Kadesh | woensdag 25 januari 2006 @ 15:29 |
Koos Spee was niet zo blij met een column die in de autoweek stond. Column:quote:Waarna Koos deze brief naar autoweek stuurde om zijn abonement op te zeggen: ![]() Een brief geschreven op BVOM briefpapier, envelop en postzegel. Koos gebruikt wel eens vaker Staat middelen om zijn eigen gelijk te halen. (7 keer Frank Jacobs voor de rechter dagen omdat die hem persoonlijk beledigd zou hebben) De minister zou hem moeten ontslaan wegens het misbruiken van Staatseigendommen. | |
gebruikersnaam | woensdag 25 januari 2006 @ 15:32 |
pff stel je niet aan, en geef die pen terug die je van je werk heb meegnomen naar huis. | |
pierce | woensdag 25 januari 2006 @ 15:35 |
Koos Spee ![]() | |
FritsVanEgters | woensdag 25 januari 2006 @ 15:37 |
Het hangt ervan af of hij privé of in zijn functie geabonneerd was op het blad. Als hij het abonnement van de BVOM opzegt mag het. ![]() | |
Gunner | woensdag 25 januari 2006 @ 15:38 |
Die 38 cent zou op z'n minst op zijn al riante salaris mogen worden ingehouden ![]() | |
Steve-O | woensdag 25 januari 2006 @ 15:40 |
Dat die vent uberhaupt lid is (was) van de autoweek zegt al genoeg ![]() | |
FritsVanEgters | woensdag 25 januari 2006 @ 15:41 |
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat ie 'm gewoon weer los gaat kopen. ![]() | |
Mobster273 | woensdag 25 januari 2006 @ 15:41 |
Als ik die man van wegmisbruikers ooit tref![]() ![]() | |
Steve-O | woensdag 25 januari 2006 @ 15:44 |
quote:Samen in zo'n stuk plastic met de aktueel voor maar 2.95 | |
lurf_doctor | woensdag 25 januari 2006 @ 15:44 |
quote: | |
ondeugend | woensdag 25 januari 2006 @ 15:44 |
Triest programma, trieste presentator en ja Koos is ook best wel triest. ![]() | |
LostFormat | woensdag 25 januari 2006 @ 15:45 |
EEN HELE POSTZEGEL!!!!@!@!@ | |
PokerFace | woensdag 25 januari 2006 @ 15:49 |
Sjonge... als ik iets op wil zeggen moet het aangetekend, met klantnummer, adres etcetera. Was ik maar beroemd... | |
FritsVanEgters | woensdag 25 januari 2006 @ 15:49 |
quote:Heeft ie z'n abonnement van de Aktueel ook opgezegd dan? | |
Kadesh | woensdag 25 januari 2006 @ 16:01 |
quote:EEN HELE KILOMETER TE HARD!!!!!@@@ Het gaat om het principe, vooral als het Koos REGELS ZIJN REGELS Spee gaat. | |
Het_Biertje | woensdag 25 januari 2006 @ 16:05 |
Koos ga eens dood. | |
nikk | woensdag 25 januari 2006 @ 16:08 |
En hoe zeker weet je dat Spee niet gewoon betaald heeft voor de gefrankeerde zending? Bij de meeste bedrijven kan je namelijk voor privezendingen gebruik maken van de frankeermachines zolang je er voor betaald. | |
SlaadjeBla | woensdag 25 januari 2006 @ 16:08 |
quote:Geven we hem 4 cent marge ![]() | |
nikk | woensdag 25 januari 2006 @ 16:08 |
quote:Voor één hele kilometer te hard word je niet beboet... | |
LostFormat | woensdag 25 januari 2006 @ 16:15 |
quote:Het gaat helemaal niet om het principe. Het gaat er om dat jij die knakker niet mag en die paar cent als lam excuus gebruikt om eens even flink te pijpzeiken. | |
Kadesh | woensdag 25 januari 2006 @ 16:28 |
quote:Ja Koos heeft altijd de mond vol van regel zijn regels, mensen die een paar kilometer te hard rijden zijn criminelen, we moeten ergens een grens trekken, etc, etc.. Nu gaat ie zelf over de schreef. Maar vertel eens tot hoever mag hij Staateigendommen gebruiken voordat je zegt nu is het genoeg en dient ie er op aangesproken worden? 2 postzegels, 100? 10.000? | |
Kiegie | woensdag 25 januari 2006 @ 16:40 |
Mooie brief van Spee, hoor. Helder van toon, duidelijke lijn, goede woordkeuze. Kan die Bas van Putten nog wat van leren. | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 20:01 |
Wat een ongelooflijke baggercolumn. | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 20:02 |
Wat is er trouwens misbruik aan? Ik neem aan dat de heer Spee een abonnement in zijn functie heeft. | |
Kadesh | woensdag 25 januari 2006 @ 20:09 |
quote:Als ie dat abonnement nodig heeft voor zijn functie, dan kan ie hem dus niet opzeggen. | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 20:15 |
quote:Waarom niet? | |
Kadesh | woensdag 25 januari 2006 @ 20:19 |
quote:Dan had ie dus in eerste instantie dat blad al niet nodig voor zijn werk. | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 20:23 |
quote:Nou, dan is het goed dat ie het opzegt. Scheelt de arme belastingbetaler weer geld ![]() | |
ACT-F | woensdag 25 januari 2006 @ 20:58 |
quote:Nope privé, met privé adres en al, maar hij schrijft uit naam van zijn beroep een opzeggingsbrief die aan de hoofdredacteur gericht is. Ik ga toch ook geen briefpapier gebruiken van mijn werkgever om mijn internet abonnement op te zeggen? En is het echt relevant om aan te geven wat je functie is als je een abonnement opzegt? En waarom zou je zo'n brief aan de directie richten, terwijl klantenservice dat ook kan afhandelen? Die Spee spoort niet. | |
Swetsenegger | woensdag 25 januari 2006 @ 21:02 |
Een groter compliment kan je als columnist niet krijgen natuurlijk. Wanneer het onderwerp van je toorn zijn abonnement opzegt. | |
nonzz | woensdag 25 januari 2006 @ 21:07 |
Wat een bagger column. Weet je wat pas "Heel Nederlands, en zeer typerend voor het duffe en gezapige klimaat waarin we leven" is? Zeuren over verkeersboetes! Rij gewoon normaal en loop niet te zeiken! | |
Het_Biertje | woensdag 25 januari 2006 @ 21:14 |
quote:goed opgemerkt. was mij niet niet opgevallen ![]() ![]() | |
Martijn_77 | woensdag 25 januari 2006 @ 22:21 |
quote:Idd de hoofd bermtoerist van Nederland ![]() | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 22:21 |
Koos Spee ![]() | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 22:22 |
quote:Nou wat een compliment, dan ben je echt enorm opgeschoten. | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 22:23 |
quote:Ik heb ook abonnementen op bladen die ik via mijn werk krijg en soms zeg ik zo'n blad op, op briefpapier van het bedrijf, dat ook het abonnementsgeld betaalt. Lijkt me een volstrekt logische gang van zaken | |
Het_Biertje | woensdag 25 januari 2006 @ 22:27 |
quote:gericht aan de hoofdredacteur? | |
Furious | woensdag 25 januari 2006 @ 22:30 |
J. Spee? ![]() | |
RonaldV | woensdag 25 januari 2006 @ 22:33 |
quote:Als je het blad via je werk krijgt, dan vraag je aan je secretaresse of ze het blad even voor je opzegt. Koos kreeg dit blad blijkbaar voor zichzelf (anders had zijn adres er niet vanaf gehaald hoeven te worden, want zijn kantoor is gewoon te achterhalen), en vond het nodig om even met zijn functie te koketteren door het briefpapier van zijn werkgever te gebruiken. Sorry, maar dat is gewoon zielig. Als een agent in uniform privé-zaken gaat regelen dan krijgt die daar ook een berisping voor, dus zou Koos die ook moeten krijgen, simpel zat. Koos heeft er een handje van om zijn privé zaken op te lossen met overheidsmiddelen. dit keer is het een simpel blaadje papier, de vorige keer gebruikte hij de overheidsmachine om dat hij zich persoonlijk aangevallen voelde. De man behoort een berisping te krijgen. Minstens. | |
RonaldV | woensdag 25 januari 2006 @ 22:33 |
quote:Jakobus. Kortweg Ko. | |
Swetsenegger | woensdag 25 januari 2006 @ 22:33 |
quote:Inderdaad. Immers is het doel van een column het prikkelen van je lezers. In ieder geval heeft er 1 aangegeven dat dat gelukt is. | |
Furious | woensdag 25 januari 2006 @ 22:34 |
quote:Ah. ![]() | |
Furious | woensdag 25 januari 2006 @ 22:36 |
Waar ik het wel mee eens ben: die dwerg. ![]() Die mogen ze van mijn part wel nog een koppie kleiner maken. ![]() | |
veldmuis | woensdag 25 januari 2006 @ 22:37 |
quote:Okay, daar moest ik ff lachen ![]() quote:Jacobus (Koos) Spee! | |
veldmuis | woensdag 25 januari 2006 @ 22:37 |
Ow, ik refreshte niet nadat ik het topic had gelezen, hiih. | |
veldmuis | woensdag 25 januari 2006 @ 22:38 |
quote:Moeten ze twee krukjes meenemen om 'm op te zetten! | |
veldmuis | woensdag 25 januari 2006 @ 22:38 |
4opeenrij! | |
PLAE@ | woensdag 25 januari 2006 @ 22:38 |
ik vind de column niet erg sterk. Maar de hele crew achter wegmisbruikers mag een enge dood sterven wat mij betreft. | |
Integrity | woensdag 25 januari 2006 @ 22:38 |
Wat een hufters dat ze die brief gepubliceerd hebben zeg! Dat is echt zwaar onder de maat! | |
Furious | woensdag 25 januari 2006 @ 22:39 |
quote:Misschien moeten ze eens permanent die duim in z'n reet aanbrengen, misschien word-ie daar langer van. | |
veldmuis | woensdag 25 januari 2006 @ 22:39 |
quote:Wel typisch huilie-gedrag inderdaad. | |
Furious | woensdag 25 januari 2006 @ 22:40 |
quote:Beetje JeRa-actie. ![]() | |
PLAE@ | woensdag 25 januari 2006 @ 22:43 |
Maar als ik een brief stuur met alleen mijn naam naar een weekblad/tijdschrift/krant op m'n abonnement uit woede over een of ander artikel op te zeggen zonder je abonneenummer er bij dan schiet dat niet ech top toch ![]() | |
Integrity | woensdag 25 januari 2006 @ 22:46 |
quote:Ze hebben daar een uitvinding voor, dat heet een computer. Da's een ding met een monitor en daar zit vaak ook software op, waarbij je op woonplaats, adres en naam kunt zoeken. | |
PLAE@ | woensdag 25 januari 2006 @ 22:48 |
quote:goh ja. Denk jij dat een blad moeite gaat doen om je abonnement te beeindigen als je niet de juiste gegevens opstuurd. | |
Integrity | woensdag 25 januari 2006 @ 22:50 |
quote:Ze zullen wel moeten, dat is de Wet. | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 22:52 |
quote:Als ik een gerichte reden en klacht heb waarom ik het blad op zeg, dan zeker ja. | |
spectrumanalyser | woensdag 25 januari 2006 @ 22:54 |
quote:in de voorschriften staat toch duidelijk vermeld waar een opzegging minimaal aan moet voldoen voordat deze in behandeling genomen wordt. meneer spee is dus nog abonnee van autoweek | |
RonaldV | woensdag 25 januari 2006 @ 23:16 |
quote:Als hoofdredacteur zou ik dan zeker niet aarzelen om hem te publiceren als ingekomen stuk. De hoofdredactie is niet de afdeling waar opzeggingen horen te komen, maar waar de artikelen worden opgemaakt. Nu heet deze brief vrije nieuwsgaring. ![]() | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 23:32 |
quote:Nou dan publiceren ze hem toch lekker. Dat is het risico dat Spee neemt. Ik vind die brief ook niet zo sterk maar die column is vele malen meer kut. | |
RonaldV | woensdag 25 januari 2006 @ 23:53 |
quote:Leer nou toch eens om je eigen mening niet als vaststaand feit te posten. ![]() ![]() | |
SCH | woensdag 25 januari 2006 @ 23:55 |
quote:Vertel dat tegen die autoweek nerd | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 00:00 |
quote:Die schreef een column. In columns mag dat. ![]() | |
StefanP | donderdag 26 januari 2006 @ 00:27 |
Kots Spee ![]() Hij zou gewoon 24/7 gevolgd moeten worden, om te zien of hij zich elke seconde aan de wet houdt. Ik zie het al voor me: Koosje Spee denkt dat hij alleen is en geeft geen richting aan op de rotonde. Of hij zet zijn vuilnisbak een uur te vroeg buiten. De schande! Maar ja, volgens mij doet ie zelfs dat niet, boyscout die 'ie is. Zo braaf dat hij kruiperig is, het schoothondje van het wetboek. En hij geilt er natuurlijk vreselijk op dat hij al die verkeersovertreders een oor aan kan naaien, want in zijn ogen zijn er natuurlijk geen grotere criminelen dan mensen die 5km/u te hard rijden. Af en toe een aai over z'n hondebol van z'n baasjes in de politiek, en Koosje is weer helemaal blij. Braaf. Die kerel tilt volgens mij geen vinger op. Geen minuut zinnig werk. Als hij voor z'n werk die autobladen leest en op TV komt om te preken, poeh poeh, dan blijft er misschien nog wel 20 uur per week over om manieren te verzinnen om automobilisten verder dwars te zitten. Om nog meer geld binnen te halen. Maar ja, daar heb je het he, zolang hij de belastingdienst van dienst is, kan hij doen en laten wat hij wilt. Want het gaat de politiek maar om 1 ding: geld binnenhalen. Daardoor kunnen figuren als Spee gewoon hun gang gaan. | |
ACT-F | donderdag 26 januari 2006 @ 01:48 |
quote:Maar dit is een privé abonnement op zijn naam en adres. Dat ga je niet opzeggen met briefpapier van je bedrijf. Spee probeert een beetje indruk te maken met zijn functie ![]() | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 07:22 |
quote:Blijkbaar zijn de snelheidslimieten in dit land veel te laag, anders waren er in 2005 geen 7,9 miljoen snelheidsboetes uitgeschreven. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Kadesh op 26-01-2006 08:12:02 ] | |
Diederik_Duck | donderdag 26 januari 2006 @ 07:26 |
quote:Jodocus. | |
PLAE@ | donderdag 26 januari 2006 @ 07:33 |
Jacobus | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 08:47 |
quote:Ik vind die persoonlijke hetze tegen Koos Spee al lange tijd enge trekjes hebben. Richt je dan op de regering of de politiek in plaats van zo fanatiek op 1 man. | |
sol1tair | donderdag 26 januari 2006 @ 08:58 |
quote:Je oogst wat je zaait toch? | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 09:03 |
quote:Oh bah, dat zeiden sommige mensen ook toen Van Gogh werd vermoord. | |
sol1tair | donderdag 26 januari 2006 @ 09:49 |
quote:Misplaatste vergelijking denk ik. Van Gogh heeft voor zover ik weet niemand vermoord. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 09:50 |
quote:Spee wel dan? | |
sol1tair | donderdag 26 januari 2006 @ 09:56 |
quote:Nee, die leeft toch ook nog ... of heb ik iets gemist? | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 10:04 |
quote:Maar blijkbaar is het gerechtvaardigd om hem te demoniseren en te bedreigen. | |
sol1tair | donderdag 26 januari 2006 @ 10:12 |
quote:Dhr Spee is het boegbeeld van de nietsontziende graaimachine van de KLPD ... dat roept bij een hoop mensen nogal wat aversie op. Een rechtvaardiging voor bedreiging e.d. is dat niet, maar dat hij regelmatig op de hak wordt genomen is m.i. een logisch gevolg. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 10:13 |
quote:Waar wordt ie dan bedreigd? | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 10:17 |
quote:Nee, vind ik niet. Ik vind dat het veel te veel op zijn persoon wordt gespeeld. Hij voert gewoon beleid uit, dan moet je de beleidsmakers aanspreken. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 10:18 |
quote:Niet iedereen stuurt de inhoud van zijn mailboxje dagelijks door naar het ANP zoals Wilders. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 10:22 |
quote:Ja dus? Jij kan wel zien dat ie bedreigende mails krijgt? ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 10:23 |
quote:Dat hij er niet mee naar buiten treedt, betekent niet dat hij niet wordt bedreigd. En hij is natuurlijk al zo in het openbaar bedreigd door die tuftuffers. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 10:41 |
quote:Zo kan ik wel van iedereen beweren dat ie bedreigd word. Nee SCH die redenering slaat nergens op. quote:Hij word vooral belachelijk gemaakt (is ook niet heel moeilijk ![]() Maar laat die bedreigingen maar eens zien als je kan. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 11:05 |
quote:Niet van iedereen maar dat Spee van alles over zich heen krijgt is toch niet zo'n rare bewering. Er wordt een hele gerichte campagne tegen hem gevoerd. quote:Jij denkt dat hij geen mailtjes krijgt met teksten als: we weten je wel te vinden, kolerelijer? | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 11:13 |
quote:Allemaal speculatie. ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 11:16 |
quote:Nee hoor, datgene wat jij belachelijk maken noemt, komt behoorlijk in de richting van bedreigend. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 11:17 |
quote:Geef eens een voorbeeld. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 11:25 |
quote:Waar die hele rechtszaak over gevoerd wordt. Je moet maar eens bedenken hoe je het zou vinden als er over jou op die manier wordt geschreven en gesproken zoals dat in die tuf tuf wereld gaat. En wat is het nut? Lekker een persoon afbranden omdat hij toevallig het beleid van de regering uitvoert. Je bent volstrekt aan het verkeerde adres met deze persoonlijke bash. Het zou al die wegpiraten sieren dat ze dat eens in gaan zien. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 11:30 |
quote:Kom op man dat is geen bedreigen, als Wilders en Hirsi Ali met de dood bedreig worden (let wel met de dood, dat hebben ze bij ome Koos nog niet gedaan) dan wuif jij dat ook weg als een beetje plagen. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 11:32 |
quote:Nee hoor. Een beetje plagen. Maar goed, jij vindt een prima manier van met elkaar omgaan? Een beetje plagen, kom op zeg ![]() | |
Dr_Crouton | donderdag 26 januari 2006 @ 11:42 |
Helaas heeft alleen dat column nog een beetje ballen in tegenstelling tot de rest van het blad. Maar de columnist heeft absoluut gelijk. De belerende toon van onwrikbare Spee, die rotkop en manier van presenteren van Van der Toorn doen mij toch kokhalzen. Spee heeft al een keer toegegeven dat trajectcontroles absoluut niet met veiligheidheid te maken heeft an sich, maar met het innen van boetes. Dat hij de columnist in de richting van de tuftufclub en flitservice duwt en zijn abonnement (of die van de afdeling) opzegt omdat de schrijver Top Gear kijkt geeft al aan wat voor een eigengereid mannetje op een schijnmoralistische kruistocht hij is. Zo'n man moeten ze executeren als ie weer een opname maakt langs de weg. Krijg ik nu een brief met een aangehecht arrestatiebevel van ome Koos? | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 11:44 |
quote: ![]() | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 11:45 |
quote:Inderdaad | |
Dr_Crouton | donderdag 26 januari 2006 @ 11:46 |
quote: ![]() | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 11:48 |
quote:Wegpiraten ![]() Iemand die nu 90 rijdt waar je een paar maanden geleden nog 100 mocht is een wegpiraat ![]() | |
TrustNo | donderdag 26 januari 2006 @ 11:51 |
quote:Dat was tijdens de processen van Neurenberg ook een vaak gehoord argument. " Ik doe gewoon mijn werk " ![]() | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 12:31 |
quote:Ja zeg... dat stelletje proleten had de gore moed om te dreigen hem heel hard voorbij te rijden! ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 12:33 |
quote:Je hebt je aan de regels te houden | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 12:34 |
quote:Ja tuurlijk, laten we het in die sfeer trekken ![]() | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 12:36 |
quote:Koos is GEEN NSBer! ![]() trek die post ff in, anders sta je ook 6 keer onterecht voor de rechter, en wordt je de 7e keer met een non-straf weggestuurd. Koos weet prima hoe je iemand failliet moet krijgen met de spullen van de baas | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 12:37 |
quote:Nee hoor, het zijn allemaal lieverdjes joh ![]() Het is net als bij velen van jullie en die tuftuftypes - het gaat helemaal niet om de kwestie maar louter om iemand aan te vallen. De verkeerde ook nog. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 12:37 |
quote:Je ziet toch hopelijk zelf wel hoe sneu je reageert - je doet me denken aan hoe fanatieke monomane moslims over Ayaan Hirsi Ali praten. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 12:39 |
quote:En wat is het verschil? Tijdens de Neurenberg processen stonden mensen terecht die regeringsbeleid uitvoerden, die iets deden wat op dat moment volstrekt legaal, maar moreel volkomen verwerpelijk was. Spee doet niet anders: hij voert een beleid uit dat gebaseerd is op leugens en bangmakerij. Hij draait zelfs eigenhandig de werking van een internationaal verdrag de nek om, en komt daarmee weg, omdat zijn baas (MinJus) hem afschermt. De man is een misdadiger. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 12:40 |
quote:Dus Koos is wel een NSBer? | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 12:54 |
quote: ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 12:56 |
quote:Je wilt de Nazi-praktijken vergelijken met het verkeersbeleid? ![]() Ik vind jouw soort mensen die hier zo fanatiek in doordraven best eng en gevaarlijk. Rij gewoon 80 of 120 en luister lekker naar de radio ![]() | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 13:04 |
quote:Als er 50.000 mensen op de Dam demonstreren voor een ruimer asielbeleid dan moet daar volgens jou gehoor aan gegeven worden, als er per jaar 7.900.000 snelheidsboetes uitgeschreven worden moet je je gewoon aan de regels houden en is er verder niks mis met de regels. ![]() | |
progrock | donderdag 26 januari 2006 @ 13:11 |
quote:Prima column van die Bas. Hij verwoordt de mening van de meeste Nederlandse automobilisten. Spee is gewoon een gore zakkenvuller, zoals het een goed omhooggevallen regeringslid betaamt. Als-t-ie zelf ooit geflitst wordt, zorgt-ie wel dat dit bewijs in het plastic of metalen archief (de prullemnamd) verdwijnt. Zó is Koos ook wel weer. Ik mot 'm ook niet als-ie bij Van der Toorn telkens weer duidelijk laat blijken dat-ie heel geil wordt als-t-ie vertelt wat-ie de argeloze automobilist nu weer aan gaat doen. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 13:14 |
quote:Ik vergelijk geen praktijken maar principes. En om je dat een beetje simpeler uit te leggen: als ik nu iets doe dat volstrekt legaal is (wat dan ook), en dit voorjaar wordt de wet veranderd waardoor het dan niet meer legaal is, kan ik dan voor mijn eerdere handelingen gestraft worden? Nee toch? Toch gebeurde dat in Neurenberg, en er is geen zinnig mens op de wereld die dat in twijfel trekt. Hetzelfde gebeurt nu in Irak, en ook daar trekt niemand het in twijfel. Wat in Duitsland en Irak gebeurde was op dat moment ter plaatse weliswaar acceptabel, maar international gesproken niet. Dhr Spee heeft een paar jaar geleden de werking van het Verdrag van Rome (waarop het bezit en gebruik van radar-detectoren gebaseerd is) eigenhandig de nek om gedraaid, terwijl de Hoge Raad dat al in de jaren 70 onverkort van toepassing had verklaard omdat het ging om recht op informatie(-vergaring). Je bent een man van principes, zeg je altijd. Nu mag jij me uitleggen (zonder het soort misdrijf te vergelijken): wat is het verschil tussen het negeren van internationale verdragen door nazi's en de Saddam-kliek, en het bewust aan de kant zetten van een internationaal verdrag (dat bovendien door de Hoge Raad van toepassing is verklaard) door dhr Spee (en blijkbaar gesanctioneerd door zijn baas)? | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 13:18 |
quote:Laten we de discussie wel zuiver houden. Spee vult niet zijn eigen zakken, maar int geld voor de NL overheid. Hij maakt ook geen deel uit van de regering, maar is slechts in dienst van de overheid, die aangestuurd wordt door de Regering. quote:Volgens mij wordt hij er niet geil van. Ik zie een man die de grootste moeite heeft om zijn belerende onzin-praatjes zelf geloofwaardig te presenteren. Zelfs de politie-agenten die zijn beleid moeten uitvoeren zitten regelmatig met open mond van verbazing naar hun baas te kijken. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 13:27 |
quote:daar heb ik het niet over. Ik vraag waarom iemand die 90 rijdt waar je vroeger 100 mocht een wegpiraat is. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 13:30 |
quote:Het kan best zijn dat er wat mis is met de regels maar daarvoor moet je niet bij Koos Spee zijn. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 13:35 |
quote:Nee, probeer bij de overheid aan te kloppen. Dat helpt. Als er nou een politieke partij was die de onzinboetes aan de kaak stelde hadden ze binnen de kortste keren de verkiezingen gewonnen. Maar ja, die zijn er niet..... Koos is gewoon een laffe hond. | |
lurf_doctor | donderdag 26 januari 2006 @ 13:46 |
quote:Koos als lid van de regering ![]() En je schijnt 'm goed te kennen als je zo precies weet wat Koos allemaal doet ![]() Verder lees ik nogal een hoop onzin in dit topic. In onze democratie kiezen we een parlement, die uiteindelijk de wil van meerderheid doordrukt. En de meerdereid wil maximale snelheden zoals ze nu zijn. Punt. Dat veel mensen de maximumsnelheid als minimumsnelheid beschouwen lijkt me hun probleem. Als je te hard wilt rijden moet je gewoon dokken. ![]() | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 13:53 |
quote:Ik lees een hoop onzin in jouw post. De meerderheid wil dat helemaal niet. Waar haal je die onzin vandaan? Mij is nooit gevraagd wat ik van de maximumsnelheden vind, jou wel? ![]() | |
lurf_doctor | donderdag 26 januari 2006 @ 13:58 |
quote:bron ![]() Maar je hebt gelijk, niet over elk itempje worden er verkiezingen gehouden. In NL stemmen we op partijen waar we het in meer of mindere mate eens zijn, die onze stem in het parlement verwoorden. Ben je daar niet mee eens, ga emigreren of stem D66 ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 14:21 |
quote:Je moet dus bij zijn baas zijn ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 14:22 |
quote: ![]() | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 14:31 |
quote: ![]() | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 14:57 |
quote:Zijn baas is een man die de meest vreemde zaken de wereld instuurt. Laten we wel zijn: er zijn in dit land niet veel mensen die onze minister van Justitie serieus nemen. Hij is een handpop die keurig roept wat hem wordt ingefluisterd, maar inhoudelijk stelt hij weinig voor (al moet ik toegeven dat hij me aan het begin van de Balkenende-tragedie even tuk had, wat dit betreft). | |
ACT-F | donderdag 26 januari 2006 @ 14:58 |
quote:Mag ik even hard lachen ![]() ![]() ![]() En blijkbaar is het voor Koos Spee gerechtvaardigd om de veroozakers van ongevallen te vergelijken met huurmoordenaars tijdens een landelijke herdenking voor verkeersslachtoffers? Dan vind je het nog gek dat Koos Spee wordt vergeleken met allerlei figuren waarmee niemand vergeleken wil worden? Wie zaait zal oogsten, da's al eerder genoemd. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 15:11 |
quote:Wat gij niet wilt dat u geschiedt.... | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 15:11 |
quote:Je bedoelt minister Donner, de politicus van het jaar? | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 15:25 |
quote:Ja en Koos dient geen overheidsmiddelen te misbruiken door zijn abonement van Autoweek op te zeggen op papier van het BVOM. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 15:26 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 15:26 |
quote:Nou, nou, nou - het is echt een schande hoor ![]() | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 15:28 |
SCH, principiële semi-god van me ![]() | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 15:29 |
Mijn god, waar men zich druk over kan maken. Natuurlijk heeft niemand eens een pen achterovergedrukt via zijn of haar werk? Niemand zit te fokken via zijn of haar werk? Wat een onzin weer. Typisch Nederlands en zeer hypocriet. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 15:31 |
quote:Je mist het punt. De man die Nederland elke week heel principieel op de regels wijst, houdt zich er zelf niet aan. Zeer hypocriet idd. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 15:32 |
quote:Onzinnig om te zeggen dat degene die door de parlementaire pers is verkozen tot politicus van het jaar door bijna niemand serieus zou worden genomen. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 15:33 |
quote:Regels zijn regels idd. Maar wat ik bedoel is dat het zo breed word uitgemeten dat het haast lachwekkend word en ik mijzelf afvraag van "waar houden we ons nu eigenlijk nog mee bezig". Blijkbaar dus met dit soort futiliteiten. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 15:35 |
quote:Vanwege dat briefpapier? Come on ![]() | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 15:36 |
quote:Het zegt natuurlijk ook meer over het niveau van de nederlandse parlementaire pers dan over de politicus. En het is natuurlijk onzinnig om te stellen dat de verkiezing tot politicus van het jaar ook maar iets zegt over de werkelijke leiders-capaciteiten van de minister. Het betekent hooguit dat hij goed in staat is tot handig politiek manoeuvreren. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 15:38 |
quote:Ik ben teleurgesteld in je. Juist van jou had ik verwacht dat jij voor principes zou kiezen ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 15:39 |
quote:Ja, dat doe ik ook. Maar dit is zo'n rare draai, ik zie het probleem niet, wel de spijkers en het lage water. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 15:45 |
De TT "Koos Spee misbruikt staatseigendommen" vind ik op zich wel strak gekozen. Koos Spee heeft een voorbeeld functie omdat hij in dienst is van de NL staat. Wat ik nu ga schrijven gan door enkelen als "schokkend" worden ervaren. Ook ik had een voorbeeld functie en was in dienst van de staat. Dit toen en nu nog velen met mij. Je wilt niet weten wat voor staatseigendommen worden (mis)gebruikt door hen voor prive doeleinden. Zo gebruikten we ook pennen van defensie, die we in veelvoud mee naar huis namen, eveneens briefpapier (waar het over schijnt te gaan). Sommigen hadden er een sport van gemaakt om clandistien zelfs een complete 2e PSU er thuis op na te houden. Alles op kosten van de staat. Nu praat men over Koos Spee en zijn briefpapier. Dat is toch regelrecht een futiliteit??? | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 15:48 |
quote:Nee vanwege die 127 midden in de nacht op een lege A2. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 15:50 |
quote:Niet als het door een oppermoraalridder gebeurt. Meten met 2 maten weet je wel... | |
marcb1974 | donderdag 26 januari 2006 @ 15:53 |
Wat een gezeur over een velletje briefpapier en een francostempel. Misschien heeft ie het wel netjes betaald. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 15:58 |
quote:Wat een gezeur over 4 kilometer ![]() | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 16:01 |
quote: | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 16:04 |
quote:Niet alleen maar om het papier, maar ook om het brievenhoofd van zijn baas, daarmee wil ie denk ik meer gewicht tonen.(kijk mij eens belangrijk zijn met mijn BVOM briefpapier ![]() | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 16:12 |
quote:Heb je eigenlijk wel enig idee wat voor persoon Koos Spee is? In Brazilie heb jij er geen last van. Die man is zo regeltje geil, alles staat in dienst van de regeltje, geen km te hard. Regels zijn regels, want dat hebben we zo met elkaar afgesproken, 50 = 50 en geen kilometer harder, Nederlanders willen altijd kruidenieren, etc, etc, etc.............Van dat soort uitspraken hangt zijn leven aan elkaar. DAAROM vindt ik het niet kunnen dat jiuist hij de regels overtreed. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:28 |
quote:Ik ben er van overtuigd dat ook jij wel eens met 2 maten meet ![]() | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:30 |
quote:Dat is geen gezeur, dat betekend gewoon 4 kilometer te hard. (in feite 9 km te hard met correctie). Je kent de snelheid en daar heb je je aan te houden. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 16:34 |
quote:Maar ik ben dan ook geen moraalridder. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:34 |
quote:Koos Spee ken ik wel, in het verleden was hij meen ik het hoofd van Zware Criminaliteit, maar na bedreigingen aan zijn adres en familie ging hij over op deze functie van opper verkeershandhaver. regels zijn idd regels. Dat klopt. Maar waar men zich druk om kan maken. Briefpapier notabene!!!!!!! Wat kost dat????? Een Duitse wetenschapper schreef enkele weken ook al dat Nederland ziek is. men maakt zich meer druk om futiliteiten dan over zaken waar het daadwerkelijk om gaat. (zie de domino mus). Maar als er iemand word gedood mist men die massahysterie dit itt. bovengenoemde. Beetje relativeren mag ook wel. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 16:36 |
quote:Die correctie is er niet om je te matsen hoor. Je reed er 4 te hard, ze meten er 7 te hard, en ze corrigeren dat weer naar 4 te hard. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:36 |
quote:Dus dan ook niet klagen als je een bekeuring krijgt voor te snel rijden. je kent immers de regels. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:37 |
quote:Ok, maar goed, wees eerlijk, te snel is te snel. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 16:39 |
quote:54 door de bebouwde kom midden in de nacht is niet te snel. Met 46 langs het winkelcentrum op zaterdag is wél te snel. Voor het eerste krijg je een boete, voor het tweede niet, snap jij het? | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:40 |
quote:Ja ik snap het wel als de max snelheid ligt op 50 km per uur. Dan ben je toch echt de pisang!! | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 16:42 |
quote:Is toch triest of niet? | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:45 |
quote:Het is idd best zuur. het is mijzelf ook wel eens overkomen. maar goed, zo werkt het nu eenmaal. Vwb dat briefpapier waarvan sommigen zeggen dat het misbruik van staatseigendom is, wellicht heeft Dhr. Koos S. dit blad voor zijn werk. Dat hij dan op persoonlijke titel dat aan Autoweek schrijft lijkt me niets meer dan logisch. | |
marcb1974 | donderdag 26 januari 2006 @ 16:46 |
quote:Zolang jij niet kan aantonen dat het misbruik is moet je niet zeuren. Kan je dat wel moet je aangifte doen. En die 4 km, helaas voor jou zijn dat er blijkbaar 4 teveel. | |
Oscar. | donderdag 26 januari 2006 @ 16:46 |
quote: ![]() ![]() | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 16:47 |
quote:Wat een gezeur over die stomme verkeersdoden. | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 16:52 |
quote:Ik klaag niet over het feit dat ik een prent krijg voor te hard rijden. Dat doe ik (en graag), en het risico neem ik op de koop toe. Ik klaag over het feit dat er een beroepsmoraalridder Nederland (en dus mij) staat te wijzen op "dat mag niet", terwijl hij zelf wel fout doet, en daar blijkbaar niet op kan/mag worden aangesproken. Daarmee maakt de beroepsmoraalridder zichzelf ongeloofwaardig (voor zover hij dat nog was). Dat hij een vel papier van de baas gebruikt zal me jeuken, al getuigt het van weinig professionaliteit. Het zou me zelfs niet interesseren als hij de privé-brief op een overheidsPC in werktijd door een secretaresse laat uittypen (alhoewel dat feitelijk ook diefstal is). Dat hij met het bijbehorende briefhoofd blijkbaar probeert indruk te maken in een privé zaak vind ik wel minder. En aangezien de man een publieke functie bekleedt van geld dat door de burger (ook ik dus) wordt opgehoest, kan hij daarop worden aangesproken. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 16:53 |
quote:Koos Spee was eerst motoragent, en later Offier van Justitie (verkeerszaken) Zware criminaliteit, hehehe in zijn droom. ![]() | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:54 |
quote:RonaldV, dan praten we over machtsmisbruik. Dat vind ik een andere zaak. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 16:54 |
quote:dit snap ik effe niet | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 16:55 |
quote:doordat er 7 miljoen boetes worden uitgedeeld daalt inderdaad het aantal verkeersdoden ontzettend ![]() | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 16:56 |
quote:Wellicht? Waarom is dan het adres op de brief onleesbaar gemaakt? Het adres van BVOM staat in ieder telefoonboek. Onder die zwarte balk staat Spee's huis adres. | |
ErwinRommel | donderdag 26 januari 2006 @ 16:57 |
quote:Voor correspondentie misschien? | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 16:58 |
quote:Nee joh, die verkeersregels zijn er helemaal voor niks - gewoon lekker overtreden hoor. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 17:01 |
quote:Ik ben niet tegen regels. wel tegen onzinnige regels en de manier waarop die gehandhaafd worden. Maar goed, dit is al vaak behandeld in PTA. Dit gaat over het misbruiken van staatseigendom. | |
marcb1974 | donderdag 26 januari 2006 @ 17:05 |
quote:Privacy reden, dat ze het standaard toch zwart maken? | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 17:10 |
quote:Nee hoor, niks mis met de regels. ![]() quote:97% rijdt er te hard, maar met de regels is niks mis, hoe een dikke plaat kan je voor je kop hebben. ![]() | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 17:13 |
quote:Als het dus wel het BVOM adres was hadden ze het niet zwart hoeven maken, dat is een adres wat iedereen mag weten. Als dat adres er gestaan had was het meer aannemelijk dat ze dat blad voor hun werk nodig hadden. Ik snap dan niet hoe ze verder hun werk kunnen doen want blijkbaar hadden ze daar de Autoweek voor nodig, als vaklitrateur zeg maar. Of hadden ze een abonement voor de lol? Op onze kosten? | |
Bismarck | donderdag 26 januari 2006 @ 17:19 |
quote:Je onwetendheid is stuitend. Die Autoweek komt gewoon binnen bij de BVOM. Net zoals bij de meeste Nederlandse ondernemingen hebben ze daar kranten- en tijdschriftabonnementen (''vakliteratuur'') op naam van de zaak. Onder de zwarte vlek staat niet zijn privé-adres maar de naam van de behandelaar en zijn doorkiesnr (waarschijnlijk zijn secretaresse). Het adres van het BVOM staat gewoon op de brief zelf (Postbus 15, 3769 ZG, Soesterberg). Uitgaande brieven worden vaak door de directeur (ofwel het hoofd van een afdeling) ondertekend. Een opzegging op een lullig blaadje natuurlijk niet maar er is een reden dat mr. Spee nu een persoonlijke noot er aan toevoegt. Hij wil een signaal afgeven. Gelijk heeft hij. In plaats van dat er nu echt eens onderbouwde kritiek op het verkeersbeleid komt, uitzonderingen daargelaten, komen de meeste van die Tuf-Tuf mongolen en andere ramdebielen niet verder dan ''Koos Spee, kut NSB'er". Onder de tweede zwarte vlek (rechtsboven) staat hoogstwaarschijnlijk het bezoekadres in Soesterberg. En het staat een ieder vrij om personen voor de rechter te dagen. Jij kan ook Frank Jacobs 7 keer voor de rechter dagen. Je maakt dan inderdaad gebruik van Staat middelen, maar niet in de context waarin jij het bedoelt. | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 17:29 |
quote:Onderbouwde kritiek? Koos dult geen enkele tegenspraak, daarom zal hij ook nooit in debat gaan op tv of radio. Als ie in de media verschijnt ratelt ie zijn bekende riedeltje en er komen geen lastige vragen. | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 17:31 |
quote:Omdat iedereen de regels overtreedt, zouden de regels niet kloppen? ![]() Dat meen je toch niet serieus? | |
Kadesh | donderdag 26 januari 2006 @ 17:35 |
quote:Ik zeg alleen dat de regels niet kloppen. | |
Diederik_Duck | donderdag 26 januari 2006 @ 17:43 |
quote:Het is inhoudelijk gezien prima te vergelijken. Het gaat namelijk om het klakkeloos uitvoeren van regels, zonder ze aan je eigen geweten te toetsen. | |
Diederik_Duck | donderdag 26 januari 2006 @ 17:55 |
quote:Jodocus is passender. | |
VanBinsbergenLUL | donderdag 26 januari 2006 @ 18:23 |
quote:Loopt dat nog een beetje fijn? Met het Wetboek van Strafrecht de hele dag onder je arm? | |
kikoooooo | donderdag 26 januari 2006 @ 19:22 |
![]() | |
kikoooooo | donderdag 26 januari 2006 @ 19:23 |
![]() Zo dan | |
SCH | donderdag 26 januari 2006 @ 19:57 |
quote:Die verkeersregels zijn er niet voor niets. Wat is er zo cool aan om die te overtreden? | |
Diederik_Duck | donderdag 26 januari 2006 @ 20:08 |
quote:Daar heb je helemaal gelijk in. quote:Net als de Heere Jezus wil ik je nu een parabel voorleggen. Koos S is op een goede dag op weg naar zijn werk. Om daartoe te geraken moet hij een druk kruispunt passeren. Na zorgvuldig om zich heen te hebben gekeken en daarbij te hebben geconstateerd dat er botsgevaar te duchten viel rijdt hij vol gas door - recht tegen de van links komende automobilist Jan M aan. In een nachtelijke droom komt in het ziekenhuis tot hem de de Heere - in de vorm van gezond verstand. Daarin wordt hem omstandig uitgelegd dat hij in plaats van zijn gaspedaal diep in te trappen zijn rempedaal had moeten beroeren, zulks teneinde nadelige gevolgen van het zich op de weg bevinden te voorkomen. Koos S verlaat als een kreupel doch wijs man het ziekenhuis. | |
VanBinsbergenLUL | donderdag 26 januari 2006 @ 20:24 |
En nu met z'n allen: Koos heeft gordelroos, olé olé! | |
Pistol_Pete | donderdag 26 januari 2006 @ 20:27 |
quote: ![]() ![]() Wat hebben mensen toch tegen Koos Spee. Heeft hij je soms wat misdaan ofzo? [ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2006 23:57:39 ] | |
kikoooooo | donderdag 26 januari 2006 @ 20:28 |
quote:Correct. | |
Pistol_Pete | donderdag 26 januari 2006 @ 20:29 |
quote:wat dan? | |
kikoooooo | donderdag 26 januari 2006 @ 20:31 |
quote:Z'n struikroversbende heeft me meer dan genoeg euri's gekost. | |
Pistol_Pete | donderdag 26 januari 2006 @ 20:32 |
quote:had je maar niet te hard moeten rijden ![]() | |
kikoooooo | donderdag 26 januari 2006 @ 20:33 |
quote: ![]() Tuurlijk, het enige argument waar Spee voorstanders mee kunnen komen ![]() Daarom plaatste ik zo'n kwaliteitspost, helemaal geen zin om in discussie te gaan mee spee voorstanders en wegmisbruikers kijkers. | |
Pistol_Pete | donderdag 26 januari 2006 @ 20:40 |
quote:Lijkt me geen argument, maar een duidelijk feit ![]() Had je iniet te hard gereden, had je ook geen bekeuring gehad | |
kikoooooo | donderdag 26 januari 2006 @ 21:05 |
quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=662317&c=10&rss Als we nog 100 mochten, hadden we geen stilstaande rijen auto's gehad! En een beter milieu, want daar is het koos allemaal om te doen (zegt hij... milieu en verkeersveiligheid) Schijnheiligheid ten top | |
Bismarck | donderdag 26 januari 2006 @ 21:35 |
quote:Voor Spee tien anderen. Het maakt niet uit of Spee of Dirk Diggler die toko [BVOM] runt. Snelheidsovertreders blijven toch wel aangepakt worden. Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Die laatste column van Bas van Putten is ook weer een waar gedrocht. Allereerst schiet die zondagsrijder de plank mis door te stellen dat Spee op zaterdagavond de autoweek leest. Uit eerdere posts in dit topic is al de conclusie getrokken dat niet Spee maar het BVOM een abonnement op Autoweek heeft en derhalve het exemplaar ook wordt ontvangen op het adres van het bedrijfspand. Vervolgens stelt van Putten de vraag waarom het abonnement zo lang is gehandhaaft en wat dat doet met de pysche van het hoofd Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie? Ik denk dat het vrij weinig doet met de psyche van Spee. Het zal die kerel een worst wezen of wat opgeschoten knaapjes in sportauto's op het circuit toeren en het zal hem helemaal aan z'n reet roesten dat van Putten schaamteloos 280 km/h reed in een PC Hooft-tractor buiten de Nederlandse landsgrenzen. Van Putten zou pas de man zijn als hij 280 km/h voor het kantoor van het BVOM in Soesterberg zou rijden. Kijken of van Putten ook nog zo'n baas is als z'n rijbewijs is afgenomen. Dat terzijde. Het topic ging over dat Koos Spee misbruik zou maken van Staatseigendommen. Het lijkt mij dat deze bewering inmiddels wel is onderuit gehaald. | |
JanJanJan | donderdag 26 januari 2006 @ 22:09 |
quote:Dat lijkt mij niet ![]() | |
RonaldV | donderdag 26 januari 2006 @ 22:26 |
quote:Al was het maar omdat dhr. Spee quote:Niet het lidmaatschap van zijn kantoor, afdeling of zelfs MinJus... Nee, zijn eigen lidmaatschap. | |
Oscar. | donderdag 26 januari 2006 @ 22:45 |
quote:wat een teringzielig stukje, zo van "kijk mij eens stoer doen maar ik schuil lekker achter de rug vanb me papa". meer woorden wil ik er niet vuil aan maken | |
Drugshond | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:05 |
- offtopic -quote: | |
yoshimurak5 | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:12 |
Als Spee om wat voor reden dan ook zijn functie niet meer kan / wil uitoefenen gaat de vlag uit! Wat een walgelijke idiooot ![]() | |
kikoooooo | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:12 |
quote: ![]() Goed bezig hoor! Toen ik het postte stond het topic nog in PTA. Kinderachtig om weg te halen ![]() | |
yoshimurak5 | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:15 |
Nederlands verkeersbeleid, nationaal-socialisme ten top?quote: | |
Drugshond | vrijdag 27 januari 2006 @ 00:21 |
quote:-- offtopic -- Dit is geen [PTA] Wij krijgen meer kliko's inclusief inhoud over ons heengestort. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 27-01-2006 03:44:21 ] | |
VeX- | vrijdag 27 januari 2006 @ 01:11 |
Koos spee is ok. En ik vind het wat flauw van Autoweek. Die vent doet gewoon zijn werk. | |
StefanP | vrijdag 27 januari 2006 @ 03:17 |
Ja joh, gewoon z'n werk ![]() Een smerig figuur is het en ik hoop hem nooit tegen te komen, want dan sta ik echt niet voor mezelf in. | |
mcintosh | vrijdag 27 januari 2006 @ 03:28 |
quote:wat een onzin weer, omdat er veel andere criminaliteit is moeten we het hele verkeersgebeuren maar vergeten of niet? Er vallen nog steeds meer doden in het verkeer dan in het criminele circuit ![]() | |
kikoooooo | vrijdag 27 januari 2006 @ 09:39 |
quote:Maar die doden vallen niet op de snelweg als er ipv 120 130 word gereden, dat is het grootste fabeltje wat er bestaat. En wat is er in godsnaam veilig aan het verstoppen van een gatso achter een hectometerpaaltje, geflitst worden, en 6 weken later post thuis krijgen? | |
Diederik_Duck | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:11 |
quote:Niets natuurlijk. De corrigerende functie daarvan is zo goed als nihil, tenzij de pakkans 100 % gaat worden, iets waar ze wel hard aan werken volgens mij. | |
Pistol_Pete | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:28 |
quote:Dat ben ik met je eens. De corrigerende functie zou je kunnen verhogen door de bekeuring te verhogen. Bijvoorbeeld t/m 10 km te hard, 200 Euro. ![]() | |
kikoooooo | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:33 |
quote:Enig realiteitsbesef ontbreekt bij jou een beetje of niet? Of ben je iemand met een suzuki alto die alleen naar de supermarkt en terug rijdt/ | |
yoshimurak5 | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:34 |
quote:En als jij kauwgom op straat gooit moet je ook 200 euro boete krijgen ![]() Als je door rood loopt moet je 500 euro boete krijgen ![]() Politiestaat ![]() ![]() | |
Bismarck | vrijdag 27 januari 2006 @ 11:37 |
quote:Kwestie van ambtelijk taalgebruik. Ministers, SG's, DG's en directeuren spreken in hun correspondentie voortdurend van ''mijn zus, mijn zo''. Als een directeur een brief stuurt dan is het bijvoorbeeld: ''mijn medewerkers zijn beschikbaar voor nader overleg'' en niet ''ambtenaren van het Ministerie van Justitie, directie Handhaving, zijn beschikbaar voor nader overleg''. of dat de minister voor BVK bijvoorbeeld aan de Tweede Kamer schrijft: "Mij is, uit onderzoek dat TNO in mijn opdracht heeft uitgevoerd, gebleken dat... en niet van Mijn ambtenaren is, uit onderzoek dat in hun opdracht is uitgevoerd, gebleken dat.." Koos Spee staat gewoon aan het hoofd van die toko en het is 'zijn' organisatie. | |
mcintosh | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:21 |
quote:Lijkt me helemaal geen fabeltje, als je 130 rijdt is je remafstand groter en vergroot je de kans dat je niet op tijd kan remmen voor een file of wat dan ook. Ik zeg niet dat ie veeel groter wordt, maar hij wordt wel groter ![]() En als ik 6 weken, wat trouwens al lang niet meer zo is, is veel korter geworden, een bekeuring binnen krijg dan denk ik toch wel dat ik de volgende keer een beetje op mijn gaspedaal ga letten. | |
FritsVanEgters | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:24 |
quote:Dan vallen er juist meer. ![]() | |
SCH | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:27 |
Kut weer 180 euro aan boetes ![]() | |
FritsVanEgters | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:31 |
quote:Maar wel lekker vroeg thuis, of niet dan? ![]() | |
Kadesh | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:50 |
quote:En nu niet stiekum op flitsservice.nl kijken voor een bezwaarschrifje. ![]() | |
SCH | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:51 |
quote:Rood licht en parkeren. Nu moet ik natuurlijk Spee voor alles wat vies en voos is uitmaken. ![]() | |
Kadesh | vrijdag 27 januari 2006 @ 18:52 |
quote:Dan rest er nog maar 1 ding, alle auto's, brommers, motoren, treinen, vliegtuigen, etc, etc. verbieden! ![]() | |
Pistol_Pete | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:01 |
quote:Dat lijkt me wel het beste om te doen. Het was immers niet jouw fout ![]() | |
mcintosh | vrijdag 27 januari 2006 @ 19:20 |
quote:Over reeël gesproken... | |
ACT-F | vrijdag 27 januari 2006 @ 20:10 |
quote:Hoe vaak moet ik het herhalen? Of beschik jij alleen de capaciteit om kolder te schrijven, terwijl je ondertussen een ander ervan beticht? Ik verzeker je dat rechtsboven het privé adres van Koos Spee staat en niet van het BVOM, anders was deze gewoon gepubliceerd. ![]() | |
Rubbadubba | vrijdag 27 januari 2006 @ 21:55 |
Laatste zin van dat ie opzegt is bewerkt op die brief, heb er niet zo veel vertrouwen in | |
RonaldV | vrijdag 27 januari 2006 @ 22:09 |
quote:Ow, zo ken ik ook nog een drogreden! Ondanks het feit dat de gemiddelde snelheid op de Nederlandse wegen de afgelopen 30 jaar jaarlijks is toegenomen, is het jaarlijkse aantal dodelijke slachtoffers afgenomen. Met dezelfde noodgang zou je dus kunnen stellen dat hardrijden veiliger maakt. Er zijn nu eenmaal aanmerkelijk minder criminelen dan verkeersdeelnemers in ons land. Logisch dus dat er meer slachtoffers vallen in het verkeer. Maar het lijkt me sterk dat het verkeer [i]verhoudingsgewijs[/s] dodelijker is dan criminaliteit. Lees nog even een behoorlijk rijtje posts terug: het aantal verkeersslachtoffers dat te wijten is aan snelheid is een fractie van het aantal slachtoffers dat valt door alcohol, pure onoplettendheid en het niet verlenen van voorrang. Een andere drogreden is het milieu, maar onder dat motto zijn al zo veel krankzinnige plannen op ons losgelaten dat ik daar maar niet eens over begin ![]() | |
Bismarck | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:27 |
quote:Wat mij betreft mag je het vaak herhalen, ik denk alleen dat je er weinig mee opschiet. Als het om een privé-abonnement zou gaan dan zou Spee toch niet die brief ondertekenen met z'n functie. En staat boven het adres van Autoweek niet het postadres van het BVOM? Ik zeg je: Onder die tweede zwarte vlek staat gewoon het bezoekadres van het BVOM. Kijk naar de layout van deze brief van de IND. BVOM heeft de zelfde huisstijl. Daarnaast zitten dat soort brieven allemaal in een klip en klaar format in de PC. Je moet die sjablonen echt bewerken als je in dat kader een andere tekst in wil zetten. Nogmaals, als het om Spee zijn privé-abonnement zou gaan dan zou hij niet ondertekenen met ''hoofd Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie''. | |
SCH | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:33 |
quote:Waarom wil je eigenlijk perse zo hard mogelijk rijden? Wat is het probleem om je gewoon aan een bepaalde snelheid te houden? | |
RonaldV | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:37 |
quote:Waar post ik dat precies? | |
Sickie | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:57 |
quote:Spee is dan ook niet degene die het beleid maakt. Waarom zou hij er dan over in debat moeten gaan? Ga jij ook bij je slager lopen zeiken over de kwaliteit van het tijgerbrood bij de bakker? | |
RonaldV | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:59 |
quote:Zoek nog even na wie ook al weer de radar-detectoren verboden heeft, en zelfs het bezit van de bijbehorende plastic houder strafbaar heeft gemaakt? Dat was toch echt mijnheer Spee ![]() | |
Sickie | vrijdag 27 januari 2006 @ 23:59 |
quote:Ze zijn inhoudelijk niet te vergelijken daar het in het ene geval mensenlevens betreft en in het andere geval zoiets relatief onbenulligs als een verkeersboete. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:02 |
quote:Ik heb het over de snelheidsbeperkingen. | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:07 |
quote:Het gaat hier over de heer Spee, en niet een deel van zijn pakket. Overigens: hij maakt wel degelijk beleid. Elke agent in Nederland kan je dat bevestigen. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:11 |
quote:Er zijn wel meer ambtenaren die beleid maken, het gemiddelde gemeentehuis zit er vol mee. Dat beleid bevindt zich echter wel binnen het kader wat door onze regering wordt geschapen. Spee kan dus niet zo maar bepalen om alle snelheidsbegrenzingen aan te passen. Dat ie een stel tufftuff adepten van hun speelgoed afhelpt door detectoren te verbieden is van een heel andere orde. | |
Diederik_Duck | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:15 |
quote:Het principe dat eraan ten grondslag ligt is toch echt hetzelfde. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:17 |
quote:Ja, een vlieg doodslaan en een mens kelen zijn in principe ook hetzelfde. Toch snapt de gemiddelde mens dat een directe vergelijking niet echt rationeel is. | |
Diederik_Duck | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:24 |
quote:Jij bent zeker geen jurist? | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:27 |
quote:Je wilt in ieder geval harder rijden dan is toegestaan. Toch? | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:30 |
quote:Misschien is het goed je nog eens uit te leggen hoe deze rechtsstaat werkt. Spee kan nooit in zijn eentje beleid maken, dat bestaat gelukkig niet. Spee voert uit wat we met zijn allen aan grote lijnen hebben uitgezet en kan daar binnen natuurlijk een koers kiezen. Bv: richt ik me meer op de snelwegen, op fietsers of vind ik dat verlichting in de binnenstad prioriteit heeft enz. Maar het daadwerkelijke beleid bepaalt hij niet, en al helemaal niet in zijn eentje. En natuurlijk kun je kritiek hebben op het beleid, en ook op de koers van Spee en jawel, ook ik heb die. Maar ik vind de manier waarop Spee als een soort kop van jut door al die tuf tuf achtigen wordt gebruikt, echt bijna ziekelijke trekjes hebben. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 00:40 |
quote:Heb je nog meer niet relevante vragen? Of wil je beweren dat de link tussen het nazisme en het uitvoeren van de taak zoals Spee dat doet juridisch is? | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 01:21 |
quote:Nee, ik wil niet in hetzelfde rijtje geplaatst worden als doorgewinterde criminelen in het geval ik dat een keer toch doe. Ik bega namelijk slechts een overtreding, maar zoals mijnheer Spee het vertelt ben ik bijna even erg als een kinderverkrachter. | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 01:23 |
quote:Flikker toch op man, je krijgt gewoon een boete and that's it. Krijg ik ook en dat is terecht en dan moet je verder niet zeiken. | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 01:50 |
quote:Leg dan nog even uit hoe hij in zijn eentje de radar-detector kan verbieden? Dat is namelijk een richtlijn van hem, en NIET van MinJus. De uitspraak van de HR over het Verdrag van Rome is nooit door het parlement aangepast. In het hele proces van aankondigen is er steeds maar één persoon aan het woord geweest: Spee. quote:Nee, nu maak je een denkfout. Jij denkt dat iedereen die het niet met mijnheer Spee eens is een "tuftuf-achtige" (wat dat ook moge zijn...) is. Ik val hem slechts aan op zijn eigen argumenten, op internationale verdragen en uitspraken van het hoogste rechtscollege. Ik val het beleid aan en degene die dat uitvoert. Ik snap namelijk niet dat er iemand zo onvoorwaardelijk gelooft in de klinkklare onzin die hij te pas en te onpas verkoopt. Ik snap er niets van dat hij een PR apparaat op mag zetten om bij de burger iets recht te lullen wat krom is. En ik snap er niets van dat men onder het mom verkeersveiligheid dingen doet die daar maar weinig mee van doen hebben, terwijl de zaken die wel opgepakt moeten worden blijven liggen. Ik kan je een heel simpel voorbeeld geven. In Amsterdam zijn een aantal plekken waar statistisch meer ongelukken gebeuren (op zaterdagavond) dan op andere plekken. Logisch dus dat de politie daar extra controles uitvoert, zou je zeggen. Ben ik het ook helemaal mee eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar waarom worden die controles gehouden op werkdagen tussen 9 en 11 uur? De ongelukken gebeuren dan toch niet? Maar in het weekeinde is er dus geen (spreekwoordelijke) hond te bekennen! De reden is heel simpel: door de weeks zijn er grote volumes verkeer, waar altijd wel een procent van te hard rijdt. Dus die kun je schrijven. Op zaterdag avond, met veel minder verkeer ligt de gemiddelde snelheid aanmerkelijk hoger, maar is het volume zo laag dat controles minder opleveren. Dus controleert men dan niet. Onder het mom verkeersveiligheid schrijft men door de weeks liever 150 bonnen uit voor 5km te hard, dan 10 voor 30km te hard op zaterdagavond. En dat is zo op talloze plekken in het land. Geen verstandig mens heeft moeite met het aanpakken van verkeersonveiligheid. Maar dan wel gericht op de plekken die pijn doen. En niet gericht op de portemonnee van de burger, met een opbrengst die gehaald moet worden aan het einde van het jaar. Want DAT (geld) is de hoofdreden geworden, en niet de verkeersveiligheid, en niet het milieu, want die zijn er aan de haren bijgesleept als excuus. Mijnheer Spee lijdt aan een kwaal waar meer juristen (en overigens ook de bestuurders van dit land) last van hebben: het rechtsproces heeft zijn beloop gehad, terwijl het rechtsgevoel van de burger daarbij wordt aangetast. Men volgt de letter van de wet, en niet de intentie van de wet. | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 01:53 |
quote:Oww... temper! ![]() Ik krijg mijn boete, die betaal ik netjes als hij terecht is, en verder klaar. Maar je zult het geluk hebben dat de één of andere SBS neus je tijdens het aanhouden wegens het negeren van een stop-bord (en wie stopt er nou netjes bij dat bord?) op een voorrangskruising een camera onder de neus drukt. Waarna je als voorbeeld met één irritant commentaar gebruikt zult worden. Ik wil je dan nog wel eens horen. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 02:01 |
quote:Wat een bullshit loop je hier te verkopen. Je praat over Spee alsof het je kinderjuf betreft die je naar je kamer stuurt. Maar om je het voordeel van de twijfel te geven, uit welke bron blijkt dat Spee jou gelijkstelt aan een kinderverkrachter? | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 02:03 |
quote:Dus als niemand een bepaalde regel respecteert geet jou dat het recht hetzelfde te doen? | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 02:31 |
quote:Dat staat er niet. quote:Probeer eens begrijpend lezen. ![]() | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 02:40 |
quote:Waaruit blijkt dat Spee jou bijna gelijkstelt aan een kinderverkachter? | |
Kadesh | zaterdag 28 januari 2006 @ 08:02 |
quote:Kinderverkrachter heb ik niet kunnen vinden, maar verkeerscrimineel wel, crimineel als je minder als 30km te hard rijdt (of minder als 40 op snelwegen)? Dan moet ie vlug wet Mulder afschaffen, want criminelen moet je als criminelen behandelen. Dus in tegenstelling tot wet Mulder waar er omgekeerde bewijslast geld. (de vermeende overtreder moet aantonen dat ie onschuldig is) moet in het vervolg justitie maar eens aantonen dat ik 5 kilometer te hard heb gereden, dus doormiddel van proces verbaal, foto's, ijkraporten, etc, etc. Over de bagger die Fup Goudswaard uitkraamt over veroorzakers van dodelijke ongelukken zijn even crimineel als huurmoordenaars wil ik het helemaal niet hebben. ![]() ![]() quote: | |
Diederik_Duck | zaterdag 28 januari 2006 @ 09:31 |
quote:"Spee noemde gisteren mensen die te hard rijden ‘verkeerscriminelen’. "Op geen enkel terrein binnen de criminaliteit vallen jaarlijks zo veel doden en gewonden", aldus Spee." Die Spee maakt zich hier wel onsterfelijk belachelijk. Ik kan niet geloven dat hij dit serieus meent ![]() ![]() | |
Diederik_Duck | zaterdag 28 januari 2006 @ 09:36 |
quote:Gebruik je verstand eens. Jij kijkt slechts naar de gevolgen van de regel, terwijl de vergelijking die hier getrokken wordt op het niveau van het systeem zit: is de werking van de regel vergelijkbaar? | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 11:08 |
quote:Dat bedoel ik nou. Er zit iets fundamenteel fout in je als je als "wie stop er nou netjes bij een stop-bord". Daar zit het probleem, en niet bij Meneer Spee. * SCH gaat maar even een mailtje aan de FA's sturen om jouw moderatorschap terug te draaien, zijn er dan echt geen kwaliteitscriteria meer? | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:00 |
quote:De vraag was niet "waarom zou je nou stoppen?", maar "zeg eens eerlijk: wie stopt er wel altijd netjes?" quote:Nee, van mail van SCH zullen ze onder de indruk zijn... ![]() jammer dat je je verlaagt tot persoonlijke aanvallen als je je overwinning niet kunt behalen | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:01 |
quote:Ik. quote:Ja, we hebben er al om gelachen. Ik snap nu al waarom ze dit zo doen ![]() | |
Kadesh | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:04 |
quote:Behalve bij een rood verkeerslicht. ![]() | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05 |
quote:+5 Scherp. | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05 |
quote:En dan mekker ik niet, kan gebeuren, te laat geremd, jammer dan. | |
The_Dijkstra | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:08 |
SCH, je punt is nu wel duidelijk. Kun je nu even weggaan, alsjeblieft? Dankjewel. ![]() | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:11 |
quote:En je mekkert nog steeds niet als er een SBS camera in je gezicht gedrukt wordt, en je een maand later met begeleidend commentaar naar het criminelenhoekje wordt geschoven natuurlijk. ![]() Ow ja, je gaf toestemming, mits je onherkenbaar zou zijn. Alleen jammer dat je omgeving je toch herkent aan je kleding, je stem en je auto. Je hoeft geen gezicht te zien om iemand te herkennen. Je baas zag het ook, en die boort je nu een lang verwachte promotie door de neus, want iemand die zo onverantwoordelijk doet kan nooit een goed afdelingshoofd zijn. Jammer dan. | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:22 |
quote:Dat is een kutstreek maar wat heeft het met Spee te maken? Breek mij de bek niet open over de ethiek van SBS ![]() Maar is dit jouw verhaal? ![]() | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:30 |
quote:Dat is geen kutstreek, maar het door mijnheer Spee gesponsorde en meegepresenteerde programma Wegmisbruikers. | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:31 |
quote:Spee was er bij? ![]() | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 12:42 |
quote:Nee man... ![]() | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:10 |
quote: ![]() | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:19 |
quote:Het is ONZE organisatie door ONS geld betaald. | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:22 |
quote:Ik heb een leuk voorbeeld voor je. Als je iemand op straat mishandeld dan krijg je een schikkingsvoorstel van 220 euro. ALs je ergens 135 rijdt waar je maar 100 mag dan krijg je ook een schikkingsvoorstel van 220 euro. Kortom te hard rijden staat eigenlijk gelijk aan het mishandelen van iemand op straat. Mooi land leven we in he? | |
#ANONIEM | zaterdag 28 januari 2006 @ 13:46 |
quote:Als het waar is wat je schrijft dan is het inderdaad bizar dat mishandeling zo licht wordt bestraft. Maar ik denk dat je gewoon slecht bent geinformeerd. 35 kilometer te hard is een overtreding, mishandeling is een misdrijf en levert dus een strafblad op. Op mishandeling zonder ernstig letsel staat in Nederland een maximumstraf van 2 jaar (art. 300 Wetboek van Strafrecht), en met ingang van 1 februari wordt dat 3 jaar. Mishandeling zonder ernstig letsel met voorbedachte rade levert maximaal 3 jaar op en na 1 februari maximaal 4 jaar. Bij zwaar lichamelijk letsel zijn de maximumstraffen 4 jaar en 6 jaar met voorbedachte rade. Zware mishandeling (met als doel zwaar letsel toe te brengen) levert 8 jaar max op of 12 jaar bij voorbedachte rade. Gaat je slachtoffer dood dan kan je rekenen op straffen die tot 15 jaar kunnen oplopen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2006 13:47:03 ] | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:06 |
quote:Maximumstraffen en de daadwerkelijke straf die je krijgt zijn twee verschillende dingen. Het enige verschil in de strafmaat in de praktijk is inderdaad het feit dat het een valt onder een andere categoriedan het ander en je dus bij mishandeling een strafblad krijgt. Bij de verkeersovertreding krijg je overigens wel een aantekening. Verder krijg je voor een mishandeling gewoon een voorstel van 220 euro. En dat is geen onzin verhaal. | |
Oscar. | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:08 |
quote:idd als je 2 mensen vermoord omdat je gek bent krijg je 5 jaar, maar als je een 1 man doodsteekt in naam van allah krijg je levenslang. mooi land leven we he ? | |
Oscar. | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:12 |
quote:als je het zo goed weet, dan weet je ook dat er geen straf is voor mishandeling. je hebt lichte tot zware mishandelijk. en alelen in de lichtse gevallen krijg KAN je een voorstel rkijgen van 220 euro, bij zware mishandeling kan je tot 15 jaar celstraf krijgen. en daar komt bij, als jij opzettelijk 40 km te hard rijdt , dan vind ik het eigleijk poging tot doodslag. | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:25 |
quote:Ik ben eigenlijk meer voor een percentage systeem. 50KM/u te hard op een woonerf (max snelheid: stapvoets, dus je rijdt 1000% sneller dan toegestaan) is iets anders als 50KM/u te hard op een 120KM/u weg (40%) in Friesland of Groningen. En als het systeem dan toch wordt aangepast: laten we ook een minimale snelheid invoeren (files uitgezonderd). 60KM/u op een snelweg waar de rest 120 rijdt is net zo levensgevaarlijk (misschien nog wel gevaarlijker) als iemand die op de snelweg 180KM/u rijdt. | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:28 |
quote:Mishandeling bestaat uit meerdere categorieen. Ze kijken naar het letsel, naar recidiven etc etc. Als jij iemand op straat op zijn bek slaat, nooit eerder in contact bent geweest met justitie, er sprake is van lichte verwondingen dan krijg je 220 euro klaar. En je moet het heel bont maken wil je 15 jaar cel krijgen. Komop he dat krijg je voor moord vaak niet eens ![]() En 40 kilometer te hard is poging tot doodslag? Als je dat beweert ben je dus niet goed bij je hoofd dan ben je dus inderdaad gebrainwashed door Ko Spee en zijn vriendjes. RIj even 200 km naar het oosten en je mag 250km/h als je wilt. ZIjn al die Duitsers nou opeens potentiele moordenaars? Echt werkelijk de wereld op zijn kop. Sterker nog als ik nu op de A10 west bij Amsterdam gepakt wordt terwijl ik 114 rijd dan ben ik nu dus een potentiele moordenaar en 3 maanden terug maakte ik slechts een lichte verkeersovertreding. Zie je nou zelf ook niet in hoe krom je verhaal? | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:30 |
quote:Dat systeem is er in principe al. Het is bij 50km te hard of 100% te hard je rijbewijs kwijt. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:38 |
quote:En dat komt allemaal uit de koker van Spee? En het feit dat de straf op mishandeling gestoord laag is hoeft toch niks te zeggen over de straf die staat op een verkeersovertreding? En wat heeft Spee te maken met de strafmaat op mishandeling? | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:48 |
quote:Kijk er wordt al wat ingebonden. Als de persoon in kwestie schuldig is aan het ongeluk dan vind ik de term verkeerscrimineel niet eens zo ongepast. | |
Sickie | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:49 |
quote:Ik gebruik mijn verstand. Ik maak onderscheid tussen verkeersbeleid en nationaal-socialistische praktijken. Ik kan je een dergelijke gedachtengang van harte aanbevelen. | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 14:51 |
quote:Punt een verdenk ik Spe ervan dat hij veel zaken met betrekking op het verkeersbeleid wel voor een groot deel zelf bepaalt. Veel mensen doen het voorkomen alsof topambtenaren (wat meneer Spe is ja) weinig te vertellen hebben. In de praktijk zie je dat het juist de ministers zijn die weinig invloed hebben. Komt er een andere regering met andere ministers? Dan wordt hetzelfde beleid gewoon voort gezet. Dat is mij een beetje te verdacht. Daarnaast is de manier waarop de heer Spe zich profileert ook verdacht. Hij komt een beetje te bedreven over om hem te bestempelen als slechts een uitvoerder van de wet. Ik denk dat mensen nog raar zouden staan te kijken als ze zien hoeveel macht topambtenaren in dit land daadwerkelijk hebben. En punt twee heeft de strafmaat van andere delicten heel veel met Spe te maken. Spe is een vertegenwoordiger van het OM. Meneer Spe wijst constant op het feit dat mensen zich aan de regels moeten houden en praat dan over zaken als "lik op stuk beleid" , "zero tolerance" etc. Als je dit soort termen wilt verkopen aan de burger dan zal je ook zware criminaliteit zwaar moeten bestraffen. Je kant niet overtredingen zwaar aanpakken aan de ene kant en de bestrijding van zware misdaad aan de andere kant op zijn beloop laten. Het gaat erom waar je prioriteiten liggen. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 januari 2006 @ 15:32 |
quote:Borrelpraat en het kan ook eigenlijk niet waar zijn in het Nederlandse politieke bestel. Vlak de tweede en eerste kamer niet uit als het gaat om (de controle op) het invoeren van wetgeving. Denk je nou echt dat Koos Spee die allemaal in zijn zak heeft? quote:Wat is er mis met mensen die bedreven zijn op hun vakgebied? quote:Koos Spee gaat over de handhaving van de verkeerswetgeving. Ik denk dat zijn collega's het op zijn minst ongepast zouden vinden als hij zich gaat bemoeien met het handhavingsbeleid op hun jusititiele deelgebeid. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2006 15:33:06 ] | |
dazzle123 | zaterdag 28 januari 2006 @ 16:02 |
quote:Dat noem jij borrelpraat. Het leuke is dat als je wat ouder wordt en een beetje kritisch om je heen kijkt je er achter komt dat die zogenaamde borrelpraat op eens verdacht veel op de realiteit begint te lijken. Het leuke is namelijk dat er een groot verschil is tussen formele en informele macht. Formeel hebben topambtenaren namelijk niks te vertellen. Dat is echter de theorie. In de praktijk werkt het toch iets anders. In de praktijk heb je als topambtenaar veel meer mogelijkheden om het beleid vorm te geven dan je functie op papier toelaat. Waar dacht je bijvoorbeeld dat het beleid wat door een individuele minster wordt gevoerd vandaan komt? Dacht je dat dat zomaar uit de lucht komt vallen of zo? Dat je dat dat allemaal spontaan bedacht wordt door een minister? Er zit een heel leger aan ambtenaren op het ministerie van verkeer en waterstaat wat niet alleen het beleid uitvoert maar ook in grote lijnen bedenkt. | |
Mr.J | zaterdag 28 januari 2006 @ 17:47 |
quote:Gadverdamme, wat ben je een in en in triest figuur zeg. ![]() | |
ACT-F | zaterdag 28 januari 2006 @ 17:55 |
quote:Ik heb het even nagevraagd bij één van de redacteuren van AW en het briefpapier blijkt inderdaad standaard te zijn, dus met het adres van het BVOM, maar het abonnement zelf stond op naam van Koos Spee i.p.v. het BVOM. | |
RonaldV | zaterdag 28 januari 2006 @ 18:14 |
quote:Hallo! ![]() ![]() | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:20 |
quote: ![]() ![]() | |
1ofthefew | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:27 |
quote:dus jij bent zo'n figuur die met hoge snelheid op een verkeerslicht afstormd, absoluut geen controle heeft over het voertuig of inzicht in de situatie en dus maar door rood heen rijdt! dat soort figuren moeten ze al helemaal het rijbewijs afpakken. door rood rijden is gevaarlijker dan 180 rijden op de autosnelweg | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:29 |
quote:Nee. quote: ![]() ![]() Wat een gelul zeg. Was je erbij ofzo? | |
1ofthefew | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:32 |
quote:ik neem zelf al een tijdje deel aan het verkeer en ik erger mij uitermate aan mensen die nog ff door rood gaan of een noodstop moeten maken. getuigd van geen controle over ht voertuig of inzicht. maar ja, de gemiddelde nederlander rijdt toch belabberd ... | |
SCH | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:47 |
quote:Ja, Nederlanders zijn echt kutlui ![]() ![]() | |
RonaldV | zondag 29 januari 2006 @ 00:08 |
quote:En dan tref jij me nog op mijn goeie dagen! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 januari 2006 @ 08:02 |
quote: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2006 08:03:22 ] | |
Oscar. | zondag 29 januari 2006 @ 08:35 |
quote:er is al een minimale snelheid op de snelweg. verder: quote:wat is het nou ![]() | |
Oscar. | zondag 29 januari 2006 @ 08:41 |
quote:dat zijn criteria geen categorieën... quote:alsjeblieft, doe niet zo popie jopie. je bweet ookwel dat dat anders is. beetje jammer btw!. quote:het verschil is, is dat daar alle wegen en autogrbeuikers zijn ingesteld op 220 km. en hier lekekr niet ![]() ![]() ![]() [/quote] Sterker nog als ik nu op de A10 west bij Amsterdam gepakt wordt terwijl ik 114 rijd dan ben ik nu dus een potentiele moordenaar en 3 maanden terug maakte ik slechts een lichte verkeersovertreding. Zie je nou zelf ook niet in hoe krom je verhaal? [/quote]nee hoor, ik rijd daar elke dag en ik weet dat ze vooral bij West zich houden aan de 80 km grens. en als ik ergens een hekel aan heb is een kutmajoor die ff met 120 me probeerd af te snijden of als iemand komt ienvoegen met 60 en dan rijd jij er met 114 km langs. hopeljk rijd je geen fiat panda.... | |
Lithion | zondag 29 januari 2006 @ 09:56 |
quote:Nee, die is er niet, die is een tijd geleden afgeschaft. | |
Divel | zondag 29 januari 2006 @ 10:04 |
quote:Dus ik mag 70 rijden op een 120 km weg ff zwart-wit gezien? ![]() | |
RonaldV | zondag 29 januari 2006 @ 10:27 |
quote:Onjuist. De minimale snelheid is al begin jaren 90 afgeschaft. quote:Als je de hele zin achter elkaar had gekwoot had je misschien begrepen wat er stond. Lees het nog maar een keer. Het antwoord staat er echt. ![]() | |
RonaldV | zondag 29 januari 2006 @ 10:27 |
quote:Je mag zelfs 30 | |
RonaldV | zondag 29 januari 2006 @ 10:33 |
quote:De Duitse snelwegen zijn net zo ingesteld op hardrijden als de Nederlandse. Ook daar houdt de overheid er niet van als je harder dan 130 (de duitse adviessnelheid) rijdt. Er is alleen geen meerderheid te viden om die snelheid ook daadwerkelijk het maximum te maken, dat zou het parlement dan aan de kiezer moeten uitleggen. Nederlandse wegen zijn zelfs beter ingesteld op hoge snelheden, in Duitsland heb je veel kortere in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld, waardoor verkeer al op de snelweg begint af te remmen of op te trekken, in plaats van op de in- en uitvoegstroken. | |
Het_Biertje | zondag 29 januari 2006 @ 10:39 |
quote:gelul. reken maar dat je van de weg gehaald wordt. nb. gister nog op wegmisbruikers ( ![]() | |
Kadesh | zondag 29 januari 2006 @ 16:09 |
quote:Ja en die eikel kreeg niet eens een boete. ![]() ![]() | |
VanBinsbergenLUL | dinsdag 31 januari 2006 @ 20:43 |
Er is geen minimale snelheid op de snelweg. Anders zou iedereen in de file een boete kunnen krijgen. Echter, je voertuig moet minimaal 60 km/u kunnen rijden! Verder is onnodig 30 km/u (of andere absurd lage snelheden) rijden op de snelweg wel degelijk strafbaar. Daar is namelijk artikel 5 voor! En die boete is niet mals... | |
Oscar. | woensdag 1 februari 2006 @ 11:29 |
quote:dat noemen wij een Jackie, links lullen rechts vullen | |
Oscar. | woensdag 1 februari 2006 @ 11:32 |
quote:das heel fijn, het feit blijft dat je daar elk moment kan verwachten dat er iemand met 220 langs je gaat. dat verwacht je helaas niet in nederland, daarom is het ook gewoon levensgevaarlijker. punt ![]() | |
Oscar. | woensdag 1 februari 2006 @ 11:33 |
quote:nee de daadwerkelijek snelheid is idd weg, zou leuk worden in files ![]() ![]() | |
Gunner | woensdag 1 februari 2006 @ 11:35 |
quote:Dat heeft naar verluidt meer te maken met de duitse autoindustry-lobby (Audi, BMW, MB VW etc) | |
RonaldV | woensdag 1 februari 2006 @ 11:41 |
quote:Als ik niet langzamer rijdt? ![]() pijltje omkeren? | |
RonaldV | woensdag 1 februari 2006 @ 11:43 |
quote:En hoeveel kiezers denk je dat in de auto-industrie werken? IGMetal is misschien wel de grootste vakbond van het land, en de gehele autoindustrie valt daaronder. | |
RonaldV | woensdag 1 februari 2006 @ 11:50 |
quote:Ik verwacht op elk moment overal door een idioot met 220 te worden ingehaald dus doe ik zoals ik geleerd heb: spiegelen en anticiperen. Alleen mensen die geen idee hebben waarvoor de spiegels op je auto dienen en die alleen hun voorruit gebruiken (en dat zijn er verbazingwekkend veel ![]() | |
Gunner | woensdag 1 februari 2006 @ 12:03 |
quote:Wat probeer je nu te zeggen? Ben je het nu met me eens of niet? | |
Oscar. | woensdag 1 februari 2006 @ 12:40 |
quote:dan wordt je ook van de weg gehaald ![]() |