Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.
Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.
Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis, net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Tientallen busvervoerders betwijfel ik toch echt, maar als je extra info hebt, gooi maar neer.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaahquote:Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.
Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.
Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis (zodat je niet zoals in Ljouwert 20 minuten kan gaan staan blauwbekken als je met de IC aan komt en met de bus verder wil, die pas om -35 vertrekken; heb er gisteren weer gestaan...), net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Jawel, maar gezien het verband met busvervoer doelde ik op met vermogen om als moederbedrijf bv. een dochterbedrijf of een bedrijsdivisie aan te kunnen sturen, NS stuurde helemaal niets aan bij NoordNed (en ook niet bij Telfort), maar was alleen financieel zaakhebbende.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaahtot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarquote:Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.
Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.
Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
De TET niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst.
Zal gaan schelen als de treinen vanaf Zwolle in een mooi halfuurspatroon gaan tijden. Geeft Arriva ook een prima reden om het stadsbusvervoer op te trekken naar 4/2 keer per uur ipv die ongelofelijk irritante 20min-interval.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenarenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
Het wordt nog dit jaar verkocht, waarschijlijk aan Deutsche Bahn.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren.
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
Het feit dat de staat eigenaar is, wil niet zeggen dat alle werknemers van bedrijven waarvan de staat aandeelhouder is direct ambtenaren zijn. En dat is maar goed ook.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren.
in ons dorp woonden 979 mensenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?
Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.
Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
Kerel kom in Leeuwarden wonen danquote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Hier zijn ze ook beroerd onlogisch :/quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan heb je wel bussen maar kan je met de verkeerde trein 's avonds en in het weekend alsnog 20 minuten in de kou staan...quote:Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
maak jij hem ff?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:10 schreef the_disheaver het volgende:
Ga in * wonen, en neem een fiets![]()
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.quote:
En ga dan naar een sociaal maatschappelijke fietsenzaak waardoor het nog goedkoper kanquote:Op maandag 30 januari 2006 20:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
Cornjum ook geod?quote:Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |