Die moet ik dus nog steeds een keer gaan luisteren! Onthouden, onthouden, onthouden.....quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:39 schreef Z het volgende:
En er is ook nog een prachtige EP:
Animal Collective And Vashti Bunyan - Prospect Hummer.
Zeker de moeite waard te beluisteren.
Bronquote:It must be mating season, because Animal Collective have a number of musical babies on the way. Dave Portner (aka Avey Tare) let fans at the Collected Animals forums in on a special band update yesterday, and we have since received confirmation that "wheeter" is in fact the real Portner, so on with the news.
First up is an Australian tour EP, which will feature "People", "Tikwid", "My Favorite Colors", and "People" (live) and will be available during the band's Down Under trek in November. It's possible that the project might see worldwide release, but plans are still up in the air.
The group is shooting to have its long-awaited live box set fully sequenced and mastered by the end of the month. It will be released via Catsup Plate Records, and will likely include three LPs of material packed to the brim with Sung Tongs songs and other pre-Feels material. Not only that, but Animal Collective is "starting to film for a very special release next year," according to their manager.
quote:
Here we have the cover art for Merriweather Post Pavilion, the forthcoming LP from the lads of Animal Collective, due January 20 in the U.S. and January 12 in the UK from Domino. As you can see, it kinda moves when you look at it. And, at the same time... it's not moving at all. Dude. Whoa.
If your eye managed to make its way this far down on the page, there's some exciting news coming from Paw Tracks, the label co-owned by the AC gang. Come December 9, they'll issue the first installment in a brand new limited edition singles series they're calling "Care Kacky's 45s".
The inaugural Kacky's offering is split between Reverend Green, alter ego of Brad Truax of Home and Jah Division, and Drawlings, the new solo project of Abby Portner of Rings. The Reverend Green tune has a holiday theme and finds Truax joined by Antony Hegarty and Kría Brekkan, late of Múm. It was recorded and produced by Truax and his Jah Division bandmate Barry London. As for the Drawlings tune, it's Ms. Portner's first solo offering, and was recorded with the help of her brother Dave "Avey Tare" Portner and Rusty Santos. The double A-side 7" is limited to 1,000 copies.
ah, mooi, België niet. Ze weten waar de echte muziekliefhebbers zittenquote:Op woensdag 5 november 2008 23:05 schreef emokid het volgende:
http://www.pitchforkmedia(...)announce-winter-tour
Wederom worden we geskipped, jammer!
Dat heb ik ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:41 schreef Grobbel het volgende:
Ja, die hoes is geniaal inderdaad. Ik ben vast niet de enige die af en toe zou zweren dat ie beweegt...
he-le-maal mee eens!!quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:54 schreef -skippybal- het volgende:
Fenomenaal nieuw album!
Summertime ClothesWát een nummer!
MPP is ook beter dan ieder album uit 2008quote:Op maandag 5 januari 2009 12:55 schreef emokid het volgende:
Haha prima, ja leuke review maar kom op. De eerste review van 2009 krijgt al een hogere cijfer dan elke album die in 2008 onder handen genomen is. Voorspelbaar, PF zijn ontzettende fanboys. Ik ga vandaag beginnen met het album, ben benieuwd.
truequote:Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef ipanema22 het volgende:
[..]
MPP is ook beter dan ieder album uit 2008
Het is ook niet zo moeilijk om het magere 2008 te overtreffen. Het klinkt erg goed tot nu toe.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef ipanema22 het volgende:
[..]
MPP is ook beter dan ieder album uit 2008
Het is Animal Collective.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:07 schreef -Dries- het volgende:
Jezus, het wordt wel flink gehyped zeg.
Het is wel de beste band ter wereld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:07 schreef -Dries- het volgende:
Jezus, het wordt wel flink gehyped zeg.
De hype van de Fleet Foxes was ook terecht.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:27 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot Fleet Foxes wél terecht.
Hmm, nog nooit over nagedacht, maar zie onderstaand een eerste poging (ik heb er toch maar een top 15 van gemaakt):quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:52 schreef CatsInTheWell het volgende:
Campfire Songs trek ik niet zo goed (misschien nu wat beter, heb 'm al lang niet geluisterd), maar vanaf Here Comes The Indian vind ik vrijwel alles geweldig. Animo voor het maken van een top 10 AC songs? Ben wel benieuwd.
Dat was ook al met MPP toch ook al zo? Eigenlijk met alle AC-albums. Ze jammen tijdens hun live optredens op hun nieuwe nummers.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:20 schreef emokid het volgende:
Ik vind m niet echt toegevoegde waarde hebben. Staat volgens mij maar één nieuw nummer op, de anderen had ik al eens gehoord in live vorm. Aan de andere kant wel weer tof dat ze de studio treatment gekregen hebben.
Het is juist fantastisch dat ze eindelijk een goede versie van Graze hebben opgenomen, fans zeuren al jaren om een studioversie. En die is overigens toch behoorlijk anders dan de live-versie. What Would I Want? Sky spelen ze natuurlijk al een jaar live (deden ze ook al in een BBC-uitzending en in Paradiso), maar toch wel heel fijn om een goed opgenomen versie te hebbben. Eén van de beste AC-nummers wat mij betreft. En die laatste drie nummers had ik nog nooit live (en zijn volgens mij sowieso niet gespeeld vóór het uitkomen van de EP) gehoord en dat terwijl ik toch wel aardig bekend ben met behoorlijk wat concerten van ze. En AC live en op plaat verschilt aardig, getuige de vele live-uitvoeringen die de sommige nummers van Merriweather Post Pavilion bijvoorbeeld hebben gehad.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:20 schreef emokid het volgende:
Ik vind m niet echt toegevoegde waarde hebben. Staat volgens mij maar één nieuw nummer op, de anderen had ik al eens gehoord in live vorm. Aan de andere kant wel weer tof dat ze de studio treatment gekregen hebben.
quote:ODDSAC (Animal Collective) screening in Amsterdam
Amsterdam • SMART Project Space
Vrijdag 21 mei is er in SMART Project Space een exclusieve screening van ODDSAC, een audio-visueel project van de band Animal Collective en regisseur Danny Perez. Zowel de regisseur als enkele leden van de band zullen aanwezig zijn voor een Q&A en na de film is er een afterparty met speciale gast-DJ’s.
Aanvang: 20.00 uur
Entree: 12 euro
Ik ben sinds de release van Merriweather Post Pavillion zeer benieuwd naar nieuw werk, vooral door de door jou genoemde vernieuwing die steeds te horen is. Gewoon een band die telkens iets nieuws probeert te brengen, i.p.v. het gebruik van een vaste formule waarmee ze sowieso succes zullen behalen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:19 schreef CatsInTheWell het volgende:
Weer heel anders dan Person Pitch, maar als er iemand altijd vernieuwt op een briljante manier, dan is het wel Noah Lennox.Ben zeer benieuwd naar het hele album, zoals ik eigenlijk altijd benieuwd ben naar nieuw werk van Animal Collective-leden.
quote:Panda Bear's Upcoming Shows & Events
Oya Festival at Oya Festival, Oslo
Thu, August 12 @ 8:00 PM
Hehe, mooi om te lezen. Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik ben sinds de release van Merriweather Post Pavillion zeer benieuwd naar nieuw werk, vooral door de door jou genoemde vernieuwing die steeds te horen is. Gewoon een band die telkens iets nieuws probeert te brengen, i.p.v. het gebruik van een vaste formule waarmee ze sowieso succes zullen behalen.
Heb alvast naar Feels geluisterd en dat vond ik ook een goed album. Niet zo goed als Merriweather, maar ach. En ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn om te beluisteren, maar integendeel.. En Banshee Beatquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:22 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ben benieuwd hoe de albums vóór Merriweather je gaan bevallen, want die zijn een categorie apart vergeleken met Merriweather.
Ja ach, Pitchfork. Die zijn sowieso niet altijd even goed te volgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:47 schreef Arn0 het volgende:
Vaag trouwens dat Pitchfork dat album een 1.0 geeftIk dacht dat ze zo'n fanboys waren van AC.
[..]
Heb alvast naar Feels geluisterd en dat vond ik ook een goed album. Niet zo goed als Merriweather, maar ach. En ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn om te beluisteren, maar integendeel.. En Banshee Beat![]()
Heb wel het gevoel dat ik nu net de twee meest toegankelijke albums al heb beluisterd
Mja, klopt, niet de meest handige discografie ook.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:31 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb al die nummers van AC in zo'n willekeurige volgorde zitten luisteren maarja, ze hebben dan ook echt superveel albums
What Would I Want, Sky? van die Fall Be Kind EP vind ik geweldig
En No More Runnin is zo mooi
Echt puur toeval dat ik gisternacht na 't uitgaan (ja, het was saaiquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:08 schreef Thijsssss het volgende:
Nu we het toch over Panda Bear hebben, om 7:25 PM Central Daylight Time (2:25 vannacht voor ons als ik het goed heb...) speelt hij live op 't Pitchfork Music Festival, dat via http://www.pitchforkmusicfestival.com/player.php live te volgen is. En in de tussentijd nog een heleboel andere leuke bandjes
Nieuw werk is prima, maar ook het oude werk is tof uiteraard. Ik zie dat je nog niet naar Panda Bear's debuutalbum hebt beluisterd: Echt een zonde want het klinkt erg goed. Er staan weer enkele pareltjes opquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik ben sinds de release van Merriweather Post Pavillion zeer benieuwd naar nieuw werk, vooral door de door jou genoemde vernieuwing die steeds te horen is. Gewoon een band die telkens iets nieuws probeert te brengen, i.p.v. het gebruik van een vaste formule waarmee ze sowieso succes zullen behalen.
De selftitled, uiteraardquote:Op maandag 19 juli 2010 00:24 schreef CatsInTheWell het volgende:
Bedoel je met 'debuutalbum' de selftitled of Young Prayer?
Je hebt toch wel over de omgekeerde versie van het album, hé?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:34 schreef CatsInTheWell het volgende:
Het album dat hij in 2005 met zijn vrouw Kría Brekkan (ex-zangers múm) maakte, vind ik nog altijd erg fijn).
En dit is een wel erg vage beschrijving van het album:quote:The yelping member of Animal Collective, Avey Tare aka Dave Portner, is coming out with a solo album called Down There on October 26 via AnCo's own Paw Tracks imprint. The nine-song record is his first totally solo affair and was recorded by AnCo member Josh Dibb aka Deakin.
According to a press release, Avey's "favorite animals are the otter and crocodile [and] the latter has played a big role in his newest record. " I guess that explains the swampy promo pic above and the album's cover, which you can view along with the album's tracklist after the jump:
Down There:
01 Laughing Hieroglyphic
02 3 Umbrellas
03 Oliver Twist
04 Glass Bottom Boat
05 Ghost of Books
06 Cemeteries
07 Heads Hammock
08 Heather in the Hospital
09 Lucky 1
Nu ja, ik ben iig benieuwd. Twee solo albums in een jaarquote:Down There is a world of nine new songs from Animal Collective's Avey Tare. His first official solo full length carries you through a murky world of sound, an alien death world of soul grooves that is both honest and otherworldly. Wait for sundown and turn it up loud. Take a ride on this haunted boat and let yourself be guided through deep sloshy rhythms, waterlogged bass, and moonlit breaks in the canopy that reveal a crisp crystalline pop buzz. Down There was recorded in the month of June by old friend Josh Dibb (Deakin) at the Good House, an old church in upstate New York, surrounded by The Great Swamp and visited regularly by monks, white widows, and groan toads
Dat doen ze nog steeds, Pitchfork heeft nu twee tracks op hun site die (naar verluidt) van OddSac zijn:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:07 schreef DO2 het volgende:
Goed nieuws,
zolang de heren niet vergeten zo nu en dan bij elkaar te komen om samen muziek te maken.
quote:Panda Bear Sets September 28 Release Date for New Domino Single
8/12/2010 By Josiah Hughes
Panda Bear's eagerly anticipated third solo album has already given us an excellent single in the form of its title track, which was released by Paw Tracks last month. That seven-inch was the first in a series of singles, with the other records scheduled to drop on Domino, Kompakt and FatCat. Well, the Domino edition of the series looks as if it's coming out next month.
According to a listing by Domino's Canadian distributor, Outside Music, the UK based label will release the next Panda Bear seven-inch on September 28. The record features the album track “You Can Count on Me” on the A-side and “Alsatian Dare” on the flip.
As previously reported, Panda Bear's Tomboy album will also be out at some point in September.
Dus dat betekent dat wellicht eerst alle singles op al die verschilende labels gereleased worden en dan pas het album, jammer. Verder zegt hij ook nog dit:quote:Well, I wouldn't actually mind if anybody called me a mainstream artist, but in this case it's more about my love for the 7 inch format. I love how it forces you to write short songs. I want to release 4-5 7inches, and then collect them in an album. It's still the way most people listen to music, as songs. I hope to sell a thousand records and let the songs spread like wildfire on the internet.
Zonde zeg. Telt ODDSAC nou als volledig album? Ik hoop het niet.quote:It's also in our contract that we can't release any albums less than 12 months apart.
Hmm.quote:Pitchfork: Do you have any touring plans behind this record?
AT: Not right now. I've thought about it. I definitely don't want to play by myself. I don't relate to playing music that way
[..]
Pitchfork: Deakin [Josh Dibb] helped you produce Down There, and I saw you guys DJ at [Queens art museum] PS1 earlier this summer. It seems like he's coming back into the fold with Animal Collective.
AT: He's been doing a lot with us the past few years, especially working on Oddsac, honing his recording skills a lot. It's always a "time and place" thing for us. We don't really have a lot of concrete plans right now for what we're doing next. We know we wanna start working on new material early next year. Josh has definitely been out of touring for a while, but we're taking a break from touring right now and really don't have any plans as to when we're gonna tour next, so it's hard to say if he will or won't be on it. It's up to him too.[laughs]
[..]
Brian just had a kid, actually, last week. Noah just had a baby recently. We knew that was coming. The most touring we've ever done for a record was for Merriweather. I don't think we'll ever be a band that will just tour and tour and tour. We'll probably tour less now, honestly.
[..]
Pitchfork: On previous tours, you guys were playing a lot of new material in advance. This past tour was the first time in a while that you guys hadn't really done that. Is the next record going to be a product of just hunkering down in the studio and seeing how it goes?
AT: I think we'd ultimately like to hunker down in the studio and try. Just get together for a longer period of time and come out with something, or have something set, before we tour this time. It just seems like an interesting way to do it now. We've never done anything that way, so it's hard to say if it'll work or not. We've been getting more into recording our own stuff, and we are capable of doing it-- the possibility of doing our own record is more and more appealing to us. It also affords us to be able to work on it for longer and not have to feel like, "Oh, we have a month in the studio."
(more time in the studio = :nicole: )
[..]
Pitchfork: Do you think Panda Bear's Person Pitch follow-up, Tomboy, is going to come out this year?
AT: I can't say. I have no idea. I think the reason I held back so long on saying anything about my record coming out is just, I know sometimes when you're like, "Okay." You just jump the gun. You're like, "All right, I'm gonna have this record ready and this is when it should come out." I always want to be really, really sure. I've always wanted to be that way with Animal Collective stuff. It's been like, "Let's not say this record's gonna come out until I'm out of the studio." You know what I mean? In the case of Noah's record, as far as I know, he's not even done recording.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:16 schreef CatsInTheWell het volgende:
You Can Count on Me is veelbelovend als ik afga op de live-versie.
Tevens nog even een schaamteloze promotie voor Campfire Songs:
http://pitchfork.com/news/39942-panda-bear-announces-new-single/quote:Panda Bear Announces New Single
"You Can Count on Me" drops October 19
That hand-drawn child-on-shoulders image above is the cover art for Animal Collective member Panda Bear's next single, "You Can Count on Me" b/w "Alsatian Darn". The two-song 7" drops October 19 via Domino; it's the second in a series of singles leading up to the eventual release of Tomboy, the anticipated follow-up to 2007's Person Pitch. It's limited to 500 copies Domino is offering it for pre-order now.
quote:Goed nieuws! Hopelijk de start van een volwaardige tour.All Tomorrow's Parties have done a pretty amazing job lining up important, iconic bands to curate their festivals, and they've just scored another one. Animal Collective will headline and curate the only ATP festival of May 2011. The Animal Collective ATP comes to Butlins Holiday Centre in Minehead, England May 13-15.
Alongside Animal Collective themselves, the bill will feature Gang Gang Dance, Lee "Scratch" Perry, Ariel Pink's Haunted Graffiti, Broadcast, Black Dice, Meat Puppets (performing Up on the Sun), the Frogs (performing It's Only Right & Natural), IUD, Omar-S, Prince Rama, Spectrum, Dent May, Group Doueh, the Brothers Unconnected, Deradoorian, Zomby, Vladislav Delay, and Sublime Frequencies DJs and films. More acts will be announced later.
In other ATP news, the festival comes to Japan for the first time next year. I'll Be Your Mirror, a one-day ATP event, will take place at Tokyo's Studio Coast February 27.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:37 schreef Arn0 het volgende:
Ze staan op 17 mei in ParadisoVoorverkoop begint deze zaterdag:
http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/Animal-Collective-1.htm
Ik kijk er bijzonder naar uit. Singles waren erg goed.quote:Save the date: Animal Collective member Panda Bear has announced the completion of his long-gestating new album Tomboy. And now you can know when to expect it, too: April 19, via his own Paw Tracks label; that image above is not the album cover (it's pretty cool, though).
Tomboy will feature the songs previously released on a series of vinyl singles (which will conclude with a forthcoming single on Kompakt) as well as new material. According to a press release, "all the songs have been added to" and given new mixes by former Spacemen 3 member Sonic Boom, who handled production on MGMT's sophomore album, last year's Congratulations.
Ik niet, maar zal ze wel op 18 mei in Brussel zien. Heb er zin in, eerste keer dat ik ze live ziequote:
Ook vet. Ik ben erg benieuwd... Heb ze een paar jaar geleden gratis (!) in Nijmegen tijdens de Zomerfeesten kunnen zien. Maar ik was toen nog niet zo into AC...quote:Op maandag 4 april 2011 21:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik niet, maar zal ze wel op 18 mei in Brussel zien. Heb er zin in, eerste keer dat ik ze live zieAl was het best prijzig..
Hehe, sowieso is het toffe bij AC dat hun show drastisch verschilt van tour tot tour. Al hoop ik stiekem dat ze toch een paar Merriweather Post Pavilion nummers spelen..quote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Ook vet. Ik ben erg benieuwd... Heb ze een paar jaar geleden gratis (!) in Nijmegen tijdens de Zomerfeesten kunnen zien. Maar ik was toen nog niet zo into AC...
Dat hoop ik ook.quote:Op maandag 4 april 2011 22:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hehe, sowieso is het toffe bij AC dat hun show drastisch verschilt van tour tot tour. Al hoop ik stiekem dat ze toch een paar Merriweather Post Pavilion nummers spelen..
Ben heel benieuwd, bijna nog nooit bij een concert geweest dus dat is meteen ook spannend, hahaquote:
Ik hoop op wat van Merriweather...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:56 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd, bijna nog nooit bij een concert geweest dus dat is meteen ook spannend, haha
Zag dat ze echt veel nieuwe nummers speelden de afgelopen optredens, dus dat wordt sowieso leuk
(maar als ze What Would I Want? Sky spelen dan smelt ik echt)
Ze speelden ook wat Merriweather dingen (Vind ik stiekem ook het leukste album)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:09 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Ik hoop op wat van Merriweather...
Heb er zin in, ik ga nu maar slapen!
Ik vond het redelijk, vooral de 'oude' nummers vonden wij leuk. Maar vooral omdat het publiek toen veel meer in beweging kwam. Nieuwe nummers vond ik ook goed klinken, maar ik had eigenlijk op wat meer nummers van oudere platen gehoopt. Al met al een leuke avond gehad en nog een stukje van Suuns gezien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:05 schreef Maisnon het volgende:
Waaaat ynuhh was jij er ook gewoon! Ik ook! Hadden we moeten weten
Wat vonden jullie er van?
Ik had dus al zo'n eerdere setlist gezien en dit was ongeveer hetzelfde denk ik, bijna alleen maar nieuwe nummers! Ook het publiek wat dan extra los ging bij Brothersport en Summertime Clothes en We Tigers
Op zich vond ik de nieuwe nummers wel tof (die ene met "a long time ago" dat het zo stil viel vond ik echt supervet) en een paar wat minder. Ik vond het ook best jammer dat ze met die toegift eindigden met een best rustig nummer. Ondanks dat daarna iedereen super enthousiast door gingmaar ze stonden al buiten te roken
Wij stonden in het midden. Gewoon op de begane grond. Daar waar ik bij Odd Future niet had willen staan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:44 schreef Maisnon het volgende:
Vond het best duur om te vergeten
Waar stonden jullie ergens? Wij zijn bij dat voorprogramma in dezelfde zaal binnengekomen maar dat was echt alleen maar lage bass waardoor de rest wegviel. Ze bleven zeg maar dezelfde instellingen houden toen AC ging spelen, en dat vonden mensen niet allemaal even leuk
Ik heb hetzelfde wat die nummers betreft, had ook op nog meer bekende knallende nummers gehoopt, vooral dus op het eind nog maar dat viel een beetje tegen, was wel jammer
Heb echt nog géén idee welke track welke naam heeft, zeker als de setlist wat omgooien is het allemaal verwarrendquote:Op donderdag 19 mei 2011 02:04 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb echt de hele dag al dat Long Time Ago in m'n hoofdhoop dat die album versie net zo tof als live wordt
quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:04 schreef Maisnon het volgende:
Ik stond linksvoor ergens. Bij een paar zwetende oude mannen die wel allemaal tekeningen en handtekeningen van alle AC leden op hun shirts hadden.
En een gast met een baard en een soort groene muts met oren die op het einde moest huilen
Kanniewachtenquote:Op maandag 11 juni 2012 17:39 schreef Arn0 het volgende:
Ze zijn terug. Nieuw album, dat Centipede Hz heet, komt op 4 september uit. Op 1 november spelen ze in Utrecht, in de Vredenburg, voorverkoop start deze donderdag. Op 10 november staan ze dan weer in Antwerpen voor de geïnteresseerden.
Ik heb altijd het idee dat sowieso 'niemand' Pavement hier kent die ze niet bewust heeft meegemaakt in de jaren 90.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:06 schreef emokid het volgende:
Pavement en Godspeed You! Black Emperor die pas na maanden uitverkopen, terwijl dat in Brussel en Londen al in één dag gebeurt.
Net geluisterd, bevalt me iets minder. Nog "minimaler" dan Feels, maar wel aardig jaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:37 schreef Waaghals het volgende:
Ga eerst maar Sung Tongs luisteren nu dan, ook een heel goed album en ook weer heel anders
Haha, inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:35 schreef DO2 het volgende:
MPP is meer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:22 schreef DO2 het volgende:
Je hoeft het niet mooi te vinden, hoor, Norrage.
Dat is wel wat mij voorlopig tegenhoud om ze live te gaan zien. Op plaat (niet alleen MPP) zitten de nummers wel zo precies en nauwkeurig in elkaar dat mij dit live niet te evenaren lijkt. Juist dat zorgvuldig geconstrueerde geluid is wat mij aantrekt in AC.quote:
Volgens mij spelen ze juist vooral nieuwe nummers tijdens concerten. Dus die vallen dan toch nog niet te vergelijken met albumversie.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat is wel wat mij voorlopig tegenhoud om ze live te gaan zien. Op plaat (niet alleen MPP) zitten de nummers wel zo precies en nauwkeurig in elkaar dat mij dit live niet te evenaren lijkt. Juist dat zorgvuldig geconstrueerde geluid is wat mij aantrekt in AC.
Ze spelen inderdaad veel nieuw niet uitgebracht materiaal live. En ook bij oud materiaal spelen ze vaak net wat anders, stukken net wat langer aanhouden e.d.. Zo schijnen ze te werken. Door veel te proberen komen ze weer tot nieuwe liedjes. Voor mij maakt deze onverwachtsheid en impulsiviteit een Animal Collective concert juist een must-go. Maar als je inderdaad een precieze live uitvoering van de cd wil, kan je beter de cd gewoon hard aanzetten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:01 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Volgens mij spelen ze juist vooral nieuwe nummers tijdens concerten. Dus die vallen dan toch nog niet te vergelijken met albumversie.
Ghehe, mjah een precieze kopie van de CD live naspelen gaat me ook weer te ver. Straks maar eens naar de nieuwe plaat luisteren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar als je inderdaad een precieze live uitvoering van de cd wil, kan je beter de cd gewoon hard aanzetten.![]()
Nee, da's juist erg fijn! Maar ik ben misschien wel een rare. Heerlijk in mijn uppie opgaan in de muziek zonder geouwehoer aan mijn hoofd (of bij een concert een beuk in je zij en geschreeuw in je oor) .quote:
Dat is nu dus Father Time, leuk om ze zo terug te horenquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:05 schreef Maisnon het volgende:
Op zich vond ik de nieuwe nummers wel tof (die ene met "a long time ago" dat het zo stil viel vond ik echt supervet) en een paar wat minder.
true true geen gelul aan mn hoofd tijdens t optreden maar samen nagenieten is toch altijd leukerquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:20 schreef Norrage het volgende:
Ja, tijdens de muziek spreek ik toch met niemand...maar de reis ernaartoe en de reis ervandaan en een biertje vooraf/achteraf is toch zo gezellig....
Als je iemand mee kunt krijgen die van dezelfde muziek houdt is dat vast erg tof.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:32 schreef Amandeloos het volgende:
true true geen gelul aan mn hoofd tijdens t optreden maar samen nagenieten is toch altijd leuker
geen succes, ze vonden Animal Collective allemaal erg vreemd.... gelukkig ben ik dat zelf ookquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:54 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als je iemand mee kunt krijgen die van dezelfde muziek houdt is dat vast erg tof.
Herkenbaar. Mijn muzieksmaak is iets dat totaal niet overeenkomt met de smaak van mijn vrienden/kennisen/vage bekenden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:10 schreef Amandeloos het volgende:
geen succes, ze vonden Animal Collective allemaal erg vreemd.... gelukkig ben ik dat zelf ook
heerlijk is dat, hoeven ze tenminste ook nooit tips aan je te vragenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:15 schreef Weakling het volgende:
[..]
Herkenbaar. Mijn muzieksmaak is iets dat totaal niet overeenkomt met de smaak van mijn vrienden/kennisen/vage bekenden.
Ja, terecht hoor. Het geeft een goede impressie van de songs, maar ik wacht ook liever op wat betere kwaliteit.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:20 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben er denk ik zo mee bezig nu omdat ik het echt gewoon heeeeel graag wil horen zoals het bedoelt isbij AC vind ik het altijd fijn om er echt in op te gaan en dat lukt nu niet echt
quote:
Dacht dat jij AC sowieso weinig aanvond, behalve dan Feels.quote:Op maandag 3 september 2012 16:45 schreef Norrage het volgende:
Ik hoor idd nog weinig meningen mensen! Ik kan er iig nog niet echt inkomen zoals ik met alle AC had
Ik ben het aan het lerenquote:Op maandag 3 september 2012 16:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dacht dat jij AC sowieso weinig aanvond, behalve dan Feels.
quote:But as the album progresses, it becomes increasingly apparent that Centipede Hz's over-caffeinated energy comes at the expense of what, for all their restless creativity, has always been Animal Collective's greatest virtue-- their patience.
From Sung Tongs' "Kids on Holiday" and Feels' "Banshee Beat" to Strawberry Jam's "Fireworks" and Merriweather's "My Girls", Animal Collective's greatest moments have conveyed a shared sense of discovery. There's a sense of something special being slowly revealed, of chaotic rhythms, harmonies, and atmospheres gradually cohering into glorious moments of clarity before dissolving into the ether. Centipede Hz, by comparison, feels like someone throwing a burrito on your windshield: The songs hit with a jolt, instantly splaying all their ingredients before you.
The result feels overly busy and static at the same time
quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:00 schreef emokid het volgende:
Ik ga. Nieuwe plaat nog niet eens gehoord.
Ik ga. Denk dat het voor de Tivoli toch ook wel een flinke tegenvaller is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:00 schreef Norrage het volgende:
En, ga je er nog heen? En wie gaat er nog meer? Op zich wel opvallend dat ze zelfs in Tivoli niet uitverkopen
quote:Op donderdag 1 november 2012 15:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb blijkbaar een verplicht eenmalig college tot 9, dus doei concert.
Radiohead was wel beter hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 23:31 schreef DO2 het volgende:
Beter of slechter dan 't concert van Radiohead, Norrage?
Nee, vind ik ook niet erg hoor. Muzikaal is het zeer in orde. En Panda Bear is trouwens wel een enorme koning...die maakte het concert wel echt, ik zal eens wat meer naar zijn solo albums luisterenquote:Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef DO2 het volgende:
Nee, ben niet gegaan. Kwam voor mij niet zo goed uit, helaas.
Ik zou ze ook nog wel een keer live willen zien...
En om teksten geef ik sowieso niet zo veel. Ook niet bij Radiohead.
Er zijn natuurlijk wel voorbeelden te noemen waarbij de teksten werkelijk een toevoegende rol spelen, maar da's toch vrij uitzonderlijk.
It's all about the energy, you know...
Ik vind het nieuwe album ook wel beter, maar live vond ik het niet zo goed uit de verf komen als het oudere werk. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen MPP het meest toegankelijk vindenquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:08 schreef tim. het volgende:
Ik ging met dezelfde intentie als Norrage en ik ben wel om. Nu was ik dat misschien al de avond ervoor, toen ik het nieuwe album voor het eerst beluisterde, een album dat ik denk beter te vinden dan "Merriweather Post Pavillion". Stukken als "You've got to open up your open up your open up your throat" vind ik hinderlijk om naar te luisteren, "Father Time" vind ik mooier dan "My Girls". Avey Tare spreekt mij meer aan, hij is een soort Sufjan Stevens.
"Bulemic vegetarian wins weight contest".quote:Op donderdag 1 november 2012 23:32 schreef Norrage het volgende:
hebben ze uberhaupt teksten die de moeite waard zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |