abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34592954
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.

Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.

Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis, net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
  zondag 29 januari 2006 @ 21:02:06 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34593205
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
Tientallen busvervoerders betwijfel ik toch echt, maar als je extra info hebt, gooi maar neer.

De enige onderneming die NS onder zich had was de ATO, die alleen ergens rond Nijverdal/Wierden reed. Daar werd inderdaad van Gend en Loos aan toegevoegd.

Later wat meer bedrijfjes gekocht en alles ondergebracht in ABS, wat eigenlijk gewoon een houdstermaatschappij (aandelen bezit streekvervoer) was voor aandelen, later VSN geworden.
Maar de rol van NS was niet veel meer dan die van aandeelhouder, de exploitatie was zelfstandig.

Het feit dat NS (groot)aandeelhouder was van Telfort, wil ook niet zeggen dat ze zich bezig houden met mobiele telefonie. Het is gewoon een belegging.

[ Bericht 9% gewijzigd door MREn op 29-01-2006 21:07:16 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34597863
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.

Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.

Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis (zodat je niet zoals in Ljouwert 20 minuten kan gaan staan blauwbekken als je met de IC aan komt en met de bus verder wil, die pas om -35 vertrekken; heb er gisteren weer gestaan...), net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaah tot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
  zondag 29 januari 2006 @ 23:22:13 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34598905
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaah tot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
Jawel, maar gezien het verband met busvervoer doelde ik op met vermogen om als moederbedrijf bv. een dochterbedrijf of een bedrijsdivisie aan te kunnen sturen, NS stuurde helemaal niets aan bij NoordNed (en ook niet bij Telfort), maar was alleen financieel zaakhebbende.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34599175
Tsja, de autobusmaatschappijen in de jaren '50 zijn ook niet mijn sterkste punt, ik kan me wel rot gaan zoeken in mn boeken, maar daar krijgt de NS op dit moment geen bussen van

En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
  zondag 29 januari 2006 @ 23:43:34 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34599642
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.

Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.

Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34599692
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
pi_34599829
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.

Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.

Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
  maandag 30 januari 2006 @ 00:39:35 #109
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601597
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst.
De TET niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 30 januari 2006 @ 00:41:39 #110
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601647
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Zal gaan schelen als de treinen vanaf Zwolle in een mooi halfuurspatroon gaan tijden. Geeft Arriva ook een prima reden om het stadsbusvervoer op te trekken naar 4/2 keer per uur ipv die ongelofelijk irritante 20min-interval.

En de die-hards mogen nog zoeken naar een Arriva-lijn met de mensonterende frequentie van eens per 70 minuten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34601707
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
pi_34601749
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren .
pi_34601805
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren .
Het wordt nog dit jaar verkocht, waarschijlijk aan Deutsche Bahn.
  maandag 30 januari 2006 @ 00:50:38 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601877
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?

Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.

Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 30 januari 2006 @ 00:51:49 #115
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601906
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren .
Het feit dat de staat eigenaar is, wil niet zeggen dat alle werknemers van bedrijven waarvan de staat aandeelhouder is direct ambtenaren zijn. En dat is maar goed ook.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34602140
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?

Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.

Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
in ons dorp woonden 979 mensen
pi_34605699
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
pi_34621128
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Hier zijn ze ook beroerd onlogisch :/

ene half uur rijden ze met zn 3n over de snelwegen zonder de tussen liggende dorpen, en t andere doen ze al die grafdorpen aan :|
  maandag 30 januari 2006 @ 19:36:32 #120
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34622764
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Dan heb je wel bussen maar kan je met de verkeerde trein 's avonds en in het weekend alsnog 20 minuten in de kou staan...

Kom dan in Enschede wonen, aankomst treinen om 20/28/32 en 50/58/02 (respectievelijk uit Gronau, Zwolle en Deventer) en de bussen vertrekken in de avond om 09/39 en overdag gewoon 6 keer in 't uur (02/12/22/32/42/52), tussen de spitsen en voor de ochtendspits 4x per uur (09/24/39/54).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34624175
Ga in * wonen, en neem een fiets
pi_34625512
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:10 schreef the_disheaver het volgende:
Ga in * wonen, en neem een fiets
maak jij hem ff?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:47:52 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34625963
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maak jij hem ff?
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34626988
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
En ga dan naar een sociaal maatschappelijke fietsenzaak waardoor het nog goedkoper kan

Maar vooral de achterband, die ga ik echt neit zelf vervangen. Een rem afstellen, bandje plakken of klooien met je verlichting okey. Maar ik ga geen trappers aan een fiets zetten...Al moet dan ook redelijk eenvoudig zijn

Om ff ontopic te komen: Ik heb mijn 3 treinreisjes eral weer opzitten.. En weinig beleefd helaas... Alleen vreemde personen die wel op een erg vreemde manier proberen contact met je te krijgen
pi_34627425
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Cornjum ook geod?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')