quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
![]()
Deels terecht..., maar wel verschillen. In Twin-Peaks gebeurden meer onverklaarbare dingen...ook had Twin Peaks een ding wat deze serie mist: Humor! Daar is vuurzee van ontdaan, het is net een soap... (niet dat het daarmee een slechte serie is, integendeel!).
Overeenkomsten zijn; mooie (jonge) vrouwen die dingen doen waar de gemeenschap niks van weet en die plotseling verdwijken (echter, tot nu toe, geen lijk), prachtige beelden, small town idee, politieman (Marcel) heeft een hoofdrol (maar minder dan in TP). Toch nog wel onverklaarbare dingen, achterdocht (iedereen kan het gedaan hebben). Verder; Duistere muziek, en... ik heb het idee dat de hoogovens in vuurzee functioneren als een soort equivalent van "The Woods" in TP. Daar zijn dingen gebeurd waar we nooit of pas heel laat in de serie achter gaan komen
![]()
. (Waarom de hoogovens en niet de zee? Wel, in TP lag eerst het accent ook op andere plekken maar langzaamaan ontdekte je dat er in het bos dingen gebeuren die onverklaarbaar waren en het daglicht niet konden verdragen.)
Nouja, ik kan nog wel meer dingen bedenken, er is behoorlijk leentjebuur gespeeld en wel op een goede manier denk ik. Ga die afleveringen maar inhalen, dat heb ik ook gedaan met aflevering 1 t/m 8!
Uitzending gemist![ Bericht 5% gewijzigd door Scheepschroef op 01-02-2006 17:57:15 ]