in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zekerquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:45 schreef NAF_NAF het volgende:
Osman Aslan
Josje Aslan
Doorgestreept is niks mee te maken.
Ik gazaterdag opnemenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:32 schreef Twisted_Logic het volgende:
Nog drie afleveringen tot het einde.
Afl. 10 4/2
Afl. 11 11/2
Afl. 12 18/2
het is dan ook wat ik denk he.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:35 schreef babette21 het volgende:
[..]
in een serie als dit weet je dit soort dingen nooit zeker
Ik heb Twin Peaks helaas nog nooit gezien. Wie wel? Was dat ook een serie van één seizoen of duurde die langer? En wanneer is die serie eigenlijk gemaakt?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
quote:(Uit het vorige topic) Deniz houdt dingen achter, daarom blijft hij op het lijstje.
Bijna iedereen kan het gedaan hebben,quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:
[..]
, en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
voor #6 misschien?quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:17 schreef Airelle het volgende:
Ik had ook al een topic klaarstaan. Maargoed weer te laat.
Deels terecht..., maar wel verschillen. In Twin-Peaks gebeurden meer onverklaarbare dingen...ook had Twin Peaks een ding wat deze serie mist: Humor! Daar is vuurzee van ontdaan, het is net een soap... (niet dat het daarmee een slechte serie is, integendeel!).quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:48 schreef Ang3l het volgende:
Is de vergelijking met Twin peaks terecht of raakt ie kant nog wal?
Was van plan de serie te gaan volgen maar was te laat
Zoals ik al in het vorig topic zei: Volgens mij schatten we de makers van deze serie een beetje te hoog in.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:06 schreef mark_03 het volgende:
Ben benieuwd hoe diep we eigenlijk moeten denken. Als ik al die gedachtenspinsels zo lees in het vorige topic... gaat het niet heel erg ver? Er zal dan nog een hoop uitgelegd moeten worden in drie afleveringen.
Geweldige serie overigens.
quote:De uitzending van 2 februari 2006 vervalt in verband met de registratie van het Kamerdebat over Uruzgan (Afghanistan).
Mijn ervaring was dat met name het eerste deel niet zo goed is, omdat daarin weinig gebeurt, en je kennis "moet" maken met alle karakters.quote:
Wat kan het leven soms toch mooi zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:28 schreef Genverbrander het volgende:
Hoera het forum werkt weer![]()
Hoera vanavond deel 10 van vuurzee![]()
Die jongen wordt gewoon geintimideerd door zijn broer en zit met zichzelf in de knoop. Daarom treedt hij niet naar buiten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:31 schreef Noorman het volgende:
[..]
, en het wordt steeds meer. Nu ook weer die honkbalknuppel van Ferdi.
Alsjeblieft geen open einde zeg... Niks erger dan dat! Dan zit ik met een rotgevoel omdat we er dan nog niet uit zijn en we weer minstens een jaar moeten wachten op een vervolg... Nee laten ze het maar fijn afmaken over 2 weken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:54 schreef yessie234 het volgende:
[...] Voor de rest denk ik idd dat we misschien te veel van de makers verwachten. Ik verwacht in de ontknoping een open einde. Dan kunnen de makers een optie voor een deel 2 open houden.
dat was al een tijdje aannemelijk.. de titel Vuurzee hequote:
Die gedachte kwam dus echt pas nu bij me op, terwijl ik de titel al wekenland raar vond.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:51 schreef ImPrEzA het volgende:
Vette aflevering, wat snel ineensMaar de verdachtmakingen van Peer in deel 4 van dit topic klopten dus wel, vooralsnog. Then again: je zal zien dat Peer het helemaal niet heeft gedaan
Of zou het toch afgezaagd zijn en hij dus WEL de dader?
We moeten immers nog 2 afleveringen
[..]
dat was al een tijdje aannemelijk.. de titel Vuurzee he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast de cast zijn er ook figuranten die vaker terugkomen. Dit om de kosten te drukken. Focus hier niet te veel opquote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:12 schreef FireSea het volgende:
Ja, wat Deniz betreft: na deze aflevering komt opnieuw de vraag op: wat wist Deniz wat niemand wist?
Verder nog iets heel belangrijks, maar ik kan het wel helemaal fout hebben! Dus het is even wachten tot de streams er zijn, voor we duidelijkheid hebben...
Namelijk dit: Eén van die mannen van de Turkse maffia met zwart haar, vond ik verdacht veel lijken op de man die achterin de kamer bij de paragnost zat mee te luisteren.
Inderdaad, daar moet toch iets achterzitten. Alhoewel dat niet hoeft te betekenen dat Peer vrijuit gaat dan. Zou Peer persoonlijk iets aan het opzetten zijn in Turkije? En opvallend hoe Sonja gelijk Peer in de armen vloog en haar moeder negeerde, in het begin. Nog twee afleveringen te gaan en ik heb het idee dat het nog alle kanten op kan gaan (nou ja, allequote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:28 schreef yessie234 het volgende:
Ik denk dat het uitzoekwerk dat Osman moet doen voor de maffia hem informatie oplevert. Kan toch niet zomaar een zijspoor zijn?
Tuurlijk, en ze krijgen champagne op kosten van de zaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 00:39 schreef Hihat het volgende:
En dat ze één of andre Kroaat door zijn kop schieten heeft verder geen effect op het onderzoek? Onze beide speurneuzen mogen gewoon doorgaan?
Vandaag ging het erg snel, en er komen nog 2 afleveringen = ruim 1,5 uur, dus dat komt vast wel goed hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef Hihat het volgende:
En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend. Bovendien dateert de huurachterstand al van maanden voordat Yasmin verdween. Ook het verdwenen geld uit de kassa van het Lido is nog niet verklaard.
Ik vrees dat de serie straks afgelopen is en we met een hoop vragen blijven zitten...
quote:Tenzij dat bloed van iemand anders is, misschien heeft hij wel heel iemand anders in die oven gestopt
Toch ben ik nu totaal in verwarring. Ik had niet verwacht dat dit nu al allemaal bekend zou worden, er zijn nog twee afleveringen te gaan!! Bij een goede thriller wordt de ontknoping pas op het allerlaatste moment bekend. Blijkbaar zit er toch nog een wending in het verhaal. Of er gaat nog iets nieuws gebeuren, nog een moord ofzo.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:21 schreef Genverbrander het volgende:
Ik denk dus dat Yasmin in de hoogovens is gegooid door Peer, dat verklaart ook de titel van de serie.
quote:Op zondag 5 februari 2006 09:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Zou dat de link met de Turkse Maffia zijn?
Als-ie asiel krijgt in Huize Politie zodat geen van z\'n familieleden hem kunnen bedreigen/intimideren.quote:Denniz weet nog steeds iets dat we niet weten. Wanneer gaat niet nou eens praten....
quote:Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Genverbrander het volgende:
De kijkcijfers klimmen trouwens weer op!!!
[afbeelding]
Daarover trouwens: als Peer wist dat Yasmin al dood was (immers: zelf in de hoogovens gegooid), waarom leent hij dan aan Osman nog die vele duizenden euro's? Hij wist dan toch dat dat niet echt kon zijn? Ok, het kan zijn om zichzelf daarmee juist anti-verdacht te maken, maar het gaat wel om heel veel geld natuurlijk...quote:Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef Hihat het volgende:
En krijgen we ook nog antwoord op de vraag waarom Osman zo lang achterloopt met de huur? Heeft niets met het betaalde losgeld te maken, want dat heeft Osman grotendeels van Peer geleend.
Haha, ik dacht dus precies hetzelfdequote:Op zondag 5 februari 2006 10:44 schreef DocPzql het volgende:
Wat mij dwarszit na deze aflevering is:
Waarom zou Peer als hij werkelijk Yasmin vermoordt heeft, zoveel losgeld betalen aan iemand waarvan hij weet dat het een oplichter is? Dat is toch vreemd?
Ik denk dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide en ze zwanger van hem was geworden. Herinner je je nog de in de eerste aflevering dat Peer zo laat is van z'n werk en kleren in een tasje frommelt (kan niet zien wat precies, wellicht dat hemdje van Yasmin wat later in de duinen gevonden is en dan door Peer daar gedumpt?) en dat Yasmin zich onder de douche zo vies voelde? Duidt op een vrijpartij? Peer zou dan bang geweest zijn voor (eer)wraak door Osman en familie en zag als enige mogelijkheid haar dan maar te vermoorden en te verbranden. Dan zouden ze er ook nooit achter kunnen komen dat ze zwanger was. (Overigens bedenk ik mij dat Kristel als huisarts van Yasmin dat misschien wel weet?)quote:Op zondag 5 februari 2006 10:44 schreef DocPzql het volgende:
En nog iets: Bij het voorstukje voor volgende week, roept Osman in de rechtzaal naar Peer "Jij had een motief..!" (of iets dergelijks), wat zou Peers motief dan zijn om Yasmin te vermoorden? Heeft het iets te maken met die bouwgrond waar die mafiabaas het over heeft? Ik zou geen ander motief kunnen bedenken waarom hij haar heeft vermoord...
edit: dat zinnetje was "Een motief, dat was je motief!" dat roept Osman, maar wat is dan het motief? Iemand een idee?
Zit wat in ja... Dat zou dan misschien ook de reden zijn waarom ze zo afstandelijk tegen sander deed op het strand...quote:Op zondag 5 februari 2006 11:04 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Ik denk dat Peer inderdaad met Yasmin rotzooide en ze zwanger van hem was geworden. Herinner je je nog de in de eerste aflevering dat Peer zo laat is van z\'n werk en kleren in een tasje frommelt (kan niet zien wat precies, wellicht dat hemdje van Yasmin wat later in de duinen gevonden is en dan door Peer daar gedumpt?) en dat Yasmin zich onder de douche zo vies voelde? Duidt op een vrijpartij? Peer zou dan bang geweest zijn voor (eer)wraak door Osman en familie en zag als enige mogelijkheid haar dan maar te vermoorden en te verbranden. Dan zouden ze er ook nooit achter kunnen komen dat ze zwanger was. (Overigens bedenk ik mij dat Kristel als huisarts van Yasmin dat misschien wel weet?)
Misschien komende 2 afleveringen toch een onverwachte wending, waardoor alles anders blijkt te zijn. Maar het is wel een gegeven, dat Peer die nacht een vloerkleed met bloed erop wilde dumpen in de ovens.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:23 schreef DocPzql het volgende:
Maar dat losgeld.. ik blijf het vreemd vinden..
heb ik ook aan gedacht!!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:04 schreef TheShyGuy het volgende:
Een vloerkleed met bloed..... Yasmine zwanger.... Huis Tuin en Keuken abortus??
Lijkt me een tof einde! En dan zou zij idd zelf het smsje naar Deniz hebben gestuurd...quote:En is ze nu aan het herstellen ergens in een huisje in de vuurtoren, en als Peer opgepakt wordt en berecht wordt... wie komt er dan binnen? Juist ja,.... Yasmine!!!
Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef babette21 het volgende:
Nou, Peer was al vanaf alf 1 verdacht, en de hoogovens werden twee weken daarna al genoemd.
Dat is dus vlak na de tweede aflevering. De eerste keer dat wordt gesproken over een mogelijk werpen in de hoogovens is op 5 december:quote:Op zondag 4 december 2005 11:23 schreef Tovaho het volgende:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat Peer Looman er meer mee te maken heeft. Die gedraagt zich een beetje onalledaags, alsof hij een affaire had met Yasmin.....
Inderdaad waren hier dus wat slimmeriken die het snel doorhadden.quote:Op maandag 5 december 2005 18:36 schreef Agrippina het volgende:
Ik gok ook op Osman als de boef. Die is me te lief en meestal is de dader degene van wie je \'t \'t minst vermoedt. Vandaar dat Sander en Merel onschuldig zullen blijken. En Yasmin is lang zo\'n lievertje niet geweest als we zouden moeten denken. (Vergelijk met Laura Palmer in Twin Peaks).
Als Yasmin zwanger zou zijn, vind ik dat een zwak plot, behoorlijk afgekloven. Zielige tieners raken zwanger, maar een doortrapt type\'tje laat zich dat niet gebeuren.
En tot slot de titel \"Vuurzee\": slaat dat op de hoogovens, waarin het lichaam van Yasmin verbrand is?
Ok, maar vergeet niet dat je actief bent geweest op een forum waar er intensief over gepraat is en onderzoek naar is gedaan. Een gemiddelde kijker heeft dat niet gedaan en voor hen zal het wel degelijk als een verrassing zijn gekomen dat Peer nu verdacht is.quote:Erg verrassend vind ik \\\'t allemaal niet
ik heb die 1ste aflevering met vrienden gekeken, bij ons was Peer toen direct al de hoofdverdachtequote:Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb het effe nagezocht. De eerste keer dat Peer op dit forum als verdachte wordt aangevoerd is hier:
dat laatste kan ik me maar moeilijk voorstellen [al moet je wel de eerste afleveringen hebben gezien, daarna hebben ze Peer een beetje uit de luwte gehouden]quote:Ok, maar vergeet niet dat je actief bent geweest op een forum waar er intensief over gepraat is en onderzoek naar is gedaan. Een gemiddelde kijker heeft dat niet gedaan en voor hen zal het wel degelijk als een verrassing zijn gekomen dat Peer nu verdacht is.![]()
ik heb ook nog geen \"case closed\" genoemd...quote:En vergeet ook niet dat er nog 2 afleveringen te gaan zijn, ik sluit een verrassende wending dus zeker niet uit.
Ik vond Peer na de 1ste aflevering TOTAAAL niet verdacht. Gisteren heb ik afl. 1 in z\'n geheel teruggekeken en nu vind ik dat echt onbegrijpelijkquote:Op zondag 5 februari 2006 13:33 schreef babette21 het volgende:
dat laatste kan ik me maar moeilijk voorstellen [al moet je wel de eerste afleveringen hebben gezien, daarna hebben ze Peer een beetje uit de luwte gehouden]
[..]
Inderdaad. Het is echt een heerlijke sfeerserie met schitterende beelden, on-Nederlands acteerwerk, uitmuntende cameratechnieken en een juweeltje van een spanningsboog. Hoe het ook afloopt, het is hoe dan ook een genot om naar te kijken.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Peter6000 het volgende:
Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om \\\"wie heeft het gedaan\\\" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
Precies! Daarom benadrukte ik ook even dat de verwachtingen - bij mij! - waarschijnlijk te hoog lagen wat betreft het mysterie... [en dit kan ik pas écht concluderen als 't afgelopen is natuurlijk!] De rest voldoet sowieso aan alle verwachtigenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:38 schreef Peter6000 het volgende:
Maar de serie draait wat mij betreft niet alleen puur om \"wie heeft het gedaan\" , maar ook de hele sfeer is mooi. En die totale ontwrichting van mensen, die tot voor kort een normaal leventje leden.
vergeet ik bijna nog op deze te reageren!!!quote:Op zondag 5 februari 2006 09:38 schreef Airelle het volgende:
Haha, je wist gelijk dat het een hond(of iets anders lulligs) was. :\'). De aflevering was wel weer top (muv de subtiele liefde(?) tussen de vader van merel en die vrouw van het rechercheteam).
Leuke theorie, maar ik vind het een beetje stijlbreuk als Yasmin nu nog blijkt te leven. Kweenie, voor mij zou dat niet echt in de serie passen. Bovendien heeft Yasmin al met Sander gewipt, dus maagd is ze niet meer.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:06 schreef TheShyGuy het volgende:
Ok ok.... zit net te denken dat het misschien niet van een huis/tuin/keuken abortus hoeft te gaan. Als we ervan uitgaan dat Yasmine maagd was en Peer haar die vrijdag heeft genomen op de kantoorvloer dan zou daar natuurlijk ook bloed uit kunnen komen... op het moment dat Yasmine dan verdwijnt dan gaat iedereen zoeken en raakt Peer in de stress omdat er bloed ligt op zijn tapijtje en dan meteen naar kantoor gaat om het kleed weg te halen (wil dan nog niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk heeft gedaan he!)
Dus als Peer het niet heeft gedaan kan het ook nog hier op uitkomen!
Yasmine zag haar kans schoon toen die bewuste avond dat ze op het strand was met Sander om alle ellende achter zich te laten en er gewoon eruit te knijpen. Ergens anders een nieuw bestaan opbouwen ofzo... maar ze volgt natuurlijk ook het nieuws en ziet dat er nu zoveel uit de hand loopt dat ze wroeging krijgt en terugkeert om alles te gaan verklaren wat er is gebeurd.
Ze was natuurlijk in de war dat ze heeft lopen wippen met Peer, maar als hij dan daadwerkelijk veroordeeld dreigt te worden voor een moord, heeft ze zoiets van... dat heeft ie ook niet verdiend.
Voelt iemand iets voor deze theorie?
Ja inderdaad. Ook begint het einde steeds meer op een cliffhanger te lijken. Maar de serie blijft nog steeds oké hoor (voordat ik de woede van een aantal mensen hier op de nek haal).quote:Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef babette21 het volgende:
[..]
vergeet ik bijna nog op deze te reageren!!!
helemaal mee eens namelijk, dit zijn net die dingen die in de categorie \"beetje jammer\" vallen :\')
quote:Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ook begint het einde steeds meer op een cliffhanger te lijken. Maar de serie blijft nog steeds oké hoor (voordat ik de woede van een aantal mensen hier op de nek haal).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |