..]
mooi plaatje trouwens, alleen ff dat vlekje linksbovenin wegshoppen
dat moet je pas na de uitslag vertellen joh...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:16 schreef Puckzzz het volgende:
Nou hij is dus idd abstract genoeg merk ik
het zijn twee bijna zwarte aardewerken vaasjes recht voor elkaar, waarmee ik een lamp zo gepositioneerd heb dat er door de schaduw nog extra lijnen bij komen. Je kan zien dat het aardewerk is aan de kleine beschadiging die ik er daarom ook zo in laat zitten
och..... ik kom toch nog met tig andere foto's deze maandquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef lostminds het volgende:
[..]
dat moet je pas na de uitslag vertellen joh...
Dank jequote:
Mooie kleuren!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:24 schreef dubbellu het volgende:
Aan de foto's hier boven te zien wordt het weer een moeilijke keus bij het stemmen![]()
Vanmiddag miijn voorlopige inzending voor deze maand gemaakt:
[afbeelding]
Nop, geen schelp...quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:30 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Mooie kleuren!![]()
Een schelp, toch?![]()
Ik moet ook nog iets verzinnen, iets boeiends voor Abstractheid.
Dank je!!!quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:25 schreef PdeHoog het volgende:
Kijk eens naar de fotografiecursus deel 1, EstoDaar staat een en ander wel in beschreven volgens mij
volgens mij zijn dat CD'squote:Op woensdag 8 februari 2006 19:34 schreef djengizz het volgende:
Vandaag een beetje bezig geweest met een conceptje:
[afbeelding]
Is nog alleen een probeersel, maar die richting wil ik wel op.
Nee, het gebroken licht komt van een diffractor en de verdubbeling door een prisma .quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:25 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
volgens mij zijn dat CD's
Dubbellu
Regendruppels op een (aan de kleur te zien) Peugeot. Ik gok de geopende motorkap van een 206, gezien door de beregende voorruit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:52 schreef dubbellu het volgende:
Ik vertel pas na de stemming (als daar behoefte aan is
) wat het is.
Net nog een foto gemaakt:
1.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Regendruppels op een (aan de kleur te zien) Peugeot. Ik gok de geopende motorkap van een 206, gezien door de beregende voorruit.![]()
Volgens mij is het een gelkaars in een vingerafdrukvrij glasquote:Op donderdag 9 februari 2006 01:06 schreef dubbellu het volgende:
[..]
![]()
bijna goed, alleen is het geen auto en/of regendruppels (helemaal geen water)...
Maar wel een punt voor de moeite![]()
Gel?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:52 schreef dubbellu het volgende:
Ik vertel pas na de stemming (als daar behoefte aan is
) wat het is.
Net nog een foto gemaakt:
1.
[afbeelding]
quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:13 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Volgens mij is het een gelkaars in een vingerafdrukvrij glas![]()
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:14 schreef djengizz het volgende:
* djengizz experimenteert rustig door
[afbeelding]
Omdat ik deze toch niet instuur hierbij de oplossing:quote:Op zondag 12 februari 2006 02:00 schreef Kamermans het volgende:
dubbellu: je zegt dat het helemaal geen water is? dan ben ik toch echt wel erg beniuew naar wat het is :p, ik zelf dacht aan luchtbelletjes en dat je die onderwater hebt gefotografeerd. maar aangezien er geen water op de foto te zien is klopt dat niet...
Maar ik heb hier niets aan geshoppedquote:Op zondag 12 februari 2006 02:00 schreef Kamermans het volgende:
djengizz: dat is idd abstractmaar net iets te abstract voor mij. ik vind het namelijk betje lijken op een photoshop creatie ofzo :p denk dat andere dat juist zullen zien als pluspunt maar ik niet...
Ik vind hem mooi hoorquote:Op zondag 12 februari 2006 09:05 schreef djengizz het volgende:
[..]
Maar ik heb hier niets aan geshopped![]()
Zou idd jammer zijn als dat gedacht wordt...
wow hahaha ik zat helemaal anders te denken, ook op heel ander formaatquote:Op zondag 12 februari 2006 08:36 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Omdat ik deze toch niet instuur hierbij de oplossing:
[afbeelding]
Glas met belletjes er in ....
ik bedoel er niet mee dat ik het meteen lelijk vind hoor, maar je post je foto hier om kritiek te krijgen zodat je het kan verbteren waardoor je meer kans maakt in de wedstrijd en dus ga ik opzoek naar de minpuntjes in de foto.quote:Op zondag 12 februari 2006 09:05 schreef djengizz het volgende:
[..]
Maar ik heb hier niets aan geshopped![]()
Zou idd jammer zijn als dat gedacht wordt...
En daarvoor dank. Je mag hem verder ook rustig lelijk vinden, zeker abstract is vaak smaakgevoelig.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:14 schreef Kamermans het volgende:
ik bedoel er niet mee dat ik het meteen lelijk vind hoor, maar je post je foto hier om kritiek te krijgen zodat je het kan verbteren waardoor je meer kans maakt in de wedstrijd en dus ga ik opzoek naar de minpuntjes in de foto.
quote:Op zondag 12 februari 2006 08:36 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Omdat ik deze toch niet instuur hierbij de oplossing:
[afbeelding]
Glas met belletjes er in ....
Ik heb geen ideequote:Op zondag 12 februari 2006 15:39 schreef Ymke het volgende:
Ik ben nog aan het stoeien met een goede compositie , maar bij abstract mag je toch wel zien wat het isOf is dat niet de bedoeling?
Iki heb eigenlijk ook geen ideequote:Op zondag 12 februari 2006 15:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb geen ideeMaar leef je uit hoor
Het was mijn idee maar
Party on thenquote:
goed scherpe kaasschaaf...quote:Op zondag 12 februari 2006 17:41 schreef Ymke het volgende:
Nog maar eentje dan
[afbeelding]
Deze beter?
Ik vind hem ook wel leuk ,quote:Op zondag 12 februari 2006 17:43 schreef PdeHoog het volgende:
Die is eigenlijk best wel coolIk gok dat het een rasp is
Wat mij betreft wel hoorquote:
ik weet het niet , vindt de foto erg drukquote:Op zondag 12 februari 2006 19:41 schreef Mauro het volgende:
eerste probeersel met pea's voorzetlensje.
abstract genoeg? of is het wel abstract?
[afbeelding]
is ie ook. maar ik vond dat groene lampje zo leuk afsteken tegen een volledig blauwe foto.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
ik weet het niet , vindt de foto erg druk
heeft ie een A7V8X-Xquote:Op zondag 12 februari 2006 19:43 schreef Mauro het volgende:
[..]
is ie ook. maar ik vond dat groene lampje zo leuk afsteken tegen een volledig blauwe foto.
Heel erg mooi, waar is die gemaakt?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:20 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Ik ben relatief nieuw hier en na een tijdje het forum gevolgt te hebben kom ik met een probeersel "abstract
[afbeelding]
Nopequote:Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Ymke het volgende:
Deel van een gitaar waar de snaren aan de brug zitten?
Het is ook een ruk-onderwerp, maar wel eentje waar je wat mee kanquote:Op zondag 12 februari 2006 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Wat wordt er trouwens weinig gezegd dat het een ruk onderwerp is. Vreemd!
quote:Op maandag 13 februari 2006 13:30 schreef sararaats het volgende:
kan er iemand mij even uitleggen wat jullie bedoelen met abstract?
ik wil graag meedoen maar kan niet op 123 iets abstracts fotograferen
quote:Op maandag 13 februari 2006 10:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
abstract komt meestal neer op een detail van een groter geheel waardoor je niet meteen kan zien wat het is.
de DvD:
ab·stract (bn.)
1 niet als vorm voorstelbaar => conceptueel, immaterieel, onstoffelijk, ontastbaar; <=> concreet
2 niet door aanschouwing verkregen maar door redenering afgeleid
3 geen verband houdend met de zichtbare werkelijkheid <=> figuratief
t is een bloemsteel in een vaasquote:Op maandag 13 februari 2006 13:45 schreef sararaats het volgende:
mijn probeersel
[afbeelding]
kom maar op met de kritiek
ja verdorie, ik was vergeten dat het er nog inzatquote:Op maandag 13 februari 2006 13:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
t is een bloemsteel in een vaas
* Ynske word er misselijk van als ze er naar kijkt
Hij is helemaal niet verkeerd.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:45 schreef sararaats het volgende:
mijn probeersel
[afbeelding]
kom maar op met de kritiek
het enige waar ik me aan stoorde was die steel, ik was er te laat achter dat die er nog inzat.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet verkeerd.
Best een mooie vlak verdeling, maar het is erg jammer dat hij niet scherp is.
Risico is alleen dat mocht hij wel scherp zijn het plaatje weer veel minder interessant wordt.
tip:quote:Op maandag 13 februari 2006 14:29 schreef sararaats het volgende:
[afbeelding]
het zoveelste probeersel
je hebt ergens wel gelijkquote:Op maandag 13 februari 2006 14:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
tip:
zorg ervoor dat die spiegeling links niet op je foto staat
en probeer eens iets meer te focussen, ik heb heel erg het idee dat je verkeerd focust
als in op deze foto, is lijkt het haast wel gefocusd op ik denk een folie, die spiegelt.
statiefquote:Op maandag 13 februari 2006 14:39 schreef sararaats het volgende:
[..]
je hebt ergens wel gelijk
het was de eerste keer dat ik zo'n gedetailleerde foto's maak
nu is het wel zo dat ik beef als ik mijn camera lang vastheb. ik heb dat ook met de videocamera.
ik blijf lekker oefenen tot ik beef van het lachen
Dat was ook met een knipoog bedoeldquote:Op maandag 13 februari 2006 15:13 schreef Re het volgende:
abstract betekent niet "raad je plaatje"
was ook meer een generale opmerking eigenlijk, komt best wat aardigs voorbij en wordt leuk ge-experimenteerd hier en daarquote:Op maandag 13 februari 2006 15:21 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat was ook met een knipoog bedoeld![]()
welke van de 20? Het is qua definitie misschien abstract maar niet echt boeiend in veel opzichten. Al het begin is natuurlijk moeilijk, pak eens iets anders dan standaard attributen, speel met licht, lijnen en vlakken en laat je fantasie op hol (nou misschien ook niet)quote:Op maandag 13 februari 2006 15:31 schreef sararaats het volgende:
Re, de foto's die ik plaatste, kan je dat eigenlijk abstract noemen? of zie je wat het is?
ik experimenteer wel voort tot ik iets heel moois op foto heb
de foto's in dit topicquote:Op maandag 13 februari 2006 15:34 schreef Re het volgende:
[..]
welke van de 20? Het is qua definitie misschien abstract maar niet echt boeiend in veel opzichten. Al het begin is natuurlijk moeilijk, pak eens iets anders dan standaard attributen, speel met licht, lijnen en vlakken en laat je fantasie op hol (nou misschien ook niet)
Ja, redelijkquote:Op maandag 13 februari 2006 22:36 schreef Lord Dreamer het volgende:
[afbeelding]
gewoon een test foto. kleiner gemaakt , verder onbewerkt. redelijk abstract ?
Ik zal ze wel eerst afstoffenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:45 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ja, redelijkIk zou proberen zonder flits te werken, en nog dichterbij te gaan.
naja het zijn na mijn idee nooit echt regels maar richtlijnen. veder hangt het bij abstract heel erg af van de soort foto, als je kijkt naar de foto van dubbellu met die belletjes dan zie je dat het meer een textuur is en om daar een goede leuke compositie uit te krijgen vind ik extreem moeielijk. maar zoals jou foto kan je wel degelijk de "regels" toepassenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:19 schreef CrazyCharlie het volgende:
Vraag; hoe pas je regels van het maken van een goede compositie in je abstracte foto toe?
Of zijn daar niet echte regels voor?
mooie plaatquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:31 schreef djengizz het volgende:
Ik ben er uit.
Toch maar het spelen met gebroken licht opgegeven en het over een andere boeg gegooid.
Vandaag een nieuwe serie gemaakt en na lang twijfelen is dit mijn inzending geworden:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |