abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34385250
Da´s een flinke OP zeg Leuk topic
Oh, and that's a bad miss!
pi_34385255
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Jij krijgt het tenminste nog voor elkaar op de OP te editten, ik krijg steeds een error...
Klopt, daarom kun je de verse OP het beste hier in code neerzetten, of al word document naar me mailen ( aamiedema apenkont gmail punt com)
  maandag 23 januari 2006 @ 18:57:37 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34386692
quote:
Cool! Die link was ik kwijt! Stond al heel lang in m'n bookmarks, maar de url is veranderd! Thanks!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 januari 2006 @ 22:09:31 #54
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34394549
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Klopt, daarom kun je de verse OP het beste hier in code neerzetten, of al word document naar me mailen ( aamiedema apenkont gmail punt com)
Ik heb geen Word, ik krijg jeuk als ik dat moet gebruiken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34394663
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik heb geen Word, ik krijg jeuk als ik dat moet gebruiken.
op een text manier dat de tags niet worden vernaggeld
  maandag 23 januari 2006 @ 22:13:08 #56
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34394709
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

op een text manier dat de tags niet worden vernaggeld
Jah, das logisch

Ik heb 'em voor eigen gebruik ook wel ergens als wpd en/of txt, alleen nog geen tijd voor aanpassingen, ivm tentamens, verjaardagen, drukte op het werk enzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34394761
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Jah, das logisch

Ik heb 'em voor eigen gebruik ook wel ergens als wpd en/of txt, alleen nog geen tijd voor aanpassingen, ivm tentamens, verjaardagen, drukte op het werk enzo.
t komt wel, neem je tijd
pi_34437259
zijn we nu allemaal aan het wachten op een nieuwe OP?
pi_34440056
quote:
Wow Mooie fotoserie zeg
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:09:29 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34440246
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn we nu allemaal aan het wachten op een nieuwe OP?
Dan moet je flink doorposten, dan kunnen we in deeltje dertien beginnen met de nieuwe OP!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34446483
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan moet je flink doorposten, dan kunnen we in deeltje dertien beginnen met de nieuwe OP!
zit wat in.. maar om nou in mn 1tje 8 paginas vol te blaten is ook wat te
pi_34446838
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zit wat in.. maar om nou in mn 1tje 8 paginas vol te blaten is ook wat te
Ik hoef er maar 4
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:44:53 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34447159
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik hoef er maar 4
Als ik op pagina 7 ben, is het klaar. Zo, weer wat verder op weg...

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 25-01-2006 14:53:25 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34447863
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als ik op pagina 7 ben, is het klaar. Zo, weer wat verder op weg...
hmm mja :p als je t zo bekijkt wel

k mag vrijdag weer even met de trein mee \o/
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:09:04 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34447944
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm mja :p als je t zo bekijkt wel

k mag vrijdag weer even met de trein mee \o/
Is dat bijzonder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34448144
Lang leve de OV studentenkaart he
pi_34448560
Ik ook vrijdag. En zaterdag. En zondag... Misschien was het kiezen van de weekend OV toch handiger geweest ...
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:33:20 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34448809
Ik donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34449262
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef Duvel het volgende:
Ik donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag, etc.
whehe ooit lag er een spoorlijntje tussen mn woonplaats en mn school/stage plaats :/

alleen nu niet meer nu rijden er smerige afgedankte BUSSEN!
pi_34449789
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

whehe ooit lag er een spoorlijntje tussen mn woonplaats en mn school/stage plaats :/

alleen nu niet meer nu rijden er smerige afgedankte BUSSEN!
whehe, ik heb een fiets
pi_34450232
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

whehe, ik heb een fiets
ik ook! met 1 trapper dus die rijd niet meer
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:14:17 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34450326
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik ook! met 1 trapper dus die rijd niet meer
Op zich wel makkelijk als je maar één been zou hebben...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34450552
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op zich wel makkelijk als je maar één been zou hebben...
Moet je wel hopen dat de trapper wel op de goede kant zit
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:01:59 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34453904
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Thomas the Tankengine! De lachende loc!

Hoera, mijn 2000ste post!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34455751
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Moet je wel hopen dat de trapper wel op de goede kant zit
mischien moet ik er gewoon een stoomfiets van maken!

1 cylinder ofzo 8)
pi_34455752
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Moet je wel hopen dat de trapper wel op de goede kant zit
mischien moet ik er gewoon een stoomfiets van maken!

1 cylinder ofzo 8)
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:36:29 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34459178
Als je het twee keer post, wordt het een tweecilinder natuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34461623
Nu ik:


In Boedapest genomen..
pi_34461880
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:36 schreef Duvel het volgende:
Als je het twee keer post, wordt het een tweecilinder natuurlijk!
hm kunnen dat dubbelposten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 januari 2006 @ 22:05:33 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34462934
Maandagochtend weinig gemerkt van de stiptheidsacties bij arriva. Mn sneltrein was maar 7 minuten later dan aangegeven staat. Maar rond de tijd dat ik reis, net na de spits, is ie wel eens vaker iets later. Het zal mij benieuwen welke acties ze nu gaan uitvoeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_34464116
Stockholm


en een beetje wazig.. Hij reeds sneller weg dan me lief was..



En in de trein richting Arlana Airport (de foto´s genomen met 200km/h waren nog redelijk zuiver... Al was er weinig boeiends op te zien
pi_34525062


Spoorbrug bij het WTC (vroeger Frieslandhal)
pi_34578812
mkay tijd voor een reactie

vrijdag dus even van lelystad naar Goes getreind met een 45 min stop op DH HS

tot aan HS in de DD-AR stammen gezeten
toen in een V-IRM .. moesten we met een dubbele afgeladen V-IRM bij roosendaal maar even ons in 3x Plan V proppen ! goed kon ik wel mooi eerste klas zitten, controle doen ze dan toch niet, en ze riepen t ook wel om


bij bergen op zoom stapte er weer veel volk uit te druk?
pi_34581294
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken . Maar goed gister weer geluk gehad ongeveer , wou de trein van 16:40 nemen van uit Arnhem maar die bleek dus gecrached te zijn op een auto. Wie zet er een auto op de rails

Maar ja dan merk je pas wat voor stom bedrijf de NS is, niemand weet om 17:10 wat er gaat gebeuren. En zelfs om 18 uur toen ik met de gewone bus in dieren al was, wist niemand van de NS hoe lang het duurt. Nou lekker handig, wou s'avonds nog eff stappen...
Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan .
pi_34581578
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:

Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan .
Tsja, vroeger was 90% van de busbedrijven eigendom van de NS... Toen was het geen probleem.. Hiep hoi voor de privatisering dan maar he?
  zondag 29 januari 2006 @ 16:59:45 #87
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_34585249
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken .
Vertel mij wat
Maw: het zal wel 2006 worden...
  zondag 29 januari 2006 @ 17:48:55 #88
86072 thatsme
and That's you!
pi_34587096
Je moet wel zo snel ook allemaal buschaufeurs voor al die bussen zien te regelen. En er passen wel heel wat meer mensen in 1 trein als in een bus..
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_34588187
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:22 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
Tsja, vroeger was 90% van de busbedrijven eigendom van de NS... Toen was het geen probleem.. Hiep hoi voor de privatisering dan maar he?
Ehm, jaja. Dit is wel de meest grote kwatsj die ik ooit over "de privatisering" heb gehoord.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:40:36 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34588576
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:26 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ehm, jaja. Dit is wel de meest grote kwatsj die ik ooit over "de privatisering" heb gehoord.
Hé, Lucske is gekloond!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34588710
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:26 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ehm, jaja. Dit is wel de meest grote kwatsj die ik ooit over "de privatisering" heb gehoord.
Ik heb het over de privatisering van de busbedrijven, dit ter verduidelijking.
  zondag 29 januari 2006 @ 19:05:47 #92
83951 rashudo
project 2501
pi_34589252
Zwitserland is ook een leuk treinland.. zal even kijken of ik nog leuke foto's heb.
Their eyes opaque.
pi_34590524
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken . Maar goed gister weer geluk gehad ongeveer , wou de trein van 16:40 nemen van uit Arnhem maar die bleek dus gecrached te zijn op een auto. Wie zet er een auto op de rails

Maar ja dan merk je pas wat voor stom bedrijf de NS is, niemand weet om 17:10 wat er gaat gebeuren. En zelfs om 18 uur toen ik met de gewone bus in dieren al was, wist niemand van de NS hoe lang het duurt. Nou lekker handig, wou s'avonds nog eff stappen...
Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan .
jamaar ik wou in die V-IRM blijven zitten zat net zo lekker ! nee moeten we met zn alleen in een groepje Vtjes >:(
  zondag 29 januari 2006 @ 20:19:07 #94
83951 rashudo
project 2501
pi_34591491


Zwitserland heeft een heel handig OV systeem. Of in elk geval Zurich waar ik was. Het hele gebied is opgedeeld in zones, en je ticket geldt voor 1 of meerdere zones voor een bepaalde tijdsperiode. Als je dus voor je werk naar zone 5067 moet en je woont in zone 5065, moet je een ticket nemen van 9 uur die geldig is voor zones 5065, 5066 en 5067.

Je mag dan met al het OV (tram, trein, bus, boot) voor die periode binnen die zones reizen. Toen ik een reisje met een rondvaartboot over het meer nam, kon ik met die ticket ook weer terug naar het treinstation reizen met de tram. Heel grappig.
Their eyes opaque.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:22:50 #95
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34591617
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Tsja, vroeger was 90% van de busbedrijven eigendom van de NS... Toen was het geen probleem.. Hiep hoi voor de privatisering dan maar he?
Sorry hoor, maar wat een gelul.

Elke regio had zijn eigen busbedrijf, dat geen flikker te maken had met NS.
Regionaal van opzet, dus bijv. de TET
in Twente, RET in Rotterdam, FRAM in Friesland, GADO in Groningen, BBA in Brabant, ZuidOoster in Eindhoven/Limburg, etc. etc.
Later zijn al deze bedrijven samen gaan werken in VSN (met uitzondering van GVB, RET, HTM en GVU - niet gek aangezien VSN stond voor Verenigd Streekvervoer Nederland).

Om een of andere reden moest die zaak na vele jaren gesplitst worden, in dit geval in VSN-1 en VSN-2. De ene viel uit elkaar, de ander werd hernoemd in Connexxion.

Pas sinds de aanbestedingen zijn er echt multimodale bedrijven als Connexxion, Syntus en Arriva die zowel bus- als treindiensten verzorgen in een gebeid, terwijl vroeger iederen tramlijn door een andere maatschappij werd geexploiteerd, de bussen vaak ook nog eens door een ander bedrijf, en dan nog een ander bedrijf voor de treinen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34591717
Dat Zwitserse systeem lijkt erg veel op ons Strippenkaartsysteem dus? Daar heb je ook zones en tijdslimieten. Binnen Rotterdam of Den Haag bv. mag je ook gebruik maken van alle vervoermogelijkheden zolang je binnen de zones en tijdsduur blijft.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:31:59 #97
83951 rashudo
project 2501
pi_34591944
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:25 schreef Carport het volgende:
Dat Zwitserse systeem lijkt erg veel op ons Strippenkaartsysteem dus? Daar heb je ook zones en tijdslimieten. Binnen Rotterdam of Den Haag bv. mag je ook gebruik maken van alle vervoermogelijkheden zolang je binnen de zones en tijdsduur blijft.
Ja.. alleen dan veel duidelijker, en je koopt het pas wanneer je het nodig hebt en je maakt zelf de tijdsperiode uit. Tenminste.. ik vond hun zoneverdeling duidelijker als bij ons

De treinen waren ook verdeeld in 'lijnen'. Bij mijn hotel reed lijn S5 en S6 langs, dus als ik terug wilde hoefde ik niet moeilijk naar tijden te gaan kijken, maar gewoon kijken aan welk spoor lijn S5 stopt. Heel duidelijk en intuitief.
Their eyes opaque.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:34:15 #98
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34592018
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef Brembo het volgende:
Tjah je zou maar in de Plan T van Zwolle naar Roosendaal zitten, als je dan 2,5 uur in zit ben je gebroken . Maar goed gister weer geluk gehad ongeveer , wou de trein van 16:40 nemen van uit Arnhem maar die bleek dus gecrached te zijn op een auto. Wie zet er een auto op de rails
Ik moest van Den Bosch naar Enschede of Ljouwert, en zag van te voren al dat er een aanrijding was geweest, dus ben lekker over Utrecht gegaan (is toch even snel tenslotte).

Als er mat'64 opduikt in tussen Roosendaal of Zwolle, reis ik om via Utrecht, mn rug moet nog langer mee.
quote:
Maar ja dan merk je pas wat voor stom bedrijf de NS is, niemand weet om 17:10 wat er gaat gebeuren. En zelfs om 18 uur toen ik met de gewone bus in dieren al was, wist niemand van de NS hoe lang het duurt. Nou lekker handig, wou s'avonds nog eff stappen...
Mooist vind ik eigenlijk nog wel dat het onmogelijk lijkt om binnen 1 uur een bus te krijgen, terwijl conexxion bussen zat staan .
Dan moet je je voor de gein eens verdiepen in hoe snel je bussen kan regelen. Die chauffeurs zitten echt niet allemaal nuchter thuis met een bus voor de deur te wachten tot NS belt.

Als er een aanrijding gebeurt (ik meen rond 16:45), is het natuurlijk dat er eerst moet worden gekeken naar de ernst ervan. Een gemiddelde aanrijding kost zo'n twee uur, vandaar dat ook in eerste instantie op TT7751 werd vermeld dat in de loop van de avond weer treinverkeer mogelijk zou zijn. Het zal wel erger geweest zijn, want toen in rond 20:30 in Deventer was, was de prognose inmiddels onduidelijk. Dat een willekeurig NS'er niet weet hoe lang het duurt, lijkt me nogal logisch als die niet weet hoe erg iets er aan toe is?

Pas als duidelijk is dat de verstoring langer duurt dan de gemiddelde aanrijtijd van vervangend busvervoer (reken maar snel op 1 a 1,5 uur), wordt er busvervoer besteld. Het is niet zo dat Connexxion dan maar zijn hele stalling leeg rijdt, omdat er landelijke contracten zijn over welke bedrijven zorgen voor het vervangend vervoer.

Ik ga er van uit dat Arriva, Syntus en Connexion eigen bussen inzetten, wat NS-I voor contracten heeft wet ik niet, maar NS-R heeft voor het noordelijk deel van het land een contract met Connexxion en in het zuiden met BBA.
Deze hebben weer constracten met touringcarbedrijven, aangezien hun eigen chauffeurs over het algemeen of aan het werk zijn, of dat al gedaan hebben en dus agv arbeidstijdenregelgeving niet zomaar op kunnen komen dragen.

Natuurlijk kan NS-R wel besluiten om op alle grote stations altijd een vloot bussen klaar te hebben staan, maar dat moet ook betaald worden natuurlijk...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34592094
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een gelul.

Elke regio had zijn eigen busbedrijf, dat geen flikker te maken had met NS.
Regionaal van opzet, dus bijv. de TET
in Twente, RET in Rotterdam, FRAM in Friesland, GADO in Groningen, BBA in Brabant, ZuidOoster in Eindhoven/Limburg, etc. etc.
Later zijn al deze bedrijven samen gaan werken in VSN (met uitzondering van GVB, RET, HTM en GVU - niet gek aangezien VSN stond voor Verenigd Streekvervoer Nederland).

Om een of andere reden moest die zaak na vele jaren gesplitst worden, in dit geval in VSN-1 en VSN-2. De ene viel uit elkaar, de ander werd hernoemd in Connexxion.

Pas sinds de aanbestedingen zijn er echt multimodale bedrijven als Connexxion, Syntus en Arriva die zowel bus- als treindiensten verzorgen in een gebeid, terwijl vroeger iederen tramlijn door een andere maatschappij werd geexploiteerd, de bussen vaak ook nog eens door een ander bedrijf, en dan nog een ander bedrijf voor de treinen.
Ik had juist begrepen dat in de jaren '50 de NS alle regionale vervoerders opkocht?
  zondag 29 januari 2006 @ 20:54:22 #100
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34592882
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik had juist begrepen dat in de jaren '50 de NS alle regionale vervoerders opkocht?
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.

Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.

Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis (zodat je niet zoals in Ljouwert 20 minuten kan gaan staan blauwbekken als je met de IC aan komt en met de bus verder wil, die pas om -35 vertrekken; heb er gisteren weer gestaan...), net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')