quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:20 schreef emokid het volgende:Ik vind m niet echt toegevoegde waarde hebben. Staat volgens mij maar één nieuw nummer op, de anderen had ik al eens gehoord in live vorm. Aan de andere kant wel weer tof dat ze de studio treatment gekregen hebben.
Het is
juist fantastisch dat ze eindelijk een goede versie van
Graze hebben opgenomen, fans zeuren al jaren om een studioversie. En die is overigens toch behoorlijk anders dan de live-versie.
What Would I Want? Sky spelen ze natuurlijk al een jaar live (deden ze ook al in een BBC-uitzending en in Paradiso), maar toch wel heel fijn om een goed opgenomen versie te hebbben. Eén van de beste AC-nummers wat mij betreft. En die laatste drie nummers had ik nog nooit live (en zijn volgens mij sowieso niet gespeeld vóór het uitkomen van de EP) gehoord en dat terwijl ik toch wel aardig bekend ben met behoorlijk wat concerten van ze. En AC live en op plaat verschilt aardig, getuige de vele live-uitvoeringen die de sommige nummers van Merriweather Post Pavilion bijvoorbeeld hebben gehad.

Het is gewoon hun stijl (in ieder geval bij Strawberry Jam en MPP), de nummers in feite live 'vervormen' tot een uiteindelijke studioversie.
Wel jammer dat Panda nu (tijdelijk) uit de band is.

Maar aan de andere kant gaat-ie ons wel verrassen met Tomboy, waarvan ik serieus hoop dat-ie Person Pitch kan ervaren. Bootlegs van z'n shows klinken in ieder geval al fantastisch.
Iemand hier trouwens wel eens Campfire Songs geluisterd? Sessie van Avey en Panda uit 2001 op akoestische gitaar, met veel warm gitaargetokkel en zachte zang. In één keer opgenomen. Sinds een tijdje erg gaan waarderen.