Peer koopt de grond van "Mr. Engineer LTD", dat blijkt uit die flitsen die we zien van het document. Osman herinnert zich opeens de eerste keer op het feest dat Peer hem aansprak; namelijk met "meneer de ingenieur". Dan begint hij dingen aan elkaar te knopen.quote:Op zondag 12 februari 2006 09:34 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Wie Engeneer is, weet ik ook niet precies. Misschien degene die eerst de eigenaar van de grond was, alvorens Peer/ de ovens dit ging kopen? Of heet de contactpersoon van de ovens zo?
Daar gaan ze van uit, geloof ik, al waren er aanwijzingen dat ze was omgebracht.quote:Op zondag 12 februari 2006 09:59 schreef Peter6000 het volgende:
Vraag me ook nog af, waarom Merel dood is. Heeft ze zelfmoord gepleegd, vanuit haar stemmingswisselingen ten gevolge van borderline (zou goed kunnen, zowel haar vader als Sander wezen haar af). Of heeft ze iets ontdekt, en dreigde ze dat te gaan verraden.
Over Osman staat er toch ook dat hij "van binnen traditioneler en preutser dan hij zou wensen" is? Nou, dat heb ik eigenlijk ook niet gezien, en als ik het in íemand zag, was het in Josje. (En dus automatisch ook Ferdi.quote:Rinus houdt zijn poot stijf, met vergaande consequenties.
Dat laatste ben ik in de serie nog niet tegengekomen
Tja, op die uitbarsting na dan. En als de politie/rechtbank/Peers advocaat/het OM/íemand dat nu niet uit gaat zoeken, dan is er daar iets grondig mis. Conclusie: de mafia komt achter Osman aan.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:21 schreef yessie234 het volgende:
Osmans kan een motief voor moord van Peer op Yasmin bedenken, maar hij zal dit niet zo snel bij de politie melden, ik vermoed dat de maffia daar niet blij van wordt
Dus Osman denkt het motief te weten, maar houdt zijn mond.
quote:De grond is verkocht aan Mr Engineer Ltd op de Kanaaleilanden. Osman vermoed dat Peer achter deze papieren BV zit omdat Peer zijn bijnaam meneer de ingenieur is. Dit zag je even in de falsh backs.
Volgens mij was het echt andersom, zoals hierboven ook stond... Osman noemde Peer juist "meneer de ingenieur", en de grond naast de Ovens is dus door het papieren bedrijfje van Peer gekocht, "Mr Engineer". Volgens Osman kwam Yasmin daar op dezelfde manier als hij achter (het inlezen van papieren van Peer) en had Peer daarom een motief om Yasmin te vermoorden.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:23 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Peer koopt de grond van "Mr. Engineer LTD", dat blijkt uit die flitsen die we zien van het document. Osman herinnert zich opeens de eerste keer op het feest dat Peer hem aansprak; namelijk met "meneer de ingenieur". Dan begint hij dingen aan elkaar te knopen.
Ik ga 'm straks nog 'es kijken.
Laten we eerlijk blijven, het is iets wat ik 95% zeker acht... Maar je weet het natuurlijk nooit...quote:Op zondag 12 februari 2006 11:58 schreef TheShyGuy het volgende:
De klap met die knuppel is een nachtmerrie van Peer.... dat is nu toch al duidelijk gemaakt toch?
Maar dan snap ik het nog niet helemaal, want waarom mocht niemand dat dan weten?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:12 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Volgens mij was het echt andersom, zoals hierboven ook stond... Osman noemde Peer juist "meneer de ingenieur", en de grond naast de Ovens is dus door het papieren bedrijfje van Peer gekocht, "Mr Engineer". Volgens Osman kwam Yasmin daar op dezelfde manier als hij achter (het inlezen van papieren van Peer) en had Peer daarom een motief om Yasmin te vermoorden.
Yasmin is dus niet zwanger, want ze wordt ontmaagd op de dag van haar verdwijning... zoals Peer verklaarde.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:28 schreef OmeKoos het volgende:
Volgens mij zit het zo:
Ferdi ziet op Internet het filmpje met Yasmin. Hij laat haar ontvoeren en ergens opsluiten (door Rinus??). Hij vermoordt Merel omdat zij degene was die de sjaal van Yasmin's gezicht heeft getrokken. Hij hoort/merkt op een gegeven moment dat Yasmin zwanger is, hij gaat ervan uit dat het van Sander is en valt 'm aan met een honkbalknuppel.
Die vuurtoren zou een goede optie zijn inderdaad.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:36 schreef babette21 het volgende:
Yasmin zit 'ondergedoken' in de vuurtoren..... daar blijf ik bij
en ik dénk niet dat Peer dit weet, anders zou hij het niet zo ver laten komen wb de beschuldigingen
Ik denk dat Merel het wél ontdekt heeft en toen door Yasmin is koudgemaakt
en anders was het idd zelfmoord, maar dat wil ik dat nog wel bevestigd "zien"...
Zusquote:Die scène bij de ovens zag er wel stoer uit, zoals Yasmin daarin gegooid werd.
En ik moest lachen om de chinees-eten-scène
Dirtyminded. Wel lollig trouwens, met het bloed op het vloerkleed, ik had daar nog helemaal niet aan gedacht.quote:Vooruitblik kán alleen maar een droom/hallucinatie/whatever zijn...
Slim, want eigenlijk hebben we nu dus gewoon nul info voor de laatste aflevering gekregen
[quote]
Ja, daar moest ik ook aan denken. Eigenlijk is niets zeker. De makers hebben me niet teleurgesteld met het 'begin van het einde'. Het had veel makkerlijker gekund.
[quote]
Grappig dat we in afl.1 al doorhadden dat Peer en Yasmin gesekst hadden
en hoe lang denk je dat dat inmiddels geleden is, de dag van haar verdwijning? Ze is inmiddels pakweg 2 maanden onderweg en kotst misschien de hele boel wel onder.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:37 schreef TheShyGuy het volgende:
[..]
Yasmin is dus niet zwanger, want ze wordt ontmaagd op de dag van haar verdwijning... zoals Peer verklaarde.
Ferdi heeft er niets mee te maken.
just wait and see...quote:Op zondag 12 februari 2006 13:39 schreef Airelle het volgende:
Die vuurtoren zou een goede optie zijn inderdaad.
ik ookquote:Zus. Ik vind dat echt een kwalijk bij-lijntje
.
Het is hier wel al genoemd, vorige week ergensquote:Wel lollig trouwens, met het bloed op het vloerkleed, ik had daar nog helemaal niet aan gedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |