abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 13:51:41 #1
128220 Peter6000
pi_34996783

Vuurzee is een psychologische thrillerserie van de VARA. Een klein dorp aan de Nederlandse kust, de verdwijning van een meisje, verhoudingen die op scherp komen te staan en een samenleving die langzaam ontwricht raakt...vanaf 26 november op Nederland 3 bij de VARA.

Vuurzee speelt zich af in een idyllisch dorp aan zee dat in de schaduw ligt van de rookpluimen van De Ovens. Op het duin aan de strandopgang ligt het Lido, een strandpaviljoen met uitzicht op zee. Achter het Lido ligt het dorp Boedzand, dat voor een deel leeft van het toerisme, voor een ander deel van de werkgelegenheid in de Ovens, een grote staalfabriek.

De familie Aslan woont boven het Lido dat gerund wordt door Josje. Haar echtgenoot Osman heeft zich als immigrant uit Turkije in de Ovens opgewerkt tot een staffunctie. Nu hij vijftig wordt wil hij een nieuw leven beginnen en samen met Josje het Lido exploiteren. Hun zoon Ferdi werkt in de stad en zoon Deniz en dochter Yasmin zitten nog op de middelbare school.

Op diezelfde middelbare school gaan Sander Looman en zijn zus Sonja. Hun vader, Peer Looman, werkt als divisiemanager in de Ovens. Peer is getrouwd met Kristel die als huisarts praktijk aan huis heeft.

Website's
  • Officiële website
  • Vuurzee web-log

Vorige Topics
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee deel 2
  • Vuurzee #3
  • Vuurzee #4
  • Vuurzee #5
  •   zondag 12 februari 2006 @ 13:55:11 #2
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_34996919
    TOP Serie
    pi_34997004
    Als de sms'jes die Deniz kreeg inderdaad van Yasmin zouden zijn, kan Deniz haar contactpersoon niet zijn, toch? Al is hij blijkbaar wel degene die je moet hebben als je iets geheim wilt houden.
    pi_34997121
    Klopt het bloed op het vloerkleed verhaal was ook 1 van de 2 theorien die ik had aangedragen in deel 5 nog volgens mij, of deel 4

Al werd daar nog toen wel over getwijfeld omdat we dachten dat ze al sex had gehad...maar dat bleek dus niet te zijn!
    pi_34997206
    een van de beste series die ik gezien heb de laatste tijd
      zondag 12 februari 2006 @ 14:04:57 #6
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34997253
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 13:57 schreef Noorman het volgende:
    Als de sms'jes die Deniz kreeg inderdaad van Yasmin zouden zijn, kan Deniz haar contactpersoon niet zijn, toch? Al is hij blijkbaar wel degene die je moet hebben als je iets geheim wilt houden.
    wie zegt dat er een contactpersoon moet zijn??
    ik denk idd [nog steeds] dat Yasmin dat berichje zelf verstuurd heeft

in de afl van gisteren dacht ik trouwens héél even dat Yasmin bij dat vrouwtje van de wasserette zat... omdat ze de deur niet open wilde doen
    pi_34997371
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:04 schreef babette21 het volgende:

[..]

in de afl van gisteren dacht ik trouwens héél even dat Yasmin bij dat vrouwtje van de wasserette zat... omdat ze de deur niet open wilde doen
    Hahahahaha dat zou helemaal top zijn!

Yasmin heeft denk ik ook dat smsje gestuurd, omdat ze op de hoogte wordt gehouden door Rinus, en toen dus toch even wat van zich liet horen
    pi_34997384
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:04 schreef babette21 het volgende:

[..]

wie zegt dat er een contactpersoon moet zijn??
    ik denk idd [nog steeds] dat Yasmin dat berichje zelf verstuurd heeft
    Een paar mensen hier denken dat ze een 'contactpersoon' heeft, die haar op de hoogte houdt, vandaar.

Ergens in de eerste aflevering lijkt het trouwens of die indo op de bank bij de paragnost op het feest was. Er zwierf toch ergens een plaatje van hem rond? Kan iemand dat posten?
    pi_34997579
    Yasmin is weg .

tvp
    pi_34997597
    Ik denk dat al die overige lui (Paragnost, Stomerijvrouw, Sergei etc etc) niets met het hoofdverhaal te maken te hebben....

Zou afbreuk doen aan de serie als bv blijkt dat de Paragnost erachter zou zitten... daar hebben we te weinig van gezien, en ligt ook helemaal niet in lijn van de bedoeling van de makers van deze serie volgens mij...

Dan kan je bv ook iedereen die op dat feest was als verdachte aanmerken.. just for the fun of it... dat diegene de rechtszaal binnenloopt en zegt van "Ja ik ben het, ik heb het gedaan, en het moest van stemmetjes in mijn hoofd"

Totaal buiten het verhaallijn....

Althans das mijn mening he
      zondag 12 februari 2006 @ 14:15:21 #11
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34997624
    ze kán een contactpersoon hebben, het hóeft niet.....
    de link met Rinus zie ik écht niet

volgens mij is die Indo gewoon afleiding, daar moeten we niet teveel achter zoeken
    pi_34997631
    Heb net mijn opgenomen Vuurzee gezien. Fantastisch wat een plotwending opeens!

Ik denk inderdaad dat Yasmin leeft en zich ergens schuil houdt.
      zondag 12 februari 2006 @ 14:20:53 #13
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34997826
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:15 schreef MrBean het volgende:

Ik denk inderdaad dat Yasmin leeft en zich ergens schuil houdt.
    Zal Yasmine voor haar ouders schuil houden, of voor Peer !
    Omdat ze bang is, ben benieuwd..
    pi_34997877
    Peer kan inderdaad ook gelogen hebben en haar verkracht hebben. Maar dan laat je haar niet leven denk ik, zodat ze gewoon naar de politie kan lopen en Peer beschuldigen van verkrachting.

En wie heeft nu uiteindelijk Merel vermoord?
    pi_34998101
    Waarom versprak die blonde vriendin van Ferdi zich? "Ik ben de zus van ... Ik ben de vriendin van de broer van Yasmin"
      zondag 12 februari 2006 @ 14:30:44 #16
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34998284
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:22 schreef MrBean het volgende:
    Peer kan inderdaad ook gelogen hebben en haar verkracht hebben. Maar dan laat je haar niet leven denk ik, zodat ze gewoon naar de politie kan lopen en Peer beschuldigen van verkrachting.

En wie heeft nu uiteindelijk Merel vermoord?
    Daar hoor je niks van wie Merel heeft vermoord, of hoe ze om het leven is gekomen, erg vreemd vind ik dat !
      zondag 12 februari 2006 @ 14:31:11 #17
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34998299
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:26 schreef MrBean het volgende:
    Waarom versprak die blonde vriendin van Ferdi zich? "Ik ben de zus van ... Ik ben de vriendin van de broer van Yasmin"
    was het niet "ik ben de vriendin van de zus van... eh van de broer van Yasmin?! " [/detail]

ik hield het maar op zenuwen, ik zie haar ook als "bliksemafleider" [net als de Indo, e.d.]
    pi_34998379
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:31 schreef babette21 het volgende:

[..]

was het niet "ik ben de vriendin van de zus van... eh van de broer van Yasmin?! " [/detail]

ik hield het maar op zenuwen, ik zie haar ook als "bliksemafleider" [net als de Indo, e.d.]
    Oh ja. Misschien had ze wel een lesbische verhouding met Yasmin.
    pi_34998475
    Volgens mij is er trouwens zelden zo uitvoerig gediscussieerd over een Nederlandse serie als over Vuurzee. Zesde deeltje, 11 afleveringen, dus wat dat betreft volgens mij: chapeau voor de Vara!
    Seriously!?
    pi_34998480
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:31 schreef babette21 het volgende:

[..]

Daar zoek ik ook niets achter eigenlijk.
    pi_34998502
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:33 schreef MrBean het volgende:

[..]

Oh ja. Misschien had ze wel een lesbische verhouding met Yasmin.
    Zou nog niets verklaren .
      zondag 12 februari 2006 @ 14:39:57 #22
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34998692
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:30 schreef Haaibaaike het volgende:
    Daar hoor je niks van wie Merel heeft vermoord, of hoe ze om het leven is gekomen, erg vreemd vind ik dat !
    't is toch nog niet afgelopen....
    pi_34998730
    Volgens iemand van vuurzee-weblog:
    quote:
    Het kan ook zo zijn dat Jasmine gedwongen werd om Peer te versieren, om hem daarna te kunnen chanteren... Daarom was Jasmine zo aan het huilen onder de douche voordat het feest begon. Misschien moest ze wel van d'r broer Ferdi, die bij de Turkse maffia zit.... Hoe Jasmine daarna verdwenen begrijp ik niet, maar ik denk dat ze nog leeft en dat zij die smsjes stuurt naar Deniz omdat dat de enige van haar familie is die ze nog vertrouwt.

Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom die aankoop van dat land door de hoogovens zo "fout" is en voer voor chantage ...
      zondag 12 februari 2006 @ 14:42:01 #24
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34998776
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:39 schreef babette21 het volgende:

[..]

't is toch nog niet afgelopen....
    Heb jij naar de posting van MR. Bean gelezen.
    Die had ook over Merel.
    pi_34998781
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 14:15 schreef babette21 het volgende:
    ze kán een contactpersoon hebben, het hóeft niet.....
    de link met Rinus zie ik écht niet

volgens mij is die Indo gewoon afleiding, daar moeten we niet teveel achter zoeken
    Zie mijn relaas in deel 5

Dat zou wat zijn zeg... een lesbische plotwending!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')