Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.
Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.
Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis, net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Tientallen busvervoerders betwijfel ik toch echt, maar als je extra info hebt, gooi maar neer.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat heb je toch echt mis. De NS is eigenaar geweest van vele tientallen kleine busvervoeders. Zelfs Van Gend en Loos is decennia lang een NS dochter geweest.
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaahquote:Op zondag 29 januari 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan het begin van de 19e eeuw aardig wat lokale spoor vervoerders op zijn gegaan in/gekocht door/failliet gegaan en vervangen door NS, maar busvervoer heeft NS nooit gedaan.
Tegenwoordig wordt de kwaliteit van een dienstverlening -in mijn ogen- te veel bepaald door de vele onzinnige eisen die een opdrachtgever stelt.
Prima aansluitingen van/naar treinen is een prima eis (zodat je niet zoals in Ljouwert 20 minuten kan gaan staan blauwbekken als je met de IC aan komt en met de bus verder wil, die pas om -35 vertrekken; heb er gisteren weer gestaan...), net als het feit dat onder normale omstandigheden ook in de spits iedere reiziger moet kunnen zitten, het hebben van lagevloerbussen is dat niet, het verplicht gebruik van busbanen evenmin.
Jawel, maar gezien het verband met busvervoer doelde ik op met vermogen om als moederbedrijf bv. een dochterbedrijf of een bedrijsdivisie aan te kunnen sturen, NS stuurde helemaal niets aan bij NoordNed (en ook niet bij Telfort), maar was alleen financieel zaakhebbende.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
noordned was een samenhangsel van NS en Arriva, vroegaahtot NS dr geen belang meer in had
dus :w noordned!
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
En al kregen ze het wel: alsof arriva/noordned of syntus zo snel bussen heeft als er plots een trein uit valt.... de chauffeurs moeten van huis komen, bus moet uit de remise, als er al een bus is, en zovoort, enzovoort
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarquote:Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ik denk dat een essentieel verschil is dat de hoeveelheden reizigers die Syntus heeft (met uitzondering voor Ah-Dtc dan) zijn prima met een of twee bussen te redden. Voor Arriva geldt dat ook goeddeels.
Mijn verhaal sloeg ook vooral op het contract-gedeelte, en ik denk niet dat Arriva/Syntus die hebben.
Gisteren nog wel last van een agressieve Fries, die stond al 20 minuten op zn bus te wachten, en ging dus wellicht zijn laatste aansluiting naar -ik meen- Deinum missen, dus die was goed pissig. Onze chauffeur kwam niet verder dan zeggen dat ie er ook niets aan kon doen, terwijl ik denk dat het bellen van de verkeersleiding toch het minste is wat je voor zo'n klant kan doen. Maar goed, klant bracht het ook niet allemaal even netjes. Dus na enige minuten stond die kerel buiten te vloeken, chauffeur gooit deur dicht en kachelt met zn middelvinger omhoog weer weg terwijl die kerel een paar keer tegen de bus schopt.
De TET niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst.
Zal gaan schelen als de treinen vanaf Zwolle in een mooi halfuurspatroon gaan tijden. Geeft Arriva ook een prima reden om het stadsbusvervoer op te trekken naar 4/2 keer per uur ipv die ongelofelijk irritante 20min-interval.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenarenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:44 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is simpel:
Alle busbedrijven die nu samen Connexxion vormen waren vroeger van de NS (al waren er ook lokale en provinciale aandeelhouders), een grote overheids vervoers dienst. Er hoorden er meer bij maar die zijn niet bij Connexxion ondergbracht maar direkt aan Arriva verkocht. Connexxion is nu een overheids deelneming onder het min. van financien.
Het wordt nog dit jaar verkocht, waarschijlijk aan Deutsche Bahn.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren.
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?quote:Op maandag 30 januari 2006 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:
waren het maar stadsbussen waar we mee moesten... streekbussen die nog maar eens in de twee uur gingen, en op zondag helemaal niet
Het feit dat de staat eigenaar is, wil niet zeggen dat alle werknemers van bedrijven waarvan de staat aandeelhouder is direct ambtenaren zijn. En dat is maar goed ook.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nog simpeler het is allemaal nog van de staat! Stelletje ambtenaren.
in ons dorp woonden 979 mensenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Bestaat dat nog in Nederland dan? Frequenties lager dan eens per uur (spitslijnen ed. uitgezonderd)?
Wat ik van Fryslan gewend ben, rijdt alleen nog minimaal eens per uur, met dan 's avonds taxibusjes. Maar rijden deed het wel. Alleen het buurtbusje Gorredijk-Bakkeveen niet, maar met enig doorstappen is dat ook nog wel op enige loopafstand (als in 3km) van een andere halte.
Maar ik geloof dat het meeste leed wel veroorzaakt is doordat in het kader van de bezuinigingen de provincie de grens voor verplichting bediending van 250 inwoners naar 1000 heeft verhoogd.
Kerel kom in Leeuwarden wonen danquote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Hier zijn ze ook beroerd onlogisch :/quote:Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De bustijden hier in Fryslân zijn dan ook uitermate beroerd sinds dik een jaarWij zijn daardoor zelfs verhuisd....
Dan heb je wel bussen maar kan je met de verkeerde trein 's avonds en in het weekend alsnog 20 minuten in de kou staan...quote:Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
maak jij hem ff?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:10 schreef the_disheaver het volgende:
Ga in * wonen, en neem een fiets![]()
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.quote:
En ga dan naar een sociaal maatschappelijke fietsenzaak waardoor het nog goedkoper kanquote:Op maandag 30 januari 2006 20:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn mensen die daar hun beroep van hebben gemaakt, en die maken voor een schappelijk bedrag waar ik het niet zelf voor ga doen, je fiets weer.
Nieuwe band en nieuwe ketting kan voor 30 euro al, daar ga ik iet zelf voor klooien.
Cornjum ook geod?quote:Op maandag 30 januari 2006 09:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel kom in Leeuwarden wonen dan
Ik heb bijna een keer een achterwiel moeten omvlechten in de trein Budapest-Wenen-Keulen.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:09 schreef the_disheaver het volgende:
Maar vooral de achterband, die ga ik echt neit zelf vervangen. Een rem afstellen, bandje plakken of klooien met je verlichting okey. Maar ik ga geen trappers aan een fiets zetten...Al moet dan ook redelijk eenvoudig zijn
october / november 2005 bij utrecht CS een isolator naar de knoppenquote:Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerkquote:Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef VikingGold het volgende:
Ik sta heel vaak op Amsterdam Centraal, gewoon te wachten op de trein, maar als je dan een beetje oplet zie je vaak flinke fonken van de bovenleiding afspatten, zeg maar net als dat ding wat de trein met de bovenleiding verbind langs een bepaald deel gaat. Maar die vonken komen echt tot de grond. Is dat niet gevaarlijk ofzo, of kan dat niet voorkomen worden?
Welke functie?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:14 schreef JDude het volgende:
Vandaag mijn eerste dag als NS-"medewerker" achter de rug!
Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:05 schreef MREn het volgende:
Ach, het kan erger: in een van van TGV-series was een installatiefout geslopen, waarmee het draadje van het wc-bezet-lampje in de 1e klasse gekoppeld was aan de noodrem.
Duurde nog verdomd lang voordat ze er achter waren waarom die stellen steeds om onverklaarbare reden stil stonden.
Stagiair bij Reizigers/Commercie in Rotterdam...quote:
Een noodrem op het toilet?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:
Zat er op de toiletten van de IRM-treinstellen niet ook een noodrem die door passagiers weleens voor de spoelknop werd aangezien?
Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doequote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Een noodrem op het toilet?
Voor als je je mobieltje in de pot hebt laten flikkeren zeker.
Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet wetenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben altijd als de dood dat mn fototoestel in de pot flikkert als ik in de trein mijn behoefte doe
Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:59 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waarom maak je dan foto's van het doen van je behoefte in de trein? Of wil ik dat niet weten?
Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ik alleen in de trein reis, neem ik mn fototoetel liever mee dan dat ik het in de coupé laat liggen.
Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Heb je er dan geen touwtje omheen? En ik neem aan dat ie niet in je broekzak past?
rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponerenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb m in een hoesje aan mn broeksriem hangen. Maar ja, die gaat los op het toilet he?
Niet pissen in wissels!quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
Ik doe precies hetzlefde hoorquote:Op woensdag 1 februari 2006 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
rugzakje me nemen in die in de doch vaak ongebruikt schone wasbak deponerenen na je behoefte weer mee nemen?
ik ga altijd zitten als de schoonheid van de WC t toelaat..
en anders breekt nood de wet, en dan wordt t niet schoner
richten is moeilijk als je heen en weer wordt geslingerd
kloptquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzlefde hoor
Alleen ik heb medelijden met de vrouwen.. en na het afsluiten van de doorloopkoppen kun je ook niet meer de hele trein door lopen op zoek naar een schone wc
Idd, niets is mooier dan datquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:25 schreef Tfz het volgende:
[..]
Neu, ach. Zet de stofzuiger maar eens aan (liefst een wat oudere) en trek dan de stekker uit het stopcontact. Ook vuurwerk. Zonder gekheid: als het geijzeld heeft moet je eens 's ochtends vroeg bij het spoor gaan kijken. Een passerende trein is dan absoluut een bruut gezicht.
Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |