abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34337841
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is toch best knap als je er even over nadenkt...
sja :p aan de andere kant weer niet
  zondag 22 januari 2006 @ 18:18:21 #27
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34350478
De Enkhuizer jeugd heeft zich vannacht wederom van zijn beste kant laten zien: DDM is de hens gestoken, 650.000 euro schade.





foto's van http://www.brandweerenkhuizen.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=320
schade plm. 650.000 euro.
Ik hoop voor de daders dat ze met 50 man waren, anders krijgen ze nog een flinke kluif aan de afbetaling.

En in Geldrop nog een invalidebrug voor een IC gesmeten rond 11 uur gisteravond. Schade hier ongeveer een ton aan loc en spoor.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34352761
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef MREn het volgende:
De Enkhuizer jeugd heeft zich vannacht wederom van zijn beste kant laten zien: DDM is de hens gestoken, 650.000 euro schade.

[afbeelding]

[afbeelding]

foto's van http://www.brandweerenkhuizen.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=320
schade plm. 650.000 euro.
Ik hoop voor de daders dat ze met 50 man waren, anders krijgen ze nog een flinke kluif aan de afbetaling.

En in Geldrop nog een invalidebrug voor een IC gesmeten rond 11 uur gisteravond. Schade hier ongeveer een ton aan loc en spoor.
DDM-1 spul is imo toch gammele rommel wat voor geen meter zit, maar toch blijft t zonde!

verhalen die kosten zodat ze nieuwe treinen kunnen kopen strax \o/
pi_34360710
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
  zondag 22 januari 2006 @ 22:40:07 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34361329
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

DDM-1 spul is imo toch gammele rommel wat voor geen meter zit, maar toch blijft t zonde!

verhalen die kosten zodat ze nieuwe treinen kunnen kopen strax \o/
't Zit anders beter dan die klotezooi van een DD-AR met z'n herniabankjes...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 januari 2006 @ 22:40:51 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34361363
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
Ik dacht dat ze dit reden met Lint-materieel van Syntus. Maar 100% zeker weet ik het niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 januari 2006 @ 23:11:29 #32
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34362579
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
Wordt gereden door Syntus, met Lint's, kaartverkoop enkel in de trein zelf.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34362912
ook vreemd, zaterdag stopte de sneltrein roosendaal - zwolle ook in olst en wijhe, elk half uur, andersom 1 keer in het uur.
stond wel in de reisplanner, niet op de matrixborden of vertrekstaten op de stations..
dag
pi_34365024
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Zit anders beter dan die klotezooi van een DD-AR met z'n herniabankjes...
V-IRM bankes zijn best relaxed :/ alleen je kan er niet herlijk in onderuit zakken

3 captures van een DE-2 in action vind je hier
  maandag 23 januari 2006 @ 08:25:29 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_34368880
Kan iamand me vertellen waarom de ICRm tussen Haarlem Maastricht aan het eind meestal een DDM1. "Omdat er net te weinig plek is".. Het ziet er werkelijk zo dom uit. Vrij mooie ICRm rijtuigen, en aan 't eind een DDM1 rijtuig.

Nog nooit ingezeten overgens, maar 't lijkt me ook niet echt fijn om dat traject in een DDM1 te zitten.
Ik ben een beetje verwend met mn 1e klas vrijvervoer..
  maandag 23 januari 2006 @ 08:32:02 #36
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_34368940
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:54 schreef Carport het volgende:
Klopt inderdaad, maar toch is er geen enkele machinist die 'm voorbij het sein zet
Overigens zijn dit wat fotootjes van mijn Ypenburg-bezoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Er zijn overigens wel plannen om het sein misschien te verplaatsen. Het andere spoor kent trouwens ook een leuke: het sein is niet te zien vanaf het perron, oftewel de machinist moet op goed geluk vertrekken en hopen dat 'ie een paar honderd meter verder niet vast loopt. Ook hier is men aan het kijken voor een eventueel extra vertreklicht.
Op de vertrekstaten staan overigens de sporen 1 en 4 genoemd, maar op het station zelf zijn alleen een grote 1 en 2 te vinden.
De conducteur geeft 't vertrek bevel, dus 't maakt niet echt uit of de machinist het sein ziet. Als hij 'm alsnog door rood zou knallen zal hij snelgenoeg weer stil staan door de ATB.
Dus de conducteur moet ff lopen om te kijken of hij mag rijden.
pi_34369713
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:25 schreef blup het volgende:
Kan iamand me vertellen waarom de ICRm tussen Haarlem Maastricht aan het eind meestal een DDM1. "Omdat er net te weinig plek is".. Het ziet er werkelijk zo dom uit. Vrij mooie ICRm rijtuigen, en aan 't eind een DDM1 rijtuig.

Nog nooit ingezeten overgens, maar 't lijkt me ook niet echt fijn om dat traject in een DDM1 te zitten.
Ik ben een beetje verwend met mn 1e klas vrijvervoer..
uit vorig topic:
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.
[..]
Mag deel 11 er overigens bij, in de OP? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
  maandag 23 januari 2006 @ 10:54:08 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34371244
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:32 schreef blup het volgende:

[..]

De conducteur geeft 't vertrek bevel, dus 't maakt niet echt uit of de machinist het sein ziet. Als hij 'm alsnog door rood zou knallen zal hij snelgenoeg weer stil staan door de ATB.
Dus de conducteur moet ff lopen om te kijken of hij mag rijden.
Een trein kan zonder problemen door rood rijden met de huidige ATB, zo lang de machinist z'n dodeman maar blijft bedienen. Overigens: de machinist blijft verantwoordelijk voor het opvolgen van de seinen, ook al geeft de conducteur een vertrekbevel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34371373
Daarbij komt ook nog eens dat er achter het sein op Ypenburg een wissel ligt, anders zou er geen sein gestaan hebben. Het kan dus zijn dat er eerst nog een trein voorlangs moet. Vertrekt de machinist dan toch, kan je grote problemen krijgen. De ATB stopt 'm inderdaad niet, daarvoor rijdt de trein ook nog te langzaam.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:20:11 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34371896
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:58 schreef Carport het volgende:
Daarbij komt ook nog eens dat er achter het sein op Ypenburg een wissel ligt, anders zou er geen sein gestaan hebben. Het kan dus zijn dat er eerst nog een trein voorlangs moet. Vertrekt de machinist dan toch, kan je grote problemen krijgen. De ATB stopt 'm inderdaad niet, daarvoor rijdt de trein ook nog te langzaam.
't Is een heel raar gepositioneerd station, met die wissels nog net langs de perrons en zo. Alleen kun je die wissels ook niet een stukje naar achteren leggen, want daar zitten wat voedingskabels van het schakelstation dat er staat. Leuke klus!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34375492
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:38 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

uit vorig topic:
[..]

Mag deel 11 er overigens bij, in de OP? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de rest Ik laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
pi_34376166
Afgelopen nacht in heel interessante docu op NGC gezien. Ging over het trein ongeluk op Gare De Lyon in Parijs, 27 juni 1988...

Een warme zomermiddag, avondspits. Tevens net een nieuwe dienstregeling. Een vrouw zit in de trein van een buitenstadje richting Parijs. Ze komt er achter dat de trein opeens niet meer stopt op een tussengelegen station. Ze trekt aan de noodrem. Trein komt tot stilstand en ze stapt op dit station uit, en verdwijnt. De machinist en later ook de conducteur proberen de remmen weer los te krijgen, zodat ze verder kunnen rijden. Dit lukt niet van binnen uit, dus gaan ze aan de trein zelf sleutelen. Door een misverstand wordt de luchttoevoer per ongeluk afgesloten. Alleen weet de machinist dit niet. De remmen lijken weer te werken.

De trein rijdt verder met bijna een half uur vertraging. De machinist krijgt opdracht rechtstreeks door te rijden naar het eindstation in Parijs. Pas 2 km voor het station merkt hij dat de remmen het niet meer doen. Door de chaos die ontstaat wordt er niet goed doorgegeven aan de verkeersleiding dat de remmen het niet meer doen. De machinist zorgt er dan nog wel voor dat alle overige reizigers naar het laatste treindeel gaan, om vervolgens af te stevenen op een ramp.

Door talloze andere persoonlijke fouten van de verkeersleiding, maar vooral de machinist, stevent de trein af op een spoor waar al een tijdje een andere trein te wachten staat. De ramp was niet te overzien, zeker 56 doden en even zoveel gewonden.

Zeer indrukwekkende docu waarin het hele proces werd nagespeelt. Tot aan de klap aan toe.
pi_34379571
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

staat er al bij, maar onderaan ipv bij de rest Ik laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
copy de huidige OP?

pak een nieuw topicje / postje ergens

bewerk hem, preview heb. ist resultaat daar dan past je de hele meuk over de huidige OP heen
pi_34381358
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

copy de huidige OP?

pak een nieuw topicje / postje ergens

bewerk hem, preview heb. ist resultaat daar dan past je de hele meuk over de huidige OP heen
Ja weet ik, maar ik wacht liever op de nieuwe OP
  maandag 23 januari 2006 @ 16:35:28 #45
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34381951
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeer indrukwekkende docu waarin het hele proces werd nagespeelt. Tot aan de klap aan toe.
Prima, dan ga ik die straks eens kijken (heb 'em opgenomen)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 23 januari 2006 @ 16:44:21 #46
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34382271
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

staat er al bij, maar onderaan ipv bij de rest Ik laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar op de OP te editten, ik krijg steeds een error...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34382413
10 Februari op NGC, zelfde soort programma, dan over de ICE trein ramp bij Eschede (Duitsland)
pi_34382684
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:48 schreef Zug-Chef het volgende:
10 Februari op NGC, zelfde soort programma, dan over de ICE trein ramp bij Eschede (Duitsland)
die heb ik al zovaal op DC gezien :/
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar ik wacht liever op de nieuwe OP
die modjes van tegenwoordig liever lui dan moe
pi_34385137
quote:
idd leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')