hij rijdt anders nu ook door ri. roosendaal en laatste deel als stoptreinquote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:07 schreef Brembo het volgende:
Haha, we waren gebleven dat de sneltrein tussen Zwolle en deventer nu 1x per uur stopt op Olst en Wijhe. Maar dat vind ik logisch, bedoel je kan moeilijk op dat trajct een stoptrein in zetten van Zutphen naar Zwolle.
Wie ben ik , en wie is de ns.
Ja op zich welquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
Moet de OP niet aangepast worden vanwege NoordNed --> Arriva?
Jammer dat treinreizigers uit het noorden en oosten de dupe worden van het nieuwe spoorboekje.
Dit zou een kleine wijziging in de OP kunnen zijn.quote:Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer en de stop- en sneltreinen op het traject Groningen - Leeuwarden.
Arriva
Laten we in het noorden beginnen met Arriva. Dit bedrijf huurt haar mat van NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden).
[afbeelding][afbeelding]
Links de Wadloper (DH2), dit is het enige stel van arriva in de Noordnedkleuren. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Voor de DM90-foto's: zie NS. Overigens gaan de treinstellen na de zomer geleidelijk vervangen worden door Stadlertreinen, die zullen gaan bestaan uit 2 of 3 bakken.
Afbeelding
Sja, blijft klote die automatische 300=vol-regel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:59 schreef the_disheaver het volgende:
Die vorige is wel erg snel vol...
Dat klopt, ik had de vorige keer maar een paar minuten de tijd voor ik weg moest, dus heb er erg snel doorheen gelezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
maar ik had begrepen dat er meer schoonheidsfoutjes in zitten.
als je dat zou willen doen graagquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat klopt, ik had de vorige keer maar een paar minuten de tijd voor ik weg moest, dus heb er erg snel doorheen gelezen.
Ik kan 'em wel eens goed doorlezen en kloppend maken, maar heb pas na 3 februari weer echt tijd over.
Dat komt omdat die van derden zijn en dus niet op mijn eigen webspace staan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:08 schreef man_in_love het volgende:
en toch doen bij mij al 3 reeksjes van dit topic 5 plaatjes in de OP het niet. De trein die van Maastricht naar Luik rijdt (niet dat ik die niet ken hoor, die rijdt zo goed als bij ons voor de deur langs nu) en de plaatjes van de "overig binnenland" treinen.
Rijden al een jaar juist niet meer op dat traject maar tussen Hlm en Hrl/Mt (iig t/m dgrl 2007) ...quote:Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Roosendaal-Zwolle.
Ik had tekeningen van het station, maar ik kwam er niet uit, ook door dat sein op die malle plek. Een bezoek verhelderde een hoop moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:35 schreef Carport het volgende:
Och, Den Haag Ypenburg. Ik ben er laatst ook geweest en inderdaad: koud, niet-af en erg ongezellig
Het mooiste is nog wel dat ProRail een sein op een dusdanige plek heeft neergezet dat de treinen nu ergens aan het midden van het perron moeten stoppen, terwijl trap+lift aan het begin is. Welke knuppel heeft dat doorgevoerd!![]()
Als je het zo eens optelt, zijn er bij de bouw van dit station toch diverse ontwerp- en afstemmingsfouten gemaakt. Heerlijk is dat! Maar 't zal voor een deel wel zo zijn redenen hebben gehad.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:54 schreef Carport het volgende:
Klopt inderdaad, maar toch is er geen enkele machinist die 'm voorbij het sein zet
Overigens zijn dit wat fotootjes van mijn Ypenburg-bezoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zijn overigens wel plannen om het sein misschien te verplaatsen. Het andere spoor kent trouwens ook een leuke: het sein is niet te zien vanaf het perron, oftewel de machinist moet op goed geluk vertrekken en hopen dat 'ie een paar honderd meter verder niet vast loopt. Ook hier is men aan het kijken voor een eventueel extra vertreklicht.
Op de vertrekstaten staan overigens de sporen 1 en 4 genoemd, maar op het station zelf zijn alleen een grote 1 en 2 te vinden.
Het is toch best knap als je er even over nadenkt...quote:
sja :p aan de andere kant weer nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is toch best knap als je er even over nadenkt...
DDM-1 spul is imo toch gammele rommel wat voor geen meter zit, maar toch blijft t zonde!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef MREn het volgende:
De Enkhuizer jeugd heeft zich vannacht wederom van zijn beste kant laten zien: DDM is de hens gestoken, 650.000 euro schade.
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's van http://www.brandweerenkhuizen.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=320
schade plm. 650.000 euro.
Ik hoop voor de daders dat ze met 50 man waren, anders krijgen ze nog een flinke kluif aan de afbetaling.
En in Geldrop nog een invalidebrug voor een IC gesmeten rond 11 uur gisteravond. Schade hier ongeveer een ton aan loc en spoor.
't Zit anders beter dan die klotezooi van een DD-AR met z'n herniabankjes...quote:Op zondag 22 januari 2006 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DDM-1 spul is imo toch gammele rommel wat voor geen meter zit, maar toch blijft t zonde!
verhalen die kosten zodat ze nieuwe treinen kunnen kopen strax \o/
Ik dacht dat ze dit reden met Lint-materieel van Syntus. Maar 100% zeker weet ik het niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
Wordt gereden door Syntus, met Lint's, kaartverkoop enkel in de trein zelf.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
V-IRM bankes zijn best relaxed :/ alleen je kan er niet herlijk in onderuit zakkenquote:Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zit anders beter dan die klotezooi van een DD-AR met z'n herniabankjes...
De conducteur geeft 't vertrek bevel, dus 't maakt niet echt uit of de machinist het sein ziet. Als hij 'm alsnog door rood zou knallen zal hij snelgenoeg weer stil staan door de ATB.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:54 schreef Carport het volgende:
Klopt inderdaad, maar toch is er geen enkele machinist die 'm voorbij het sein zet
Overigens zijn dit wat fotootjes van mijn Ypenburg-bezoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zijn overigens wel plannen om het sein misschien te verplaatsen. Het andere spoor kent trouwens ook een leuke: het sein is niet te zien vanaf het perron, oftewel de machinist moet op goed geluk vertrekken en hopen dat 'ie een paar honderd meter verder niet vast loopt. Ook hier is men aan het kijken voor een eventueel extra vertreklicht.
Op de vertrekstaten staan overigens de sporen 1 en 4 genoemd, maar op het station zelf zijn alleen een grote 1 en 2 te vinden.
uit vorig topic:quote:Op maandag 23 januari 2006 08:25 schreef blup het volgende:
Kan iamand me vertellen waarom de ICRm tussen Haarlem Maastricht aan het eind meestal een DDM1. "Omdat er net te weinig plek is".. Het ziet er werkelijk zo dom uit. Vrij mooie ICRm rijtuigen, en aan 't eind een DDM1 rijtuig.
Nog nooit ingezeten overgens, maar 't lijkt me ook niet echt fijn om dat traject in een DDM1 te zitten.
Ik ben een beetje verwend met mn 1e klas vrijvervoer..
Mag deel 11 er overigens bij, in de OP? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.
[..]
Een trein kan zonder problemen door rood rijden met de huidige ATB, zo lang de machinist z'n dodeman maar blijft bedienen. Overigens: de machinist blijft verantwoordelijk voor het opvolgen van de seinen, ook al geeft de conducteur een vertrekbevel.quote:Op maandag 23 januari 2006 08:32 schreef blup het volgende:
[..]
De conducteur geeft 't vertrek bevel, dus 't maakt niet echt uit of de machinist het sein ziet. Als hij 'm alsnog door rood zou knallen zal hij snelgenoeg weer stil staan door de ATB.
Dus de conducteur moet ff lopen om te kijken of hij mag rijden.
't Is een heel raar gepositioneerd station, met die wissels nog net langs de perrons en zo. Alleen kun je die wissels ook niet een stukje naar achteren leggen, want daar zitten wat voedingskabels van het schakelstation dat er staat. Leuke klus!quote:Op maandag 23 januari 2006 10:58 schreef Carport het volgende:
Daarbij komt ook nog eens dat er achter het sein op Ypenburg een wissel ligt, anders zou er geen sein gestaan hebben. Het kan dus zijn dat er eerst nog een trein voorlangs moet. Vertrekt de machinist dan toch, kan je grote problemen krijgen. De ATB stopt 'm inderdaad niet, daarvoor rijdt de trein ook nog te langzaam.
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de restquote:Op maandag 23 januari 2006 09:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
uit vorig topic:
[..]
Mag deel 11 er overigens bij, in de OP? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
copy de huidige OP?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de restIk laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
Ja weet ik, maar ik wacht liever op de nieuwe OPquote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
copy de huidige OP?
pak een nieuw topicje / postje ergens
bewerk hem, preview heb. ist resultaat daar dan past je de hele meuk over de huidige OP heen
Prima, dan ga ik die straks eens kijken (heb 'em opgenomen)quote:Op maandag 23 januari 2006 13:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeer indrukwekkende docu waarin het hele proces werd nagespeelt. Tot aan de klap aan toe.
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar op de OP te editten, ik krijg steeds een error...quote:Op maandag 23 januari 2006 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de restIk laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
die heb ik al zovaal op DC gezien :/quote:Op maandag 23 januari 2006 16:48 schreef Zug-Chef het volgende:
10 Februari op NGC, zelfde soort programma, dan over de ICE trein ramp bij Eschede (Duitsland)
die modjes van tegenwoordigquote:Op maandag 23 januari 2006 16:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik wacht liever op de nieuwe OP
idd leuk!quote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk linkje:
Foto overzicht van de aanleg van de HSL-zuid
Klopt, daarom kun je de verse OP het beste hier in code neerzetten, of al word document naar me mailen ( aamiedema apenkont gmail punt com)quote:Op maandag 23 januari 2006 16:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar op de OP te editten, ik krijg steeds een error...
Cool! Die link was ik kwijt! Stond al heel lang in m'n bookmarks, maar de url is veranderd! Thanks!quote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk linkje:
Foto overzicht van de aanleg van de HSL-zuid
Ik heb geen Word, ik krijg jeuk als ik dat moet gebruiken.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt, daarom kun je de verse OP het beste hier in code neerzetten, of al word document naar me mailen ( aamiedema apenkont gmail punt com)
op een text manier dat de tags niet worden vernaggeldquote:Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik heb geen Word, ik krijg jeuk als ik dat moet gebruiken.
Jah, das logischquote:Op maandag 23 januari 2006 22:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
op een text manier dat de tags niet worden vernaggeld
t komt wel, neem je tijdquote:Op maandag 23 januari 2006 22:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Jah, das logisch
Ik heb 'em voor eigen gebruik ook wel ergens als wpd en/of txt, alleen nog geen tijd voor aanpassingen, ivm tentamens, verjaardagen, drukte op het werk enzo.
Wowquote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk linkje:
Foto overzicht van de aanleg van de HSL-zuid
Dan moet je flink doorposten, dan kunnen we in deeltje dertien beginnen met de nieuwe OP!quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn we nu allemaal aan het wachten op een nieuwe OP?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet je flink doorposten, dan kunnen we in deeltje dertien beginnen met de nieuwe OP!
Ik hoef er maar 4quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]zit wat in..
maar om nou in mn 1tje 8 paginas vol te blaten is ook wat te
Als ik op pagina 7 ben, is het klaar. Zo, weer wat verder op weg...quote:
hmm mja :p als je t zo bekijkt welquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik op pagina 7 ben, is het klaar. Zo, weer wat verder op weg...
Is dat bijzonder?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm mja :p als je t zo bekijkt wel
k mag vrijdag weer even met de trein mee \o/
whehequote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
Ik donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag, etc.
whehe, ik heb een fietsquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wheheooit lag er een spoorlijntje tussen mn woonplaats en mn school/stage plaats :/
alleen nu niet meer nu rijden er smerige afgedankte BUSSEN!
Op zich wel makkelijk als je maar één been zou hebben...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ook! met 1 trapperdus die rijd niet meer
Moet je wel hopen dat de trapper wel op de goede kant zitquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op zich wel makkelijk als je maar één been zou hebben...
Thomas the Tankengine! De lachende loc!quote:
mischien moet ik er gewoon een stoomfiets van maken!quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Moet je wel hopen dat de trapper wel op de goede kant zit![]()
mischien moet ik er gewoon een stoomfiets van maken!quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Moet je wel hopen dat de trapper wel op de goede kant zit![]()
hm kunnen dat dubbelpostenquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:36 schreef Duvel het volgende:
Als je het twee keer post, wordt het een tweecilinder natuurlijk!
Tsja, vroeger was 90% van de busbedrijven eigendom van de NS... Toen was het geen probleem.. Hiep hoi voor de privatisering dan maar he?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan.
Vertel mij watquote:Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken.
Ehm, jaja. Dit is wel de meest grote kwatsj die ik ooit over "de privatisering" heb gehoord.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:22 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
Tsja, vroeger was 90% van de busbedrijven eigendom van de NS... Toen was het geen probleem.. Hiep hoi voor de privatisering dan maar he?
Hé, Lucske is gekloond!quote:Op zondag 29 januari 2006 18:26 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ehm, jaja. Dit is wel de meest grote kwatsj die ik ooit over "de privatisering" heb gehoord.
Ik heb het over de privatisering van de busbedrijven, dit ter verduidelijking.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:26 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ehm, jaja. Dit is wel de meest grote kwatsj die ik ooit over "de privatisering" heb gehoord.
jamaar ik wou in die V-IRM blijven zitten zat net zo lekkerquote:Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken. Maar goed gister weer geluk gehad ongeveer
, wou de trein van 16:40 nemen van uit Arnhem maar die bleek dus gecrached te zijn op een auto. Wie zet er een auto op de rails
![]()
Maar ja dan merk je pas wat voor stom bedrijf de NS is, niemand weet om 17:10 wat er gaat gebeuren. En zelfs om 18 uur toen ik met de gewone bus in dieren al was, wist niemand van de NS hoe lang het duurt. Nou lekker handig, wou s'avonds nog eff stappen...
Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan.
Sorry hoor, maar wat een gelul.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsja, vroeger was 90% van de busbedrijven eigendom van de NS... Toen was het geen probleem.. Hiep hoi voor de privatisering dan maar he?
Ja.. alleen dan veel duidelijker, en je koopt het pas wanneer je het nodig hebt en je maakt zelf de tijdsperiode uit. Tenminste.. ik vond hun zoneverdeling duidelijker als bij onsquote:Op zondag 29 januari 2006 20:25 schreef Carport het volgende:
Dat Zwitserse systeem lijkt erg veel op ons Strippenkaartsysteem dus? Daar heb je ook zones en tijdslimieten. Binnen Rotterdam of Den Haag bv. mag je ook gebruik maken van alle vervoermogelijkheden zolang je binnen de zones en tijdsduur blijft.
Ik moest van Den Bosch naar Enschede of Ljouwert, en zag van te voren al dat er een aanrijding was geweest, dus ben lekker over Utrecht gegaan (is toch even snel tenslotte).quote:Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken. Maar goed gister weer geluk gehad ongeveer
, wou de trein van 16:40 nemen van uit Arnhem maar die bleek dus gecrached te zijn op een auto. Wie zet er een auto op de rails
![]()
Dan moet je je voor de gein eens verdiepen in hoe snel je bussen kan regelen. Die chauffeurs zitten echt niet allemaal nuchter thuis met een bus voor de deur te wachten tot NS belt.quote:Maar ja dan merk je pas wat voor stom bedrijf de NS is, niemand weet om 17:10 wat er gaat gebeuren. En zelfs om 18 uur toen ik met de gewone bus in dieren al was, wist niemand van de NS hoe lang het duurt. Nou lekker handig, wou s'avonds nog eff stappen...
Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan.
Ik had juist begrepen dat in de jaren '50 de NS alle regionale vervoerders opkocht?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een gelul.
Elke regio had zijn eigen busbedrijf, dat geen flikker te maken had met NS.
Regionaal van opzet, dus bijv. de TET
in Twente, RET in Rotterdam, FRAM in Friesland, GADO in Groningen, BBA in Brabant, ZuidOoster in Eindhoven/Limburg, etc. etc.
Later zijn al deze bedrijven samen gaan werken in VSN (met uitzondering van GVB, RET, HTM en GVU - niet gek aangezien VSN stond voor Verenigd Streekvervoer Nederland).
Om een of andere reden moest die zaak na vele jaren gesplitst worden, in dit geval in VSN-1 en VSN-2. De ene viel uit elkaar, de ander werd hernoemd in Connexxion.
Pas sinds de aanbestedingen zijn er echt multimodale bedrijven als Connexxion, Syntus en Arriva die zowel bus- als treindiensten verzorgen in een gebeid, terwijl vroeger iederen tramlijn door een andere maatschappij werd geexploiteerd, de bussen vaak ook nog eens door een ander bedrijf, en dan nog een ander bedrijf voor de treinen.
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik had juist begrepen dat in de jaren '50 de NS alle regionale vervoerders opkocht?
Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.
Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.
Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis, net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Tientallen busvervoerders betwijfel ik toch echt, maar als je extra info hebt, gooi maar neer.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaahquote:Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.
Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.
Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis (zodat je niet zoals in Ljouwert 20 minuten kan gaan staan blauwbekken als je met de IC aan komt en met de bus verder wil, die pas om -35 vertrekken; heb er gisteren weer gestaan...), net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Jawel, maar gezien het verband met busvervoer doelde ik op met vermogen om als moederbedrijf bv. een dochterbedrijf of een bedrijsdivisie aan te kunnen sturen, NS stuurde helemaal niets aan bij NoordNed (en ook niet bij Telfort), maar was alleen financieel zaakhebbende.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaahtot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarquote:Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.
Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.
Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
De TET niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst.
Zal gaan schelen als de treinen vanaf Zwolle in een mooi halfuurspatroon gaan tijden. Geeft Arriva ook een prima reden om het stadsbusvervoer op te trekken naar 4/2 keer per uur ipv die ongelofelijk irritante 20min-interval.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenarenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
Het wordt nog dit jaar verkocht, waarschijlijk aan Deutsche Bahn.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren.
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
Het feit dat de staat eigenaar is, wil niet zeggen dat alle werknemers van bedrijven waarvan de staat aandeelhouder is direct ambtenaren zijn. En dat is maar goed ook.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren.
in ons dorp woonden 979 mensenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?
Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.
Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
Kerel kom in Leeuwarden wonen danquote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Hier zijn ze ook beroerd onlogisch :/quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Dan heb je wel bussen maar kan je met de verkeerde trein 's avonds en in het weekend alsnog 20 minuten in de kou staan...quote:Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
maak jij hem ff?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:10 schreef the_disheaver het volgende:
Ga in * wonen, en neem een fiets![]()
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.quote:
En ga dan naar een sociaal maatschappelijke fietsenzaak waardoor het nog goedkoper kanquote:Op maandag 30 januari 2006 20:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
Cornjum ook geod?quote:Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Ik heb bijna een keer een achterwiel moeten omvlechten in de trein Budapest-Wenen-Keulen.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:09 schreef the_disheaver het volgende:
Maar vooral de achterband, die ga ik echt neit zelf vervangen. Een rem afstellen, bandje plakken of klooien met je verlichting okey. Maar ik ga geen trappers aan een fiets zetten...Al moet dan ook redelijk eenvoudig zijn
october / november 2005 bij utrecht CS een isolator naar de knoppenquote:Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerkquote:Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Welke functie?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:14 schreef JDude het volgende:
Vandaag mijn eerste dag als NS-"medewerker" achter de rug!
Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:05 schreef MREn het volgende:
Ach, het kan erger: in een van van TGV-series was een installatiefout geslopen, waarmee het draadje van het wc-bezet-lampje in de 1e klasse gekoppeld was aan de noodrem.
Duurde nog verdomd lang voordat ze er achter waren waarom die stellen steeds om onverklaarbare reden stil stonden.
Stagiair bij Reizigers/Commercie in Rotterdam...quote:
Een noodrem op het toilet?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:
Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?
Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doequote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Een noodrem op het toilet?
Voor als je je mobieltje in de pot hebt laten flikkeren zeker.
Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet wetenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doe
Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:59 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet weten?
Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.
Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?
rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponerenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?
Niet pissen in wissels!quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
Ik doe precies hetzlefde hoorquote:Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponerenen na je behoefte weer mee nemen?
ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
kloptquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzlefde hoor
Alleen ik heb medelijden met de vrouwen.. en na het afsluiten van de doorloopkoppen kun je ook niet meer de hele trein door lopen op zoek naar een schone wc
Idd, niets is mooier dan datquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:25 schreef Tfz het volgende:
[..]
Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerk. Zonder gekheid: als het geijzeld heeft moet je eens 's ochtends vroeg bij het spoor gaan kijken. Een passerende trein is dan absoluut een bruut gezicht.
Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.quote:
In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd, niets is mooier dan dat. Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker
.
Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.
Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |