ah bedankt, zal eens een topic makenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
http://www.tctubantia.nl/twente/article46729.ece
Aanvraag bij [GC] loopt. Maar als ze nee zeggen blijft hij dicht.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:11 schreef 1ofthefew het volgende:
het altijd loerende oog van drugshond
"De wereld volgens Meki" Bestel nu alvast!
kan die dan niet naar GC?
Leuk, iemand die geen hoofdletters gebruikt die gaat ghostwriten voor Meki die op de meest onlogische plaatsen een Hoofdletter plaatst.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:13 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou wel willen ghostwriten tegen een bepaald percentage...
op fok! gebruik ik geen hoofdlettersquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Leuk, iemand die geen hoofdletters gebruikt die gaat ghostwriten voor Meki die op de meest onlogische plaatsen een Hoofdletter plaatst.
kan je niet ff langswippen? heb je ook wat te doen en dan lekker half aangeschoten, met veel te jong meisjesvocht op je wang, naar bedje?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:17 schreef 1ofthefew het volgende:
mensen, ik verveel me. iedereen gaat stappen maar ik moet morgen weer leren voor een tentamen
en nu hebben de buren, het buurjongetje (16 jaar), een feestje met allemaal schreeuwende en gillende breezahs.
mijn leven sucks !
Staat in [GC]quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:11 schreef 1ofthefew het volgende:
het altijd loerende oog van drugshond
"De wereld volgens Meki" Bestel nu alvast!
kan die dan niet naar GC?
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je niet ff langswippen? heb je ook wat te doen en dan lekker half aangeschoten, met veel te jong meisjesvocht op je wang, naar bedje?
en daar kan niet een klein beetje jongvrouwenvocht op je tong bij?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:30 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
![]()
![]()
nee maar niet doen he
ik ga deze week al genoeg beleven hoop ik zo![]()
je bent bang dat je golden retriever jaloers wordt?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:38 schreef 1ofthefew het volgende:
ik denk dat er dan iemand boos gaat worden
maar nu maar weer normaal want ik hoor gesnuffel ...
tssss, wat denk je wel niet. we zijn niet zo'n standaard kansloos pauper gezien.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent bang dat je golden retriever jaloers wordt?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld is op hol geslagen
Uit de eerste twee topics is toch een discussie ontstaan in het verlengde van de (ik geef toe : bagger) OP/TT.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:15 schreef 1ofthefew het volgende:
Een heel gevaarlijke ontwikkeling!
geen bron en summiere post
Vaders niet belangrijk?
zeggen dat ze geen goed onderzoek doen en maurice de hond moeten vragen![]()
en hier begint die in een topic over kuyt over zijn eigen problemen of zo
Machiel Kuijt onterecht gevangen in Thailand?
post het maar eens hier ipv een opmerking dat ik het snap dat sommige mensen hun kinderen niet meer mogen zien
een meki is toch wel genoeg d8 ik![]()
Voorbeeldquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:29 schreef Oversight het volgende:
Hoi Feedback van NWS,
Ik heb nog vraagjes over enkele topics en hoop dat jullie me kunnen uitleggen hoe ik me moet gedragen om vervelende misverstanden te kunnen voorkomen.
Griekenland zes meter dichterbij werd gesloten onder de vermelding van "nieuwsdump".
nét nu ik dacht aan álle aanvullende voorwaarden uit de faq te hebben voldaan komt met op de proppen met die term, en ik kan 'm nergens terugvinden.
"Nieuwsdump"
1. Wat is dit fenomeen, en welke definitie ervan wordt door de mod's gehanteerd?
2. Waar zijn die criteria op gebaseerd?
3. Wanneer worden de users erover geinformeerd?
Ik heb een aantal willekeurige topics bekeken, en dan met name de OP, en begrijp niet dat deze topics niet hoeven te voldoen aan "huisregels" waarvoor andere topics gewoon op slot gaan, zoals het ontbreken van een bronvermelding......
Begrijp me niet verkeerd, ik heb persoonlijk NIETS tegen deze topics maar vraag me af waar het verschil in behandeling door moderators zit.....
[knip]
Beleefd in afwachting van julie standpunt,
![]()
ik snap er geen reet van!quote:Op zondag 29 januari 2006 00:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voorbeeld
Fietsen :Met een kater. Van een berghelling af. Berg op. Kroeg in zicht. in de ijzige kou als het regend als het zonnetje schijnt.
Je snapt het wel.
quote:Het hangt niet alleen per moderator af, maar ook qua gemoedstoestand (zie bovenstaand voorbeeld). En een beetje clementie naar de TO, vanwege zijn of haar staat van dienst.
En nee we hebben geen guidelines voor iemand die met een kater achter zijn PC zit.
Hadden we dat maar.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:32 schreef Drugshond het volgende:Of het een goed neergezette OP is met vraagstelling naar de lezer.
En daar is geen guideline op te trekken of een absoluut getal voor te noemen. Het is meer een gevoelskwestie met een zekere clementie van de mods.
- Alles is relatief, A. Einstein -
quote:Of het een goed neergezette OP is met vraagstelling naar de lezer.
Vragen vragen en een overload aan smileys.quote:Op zondag 29 januari 2006 00:43 schreef Oversight het volgende:
Beste Moderators, ik snap iets niet en hoop dat jullie me iets kunnen uitleggen.
ik opende Mogelijk duizenden leven zonder gas en licht op zaterdag 28-01 om 00:50 uur.
Waarom mijn TT moest worden aangepast is me een raadsel, ik hoor graag van de Mod waarom dat moest???
Enkele uren later opent iemand anders hetzelfde topic met een ander titel:
Mogelijk duizenden leven zonder gas en licht
Willen jullie zo vriendelijk zijn om MIJN topic weer te openen, en het dubbele topic te sluiten ?
mijne was er namelijk al eerder!
Mochten jullie dit niet willen dan hoor ik graag de reden!
bij voorbaat dank.
quote:Op zondag 29 januari 2006 09:45 schreef Drugshond het volgende:
Maar goed ik ben de flauwste niet, ik heb jouw OP overgenomen (die was wel uitvoeriger) en geplaatst in het topic wat al liep.
Was een optie, idd. Maar qua inhoud van de reakties wou ik geen lopende discussie verstoren.quote:Op zondag 29 januari 2006 09:50 schreef Oversight het volgende:
[..]
zal ik niet meer verder over zeuren, ondanks het feit dat ik je redenen niet correct vind, mergen was ook een optie geweest....
Niet hele nieuwe NWS modjes plagenquote:Op zondag 29 januari 2006 09:52 schreef Oversight het volgende:
NWS Feedback 2006 - Lang Leve KlowJow
bedankt voor een inhoudelijk antwoord op vraag 4 en 5.
Ik wacht wel even tot je aan vraag 1 t/m 3 bent toegekomen....
quote:Op zondag 29 januari 2006 09:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Niet hele nieuwe NWS modjes plagen
Anders stuur ik zwangerschapshormonen op je af
wil je proberen de modjes overspannen te makenquote:Op zondag 29 januari 2006 09:57 schreef Oversight het volgende:
[..]Hoi Vonny!!
Drugshond houdt zich redelijk....
Beloofd rapport volgt !
quote:Op zondag 29 januari 2006 09:57 schreef Oversight het volgende:Hoi Vonny!!
Beloofd rapport volgt !
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
Ik heb geen probleem met die vragen hoor, het is eigenlijk een soort spiegeling in afwegingen die een mod (serieus) moet nemen (en ja, we maken ook wel eens fouten). Alleen het wordt wel vermoeiend als je meer vragen krijgt dan wat je redelijkerwijs kunt beantwoorden
Cool issie he?quote:Op zondag 29 januari 2006 09:57 schreef Oversight het volgende:
[..]Hoi Vonny!!
Beloofd rapport volgt !
quote:
quote:Niet teveel plagen
quote:Denk aan de hormonen
Het zijn jouw conclusiesquote:Op zondag 29 januari 2006 10:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Conclusies !!!!
![]()
Ze zijn in NWS zover dat er conclusies worden getrokken!
Nu even de goede argumenten en de juiste voorbeelden aanhalen, en we maken nog iets moois van NWS waar iedereen weer welkom is, zonder te worden afgezeken over bronvermeldingen of poststijl.....
Als je tussen de regels doorleest, en ik heb aardig het idee dat je die kunst beheerst, komen mijn vragen neer op maar 1 ding:
Wat zijn nou eigenlijk de regels hier, en zouden we er niet met z'n allen beter van worden asl we ons daar ook aan zouden houden, en dan met name de Mods omdat die de toon zullen moeten zetten voor het nieuwe NWS-beleid.
Als sommige simpele regels consequent worden doorgevoerd ( zoals het verplicht een goede reden vermelden voor een slotje in het topic), zal er snel duidelijkheid ontstaan, en kan iedere user "toetsen" of het "terecht" is of niet......
Nooit meer dus een slotje omdat er gebaggerd wordt, pak de baggeraars aan!
Nooit meer een slotje zonder opgaaf van reden, bij voorkeur een duidelijke!
Duidelijke eisen stellen aan de OP, maar dan voor iedereen gelijk!
Sportief zijn als een user je wijst op een onredelijik gebruik van argumenten, zie het als een opening om te praten over hoe de regels aangepast kunnen worden om weer een redelijk beleid te kunnen voeren.....
Hangt van de OP en belangrijkheid van het onderwerp af. Een kapot gebaggerde topic kent slechts 2 oplossingsrichtingen. Sluiten of opschonen.quote:Nooit meer dus een slotje omdat er gebaggerd wordt, pak de baggeraars aan!
Eens, 100 %quote:Nooit meer een slotje zonder opgaaf van reden, bij voorkeur een duidelijke!
Lastige, omdat soms een OP zo triviaal is, dat je er geen vraagstelling erbij hoeft te zetten. Het topic heeft zelfs zonder vraagstelling naar de lezer een goede kans dat deze doorloopt in een netjes gevoerde discussie. Dat is bijna een gevoelskwestie.quote:Duidelijke eisen stellen aan de OP, maar dan voor iedereen gelijk!
Maar... maar...quote:Sportief zijn als een user je wijst op een onredelijik gebruik van argumenten, zie het als een opening om te praten over hoe de regels aangepast kunnen worden om weer een redelijk beleid te kunnen voeren.....
Het is helemaal niet mogelijk om eenduidige objectieve regels te maken over wat een goede opening is voor een discussie. Je kan een paar regels maken over wat in geen geval een goede opening is, maar zelf op een hele geldige regel bestaan uitzonderingen.quote:Op zondag 29 januari 2006 10:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Als je tussen de regels doorleest, en ik heb aardig het idee dat je die kunst beheerst, komen mijn vragen neer op maar 1 ding:
Wat zijn nou eigenlijk de regels hier, en zouden we er niet met z'n allen beter van worden asl we ons daar ook aan zouden houden, en dan met name de Mods omdat die de toon zullen moeten zetten voor het nieuwe NWS-beleid.
Als sommige simpele regels consequent worden doorgevoerd ( zoals het verplicht een goede reden vermelden voor een slotje in het topic), zal er snel duidelijkheid ontstaan, en kan iedere user "toetsen" of het "terecht" is of niet......
Nooit meer dus een slotje omdat er gebaggerd wordt, pak de baggeraars aan!
Nooit meer een slotje zonder opgaaf van reden, bij voorkeur een duidelijke!
Duidelijke eisen stellen aan de OP, maar dan voor iedereen gelijk!
Sportief zijn als een user je wijst op een onredelijik gebruik van argumenten, zie het als een opening om te praten over hoe de regels aangepast kunnen worden om weer een redelijk beleid te kunnen voeren.....
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is helemaal niet mogelijk om eenduidige objectieve regels te maken over wat een goede opening is voor een discussie. Je kan een paar regels maken over wat in geen geval een goede opening is, maar zelf op een hele geldige regel bestaan uitzonderingen.
Je kan bijvoordeeld denken aan de regel: Je moet een openingspost maken waarin duidelijk is waarover de discussie gaat. Klinkt als een waarheid als een koe, nietwaar?
En toch zijn er uitzonderingen op. Denk eraan: het doel van de regel is niet een mooie OP, het doel van de regel is een goed discussieforum.
Als iemand een heel pakkende kop verzint, en daaronder géén OP plaatst (zeg: alleen de kop herhaald), dan kan daarna er een uitstekende discussie volgen.
Regels over hoe een OP er wél uit moet zijn zijn al helemaal onhaalbaar, er zijn duizenden discussies gevoerd op fora, en allemaal met verschillende OP's. Daar is niet een definitie van te geven.
Daarom zijn er mods, om subjectief te beoordelen wat wel en wat niet tot een goeie discussie gaat leiden, en wat wel en wat niet thuishoort op hun forum (niet alle goeie discussies horen bij NWS bijvoorbeeld).
Als er objectieve maatstaven waren hadden we geen mods nodig, maar een computer.
En ik speel graag met topics in verschillende flora.quote:Daarom zijn er mods, om subjectief te beoordelen wat wel en wat niet tot een goeie discussie gaat leiden, en wat wel en wat niet thuishoort op hun forum (niet alle goeie discussies horen bij NWS bijvoorbeeld).
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:28 schreef Drugshond het volgende:
Maar... maar..... We hadden toch al een redelijk beleid. Maar er is altijd ruimte voor verbetering.
Maar op de openstaande vragen 1 t/m 3 geef ik (later) nog wel antwoord op.
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is helemaal niet mogelijk om eenduidige objectieve regels te maken over wat een goede opening is voor een discussie. Je kan een paar regels maken over wat in geen geval een goede opening is, maar zelf op een hele geldige regel bestaan uitzonderingen.
Je kan bijvoordeeld denken aan de regel: Je moet een openingspost maken waarin duidelijk is waarover de discussie gaat. Klinkt als een waarheid als een koe, nietwaar?
En toch zijn er uitzonderingen op. Denk eraan: het doel van de regel is niet een mooie OP, het doel van de regel is een goed discussieforum.
Als iemand een heel pakkende kop verzint, en daaronder géén OP plaatst (zeg: alleen de kop herhaald), dan kan daarna er een uitstekende discussie volgen.
Regels over hoe een OP er wél uit moet zijn zijn al helemaal onhaalbaar, er zijn duizenden discussies gevoerd op fora, en allemaal met verschillende OP's. Daar is niet een definitie van te geven.
Daarom zijn er mods, om subjectief te beoordelen wat wel en wat niet tot een goeie discussie gaat leiden, en wat wel en wat niet thuishoort op hun forum (niet alle goeie discussies horen bij NWS bijvoorbeeld).
quote:Als er objectieve maatstaven waren hadden we geen mods nodig, maar een computer.
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:36 schreef Drugshond het volgende:
Maar achter de schermen is er wel een trackrecord wat ik gedaan heb met die topics.
![]()
Om te beginnen zou je kunnen ophouden met die rete-irritante smileyposts van je.quote:Op zondag 29 januari 2006 10:48 schreef Oversight het volgende:
Dan moet er een hier nog een boel gebeuren voor ik als user gewoon kan meedoen in NWS...
hahahahahaha, je gaat me nu toch niet vertellen dat je al deze voorgangers persoonlijk over de zeik hebt gekregen.quote:Op zondag 29 januari 2006 10:39 schreef Oversight het volgende:
Je leest een stukje frustratie van ruim 5 jaar persoonlijke aanpak door enkele van je voorgangers, er was een tijd dat alles met een smiley gelijk op slot ging.....
Ik zal mijn best doen... maar sigme geeft eigenlijk al de juiste conclusie. Het is geen beoordelingsforum maar een discussieforum. Alles wat aanzet tot een goede en waardige [NWS] discussie geniet onze voorkeur. En de manier/juistheid waarop de TT/OP in de lucht is gebracht is een secundaire afweging.quote:Vergeef me de ondertoon, ik ben écht beniewd!
Bleef het daar maar bijquote:Op zondag 29 januari 2006 10:49 schreef Oversight het volgende:Wat doen jullie eigenljik allemaal achter de schermen, roddelen over ons ?
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
hahahahahaha, je gaat me nu toch niet vertellen dat je al deze voorgangers persoonlijk over de zeik hebt gekregen.
quote:Ik zal mijn best doen... maar sigme geeft eigenlijk al de juiste conclusie. Het is geen beoordelingsforum maar een discussieforum. Alles wat aanzet tot een goede en waardige [NWS] discussie geniet onze voorkeur. En de manier/juistheid waarop de TT/OP in de lucht is gebracht is een secundaire afweging.
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
Wat doen jullie eigenljik allemaal achter de schermen, roddelen over ons ?
quote:Op zondag 29 januari 2006 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]En we hebben JeRa in geheime dienst om alle gegevens van de users op te sporen. We weten alles, echt alles van jullie Mwoehahahahahahahahaaaaa!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |