in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zekerquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:45 schreef NAF_NAF het volgende:
Osman Aslan
Josje Aslan
Doorgestreept is niks mee te maken.
Ik gazaterdag opnemenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:32 schreef Twisted_Logic het volgende:
Nog drie afleveringen tot het einde.
Afl. 10 4/2
Afl. 11 11/2
Afl. 12 18/2
het is dan ook wat ik denk he.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:35 schreef babette21 het volgende:
[..]
in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
Ik heb Twin Peaks helaas nog nooit gezien. Wie wel? Was dat ook een serie van één seizoen of duurde die langer? En wanneer is die serie eigenlijk gemaakt?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
quote:(Uit het vorige topic) Deniz houdt dingen achter, daarom blijft hij op het lijstje.
Bijna iedereen kan het gedaan hebben,quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:
[..]
, en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
voor #6 misschien?quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:17 schreef Airelle het volgende:
Ik had ook al een topic klaarstaan. Maargoed weer te laat.
Deels terecht..., maar wel verschillen. In Twin-Peaks gebeurden meer onverklaarbare dingen...ook had Twin Peaks een ding wat deze serie mist: Humor! Daar is vuurzee van ontdaan, het is net een soap... (niet dat het daarmee een slechte serie is, integendeel!).quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
Zoals ik al in het vorig topic zei: Volgens mij schatten we de makers van deze serie een beetje te hoog in.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:06 schreef mark_03 het volgende:
Ben benieuwd hoe diep we eigenlijk moeten denken. Als ik al die gedachtenspinsels zo lees in het vorige topic... gaat het niet heel erg ver? Er zal dan nog een hoop uitgelegd moeten worden in drie afleveringen.
Geweldige serie overigens.
quote:De uitzending van 2 februari 2006 vervalt in verband met de registratie van het Kamerdebat over Uruzgan (Afghanistan).
Mijn ervaring was dat met name het eerste deel niet zo goed is, omdat daarin weinig gebeurt, en je kennis "moet" maken met alle karakters.quote:
Wat kan het leven soms toch mooi zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:28 schreef Genverbrander het volgende:
Hoera het forum werkt weer![]()
Hoera vanavond deel 10 van vuurzee![]()
Die jongen wordt gewoon geintimideerd door zijn broer en zit met zichzelf in de knoop. Daarom treedt hij niet naar buiten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:
[..]
, en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
Alsjeblieft geen open einde zeg... Niks erger dan dat! Dan zit ik met een rotgevoel omdat we er dan nog niet uit zijn en we weer minstens een jaar moeten wachten op een vervolg... Nee laten ze het maar fijn afmaken over 2 weken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:54 schreef yessie234 het volgende:
[...] Voor de rest denk ik idd dat we misschien te veel van de makers verwachten. Ik verwacht in de ontknoping een open einde. Dan kunnen de makers een optie voor een deel 2 open houden.
dat was al een tijdje aannemelijk.. de titel Vuurzee hequote:
Die gedachte kwam dus echt pas nu bij me op, terwijl ik de titel al wekenland raar vond.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:51 schreef ImPrEzA het volgende:
Vette aflevering, wat snel ineensMaar de verdachtmakingen van Peer in deel 4 van dit topic klopten dus wel, vooralsnog. Then again: je zal zien dat Peer het helemaal niet heeft gedaan
Of zou het toch afgezaagd zijn en hij dus WEL de dader?
We moeten immers nog 2 afleveringen
[..]
dat was al een tijdje aannemelijk.. de titel Vuurzee he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast de cast zijn er ook figuranten die vaker terugkomen. Dit om de kosten te drukken. Focus hier niet te veel opquote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:12 schreef FireSea het volgende:
Ja, wat Deniz betreft: na deze aflevering komt opnieuw de vraag op: wat wist Deniz wat niemand wist?
Verder nog iets heel belangrijks, maar ik kan het wel helemaal fout hebben! Dus het is even wachten tot de streams er zijn, voor we duidelijkheid hebben...
Namelijk dit: Eén van die mannen van de Turkse maffia met zwart haar, vond ik verdacht veel lijken op de man die achterin de kamer bij de paragnost zat mee te luisteren.
Inderdaad, daar moet toch iets achterzitten. Alhoewel dat niet hoeft te betekenen dat Peer vrijuit gaat dan. Zou Peer persoonlijk iets aan het opzetten zijn in Turkije? En opvallend hoe Sonja gelijk Peer in de armen vloog en haar moeder negeerde, in het begin. Nog twee afleveringen te gaan en ik heb het idee dat het nog alle kanten op kan gaan (nou ja, allequote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:28 schreef yessie234 het volgende:
Ik denk dat het uitzoekwerk dat Osman moet doen voor de maffia hem informatie oplevert. Kan toch niet zomaar een zijspoor zijn?
Tuurlijk, en ze krijgen champagne op kosten van de zaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Hihat het volgende:
En dat ze één of andre Kroaat door zijn kop schieten heeft verder geen effect op het onderzoek? Onze beide speurneuzen mogen gewoon doorgaan?
Vandaag ging het erg snel, en er komen nog 2 afleveringen = ruim 1,5 uur, dus dat komt vast wel goed hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef Hihat het volgende:
En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend. Bovendien dateert de huurachterstand al van maanden voordat Yasmin verdween. Ook het verdwenen geld uit de kassa van het Lido is nog niet verklaard.
Ik vrees dat de serie straks afgelopen is en we met een hoop vragen blijven zitten...
quote:Tenzij dat bloed van iemand anders is, misschien heeft hij wel heel iemand anders in die oven gestopt
Toch ben ik nu totaal in verwarring. Ik had niet verwacht dat dit nu al allemaal bekend zou worden, er zijn nog twee afleveringen te gaan!! Bij een goede thriller wordt de ontknoping pas op het allerlaatste moment bekend. Blijkbaar zit er toch nog een wending in het verhaal. Of er gaat nog iets nieuws gebeuren, nog een moord ofzo.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:21 schreef Genverbrander het volgende:
Ik denk dus dat Yasmin in de hoogovens is gegooid door Peer, dat verklaart ook de titel van de serie.
quote:Op zondag 5 februari 2006 09:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zou dat de link met de Turkse Maffia zijn?
Als-ie asiel krijgt in Huize Politie zodat geen van z\'n familieleden hem kunnen bedreigen/intimideren.quote:Denniz weet nog steeds iets dat we niet weten. Wanneer gaat niet nou eens praten....
quote:Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Genverbrander het volgende:
De kijkcijfers klimmen trouwens weer op!!!
[afbeelding]
Daarover trouwens: als Peer wist dat Yasmin al dood was (immers: zelf in de hoogovens gegooid), waarom leent hij dan aan Osman nog die vele duizenden euro's? Hij wist dan toch dat dat niet echt kon zijn? Ok, het kan zijn om zichzelf daarmee juist anti-verdacht te maken, maar het gaat wel om heel veel geld natuurlijk...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef Hihat het volgende:
En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend.
Haha, ik dacht dus precies hetzelfdequote:Op zondag 5 februari 2006 10:44 schreef DocPzql het volgende:
Wat mij dwarszit na deze aflevering is:
Waarom zou Peer als hij werkelijk Yasmin vermoordt heeft, zoveel losgeld betalen aan iemand waarvan hij weet dat het een oplichter is? Dat is toch vreemd?
Ik denk dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide en ze zwanger van hem was geworden. Herinner je je nog de in de eerste aflevering dat Peer zo laat is van z'n werk en kleren in een tasje frommelt (kan niet zien wat precies, wellicht dat hemdje van Yasmin wat later in de duinen gevonden is en dan door Peer daar gedumpt?) en dat Yasmin zich onder de douche zo vies voelde? Duidt op een vrijpartij? Peer zou dan bang geweest zijn voor (eer)wraak door Osman en familie en zag als enige mogelijkheid haar dan maar te vermoorden en te verbranden. Dan zouden ze er ook nooit achter kunnen komen dat ze zwanger was. (Overigens bedenk ik mij dat Kristel als huisarts van Yasmin dat misschien wel weet?)quote:Op zondag 5 februari 2006 10:44 schreef DocPzql het volgende:
En nog iets: Bij het voorstukje voor volgende week, roept Osman in de rechtzaal naar Peer "Jij had een motief..!" (of iets dergelijks), wat zou Peers motief dan zijn om Yasmin te vermoorden? Heeft het iets te maken met die bouwgrond waar die mafiabaas het over heeft? Ik zou geen ander motief kunnen bedenken waarom hij haar heeft vermoord...
edit: dat zinnetje was "Een motief, dat was je motief!" dat roept Osman, maar wat is dan het motief? Iemand een idee?
Zit wat in ja... Dat zou dan misschien ook de reden zijn waarom ze zo afstandelijk tegen sander deed op het strand...quote:Op zondag 5 februari 2006 11:04 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Ik denk dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide en ze zwanger van hem was geworden. Herinner je je nog de in de eerste aflevering dat Peer zo laat is van z\'n werk en kleren in een tasje frommelt (kan niet zien wat precies, wellicht dat hemdje van Yasmin wat later in de duinen gevonden is en dan door Peer daar gedumpt?) en dat Yasmin zich onder de douche zo vies voelde? Duidt op een vrijpartij? Peer zou dan bang geweest zijn voor (eer)wraak door Osman en familie en zag als enige mogelijkheid haar dan maar te vermoorden en te verbranden. Dan zouden ze er ook nooit achter kunnen komen dat ze zwanger was. (Overigens bedenk ik mij dat Kristel als huisarts van Yasmin dat misschien wel weet?)
Misschien komende 2 afleveringen toch een onverwachte wending, waardoor alles anders blijkt te zijn. Maar het is wel een gegeven, dat Peer die nacht een vloerkleed met bloed erop wilde dumpen in de ovens.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:23 schreef DocPzql het volgende:
Maar dat losgeld.. ik blijf het vreemd vinden..
heb ik ook aan gedacht!!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:04 schreef TheShyGuy het volgende:
Een vloerkleed met bloed..... Yasmine zwanger.... Huis Tuin en Keuken abortus??
Lijkt me een tof einde! En dan zou zij idd zelf het smsje naar Deniz hebben gestuurd...quote:En is ze nu aan het herstellen ergens in een huisje in de vuurtoren, en als Peer opgepakt wordt en berecht wordt... wie komt er dan binnen? Juist ja,.... Yasmine!!!
Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef babette21 het volgende:
Nou, Peer was al vanaf alf 1 verdacht, en de hoogovens werden twee weken daarna al genoemd.
Dat is dus vlak na de tweede aflevering. De eerste keer dat wordt gesproken over een mogelijk werpen in de hoogovens is op 5 december:quote:Op zondag 4 december 2005 11:23 schreef Tovaho het volgende:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat Peer Looman er meer mee te maken heeft. Die gedraagt zich een beetje onalledaags, alsof hij een affaire had met Yasmin.....
Inderdaad waren hier dus wat slimmeriken die het snel doorhadden.quote:Op maandag 5 december 2005 18:36 schreef Agrippina het volgende:
Ik gok ook op Osman als de boef. Die is me te lief en meestal is de dader degene van wie je \'t \'t minst vermoedt. Vandaar dat Sander en Merel onschuldig zullen blijken. En Yasmin is lang zo\'n lievertje niet geweest als we zouden moeten denken. (Vergelijk met Laura Palmer in Twin Peaks).
Als Yasmin zwanger zou zijn, vind ik dat een zwak plot, behoorlijk afgekloven. Zielige tieners raken zwanger, maar een doortrapt type\'tje laat zich dat niet gebeuren.
En tot slot de titel \"Vuurzee\": slaat dat op de hoogovens, waarin het lichaam van Yasmin verbrand is?
Ok, maar vergeet niet dat je actief bent geweest op een forum waar er intensief over gepraat is en onderzoek naar is gedaan. Een gemiddelde kijker heeft dat niet gedaan en voor hen zal het wel degelijk als een verrassing zijn gekomen dat Peer nu verdacht is.quote:Erg verrassend vind ik \\\'t allemaal niet
ik heb die 1ste aflevering met vrienden gekeken, bij ons was Peer toen direct al de hoofdverdachtequote:Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:
dat laatste kan ik me maar moeilijk voorstellen [al moet je wel de eerste afleveringen hebben gezien, daarna hebben ze Peer een beetje uit de luwte gehouden]quote:Ok, maar vergeet niet dat je actief bent geweest op een forum waar er intensief over gepraat is en onderzoek naar is gedaan. Een gemiddelde kijker heeft dat niet gedaan en voor hen zal het wel degelijk als een verrassing zijn gekomen dat Peer nu verdacht is.![]()
ik heb ook nog geen \"case closed\" genoemd...quote:En vergeet ook niet dat er nog 2 afleveringen te gaan zijn, ik sluit een verrassende wending dus zeker niet uit.
Ik vond Peer na de 1ste aflevering TOTAAAL niet verdacht. Gisteren heb ik afl. 1 in z\'n geheel teruggekeken en nu vind ik dat echt onbegrijpelijkquote:Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef babette21 het volgende:
dat laatste kan ik me maar moeilijk voorstellen [al moet je wel de eerste afleveringen hebben gezien, daarna hebben ze Peer een beetje uit de luwte gehouden]
[..]
Inderdaad. Het is echt een heerlijke sfeerserie met schitterende beelden, on-Nederlands acteerwerk, uitmuntende cameratechnieken en een juweeltje van een spanningsboog. Hoe het ook afloopt, het is hoe dan ook een genot om naar te kijken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Peter6000 het volgende:
Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om \\\"wie heeft het gedaan\\\" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
Precies! Daarom benadrukte ik ook even dat de verwachtingen - bij mij! - waarschijnlijk te hoog lagen wat betreft het mysterie... [en dit kan ik pas écht concluderen als 't afgelopen is natuurlijk!] De rest voldoet sowieso aan alle verwachtigenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Peter6000 het volgende:
Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om \"wie heeft het gedaan\" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
vergeet ik bijna nog op deze te reageren!!!quote:Op zondag 5 februari 2006 09:38 schreef Airelle het volgende:
Haha, je wist gelijk dat het een hond(of iets anders lulligs) was. :\'). De aflevering was wel weer top (muv de subtiele liefde(?) tussen de vader van merel en die vrouw van het rechercheteam).
Leuke theorie, maar ik vind het een beetje stijlbreuk als Yasmin nu nog blijkt te leven. Kweenie, voor mij zou dat niet echt in de serie passen. Bovendien heeft Yasmin al met Sander gewipt, dus maagd is ze niet meer.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:06 schreef TheShyGuy het volgende:
Ok ok.... zit net te denken dat het misschien niet van een huis/tuin/keuken abortus hoeft te gaan. Als we ervan uitgaan dat Yasmine maagd was en Peer haar die vrijdag heeft genomen op de kantoorvloer dan zou daar natuurlijk ook bloed uit kunnen komen... op het moment dat Yasmine dan verdwijnt dan gaat iedereen zoeken en raakt Peer in de stress omdat er bloed ligt op zijn tapijtje en dan meteen naar kantoor gaat om het kleed weg te halen (wil dan nog niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk heeft gedaan he!)
Dus als Peer het niet heeft gedaan kan het ook nog hier op uitkomen!
Yasmine zag haar kans schoon toen die bewuste avond dat ze op het strand was met Sander om alle ellende achter zich te laten en er gewoon eruit te knijpen. Ergens anders een nieuw bestaan opbouwen ofzo... maar ze volgt natuurlijk ook het nieuws en ziet dat er nu zoveel uit de hand loopt dat ze wroeging krijgt en terugkeert om alles te gaan verklaren wat er is gebeurd.
Ze was natuurlijk in de war dat ze heeft lopen wippen met Peer, maar als hij dan daadwerkelijk veroordeeld dreigt te worden voor een moord, heeft ze zoiets van... dat heeft ie ook niet verdiend.
Voelt iemand iets voor deze theorie?
Ja inderdaad. Ook begint het einde steeds meer op een cliffhanger te lijken. Maar de serie blijft nog steeds oké hoor (voordat ik de woede van een aantal mensen hier op de nek haal).quote:Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef babette21 het volgende:
[..]
vergeet ik bijna nog op deze te reageren!!!
helemaal mee eens namelijk, dit zijn net die dingen die in de categorie \"beetje jammer\" vallen :\')
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ook begint het einde steeds meer op een cliffhanger te lijken. Maar de serie blijft nog steeds oké hoor (voordat ik de woede van een aantal mensen hier op de nek haal).
Ik ben benieuwd of er nou ook een Making of op de DVD staat!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:30 schreef zwahiel het volgende:
Ik blijf het een mooie serie vinden, zat net nog terug te lezen en idd Peer is wel verdacht, maar ikweet het zo net nog niet. Het kan ook nog zo veranderen, dat is in het verleden ook al gebeurd. Ik wacht het af!
Maar de bestelling voor de DVD heb ik wel al gedaan
Je kan het ook hier vinden. Daar lukte het me wel te kijken.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef Bluezz het volgende:
Vara site ligt eruit
Dus ik scroll nog ff niet omhoog
Na heel veel pogingen ben ik nu bijna klaar met afl 3quote:Op zondag 5 februari 2006 15:48 schreef Bluezz het volgende:
Vara site ligt eruit
Dus ik scroll nog ff niet omhoog
Die Rinus is het vleesgeworden dorp Boedzand. Bezit zo''n beetje alle horecagelegenheden. Maakt zich enorm druk om de naam van Boedzand en de toeristenstroom en veel minder om de verdwenen meisjes en de familieperikelen.quote:Manu82 - zondag 5 februari 2006 @ 15:19
Zou de vriend van de moeder van Sander er niet iets mee te maken kunnen hebben? Die verdenk ik al vanaf het begin!
Hoiquote:Op zondag 5 februari 2006 15:19 schreef Manu82 het volgende:
Ik denk trouwens dat Sander en Peer er wel iets mee te maken hebben maar niet de daders oid zijn
Zou de vriend van de moeder van Sander er niet iets mee te maken kunnen hebben? Die verdenk ik al vanaf het begin!
Merel zelf.... uiteraardquote:Op zondag 5 februari 2006 17:15 schreef OhJay het volgende:
Het verwijsbriefje van Merel intrigeert mij ook. Als Kristel het niet geschreven heeft, wie dan wel? Wie anders wist dat zij nodig een psychiater kon gebruiken?
Ik ga voor Josje en/of Ferdi.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:35 schreef babette21 het volgende:
in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
Dat vraag ik me ook af. MIsschien heeft hij een hele goede verklaring voor die bloedsporen. Het zou kunnen zijn dat Peer een eventuele valse beschuldiging van moord op Yasmin wilde voorkomen door dat kleed op te ruimen. Helaas was dat niet gelukt en dat maakt hem nu juist extra verdacht.quote:NAF_NAF - zondag 5 februari 2006 @ 19:26
Waarom is Peer dat kleed gaan weghalen als Yasmin was verdwenen?
Da's niet helemaal waar. Mijn posting:quote:Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:
Op zondag 4 december 2005 11:23 schreef Tovaho het volgende:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat Peer Looman er meer mee te maken heeft. Die gedraagt zich een beetje onalledaags, alsof hij een affaire had met Yasmin.....
Dat is dus vlak na de tweede aflevering.
Ik blijf nog steeds bij mijn theorie. Het wordt alleen wat uitgebreider. Peer heeft via via ook nog iets met die filmpjes te maken vrees ik. En Sander en Yasmin kregen ruzie, omdat Yasmin het uit wilde maken. Niet omdat ze niet meer van Sander hield, maar omdat ze geen onderdeel meer uit wenste te maken van een gezin waarbij ze gedwongen sex met de vader van haar vriend gehad had.quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:31 schreef Hihat het volgende:
Hoe gaat het verhaal zich ontwikkelen denken we?
Na één aflevering denk ik er het volgende van:
Ik denk dat die vriend Peer Yasmin heeft gechanteerd en sex met haar heeft afgedwongen. Hij heeft gedreigd tegen haar vader te vertellen dat ze in ranzige filmpjes speelt.
Klopt. Was dat laatst niet in het nieuws dat je iemand niet alleen op grond van zijn bekentenis kan veroordelen? Mensen zeggen van alles onder druk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:18 schreef Jed1Gam het volgende:
Net even de aflevering van gisteren gekeken en het was weer erg spannend. Ik vond het alleen wel heel vreemd dat de rechercheurs een feestje hielden na de bekendmaking van Sander zonder sterk bewijs te hebben+gevonden lichaam.
Niet met je eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef MrBean het volgende:
Ik denk dat het scenario van Marcel gewoon het plot is ... En dat ze daar de komende 2 afleveringen bewijzen gaan voor vinden.
Het is allemaal wel heel leuk, die theorieen van jullie, maar dat kan zich nooit meer ontwikkelen in 2 afleveringen.
Er gebeurt erg weinig in één Vuurzee-aflevering vind ik.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:03 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Niet met je eens.
Twee afleveringen plot-uitleg wordt ontzettend saai. Daarvoor is vijf minuten genoeg.
En twee afleveringen is net zo lang als een speelfilm, kijk maar eens wat daar allemaal in kan gebeuren.
Overigens is mijn theorie nog niet aangetast door wat in de aflevering van gisteren gebeurde.![]()
Volgens mij wil de fabriek toch uitbreiden en hebben de Turken ook belang bij die grond?quote:Op maandag 6 februari 2006 13:19 schreef FireSea het volgende:
Nog iets heel anders: Ik snapte weinig van dat verhaal van de Turkse maffia over die bouwgrond... Waar gaat het precies over en wat heeft het met de rest van Vuurzee te maken?
Ik begrijp er ook vrij weinig van, maar iemand bij de Turkse maffia wil die grond hebben, maar Hoogovens heeft het al opgekocht, geloof ik. Ik denk wel dat die grond nog belangrijk gaat blijken. Wat voor werk deed Yasmin precies bij Peer? Administratief?quote:Op maandag 6 februari 2006 13:19 schreef FireSea het volgende:
Nog iets heel anders: Ik snapte weinig van dat verhaal van de Turkse maffia over die bouwgrond... Waar gaat het precies over en wat heeft het met de rest van Vuurzee te maken?
quote:Op maandag 6 februari 2006 22:50 schreef Scheepschroef het volgende:
en doet aan het einde Lysette verdwijnen
quote:Op maandag 6 februari 2006 21:13 schreef FireSea het volgende:
Beste mensen, ik heb zojuist voor Vuurzee een Wikipedia-artikel aangemaakt! Hij is nog lang niet af en iedereen mag helpen!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurzee
Heb je dat zelf bedacht? Ik vond Josje voor Yasmins verdwijnig ook al typisch. En toen zat ze ook al met d'r zoon te flikflooien.quote:Josje Aslan - De Beus Josje is een lieve vrouw die veel van haar man en kinderen houdt. Echter, wanneer Yasmin verdwijnt, verandert ze in een stijve koude vrouw en het wordt haar al snel allemaal teveel. Daarentegen laat ze zich niks in de weg staan om haar dochter zo snel mogelijk terug te krijgen.
Ja, inderdaad Ferdi,en die Josje vertrouw ik ook niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:48 schreef booo het volgende:
Precies, met Ferdi. Ik vind nog steeds dat hij uit huis moet!
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:24 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja, inderdaad Ferdi,en die Josje vertrouw ik ook niet.![]()
Ferdi moet zeker het huis uit.
Nee man Marcel is een toffe dude!!quote:Op maandag 6 februari 2006 22:50 schreef Scheepschroef het volgende:
De afloop ligt nu toch wel erg voor de hand, en we hebben nog twee afleveringen...
[hoopscenario]
Marcel is eigenlijk een gevaarlijke gek met meerdere persoonlijkheden, heeft Peer erbij gesaboteerd, z'n dochter vermoord, en doet aan het einde Lysette verdwijnenMeteen een vervolgmogelijkheid!
[/hoopscenario]
quote:Op maandag 6 februari 2006 21:13 schreef FireSea het volgende:
Beste mensen, ik heb zojuist voor Vuurzee een Wikipedia-artikel aangemaakt! Hij is nog lang niet af en iedereen mag helpen!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurzee
Nou ja, of het allemaal klopt weet ik niet, ik ga geen vara-teksten overnemen, maar zo kwam het op mij over, maar ik heb er bij Josje nu ook wat aan toegevoegd... Ik heb ook al gezegd dat iedereen die wil eraan mee mag werken, dat is ook de doelstelling van de Wikipedia-encyclopedie: voor iedereen en door iedereen.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:39 schreef MrBean het volgende:
[..]
[..]
Heb je dat zelf bedacht? Ik vond Josje voor Yasmins verdwijnig ook al typisch. En toen zat ze ook al met d'r zoon te flikflooien.
Zou dat niet mogen, de vara-teksten overnemen? Ik vind de teksten die er nu staan ook perfect hoor, maar het zou een hoop werk schelen als je het gewoon kon overnemen. En de vara is toch ook gebaat bij een mooi wiki-artikel?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:41 schreef FireSea het volgende:
[..]
Nou ja, of het allemaal klopt weet ik niet, ik ga geen vara-teksten overnemen, maar zo kwam het op mij over, maar ik heb er bij Josje nu ook wat aan toegevoegd... Ik heb ook al gezegd dat iedereen die wil eraan mee mag werken, dat is ook de doelstelling van de Wikipedia-encyclopedie: voor iedereen en door iedereen.
Je moet dan alleen wel eerst even weten hoe Wikipedia werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een meisje!
quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:30 schreef NAF_NAF het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablaquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef Genverbrander het volgende:
in dit artikel in het NRC wordt vuurzee trouwens weggezet als een slechtgeacteerde soapserie
http://www.nrc.nl/krant/article106614.ece
![]()
In Vuurzee #2 staan op het eind van het topic spoilers van een user die "vuurzee2005" heet. Deze spoilers bevatten van zulke tekstjes die je ook iedere week in je TV-gids vindt, maar dan voor iedere Vuurzee-aflevering. Had de VARA per ongeluk een keer op de website gezet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:06 schreef Genverbrander het volgende:
wat zijn dat voor spoilers?Ik durf ze niet te lezen. Hoe komen jullie aan de info? Zelf bedacht of ergens anders vandaan?
Wat een zeikstuk!quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef Genverbrander het volgende:
in dit artikel in het NRC wordt vuurzee trouwens weggezet als een slechtgeacteerde soapserie
![]()
Dit gaat echt nergens over ... vraag me af of hij wel echt gekeken heeftquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Wat een zeikstraal.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Bron: NRC HANDELSBLAD (www.nrc.nl)quote:Het Beeld
Hans Beerekamp
De netcoördinator van Nederland 3 vond de nieuwe dramaserie Vuurzee (VARA) zo belangrijk dat de eerste aflevering direct na kijkcijferkanon Mooi! Weer de Leeuw werd uitgezonden - dus zonder STER-blok - teneinde het doorkijkeffect te optimaliseren, zoals dat in marketing-bargoens heet.
Vuurzee is, net als eerder Het glazen huis (mislukt op Nederland 2) en Keyzer en De Boer advocaten (gelukt op Nederland 1), een poging om het publiek te geven wat men denkt dat het hebben wil.
De eerste aflevering was niet best, maar daar mocht je nog geen oordeel aan ophangen, omdat scenarioschrijver Frank Ketelaar en regisseur Joram Lürsen verkrampt probeerden alle hoofdpersonen op een feest bij elkaar te brengen en ieder een eigen geheim mee te geven. In vijftig minuten leidt zo'n gecompliceerde introductie snel tot expliciete karikaturen.
De VARA laat niet na te wijzen op het unieke karakter van een twaalfdelige serie met een doorlopend verhaal. Het is inderdaad mode om losse verhalen te vertellen, zodat koning Kijker in en uit kan lopen. Maar een doorlopend verhaal over eigentijdse jongeren en ouderen, met cliffhangers en veel tekst en uitleg, dat kennen we als soap. Een ander kenmerk daarvan is de totale afwezigheid van humor of zelfs relativering: elke mokerslag komt even hard aan.
De gelijkenis met het genre bleek zaterdag goed uit het tweede deel. Heel de badplaats Boedzand (in werkelijkheid Wijk aan Zee, met sociaal-realistisch uitzicht op de skyline van de Hoogovens) is in rep en roer, want op de vijftigste verjaardag van de Turks-Nederlandse strandtentexploitant Osman verdwijnt zijn tienerdochter Yasmin. Is ze de zee ingelopen? Ontvoerd? Verkracht? Drugs? Alleen maar gevlucht? Wij weten dat ze op internet in een pornofilmpje valt te bewonderen. Het lijkt Aruba wel, maar het is toch echt overvol Hollands drama, eerder De Kameleon dan Twin Peaks.
Veel van de ervaren acteurs in Vuurzee leveren mindere kwaliteit dan gewoonlijk, omdat ze elke handeling verbaal moeten toelichten; de beginners gaan reddeloos ten onder. Lürsen neemt zijn toevlucht tot speelfilmclichés van vóór Hitchcock: meisje vermist, de telefoon gaat over, focus op de telefoon, snijden naar ontzette gezichten van de ouders, de muziek zwelt aan, maar het is loos alarm. Overigens zijn kosten noch helikopters gespaard.
Vergelijk dat nu eens met het zondagse drama op dezelfde zender, wanneer de VPRO vier op zichzelf staande low-budget-drama's uitzendt in de serie De nieuwe Lola's. Voor een verfilming van Max Pams autobiografische roman Het ravijn hoef je geen hoge kijkcijfers te verwachten, want in de begeerde categorie 'boodschappers 20-49' bestaat weinig affiniteit met de machteloosheid van een ten gevolge van een hersenbloeding gedeeltelijk verlamde patiënt. Het scenario van Ger Beukenkamp en de regie van Nicole van Kilsdonk (Johan), maar vooral acteur Gijs Scholten van Aschat vullen de leegte in met weinig woorden, want Max kan nauwelijks meer praten. Het aan zijn fantasie ontsproten alter ego Antimax formuleert de angst voor verlies van zijn veel jongere vrouw.
Dit soort onsentimentele kwaliteitsproducties over weerbarstige onderwerpen, daar hebben we nu een publieke omroep voor.
Is ook wel een klein beetje waar, desalniettemin kijk ik er erg graag naar, kan niet wachten tot Zaterdag.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een meisje!
Super!!quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:24 schreef Hihat het volgende:
Vuurzee-wandeling door 'Boedzand'
Waar is Yasmin? Het mysterie ontrafelt zich op 18 februari, want dan wordt de laatste aflevering van de psychologische thrillerserie 'Vuurzee' uitgezonden.
Wat gebeurt er als de inwoners van de badplaats Boedzand eindelijk hun ware gezicht tonen?
Voor Vuurzee-fans organiseert de VARA op zondag 12 maart een Vuurzee-wandeling in de plaats waar de meeste scènes van de serie werden opgenomen: Wijk aan Zee.
U wordt om 11.00 uur in paviljoen Het Strandhuis (www.het-strandhuis.nl) ontvangen door de makers van de serie. Er is gelegenheid hen vragen te stellen. De wandeling duurt circa anderhalf uur: liefhebbers worden tijdens het lopen getest op hun Vuurzee-kennis getest. Na afloop staat er een lunch voor u klaar.
Prijs: Euro 5,00 voor VARA-leden.
Bel om te reserveren: 0900-0123
Bron: VARA TV Magazine 6 (11-17 februari)
quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:24 schreef Hihat het volgende:
Vuurzee-wandeling door 'Boedzand'
Waar is Yasmin? Het mysterie ontrafelt zich op 18 februari, want dan wordt de laatste aflevering van de psychologische thrillerserie 'Vuurzee' uitgezonden.
Wat gebeurt er als de inwoners van de badplaats Boedzand eindelijk hun ware gezicht tonen?
Voor Vuurzee-fans organiseert de VARA op zondag 12 maart een Vuurzee-wandeling in de plaats waar de meeste scènes van de serie werden opgenomen: Wijk aan Zee.
U wordt om 11.00 uur in paviljoen Het Strandhuis (www.het-strandhuis.nl) ontvangen door de makers van de serie. Er is gelegenheid hen vragen te stellen. De wandeling duurt circa anderhalf uur: liefhebbers worden tijdens het lopen getest op hun Vuurzee-kennis getest. Na afloop staat er een lunch voor u klaar.
Prijs: Euro 5,00 voor VARA-leden.
Bel om te reserveren: 0900-0123
Bron: VARA TV Magazine 6 (11-17 februari)
Vind je het gek.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:20 schreef Twisted_Logic het volgende:
Net waren een paar acteurs van Vuurzee in Herexamen, ik zapte er toevallig langs. Ze verloren overigens wel.
Volgens mij hadden ze beide Gymnasium/VWO gedaanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:16 schreef MrBean het volgende:
Is het uberhaupt wel letterlijk een "herexamen" voor Sylvia Hoeks en Emiel Sandtke?
Ah, zo oud zijn ze dus al wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef Airelle het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze beide Gymnasium/VWO gedaan.
Oké dankje. Ze ziet er wel jonger uitquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:42 schreef booo het volgende:
Sylvia Hoeks is volgens mij 21-22 jaar en Emiel Sandtke heb ik eigenlijk geen idee van. Ook zoiets denk ik, Tim Zweije is ook 22.
Niet dat ik weet. En op IMDB staat ook niets bijzonders.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:39 schreef Genverbrander het volgende:
Die Sander is niet al bekend van andere series of theaterstukken, of wel?
HAHAHAHAHquote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:08 schreef babette21 het volgende:
Emiel zoek (zocht?) woonruimte!
onderste advertentie, incl. telefoonnummer
Ze kleedt en gedraagt zich jonger.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:40 schreef Airelle het volgende:
[..]
Oké dankje. Ze ziet er wel jonger uit.
Bedoelje de actrice die de rol van Sonja speelt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:38 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ze kleedt en gedraagt zich jonger.
Ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:02 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bedoelje de actrice die de rol van Sonja speelt?
Wat ziet zij jong uit voor haar leeftijd als ze volgens jou 22 jr is !!quote:
Anders opnemen ! Of kan je dat niet ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:01 schreef Scheepschroef het volgende:
Hmmmmz, zit ik morgenavond vanaf 8 uur in een voetbalstadion bedenk ik me nu![]()
(Belangenverstrengeling!)
Ik heb haar vorig jaar in de telefilm 'Staatsgevaarlijk' gezien:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:26 schreef FireSea het volgende:
Als ik op Google afbeeldingen "sylvia hoeks" intoets, blijken er helemaal geen foto's van haar op internet te staan... Is Vuurzee ook haar debuut ofzo?
Zat even op Google te zoeken, uit 'Burgers/reizigers':quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:39 schreef booo het volgende:
Van Emiel Sandtke is het wel z'n eerste grote rol.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:22 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Ik heb haar vorig jaar in de telefilm 'Staatsgevaarlijk' gezien:
[afbeelding]
en zie hier het affiche.
Een trailer kun je vinden op: http://www.omroep.nl/portal/telefilm/.
Ik vond het overigens geen bijster goede film
quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:24 schreef NAF_NAF het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:49 schreef Stephanie_l het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:10 schreef MrBean het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat snel hoorquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:18 schreef Maravilla het volgende:
Vanavond de een na laatste aflevering![]()
Inderdaad.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:25 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Gaat snel hoorIk probeer wel te kijken
Superserie is het
![]()
ja verdomd, dat is zij! nooit bij stil gestaan...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:22 schreef Veerboot het volgende:
Ik heb haar vorig jaar in de telefilm 'Staatsgevaarlijk' gezien:
Ik vond het overigens geen bijster goede film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 78% gewijzigd door NAF_NAF op 11-02-2006 13:03:55 ]Ik ben een meisje!
http://omroep.vara.nl/shop_detail.jsp?maintopic=421&subtopic=19586&detail=281622quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:44 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja, dat is op dvd te krijgen.
Via de vara site geloof ik dat je daar kunt kopen ?
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:51 schreef NAF_NAF het volgende:
Woohoo !
Vanavond weten we (hopelijk) zó veel meer!!
OMG OMG ik zag net op NL3 reclame van Vuurzee en toen:Een flashback hoeft niet per se echt te zijn. Je ziet toch ook regelmatig beelden waarin Sander Yasmine onder water drukt? Dat is gewoon fantasie in beeld gebracht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof nog steeds dat Yasmine helemaal niet dood is.
Damn, ja, ik herken 'r.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:49 schreef babette21 het volgende:
[..]
ja verdomd, dat is zij! nooit bij stil gestaan...
was inderdaad geen denderende film...
Ik denk ook dat Sander het echt gedaan heeft ...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:49 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Een flashback hoeft niet per se echt te zijn. Je ziet toch ook regelmatig beelden waarin Sander Yasmine onder water drukt? Dat is gewoon fantasie in beeld gebracht.
Ik geloof nog steeds dat Yasmine helemaal niet dood is.
Volgens mij ook hoor, heeft Sander Yasmine vermoord.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Sander het echt gedaan heeft ...
Rinus?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:07 schreef bonzai-bart het volgende:
Wat mij vorige week opviel:
- Er werd niet gezegd dat het DNA van Peer was, het was van een man uit de eerste lijn van Sander, misschien is de moeder van Sander (naam ff kwijt) al wel een keer eerder vreemd gegaan.
Een lekkere douche nemenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:36 schreef Bruce117 het volgende:
Wat je allemaal al niet met een hapje chinees kan doen![]()
Dat kan..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:57 schreef Agrippina het volgende:
Ik geloof dat Peer niet de waarheid vertelt. Ik denk dat hijzelf achter Yasmin aanzat en niet andersom. Waarom zou Yasmin anders zo verdrietig zijn tijdens het feest? Hij heeft haar gewoon verkracht.
Ik geloof Peer niet. Echt niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:53 schreef ImPrEzA het volgende:
Al ZO vaak gezegd in dit topic... en inderdaad dus. Een "affaire" maar dan eenmalig, op de dag van het feest. Verklaart ook de lange douche van Yasmin, ook al lokte ze het zelf uit.
Die preview![]()
![]()
Ik d8 dat ie een pistool ging pakken joh
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:57 schreef Agrippina het volgende:
Ik geloof dat Peer niet de waarheid vertelt. Ik denk dat hijzelf achter Yasmin aanzat en niet andersom. Waarom zou Yasmin anders zo verdrietig zijn tijdens het feest? Hij heeft haar gewoon verkracht.
En hier klopt al geen drol meer van inderdaad, want Peer moet nog gewoon in de gevangenis zitten. Maar een honkbalknuppel mee naar binnen, zou ik knap vinden. Dus waar vind dat dan weer plaats?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:53 schreef ImPrEzA het volgende:
Die preview![]()
![]()
Ik d8 dat ie een pistool ging pakken joh
Daar zul je nooit iets van horen !quote:Ik vraag me af of we ooit krijgen te horen wat er met Merel is gebeurd
Deniz zou het iedereen een stuk makkelijker kunnen maken door gewoon te vertellen wat-ie weet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:04 schreef PeRi het volgende:
Volgens mij is Ferdi de clue van het verhaal. Of Josje zelf. Die verbergt toch nog een heleboel.
Flashbacks hoeven niet altijd te kloppen, de flashback van Sander in het ziekenhuis werd later ook weer aan de zijkant geschoven..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:06 schreef ImPrEzA het volgende:
Hmz zit wat in inderdaad.. misschien neem ik te snel aan dat hij de waarheid spreekt, dat zou die douche van Yasmin in elk geval wat beter verklaren. In de getuigenis-flashback van Peer leek ze zo happy na hun vrijpartij
Volgens mij is zoiets inderdaad wel eens geopperd, maar het zou best kunnen. Sterker nog, ik zie Merel ervoor aan ervoor te zorgen dat pa en ma Looman dat filmpje te zien zouden krijgen. Oké, misschien wat te vergezocht, maar wie weet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:08 schreef Agrippina het volgende:
Op 't feestje nam Yasmin toch nog de moeite om Merel een klap in 't gezicht te geven i.v.m. de onthulling van haar gezicht in 't pornofilmpje, terwijl ze wel iets anders aan haar hoofd zou moeten hebben na zo'n verkrachting. Zou dat verband houden met Peer? Hij heeft het filmpje gezien en gelooft nu dat Yasmin wel in is voor een vlotte wip.
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:09 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
De butler heeft het altijd gedaan; de persoon die er niks mee te maken zou hebben.
Rinus dus.
Volgens mij zelfs alleen op Ferdi. Zie ook Deniz' 'gaat het hier wel eens over mij?'-gebeuren.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik denk op de eerste plaats FerdiDie vertrouw ik niet !!
En Josje vind ik ook dat ze zo vreemd gedraagt...Zij is alleen op haar zoons gesteld.
En niet op haar dochter.
Weet je, als Ferdi de moordenaar zou zijn, klopt het niet dat hij Sander in mekaar slaat omdat hij denkt dat Sander de dader is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik denk op de eerste plaats FerdiDie vertrouw ik niet !!
En Josje vind ik ook dat ze zo vreemd gedraagt...Zij is alleen op haar zoons gesteld.
En niet op haar dochter.
Nee, dat is ook weer zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:12 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Weet je, als Ferdi de moordenaar zou zijn, klopt het niet dat hij Sander in mekaar slaat omdat hij denkt dat Sander de dader is.
EN! Dan kan degene die volgende week wordt veroordeeld weer vrijgelaten worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:11 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook![]()
Trouwens misschien komt er wel een vuurzee2 om te laten zien wat er met met Merel is gebeurd![]()
D'r klopt wel meer niet bij Ferdi.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:12 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Weet je, als Ferdi de moordenaar zou zijn, klopt het niet dat hij Sander in mekaar slaat omdat hij denkt dat Sander de dader is.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:28 schreef Agrippina het volgende:
[..]
In een blijf-van-mijn-lijf-huis.![]()
Heel goed mogelijk! Alles is van tevoren door Peer en Yasmin zo beraamd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:41 schreef yessie234 het volgende:
Dat ovens-dossier gaat ook nog een rol spelen. Misschien had Yasmin al fantasien over een toekomst met Peer van de opbrengst van de grond. De vele sommen cash die Peer bij allerlei banken op kan halen voor het losgeld heeft ook met die transactie te maken.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:41 schreef yessie234 het volgende:
Ik verwacht in de laatste aflevering dat Deniz nog gaat praten. Voor de rest: twee heel erg ontwrichte gezinnen die bij aflevering 1 nog heel hecht waren. Die tragiek in Vuurzee vind ik heel mooi.
Dat denk ik ook. Toen dat van die bouwgrond vorige week bekend werd dacht ik dat al.[/quote]quote:Dat ovens-dossier gaat ook nog een rol spelen.
Volgens mij niet. Ik wel dat Peer dácht dat Yasmin verliefd op hem was en dat hij ook wel dénkt dat het gegaan is zoals hij zei, maar dat hij haar heeft verkracht.quote:Misschien had Yasmin al fantasien over een toekomst met Peer van de opbrengst van de grond. De vele sommen cash die Peer bij allerlei banken op kan halen voor het losgeld heeft ook met die transactie te maken.
Tuurlijk! Waarschijnlijk achter Osman aan zodra dat van die grond/dossiers uitkomt.quote:Komt de maffia nog terug?
Tegen de rechtbank bedoel je? Deniz zal vast z'n mond nog wel open doen. Is 'm geraaien.quote:Wordt Ferdi's rol in de mishandeling van Sander nog onthuld?
Hè nee, ik hoop het niet, zeg.quote:Wat een trailer voor de laatste aflevering! Als het geen droom is dan kan het volgens mij ook nog wel eens eindigen in een zaak tegen Osman wegens moord op zijn dochter. Toch eerwraak.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:49 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk! Alles is van tevoren door Peer en Yasmin zo beraamd.
De afloop: Peer wordt vrijgesproken van de moord. Zijn huwelijk is kapot. Kristel gaat liever met Rinus verder. Peer pakt zijn koffers... loopt weg... en wie staat hem daar op te wachten? Yasmin. The end.
Het blijft natuurlijk een dramaserie en Osman is al vaker heel handig in het onmogelijke gebleken: Alle europese politiekorpsen zitten achter Sergi aan en hij weet hem binnen een dag te vinden. Het vriendelijke baasje weet nog aan een pistool te komen ook. In deze aflevering weet hij ook weer de ovens directiekamers binnen te komen en te kopieren. Ik weet niet zo zeker of het een droom of fantasie is, die trailerquote:FireSea - zaterdag 11 februari 2006 @ 22:37 schreef
Daarnaast kom je nooit, maar dan ook NOOIT met een honkbalknuppel de PI in
"Dat was het", geloof ik.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:11 schreef FireSea het volgende:
Wie heeft wat verstaan van wat Osman tegen Peer zei, vlak voordat ie hem met de woorden "Schaam je diep" tegen de vlakte sloeg? Hij zei wat hij dacht dat zijn motief was, maar omdat hij het snel en wat onduidelijk zei en hij steeds onderbroken werd, heb ik er eigenlijk geen woord van begrepen.
Yasmin had de plannen gevonden van Peer om uit te breiden. Dat had ze niet mogen weten ofzoquote:
Voor de recherche toch wel, want die zijn er tijden mee bezig. oO<quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:25 schreef Angeles het volgende:
Vond het ook raar dat ze champagne stonden te drinken na de "bekentenis" van Sander, het blijft toch niets feestelijks?
Ja, denk het wel. Lysette wordt toch als ietwat... incompetent weggezet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:25 schreef Angeles het volgende:
Eigenlijk wel raar dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan de verdwijning en de dood van Merel. Dat is toch óók nog onopgelost, of gaan ze er gewoon maar vanuit dat dat zelfmoord is geweest?
Dat hele team is niet zo subtiel. Ik vind het ook maar raar dat ze qua beschuldigingen en verdachtmakingen van de hak op de tak springen.quote:Vond het ook raar dat ze champagne stonden te drinken na de "bekentenis" van Sander, het blijft toch niets feestelijks?
Volgens mij dacht Osman eerst dat Peer het niet had gedaan, of had hij zijn twijfels omdat hij geen motief zag. Ook tijdens dat bezoek van Osman aan Peer in het huis van bewaring gaf Peer al aan dol op Yasmin te zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 08:59 schreef Genverbrander het volgende:
Het inzicht-moment van Osman ging me wel even wat te snel. Waarom dacht hij dat Yasmin die geheimen dossiers over de bouwgrond zou willen inzien? En waarom was dit reden voor Peer om met een ander verhaal te komen? Hij had toch net zo goed bij zijn oude verhaal kunnen blijven? En wat was dat nou precies met Engineer?
Peer koopt de grond van "Mr. Engineer LTD", dat blijkt uit die flitsen die we zien van het document. Osman herinnert zich opeens de eerste keer op het feest dat Peer hem aansprak; namelijk met "meneer de ingenieur". Dan begint hij dingen aan elkaar te knopen.quote:Op zondag 12 februari 2006 09:34 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Wie Engeneer is, weet ik ook niet precies. Misschien degene die eerst de eigenaar van de grond was, alvorens Peer/ de ovens dit ging kopen? Of heet de contactpersoon van de ovens zo?
Daar gaan ze van uit, geloof ik, al waren er aanwijzingen dat ze was omgebracht.quote:Op zondag 12 februari 2006 09:59 schreef Peter6000 het volgende:
Vraag me ook nog af, waarom Merel dood is. Heeft ze zelfmoord gepleegd, vanuit haar stemmingswisselingen ten gevolge van borderline (zou goed kunnen, zowel haar vader als Sander wezen haar af). Of heeft ze iets ontdekt, en dreigde ze dat te gaan verraden.
Over Osman staat er toch ook dat hij "van binnen traditioneler en preutser dan hij zou wensen" is? Nou, dat heb ik eigenlijk ook niet gezien, en als ik het in íemand zag, was het in Josje. (En dus automatisch ook Ferdi.quote:Rinus houdt zijn poot stijf, met vergaande consequenties.
Dat laatste ben ik in de serie nog niet tegengekomen
Tja, op die uitbarsting na dan. En als de politie/rechtbank/Peers advocaat/het OM/íemand dat nu niet uit gaat zoeken, dan is er daar iets grondig mis. Conclusie: de mafia komt achter Osman aan.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:21 schreef yessie234 het volgende:
Osmans kan een motief voor moord van Peer op Yasmin bedenken, maar hij zal dit niet zo snel bij de politie melden, ik vermoed dat de maffia daar niet blij van wordt
Dus Osman denkt het motief te weten, maar houdt zijn mond.
quote:De grond is verkocht aan Mr Engineer Ltd op de Kanaaleilanden. Osman vermoed dat Peer achter deze papieren BV zit omdat Peer zijn bijnaam meneer de ingenieur is. Dit zag je even in de falsh backs.
Volgens mij was het echt andersom, zoals hierboven ook stond... Osman noemde Peer juist "meneer de ingenieur", en de grond naast de Ovens is dus door het papieren bedrijfje van Peer gekocht, "Mr Engineer". Volgens Osman kwam Yasmin daar op dezelfde manier als hij achter (het inlezen van papieren van Peer) en had Peer daarom een motief om Yasmin te vermoorden.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:23 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Peer koopt de grond van "Mr. Engineer LTD", dat blijkt uit die flitsen die we zien van het document. Osman herinnert zich opeens de eerste keer op het feest dat Peer hem aansprak; namelijk met "meneer de ingenieur". Dan begint hij dingen aan elkaar te knopen.
Ik ga 'm straks nog 'es kijken.
Laten we eerlijk blijven, het is iets wat ik 95% zeker acht... Maar je weet het natuurlijk nooit...quote:Op zondag 12 februari 2006 11:58 schreef TheShyGuy het volgende:
De klap met die knuppel is een nachtmerrie van Peer.... dat is nu toch al duidelijk gemaakt toch?
Maar dan snap ik het nog niet helemaal, want waarom mocht niemand dat dan weten?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:12 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Volgens mij was het echt andersom, zoals hierboven ook stond... Osman noemde Peer juist "meneer de ingenieur", en de grond naast de Ovens is dus door het papieren bedrijfje van Peer gekocht, "Mr Engineer". Volgens Osman kwam Yasmin daar op dezelfde manier als hij achter (het inlezen van papieren van Peer) en had Peer daarom een motief om Yasmin te vermoorden.
Yasmin is dus niet zwanger, want ze wordt ontmaagd op de dag van haar verdwijning... zoals Peer verklaarde.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:28 schreef OmeKoos het volgende:
Volgens mij zit het zo:
Ferdi ziet op Internet het filmpje met Yasmin. Hij laat haar ontvoeren en ergens opsluiten (door Rinus??). Hij vermoordt Merel omdat zij degene was die de sjaal van Yasmin's gezicht heeft getrokken. Hij hoort/merkt op een gegeven moment dat Yasmin zwanger is, hij gaat ervan uit dat het van Sander is en valt 'm aan met een honkbalknuppel.
Die vuurtoren zou een goede optie zijn inderdaad.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:36 schreef babette21 het volgende:
Yasmin zit 'ondergedoken' in de vuurtoren..... daar blijf ik bij
en ik dénk niet dat Peer dit weet, anders zou hij het niet zo ver laten komen wb de beschuldigingen
Ik denk dat Merel het wél ontdekt heeft en toen door Yasmin is koudgemaakt
en anders was het idd zelfmoord, maar dat wil ik dat nog wel bevestigd "zien"...
Zusquote:Die scène bij de ovens zag er wel stoer uit, zoals Yasmin daarin gegooid werd.
En ik moest lachen om de chinees-eten-scène
Dirtyminded. Wel lollig trouwens, met het bloed op het vloerkleed, ik had daar nog helemaal niet aan gedacht.quote:Vooruitblik kán alleen maar een droom/hallucinatie/whatever zijn...
Slim, want eigenlijk hebben we nu dus gewoon nul info voor de laatste aflevering gekregen
[quote]
Ja, daar moest ik ook aan denken. Eigenlijk is niets zeker. De makers hebben me niet teleurgesteld met het 'begin van het einde'. Het had veel makkerlijker gekund.
[quote]
Grappig dat we in afl.1 al doorhadden dat Peer en Yasmin gesekst hadden
en hoe lang denk je dat dat inmiddels geleden is, de dag van haar verdwijning? Ze is inmiddels pakweg 2 maanden onderweg en kotst misschien de hele boel wel onder.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:37 schreef TheShyGuy het volgende:
[..]
Yasmin is dus niet zwanger, want ze wordt ontmaagd op de dag van haar verdwijning... zoals Peer verklaarde.
Ferdi heeft er niets mee te maken.
just wait and see...quote:Op zondag 12 februari 2006 13:39 schreef Airelle het volgende:
Die vuurtoren zou een goede optie zijn inderdaad.
ik ookquote:Zus. Ik vind dat echt een kwalijk bij-lijntje
.
Het is hier wel al genoemd, vorige week ergensquote:Wel lollig trouwens, met het bloed op het vloerkleed, ik had daar nog helemaal niet aan gedacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |