abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118836955

Baltimore, Maryland, United States (1999 – present)

Animal Collective is a musical group which formed in Baltimore, Maryland, United States in 1999. The band consists of Panda Bear (Noah Lennox), Avey Tare (David Portner), Deakin (Josh Dibb) and Geologist (Brian Weitz). Records released under the name Animal Collective may include contributions from any or all of these members; the lineup is not uniform.

The band has released nine albums: “Spirit They’re Gone, Spirit They’ve Vanished” (2000), “Danse Manatee” (2001), “Campfire Songs” (2003), “Here Comes the Indian” (2003), “Sung Tongs” (2004), “Feels” (2005), “Strawberry Jam” (2007), “Merriweather Post Pavilion” (2009) and “Centipede Hz” (2012). Prior to “Here Comes the Indian”, the group’s albums were not credited to the band name “Animal Collective” but instead to “Avey Tare & Panda Bear” (for “Spirit”), “Avey Tare, Panda Bear & Geologist” (for “Danse”) and “Campfire Songs” (for “Campfire Songs”).

The band members met in school and started recording together in various forms of collaboration from a young age. Although the band is often classified as psych folk or noise rock, it is hard to define the Animal Collective sound as they often experiment with diverse styles and ideas from album to album.

Discografie:
2003: Here Comes The Indian
2004: Sung Tongs
2005: Feels
2007: Strawberry Jam
2009: Merriweather Post Pavilion
2012: Centipede Hz

[ Bericht 39% gewijzigd door Norrage op 05-11-2012 09:46:46 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118836975
Vandaag nog ineens een recensie van het collectief in de Volkskrant. Ze worden vrij kansloos afgebrand. Ben het er ergens wel mee eens, maar zo slecht was het nou ook weer niet. Tsja. Volgende keer beter :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118838240
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 08:36 schreef Norrage het volgende:
Vandaag nog ineens een recensie van het collectief in de Volkskrant. Ze worden vrij kansloos afgebrand. Ben het er ergens wel mee eens, maar zo slecht was het nou ook weer niet. Tsja. Volgende keer beter :P
En dan geven ze ook nog iedere plaat van Excelsior 5 sterren. Het zal voor jou wel feest zijn, al die recensies in de Volkskrant. :P

Ik heb om me heen matig positieve verhalen gehoord. De tendens was ongeveer dit: tof, maar niet memorabel of wat dan ook.

ps. de OP mag wel een kleine update krijgen, me dunkt. ;)
pi_118838492
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:34 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

En dan geven ze ook nog iedere plaat van Excelsior 5 sterren. Het zal voor jou wel feest zijn, al die recensies in de Volkskrant. :P

Ik heb om me heen matig positieve verhalen gehoord. De tendens was ongeveer dit: tof, maar niet memorabel of wat dan ook.

ps. de OP mag wel een kleine update krijgen, me dunkt. ;)
Ik ben het met uitzondering van die Excelsior recensies altijd wel goed eens met de VK ja, er zijn ook redenen dat ik er een abonnement op heb :) En ik zal iig even de albums in de OP updaten
pi_118898273
Die recensie in de Volkskrant klopt niet, het was heel erg goed. Ik heb tussen donderdag en gisteren alleen maar Animal Collective geluisterd. In mijn herinnering is de kern van de recensie: het was niet zo gelaagd, harmonisch, psychedelisch etc. als normaal. Ik heb nooit gezien hoe het normaal is, maar ik genoot donderdag o.a. van de fijne bassen en de dingen die Gijsbert noemde als bezwaarlijk, zoals het 'brullen' van Avey Tare.
Stay on my arm, you little charmer
pi_118925838
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:21 schreef tim. het volgende:
Die recensie in de Volkskrant klopt niet, het was heel erg goed. Ik heb tussen donderdag en gisteren alleen maar Animal Collective geluisterd. In mijn herinnering is de kern van de recensie: het was niet zo gelaagd, harmonisch, psychedelisch etc. als normaal. Ik heb nooit gezien hoe het normaal is, maar ik genoot donderdag o.a. van de fijne bassen en de dingen die Gijsbert noemde als bezwaarlijk, zoals het 'brullen' van Avey Tare.
Denk vooral dat een Animal Collective concert veel beter kan zijn dan het was, en dat de af en toe wat negatieve reacties heeft gecreeerd. Er had meer ingezeten.
  zondag 26 mei 2013 @ 00:03:21 #7
159761 Arn0
Abbey Road
pi_127008479
Lees nu pas de negatieve reacties over het concert, wow :D Ik zag ze op diezelfde tour, weliswaar in Antwerpen, en dat was zo goed. Veel beter dan toen ik ze in 2011 geloof ik zag, en dat was toen al erg goed. Het visuele aspect alleen al _O_ Heb zelf enkel maar positieve dingen over die tour gehoord trouwens, maar jullie hebben net die twee negatieve recensies gevonden blijkbaar :P

Maar ik kwam in dit topic om te zeggen dat What Would I Want? Sky terug in de setlist is na 4 jaar _O_ En ze hebben dit jaar voor het eerst Bluish live gespeeld, ook een verrassende toevoeging. Dat maakt No More Runnin' de enige song van MPP die ze nog nooit live hebben gedaan, maar zal wel niet gebeuren. Nu zijn er al vier nummers van MPP in de setlist, had ik nooit gedroomd. Ik had besloten na het perfecte concert vorig jaar in november ze niet te zien deze leg, maar nu toch al weer spijt van, haha.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')