abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34592954
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.

Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.

Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis, net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
  zondag 29 januari 2006 @ 21:02:06 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34593205
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
Tientallen busvervoerders betwijfel ik toch echt, maar als je extra info hebt, gooi maar neer.

De enige onderneming die NS onder zich had was de ATO, die alleen ergens rond Nijverdal/Wierden reed. Daar werd inderdaad van Gend en Loos aan toegevoegd.

Later wat meer bedrijfjes gekocht en alles ondergebracht in ABS, wat eigenlijk gewoon een houdstermaatschappij (aandelen bezit streekvervoer) was voor aandelen, later VSN geworden.
Maar de rol van NS was niet veel meer dan die van aandeelhouder, de exploitatie was zelfstandig.

Het feit dat NS (groot)aandeelhouder was van Telfort, wil ook niet zeggen dat ze zich bezig houden met mobiele telefonie. Het is gewoon een belegging.

[ Bericht 9% gewijzigd door MREn op 29-01-2006 21:07:16 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34597863
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.

Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.

Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis (zodat je niet zoals in Ljouwert 20 minuten kan gaan staan blauwbekken als je met de IC aan komt en met de bus verder wil, die pas om -35 vertrekken; heb er gisteren weer gestaan...), net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaah tot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
  zondag 29 januari 2006 @ 23:22:13 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34598905
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaah tot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
Jawel, maar gezien het verband met busvervoer doelde ik op met vermogen om als moederbedrijf bv. een dochterbedrijf of een bedrijsdivisie aan te kunnen sturen, NS stuurde helemaal niets aan bij NoordNed (en ook niet bij Telfort), maar was alleen financieel zaakhebbende.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34599175
Tsja, de autobusmaatschappijen in de jaren '50 zijn ook niet mijn sterkste punt, ik kan me wel rot gaan zoeken in mn boeken, maar daar krijgt de NS op dit moment geen bussen van

En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
  zondag 29 januari 2006 @ 23:43:34 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34599642
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.

Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.

Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34599692
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
pi_34599829
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.

Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.

Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
  maandag 30 januari 2006 @ 00:39:35 #109
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601597
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst.
De TET niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 30 januari 2006 @ 00:41:39 #110
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601647
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Zal gaan schelen als de treinen vanaf Zwolle in een mooi halfuurspatroon gaan tijden. Geeft Arriva ook een prima reden om het stadsbusvervoer op te trekken naar 4/2 keer per uur ipv die ongelofelijk irritante 20min-interval.

En de die-hards mogen nog zoeken naar een Arriva-lijn met de mensonterende frequentie van eens per 70 minuten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34601707
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
pi_34601749
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren .
pi_34601805
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren .
Het wordt nog dit jaar verkocht, waarschijlijk aan Deutsche Bahn.
  maandag 30 januari 2006 @ 00:50:38 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601877
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?

Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.

Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 30 januari 2006 @ 00:51:49 #115
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34601906
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren .
Het feit dat de staat eigenaar is, wil niet zeggen dat alle werknemers van bedrijven waarvan de staat aandeelhouder is direct ambtenaren zijn. En dat is maar goed ook.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34602140
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?

Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.

Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
in ons dorp woonden 979 mensen
pi_34605699
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
pi_34621128
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaar Wij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Hier zijn ze ook beroerd onlogisch :/

ene half uur rijden ze met zn 3n over de snelwegen zonder de tussen liggende dorpen, en t andere doen ze al die grafdorpen aan :|
  maandag 30 januari 2006 @ 19:36:32 #120
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34622764
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Dan heb je wel bussen maar kan je met de verkeerde trein 's avonds en in het weekend alsnog 20 minuten in de kou staan...

Kom dan in Enschede wonen, aankomst treinen om 20/28/32 en 50/58/02 (respectievelijk uit Gronau, Zwolle en Deventer) en de bussen vertrekken in de avond om 09/39 en overdag gewoon 6 keer in 't uur (02/12/22/32/42/52), tussen de spitsen en voor de ochtendspits 4x per uur (09/24/39/54).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34624175
Ga in * wonen, en neem een fiets
pi_34625512
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:10 schreef the_disheaver het volgende:
Ga in * wonen, en neem een fiets
maak jij hem ff?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:47:52 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34625963
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maak jij hem ff?
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34626988
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
En ga dan naar een sociaal maatschappelijke fietsenzaak waardoor het nog goedkoper kan

Maar vooral de achterband, die ga ik echt neit zelf vervangen. Een rem afstellen, bandje plakken of klooien met je verlichting okey. Maar ik ga geen trappers aan een fiets zetten...Al moet dan ook redelijk eenvoudig zijn

Om ff ontopic te komen: Ik heb mijn 3 treinreisjes eral weer opzitten.. En weinig beleefd helaas... Alleen vreemde personen die wel op een erg vreemde manier proberen contact met je te krijgen
pi_34627425
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Cornjum ook geod?
  FOK!fotograaf maandag 30 januari 2006 @ 21:50:34 #126
73911 ultra_ivo
pi_34628920
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:09 schreef the_disheaver het volgende:

Maar vooral de achterband, die ga ik echt neit zelf vervangen. Een rem afstellen, bandje plakken of klooien met je verlichting okey. Maar ik ga geen trappers aan een fiets zetten...Al moet dan ook redelijk eenvoudig zijn
Ik heb bijna een keer een achterwiel moeten omvlechten in de trein Budapest-Wenen-Keulen.
pi_34634350
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Sport doet leven
pi_34634847
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
october / november 2005 bij utrecht CS een isolator naar de knoppen sloeg ook steeds vonk over, best leuk om te zien maar t zal schijnbaar geen kwaad kunne

bovenleidingen breken toch wel
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:14:13 #129
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34635417
Vandaag mijn eerste dag als NS-"medewerker" achter de rug!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34635740
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerk . Zonder gekheid: als het geijzeld heeft moet je eens 's ochtends vroeg bij het spoor gaan kijken. Een passerende trein is dan absoluut een bruut gezicht.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 01:04:21 #131
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34636632
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:14 schreef JDude het volgende:
Vandaag mijn eerste dag als NS-"medewerker" achter de rug!
Welke functie?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:44:07 #132
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_34640241
Afgelopen zondag 'n noodrem trekkertje gehad tussen Utrecht - Heerlen..
We waren net weg uit Utrecht CS, en plots gingen we remmen.. En mensen die wat vaker met de trein rijzen voelen gelijk aan 't wat hardere remmen dat 't niet klopt.. We hadden een IRM die kan als hij wil best hard remmen ..

iig, wij dus remmen, en met een klap sta je stil. in eerste instantie dacht ik dat we een rood sijn hadden die de machinist telaat zag oid. Leek me vrij onlogische plek om stil te staan voor een sijn, dus toen dacht ik eerder aan een zondags spingertje. Bleef een minuutje stil, toen de conducteur door de intercom.. "Goedemiddag damens en heren, iemand in het achterste treinstel heeft aan de noodrem getrokken, we moeten even op onderzoek uit voor we verder kunnen.

Ik was op dat moment bij die HC. 't probleem was dat we niet in 't goede treinstel zaten. Hij belde de conducteur die wel in dat treinstal zat om te kijken wat er was. Die vond de getrokken noodrem, maar niemand die wist waarom er getrokken was. Die conducteur had de noodrem met de sleutel weer terug gedraaid, remmen pompte met veel kabaal weer vol lucht, en we konde dus reis weer vervolgen. Op denbosch gingen we naar 't achterste treinstel om daar te kijken. Nou bleek er dus wel 'n wazige vent alleen in die 1e klas coupé te zitten, maar die ontkende in alle aarde iets gedaan te hebben. Ook had hij niets gezien. Je kunt hem verder dan niet zoveel maken..

Even later tussen Den Bosch - Eindhoven liep hij weg uit de 1e klas coupé. Toen was 't eigelijk al 1en1=2 dat hij 't dus was.

Maybe perongeluk, 't blijkt dat sommige mensen die voor de 1e keer in een IRM zitten denken dat het een WC is. Het liftje wat daar zit voor de cathering. Dat je dan aan een grote rode hendel trekt om 't deurtje open te krijgen is een 2e....
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:05:56 #133
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34653746
Ach, het kan erger: in een van van TGV-series was een installatiefout geslopen, waarmee het draadje van het wc-bezet-lampje in de 1e klasse gekoppeld was aan de noodrem.
Duurde nog verdomd lang voordat ze er achter waren waarom die stellen steeds om onverklaarbare reden stil stonden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:41:33 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34654780
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:05 schreef MREn het volgende:
Ach, het kan erger: in een van van TGV-series was een installatiefout geslopen, waarmee het draadje van het wc-bezet-lampje in de 1e klasse gekoppeld was aan de noodrem.
Duurde nog verdomd lang voordat ze er achter waren waarom die stellen steeds om onverklaarbare reden stil stonden.
Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  FOK!fotograaf dinsdag 31 januari 2006 @ 18:42:18 #135
73911 ultra_ivo
pi_34654808
lijkt me meer de alarmknop.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:53:21 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34664522
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

Welke functie?
Stagiair bij Reizigers/Commercie in Rotterdam...
Ga aan de slag met de zgn. verplaatstingstijdfactor... concurrentie tussen auto en trein.
Uitzoeken hoe de verhoudingen tussen deze twee liggen op bepaalde trajecten, op welke trajecten is er met een paar minuten minder reistijd of bijv. een rechtstreekse verbinding ipv een overstap, extra reizigerspotentieel te behalen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:55:07 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34664587
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:

Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?
Een noodrem op het toilet?
Voor als je je mobieltje in de pot hebt laten flikkeren zeker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34664678
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Een noodrem op het toilet?
Voor als je je mobieltje in de pot hebt laten flikkeren zeker.
Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doe


Waarom is er trouwens niet een duidleijk verbod op staand plassen in de trien?
pi_34664707


[ Bericht 52% gewijzigd door Alexxxxx op 31-01-2006 23:00:19 (:@) ]
pi_34664770
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:

Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doe
Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet weten ?
pi_34664804
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:59 schreef SNArky het volgende:

[..]

Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet weten ?
Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.
pi_34664871
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.
Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?
pi_34664940
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?
Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?
pi_34672660
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?
rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponeren en na je behoefte weer mee nemen?

ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:58:50 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34673641
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
Niet pissen in wissels!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34673709
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet pissen in wissels!
nee schijten
pi_34677312
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponeren en na je behoefte weer mee nemen?

ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
Ik doe precies hetzlefde hoor

Alleen ik heb medelijden met de vrouwen.. en na het afsluiten van de doorloopkoppen kun je ook niet meer de hele trein door lopen op zoek naar een schone wc
pi_34677811
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzlefde hoor

Alleen ik heb medelijden met de vrouwen.. en na het afsluiten van de doorloopkoppen kun je ook niet meer de hele trein door lopen op zoek naar een schone wc
klopt valt me nog mee dat ze niet in de wasbakjes besmeuren met eigengemaakte chocoladesaus
pi_34701234
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:25 schreef Tfz het volgende:

[..]

Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerk . Zonder gekheid: als het geijzeld heeft moet je eens 's ochtends vroeg bij het spoor gaan kijken. Een passerende trein is dan absoluut een bruut gezicht.
Idd, niets is mooier dan dat . Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker .

Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.

Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
  donderdag 2 februari 2006 @ 01:04:46 #150
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34702793
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee schijten
Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')