abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34663513

Vuurzee is een psychologische thrillerserie van de VARA. Een klein dorp aan de Nederlandse kust, de verdwijning van een meisje, verhoudingen die op scherp komen te staan en een samenleving die langzaam ontwricht raakt...vanaf 26 november op Nederland 3 bij de VARA.

Vuurzee speelt zich af in een idyllisch dorp aan zee dat in de schaduw ligt van de rookpluimen van De Ovens. Op het duin aan de strandopgang ligt het Lido, een strandpaviljoen met uitzicht op zee. Achter het Lido ligt het dorp Boedzand, dat voor een deel leeft van het toerisme, voor een ander deel van de werkgelegenheid in de Ovens, een grote staalfabriek.

De familie Aslan woont boven het Lido dat gerund wordt door Josje. Haar echtgenoot Osman heeft zich als immigrant uit Turkije in de Ovens opgewerkt tot een staffunctie. Nu hij vijftig wordt wil hij een nieuw leven beginnen en samen met Josje het Lido exploiteren. Hun zoon Ferdi werkt in de stad en zoon Deniz en dochter Yasmin zitten nog op de middelbare school.

Op diezelfde middelbare school gaan Sander Looman en zijn zus Sonja. Hun vader, Peer Looman, werkt als divisiemanager in de Ovens. Peer is getrouwd met Kristel die als huisarts praktijk aan huis heeft.

Website's
  • Officiële website
  • Vuurzee web-log

Vorige Topics
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee deel 2
  • Vuurzee #3
  • Vuurzee #4

Game on!

[ Bericht 52% gewijzigd door Twisted_Logic op 31-01-2006 22:43:14 ]
  • pi_34663659
    Ik kijk en denk ook mee.
    Whatever I want.
    pi_34663744
    Nog drie afleveringen tot het einde.
    Afl. 10 4/2
    Afl. 11 11/2
    Afl. 12 18/2
      dinsdag 31 januari 2006 @ 22:35:52 #4
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34663862
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 21:45 schreef NAF_NAF het volgende:
    Osman Aslan
    Josje Aslan
    Doorgestreept is niks mee te maken.
    in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
      dinsdag 31 januari 2006 @ 22:48:34 #5
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_34664350
    Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
    Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 22:50:34 #6
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34664419
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:32 schreef Twisted_Logic het volgende:
    Nog drie afleveringen tot het einde.
    Afl. 10 4/2
    Afl. 11 11/2
    Afl. 12 18/2
    Ik gazaterdag opnemen
    pi_34665614
    nog 3 afl. inderdaad!!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 23:57:43 #8
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34666819
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 23:23 schreef MrBean het volgende:
    nog 3 afl. inderdaad!!
    Ja, jammer gaat zo snel
    pi_34667508
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:35 schreef babette21 het volgende:

[..]

in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
    het is dan ook wat ik denk he.
    ik zeg niet dat ik het zeker weet.
    Ik ben een meisje!
    pi_34670482
    Het duurt nog veel te lang voor het zaterdag is, bah
    Seriously!?
    pi_34672757
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
    Ik heb Twin Peaks helaas nog nooit gezien. Wie wel? Was dat ook een serie van één seizoen of duurde die langer? En wanneer is die serie eigenlijk gemaakt?
    EDIT: ik zie het al: http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_peaks

Misschien ga ik deze serie wel downloaden en kijken als vuurzee afgelopen is, om zo het gat op te vullen.
      woensdag 1 februari 2006 @ 10:49:20 #12
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_34673425
    *hier ook een echte Vuurzee-fan !
    256 goals !
    [Column]Hoera, prijs gewonnen!
    'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
    Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
    pi_34673818
    Ben benieuwd hoe diep we eigenlijk moeten denken. Als ik al die gedachtenspinsels zo lees in het vorige topic... gaat het niet heel erg ver? Er zal dan nog een hoop uitgelegd moeten worden in drie afleveringen.

Geweldige serie overigens.
    een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
    pi_34677723
    Het is trouwens Boedzand en niet Woedzand, zoals in het voirge topic gevraagd werd
    En dat Josje en Osman er verder niks mee te maken hebben zou ik maar niet te snel zeggen! Wat is er bijvoorbeeld met al dat geld gebeurd dat Osman aan Rinus moet betalen?
    pi_34678034
    quote:
    (Uit het vorige topic) Deniz houdt dingen achter, daarom blijft hij op het lijstje.
    , en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
      woensdag 1 februari 2006 @ 15:43:12 #16
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34682327
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:

[..]

Bijna iedereen kan het gedaan hebben,
    pi_34683421
    Ik had ook al een topic klaarstaan. Maargoed weer te laat .
    pi_34683729
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 16:17 schreef Airelle het volgende:
    Ik had ook al een topic klaarstaan. Maargoed weer te laat .
    voor #6 misschien?
    Ik ben een meisje!
    pi_34686681
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
    Deels terecht..., maar wel verschillen. In Twin-Peaks gebeurden meer onverklaarbare dingen...ook had Twin Peaks een ding wat deze serie mist: Humor! Daar is vuurzee van ontdaan, het is net een soap... (niet dat het daarmee een slechte serie is, integendeel!).

Overeenkomsten zijn; mooie (jonge) vrouwen die dingen doen waar de gemeenschap niks van weet en die plotseling verdwijken (echter, tot nu toe, geen lijk), prachtige beelden, small town idee, politieman (Marcel) heeft een hoofdrol (maar minder dan in TP). Toch nog wel onverklaarbare dingen, achterdocht (iedereen kan het gedaan hebben). Verder; Duistere muziek, en... ik heb het idee dat de hoogovens in vuurzee functioneren als een soort equivalent van "The Woods" in TP. Daar zijn dingen gebeurd waar we nooit of pas heel laat in de serie achter gaan komen . (Waarom de hoogovens en niet de zee? Wel, in TP lag eerst het accent ook op andere plekken maar langzaamaan ontdekte je dat er in het bos dingen gebeuren die onverklaarbaar waren en het daglicht niet konden verdragen.)

Nouja, ik kan nog wel meer dingen bedenken, er is behoorlijk leentjebuur gespeeld en wel op een goede manier denk ik. Ga die afleveringen maar inhalen, dat heb ik ook gedaan met aflevering 1 t/m 8!

Uitzending gemist!

[ Bericht 5% gewijzigd door Scheepschroef op 01-02-2006 17:57:15 ]
      woensdag 1 februari 2006 @ 18:30:34 #20
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_34687860
    Dank je wel
    Wat me afschrikt is het soap-gehalte... dat vond ik ook een beeje aan de vast af te zien. Maar ik denk dat ik er eens een paar ga kijken en dan pas verder oordeel
    L'Amour menaçant:
    pi_34689727
    Volg de serie ook al even. Maar moet zeggen dat dit wel een van de betere series ooit is. Het is zo onwijs spannend .
    En zoals eerder gezegd door anderen, kan eigenlijk iedereen het wel gedaan hebben. Heb net de laatste aflevering zitten kijken. Wel erg stak in elkaar gezet!!!!! Nu aftellen tot zaterdag...ben benieuwd
    pi_34703747
    Ik vind het ook heerlijk dat het zo lekker nederlands is. Connexxion bussen, vuurtorens, polderlandschappen, hoogovens etc. Echt herkenbaar, dat vind ik erg leuk.
    pi_34708803
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 11:06 schreef mark_03 het volgende:
    Ben benieuwd hoe diep we eigenlijk moeten denken. Als ik al die gedachtenspinsels zo lees in het vorige topic... gaat het niet heel erg ver? Er zal dan nog een hoop uitgelegd moeten worden in drie afleveringen.

Geweldige serie overigens.
    Zoals ik al in het vorig topic zei: Volgens mij schatten we de makers van deze serie een beetje te hoog in.
    pi_34710201
    Ja maar sowieso, hoe weird moet het zijn om nu nog een dader voor dit alles in te brengen die we nog nooit hebben gezien. Volgens mij ligt het dicht bij huis. Ik hoop alleen dat het verhaal erachter net zo goed is.
    Ik ben een meisje!
    pi_34721517
    De aflevering van Herexamen gaat vanavond niet door
    quote:
    De uitzending van 2 februari 2006 vervalt in verband met de registratie van het Kamerdebat over Uruzgan (Afghanistan).
    pi_34721746
    Ohw was dat waar de Loomannetjes zouden komen?
    Ik ben een meisje!
      donderdag 2 februari 2006 @ 22:40:13 #27
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_34723735
    Ik ga NU deel 1 kijken ben benieuwd
    L'Amour menaçant:
    pi_34725663
    Hoera het forum werkt weer

Hoera vanavond deel 10 van vuurzee
      † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 13:31:19 #29
    128220 Peter6000
    pi_34727713
    quote:
    Op donderdag 2 februari 2006 22:40 schreef Ang3l het volgende:
    Ik ga NU deel 1 kijken ben benieuwd
    Mijn ervaring was dat met name het eerste deel niet zo goed is, omdat daarin weinig gebeurt, en je kennis "moet" maken met alle karakters.
    Ik was zelf bijna afgehaakt toen.

Maar vanaf deel 3 vond en vind ik het een topserie

Vanavond weer
    En o, wat verheug ik me nu al op over 2 weken, de ontknoping
    Het kan bijna niet anders, dan dat het verrassend is
    pi_34728793
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 12:28 schreef Genverbrander het volgende:
    Hoera het forum werkt weer

Hoera vanavond deel 10 van vuurzee
    Wat kan het leven soms toch mooi zijn .
      zaterdag 4 februari 2006 @ 14:41:54 #31
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_34730069
    Ik lees de Vuurzee draadjes al een tijdje, ik heb nu de moeite genomen te registreren.

Hoi allen!

Mij waren nog een aantal dingen opgevallen die ik nog niet gelezen had:
    1. In de eerste aflevering als Yasmin onder de douche staat zit een heel korte flash back. Je zie een hand op een bips of heup gehuld in gebloemde jurk. Van wie is die hand?
    2. In de aflevering dat Sonja gevraagd werd wie er allemaal bij de opname van het filmpje waren zie je in een flashback een onbekende blonde vrouw. Die noemt ze niet. Dat is dat shot in de tuin na de begrafenis van Merel. Gaat die vrouw nog een rol spelen. Ik dacht even dat zeook in de nachtclub te zien was toen Osman op zoek ging naar Sergi.

Voor de rest denk ik idd dat we misschien te veel van de makers verwachten. Ik verwacht in de ontknoping een open einde. Dan kunnen de makers een optie voor een deel 2 open houden.
    pi_34732430
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:

[..]

Die jongen wordt gewoon geintimideerd door zijn broer en zit met zichzelf in de knoop. Daarom treedt hij niet naar buiten.

Toch lijkt er in de volgende aflevering iets te gaan gebeuren. Dus of Dennis of Ferdi wordt het huis uit gekicked. Osman wil een van de twee iig niet meer zien. Ben ook benieuwd waar er precies bloed wordt gevonden. (uit de promo van vorige week)
    Die aflevering van vorige week vond ik bijna een teleurstelling tot de gebeurtenissen halverwege en tegen het einde. Het leek bijna op een inhoudsloze aflevering uit te lopen waarin iedereen tegen elkaar liep te zeuren en niemand iets zinnigs deed.

Tot nu toe is het een onderhoudende serie. Niet alle acteerprestaties zijn even goed en bij sommige momenten lig ik werkelijk in een deuk, omdat het zo stom overkomt maar ogenschijnlijk bloedserieus bedoeld is... Wat zo knap is hoe de spanning er constant in wordt gehouden. Je blijft kijken om te weten te komen hoe het verder gaat. Zonder dit element was ik afgehaakt.
      zaterdag 4 februari 2006 @ 16:49:02 #34
    1611 evert
    Happiness is the Road!
    pi_34732824
    ik ga gelijk ook de dvd bij de Vara bestellen
    wat moet ik hier nu neerzetten?
    pi_34736923
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 14:54 schreef yessie234 het volgende:
    [...] Voor de rest denk ik idd dat we misschien te veel van de makers verwachten. Ik verwacht in de ontknoping een open einde. Dan kunnen de makers een optie voor een deel 2 open houden.
    Alsjeblieft geen open einde zeg... Niks erger dan dat! Dan zit ik met een rotgevoel omdat we er dan nog niet uit zijn en we weer minstens een jaar moeten wachten op een vervolg... Nee laten ze het maar fijn afmaken over 2 weken.
    pi_34737381
    En dan nog even dit: Het lijkt erop dat een hoop mensen de verschijning van Yasmin in een burka in de hallucinaties van Sander hebben gemist. Het is te zien in afl. 9 op tijdstip 22:11 en een paar seconden later nog een keer, telkens in een flits. Ik heb het opgezocht en er een screenshot van gemaakt:

en dit is de tweede "flits":

[ Bericht 15% gewijzigd door FireSea op 04-02-2006 19:45:19 ]
    pi_34737437
    Klopt, ik had het ook gezien. Maar ik kan er niet echt een link mee leggen, jij wel?
    pi_34737709
    Nou het zal ongetwijfeld wel iets met seks en moslim te doen hebben...
    pi_34737762
    Ik kijk het morgen weer online, vanavond heeft de 4400 prioriteit hier
    pi_34737778
    Mjaa, dan wordt het misschien toch eerwraak.
    pi_34739546
    En over 15 minuutjes begint het alweer...
    pi_34740730
    Ben benieuwd wat ze opgraven...
    pi_34741485
    Liefde binnen het politie corps
    You and me baby ain't nothin' but mammals
    So let's do it like they do on the Discovery Channel
    Do it again now
    pi_34741764
    Volgens mij is het nu wel duidelijk wie het heeft gedaan.
    pi_34741801
    Peer ja maar dan wel alleen.
    Do it again now
    pi_34741841
    De ovens!!
    Maar natuurlijk!!
    Do it again now
    pi_34742031
    Phoeheee !
    pi_34742055
    Vette aflevering, wat snel ineens Maar de verdachtmakingen van Peer in deel 4 van dit topic klopten dus wel, vooralsnog. Then again: je zal zien dat Peer het helemaal niet heeft gedaan Of zou het toch afgezaagd zijn en hij dus WEL de dader?

We moeten immers nog 2 afleveringen
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 21:44 schreef _ELMaikel_ het volgende:
    De ovens!!
    Maar natuurlijk!!
    dat was al een tijdje aannemelijk.. de titel Vuurzee he
    Seriously!?
    pi_34742092
    Wat een spanning
    Do it again now
    pi_34742259
    Zagen jullie de trailer van volgende week? De rechtbank? Osman die in ongekende razernij Peer achterover smeet? Tsjonge ontzettend spannend en heftig zeg! Het antwoord op de volgende vraag lijkt wel 100% duidelijk, maar toch stel ik hem nog maar: Wat denken jullie, leeft Yasmin nog?
      zaterdag 4 februari 2006 @ 22:01:28 #52
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_34742372
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 21:51 schreef ImPrEzA het volgende:
    Vette aflevering, wat snel ineens Maar de verdachtmakingen van Peer in deel 4 van dit topic klopten dus wel, vooralsnog. Then again: je zal zien dat Peer het helemaal niet heeft gedaan Of zou het toch afgezaagd zijn en hij dus WEL de dader?

We moeten immers nog 2 afleveringen
    [..]

dat was al een tijdje aannemelijk.. de titel Vuurzee he
    Die gedachte kwam dus echt pas nu bij me op, terwijl ik de titel al wekenland raar vond. Lekker bijdehand van me weer.
    pi_34742450
    Volgende week, Aflevering 11:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_34742519
    Peer heeft Sander een mep verkocht op het strand toen hij achter hem stond en Sander en Yasmin ruzie hadden. Yasmin maakte het uit, omdat ze seks had met Peer die middag ze is ontmaagd door Peer en Peer wilde dat Yasmin dr mond hield, maar dat is nogal verkeerd uitgepakt. Yasmin bewusteloos, Peer denkt dood en wilt dr in de ovens mikken. Op kantoor blijkt ze nog levend te zijn en stopt ie dr in een kast ofzo.
    Sander denkt dat ie dr vermoord heeft, die hallucineert door de medicijnen en dergelijke.
    Ik heb alleen geen idee wat Deniz voor rol heeft..

Wat een spannende aflevering !
    Whatever I want.
    pi_34742785
    Ja, wat Deniz betreft: na deze aflevering komt opnieuw de vraag op: wat wist Deniz wat niemand wist?

Verder nog iets heel belangrijks, maar ik kan het wel helemaal fout hebben! Dus het is even wachten tot de streams er zijn, voor we duidelijkheid hebben...
    Namelijk dit: Eén van die mannen van de Turkse maffia met zwart haar, vond ik verdacht veel lijken op de man die achterin de kamer bij de paragnost zat mee te luisteren.
      zaterdag 4 februari 2006 @ 22:16:06 #56
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_34742896
    top top top weer vanavond
    256 goals !
    pi_34742929
    Ik heb toch het idee dat er aan die paragnost teveel aandacht wordt geschonken.. was dit niet een dwaalspoor van de schrijvers?
    En tja.. like I said, Peer heeft het vast niet gedaan. Stiekem.
    Seriously!?
    pi_34743258
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 22:12 schreef FireSea het volgende:
    Ja, wat Deniz betreft: na deze aflevering komt opnieuw de vraag op: wat wist Deniz wat niemand wist?

Verder nog iets heel belangrijks, maar ik kan het wel helemaal fout hebben! Dus het is even wachten tot de streams er zijn, voor we duidelijkheid hebben...
    Namelijk dit: Eén van die mannen van de Turkse maffia met zwart haar, vond ik verdacht veel lijken op de man die achterin de kamer bij de paragnost zat mee te luisteren.
    Naast de cast zijn er ook figuranten die vaker terugkomen. Dit om de kosten te drukken. Focus hier niet te veel op
    pi_34743284
    Ik denk dat het uitzoekwerk dat Osman moet doen voor de maffia hem informatie oplevert. Kan toch niet zomaar een zijspoor zijn?

Ging wel erg snel ineens , dat bewijs en die arrestatie van Peer. Het was toch de portier die een cruciale rol ging spelen.

Ik vermoed dat Sonja nog doorspeurt en misschien nog verrasssende ontdekkingen doet. Nog twee afleveringen te gaan, niet?
    pi_34743340
    Zou iemand mij alsjeblieft kunnen vertellen wat er in de eerste vijf minuten en in de tijd tussen het vinden van die hond (met Josje en Ferdi) en de scène tussen Josje en Deniz is gebeurd? Bij voorbaat dank.
      zaterdag 4 februari 2006 @ 22:58:58 #61
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_34744518
    ff wat anders....die "telefoniste" bij de politie, dat iet wat gezettere dametje.....die is ALIJD aan het eten, schitterend !

Heeft er geen moer mee te maken, maar is wel grappig !
    256 goals !
    pi_34744712
    quote:
    Op zaterdag 4 februari 2006 22:28 schreef yessie234 het volgende:
    Ik denk dat het uitzoekwerk dat Osman moet doen voor de maffia hem informatie oplevert. Kan toch niet zomaar een zijspoor zijn?
    Inderdaad, daar moet toch iets achterzitten. Alhoewel dat niet hoeft te betekenen dat Peer vrijuit gaat dan. Zou Peer persoonlijk iets aan het opzetten zijn in Turkije? En opvallend hoe Sonja gelijk Peer in de armen vloog en haar moeder negeerde, in het begin. Nog twee afleveringen te gaan en ik heb het idee dat het nog alle kanten op kan gaan (nou ja, alle )
    "Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
      zondag 5 februari 2006 @ 00:37:29 #63
    23233 Hihat
    Hoo! Gehoed.
    pi_34747755
    En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend. Bovendien dateert de huurachterstand al van maanden voordat Yasmin verdween. Ook het verdwenen geld uit de kassa van het Lido is nog niet verklaard.

Ik vrees dat de serie straks afgelopen is en we met een hoop vragen blijven zitten...
    Een pauw is een kip die in bloei staat
      zondag 5 februari 2006 @ 00:39:01 #64
    23233 Hihat
    Hoo! Gehoed.
    pi_34747804
    En dat ze één of andre Kroaat door zijn kop schieten heeft verder geen effect op het onderzoek? Onze beide speurneuzen mogen gewoon doorgaan?
    Een pauw is een kip die in bloei staat
    pi_34747969
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Hihat het volgende:
    En dat ze één of andre Kroaat door zijn kop schieten heeft verder geen effect op het onderzoek? Onze beide speurneuzen mogen gewoon doorgaan?
    Tuurlijk, en ze krijgen champagne op kosten van de zaak.
    pi_34748231
    Mooie aflevering weer . Kan het volgende week alleen niet zien . Maarja even opnemen ofzo...
      zondag 5 februari 2006 @ 01:06:34 #67
    25186 ImPrEzA
    @taalpurist
    pi_34748683
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef Hihat het volgende:
    En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend. Bovendien dateert de huurachterstand al van maanden voordat Yasmin verdween. Ook het verdwenen geld uit de kassa van het Lido is nog niet verklaard.

Ik vrees dat de serie straks afgelopen is en we met een hoop vragen blijven zitten...
    Vandaag ging het erg snel, en er komen nog 2 afleveringen = ruim 1,5 uur, dus dat komt vast wel goed hoor
    Seriously!?
      † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 01:55:16 #68
    128220 Peter6000
    pi_34749706
    Net gekeken op video, topaflevering weer
    Ben benieuwd hoe het zal aflopen, het voorstukje van de rechtbank in de één na laatste aflevering ziet er veelbelovend uit.

Maar blijft vreemd, dat dat kledingstuk met die haren van Peer in de duinen is gevonden. Dat is toch het achterlaten van sporen, of heeft iemand het er neergelegd.
    Al is het feit dat dat tapijt met die bloedsporen onmiskenbaar van Peer komt, wel het bewijs dat hij het lichaam van Yasmin in de vuurzee van de ovens gedumpt heeft, lijkt me
    pi_34749987
    Tenzij dat bloed van iemand anders is, misschien heeft hij wel heel iemand anders in die oven gestopt.
    pi_34752000
    quote:
    Tenzij dat bloed van iemand anders is, misschien heeft hij wel heel iemand anders in die oven gestopt

Zou dat de link met de Turkse Maffia zijn?

Denniz weet nog steeds iets dat we niet weten. Wanneer gaat niet nou eens praten....
    pi_34752038
    Haha, je wist gelijk dat het een hond(of iets anders lulligs) was. :'). De aflevering was wel weer top (muv de subtiele liefde(?) tussen de vader van merel en die vrouw van het rechercheteam).
    pi_34752322
    HOERA mijn voorspelling is uitgekomen!!!!
    quote:
    Op zondag 29 januari 2006 21:21 schreef Genverbrander het volgende:
    Ik denk dus dat Yasmin in de hoogovens is gegooid door Peer, dat verklaart ook de titel van de serie.
    Toch ben ik nu totaal in verwarring. Ik had niet verwacht dat dit nu al allemaal bekend zou worden, er zijn nog twee afleveringen te gaan!! Bij een goede thriller wordt de ontknoping pas op het allerlaatste moment bekend. Blijkbaar zit er toch nog een wending in het verhaal. Of er gaat nog iets nieuws gebeuren, nog een moord ofzo.

Ik zat trouwens te denken dat het goed kan dat Peer ook Merel heeft vermoord. Merel is de avond van het feest van Osman meegelopen naar buiten met Sander en Yasmin en zij heeft op een afstand toegekeken. Wat zij precies heeft gezien is echter nog steeds niet duidelijk. Misschien heeft zij de moord door Peer wel gezien. Peer is daar later achtergekomen en heeft Merel in zee geworpen. Zou kunnen...

In ieder geval gaat er nog wat gebeuren!
    pi_34752535
    De kijkcijfers klimmen trouwens weer op!!!

pi_34752541
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 09:27 schreef yessie234 het volgende:

[..]

Zou dat de link met de Turkse Maffia zijn?
    , misschien wel.
    quote:
    Denniz weet nog steeds iets dat we niet weten. Wanneer gaat niet nou eens praten....
    Als-ie asiel krijgt in Huize Politie zodat geen van z\'n familieleden hem kunnen bedreigen/intimideren.
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Genverbrander het volgende:
    De kijkcijfers klimmen trouwens weer op!!!

[afbeelding]
    pi_34752615
    Wat mij dwarszit na deze aflevering is:

Waarom zou Peer als hij werkelijk Yasmin vermoordt heeft, zoveel losgeld betalen aan iemand waarvan hij weet dat het een oplichter is? Dat is toch vreemd?

En nog iets: Bij het voorstukje voor volgende week, roept Osman in de rechtzaal naar Peer \\\"Jij had een motief..!\\\" (of iets dergelijks), wat zou Peers motief dan zijn om Yasmin te vermoorden? Heeft het iets te maken met die bouwgrond waar die mafiabaas het over heeft? Ik zou geen ander motief kunnen bedenken waarom hij haar heeft vermoord...

edit: dat zinnetje was "Een motief, dat was je motief!" dat roept Osman, maar wat is dan het motief? Iemand een idee?
    <Typ hier een bericht>
    pi_34752648
    Hmm. Ik denk eigenlijk dat Peer het níet gedaan heeft, maar misschien dat Osman erachter gekomen is dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide óf dat Peer bezig was met iets illegaals en dat Yasmin daar achter kwam.

zondag 5 februari 2006 @ 10:48:24 #77
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_34752659
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef Hihat het volgende:
    En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend.
    Daarover trouwens: als Peer wist dat Yasmin al dood was (immers: zelf in de hoogovens gegooid), waarom leent hij dan aan Osman nog die vele duizenden euro's? Hij wist dan toch dat dat niet echt kon zijn? Ok, het kan zijn om zichzelf daarmee juist anti-verdacht te maken, maar het gaat wel om heel veel geld natuurlijk...
      zondag 5 februari 2006 @ 10:49:02 #78
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_34752665
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 10:44 schreef DocPzql het volgende:
    Wat mij dwarszit na deze aflevering is:

Waarom zou Peer als hij werkelijk Yasmin vermoordt heeft, zoveel losgeld betalen aan iemand waarvan hij weet dat het een oplichter is? Dat is toch vreemd?
    Haha, ik dacht dus precies hetzelfde
      zondag 5 februari 2006 @ 11:04:32 #79
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_34752859
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 10:44 schreef DocPzql het volgende:
    En nog iets: Bij het voorstukje voor volgende week, roept Osman in de rechtzaal naar Peer "Jij had een motief..!" (of iets dergelijks), wat zou Peers motief dan zijn om Yasmin te vermoorden? Heeft het iets te maken met die bouwgrond waar die mafiabaas het over heeft? Ik zou geen ander motief kunnen bedenken waarom hij haar heeft vermoord...

edit: dat zinnetje was "Een motief, dat was je motief!" dat roept Osman, maar wat is dan het motief? Iemand een idee?
    Ik denk dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide en ze zwanger van hem was geworden. Herinner je je nog de in de eerste aflevering dat Peer zo laat is van z'n werk en kleren in een tasje frommelt (kan niet zien wat precies, wellicht dat hemdje van Yasmin wat later in de duinen gevonden is en dan door Peer daar gedumpt?) en dat Yasmin zich onder de douche zo vies voelde? Duidt op een vrijpartij? Peer zou dan bang geweest zijn voor (eer)wraak door Osman en familie en zag als enige mogelijkheid haar dan maar te vermoorden en te verbranden. Dan zouden ze er ook nooit achter kunnen komen dat ze zwanger was. (Overigens bedenk ik mij dat Kristel als huisarts van Yasmin dat misschien wel weet?)
    pi_34753136
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 11:04 schreef Veerboot het volgende:

[..]

Ik denk dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide en ze zwanger van hem was geworden. Herinner je je nog de in de eerste aflevering dat Peer zo laat is van z\'n werk en kleren in een tasje frommelt (kan niet zien wat precies, wellicht dat hemdje van Yasmin wat later in de duinen gevonden is en dan door Peer daar gedumpt?) en dat Yasmin zich onder de douche zo vies voelde? Duidt op een vrijpartij? Peer zou dan bang geweest zijn voor (eer)wraak door Osman en familie en zag als enige mogelijkheid haar dan maar te vermoorden en te verbranden. Dan zouden ze er ook nooit achter kunnen komen dat ze zwanger was. (Overigens bedenk ik mij dat Kristel als huisarts van Yasmin dat misschien wel weet?)
    Zit wat in ja... Dat zou dan misschien ook de reden zijn waarom ze zo afstandelijk tegen sander deed op het strand...

Maar dat losgeld.. ik blijf het vreemd vinden..
    <Typ hier een bericht>
      † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 11:35:21 #81
    128220 Peter6000
    pi_34753389
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 11:23 schreef DocPzql het volgende:

Maar dat losgeld.. ik blijf het vreemd vinden..
    Misschien komende 2 afleveringen toch een onverwachte wending, waardoor alles anders blijkt te zijn. Maar het is wel een gegeven, dat Peer die nacht een vloerkleed met bloed erop wilde dumpen in de ovens.

Als hij het wel gedaan heeft, lijkt me dat losgeld overigens ook logisch hoor. Bijvoorbeeld dat hij de verdenking op deze manier niet op zich richt, of dat hij een schuldgevoel heeft erover, en zo iets terug kan doen, waardoor hij zichzelf wat minder schuldig voelt
      zondag 5 februari 2006 @ 12:56:48 #82
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34755814
    Nou, Peer was al vanaf alf 1 verdacht, en de hoogovens werden twee weken daarna al genoemd.
    Erg verrassend vind ik 't allemaal niet

Er kan natuurlijk nog het één en ander \"anders blijken te zijn" maar ik vrees dat - wb het mysterie - de verwachtingen wat te hoog lagen... Het is zo voor de hand liggend als maar zijn kan :')

Merel-mysterie moet natuurlijk nog opgelost, maar als ooggetuige is de kans vrij groot dat ook zij door Peer om zeep geholpen is. Of zelf gesprongen, da's optie 2...

oh btw volgens mij zegt Osman volgende week "wát was jouw motief" ipv "dat was..."
    pi_34756154
    Ik zat net te denken.....

Een vloerkleed met bloed..... Yasmine zwanger.... Huis Tuin en Keuken abortus?? En is ze nu aan het herstellen ergens in een huisje, en als Peer opgepakt wordt en berecht wordt... wie komt er dan binnen? Juist ja,.... Yasmine!!!

Ze is niet dood, enkel aan het bijkomen van een abortus...
      zondag 5 februari 2006 @ 13:09:02 #84
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34756324
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:04 schreef TheShyGuy het volgende:
    Een vloerkleed met bloed..... Yasmine zwanger.... Huis Tuin en Keuken abortus??
    heb ik ook aan gedacht!!
    na afl.1 zei ik al: zwanger van Peer & miskraam/abortus gehad [vanwege die buikpijn]
    quote:
    En is ze nu aan het herstellen ergens in een huisje in de vuurtoren, en als Peer opgepakt wordt en berecht wordt... wie komt er dan binnen? Juist ja,.... Yasmine!!!
    Lijkt me een tof einde! En dan zou zij idd zelf het smsje naar Deniz hebben gestuurd...
    pi_34756573
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef babette21 het volgende:
    Nou, Peer was al vanaf alf 1 verdacht, en de hoogovens werden twee weken daarna al genoemd.
    Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 11:23 schreef Tovaho het volgende:
    Gevoelsmatig heb ik het idee dat Peer Looman er meer mee te maken heeft. Die gedraagt zich een beetje onalledaags, alsof hij een affaire had met Yasmin.....
    Dat is dus vlak na de tweede aflevering. De eerste keer dat wordt gesproken over een mogelijk werpen in de hoogovens is op 5 december:
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 18:36 schreef Agrippina het volgende:
    Ik gok ook op Osman als de boef. Die is me te lief en meestal is de dader degene van wie je \'t \'t minst vermoedt. Vandaar dat Sander en Merel onschuldig zullen blijken. En Yasmin is lang zo\'n lievertje niet geweest als we zouden moeten denken. (Vergelijk met Laura Palmer in Twin Peaks).
    Als Yasmin zwanger zou zijn, vind ik dat een zwak plot, behoorlijk afgekloven. Zielige tieners raken zwanger, maar een doortrapt type\'tje laat zich dat niet gebeuren.

En tot slot de titel \"Vuurzee\": slaat dat op de hoogovens, waarin het lichaam van Yasmin verbrand is?
    Inderdaad waren hier dus wat slimmeriken die het snel doorhadden.
    quote:
    Erg verrassend vind ik \\\'t allemaal niet
    Ok, maar vergeet niet dat je actief bent geweest op een forum waar er intensief over gepraat is en onderzoek naar is gedaan. Een gemiddelde kijker heeft dat niet gedaan en voor hen zal het wel degelijk als een verrassing zijn gekomen dat Peer nu verdacht is.

En vergeet ook niet dat er nog 2 afleveringen te gaan zijn, ik sluit een verrassende wending dus zeker niet uit.
    pi_34757201
    Ok, ze zit dus in de vuurtoren, verstuurd smsjes van een afstand en komt tevoorschijn bij de rechtszaak. Iedereen redelijk blij, op de vader van Merel na dan en de nasleep van wat ontwrichte families.... zoals die van de Lomannetjes
      zondag 5 februari 2006 @ 13:33:25 #87
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34757422
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
    Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:
    ik heb die 1ste aflevering met vrienden gekeken, bij ons was Peer toen direct al de hoofdverdachte
    en als het niet om moord gaat, dan heeft hij ermee te maken/is hij medeplichtig
    Ongeveer halverwege het seizoen werd hij bij mij minder verdacht, omdat ik het téveel voor de hand vond liggen... maar misschien was dat juist wel de bedoeling van de makers....
    quote:
    Ok, maar vergeet niet dat je actief bent geweest op een forum waar er intensief over gepraat is en onderzoek naar is gedaan. Een gemiddelde kijker heeft dat niet gedaan en voor hen zal het wel degelijk als een verrassing zijn gekomen dat Peer nu verdacht is.
    dat laatste kan ik me maar moeilijk voorstellen [al moet je wel de eerste afleveringen hebben gezien, daarna hebben ze Peer een beetje uit de luwte gehouden]
    quote:
    En vergeet ook niet dat er nog 2 afleveringen te gaan zijn, ik sluit een verrassende wending dus zeker niet uit.
    ik heb ook nog geen \"case closed\" genoemd...
    ik bedoel vooral dat ik het weinig verrassend vind dat Peer erbij betrokken is, maar er zijn nog meerdere scenario\'s mogelijk wát er precies gebeurd is [en wie er nog meer mee te maken hebben]

ik heb nog steeds het idee dat Yasmin in de VUUR-toren zit...
    er werd deze aflevering een shot vanuit de toren op het restaurant gemaakt,
    door de beweging van de camera leek het of iemand vanuit de vuurtoren naar beneden keek
      † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 13:38:14 #88
    128220 Peter6000
    pi_34757636
    Ik denk inmiddels ook dat Yasmin nog leeft, en in de laatste aflevering tevoorschijn komt.
    Of die dood van Merel gezien haar borderline nu zelfdoding was, of toch vermoord omdat ze erachter kwam, en dreigde het te gaan verraden, weet ik eigenlijk niet.

Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om "wie heeft het gedaan" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
    pi_34757732
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef babette21 het volgende:
    dat laatste kan ik me maar moeilijk voorstellen [al moet je wel de eerste afleveringen hebben gezien, daarna hebben ze Peer een beetje uit de luwte gehouden]
    [..]
    Ik vond Peer na de 1ste aflevering TOTAAAL niet verdacht. Gisteren heb ik afl. 1 in z\'n geheel teruggekeken en nu vind ik dat echt onbegrijpelijk Het is namelijk best wel duidelijk.

Maar ik was de 1ste afl. blijkbaar teveel bezig met de personages leren kennen enzo dat ik er niet op gelet heb. Voor mij was Merel de enige verdachte, en dan vooral door dat bizarre eindshot waarbij ze als een ontsnapte psycho voor zich uit staart.

Jij bent blijkbaar alerter dan vele anderen, ik denk persoonlijk niet dat Peer voor de gemiddelde nietswetende kijker van de 1ste aflevering heel erg verdacht overkomt. Als dat wel zo is wordt dat in de komende afleveringen wat ongedaan gemaakt, omdat Peer dan idd uit de luwte wordt gehouden.

Maar wie weet vergis ik me en is het juist de bedoeling geweest van de programmamakers om hem als verdachte neer te zetten zodat ze het verrassend kunnen omwentelen. Of in het ergste geval zijn ze niet in staat om het boeiend en verrassend tot een einde te brengen.

Time will tell.
    pi_34757787
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Peter6000 het volgende:
    Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om \\\"wie heeft het gedaan\\\" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
    Inderdaad. Het is echt een heerlijke sfeerserie met schitterende beelden, on-Nederlands acteerwerk, uitmuntende cameratechnieken en een juweeltje van een spanningsboog. Hoe het ook afloopt, het is hoe dan ook een genot om naar te kijken.
      zondag 5 februari 2006 @ 13:43:51 #91
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34757890
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Peter6000 het volgende:
    Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om \"wie heeft het gedaan\" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
    Precies! Daarom benadrukte ik ook even dat de verwachtingen - bij mij! - waarschijnlijk te hoog lagen wat betreft het mysterie... [en dit kan ik pas écht concluderen als 't afgelopen is natuurlijk!] De rest voldoet sowieso aan alle verwachtigen
      zondag 5 februari 2006 @ 13:45:31 #92
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_34757971
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 09:38 schreef Airelle het volgende:
    Haha, je wist gelijk dat het een hond(of iets anders lulligs) was. :\'). De aflevering was wel weer top (muv de subtiele liefde(?) tussen de vader van merel en die vrouw van het rechercheteam).
    vergeet ik bijna nog op deze te reageren!!!
    helemaal mee eens namelijk, dit zijn net die dingen die in de categorie "beetje jammer" vallen :')
    pi_34758886
    Ok ok.... zit net te denken dat het misschien niet van een huis/tuin/keuken abortus hoeft te gaan. Als we ervan uitgaan dat Yasmine maagd was en Peer haar die vrijdag heeft genomen op de kantoorvloer dan zou daar natuurlijk ook bloed uit kunnen komen... op het moment dat Yasmine dan verdwijnt dan gaat iedereen zoeken en raakt Peer in de stress omdat er bloed ligt op zijn tapijtje en dan meteen naar kantoor gaat om het kleed weg te halen (wil dan nog niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk heeft gedaan he!)

Dus als Peer het niet heeft gedaan kan het ook nog hier op uitkomen!

Yasmine zag haar kans schoon toen die bewuste avond dat ze op het strand was met Sander om alle ellende achter zich te laten en er gewoon eruit te knijpen. Ergens anders een nieuw bestaan opbouwen ofzo... maar ze volgt natuurlijk ook het nieuws en ziet dat er nu zoveel uit de hand loopt dat ze wroeging krijgt en terugkeert om alles te gaan verklaren wat er is gebeurd.

Ze was natuurlijk in de war dat ze heeft lopen wippen met Peer, maar als hij dan daadwerkelijk veroordeeld dreigt te worden voor een moord, heeft ze zoiets van... dat heeft ie ook niet verdiend.

Voelt iemand iets voor deze theorie?
    pi_34760266
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 14:06 schreef TheShyGuy het volgende:
    Ok ok.... zit net te denken dat het misschien niet van een huis/tuin/keuken abortus hoeft te gaan. Als we ervan uitgaan dat Yasmine maagd was en Peer haar die vrijdag heeft genomen op de kantoorvloer dan zou daar natuurlijk ook bloed uit kunnen komen... op het moment dat Yasmine dan verdwijnt dan gaat iedereen zoeken en raakt Peer in de stress omdat er bloed ligt op zijn tapijtje en dan meteen naar kantoor gaat om het kleed weg te halen (wil dan nog niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk heeft gedaan he!)

Dus als Peer het niet heeft gedaan kan het ook nog hier op uitkomen!

Yasmine zag haar kans schoon toen die bewuste avond dat ze op het strand was met Sander om alle ellende achter zich te laten en er gewoon eruit te knijpen. Ergens anders een nieuw bestaan opbouwen ofzo... maar ze volgt natuurlijk ook het nieuws en ziet dat er nu zoveel uit de hand loopt dat ze wroeging krijgt en terugkeert om alles te gaan verklaren wat er is gebeurd.

Ze was natuurlijk in de war dat ze heeft lopen wippen met Peer, maar als hij dan daadwerkelijk veroordeeld dreigt te worden voor een moord, heeft ze zoiets van... dat heeft ie ook niet verdiend.

Voelt iemand iets voor deze theorie?
    Leuke theorie, maar ik vind het een beetje stijlbreuk als Yasmin nu nog blijkt te leven. Kweenie, voor mij zou dat niet echt in de serie passen. Bovendien heeft Yasmin al met Sander gewipt, dus maagd is ze niet meer.
    pi_34760433
    @TheShyGuy,
    Heel geloofwaardig. Hij sluit nl. een heel eind aan op mijn eigen theorie (zie Vuurzee #4). Toen wist ik alleen nog niet van dat bebloede tapijt. Het kan zijn dat Peer dat kleed sowieso midden in de nacht wilde verdonkeremanen, omdat het moeilijk te verklaren is aan zijn secretaresse. Op dat moment wist hij nog niet dat Yasmine echt weg bleek te zijn.
    pi_34760699
    Ik vind het juist geen stijlbreuk. Alles en iedereen is nu wel een keer verdacht gemaakt.... dus wat de mensen niet verwachten is dat Yasmin terugkomt.... dat zou echt inslaan als een bom! En wat mij betreft een briljant einde zijn. Ik denk dat Peer niets met de dood/verdwijning heeft te maken... dat ie haar gedouwd heeft kan ik me wel voorstellen. En Sander heeft het nog niet met Yasmin gedaan, kan me herinneren dat ie dat verteld heeft tegen Deniz in een aflevering, en volgens mij ook nog tegen iemand anders...
    pi_34761236
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef babette21 het volgende:

[..]

vergeet ik bijna nog op deze te reageren!!!
    helemaal mee eens namelijk, dit zijn net die dingen die in de categorie \"beetje jammer\" vallen :\')
    Ja inderdaad. Ook begint het einde steeds meer op een cliffhanger te lijken. Maar de serie blijft nog steeds oké hoor (voordat ik de woede van een aantal mensen hier op de nek haal).
    pi_34761411
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef Airelle het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ook begint het einde steeds meer op een cliffhanger te lijken. Maar de serie blijft nog steeds oké hoor (voordat ik de woede van een aantal mensen hier op de nek haal).

† In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 15:16:34 #99
    135486 Manu82
    How you doin'?
    pi_34761840
    Hey hallo allemaal , ik volg het ook en werd door Peter gewezen op dit subforum
    Some memories are best forgotten
    Room 23
      † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 15:19:56 #100
    135486 Manu82
    How you doin'?
    pi_34761953
    Ik denk trouwens dat Sander en Peer er wel iets mee te maken hebben maar niet de daders oid zijn

Zou de vriend van de moeder van Sander er niet iets mee te maken kunnen hebben? Die verdenk ik al vanaf het begin!
    Some memories are best forgotten
    Room 23
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')