abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34508770
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 03:28 schreef mcintosh het volgende:

[..]

wat een onzin weer, omdat er veel andere criminaliteit is moeten we het hele verkeersgebeuren maar vergeten of niet?

Er vallen nog steeds meer doden in het verkeer dan in het criminele circuit
Maar die doden vallen niet op de snelweg als er ipv 120 130 word gereden, dat is het grootste fabeltje wat er bestaat.

En wat is er in godsnaam veilig aan het verstoppen van een gatso achter een hectometerpaaltje, geflitst worden, en 6 weken later post thuis krijgen?
pi_34510670
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 09:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Maar die doden vallen niet op de snelweg als er ipv 120 130 word gereden, dat is het grootste fabeltje wat er bestaat.

En wat is er in godsnaam veilig aan het verstoppen van een gatso achter een hectometerpaaltje, geflitst worden, en 6 weken later post thuis krijgen?
Niets natuurlijk. De corrigerende functie daarvan is zo goed als nihil, tenzij de pakkans 100 % gaat worden, iets waar ze wel hard aan werken volgens mij.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:28:24 #203
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_34511149
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niets natuurlijk. De corrigerende functie daarvan is zo goed als nihil, tenzij de pakkans 100 % gaat worden, iets waar ze wel hard aan werken volgens mij.
Dat ben ik met je eens. De corrigerende functie zou je kunnen verhogen door de bekeuring te verhogen. Bijvoorbeeld t/m 10 km te hard, 200 Euro.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_34511275
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:28 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. De corrigerende functie zou je kunnen verhogen door de bekeuring te verhogen. Bijvoorbeeld t/m 10 km te hard, 200 Euro.
Enig realiteitsbesef ontbreekt bij jou een beetje of niet?
Of ben je iemand met een suzuki alto die alleen naar de supermarkt en terug rijdt/
pi_34511314
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:28 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

En als jij kauwgom op straat gooit moet je ook 200 euro boete krijgen
Als je door rood loopt moet je 500 euro boete krijgen

Politiestaat

“Islam is a backward culture.”
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:37:39 #206
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_34511409
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:26 schreef RonaldV het volgende:
Dat lijkt mij niet. Al was het maar omdat dhr. Spee

per direct mijn lidmaatschap op het blad Autoweek opzeg.Niet het lidmaatschap van zijn kantoor, afdeling of zelfs MinJus... Nee, zijn eigen lidmaatschap.
Kwestie van ambtelijk taalgebruik. Ministers, SG's, DG's en directeuren spreken in hun correspondentie voortdurend van ''mijn zus, mijn zo''. Als een directeur een brief stuurt dan is het bijvoorbeeld:
''mijn medewerkers zijn beschikbaar voor nader overleg''
en niet ''ambtenaren van het Ministerie van Justitie, directie Handhaving, zijn beschikbaar voor nader overleg''.

of dat de minister voor BVK bijvoorbeeld aan de Tweede Kamer schrijft:
"Mij is, uit onderzoek dat TNO in mijn opdracht heeft uitgevoerd, gebleken dat... en niet van
Mijn ambtenaren is, uit onderzoek dat in hun opdracht is uitgevoerd, gebleken dat.."

Koos Spee staat gewoon aan het hoofd van die toko en het is 'zijn' organisatie.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_34524982
quote:

[..]

Lijkt me helemaal geen fabeltje, als je 130 rijdt is je remafstand groter en vergroot je de kans dat je niet op tijd kan remmen voor een file of wat dan ook. Ik zeg niet dat ie veeel groter wordt, maar hij wordt wel groter

En als ik 6 weken, wat trouwens al lang niet meer zo is, is veel korter geworden, een bekeuring binnen krijg dan denk ik toch wel dat ik de volgende keer een beetje op mijn gaspedaal ga letten.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_34525046
quote:

[..]

Dan vallen er juist meer.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_34525137
Kut weer 180 euro aan boetes
pi_34525254
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:27 schreef SCH het volgende:
Maar wel lekker vroeg thuis, of niet dan?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:50:12 #211
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34525746
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:27 schreef SCH het volgende:
En nu niet stiekum op flitsservice.nl kijken voor een bezwaarschrifje.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34525776
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:31 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Maar wel lekker vroeg thuis, of niet dan?
Rood licht en parkeren.

Nu moet ik natuurlijk Spee voor alles wat vies en voos is uitmaken.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:52:10 #213
121830 Kadesh
pi_34525799
quote:

Dan rest er nog maar 1 ding, alle auto's, brommers, motoren, treinen, vliegtuigen, etc, etc. verbieden!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:01:57 #214
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_34526078
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Rood licht en parkeren.

Nu moet ik natuurlijk Spee voor alles wat vies en voos is uitmaken.
Dat lijkt me wel het beste om te doen. Het was immers niet jouw fout
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_34526553
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:52 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Dan rest er nog maar 1 ding, alle auto's, brommers, motoren, treinen, vliegtuigen, etc, etc. verbieden!
Over reeël gesproken...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:10:50 #216
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_34528198
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:35 schreef Bismarck het volgende:
Uit eerdere posts in dit topic is al de conclusie getrokken dat niet Spee maar het BVOM een abonnement op Autoweek heeft en derhalve het exemplaar ook wordt ontvangen op het adres van het bedrijfspand.
Hoe vaak moet ik het herhalen? Of beschik jij alleen de capaciteit om kolder te schrijven, terwijl je ondertussen een ander ervan beticht? Ik verzeker je dat rechtsboven het privé adres van Koos Spee staat en niet van het BVOM, anders was deze gewoon gepubliceerd.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_34531850
Laatste zin van dat ie opzegt is bewerkt op die brief, heb er niet zo veel vertrouwen in
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:09:23 #218
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34532295
quote:

[..]

wat een onzin weer, omdat er veel andere criminaliteit is moeten we het hele verkeersgebeuren maar vergeten of niet?

Ow, zo ken ik ook nog een drogreden!
Ondanks het feit dat de gemiddelde snelheid op de Nederlandse wegen de afgelopen 30 jaar jaarlijks is toegenomen, is het jaarlijkse aantal dodelijke slachtoffers afgenomen.
Met dezelfde noodgang zou je dus kunnen stellen dat hardrijden veiliger maakt.

Er zijn nu eenmaal aanmerkelijk minder criminelen dan verkeersdeelnemers in ons land. Logisch dus dat er meer slachtoffers vallen in het verkeer. Maar het lijkt me sterk dat het verkeer [i]verhoudingsgewijs[/s] dodelijker is dan criminaliteit.

Lees nog even een behoorlijk rijtje posts terug: het aantal verkeersslachtoffers dat te wijten is aan snelheid is een fractie van het aantal slachtoffers dat valt door alcohol, pure onoplettendheid en het niet verlenen van voorrang.
Een andere drogreden is het milieu, maar onder dat motto zijn al zo veel krankzinnige plannen op ons losgelaten dat ik daar maar niet eens over begin
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:27:20 #219
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_34535120
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik het herhalen? Of beschik jij alleen de capaciteit om kolder te schrijven, terwijl je ondertussen een ander ervan beticht? Ik verzeker je dat rechtsboven het privé adres van Koos Spee staat en niet van het BVOM, anders was deze gewoon gepubliceerd.

[afbeelding]
Wat mij betreft mag je het vaak herhalen, ik denk alleen dat je er weinig mee opschiet. Als het om een privé-abonnement zou gaan dan zou Spee toch niet die brief ondertekenen met z'n functie. En staat boven het adres van Autoweek niet het postadres van het BVOM? Ik zeg je: Onder die tweede zwarte vlek staat gewoon het bezoekadres van het BVOM. Kijk naar de layout van deze brief van de IND. BVOM heeft de zelfde huisstijl. Daarnaast zitten dat soort brieven allemaal in een klip en klaar format in de PC. Je moet die sjablonen echt bewerken als je in dat kader een andere tekst in wil zetten.

Nogmaals, als het om Spee zijn privé-abonnement zou gaan dan zou hij niet ondertekenen met ''hoofd Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie''.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_34535340
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow, zo ken ik ook nog een drogreden!
Ondanks het feit dat de gemiddelde snelheid op de Nederlandse wegen de afgelopen 30 jaar jaarlijks is toegenomen, is het jaarlijkse aantal dodelijke slachtoffers afgenomen.
Met dezelfde noodgang zou je dus kunnen stellen dat hardrijden veiliger maakt.

Er zijn nu eenmaal aanmerkelijk minder criminelen dan verkeersdeelnemers in ons land. Logisch dus dat er meer slachtoffers vallen in het verkeer. Maar het lijkt me sterk dat het verkeer [i]verhoudingsgewijs[/s] dodelijker is dan criminaliteit.

Lees nog even een behoorlijk rijtje posts terug: het aantal verkeersslachtoffers dat te wijten is aan snelheid is een fractie van het aantal slachtoffers dat valt door alcohol, pure onoplettendheid en het niet verlenen van voorrang.
Een andere drogreden is het milieu, maar onder dat motto zijn al zo veel krankzinnige plannen op ons losgelaten dat ik daar maar niet eens over begin
Waarom wil je eigenlijk perse zo hard mogelijk rijden? Wat is het probleem om je gewoon aan een bepaalde snelheid te houden?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:37:28 #221
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34535523
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom wil je eigenlijk perse zo hard mogelijk rijden? Wat is het probleem om je gewoon aan een bepaalde snelheid te houden?
Waar post ik dat precies?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:57:32 #222
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34536273
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:29 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Onderbouwde kritiek? Koos dult geen enkele tegenspraak, daarom zal hij ook nooit in debat gaan op tv of radio. Als ie in de media verschijnt ratelt ie zijn bekende riedeltje en er komen geen lastige vragen.
Spee is dan ook niet degene die het beleid maakt. Waarom zou hij er dan over in debat moeten gaan? Ga jij ook bij je slager lopen zeiken over de kwaliteit van het tijgerbrood bij de bakker?
Say your prayers
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:59:16 #223
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34536344
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:57 schreef Sickie het volgende:

[..]

Spee is dan ook niet degene die het beleid maakt. Waarom zou hij er dan over in debat moeten gaan? Ga jij ook bij je slager lopen zeiken over de kwaliteit van het tijgerbrood bij de bakker?
Zoek nog even na wie ook al weer de radar-detectoren verboden heeft, en zelfs het bezit van de bijbehorende plastic houder strafbaar heeft gemaakt? Dat was toch echt mijnheer Spee
- Privacy Matters
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:59:19 #224
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34536347
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is inhoudelijk gezien prima te vergelijken. Het gaat namelijk om het klakkeloos uitvoeren van regels, zonder ze aan je eigen geweten te toetsen.
Ze zijn inhoudelijk niet te vergelijken daar het in het ene geval mensenlevens betreft en in het andere geval zoiets relatief onbenulligs als een verkeersboete.
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:02:49 #225
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34536477
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zoek nog even na wie ook al weer de radar-detectoren verboden heeft, en zelfs het bezit van de bijbehorende plastic houder strafbaar heeft gemaakt? Dat was toch echt mijnheer Spee
Ik heb het over de snelheidsbeperkingen.
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:07:34 #226
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34536619
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:02 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik heb het over de snelheidsbeperkingen.
Het gaat hier over de heer Spee, en niet een deel van zijn pakket. Overigens: hij maakt wel degelijk beleid. Elke agent in Nederland kan je dat bevestigen.
- Privacy Matters
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:11:03 #227
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34536740
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het gaat hier over de heer Spee, en niet een deel van zijn pakket. Overigens: hij maakt wel degelijk beleid. Elke agent in Nederland kan je dat bevestigen.
Er zijn wel meer ambtenaren die beleid maken, het gemiddelde gemeentehuis zit er vol mee. Dat beleid bevindt zich echter wel binnen het kader wat door onze regering wordt geschapen. Spee kan dus niet zo maar bepalen om alle snelheidsbegrenzingen aan te passen. Dat ie een stel tufftuff adepten van hun speelgoed afhelpt door detectoren te verbieden is van een heel andere orde.
Say your prayers
pi_34536882
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:59 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ze zijn inhoudelijk niet te vergelijken daar het in het ene geval mensenlevens betreft en in het andere geval zoiets relatief onbenulligs als een verkeersboete.
Het principe dat eraan ten grondslag ligt is toch echt hetzelfde.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:17:36 #229
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34536952
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het principe dat eraan ten grondslag ligt is toch echt hetzelfde.
Ja, een vlieg doodslaan en een mens kelen zijn in principe ook hetzelfde. Toch snapt de gemiddelde mens dat een directe vergelijking niet echt rationeel is.
Say your prayers
pi_34537199
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:17 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ja, een vlieg doodslaan en een mens kelen zijn in principe ook hetzelfde. Toch snapt de gemiddelde mens dat een directe vergelijking niet echt rationeel is.
Jij bent zeker geen jurist?
pi_34537267
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Waar post ik dat precies?
Je wilt in ieder geval harder rijden dan is toegestaan. Toch?
pi_34537368
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Misschien is het goed je nog eens uit te leggen hoe deze rechtsstaat werkt. Spee kan nooit in zijn eentje beleid maken, dat bestaat gelukkig niet. Spee voert uit wat we met zijn allen aan grote lijnen hebben uitgezet en kan daar binnen natuurlijk een koers kiezen. Bv: richt ik me meer op de snelwegen, op fietsers of vind ik dat verlichting in de binnenstad prioriteit heeft enz. Maar het daadwerkelijke beleid bepaalt hij niet, en al helemaal niet in zijn eentje.

En natuurlijk kun je kritiek hebben op het beleid, en ook op de koers van Spee en jawel, ook ik heb die. Maar ik vind de manier waarop Spee als een soort kop van jut door al die tuf tuf achtigen wordt gebruikt, echt bijna ziekelijke trekjes hebben.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:40:43 #233
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34537730
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij bent zeker geen jurist?
Heb je nog meer niet relevante vragen? Of wil je beweren dat de link tussen het nazisme en het uitvoeren van de taak zoals Spee dat doet juridisch is?
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:21:59 #234
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34538988
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Je wilt in ieder geval harder rijden dan is toegestaan. Toch?
Nee, ik wil niet in hetzelfde rijtje geplaatst worden als doorgewinterde criminelen in het geval ik dat een keer toch doe. Ik bega namelijk slechts een overtreding, maar zoals mijnheer Spee het vertelt ben ik bijna even erg als een kinderverkrachter.
- Privacy Matters
pi_34539020
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, ik wil niet in hetzelfde rijtje geplaatst worden als doorgewinterde criminelen in het geval ik dat een keer toch doe. Ik bega namelijk slechts een overtreding, maar zoals mijnheer Spee het vertelt ben ik bijna even erg als een kinderverkrachter.
Flikker toch op man, je krijgt gewoon een boete and that's it. Krijg ik ook en dat is terecht en dan moet je verder niet zeiken.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:50:30 #236
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34539601
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien is het goed je nog eens uit te leggen hoe deze rechtsstaat werkt. Spee kan nooit in zijn eentje beleid maken, dat bestaat gelukkig niet. Spee voert uit wat we met zijn allen aan grote lijnen hebben uitgezet en kan daar binnen natuurlijk een koers kiezen. Bv: richt ik me meer op de snelwegen, op fietsers of vind ik dat verlichting in de binnenstad prioriteit heeft enz. Maar het daadwerkelijke beleid bepaalt hij niet, en al helemaal niet in zijn eentje.
Leg dan nog even uit hoe hij in zijn eentje de radar-detector kan verbieden? Dat is namelijk een richtlijn van hem, en NIET van MinJus. De uitspraak van de HR over het Verdrag van Rome is nooit door het parlement aangepast. In het hele proces van aankondigen is er steeds maar één persoon aan het woord geweest: Spee.
quote:
En natuurlijk kun je kritiek hebben op het beleid, en ook op de koers van Spee en jawel, ook ik heb die. Maar ik vind de manier waarop Spee als een soort kop van jut door al die tuf tuf achtigen wordt gebruikt, echt bijna ziekelijke trekjes hebben.
Nee, nu maak je een denkfout. Jij denkt dat iedereen die het niet met mijnheer Spee eens is een "tuftuf-achtige" (wat dat ook moge zijn...) is. Ik val hem slechts aan op zijn eigen argumenten, op internationale verdragen en uitspraken van het hoogste rechtscollege. Ik val het beleid aan en degene die dat uitvoert. Ik snap namelijk niet dat er iemand zo onvoorwaardelijk gelooft in de klinkklare onzin die hij te pas en te onpas verkoopt. Ik snap er niets van dat hij een PR apparaat op mag zetten om bij de burger iets recht te lullen wat krom is. En ik snap er niets van dat men onder het mom verkeersveiligheid dingen doet die daar maar weinig mee van doen hebben, terwijl de zaken die wel opgepakt moeten worden blijven liggen.

Ik kan je een heel simpel voorbeeld geven. In Amsterdam zijn een aantal plekken waar statistisch meer ongelukken gebeuren (op zaterdagavond) dan op andere plekken. Logisch dus dat de politie daar extra controles uitvoert, zou je zeggen. Ben ik het ook helemaal mee eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar waarom worden die controles gehouden op werkdagen tussen 9 en 11 uur? De ongelukken gebeuren dan toch niet? Maar in het weekeinde is er dus geen (spreekwoordelijke) hond te bekennen! De reden is heel simpel: door de weeks zijn er grote volumes verkeer, waar altijd wel een procent van te hard rijdt. Dus die kun je schrijven. Op zaterdag avond, met veel minder verkeer ligt de gemiddelde snelheid aanmerkelijk hoger, maar is het volume zo laag dat controles minder opleveren. Dus controleert men dan niet. Onder het mom verkeersveiligheid schrijft men door de weeks liever 150 bonnen uit voor 5km te hard, dan 10 voor 30km te hard op zaterdagavond.

En dat is zo op talloze plekken in het land. Geen verstandig mens heeft moeite met het aanpakken van verkeersonveiligheid. Maar dan wel gericht op de plekken die pijn doen. En niet gericht op de portemonnee van de burger, met een opbrengst die gehaald moet worden aan het einde van het jaar. Want DAT (geld) is de hoofdreden geworden, en niet de verkeersveiligheid, en niet het milieu, want die zijn er aan de haren bijgesleept als excuus.

Mijnheer Spee lijdt aan een kwaal waar meer juristen (en overigens ook de bestuurders van dit land) last van hebben: het rechtsproces heeft zijn beloop gehad, terwijl het rechtsgevoel van de burger daarbij wordt aangetast. Men volgt de letter van de wet, en niet de intentie van de wet.
- Privacy Matters
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:53:53 #237
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34539665
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Flikker toch op man, je krijgt gewoon een boete and that's it. Krijg ik ook en dat is terecht en dan moet je verder niet zeiken.
Oww... temper!

Ik krijg mijn boete, die betaal ik netjes als hij terecht is, en verder klaar. Maar je zult het geluk hebben dat de één of andere SBS neus je tijdens het aanhouden wegens het negeren van een stop-bord (en wie stopt er nou netjes bij dat bord?) op een voorrangskruising een camera onder de neus drukt. Waarna je als voorbeeld met één irritant commentaar gebruikt zult worden. Ik wil je dan nog wel eens horen.
- Privacy Matters
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:01:47 #238
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34539787
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat een bullshit loop je hier te verkopen. Je praat over Spee alsof het je kinderjuf betreft die je naar je kamer stuurt. Maar om je het voordeel van de twijfel te geven, uit welke bron blijkt dat Spee jou gelijkstelt aan een kinderverkrachter?
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:03:54 #239
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34539826
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:53 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Oww... temper!

Ik krijg mijn boete, die betaal ik netjes als hij terecht is, en verder klaar. Maar je zult het geluk hebben dat de één of andere SBS neus je tijdens het aanhouden wegens het negeren van een stop-bord (en wie stopt er nou netjes bij dat bord?) op een voorrangskruising een camera onder de neus drukt. Waarna je als voorbeeld met één irritant commentaar gebruikt zult worden. Ik wil je dan nog wel eens horen.
Dus als niemand een bepaalde regel respecteert geet jou dat het recht hetzelfde te doen?
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:31:39 #240
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34540358
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:01 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat een bullshit loop je hier te verkopen. Je praat over Spee alsof het je kinderjuf betreft die je naar je kamer stuurt. Maar om je het voordeel van de twijfel te geven, uit welke bron blijkt dat Spee jou gelijkstelt aan een kinderverkrachter?
Dat staat er niet.
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:03 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dus als niemand een bepaalde regel respecteert geet jou dat het recht hetzelfde te doen?
Probeer eens begrijpend lezen.
- Privacy Matters
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:40:52 #241
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34540483
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
[..]

Probeer eens begrijpend lezen.
Waaruit blijkt dat Spee jou bijna gelijkstelt aan een kinderverkachter?
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 08:02:03 #242
121830 Kadesh
pi_34541821
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:40 schreef Sickie het volgende:

[..]

Kinderverkrachter heb ik niet kunnen vinden, maar verkeerscrimineel wel, crimineel als je minder als 30km te hard rijdt (of minder als 40 op snelwegen)? Dan moet ie vlug wet Mulder afschaffen, want criminelen moet je als criminelen behandelen. Dus in tegenstelling tot wet Mulder waar er omgekeerde bewijslast geld. (de vermeende overtreder moet aantonen dat ie onschuldig is) moet in het vervolg justitie maar eens aantonen dat ik 5 kilometer te hard heb gereden, dus doormiddel van proces verbaal, foto's, ijkraporten, etc, etc.
Over de bagger die Fup Goudswaard uitkraamt over veroorzakers van dodelijke ongelukken zijn even crimineel als huurmoordenaars wil ik het helemaal niet hebben. Alsof iedere verkeersdode valt door een figuur met 2 promilie alcohol in zijn bloed die met 150km/h door de bebouwdekom scheurt.
quote:
'Meer doden door hardrijden dan andere criminaliteit'

--------------------------------------------------------------------------------
21/11/2005 Leeuwarden - Landelijk verkeersofficier Koos Spee heeft tijdens de landelijke herdenking van verkeersslachtoffers in Middelburg in harde bewoordingen uitgehaald naar verkeersovertreders.

Spee noemde gisteren mensen die te hard rijden ‘verkeerscriminelen’. "Op geen enkel terrein binnen de criminaliteit vallen jaarlijks zo veel doden en gewonden", aldus Spee.

De Zeeuwse politiechef Fup Goudswaard noemde de veroorzakers van een dodelijk ongeluk even crimineel als de huurmoordenaars die verantwoordelijk zijn voor de recente reeks van liquidaties.

Vorig jaar verloren in Nederland 881 mensen hun leven bij een verkeersongeval. In 1970 waren dat er ruim drieduizend. In Friesland kwamen vorig jaar 38 personen in het verkeer om het leven. Dit jaar zijn er tot nu toe 35 dodelijke slachtoffers.

Bron: Leeuwarder Courant
pi_34542129
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 08:02 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Kinderverkrachter heb ik niet kunnen vinden, maar verkeerscrimineel wel, crimineel als je minder als 30km te hard rijdt (of minder als 40 op snelwegen)? Dan moet ie vlug wet Mulder afschaffen, want criminelen moet je als criminelen behandelen. Dus in tegenstelling tot wet Mulder waar er omgekeerde bewijslast geld. (de vermeende overtreder moet aantonen dat ie onschuldig is) moet in het vervolg justitie maar eens aantonen dat ik 5 kilometer te hard heb gereden, dus doormiddel van proces verbaal, foto's, ijkraporten, etc, etc.
Over de bagger die Fup Goudswaard uitkraamt over veroorzakers van dodelijke ongelukken zijn even crimineel als huurmoordenaars wil ik het helemaal niet hebben. Alsof iedere verkeersdode valt door een figuur met 2 promilie alcohol in zijn bloed die met 150km/h door de bebouwdekom scheurt.
[..]

"Spee noemde gisteren mensen die te hard rijden ‘verkeerscriminelen’. "Op geen enkel terrein binnen de criminaliteit vallen jaarlijks zo veel doden en gewonden", aldus Spee."

Die Spee maakt zich hier wel onsterfelijk belachelijk. Ik kan niet geloven dat hij dit serieus meent ; alsof iedere dode in het verkeer aan criminele handelingen is te wijten; wat hier in feite staat is dat deelnemen aan het verkeer een criminele handeling is .
pi_34542165
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:40 schreef Sickie het volgende:

[..]

Heb je nog meer niet relevante vragen? Of wil je beweren dat de link tussen het nazisme en het uitvoeren van de taak zoals Spee dat doet juridisch is?
Gebruik je verstand eens. Jij kijkt slechts naar de gevolgen van de regel, terwijl de vergelijking die hier getrokken wordt op het niveau van het systeem zit: is de werking van de regel vergelijkbaar?
pi_34543330
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:53 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Maar je zult het geluk hebben dat de één of andere SBS neus je tijdens het aanhouden wegens het negeren van een stop-bord (en wie stopt er nou netjes bij dat bord?) op een voorrangskruising een camera onder de neus drukt. Waarna je als voorbeeld met één irritant commentaar gebruikt zult worden. Ik wil je dan nog wel eens horen.
Dat bedoel ik nou. Er zit iets fundamenteel fout in je als je als "wie stop er nou netjes bij een stop-bord". Daar zit het probleem, en niet bij Meneer Spee.

* SCH gaat maar even een mailtje aan de FA's sturen om jouw moderatorschap terug te draaien, zijn er dan echt geen kwaliteitscriteria meer?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:00:36 #246
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34544477
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou. Er zit iets fundamenteel fout in je als je als "wie stop er nou netjes bij een stop-bord". Daar zit het probleem, en niet bij Meneer Spee.
De vraag was niet "waarom zou je nou stoppen?", maar "zeg eens eerlijk: wie stopt er wel altijd netjes?"
quote:
* SCH gaat maar even een mailtje aan de FA's sturen om jouw moderatorschap terug te draaien, zijn er dan echt geen kwaliteitscriteria meer?
Nee, van mail van SCH zullen ze onder de indruk zijn...
jammer dat je je verlaagt tot persoonlijke aanvallen als je je overwinning niet kunt behalen
- Privacy Matters
pi_34544501
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:00 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De vraag was niet "waarom zou je nou stoppen?", maar "zeg eens eerlijk: wie stopt er wel altijd netjes?"
Ik.
quote:
Nee, van mail van SCH zullen ze onder de indruk zijn...
jammer dat je je verlaagt tot persoonlijke aanvallen als je je overwinning niet kunt behalen
Ja, we hebben er al om gelachen. Ik snap nu al waarom ze dit zo doen
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:04:56 #248
121830 Kadesh
pi_34544587
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:01 schreef SCH het volgende:

Ik.
Behalve bij een rood verkeerslicht.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:05:27 #249
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34544599
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:04 schreef Kadesh het volgende:

[..]

+5 Scherp.
- Privacy Matters
pi_34544607
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:04 schreef Kadesh het volgende:

[..]

En dan mekker ik niet, kan gebeuren, te laat geremd, jammer dan.
pi_34544674
SCH, je punt is nu wel duidelijk. Kun je nu even weggaan, alsjeblieft?

Dankjewel.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:11:26 #252
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34544749
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

En je mekkert nog steeds niet als er een SBS camera in je gezicht gedrukt wordt, en je een maand later met begeleidend commentaar naar het criminelenhoekje wordt geschoven natuurlijk.

Ow ja, je gaf toestemming, mits je onherkenbaar zou zijn. Alleen jammer dat je omgeving je toch herkent aan je kleding, je stem en je auto. Je hoeft geen gezicht te zien om iemand te herkennen. Je baas zag het ook, en die boort je nu een lang verwachte promotie door de neus, want iemand die zo onverantwoordelijk doet kan nooit een goed afdelingshoofd zijn. Jammer dan.
- Privacy Matters
pi_34545069
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:11 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En je mekkert nog steeds niet als er een SBS camera in je gezicht gedrukt wordt, en je een maand later met begeleidend commentaar naar het criminelenhoekje wordt geschoven natuurlijk.

Ow ja, je gaf toestemming, mits je onherkenbaar zou zijn. Alleen jammer dat je omgeving je toch herkent aan je kleding, je stem en je auto. Je hoeft geen gezicht te zien om iemand te herkennen. Je baas zag het ook, en die boort je nu een lang verwachte promotie door de neus, want iemand die zo onverantwoordelijk doet kan nooit een goed afdelingshoofd zijn. Jammer dan.
Dat is een kutstreek maar wat heeft het met Spee te maken?

Breek mij de bek niet open over de ethiek van SBS

Maar is dit jouw verhaal?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:30:27 #254
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34545287
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een kutstreek maar wat heeft het met Spee te maken?
Dat is geen kutstreek, maar het door mijnheer Spee gesponsorde en meegepresenteerde programma Wegmisbruikers.
- Privacy Matters
pi_34545315
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat is geen kutstreek, maar het door mijnheer Spee gesponsorde en meegepresenteerde programma Wegmisbruikers.
Spee was er bij?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:42:35 #256
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34545612
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Spee was er bij?
Nee man... Er loopt zelfs geen presentator mee met zo'n politie-patrouille. Een cameraman en een geluidsman, de rest wordt er in Hilversum aan geplakt.
- Privacy Matters
pi_34546421
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:42 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee man... Er loopt zelfs geen presentator mee met zo'n politie-patrouille. Een cameraman en een geluidsman, de rest wordt er in Hilversum aan geplakt.
pi_34546751
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:37 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Koos Spee staat gewoon aan het hoofd van die toko en het is 'zijn' organisatie.
Het is ONZE organisatie door ONS geld betaald.
pi_34546837
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:40 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik heb een leuk voorbeeld voor je.

Als je iemand op straat mishandeld dan krijg je een schikkingsvoorstel van 220 euro. ALs je ergens 135 rijdt waar je maar 100 mag dan krijg je ook een schikkingsvoorstel van 220 euro.

Kortom te hard rijden staat eigenlijk gelijk aan het mishandelen van iemand op straat.

Mooi land leven we in he?
pi_34547698
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:22 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Als je iemand op straat mishandeld dan krijg je een schikkingsvoorstel van 220 euro. ALs je ergens 135 rijdt waar je maar 100 mag dan krijg je ook een schikkingsvoorstel van 220 euro.

Kortom te hard rijden staat eigenlijk gelijk aan het mishandelen van iemand op straat.

Als het waar is wat je schrijft dan is het inderdaad bizar dat mishandeling zo licht wordt bestraft.

Maar ik denk dat je gewoon slecht bent geinformeerd. 35 kilometer te hard is een overtreding, mishandeling is een misdrijf en levert dus een strafblad op. Op mishandeling zonder ernstig letsel staat in Nederland een maximumstraf van 2 jaar (art. 300 Wetboek van Strafrecht), en met ingang van 1 februari wordt dat 3 jaar. Mishandeling zonder ernstig letsel met voorbedachte rade levert maximaal 3 jaar op en na 1 februari maximaal 4 jaar. Bij zwaar lichamelijk letsel zijn de maximumstraffen 4 jaar en 6 jaar met voorbedachte rade. Zware mishandeling (met als doel zwaar letsel toe te brengen) levert 8 jaar max op of 12 jaar bij voorbedachte rade. Gaat je slachtoffer dood dan kan je rekenen op straffen die tot 15 jaar kunnen oplopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2006 13:47:03 ]
pi_34548498
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als het waar is wat je schrijft dan is het inderdaad bizar dat mishandeling zo licht wordt bestraft.

Maar ik denk dat je gewoon slecht bent geinformeerd. 35 kilometer te hard is een overtreding, mishandeling is een misdrijf en levert dus een strafblad op. Op mishandeling zonder ernstig letsel staat in Nederland een maximumstraf van 2 jaar (art. 300 Wetboek van Strafrecht), en met ingang van 1 februari wordt dat 3 jaar. Mishandeling zonder ernstig letsel met voorbedachte rade levert maximaal 3 jaar op en na 1 februari maximaal 4 jaar. Bij zwaar lichamelijk letsel zijn de maximumstraffen 4 jaar en 6 jaar met voorbedachte rade. Zware mishandeling (met als doel zwaar letsel toe te brengen) levert 8 jaar max op of 12 jaar bij voorbedachte rade. Gaat je slachtoffer dood dan kan je rekenen op straffen die tot 15 jaar kunnen oplopen.
Maximumstraffen en de daadwerkelijke straf die je krijgt zijn twee verschillende dingen. Het enige verschil in de strafmaat in de praktijk is inderdaad het feit dat het een valt onder een andere categoriedan het ander en je dus bij mishandeling een strafblad krijgt. Bij de verkeersovertreding krijg je overigens wel een aantekening.

Verder krijg je voor een mishandeling gewoon een voorstel van 220 euro. En dat is geen onzin verhaal.
  Eindredactie Games zaterdag 28 januari 2006 @ 14:08:40 #262
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34548563
quote:

[..]

idd
als je 2 mensen vermoord omdat je gek bent krijg je 5 jaar, maar als je een 1 man doodsteekt in naam van allah krijg je levenslang. mooi land leven we he ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 28 januari 2006 @ 14:12:00 #263
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34548675
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:06 schreef dazzle123 het volgende:

Verder krijg je voor een mishandeling gewoon een voorstel van 220 euro. En dat is geen onzin verhaal.
als je het zo goed weet, dan weet je ook dat er geen straf is voor mishandeling. je hebt lichte tot zware mishandelijk. en alelen in de lichtse gevallen krijg KAN je een voorstel rkijgen van 220 euro, bij zware mishandeling kan je tot 15 jaar celstraf krijgen.

en daar komt bij, als jij opzettelijk 40 km te hard rijdt , dan vind ik het eigleijk poging tot doodslag.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:25:21 #264
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34549113
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:12 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en daar komt bij, als jij opzettelijk 40 km te hard rijdt , dan vind ik het eigleijk poging tot doodslag.
Ik ben eigenlijk meer voor een percentage systeem. 50KM/u te hard op een woonerf (max snelheid: stapvoets, dus je rijdt 1000% sneller dan toegestaan) is iets anders als 50KM/u te hard op een 120KM/u weg (40%) in Friesland of Groningen. En als het systeem dan toch wordt aangepast: laten we ook een minimale snelheid invoeren (files uitgezonderd). 60KM/u op een snelweg waar de rest 120 rijdt is net zo levensgevaarlijk (misschien nog wel gevaarlijker) als iemand die op de snelweg 180KM/u rijdt.
- Privacy Matters
pi_34549213
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:12 schreef donald_dick het volgende:

[..]

als je het zo goed weet, dan weet je ook dat er geen straf is voor mishandeling. je hebt lichte tot zware mishandelijk. en alelen in de lichtse gevallen krijg KAN je een voorstel rkijgen van 220 euro, bij zware mishandeling kan je tot 15 jaar celstraf krijgen.

Mishandeling bestaat uit meerdere categorieen. Ze kijken naar het letsel, naar recidiven etc etc. Als jij iemand op straat op zijn bek slaat, nooit eerder in contact bent geweest met justitie, er sprake is van lichte verwondingen dan krijg je 220 euro klaar.

En je moet het heel bont maken wil je 15 jaar cel krijgen. Komop he dat krijg je voor moord vaak niet eens

En 40 kilometer te hard is poging tot doodslag? Als je dat beweert ben je dus niet goed bij je hoofd dan ben je dus inderdaad gebrainwashed door Ko Spee en zijn vriendjes. RIj even 200 km naar het oosten en je mag 250km/h als je wilt. ZIjn al die Duitsers nou opeens potentiele moordenaars? Echt werkelijk de wereld op zijn kop.

Sterker nog als ik nu op de A10 west bij Amsterdam gepakt wordt terwijl ik 114 rijd dan ben ik nu dus een potentiele moordenaar en 3 maanden terug maakte ik slechts een lichte verkeersovertreding. Zie je nou zelf ook niet in hoe krom je verhaal?
pi_34549284
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk meer voor een percentage systeem. 50KM/u te hard op een woonerf (max snelheid: stapvoets, dus je rijdt 1000% sneller dan toegestaan) is iets anders als 50KM/u te hard op een 120KM/u weg (40%) in Friesland of Groningen. En als het systeem dan toch wordt aangepast: laten we ook een minimale snelheid invoeren (files uitgezonderd). 60KM/u op een snelweg waar de rest 120 rijdt is net zo levensgevaarlijk (misschien nog wel gevaarlijker) als iemand die op de snelweg 180KM/u rijdt.
Dat systeem is er in principe al. Het is bij 50km te hard of 100% te hard je rijbewijs kwijt.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:38:33 #267
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34549545
quote:

[..]

En dat komt allemaal uit de koker van Spee? En het feit dat de straf op mishandeling gestoord laag is hoeft toch niks te zeggen over de straf die staat op een verkeersovertreding? En wat heeft Spee te maken met de strafmaat op mishandeling?
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:48:24 #268
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34549883
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 08:02 schreef Kadesh het volgende:

[..]

[..]

Kijk er wordt al wat ingebonden. Als de persoon in kwestie schuldig is aan het ongeluk dan vind ik de term verkeerscrimineel niet eens zo ongepast.
Say your prayers
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:49:48 #269
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34549917
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 09:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gebruik je verstand eens. Jij kijkt slechts naar de gevolgen van de regel, terwijl de vergelijking die hier getrokken wordt op het niveau van het systeem zit: is de werking van de regel vergelijkbaar?
Ik gebruik mijn verstand. Ik maak onderscheid tussen verkeersbeleid en nationaal-socialistische praktijken. Ik kan je een dergelijke gedachtengang van harte aanbevelen.
Say your prayers
pi_34549978
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:38 schreef Sickie het volgende:

[..]

En dat komt allemaal uit de koker van Spee? En het feit dat de straf op mishandeling gestoord laag is hoeft toch niks te zeggen over de straf die staat op een verkeersovertreding? En wat heeft Spee te maken met de strafmaat op mishandeling?
Punt een verdenk ik Spe ervan dat hij veel zaken met betrekking op het verkeersbeleid wel voor een groot deel zelf bepaalt. Veel mensen doen het voorkomen alsof topambtenaren (wat meneer Spe is ja) weinig te vertellen hebben. In de praktijk zie je dat het juist de ministers zijn die weinig invloed hebben. Komt er een andere regering met andere ministers? Dan wordt hetzelfde beleid gewoon voort gezet. Dat is mij een beetje te verdacht.

Daarnaast is de manier waarop de heer Spe zich profileert ook verdacht. Hij komt een beetje te bedreven over om hem te bestempelen als slechts een uitvoerder van de wet. Ik denk dat mensen nog raar zouden staan te kijken als ze zien hoeveel macht topambtenaren in dit land daadwerkelijk hebben.

En punt twee heeft de strafmaat van andere delicten heel veel met Spe te maken. Spe is een vertegenwoordiger van het OM. Meneer Spe wijst constant op het feit dat mensen zich aan de regels moeten houden en praat dan over zaken als "lik op stuk beleid" , "zero tolerance" etc. Als je dit soort termen wilt verkopen aan de burger dan zal je ook zware criminaliteit zwaar moeten bestraffen. Je kant niet overtredingen zwaar aanpakken aan de ene kant en de bestrijding van zware misdaad aan de andere kant op zijn beloop laten. Het gaat erom waar je prioriteiten liggen.
pi_34551182
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Punt een verdenk ik Spe ervan dat hij veel zaken met betrekking op het verkeersbeleid wel voor een groot deel zelf bepaalt. Veel mensen doen het voorkomen alsof topambtenaren (wat meneer Spe is ja) weinig te vertellen hebben. In de praktijk zie je dat het juist de ministers zijn die weinig invloed hebben. Komt er een andere regering met andere ministers? Dan wordt hetzelfde beleid gewoon voort gezet. Dat is mij een beetje te verdacht.
Borrelpraat en het kan ook eigenlijk niet waar zijn in het Nederlandse politieke bestel. Vlak de tweede en eerste kamer niet uit als het gaat om (de controle op) het invoeren van wetgeving. Denk je nou echt dat Koos Spee die allemaal in zijn zak heeft?
quote:
Daarnaast is de manier waarop de heer Spe zich profileert ook verdacht. Hij komt een beetje te bedreven over om hem te bestempelen als slechts een uitvoerder van de wet.
Wat is er mis met mensen die bedreven zijn op hun vakgebied?
quote:
Ik denk dat mensen nog raar zouden staan te kijken als ze zien hoeveel macht topambtenaren in dit land daadwerkelijk hebben.

En punt twee heeft de strafmaat van andere delicten heel veel met Spe te maken. Spe is een vertegenwoordiger van het OM. Meneer Spe wijst constant op het feit dat mensen zich aan de regels moeten houden en praat dan over zaken als "lik op stuk beleid" , "zero tolerance" etc. Als je dit soort termen wilt verkopen aan de burger dan zal je ook zware criminaliteit zwaar moeten bestraffen. Je kant niet overtredingen zwaar aanpakken aan de ene kant en de bestrijding van zware misdaad aan de andere kant op zijn beloop laten. Het gaat erom waar je prioriteiten liggen.
Koos Spee gaat over de handhaving van de verkeerswetgeving. Ik denk dat zijn collega's het op zijn minst ongepast zouden vinden als hij zich gaat bemoeien met het handhavingsbeleid op hun jusititiele deelgebeid.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2006 15:33:06 ]
pi_34551865
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Borrelpraat en het kan ook eigenlijk niet waar zijn in het Nederlandse politieke bestel. Vlak de tweede en eerste kamer niet uit als het gaat om (de controle op) het invoeren van wetgeving. Denk je nou echt dat Koos Spee die allemaal in zijn zak heeft?
Dat noem jij borrelpraat. Het leuke is dat als je wat ouder wordt en een beetje kritisch om je heen kijkt je er achter komt dat die zogenaamde borrelpraat op eens verdacht veel op de realiteit begint te lijken.

Het leuke is namelijk dat er een groot verschil is tussen formele en informele macht. Formeel hebben topambtenaren namelijk niks te vertellen. Dat is echter de theorie. In de praktijk werkt het toch iets anders. In de praktijk heb je als topambtenaar veel meer mogelijkheden om het beleid vorm te geven dan je functie op papier toelaat. Waar dacht je bijvoorbeeld dat het beleid wat door een individuele minster wordt gevoerd vandaan komt? Dacht je dat dat zomaar uit de lucht komt vallen of zo? Dat je dat dat allemaal spontaan bedacht wordt door een minister? Er zit een heel leger aan ambtenaren op het ministerie van verkeer en waterstaat wat niet alleen het beleid uitvoert maar ook in grote lijnen bedenkt.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:47:23 #273
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34554676
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat ben je een in en in triest figuur zeg.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:55:07 #274
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_34554897
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:27 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag je het vaak herhalen, ik denk alleen dat je er weinig mee opschiet. Als het om een privé-abonnement zou gaan dan zou Spee toch niet die brief ondertekenen met z'n functie. En staat boven het adres van Autoweek niet het postadres van het BVOM? Ik zeg je: Onder die tweede zwarte vlek staat gewoon het bezoekadres van het BVOM. Kijk naar de layout van deze brief van de IND. BVOM heeft de zelfde huisstijl. Daarnaast zitten dat soort brieven allemaal in een klip en klaar format in de PC. Je moet die sjablonen echt bewerken als je in dat kader een andere tekst in wil zetten.

[afbeelding]

Nogmaals, als het om Spee zijn privé-abonnement zou gaan dan zou hij niet ondertekenen met ''hoofd Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie''.
Ik heb het even nagevraagd bij één van de redacteuren van AW en het briefpapier blijkt inderdaad standaard te zijn, dus met het adres van het BVOM, maar het abonnement zelf stond op naam van Koos Spee i.p.v. het BVOM.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:14:53 #275
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34555508
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hallo! Je hebt het over SCH, heur!
- Privacy Matters
pi_34565027
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Vind je het zelf niet grappig dat RonaldV. - iemand die altijd bot is en op discussianten inhakt ineens moderator is. Ik vind dat uitermate kolderiek
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:27:56 #277
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34565299
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

dus jij bent zo'n figuur die met hoge snelheid op een verkeerslicht afstormd, absoluut geen controle heeft over het voertuig of inzicht in de situatie en dus maar door rood heen rijdt!

dat soort figuren moeten ze al helemaal het rijbewijs afpakken. door rood rijden is gevaarlijker dan 180 rijden op de autosnelweg
De wereld is op hol geslagen
pi_34565341
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:27 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

dus jij bent zo'n figuur die met hoge snelheid op een verkeerslicht afstormd, absoluut geen controle heeft over het voertuig of inzicht in de situatie en dus maar door rood heen rijdt!
Nee.
quote:
dat soort figuren moeten ze al helemaal het rijbewijs afpakken. door rood rijden is gevaarlijker dan 180 rijden op de autosnelweg

Wat een gelul zeg. Was je erbij ofzo?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:32:59 #279
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34565490
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Wat een gelul zeg. Was je erbij ofzo?
ik neem zelf al een tijdje deel aan het verkeer en ik erger mij uitermate aan mensen die nog ff door rood gaan of een noodstop moeten maken. getuigd van geen controle over ht voertuig of inzicht.

maar ja, de gemiddelde nederlander rijdt toch belabberd ...
De wereld is op hol geslagen
pi_34566084
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:32 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik neem zelf al een tijdje deel aan het verkeer en ik erger mij uitermate aan mensen die nog ff door rood gaan of een noodstop moeten maken. getuigd van geen controle over ht voertuig of inzicht.

maar ja, de gemiddelde nederlander rijdt toch belabberd ...
Ja, Nederlanders zijn echt kutlui
  zondag 29 januari 2006 @ 00:08:55 #281
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34566843
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je het zelf niet grappig dat RonaldV. - iemand die altijd bot is en op discussianten inhakt ineens moderator is. Ik vind dat uitermate kolderiek
En dan tref jij me nog op mijn goeie dagen!
- Privacy Matters
pi_34572415
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:02 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat noem jij borrelpraat. Het leuke is dat als je wat ouder wordt en een beetje kritisch om je heen kijkt je er achter komt dat die zogenaamde borrelpraat op eens verdacht veel op de realiteit begint te lijken.
...
Jij bent van 1977, ik ken mijn eigen geboortedatum heel goed en ik weet dus ook wie er ouder is. Maar eigenlijk doet dat er niet toe. Ik ben aardig ingevoerd in het Haagse en ik denk echt dat je de heer Spee te veel eer geeft. Natuurlijk hebben topambtenaren invloed, maar het is in het algemeen niet zo dat ze aan de touwtjes trekken. Er zal best eens een minister worden gepiepeld door de eigen ambtenaren, maar dat is echt uitzondering en geen regel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2006 08:03:22 ]
  Eindredactie Games zondag 29 januari 2006 @ 08:35:26 #283
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34572452
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:25 schreef RonaldV het volgende:
En als het systeem dan toch wordt aangepast: laten we ook een minimale snelheid invoeren (files uitgezonderd). 60KM/u op een snelweg waar de rest 120 rijdt is net zo levensgevaarlijk (misschien nog wel gevaarlijker) als iemand die op de snelweg 180KM/u rijdt.
er is al een minimale snelheid op de snelweg. verder:
quote:
is iets anders als 50KM/u te hard op een 120KM/u weg (40%) in Friesland of Groningen.
wat is het nou is het nou niet levensgevaarlijk of wel. persoonlijk houd ik er geen rekening mee dat er iemand 180 rijd op en autoweg, dus ik kan er niet op anticiperen...
  Eindredactie Games zondag 29 januari 2006 @ 08:41:03 #284
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34572464
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:28 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Mishandeling bestaat uit meerdere categorieen. Ze kijken naar het letsel, naar recidiven etc etc.
dat zijn criteria geen categorieën...
quote:
Als jij iemand op straat op zijn bek slaat, nooit eerder in contact bent geweest met justitie, er sprake is van lichte verwondingen dan krijg je 220 euro klaar.
En je moet het heel bont maken wil je 15 jaar cel krijgen. Komop he dat krijg je voor moord vaak niet eens
alsjeblieft, doe niet zo popie jopie. je bweet ookwel dat dat anders is. beetje jammer btw!.
quote:
En 40 kilometer te hard is poging tot doodslag? Als je dat beweert ben je dus niet goed bij je hoofd dan ben je dus inderdaad gebrainwashed door Ko Spee en zijn vriendjes. RIj even 200 km naar het oosten en je mag 250km/h als je wilt. ZIjn al die Duitsers nou opeens potentiele moordenaars? Echt werkelijk de wereld op zijn kop.
het verschil is, is dat daar alle wegen en autogrbeuikers zijn ingesteld op 220 km. en hier lekekr niet bekijk het als bowlen met een 20 kilo wegend bowlingbal endan die door de kalverstraat gooien. en dan als er brokken vallen zeggen datje het op een bowlingbaan wel mag doen
[/quote]
Sterker nog als ik nu op de A10 west bij Amsterdam gepakt wordt terwijl ik 114 rijd dan ben ik nu dus een potentiele moordenaar en 3 maanden terug maakte ik slechts een lichte verkeersovertreding. Zie je nou zelf ook niet in hoe krom je verhaal?
[/quote]nee hoor, ik rijd daar elke dag en ik weet dat ze vooral bij West zich houden aan de 80 km grens. en als ik ergens een hekel aan heb is een kutmajoor die ff met 120 me probeerd af te snijden of als iemand komt ienvoegen met 60 en dan rijd jij er met 114 km langs. hopeljk rijd je geen fiat panda....
  zondag 29 januari 2006 @ 09:56:46 #285
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_34572738
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:35 schreef donald_dick het volgende:
er is al een minimale snelheid op de snelweg.
Nee, die is er niet, die is een tijd geleden afgeschaft.
pi_34572798
quote:
Op zondag 29 januari 2006 09:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus ik mag 70 rijden op een 120 km weg ff zwart-wit gezien?
  zondag 29 januari 2006 @ 10:27:31 #287
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34573044
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:35 schreef donald_dick het volgende:

[..]

er is al een minimale snelheid op de snelweg. verder:
Onjuist. De minimale snelheid is al begin jaren 90 afgeschaft.
quote:
[..]

wat is het nou is het nou niet levensgevaarlijk of wel. persoonlijk houd ik er geen rekening mee dat er iemand 180 rijd op en autoweg, dus ik kan er niet op anticiperen...
Als je de hele zin achter elkaar had gekwoot had je misschien begrepen wat er stond. Lees het nog maar een keer. Het antwoord staat er echt.
- Privacy Matters
  zondag 29 januari 2006 @ 10:27:52 #288
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34573047
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:04 schreef Divel het volgende:

[..]

Dus ik mag 70 rijden op een 120 km weg ff zwart-wit gezien?
Je mag zelfs 30
- Privacy Matters
  zondag 29 januari 2006 @ 10:33:50 #289
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34573142
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het verschil is, is dat daar alle wegen en autogrbeuikers zijn ingesteld op 220 km. en hier lekekr niet bekijk het als bowlen met een 20 kilo wegend bowlingbal endan die door de kalverstraat gooien. en dan als er brokken vallen zeggen datje het op een bowlingbaan wel mag doen
De Duitse snelwegen zijn net zo ingesteld op hardrijden als de Nederlandse. Ook daar houdt de overheid er niet van als je harder dan 130 (de duitse adviessnelheid) rijdt. Er is alleen geen meerderheid te viden om die snelheid ook daadwerkelijk het maximum te maken, dat zou het parlement dan aan de kiezer moeten uitleggen. Nederlandse wegen zijn zelfs beter ingesteld op hoge snelheden, in Duitsland heb je veel kortere in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld, waardoor verkeer al op de snelweg begint af te remmen of op te trekken, in plaats van op de in- en uitvoegstroken.
- Privacy Matters
  zondag 29 januari 2006 @ 10:39:41 #290
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_34573240
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Je mag zelfs 30
gelul. reken maar dat je van de weg gehaald wordt.

nb. gister nog op wegmisbruikers ( ) gezien zelfs
  zondag 29 januari 2006 @ 16:09:26 #291
121830 Kadesh
pi_34583252
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:39 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

gelul. reken maar dat je van de weg gehaald wordt.

nb. gister nog op wegmisbruikers ( ) gezien zelfs
Ja en die eikel kreeg niet eens een boete. Meteen een artikel 5 voor die idioot. Maar nee een gezellig praatje, even blazen en hij mocht zo weer verder.
pi_34659508
Er is geen minimale snelheid op de snelweg. Anders zou iedereen in de file een boete kunnen krijgen. Echter, je voertuig moet minimaal 60 km/u kunnen rijden!

Verder is onnodig 30 km/u (of andere absurd lage snelheden) rijden op de snelweg wel degelijk strafbaar. Daar is namelijk artikel 5 voor! En die boete is niet mals...
  Eindredactie Games woensdag 1 februari 2006 @ 11:29:28 #293
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34674463
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Onjuist. De minimale snelheid is al begin jaren 90 afgeschaft.
[..]

Als je de hele zin achter elkaar had gekwoot had je misschien begrepen wat er stond. Lees het nog maar een keer. Het antwoord staat er echt.
dat noemen wij een Jackie, links lullen rechts vullen
  Eindredactie Games woensdag 1 februari 2006 @ 11:32:10 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34674538
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De Duitse snelwegen zijn net zo ingesteld op hardrijden als de Nederlandse. Ook daar houdt de overheid er niet van als je harder dan 130 (de duitse adviessnelheid) rijdt. Er is alleen geen meerderheid te viden om die snelheid ook daadwerkelijk het maximum te maken, dat zou het parlement dan aan de kiezer moeten uitleggen. Nederlandse wegen zijn zelfs beter ingesteld op hoge snelheden, in Duitsland heb je veel kortere in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld, waardoor verkeer al op de snelweg begint af te remmen of op te trekken, in plaats van op de in- en uitvoegstroken.
das heel fijn, het feit blijft dat je daar elk moment kan verwachten dat er iemand met 220 langs je gaat. dat verwacht je helaas niet in nederland, daarom is het ook gewoon levensgevaarlijker. punt
  Eindredactie Games woensdag 1 februari 2006 @ 11:33:31 #295
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34674572
quote:
Op zondag 29 januari 2006 09:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

nee de daadwerkelijek snelheid is idd weg, zou leuk worden in files feit blijft staan als jij niet <80 rijd waar je 100 mag, dat je nog steeds van de weg wordt gehaald
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:35:42 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_34674638
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:33 schreef RonaldV het volgende:
De Duitse snelwegen zijn net zo ingesteld op hardrijden als de Nederlandse. Ook daar houdt de overheid er niet van als je harder dan 130 (de duitse adviessnelheid) rijdt. Er is alleen geen meerderheid te viden om die snelheid ook daadwerkelijk het maximum te maken, dat zou het parlement dan aan de kiezer moeten uitleggen.
Dat heeft naar verluidt meer te maken met de duitse autoindustry-lobby (Audi, BMW, MB VW etc)
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:41:28 #297
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34674815
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

nee de daadwerkelijek snelheid is idd weg, zou leuk worden in files feit blijft staan als jij niet <80 rijd waar je 100 mag, dat je nog steeds van de weg wordt gehaald
Als ik niet langzamer rijdt?

pijltje omkeren?
- Privacy Matters
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:43:17 #298
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34674860
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat heeft naar verluidt meer te maken met de duitse autoindustry-lobby (Audi, BMW, MB VW etc)
En hoeveel kiezers denk je dat in de auto-industrie werken? IGMetal is misschien wel de grootste vakbond van het land, en de gehele autoindustrie valt daaronder.
- Privacy Matters
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:50:52 #299
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34675084
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

das heel fijn, het feit blijft dat je daar elk moment kan verwachten dat er iemand met 220 langs je gaat. dat verwacht je helaas niet in nederland, daarom is het ook gewoon levensgevaarlijker. punt
Ik verwacht op elk moment overal door een idioot met 220 te worden ingehaald dus doe ik zoals ik geleerd heb: spiegelen en anticiperen. Alleen mensen die geen idee hebben waarvoor de spiegels op je auto dienen en die alleen hun voorruit gebruiken (en dat zijn er verbazingwekkend veel ) worden verrast. Dan moet je niet 100% de schuld geven aan de snelrijders, maar zeker de helft ervan bij de blinde idioten op de weg leggen.
- Privacy Matters
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:03:28 #300
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_34675430
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En hoeveel kiezers denk je dat in de auto-industrie werken? IGMetal is misschien wel de grootste vakbond van het land, en de gehele autoindustrie valt daaronder.
Wat probeer je nu te zeggen? Ben je het nu met me eens of niet?
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')