quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:39 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk is nog niet geweest...
En vanavond ga ik stemmen tellen dus dan gaat het er ook niet van komen, maar alles komt goed! Normaliter is alles makkelijk bij te benen maar nu met twee wedstrijden door elkaar vergt het iets meer moeite. Vanaf volgende maand loopt alles weer op rolletjes, beloofd!
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:25 schreef mien-moeke het volgende:
Ik heb nou al een tijdje geleden deze foto ingestuurd, met de vraag erbij of (huis)dieren nou wel of niet mogen. Nog steeds geen antwoord.
Naar mijn mening mag het wel. Er zijn nl ook genoeg fotografen die portretfoto's van (huis)dieren maken. Dus waarom hier niet???
Heb op dit moment ff geen psp ofzo, maar word aan gewerkt. Gaat deze maand denk ik niet meer lukken
Het originele formaat is trouwens scherper/mooier.
Maar we hebben het aan het begin van de wedstrijd niet uitgesloten... Ik laat de stemmers beslissen of ze het bij het onderwerp vinden passen of niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:21 schreef -Marjo- het volgende:
Ik vind een hond nu ook niet echt bij dit onderwerp passen![]()
Waarom niet? Het is toch een gezicht/kop?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:26 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Maar we hebben het aan het begin van de wedstrijd niet uitgesloten... Ik laat de stemmers beslissen of ze het bij het onderwerp vinden passen of niet.
Dan moet ik je wel gelijk gevenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:30 schreef -Marjo- het volgende:
Ik vind het dierfotografie, potretten maak je van mensen. Maar dat is mijn mening...
Dat kan niet, mijn camera is bij de leverancier zoals in ander tyopic verteld, dit zijn dus foto's uit de oude doos. Ik kan dus niks nieuws makenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:47 schreef Subhuman het volgende:
Probeer het nog eens
Oh dat heb ik even over het hoofd gezien dan.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:18 schreef Bond het volgende:
[..]
Dat kan niet, mijn camera is bij de leverancier zoals in ander tyopic verteld, dit zijn dus foto's uit de oude doos. Ik kan dus niks nieuws maken![]()
Wees daar wel voorzichtig mee, een achtergrond vervagen zodat ie mooi en realistisch lijkt is heel erg moeilijk. Misschien kan je tips en adviezen vragen in [centraal] Fotobewerking/Photoshop!quote:Maar ik ga degene die het word zo bewerken dat de achtergrond gewoon netjes is
npquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:36 schreef Subhuman het volgende:
Oh dat heb ik even over het hoofd gezien dan.
Ik heb al een aantal jaar photoshop ervaringquote:Wees daar wel voorzichtig mee, een achtergrond vervagen zodat ie mooi en realistisch lijkt is heel erg moeilijk. Misschien kan je tips en adviezen vragen in [centraal] Fotobewerking/Photoshop!
2!, of anders 5. De rest is denk ik vooral leuk als je de mensen kent.quote:Op zondag 22 januari 2006 09:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat portretjes uit de oude doos en 1 nieuw portret. Eens bedenken welke ik in zal sturen.
Je hebt (zoals ik zie) alleen maar een wazig kadertje omheen gemaakt? En in mijn ogen is dat echt niet verboden.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:02 schreef Ireth het volgende:
Aangezien kleine bewerkingen wel toegestaan zijn, vraag ik me af of dit dan ook mag. Of dat dit net weer to much is.
[afbeelding]
(Originele foto zonder enige bewerking)
Of je dat iets helpt voor de wedstrijd is een andere vraag. Er zijn ook weer mensen die dit niet mooi vinden uitzien.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:35 schreef Ireth het volgende:
Yep, kadertje en hijs iets lichter gemaakt.
geen goed idee, ze is nog minderjarig en die witte jurk keek je echt dwars door heenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:55 schreef Ymke het volgende:
...dus ik kies voor 3, maar die zou mooier zijn zonder die witte slip
minder gewoontjes...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef mwvdlee het volgende:
...maar eigenlijk vind ik de 1e foto het mooiste, is wat minder gewoontjes
nummer 3quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:05 schreef Bond het volgende:
Ik kan niet kiezen ik vind ze alle 3 erg mooi.
overboord met die zooi...quote:
Sprekendquote:
quote:Op zondag 22 januari 2006 16:50 schreef lostminds het volgende:
fester adams?![]()
[afbeelding]
[..]
overboord met die zooi...![]()
Kan hij toch niets aan doen???quote:
Ik kan lastig kiezen tussen 2 en 3. maar de slip (zie andere commentaren) deed het hem: ik zou 2 kiezen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:53 schreef lostminds het volgende:
help!! ik kan niet kiezen...![]()
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Ik ben het eens met het meisje, alhoewel ik 3 zeker ook de moeite waard vind.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:05 schreef Bond het volgende:
Ik kan niet kiezen ik vind ze alle 3 erg mooi.
Ze zijn trouwens geen van alleen nog bewerkt dat doe ik wel als ik de beste weet.
1# Mijn favo
[afbeelding]
2# Favo van het meisje
[afbeelding]
3# ook mooi vind ik
[afbeelding]
Welke zou jij kiezen?? Want ik kom er echt niet uit![]()
Ik ben heel benieuwdquote:Op zondag 22 januari 2006 15:08 schreef Jelleee het volgende:
Ik ga dit straks uitwerken voor de wedstrijd! hopen dat 't iets word..
jahaa, tekening is kleuterachtig, maar het moest even in 1 minuutje :l
[afbeelding]
en eenmaal uitgewerkt..
[afbeelding]
![]()
Oh God. Deze komt me echt bekend voor.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:21 schreef HMaster-II het volgende:
Ik zat weer eens te denken aan andere manier van portretten. Of te wel gewoon knallen tijdens een concert. Vond dit wel een grappige voor de strijd van januari.![]()
[afbeelding]
Coolquote:Op zondag 22 januari 2006 17:21 schreef HMaster-II het volgende:
Ik zat weer eens te denken aan andere manier van portretten. Of te wel gewoon knallen tijdens een concert. Vond dit wel een grappige voor de strijd van januari.![]()
[afbeelding]
1/80 sec. F/3.2 70mm ISO-800quote:Op maandag 23 januari 2006 00:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CoolMaareh...dat is OF een megacrop OF 1600 iso
Nee kan hij ook niets aan doenquote:Op zondag 22 januari 2006 19:32 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Kan hij toch niets aan doen???
Ik vind het juist een andere foto dan anders
Hij kijkt een beetje alsof hij zojuist zijn nageslacht de menigte in heeft gespoten..quote:Op maandag 23 januari 2006 09:57 schreef Ymke het volgende:
Ah , nu ik nog eens kijk , mis ik denk ik de gitaar , of iig iets waardoor je ziet waarom de man zo kijkt . Nu kijkt hij alleen maar ,,,,, (eng?) , Ik mis een link naar de actie .
Snap je wat ik bedoel?
Ik dacht , ik hou het netjes en zeg .. engquote:Op maandag 23 januari 2006 10:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hij kijkt een beetje alsof hij zojuist zijn nageslacht de menigte in heeft gespoten..![]()
Dat stukje gitaar kan ik er nog wel aan-un-croppen (vaag woord)quote:Op maandag 23 januari 2006 09:57 schreef Ymke het volgende:
Ah , nu ik nog eens kijk , mis ik denk ik de gitaar , of iig iets waardoor je ziet waarom de man zo kijkt . Nu kijkt hij alleen maar ,,,,, (eng?) , Ik mis een link naar de actie .
Snap je wat ik bedoel?
Precies, en aangezien ik net las dat er geen bezwaar tegen is, ga ik deze insturenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:25 schreef mien-moeke het volgende:
Naar mijn mening mag het wel. Er zijn nl ook genoeg fotografen die portretfoto's van (huis)dieren maken. Dus waarom hier niet???
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:07 schreef Ymke het volgende:
Jammer dat de achtergrond zo druk is . Ik zou hem overmaken ipv gaan photoshoppen
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:18 schreef Bond het volgende:
Dat kan niet, mijn camera is bij de leverancier zoals in ander tyopic verteld, dit zijn dus foto's uit de oude doos. Ik kan dus niks nieuws maken![]()
Tja dan heb je pechquote:
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:21 schreef HMaster-II het volgende:
[afbeelding]
Ben het heel erg niet met Ymke eens. Dat je niet weet waarom die man zo kijkt geeft de foto juist een lekkere lading. Ik hou wel van foto's waar je zelf het 'waarom' mag invullen, kun je je fantasie de vrije loop laten ja toch, Ireth? Dat alleen al maakt dit een lekkere plaat. De belichting (hoewel in technische zin bagger) maakt m voor mij af.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:57 schreef Ymke het volgende:
Snap je wat ik bedoel?
Aan fantasie geen gebrek hiero!quote:Op maandag 23 januari 2006 14:00 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben het heel erg niet met Ymke eens. Dat je niet weet waarom die man zo kijkt geeft de foto juist een lekkere lading. Ik hou wel van foto's waar je zelf het 'waarom' mag invullen, kun je je fantasie de vrije loop laten ja toch, Ireth? Dat alleen al maakt dit een lekkere plaat. De belichting (hoewel in technische zin bagger) maakt m voor mij af.![]()
Hij rookt gewoon nog na!quote:Op maandag 23 januari 2006 19:57 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ben ook even aan het stoeine geweest in Photoshop.
(Ireth houdt je in)
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Het gaat om de verbetering van de foto Miepsquote:
*Eensch is.. Vond de nieuwe ook te eeehhh saai.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:47 schreef PdeHoog het volgende:
De ruis is een stuk minder, maar ik vind die bovenste foto meer sfeer hebben
Zolang je geen baard van 3 dagen + een lange jas aan hebt, zal het toch wel meevallen ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:54 schreef Ynske het volgende:
en om nu ouders in een speeltuin gewoon te vragen of je foto;s mag maken van hun kinderen, komt dat niet raar over?
* Ynske heeft geen baardquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:02 schreef Bond het volgende:
[..]
Zolang je geen baard van 3 dagen + een lange jas aan hebt, zal het toch wel meevallen ?
ik heb geen idee eigenlijkIk sleur gewoon me zusje naar buiten
![]()
Dat weet ik ook wel Druif, maar deze fotonewbee vind elke foto mooi zolang er al iets herkenbaars op staatquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:43 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het gaat om de verbetering van de foto Mieps![]()
quote:(Ireth houdt je in)
Oepsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
* Ynske heeft geen baardlange jas dan weer wel, maar wel met rokje
zusje, helaasdie is er niet, wel mijn nichtje, maar die zit zo'n 2 uur reizen van me af
dat is het punt nu juistquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:11 schreef Ireth het volgende:
@Ynske, zijn er geen mensen in je naaste omgeving/woonwijk waar je een ietwat meer contact mee hebt dan alleen het simpele hoofdknikje op straat? Ik heb dus onlangs gevraagd aan mensen die ik redelijk goed ken (lees: bij het tegenkomen minstens een half uur staan te kleppen) of ik hun dochter mocht 'lenen' voor portretfoto's. Daarna ook aan de dochter zelf gevraagd en beide partijen vonden het goed/leuk!
(nu alleen nog mooie weerssituaties buiten de schooltijden om.. )
Wat is er mis met een baard van 3 dagen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:02 schreef Bond het volgende:
[..]
Zolang je geen baard van 3 dagen + een lange jas aan hebt, zal het toch wel meevallen ?
Maar jij bent dan ook goedquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:16 schreef Subhuman het volgende:
En over het modellen krijgen, ik heb een paar vriendinnen van me gevraagd en die vonden het leuk! Er meldden zich zelfs spontaan anderen aan!
denk dat t om de combi, man+baard+kinderen+speeltuin+fotocamera gingquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:16 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat is er mis met een baard van 3 dagen?
* Sub heeft altijd een baard van 3 dagen
idd, dat zal hier niet zo snel gebeuren... maarjah zonder oefenmateriaalquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:17 schreef Bond het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook goedDan komen ze vast inderdaat vanzelf.
![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:17 schreef Bond het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook goedDan komen ze vast inderdaat vanzelf.
![]()
Hier ook Utrecht! Misschien moeten we elkaar dan maar misbruiken :pquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is het punt nu juist
ik woon hier in Utrecht nu een klein jaar, maar geen contact met mensen met kinderen.
bij mijn ouders thuis, ken ik wel mensen met kinderen, maar die zijn lekker allemaal in de pubertijd...
en dan is er mijn nichtje nogde schat, maar dat kan bv alleen in t weekend, en ik wil door de week ook lekker bezig kunnen zijn.
dr is bij mij om de hoek een kinderdagverblijf en als je dan ziet hoe die kleintjes spelen enzo, dat wil ik gewoon proberen vast te leggen, kweet niet, kids trekken me wel juist omdat ze nog zo puur zijn
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hier ook Utrecht! Misschien moeten we elkaar dan maar misbruiken :p
Kzou zeggen, probeer mijn dochter eens, maar die wil alleen maar op het schermpje van de camera kijken en blijft niet meer stil zitten..![]()
Ze noemt me Druifquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel Druif, maar deze fotonewbee vind elke foto mooi zolang er al iets herkenbaars op staat![]()
Aan mijn commentaar heb je toch vrij weinig, dus reageerde ik op je
[..]
![]()
* Ynske klimt al in haar meelproggelquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:31 schreef Ireth het volgende:
Hier krijg je dan voornamelijk dit soort camera effecten (is een filmpje, maar geeft goed weer hoe ze nu is mbt de camera)
"Mama Suussie makuh? Suussie kijkuh!"
@Ynske: mail me maar eens, wie weet hoe dicht we bij elkaar zitten!
Ik zit 500 meter bij je vandaanquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:56 schreef Ireth het volgende:
Ynske en ik zitten al redelijk dicht bij elkaar!
Ik doe mee als ik weer mobiel benquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:55 schreef PoseidonVS het volgende:
Fotonemers te Utrecht Verzamelt U!
Nu nog zo'n leuke jaren '30 poster erbij en we zijn compleet.
Overigens is deze Utrechter er ook altijd voor in om nieuwe mensen te leren kennen en ik heb hele mooie kids.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:56 schreef Ireth het volgende:
Ynske en ik zitten al redelijk dicht bij elkaar!
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:55 schreef PoseidonVS het volgende:
Fotonemers te Utrecht Verzamelt U!
Nu nog zo'n leuke jaren '30 poster erbij en we zijn compleet.
Overigens is deze Utrechter er ook altijd voor in om nieuwe mensen te leren kennen en ik heb hele mooie kids.
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=15819quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:00 schreef Ynske het volgende:
[..]nog meer kiddies
tijd voor beter weer, en een speeltuin
Ik denk dat jou dochter en mijn zoon ongeveer dezelfde leeftijd hebben , maar ik krijg hem nu al nauwelijks op de foto , llaat staan samen met anderenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:04 schreef -Marjo- het volgende:
Mijn dochter wil altijd graag op de foto maar die is ook iets ouder dan Ireth.
Misschien een ideetje om af te spreken?
Nee, ze vinden het juist leuk!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik denk dat jou dochter en mijn zoon ongeveer dezelfde leeftijd hebben , maar ik krijg hem nu al nauwelijks op de foto , llaat staan samen met anderen
Hebben jullie dat niet . dat je kinderen wegrennen als je de camera pakt?
Mazzelaarquote:
Mijn oudste is nu in de leeftijd dat hij de meest belachelijke koppen trekt en de meest rare poses aanmeent in de verwachting dat hij dan leuk op de foto staat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik denk dat jou dochter en mijn zoon ongeveer dezelfde leeftijd hebben , maar ik krijg hem nu al nauwelijks op de foto , llaat staan samen met anderen
Hebben jullie dat niet . dat je kinderen wegrennen als je de camera pakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |