abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34663513

Vuurzee is een psychologische thrillerserie van de VARA. Een klein dorp aan de Nederlandse kust, de verdwijning van een meisje, verhoudingen die op scherp komen te staan en een samenleving die langzaam ontwricht raakt...vanaf 26 november op Nederland 3 bij de VARA.

Vuurzee speelt zich af in een idyllisch dorp aan zee dat in de schaduw ligt van de rookpluimen van De Ovens. Op het duin aan de strandopgang ligt het Lido, een strandpaviljoen met uitzicht op zee. Achter het Lido ligt het dorp Boedzand, dat voor een deel leeft van het toerisme, voor een ander deel van de werkgelegenheid in de Ovens, een grote staalfabriek.

De familie Aslan woont boven het Lido dat gerund wordt door Josje. Haar echtgenoot Osman heeft zich als immigrant uit Turkije in de Ovens opgewerkt tot een staffunctie. Nu hij vijftig wordt wil hij een nieuw leven beginnen en samen met Josje het Lido exploiteren. Hun zoon Ferdi werkt in de stad en zoon Deniz en dochter Yasmin zitten nog op de middelbare school.

Op diezelfde middelbare school gaan Sander Looman en zijn zus Sonja. Hun vader, Peer Looman, werkt als divisiemanager in de Ovens. Peer is getrouwd met Kristel die als huisarts praktijk aan huis heeft.

Website's
  • Officiële website
  • Vuurzee web-log

Vorige Topics
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee deel 2
  • Vuurzee #3
  • Vuurzee #4

Game on!

[ Bericht 52% gewijzigd door Twisted_Logic op 31-01-2006 22:43:14 ]
  • pi_34663659
    Ik kijk en denk ook mee.
    Whatever I want.
    pi_34663744
    Nog drie afleveringen tot het einde.
    Afl. 10 4/2
    Afl. 11 11/2
    Afl. 12 18/2
      dinsdag 31 januari 2006 @ 22:35:52 #4
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34663862
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 21:45 schreef NAF_NAF het volgende:
    Osman Aslan
    Josje Aslan
    Doorgestreept is niks mee te maken.
    in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
      dinsdag 31 januari 2006 @ 22:48:34 #5
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_34664350
    Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
    Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 22:50:34 #6
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34664419
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:32 schreef Twisted_Logic het volgende:
    Nog drie afleveringen tot het einde.
    Afl. 10 4/2
    Afl. 11 11/2
    Afl. 12 18/2
    Ik gazaterdag opnemen
    pi_34665614
    nog 3 afl. inderdaad!!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 23:57:43 #8
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34666819
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 23:23 schreef MrBean het volgende:
    nog 3 afl. inderdaad!!
    Ja, jammer gaat zo snel
    pi_34667508
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:35 schreef babette21 het volgende:

[..]

in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
    het is dan ook wat ik denk he.
    ik zeg niet dat ik het zeker weet.
    Ik ben een meisje!
    pi_34670482
    Het duurt nog veel te lang voor het zaterdag is, bah
    Seriously!?
    pi_34672757
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
    Ik heb Twin Peaks helaas nog nooit gezien. Wie wel? Was dat ook een serie van één seizoen of duurde die langer? En wanneer is die serie eigenlijk gemaakt?
    EDIT: ik zie het al: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_peaks

Misschien ga ik deze serie wel downloaden en kijken als vuurzee afgelopen is, om zo het gat op te vullen.
      woensdag 1 februari 2006 @ 10:49:20 #12
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_34673425
    *hier ook een echte Vuurzee-fan !
    256 goals !
    [Column]Hoera, prijs gewonnen!
    'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
    Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
    pi_34673818
    Ben benieuwd hoe diep we eigenlijk moeten denken. Als ik al die gedachtenspinsels zo lees in het vorige topic... gaat het niet heel erg ver? Er zal dan nog een hoop uitgelegd moeten worden in drie afleveringen.

Geweldige serie overigens.
    een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
    pi_34677723
    Het is trouwens Boedzand en niet Woedzand, zoals in het voirge topic gevraagd werd
    En dat Josje en Osman er verder niks mee te maken hebben zou ik maar niet te snel zeggen! Wat is er bijvoorbeeld met al dat geld gebeurd dat Osman aan Rinus moet betalen?
    pi_34678034
    quote:
    (Uit het vorige topic) Deniz houdt dingen achter, daarom blijft hij op het lijstje.
    , en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
      woensdag 1 februari 2006 @ 15:43:12 #16
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34682327
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:

[..]

, en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
    Bijna iedereen kan het gedaan hebben,
    pi_34683421
    Ik had ook al een topic klaarstaan. Maargoed weer te laat .
    pi_34683729
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 16:17 schreef Airelle het volgende:
    Ik had ook al een topic klaarstaan. Maargoed weer te laat .
    voor #6 misschien?
    Ik ben een meisje!
    pi_34686681
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
    Deels terecht..., maar wel verschillen. In Twin-Peaks gebeurden meer onverklaarbare dingen...ook had Twin Peaks een ding wat deze serie mist: Humor! Daar is vuurzee van ontdaan, het is net een soap... (niet dat het daarmee een slechte serie is, integendeel!).

Overeenkomsten zijn; mooie (jonge) vrouwen die dingen doen waar de gemeenschap niks van weet en die plotseling verdwijken (echter, tot nu toe, geen lijk), prachtige beelden, small town idee, politieman (Marcel) heeft een hoofdrol (maar minder dan in TP). Toch nog wel onverklaarbare dingen, achterdocht (iedereen kan het gedaan hebben). Verder; Duistere muziek, en... ik heb het idee dat de hoogovens in vuurzee functioneren als een soort equivalent van "The Woods" in TP. Daar zijn dingen gebeurd waar we nooit of pas heel laat in de serie achter gaan komen . (Waarom de hoogovens en niet de zee? Wel, in TP lag eerst het accent ook op andere plekken maar langzaamaan ontdekte je dat er in het bos dingen gebeuren die onverklaarbaar waren en het daglicht niet konden verdragen.)

Nouja, ik kan nog wel meer dingen bedenken, er is behoorlijk leentjebuur gespeeld en wel op een goede manier denk ik. Ga die afleveringen maar inhalen, dat heb ik ook gedaan met aflevering 1 t/m 8!

Uitzending gemist!

[ Bericht 5% gewijzigd door Scheepschroef op 01-02-2006 17:57:15 ]
      woensdag 1 februari 2006 @ 18:30:34 #20
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_34687860
    Dank je wel
    Wat me afschrikt is het soap-gehalte... dat vond ik ook een beeje aan de vast af te zien. Maar ik denk dat ik er eens een paar ga kijken en dan pas verder oordeel
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
    pi_34689727
    Volg de serie ook al even. Maar moet zeggen dat dit wel een van de betere series ooit is. Het is zo onwijs spannend .
    En zoals eerder gezegd door anderen, kan eigenlijk iedereen het wel gedaan hebben. Heb net de laatste aflevering zitten kijken. Wel erg stak in elkaar gezet!!!!! Nu aftellen tot zaterdag...ben benieuwd
    pi_34703747
    Ik vind het ook heerlijk dat het zo lekker nederlands is. Connexxion bussen, vuurtorens, polderlandschappen, hoogovens etc. Echt herkenbaar, dat vind ik erg leuk.
    pi_34708803
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 11:06 schreef mark_03 het volgende:
    Ben benieuwd hoe diep we eigenlijk moeten denken. Als ik al die gedachtenspinsels zo lees in het vorige topic... gaat het niet heel erg ver? Er zal dan nog een hoop uitgelegd moeten worden in drie afleveringen.

Geweldige serie overigens.
    Zoals ik al in het vorig topic zei: Volgens mij schatten we de makers van deze serie een beetje te hoog in.
    pi_34710201
    Ja maar sowieso, hoe weird moet het zijn om nu nog een dader voor dit alles in te brengen die we nog nooit hebben gezien. Volgens mij ligt het dicht bij huis. Ik hoop alleen dat het verhaal erachter net zo goed is.
    Ik ben een meisje!
    pi_34721517
    De aflevering van Herexamen gaat vanavond niet door
    quote:
    De uitzending van 2 februari 2006 vervalt in verband met de registratie van het Kamerdebat over Uruzgan (Afghanistan).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')