sja :p aan de andere kant weer nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is toch best knap als je er even over nadenkt...
DDM-1 spul is imo toch gammele rommel wat voor geen meter zit, maar toch blijft t zonde!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef MREn het volgende:
De Enkhuizer jeugd heeft zich vannacht wederom van zijn beste kant laten zien: DDM is de hens gestoken, 650.000 euro schade.
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's van http://www.brandweerenkhuizen.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=320
schade plm. 650.000 euro.
Ik hoop voor de daders dat ze met 50 man waren, anders krijgen ze nog een flinke kluif aan de afbetaling.
En in Geldrop nog een invalidebrug voor een IC gesmeten rond 11 uur gisteravond. Schade hier ongeveer een ton aan loc en spoor.
't Zit anders beter dan die klotezooi van een DD-AR met z'n herniabankjes...quote:Op zondag 22 januari 2006 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DDM-1 spul is imo toch gammele rommel wat voor geen meter zit, maar toch blijft t zonde!
verhalen die kosten zodat ze nieuwe treinen kunnen kopen strax \o/
Ik dacht dat ze dit reden met Lint-materieel van Syntus. Maar 100% zeker weet ik het niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
Wordt gereden door Syntus, met Lint's, kaartverkoop enkel in de trein zelf.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik las net dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer sporadisch een trein rijdt tussen Arnhem en Emmerich. 4 treinen heen en weer in het weekend. Verzorgd door de Syntus. Iemand die weet of dit met syntus-treinen gereden wordt of met duitse materieel?
V-IRM bankes zijn best relaxed :/ alleen je kan er niet herlijk in onderuit zakkenquote:Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zit anders beter dan die klotezooi van een DD-AR met z'n herniabankjes...
De conducteur geeft 't vertrek bevel, dus 't maakt niet echt uit of de machinist het sein ziet. Als hij 'm alsnog door rood zou knallen zal hij snelgenoeg weer stil staan door de ATB.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:54 schreef Carport het volgende:
Klopt inderdaad, maar toch is er geen enkele machinist die 'm voorbij het sein zet
Overigens zijn dit wat fotootjes van mijn Ypenburg-bezoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zijn overigens wel plannen om het sein misschien te verplaatsen. Het andere spoor kent trouwens ook een leuke: het sein is niet te zien vanaf het perron, oftewel de machinist moet op goed geluk vertrekken en hopen dat 'ie een paar honderd meter verder niet vast loopt. Ook hier is men aan het kijken voor een eventueel extra vertreklicht.
Op de vertrekstaten staan overigens de sporen 1 en 4 genoemd, maar op het station zelf zijn alleen een grote 1 en 2 te vinden.
uit vorig topic:quote:Op maandag 23 januari 2006 08:25 schreef blup het volgende:
Kan iamand me vertellen waarom de ICRm tussen Haarlem Maastricht aan het eind meestal een DDM1. "Omdat er net te weinig plek is".. Het ziet er werkelijk zo dom uit. Vrij mooie ICRm rijtuigen, en aan 't eind een DDM1 rijtuig.
Nog nooit ingezeten overgens, maar 't lijkt me ook niet echt fijn om dat traject in een DDM1 te zitten.
Ik ben een beetje verwend met mn 1e klas vrijvervoer..
Mag deel 11 er overigens bij, in de OP? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.
[..]
Een trein kan zonder problemen door rood rijden met de huidige ATB, zo lang de machinist z'n dodeman maar blijft bedienen. Overigens: de machinist blijft verantwoordelijk voor het opvolgen van de seinen, ook al geeft de conducteur een vertrekbevel.quote:Op maandag 23 januari 2006 08:32 schreef blup het volgende:
[..]
De conducteur geeft 't vertrek bevel, dus 't maakt niet echt uit of de machinist het sein ziet. Als hij 'm alsnog door rood zou knallen zal hij snelgenoeg weer stil staan door de ATB.
Dus de conducteur moet ff lopen om te kijken of hij mag rijden.
't Is een heel raar gepositioneerd station, met die wissels nog net langs de perrons en zo. Alleen kun je die wissels ook niet een stukje naar achteren leggen, want daar zitten wat voedingskabels van het schakelstation dat er staat. Leuke klus!quote:Op maandag 23 januari 2006 10:58 schreef Carport het volgende:
Daarbij komt ook nog eens dat er achter het sein op Ypenburg een wissel ligt, anders zou er geen sein gestaan hebben. Het kan dus zijn dat er eerst nog een trein voorlangs moet. Vertrekt de machinist dan toch, kan je grote problemen krijgen. De ATB stopt 'm inderdaad niet, daarvoor rijdt de trein ook nog te langzaam.
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de restquote:Op maandag 23 januari 2006 09:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
uit vorig topic:
[..]
Mag deel 11 er overigens bij, in de OP? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
copy de huidige OP?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de restIk laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
Ja weet ik, maar ik wacht liever op de nieuwe OPquote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
copy de huidige OP?
pak een nieuw topicje / postje ergens
bewerk hem, preview heb. ist resultaat daar dan past je de hele meuk over de huidige OP heen
Prima, dan ga ik die straks eens kijken (heb 'em opgenomen)quote:Op maandag 23 januari 2006 13:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeer indrukwekkende docu waarin het hele proces werd nagespeelt. Tot aan de klap aan toe.
Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar op de OP te editten, ik krijg steeds een error...quote:Op maandag 23 januari 2006 13:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
staat er al bij, maar onderaan ipv bij de restIk laat de OP liever nu even met rust tot ik een complete OP aangereikt krijg, het edittenvan gigantische OP's kan namelijk problemen opleveren, en het zou zonde zijn als ik de hele OP vernaggel.
die heb ik al zovaal op DC gezien :/quote:Op maandag 23 januari 2006 16:48 schreef Zug-Chef het volgende:
10 Februari op NGC, zelfde soort programma, dan over de ICE trein ramp bij Eschede (Duitsland)
die modjes van tegenwoordigquote:Op maandag 23 januari 2006 16:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik wacht liever op de nieuwe OP
idd leuk!quote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk linkje:
Foto overzicht van de aanleg van de HSL-zuid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |