Dit is dus de kans om er meer van te maken dan de zoveelste suffe vinex-wijk, bovendien hebben ze daar ook een centrum nodig en daar kan zo'n toren prima het middelpunt van zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 08:51 schreef Againzender het volgende:
Leidsche Rijn![]()
past daar niet echt zo'n knots van een gebouw.
De gemeente Utrecht lijkt er geheel tegen de gewoonte in wel zin in te hebben, best kans dat er snel een beslissing komt. Het is alleen te hopen dat de gemeente Utrecht er geen referendum over gaat houden want het publiek kennende zal het dan zeker afgeschoten worden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:14 schreef ThE_ED het volgende:
Je weet maar nooi, maar hier in Rotterdam zijn ze ook al jaren bezig met zo'n grote toren ontwikkelen. In de laatste incarnatie was het plan 392 meter geloofik. Het kan eeuwen duren lijkt het voor men ergens een beslissing over neemt.
Alletwee ...en ook winkels.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:13 schreef ikke_ook het volgende:
Wat wordt de functie? Kantoorpanden? Of woonruimte?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:17 schreef cappp het volgende:
Sorry hoor, maar de grootste toren kerstboom staat nog steeds in Lopik met zijn 375 meter.
Mocht er een referendum komen dan zal ik daar zeker tegen dit project stemmen. Ik vind hoogbouw vrijwel zonder uitzondering lelijk en zeker geen teken van vooruitgang. Utrecht vind ik juist mooi omdat het niet van die hoge gebouwen heeft.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:19 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is alleen te hopen dat de gemeente Utrecht er geen referendum over gaat houden want het publiek kennende zal het dan zeker afgeschoten worden.
Die toren was toch afgschoten?quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:14 schreef ThE_ED het volgende:
Je weet maar nooi, maar hier in Rotterdam zijn ze ook al jaren bezig met zo'n grote toren ontwikkelen. In de laatste incarnatie was het plan 392 meter geloofik. Het kan eeuwen duren lijkt het voor men ergens een beslissing over neemt.
Ik vind het mooiquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:38 schreef superheist het volgende:
nog betere impressie:
[afbeelding]
Juist, we hebben in Nederland ook gewoon de ruimte niet meer om alleen maar van die suffe 2 verdiepingen wijkjes neer te zetten. Die ruimte kun je beter aan groen en open ruimte besteden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:46 schreef Orcaman1984 het volgende:
Tja, mensen klagen over te hoge gebouwen in de stad, maar als je extra grond als stadsgebied toewijst wordt er ook weer geklaagd!Een stad moet toch groeien! Zoniet in de breedte, dan maar in de hoogte
![]()
Hier lijkt het er dus sterk op dat het overhangende deel boven de A2 hangt. Het lijkt me niet dat je dat zo mag bouwen als de A2 tijdens de bouw gewoon in gebruik is.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:38 schreef superheist het volgende:
nog betere impressie:
[afbeelding]
Bij de jaarbeurs mag het niet, in het centrum bijft de regel dat niks hoger dan de Dom mag zijn (112meter). De Rabobank wilde tegenover het station een hoofdkantoor van 130 tot 150 meter, dat gaat na veel gezeik nu slechts 105 meter worden. Het is dat de Rabo een belangrijke werkgeven in Utrecht is anders was het waarschijnlijk nog lager geworden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:48 schreef Orcaman1984 het volgende:
En Leidsche Rijn lijkt misschien niet de mooiste locatie, je zou het ook bij de Jaarbeurs kunnen bouwen, maar daar is niet echt veel ruimte en je krijgt waarschijnlijk last van verkeersproblemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |