Als je kinderen hebt betekent dat toch niet dat het hele leven in het teken van je kinderen staat?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zorg dragen voor kinderen is ook werk.. Denk je echt dat het zo makkelijk is ?
Wat is er mis met kinderen verzorgen.
Waarom is dat minder waard en minderwaardig aan klanten bedienen in een winkel biijv.
Of patienten verzorgen in een ziekenhuis.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:13 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.muttie.nl/Poging%202.wav
Die Mutant....
Zing jij 's wat in.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..].
Wanneer doet hij mee met idols?
De helden die ons land verdedigenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:19 schreef Tafkahs het volgende:
Politieke Slowchat - 834
68 botsingen door een uit de hand gelopen legeroefening![]()
Welke debiel gaat er nou rookpotten gebruiken bij mist![]()
Ik heb gelukkig geen mic.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:18 schreef RichardQuest het volgende:
Zing jij 's wat in.
Ik sms voor Mutantquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://www.muttie.nl/Poging%202.wav
Die Mutant....
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ten_tegen_links.htmlquote:Een alumnivereniging van de UCLA (universiteit van Californië) looft een beloning uit aan studenten die video-opnamen of collegedictaten kunnen leveren waaruit “extreem-linkse” denkbeelden van professoren naar voren komen. Op de website van de vereniging staat een lijst met dertig namen van de “radicaalste” professoren. De vereniging zegt bezorgd te zijn dat de professoren lestijd gebruiken om “George Bush en het bedrijfsleven” zwart te maken. Een van de dertig professoren, Peter McLaren, vindt het lijken op de jaren 50. “Toen was het McCarthy die op dezelfde wijze op communisten joeg.” Behalve propagandistisch is het ook een domme zet van de alumnivereniging: inmiddels zijn een aantal belangrijke leden van de vereniging opgestapt uit protest tegen deze hetze.
Mijn stem krijgen ze landelijk in 2007 niet.quote:Wiegel staat vierkant achter Van Aartsen
Gepubliceerd op donderdag 19 januari 2006
DEN HAAG (ANP) - Voormalig VVD-leider Wiegel staat ,,vierkant achter Jozias van Aartsen'' en zijn kandidatuur voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Wiegel heeft dat donderdag bekendgemaakt.
Hij reageert op de commotie die woensdag ontstond over een initiatief van afdelingsvoorzitter Blom van de VVD in Alphen aan den Rijn. Die is een actie begonnen om Wiegel te bewegen zich kandidaat te stellen als VVD-lijsttrekker. Blom zegt al positieve reacties te hebben gekregen van 200 van de bijna 500 VVD-afdelingen.
Partijvoorzitter Van Zanen van de VVD noemde het initiatief van Blom woensdag ,,buitengewoon stom''. Volgens hem wekt de actie de indruk dat de VVD geen vertrouwen heeft in haar aanvoerder Van Aartsen. Van Aartsen zelf wilde woensdag niet reageren, maar liet donderdag weten ,,verheugd'' te zijn over de verklaring van Wiegel.
Wiegel leidde de VVD in de jaren '70 en was in het kabinet Van Agt-1 vicepremier. Daarna verliet hij de Haagse politiek, maar hij bleef bij de liberale achterban zeer populair. Hij heeft de afgelopen tijd wel eens gezinspeeld op een terugkeer naar Den Haag, maar zei daar steeds bij op ,,een passsend moment'' zijn beslissing kenbaar te zullen maken.
Van het lijsttrekkerschap lijkt Wiegel met zijn verklaring van donderdag definitief af te zien. Maar over de mogelijkheid dat hij in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van mei 2007 wordt gepresenteerd als de kandidaat-premier van de VVD laat hij zich niet uit.
Z'n leeftijd valt nog best mee geloof ikquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef RichardQuest het volgende:
De Wiegelsaurus! Dadelijk krijgen we nog Sharon-taferelen....
Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.quote:Commotie over interview topmilitair Berlijn
Het interview met Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn in Elsevier van deze week heeft in politiek Den Haag tot beroering geleid. Zijn uitspraak over de bemoeienis van Tweede-Kamerleden met de operationele details van de Nederlandse missie naar Afghanistan is bij een aantal kamerleden in het verkeerde keelgat geschoten.
De woorden van Berlijn zijn volgens D66 'zeer onverstandig', de SP vindt Berlijn 'te badinerend' en GroenLinks noemt 'de badinerende toon zeer verbazingwekkend'.
Berlijn zegt in Elsevier het niet zo'n goed idee te vinden 'als kamerleden in allerlei militaire overwegingen treden. Dan ontstaat een situatie dat mensen in de Haagse fauteuil een column lezen en opeens extra troepen of bewapening willen sturen'.
Politiek verantwoordelijk
D66-kamerlid Bert Bakker zegt dat het uiteindelijk de Kamer is die politiek verantwoordelijk is voor het wel of niet uitzenden van militairen. Bakker geeft toe dat politici geen deskundigen zijn, maar dat zij wel de politieke keuze maken. 'Daarbij spelen allerlei factoren een rol, inclusief de militaire.' Het kamerlid vindt dat Berlijn de politiek maar beter aan de politiek kan overlaten.
SP-kamerlid Harry van Bommel is het wel eens met de uitspraak van de commandant, maar hij vindt dat Berlijn zich te neerbuigend uitlaat over hoe kamerleden tot een beslissing komen. 'Het is echt niet zo dat wij ons baseren op een column in de krant.' GroenLinks vindt de uitlatingen van Berlijn onbegrijpelijk.
Geen probleem
VVD-kamerlid Hans van Baalen staat achter de opmerkingen van Berlijn en vindt het ook geen probleem dat Berlijn deze nu openlijk heeft uitgesproken.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:51 schreef du_ke het volgende:
Eigenlijk moet het leger gewoon op eigen houtje kunnen beslissen wat ze aanvallen nietwaar?
zo te lezen hebben we weer een nieuwe politieke partij erbijquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.
Blijkbaar moet dat heilige huisje onaangetast blijven.
Aan de andere kant is het zo dat wanneer er bodybags terug worden gestuurd er direct wordt gewezen naar het binnenhof. Die worden er op afgerekend. Lekker makkelijk lullen door Gen. Berlijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.
Blijkbaar moet dat heilige huisje onaangetast blijven.
Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochtenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd. Het voornemen om daar te gaan kijken was natuurlijk hilarisch, gelukkig is dat niet realiseerbaar.
Dat was een foutje. Het idee leefde bij de Amerikanen dat het zo was, maar het is rechtgezet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochten.
Slim hoor, zo'n bijstandsuitkering van 550 euri in de maand. Echt een vetpot.quote:Nóg eens 30% zijn zogenaamde 'slimmeriken'. Zij frauderen niet maar kunnen wel werken. Alleen hebben ze liever een uitkering.
Ik heb net zoveel vertrouwen in de militaire inlichtingendiensten als in politici.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochten.
Je gelooft alle info van de militaire inlichtingendiensten?
Daarom zouden alle partijen, net als D66, te rade moeten gaan bij experts om hun mening te vormen of deze missie zinvol is, maar dan wel zélf de afweging maken. Ze zijn immers terecht verantwoordelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd.
Sommigen zijn liever lui dan moequote:Op donderdag 19 januari 2006 13:59 schreef pberends het volgende:
'50% bijstandtrekkers kan zo aan het werk'
[..]
Slim hoor, zo'n bijstandsuitkering van 550 euri in de maand. Echt een vetpot.
Maar wij hebben geen 150 militaire experts in de Kamer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:04 schreef RichardQuest het volgende:
Daarom zouden alle partijen, net als D66, te rade moeten gaan bij experts om hun mening te vormen of deze missie zinvol is, maar dan wel zélf de afweging maken. Ze zijn immers terecht verantwoordelijk.
En je wordt meer met rust gelaten dan dat je zou werken..quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]
En daarom moeten ze het durven om experts vragen te stellen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar wij hebben geen 150 militaire experts in de Kamer.
Ze zijn tegen. Duidelijke mening me dunkt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:11 schreef MrX1982 het volgende:
Daarnaast D'66 die een mening gaat vormen lijkt me sowieso een contradictie.
Klopt beter dan een werkbezoek in dat gebied.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:12 schreef RichardQuest het volgende:
En daarom moeten ze het durven om experts vragen te stellen.
Is dat eensgezind?quote:Ze zijn tegen.
Dat bedrag heb je ook binnen met een paar dagen in de week uitzendwerk volgens mijquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:12 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
En je wordt meer met rust gelaten dan dat je zou werken..
Is dat nodig dan, er zitten waarschijnlijk niet eens 150 strategen bij het MinDef. Wel genoeg Generaals van alle rangen, maar om die nou gelijk als strateeg aan te merkenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar wij hebben geen 150 militaire experts in de Kamer.
Ja, dat heeft volgens mij weinig zin. Ze zullen gewoon hun best doen hun huidige positie aan te dikken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Klopt beter dan een werkbezoek in dat gebied.
Ja.quote:
Ik waag het te betwijfelen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ze stemmen uiteindelijk gewoon toe, ondanks de grootspraak van nu.
Alsof dat nieuw is.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:59 schreef pberends het volgende:
Krijgen die bijstand?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Alsof dat nieuw is.
Groot gedeelte is gewoon lui en daarom zouden uitkeringen en bijstandsuitkering gewoon maximaal 1 jaar verstrekt moeten worden behalve voor mensen die echt niet kunnen werken, denk aan chronisch zieken en gehandicapten.
Ik wacht met smart op de terugkeer van de dienstplichtquote:'Kansarme jongeren drillen in kazernes'
Uitgegeven: 19 januari 2006 14:08
DEN HAAG - Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken ziet wel iets in het idee van voorzitter De Boer van de Taskforce Jeugdwerkloosheid om kansloze jongeren zonder werk of opleiding in een kazerneachtige omgeving discipline bij te brengen. "Hij begrijpt de gedachte", aldus zijn woordvoerster.
Er zijn ongeveer 40.000 van die kansarme jongeren, aldus De Boer. Het kabinet heeft vorig jaar al toegezegd dat gemeenten dropouts tot en met 23 jaar terug naar school kunnen sturen. Hij wil weigerachtige jongeren onder hen kunnen aanpakken. Eén-op-één-begeleiding is niet mogelijk omdat het om grote aantallen gaat. Daarom pleit De Boer ervoor hen in grote groepen op te vangen om hen discipline bij te brengen. Dat moet hen klaarstomen voor school of werk.
Kazernes
De Boer denkt daarbij aan kazernes die Defensie wil ontruimen. Hij heeft daarover al verkennende gesprekken gevoerd. Hij denkt aan een training van driekwart jaar tot een jaar. Het geld dat hiervoor nodig is, is er volgens De Boer. Zowel gemeenten als het Rijk hebben een budget hiervoor.
De Boer komt met zijn idee in de week dat het Sociaal en Cultureel Planbureau naar buiten bracht dat van de allochtone jongeren 40 procent werkloos is. "Dan moeten we niet alleen roepen wat een probleem dat is, maar ook iets doen", stelt de Boer.
Goede aarde
Zijn idee valt bij een meerderheid in de Tweede Kamer wel in goede aarde. Het moet wel goed worden uitgewerkt, stelt VVD-Kamerlid Örgu. En het moet om echte dropouts gaan. Het CDA vindt het naadloos aansluiten bij de mogelijkheid voor gemeenten jongeren tot 23 jaar een leerplicht op te leggen. Wie zich daar aan onttrekt, kan zo worden aangepakt, meent CDA-Kamerlid Hijum. Ook de PvdA ziet er wel iets in. Maar belangrijk is ook dat werknemers die kansarme jongeren perspectief bieden beloond worden en werkgevers die discrimineren een boete krijgen, vindt Tweede-Kamerlid Bussemaker.
GroenLinks vindt het idee echter kortzichtig. De probleemjongeren kunnen beter aan het werk worden gezet in de bouw van nieuwe jeugdcentra in probleemwijken, dan geïsoleerd worden in kazernes op het platteland.
Gelukkig is dat werkbezoek niet haalbaar in zo'n korte tijd.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:17 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, dat heeft volgens mij weinig zin. Ze zullen gewoon hun best doen hun huidige positie aan te dikken.
Brinkhorst is toch voor de missie?quote:Ja.
We zullen het zien. D'66 staat niet bekend om een sterke ruggengraat.quote:Ik waag het te betwijfelen.
Volgens mij mag je niet zoveel bijverdienen, iets van 150 ~ 200 euro per maand ofzo. Wat denk jij dan ?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat bedrag heb je ook binnen met een paar dagen in de week uitzendwerk volgens mij.
Het gaat erom dat al die luie figuren geen (bijstands)uitkering zouden mogen ontvangen omdat de mensen die het echt nodig hebben dan benadeeld worden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef RichardQuest het volgende:
Krijgen die bijstand?
Lijkt me een erg goed idee, ik pleit er al jaren voor en een algemene dienstplicht zou ook niet verkeerd zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hihi
[..]
Ik wacht met smart op de terugkeer van de dienstplicht
Maak je geen zorgen, de sociale dienst heet allang niet meer sociaal, dat is de dienst werk en inkomen, over een paar jaar heet het de belastingdienst.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al die luie figuren geen (bijstands)uitkering zouden mogen ontvangen omdat de mensen die het echt nodig hebben dan benadeeld worden.
Dat betekend dus ook dat jij voor je nummer dient op te komenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Lijkt me een erg goed idee, ik pleit er al jaren voor en een algemene dienstplicht zou ook niet verkeerd zijn.
De militairen gaan toch pas in oktober?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gelukkig is dat werkbezoek niet haalbaar in zo'n korte tijd.
Yep, maar die zit niet in de kamer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
Brinkhorst is toch voor de missie?
Ze hebben vaak ingeleverd, maar ik denk dat ze hier tegen stemmen. Dat hoeft in principe nog geen crisis op te leveren...quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
We zullen het zien. D'66 staat niet bekend om een sterke ruggengraat.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:24 schreef Tafkahs het volgende:
Maak je geen zorgen, de sociale dienst heet allang niet meer sociaal, dat is de dienst werk en inkomen, over een paar jaar heet het de belastingdienst.
Als deze groep dan wordt aangepakt lijkt me dat een goede zaak.quote:De 30% 'slimme bijstandprofiteurs' worden door Work2 'trajecttijgers' genoemd. Ze glippen heel behendig door de mazen van het systeem. Ze kennen de wetgeving vaak beter dan hun klantmanager bij de Sociale Dienst. Dit soort mensen hebben meerdere trajecten doorlopen en kennen het klappen van de zweep. Ze kunnen werken, mankeren niets, maar prefereren de bijstand boven een werkend bestaan.
Mwa, ik geloof niet dat iemand het leuk vindt om in de bijstand te zitten....quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al die luie figuren geen (bijstands)uitkering zouden mogen ontvangen omdat de mensen die het echt nodig hebben dan benadeeld worden.
Sir, yes, sir.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat betekend dus ook dat jij voor je nummer dient op te komen![]()
Blijkbaar de 30% groep wel. Vrij hoog nogquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:26 schreef RichardQuest het volgende:
Mwa, ik geloof niet dat iemand het leuk vindt om in de bijstand te zitten....
Dienstplicht?. Ik wil m'n hersenen graag houden, dus nee dank je....
Daar is men al hard mee bezig, de voorwaarden om ziek te zijn, ligt 'm in de statistieken. Bijvoorbeeld een burn-out, waar je een paar jaar nog iets over hoorde onder jongeren, dat bestaat niet meer, jongeren zijn namelijk niet voor niets jong, die herstellen wel wat makkelijker.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
Als deze groep dan wordt aangepakt lijkt me dat een goede zaak.
Ik denk dat werken makkelijker is dan dit, en het levert meer geld op.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar de 30% groep wel. Vrij hoog nog.
Hoewel dit een lokaal onderzoek is ben ik benieuwd naar landelijke cijfers.
Wees blij dat er mensen zijn die vechten voor vrijheid. Hoe denk je dat jij in de vrijheid leeft waarin je nu leeft?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:27 schreef RichardQuest het volgende:
Ik snap militairen niet, ze wagen hun leven om de mening van een ander kracht bij te zetten....
Door amerikaanse actionfigures te kopenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wees blij dat er mensen zijn die vechten voor vrijheid. Hoe denk je dat jij in de vrijheid leeft waarin je nu leeft?
Ik vecht wel voor m'n eigen mening, niet voor die van een ander.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wees blij dat er mensen zijn die vechten voor vrijheid. Hoe denk je dat jij in de vrijheid leeft waarin je nu leeft?
Nee, ik zit er al een tijdje niet meer bij, dus dat hoef je niet tegen me te zeggen. Laat staan dat dat gebeurt in een dienstplichtig leger hier. Gaat veels te moeilijk met een jonkel in je muilquote:
Dat bedoel ik met een paar dagen in de week uitzendwerk zit je al boven het bijstandsbedrag waarom dan al die moeite doen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet zoveel bijverdienen, iets van 150 ~ 200 euro per maand ofzo. Wat denk jij dan ?
Neuh want CDA/VVD verkopen zich wel weer aan de LPFquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De militairen gaan toch pas in oktober?
[..]
Yep, maar die zit niet in de kamer.
[..]
Ze hebben vaak ingeleverd, maar ik denk dat ze hier tegen stemmen. Dat hoeft in principe nog geen crisis op te leveren...
550 + 150 = ook maar 700 euries hoor...quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met een paar dagen in de week uitzendwerk zit je al boven het bijstandsbedrag waarom dan al die moeite doen?
Jongeren zouden onder normale omstandigheden ook geen uitkeringen horen te ontvangen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:29 schreef Tafkahs het volgende:
Daar is men al hard mee bezig, de voorwaarden om ziek te zijn, ligt 'm in de statistieken. Bijvoorbeeld een burn-out, waar je een paar jaar nog iets over hoorde onder jongeren, dat bestaat niet meer, jongeren zijn namelijk niet voor niets jong, die herstellen wel wat makkelijker.
Eigen verantwoordelijkheid, dat is wat Balkenende 2 al die propageert en dit is daar zo'n voorbeeld van.
Ghehe, kan 'ie de verzekeraar gaan NLP'enquote:Ratelband 'helemaal ziek' van crash
Een garagehouder uit Arnhem heeft de half miljoen euro kostende Bugatti EB 110 van Emile Ratelband in de prak gereden. "Nog nooit zat er iemand anders achter het stuur en dan gebeurt dit", zo verzucht de 'Tjakka'-goeroe. De zijkant van de blauwe bolide zit flink in elkaar en de onderkant is fors toegetakeld.
Het ongeluk gebeurde gisterochtend op de Batavierenweg bij stadion Gelredome. Een medewerkers van het garagebedrijf was met de wagen onderweg naar de keuring bij de RDW. De 33-jarige man uit Terborg zegt geslipt te zijn terwijl hij met normale snelheid reed. "Ik heb echt niet te hard gereden. Ik was net opgetrokken bij de verkeerslichten en reed gelijk met een andere auto. Toen gleed ik opeens naar links. Over de paaltjes heen." Hij wil onder geen beding zijn naam noemen. "Dan kan ik m'n zaak wel sluiten."
"Ik ben er helemaal ziek van", zegt Ratelband. "Ik vroeg tevoren nog aan de garage of ze de auto niet beter op een aanhanger naar de keuring konden brengen. Maar de garagehouder zei dat hij 'm er wel naar toe zou rijden. En dan gebeurt dit. Er heeft nog nooit iemand anders achter het stuur gezeten." Hij gelooft niks van het verhaal van de garagehouder. "Dat kan helemaal niet. Die auto is een four wheel drive en kan 320 kilometer per uur rijden. Die kan niet zomaar van de weg raken. Of er moet olie liggen."
Aan aanklagen denkt Ratelband niet. "Dat heeft geen zin. Bovendien mag ik ervan uitgaan dat hij 'm niet expres in elkaar heeft gereden." De wagen was goed verzekerd.
Ik bedoelde ook te zeggen dat 'normaal' een relatief begrip isquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jongeren zouden onder normale omstandigheden ook geen uitkeringen horen te ontvangen.
En de PvdA zal ook wel om te kopen zijn met een of andere sociale maatregel....om een wat bredere steun te krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh want CDA/VVD verkopen zich wel weer aan de LPF.
We snappen elkaar niet helemaal geloof ikquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
550 + 150 = ook maar 700 euries hoor...
Dus je begint je eigen oorlog indien nodig?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:30 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vecht wel voor m'n eigen mening, niet voor die van een ander.
Waar is de discipline toch geblevenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Nee, ik zit er al een tijdje niet meer bij, dus dat hoef je niet tegen me te zeggen. Laat staan dat dat gebeurt in een dienstplichtig leger hier. Gaat veels te moeilijk met een jonkel in je muil
Weet je, ik ken aardig wat bijstandgerechtigden, waarvan je direct zou zeggen dat die best kunnen werken. Dat kunnen ze ook. Dat willen ze ook. Maar om een of andere reden (massale werkloosheid had er iets mee te maken) zijn ze na school of studie niet aan het werk gekomen, en zijn ze nu 45, en al 20 jaar werkloos.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
Alleenstaanden zonder kinderen in de bijstand krijgen ¤ 571,-. Terecht om inkomensval te beperken, maar een alleenstaande in de bijstand kan altijd werken.
O , ok. Ik telde de huursubsidie, de OZB belasting, de waterschapsbelasting, de bijzondere bijstand even niet meequote:Op donderdag 19 januari 2006 14:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
We snappen elkaar niet helemaal geloof ik.
Ik bedoel dat je beter een paar dagen in de week kan werken dan een uitkering aan kan vragen. Scheelt je een hoop gezeik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neuro-Lingu%C3%AFstisch_Programmerenquote:
En dat zijn de prettigste mensen in de omgangquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Weet je, ik ken aardig wat bijstandgerechtigden, waarvan je direct zou zeggen dat die best kunnen werken. Dat kunnen ze ook. Dat willen ze ook. Maar om een of andere reden (massale werkloosheid had er iets mee te maken) zijn ze na school of studie niet aan het werk gekomen, en zijn ze nu 45, en al 20 jaar werkloos.
Die komen niet aan de slag.
En uit pure zelfbescherming hechten zij er ook al lang niet meer aan. Het kost je je geestelijke gezondheid als je je 20 jaar gefrustreerd zit op te vreten, of voor de tv gaat hangen.
Dus doen ze vrijwilligerswerk, worden kunstenaar, spelen in bandjes, en drinken veel bier.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dus je begint je eigen oorlog indien nodig?
Je hebt de NatRes nog steeds. En elk persoon die ooit gedient heeft is in feite reservist.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef Tafkahs het volgende:
bestaan de reservisten eigenlijk nog? Die gasten hadden het altijd wel goed, betaald een beetje trainen en nooit opgeroepen worden, maar wel een leuk extraatje er aan overhouden![]()
En dus moet je die op een of andere manier reïntegreren. Er is geen massale werkeloosheid meer, en teren op andermans geld vind ik asociaal.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Weet je, ik ken aardig wat bijstandgerechtigden, waarvan je direct zou zeggen dat die best kunnen werken. Dat kunnen ze ook. Dat willen ze ook. Maar om een of andere reden (massale werkloosheid had er iets mee te maken) zijn ze na school of studie niet aan het werk gekomen, en zijn ze nu 45, en al 20 jaar werkloos.
Die komen niet aan de slag.
En uit pure zelfbescherming hechten zij er ook al lang niet meer aan. Het kost je je geestelijke gezondheid als je je 20 jaar gefrustreerd zit op te vreten, of voor de tv gaat hangen.
Dus doen ze vrijwilligerswerk, worden kunstenaar, spelen in bandjes, en drinken veel bier.
neuro linguistisch programmeren, bekendste beoefenaar die Tsjakka-roeper.quote:
Een mening vormen is ook niet erg maar als je militair bent dien je gewoon te gehoorzamen. Anders moet je niet in het leger gaanquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:39 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Ik zou niet met een oorlog mee kunnen doen zonder er een mening over te hebben of er zelfs tegen te zijn. Nogal een maf idee om het pistool van iemand anders te zijn.
Van Baalen is reservist.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef Tafkahs het volgende:
bestaan de reservisten eigenlijk nog? Die gasten hadden het altijd wel goed, betaald een beetje trainen en nooit opgeroepen worden, maar wel een leuk extraatje er aan overhouden![]()
Maar je gaat je leven toch niet wagen over iets waarvan je zelf niet weet of het wel zinvol is?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een mening vormen is ook niet erg maar als je militair bent dien je gewoon te gehoorzamen. Anders moet je niet in het leger gaan.
Cool. Kun je weigeren als men je vraagt om op vakantie naar Afghanistan te gaan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je hebt de NatRes nog steeds. En elk persoon die ooit gedient heeft is in feite reservist.
Ik ben op klein verlof bv.
Lui zijn is nog relatiever.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:34 schreef Tafkahs het volgende:
Ik bedoelde ook te zeggen dat 'normaal' een relatief begrip is
Dat kan jij wel vinden, maar de werkelijkheid is niet zo inschikkelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En dus moet je die op een of andere manier reïntegreren. Er is geen massale werkeloosheid meer, en teren op andermans geld vind ik asociaal.
Iedereen mag bij de Nationale Reserve, je hoeft er niet voor gedient te hebben. En je mag best weigeren daar je toch nooit zal worden uitgezonden, het is wdb net iets anders dan de Gardisten in de VSquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Cool. Kun je weigeren als men je vraagt om op vakantie naar Afghanistan te gaan?![]()
En mag je daar ook bij als je nooit in het leger hebt gezeten?
Ik betwijfel het, als puntje bij paaltje komt en ze minder geld krijgen voor niks doen komen ze misschien wel hun bed uit...quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan jij wel vinden, maar de werkelijkheid is niet zo inschikkelijk.
Joh, je zou de inhoud van zo'n VNO-NCW cursus eens moeten zien. Wannabe managers mogen dan een weekje brallen op de Veluwe tegen een torenhoog tarief. Waarschijnlijk NLP'en ze daar de hele dag..quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
neuro linguistisch programmeren, bekendste beoefenaar die Tsjakka-roeper.
Gaat ervan uit dat je je hersens kan programmeren met oefeningen en daardoor reacties bij jezelf kan oproepen / onderdrukken naar eigen wens. Ofzo.
Erg zweverig. Was een tijdje in op mijn afdeling, waar allerlei mensen een drieweekse cursuis op kosten van de baas -in hotel aan zee, met doorbetaald loon- hebben gevolgd. Lang leve het bedrijfsleven.![]()
ja, dit zijn dezelfde argumenten als een meetlint langs je lul leggen om te kijken of ie gegroeid isquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Lui zijn is nog relatiever.
Zeker als een uitkering wordt stopgezet. Kijken hoe lui die figuren dan nog zijn.
Krijg jij er een vergoeding voor?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Iedereen mag bij de Nationale Reserve, je hoeft er niet voor gedient te hebben. En je mag best weigeren daar je toch nooit zal worden uitgezonden, het is wdb net iets anders dan de Gardisten in de VS
Dat heeft meer met communisme te maken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:46 schreef DionysuZ het volgende:
door domme schapen die in het leger zitten en gewoon orders opvolgen heeft Kim Jong-Il nog zoveel macht, of welke andere dictator dan ook.
Als het goed is wel, ben zelf geen NatResser, heb er wel ooit aan zitten denken, maar mijn toekomst is nog te onhelder.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Krijg jij er een vergoeding voor?
Zo kom je die 20 jaar als werkloze wel doorquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:46 schreef Tafkahs het volgende:
ja, dit zijn dezelfde argumenten als een meetlint langs je lul leggen om te kijken of ie gegroeid is
Hoe sterk zou dictatoriaal communisme zijn zonder militarisme?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat heeft meer met communisme te maken.
a walk in the park, toch?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als het goed is wel, ben zelf geen NatResser, heb er wel ooit aan zitten denken, maar mijn toekomst is nog te onhelder.
Hoe vrij zou Europa nu zijn zonder militair ingrijpen van de geallieerden?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe sterk zou communisme zijn zonder militarisme?
Hoe vrij zou Europa zijn als Hitler geen militairen had?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe vrij zou Europa nu zijn zonder militair ingrijpen van de geallieerden?
De meeste die ik ken komen met plezier hun bed uit, en verrichten ook arbeid. Alleen niet betaald. Kom daar maar eens om bij de gemiddelde loonslaaf. "Als het niet betaalt steek ik geen poot uit", is dan meer gebruikelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, als puntje bij paaltje komt en ze minder geld krijgen voor niks doen komen ze misschien wel hun bed uit...
Hoe mooi zou de wereld zijn zonder mensen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:52 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe vrij zou Europa zijn als Hitler geen militairen had?
En je bent oproepbaar om in tijden van nood strategische punten in het land te beveiligen. Of om te helpen bij rampen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
a walk in the park, toch?![]()
Het schijnt dat je bij Assen met rookpotten mag spelen![]()
Dat zou een wereld zijn zonder mensen. Maar militairen lossen alleen problemen op die andere militairen veroorzaken, of ze zijn ervoor om de bevolking het leven zuur te maken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe mooi zou de wereld zijn zonder mensen?
ze zijn er ook voor dijkdoorbrakenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat zou een wereld zijn zonder mensen. Maar militairen lossen alleen problemen op die andere militairen veroorzaken, of ze zijn ervoor om de bevolking het leven zuur te maken.
Gemiddelde reservist is te lelijk voor dat mokkeltjequote:Op donderdag 19 januari 2006 14:57 schreef MrX1982 het volgende:
[[url=http://img41.imagevenue.com/loc72/th_c55_roderick16.jpg]afbeelding][/URL]
Bevrijd me uit deze sauna, eerste missie voor de reservisten.
Dat is dus de NatRes.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ze zijn er ook voor dijkdoorbraken
Ik zeg niet dat ze per definitie lui zijn, maar als ze onbetaald werk doen kunnen ze ook betaald werk doen. Onbetaald werk kan ook buiten betaald werk verlopen, voetbalvereniging leven ervanquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
De meeste die ik ken komen met plezier hun bed uit, en verrichten ook arbeid. Alleen niet betaald. Kom daar maar eens om bij de gemiddelde loonslaaf. "Als het niet betaalt steek ik geen poot uit", is dan meer gebruikelijk.
Ik ben geen voorstander van het systeem dat we nu hebben, of beter gezegd: de uitvoering, want het creëert mensen die ongewild (ook van hun uit gezien) buiten een belangrijk deel van de maatschappij komen te staan.
Maar wie nu eenmaal aan die kant beland is, in ons systeem, is niet per definitie een luie uitvreter.
Gemiddeld mokkeltje geeft compensatiepunten voor uniform & schietgeweer, toch?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gemiddelde reservist is te lelijk voor dat mokkeltje
Oorlog is nooit leuk maar soms wel noodzakelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:57 schreef RichardQuest het volgende:
Dat zou een wereld zijn zonder mensen. Maar militairen lossen alleen problemen op die andere militairen veroorzaken, of ze zijn ervoor om de bevolking het leven zuur te maken.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ze zijn er ook voor dijkdoorbraken
Valt nog best wel tegen, hoewel.....quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Gemiddeld mokkeltje geeft compensatiepunten voor uniform & schietgeweer, toch?
Ze zit natuurlijk niet echt in de sauna, reservisten moeten ook hun tijd doorkomenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Gemiddelde reservist is te lelijk voor dat mokkeltje
moet je alleen wel zo'n betaalde baan vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie lui zijn, maar als ze onbetaald werk doen kunnen ze ook betaald werk doen. Onbetaald werk kan ook buiten betaald werk verlopen, voetbalvereniging leven ervan.
Als de mensheid wat slimmer was geweest in de jaren '40 was er helemaal geen oorlog omdat mensen dan beter weten dan domweg orders opvolgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oorlog is nooit leuk maar soms wel noodzakelijk.
De bevrijding van Europa is niet mogelijk geweest zonder militair ingrijpen daarom vind ik pacifisme ook lafjes omdat je daarbij uitgaat dat de mens lief is en lief is voor elkaar. Een gebrek aan mensenkennis en geschiedenis is dan nog licht uitgedrukt.
Mwa, als je echt wil is er wel werk te vinden hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
moet je alleen wel zo'n betaalde baan vinden natuurlijk.
Ja, die mensen zouden dan kunnen. Ja, in theorie zou het kunnen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze per definitie lui zijn, maar als ze onbetaald werk doen kunnen ze ook betaald werk doen.
Ja als wat koop je daarvoor?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:01 schreef RichardQuest het volgende:
Als de mensheid wat slimmer was geweest in de jaren '40 was er helemaal geen oorlog omdat mensen dan beter weten dan domweg orders opvolgen.
Nee, dan was het een travestiet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja als wat koop je daarvoor?
Als mijn tante een baard had was het mijn oom.
Dat klinkt lang niet zo mooiquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dan was het een travestiet.
als z'n tante z'n oom was, dan wel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan was het een travestiet.
Misschien een beter doel dan militair brandjes blussen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja als wat koop je daarvoor?
Als mijn tante een baard had was het mijn oom.
Waarom worden ze niet aangenomen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, die mensen zouden dan kunnen. Ja, in theorie zou het kunnen.
Nee, in de praktijk blijkt het niet zo te zijn. Ik ken er echt een heel aantal, die hebben een normale werkweek. Ze zijn niet dom, niet raar, niet lichamelijk uitgedaagd, geen piercings, paars haar of andere onoverkomelijke discriminatoirheden.
Ze komen er niet meer tussen! Ze zijn niet dom genoeg om te laten schoffelen, en voor echte banen worden ze niet aangenomen. Niet. Ook niet een beetje.
Oh ja, de soos werkt ook gewoonlijk meer tegen dan mee.
Zolang de wereld nog geen paradijs is heb je een leger nodig of je dat nou leuk vindt of niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:31 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien een beter doel dan militair brandjes blussen.
Dat hoef je mij niet wijs te maken hoor, ik denk niet zo zwart-wit...maar naast brandjes blussen heb je iets nodig zodat de brandjes niet meer oplaaien. Wat verstandigere mensen en armoede oplossen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zolang de wereld nog geen paradijs is heb je een leger nodig of je dat nou leuk vindt of niet.
Jij denkt zoiets mondiaal te kunnen regelen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:35 schreef RichardQuest het volgende:
Dat hoef je mij niet wijs te maken hoor, ik denk niet zo zwart-wit...maar naast brandjes blussen heb je iets nodig zodat de brandjes niet meer oplaaien. Wat verstandigere mensen en armoede oplossen bijvoorbeeld.
Oh ja, niemand meer het leger in, mondiaal.
Of een oud wijf met haar op de tanden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
als z'n tante z'n oom was, dan wel.
als z'n tante een baard had was het een harige tante
Ik denk dat dat op termijn best mogelijk is hoor. Ik bedoel, de VN heeft al een hoop kunnen doen wat dat betreft. Dat mag uiteraard meer worden, maar daarvoor is het nodig dat iedereen zich aan de VN conformeert.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij denkt zoiets mondiaal te kunnen regelen?
Als mensen zich benadeeld voelen zal dat onrust veroorzaken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
Daarnaast vloeien conflicten niet per definitie uit armoede, voor wapens heb je immers geld nodig.
Probeer je even voor te stellen dat je al 20 jaar geen 'echt' werk hebt gehad. In het gunstigste geval, de afgelopen 5 jaar een IDE baan (de oude Melkert-baan).quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom worden ze niet aangenomen?
Taalpuristquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
als z'n tante z'n oom was, dan wel.
als z'n tante een baard had was het een harige tante
Och de balkan is al lang een arme regio maar toch ligt men elkaar daar voortdurend af te maken...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij denkt zoiets mondiaal te kunnen regelen?
Daarnaast vloeien conflicten niet per definitie uit armoede, voor wapens heb je immers geld nodig.
Hé, als we ons volk niet zuiver kunnen houden dan toch minstens onze taal.quote:
Weleens die documentaire gezien over de Kosovaren die in Amerika wapens kochten?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och de balkan is al lang een arme regio maar toch ligt men elkaar daar voortdurend af te maken...
Klopt, heb ooit eens stage gelopen bij een organisatie die voor een groot deel liep op IDE'ers (voor ondersteunende functies) mensen met prima opleidingen maar eigenlijk geen uitzicht op een serieuze baan.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Probeer je even voor te stellen dat je al 20 jaar geen 'echt' werk hebt gehad. In het gunstigste geval, de afgelopen 5 jaar een IDE baan (de oude Melkert-baan).
Schrijf een sollicitatiebrief. Als het je lukt iets fatsoenlijks op papier te krijgen... word je niet op gesprek genood.
Bij het uitzend bureau schrijven ze je niet eens in.
En, dat zei ik al, uit bescherming van je geestelijke gezondheid heb je na een jaar of 5 ook geen ambitie meer om carriere te maken. Weliswaar zouden al mijn vrienden met plezier gaan werken (de meeste doen het zelfs, onbetaald), het sluit zó enorm niet aan bij de belevingswereld van de werkenden.. Die denkt dat 'ie met een gek te maken heeft als iemand zegt desnoods wel een half jaar voor nop te willen werken.
En áls je een meewerkende werkgever vindt, die bijvoorbeeld zegt: doe maar een half jaar op proef, bevalt het, dan neem ik je aan, dan.. zegt de soos dat dat niet mag. Je moet namelijk beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Of goedgekeurd vrijwilligerswerk doen.
Echt waar, geen woord van verzonnen.
Nee maar het ligt er ook nog vol met oude AK47's.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Weleens die documentaire gezien over de Kosovaren die in Amerika wapens kochten?
Ik geloof er niet zo in. Zolang er mensen zijn zal je altijd conflicten houden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef RichardQuest het volgende:
Ik denk dat dat op termijn best mogelijk is hoor. Ik bedoel, de VN heeft al een hoop kunnen doen wat dat betreft. Dat mag uiteraard meer worden, maar daarvoor is het nodig dat iedereen zich aan de VN conformeert.
Armoede kan een katalysator zijn tot een gewapend conflict maar met het oplossen van armoede los je niet per definitie conflicten op.quote:Als mensen zich benadeeld voelen zal dat onrust veroorzaken.
Zou dat met armoede te maken hebben of met ethnische kwesties?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:45 schreef du_ke het volgende:
Och de balkan is al lang een arme regio maar toch ligt men elkaar daar voortdurend af te maken...
Ach het zit daar zo verschrikkelijk moeilijk in elkaar...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou dat met armoede te maken hebben of met ethnische kwesties?
Oh dat zeker.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:52 schreef du_ke het volgende:
Ach het zit daar zo verschrikkelijk moeilijk in elkaar...
beide.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou dat met armoede te maken hebben of met ethnische kwesties?
't Ligt er volgens mij een beetje aan welk niveau je ambieert. Op mijn werk, ziekenhuis, worden nogal 's herintreders toegelaten op laag niveau. Schoonmakers, gordijnenophangers etc. Je moet nou eenmaal niet te hoog inzetten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Probeer je even voor te stellen dat je al 20 jaar geen 'echt' werk hebt gehad. In het gunstigste geval, de afgelopen 5 jaar een IDE baan (de oude Melkert-baan).
Schrijf een sollicitatiebrief. Als het je lukt iets fatsoenlijks op papier te krijgen... word je niet op gesprek genood.
Bij het uitzend bureau schrijven ze je niet eens in.
Dat is natuurlijk geen reden om dán maar op de staat te teren...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef sigme het volgende:
En, dat zei ik al, uit bescherming van je geestelijke gezondheid heb je na een jaar of 5 ook geen ambitie meer om carriere te maken.
Mwa, ik vind vrijwilligerswerk niet gek hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef sigme het volgende:
Weliswaar zouden al mijn vrienden met plezier gaan werken (de meeste doen het zelfs, onbetaald), het sluit zó enorm niet aan bij de belevingswereld van de werkenden.. Die denkt dat 'ie met een gek te maken heeft als iemand zegt desnoods wel een half jaar voor nop te willen werken.
Wie is de soos die werkzoekenden van een baan houdt? Misschien is dat dan ook iets om naar te kijken...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef sigme het volgende:
En áls je een meewerkende werkgever vindt, die bijvoorbeeld zegt: doe maar een half jaar op proef, bevalt het, dan neem ik je aan, dan.. zegt de soos dat dat niet mag. Je moet namelijk beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Of goedgekeurd vrijwilligerswerk doen.
Propagandistische leugens.quote:
Het is zonde dat Iran vervallen is tot een barbaars land. Cultureel erfgoed is zo enorm in die regio.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
Hoop dat ze Iran binnenvallen, weer wat economische klappen terwijl China rustig doorconsumeert.
Er komt wel mooie lingerie vandaanquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is zonde dat Iran vervallen is tot een barbaars land. Cultureel erfgoed is zo enorm in die regio.
Aanval in Iran lijkt me nu niet echt verstandig. Drie oorlogen lijkt me teveel van het goede zelfs voor de VS.
is Iran aan het veranderen of lijkt dat maar zo door propaganda?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is zonde dat Iran vervallen is tot een barbaars land. Cultureel erfgoed is zo enorm in die regio.
Aanval in Iran lijkt me nu niet echt verstandig. Drie oorlogen lijkt me teveel van het goede zelfs voor de VS.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komt wel mooie lingerie vandaan.
De Iraanse economie groeit als kool, vrouwen hebben er behoorlijke vrijheden en het is inderdaad een redelijk barbaars land qua straffen en eigen mening betreft. Maar het verbaast mij iedere keer, als Iran zo verschrikkelijk erg is, waarom gaan er nogsteeds mensen naartoe op vakantie. Ik heb 2 iraanse collega's die naar Iran op vakantie gingen (ze hebben daar geen familie meer overigens) en hebben daar ook ff een nosejob laten doen. (En haren laten inlaseren)quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zolang je mensen een reden geeft om te knokken en mensen dom genoeg zijn om roekeloos te volgen zul je gewapende conflicten houden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zo in. Zolang er mensen zijn zal je altijd conflicten houden.
Dat zeg ik dan ook niet...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:49 schreef MrX1982 het volgende:
Armoede kan een katalysator zijn tot een gewapend conflict maar met het oplossen van armoede los je niet per definitie conflicten op.
Niet eerst even wachten totdat Castro overleden is?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Ze moeten eerst Cuba maar eens bevrijden.
En er dan een kapitalistisch land van maken?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Ze moeten eerst Cuba maar eens bevrijden.
Wat is dat? Basiswerkeloosheid?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Je moet er rekening mee houden dat het basiswerkeloosheidsniveau in Groningen ook vrij hoog is RQ.
Ja, dat zeg ik, bevrijden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En er dan een kapitalistisch land van maken?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, bevrijden.
Ik heb weleens een docu gezien over Iran dat vrouwen en mannen apart instappen in de bus.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
De Iraanse economie groeit als kool, vrouwen hebben er behoorlijke vrijheden en het is inderdaad een redelijk barbaars land qua straffen en eigen mening betreft. Maar het verbaast mij iedere keer, als Iran zo verschrikkelijk erg is, waarom gaan er nogsteeds mensen naartoe op vakantie. Ik heb 2 iraanse collega's die naar Iran op vakantie gingen (ze hebben daar geen familie meer overigens) en hebben daar ook ff een nosejob laten doen. (En haren laten inlaseren)
Waarom heeft Cuba voor jou zo'n prioriteit?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, bevrijden.
Ik bedoel de algemene werkloosheid die is in grunn gewoon erg hoog. er zijn meer mensen die willen werken in grunn dan er banen zijn. waarbij een werkgever toch snel de voorkeur zal geven aan een jongere.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat is dat? Basiswerkeloosheid?
Wie zegt dat de bevolking het communisme alla Castro niet spuugzat is?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]. en als de bevolking dat nou niet wil, is het dan nog steeds bevrijden?
Ja nee ja. Mijn kennissen zijn niet gek hoor.. maar de mensen die laag-niveau baantjes verdelen ook niet. Het werkt heel onprettig in een team waar mensen van laag niveau worden verwacht en dat daar een paar (of 1) tussenloopt die helemaal niet past. De baas (voorman) van dat clubje vindt dat meestal ook helemaal niet leuk. Bij 'jongelui' wil dat nog wel, dus dat een wijsneus getolereerd wordt op verkeerd niveau, bij 30plussers niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Ligt er volgens mij een beetje aan welk niveau je ambieert. Op mijn werk, ziekenhuis, worden nogal 's herintreders toegelaten op laag niveau. Schoonmakers, gordijnenophangers etc. Je moet nou eenmaal niet te hoog inzetten.
Dat is dan ook een kwestie van vraag en aanbod, behoefte en gelegenheid. De mogelijkheid is er, gedeeltelijk creëert de mogelijkheid het optreden van de mogelijkheid.quote:[..]
Dat is natuurlijk geen reden om dán maar op de staat te teren...
Maar het aantal vrijwilligers loopt nog steeds hard terug..quote:[..]
Mwa, ik vind vrijwilligerswerk niet gek hoor.
Welja, ga de soos reorganiserenquote:[..]
Wie is de soos die werkzoekenden van een baan houdt? Misschien is dat dan ook iets om naar te kijken...
Snotjong, je hebt verstand naar je jaren.quote:[..]
Propagandistische leugens.![]()
Lijkt me erg sterk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb weleens een docu gezien over Iran dat vrouwen en mannen apart instappen in de bus.
Behoorlijk ja. Iran loopt qua cosmetische chirurgie volgens mij bijna voor op nederlandquote:Maar van die cosmetische chirurgie had ik geen weet, dat zou je niet direct verwachten. Is de nosejob overigens gelukt?
dan kunnen ze er zelf iets aan doen. Hoe denk je dat de cubanen het deden ten tijde van Batista? Precies, met een revolutie.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie zegt dat de bevolking het communisme alla Castro niet spuugzat is?
En lekker universitair opgeleiden en HBO'ers aannemen op MBO-baantjes. Over het algemeen is daarom dom kantoorwerk hier goed uit te houden, het werk is dom maar de mensen niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik bedoel de algemene werkloosheid die is in grunn gewoon erg hoog. er zijn meer mensen die willen werken in grunn dan er banen zijn. waarbij een werkgever toch snel de voorkeur zal geven aan een jongere.
Hoeveel dissidenten denk je dat Cuba tegenwoordig rijk is? Precies, honderden. Voor ''Cuba'' kan ''gevangenenkamp'' worden verstaan. Waarom zou je die mensen laten verrekken?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:04 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dan kunnen ze er zelf iets aan doen. Hoe denk je dat de cubanen het deden ten tijde van Batista? Precies, met een revolutie.
Ah, kijk, dan is het een andere zaak. Mensen die geen werk kunnen vinden hoeven van mij echt niet in de goot te leven, maar mensen die kunnen werken, en er is aangeboden werk, hebben voor mij weinig recht van spreken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik bedoel de algemene werkloosheid die is in grunn gewoon erg hoog. er zijn meer mensen die willen werken in grunn dan er banen zijn. waarbij een werkgever toch snel de voorkeur zal geven aan een jongere.
Denk het ook, onder leiding van Amerika zal het wel nucleair testgebied worden ofzoquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
De Cubanen hebben volgens mij liever het Communisme dan het Amerikanisme.
Was echt zo. Docu op ned3.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
Lijkt me erg sterk.
Bizar. Dat heb je in Saoudi-Arabië natuurlijk ook. Allerlei dingen zijn officieel verboden maar ondertussen doen ze gewoon alles wat wij ook doen. Gelezen in een rapportage in het magazine van de NRC.quote:Behoorlijk ja. Iran loopt qua cosmetische chirurgie volgens mij bijna voor op nederland
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom heeft Cuba voor jou zo'n prioriteit?
qua mensenrechten vind ik ook dat Cuba nog een fikse weg te gaan heeft. Maar je gaat een land niet 'bevrijden' als de bevolking dat niet wil. Je gaat een land niet je 'kapitalistische' wil opleggen omdat je het toevallig niet eens bent met de politiek daar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoeveel dissidenten denk je dat Cuba tegenwoordig rijk is? Precies, honderden. Voor ''Cuba'' kan ''gevangenenkamp'' worden verstaan. Waarom zou je die mensen laten verrekken?
Of mensen slim genoeg zijn om domme mensen voor hun karretje te spannen. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:59 schreef RichardQuest het volgende:
Zolang je mensen een reden geeft om te knokken en mensen dom genoeg zijn om roekeloos te volgen zul je gewapende conflicten houden.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
Saoedie-Arabie is gewoon een kloon van Amerika. (En dat is geen grapje)
Dat is niet slim.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of mensen slim genoeg zijn om domme mensen voor hun karretje te spannen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Nou nou nou, Mutant01, ze hebben toch wel tamelijk andere staatsvorm, andere rechtsregels. Andere cultuur, andere bevolkingsopbouw, andere kapitaalgoederen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
Saoedie-Arabie is gewoon een kloon van Amerika. (En dat is geen grapje)
Ja, en ze hebben maar één reden om vriendjes te zijn. Nou ja, twee, de stabiliteit in M-O.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nou nou, Mutant01, ze hebben toch wel tamelijk andere staatsvorm, andere rechtsregels. Andere cultuur, andere bevolkingsopbouw, andere kapitaalgoederen.
Eigenlijk is alles anders. Behalve dat het natuurlijk ook mensen zijn.
Ik heb het dan voornamelijk over de Infrastructuur, de manier van bouwen, de auto's, de winkelcentra, de kantoorgebouwen, de huizen, het leger, de snelwegen etc.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nou nou, Mutant01, ze hebben toch wel tamelijk andere staatsvorm, andere rechtsregels. Andere cultuur, andere bevolkingsopbouw, andere kapitaalgoederen.
Eigenlijk is alles anders. Behalve dat het natuurlijk ook mensen zijn.
.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:12 schreef RichardQuest het volgende:
Hey, muttie.
http://rapidshare.de/files/11361104/trippin.wav.html
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Blijft raar dat westerse landen het alleenrecht denken te hebben op kernwapens.quote:Een concreet land waarvoor de dreiging was, noemde Chirac niet. Hij maakte wel een kleine toespeling op Iran door te spreken van "de poging van bepaalde staten om atoomwapens in handen te krijgen, die daarbij verdragen schenden".
mjah. de VS is ook verdragen aan het schenden door door te gaan met het ontwikkelen van nucleaire bunkerbusters. Overigens zijn ze ook al uit het ABM verdrag gestapt. Is dat niet ernstig genoeg dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Blijft raar dat westerse landen het alleenrecht denken te hebben op kernwapens.
Ja en dan heet je ineens een schurkenstaat als je het ook wilquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Blijft raar dat westerse landen het alleenrecht denken te hebben op kernwapens.
en ik maar denken dat een schurkenstaat een land is dat zich buiten internationale verdragen stelt en zich 'onfatsoenlijk' gedraagd in de internationale politiek.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, als een land geen democratie is, een president heeft die luisterd naar een stel wazige geloofsgeleerden en niet naar het parlement of bevolking, dan ben je inderdaad een schurkenstaat.
quote:Een schurkenstaat is een pejoratieve term die in Nederland gebruikt wordt om een land de beschrijven dat zich buiten internationale verdragen stelt en zich in de internationale politiek 'onfatsoenlijk' gedraagt. De meeste schurkenstaten zijn dictaturen. De term heeft aan populariteit gewonnen sinds 11 september 2001.
Ok, kijken we even naar de VSquote:De term wordt het meest gebruikt door de regering van de Verenigde Staten. Zij duiden hiermee landen aan die onder andere terrorisme steunen, mensenrechten schenden, internationale wetten negeren of massavernietigingswapens bezitten. Voorbeelden van zulke landen zijn Noord-Korea, Iran en Syrië. Afghanistan en Irak werden ook schurkenstaten genoemd, totdat de Verenigde Staten de aldaar regerende dictaturen omver wierpen.
Wedden dat landen Iran en Saudia-Arabie veel gevaarlijker zouden zijn als ze een democratie waren met kernwapens, dan zoals nu een nepdemocratie. Israel was dan allang genuked.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, als een land geen democratie is, een president heeft die luisterd naar een stel wazige geloofsgeleerden en niet naar het parlement of bevolking, dan ben je inderdaad een schurkenstaat.
It is a bastard state [vrije vertaling]quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:40 schreef DionysuZ het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schurkenstaat
[..]
[..]
Ok, kijken we even naar de VSSteunt terrorisme? volgens mij niet. [NEE] Schendt mensenrechten? [JA] Negeert internationale wetten? [JA] Bezit massavernietigingswapens? [JA]
hm 3 van de 4zou je volgens de maatstaven van de VS de VS daar niet onder kunnen scharen? Oftewel, is de VS een schurkenstaat?
Internationale verdragen zijn er om misbruikt te worden. De "internationale rechtsorde" is er enkel om het "recht vd sterkste"-gedrag te maskeren. Als de sterkste staten schade ondervinden aan deze "internationale verdragen" dienen deze gewoon genegeerd te worden. Er bestaan in het verlengde hiervan ook geen "illegale oorlogen" of (nog lachwekkender) "onfatsoenlijk internationaal gedrag".quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:37 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
en ik maar denken dat een schurkenstaat een land is dat zich buiten internationale verdragen stelt en zich 'onfatsoenlijk' gedraagd in de internationale politiek.
Klik eens op I LOVE AMERICA! in mijn sig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
mjah. de VS is ook verdragen aan het schenden door door te gaan met het ontwikkelen van nucleaire bunkerbusters. Overigens zijn ze ook al uit het ABM verdrag gestapt. Is dat niet ernstig genoeg dan?
das mooiquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Klik eens op I LOVE AMERICA! in mijn sig.
Of hier: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4377446.stm
Mannenmode winter 2006-2007 uit Milaan en Florencequote:
@ Tweakersquote:Amerikaanse regering wil zoekgegevens van Google
Het Amerikaanse ministerie van Justitie probeert via de rechter inzage te krijgen in een willekeurige selectie van zoekresultaten die via Google zijn geraadpleegd. Vorig jaar wees Google een verzoek van de overheid om dergelijke gegevens af. Justitie heeft nu het verzoek bij een federale rechtbank neergelegd. Volgens de Bush-regering zijn de gegevens noodzakelijk om een goede analyse te kunnen maken van het zoekgedrag naar pornogerelateerd materiaal op internet. De analyse is nodig in een procedure voor de verdediging van de Child Online Protection Act (COPA), een wet die minderjarigen onder andere moet beschermen tegen online porno en waarvan de werking voorlopig is opgeschort door een uitspraak van het Hooggerechtshof. Ondermeer het verspreiden van pornografisch materiaal aan kinderen is strafbaar gesteld in de betreffende wet.
De rechters van het Hooggerechtshof kwamen in 2004 met een krappe meerderheid tot de conclusie dat de COPA ongeoorloofd was in verhouding tot het recht op vrijheid van meningsuiting. De wet werd niet definitief in strijd met de grondwet verklaard. Volgens de rechters had de overheid niet aangetoond dat gebruik kon worden gemaakt van minder beperkende middelen om kinderen te beschermen, zoals softwarematige filters. In een nieuwe uitgebreide procedure voor een federale rechtbank hoopt Justitie met gegevens van onder andere zoekmachines te kunnen aantonen dat de COPA de enige effectieve manier is om uitvoering te geven aan het beschermen van minderjarigen.
Google heeft vorig jaar medewerking aan het verzoek geweigerd om de privacybelangen van zijn gebruikers te beschermen, evenals de eigen bedrijfsgeheimen. Er is onder andere gevraagd naar een verzameling van één miljoen willekeurige internetadressen en een log van de opgevraagde zoekresultaten via Google over een willekeurige week. Het bedrijf zegt op geen enkele manier bij de procedures betrokken te zijn en vindt dat de eis om gegevens zijn doel voorbijschiet. Justitie zegt dat enkele ander bedrijven al wel medewerking hebben verleend.
quote:
Mag een 16-jarige jongen niet eens meer z'n behoeften doen?quote:een wet die minderjarigen onder andere moet beschermen tegen online porno
Ja sanka, je sweet togg, geen pr0n tot je 16e man.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:31 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Mag een 16-jarige jongen niet eens meer z'n behoeften doen?
Amerika gaat steeds meer de kant van Iran op, een soort ubercontrole op de mensen willen hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja sanka, je sweet togg, geen pr0n tot je 16e man.
En trouwens, confronteren, ze tikken het toch zeker zelf in.
Eigen verantwoordelijkheid ofzo. En trouwens, je hóeft geen internet te gebruiken.
Niets zo natuurlijk als een goede *burp.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
Smeerlap!
Nee. D'r is genoeg software voor ouders om dit zelf te monitoren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Er is geen enkele reden te verzinnen die pleit voor het laten bekijken van porno door kleine kinderen. "Eigen verantwoordelijkheid" als argument is hierbij uiterst onzinnig, aangezien het soms over kinderen van < 10 gaat. Kinderen die niet weten dat als ze "meisje" zoeken op Google, er ook mensen zijn die daarmee iets anders bedoelen dan spelen in de zandbak met een schepje vh buurmeisje. Natuurlijk is er een rol van de ouders weggelegt, maar overheden dienen ook hun verantwoordelijkheid te nemen door op zijn minst te inventariseren wat de gebruikte zoektermen zijn en welke domeinnamen deze sites gebruiken.
Dan zie ik ook geen reden om het ook in de bieb toe te passen. En als ze daar dan zoeken, en toevallig naar de ouderen-kast lopen, dan is de bibliotheeks-secretaresse verantwoordelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Er is geen enkele reden te verzinnen die pleit voor het laten bekijken van porno door kleine kinderen. "Eigen verantwoordelijkheid" als argument is hierbij uiterst onzinnig, aangezien het soms over kinderen van < 10 gaat. Kinderen die niet weten dat als ze "meisje" zoeken op Google, er ook mensen zijn die daarmee iets anders bedoelen dan spelen in de zandbak met een schepje vh buurmeisje. Natuurlijk is er een rol van de ouders weggelegt, maar overheden dienen ook hun verantwoordelijkheid te nemen door op zijn minst te inventariseren wat de gebruikte zoektermen zijn en welke domeinnamen deze sites gebruiken.
AV -> Familiy filter off.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:51 schreef Yildiz het volgende:
Google: plaatjes > Girl. Ik zie geen porno hoor.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
AV -> Familiy filter off.
Heb je meer succes mee![]()
Erotiek die geen ban oplevertquote:
Precies geen overheid nodig die bepaalt wat je mag zien en wat niet. Lijkt me zeer onwenselijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee. D'r is genoeg software voor ouders om dit zelf te monitoren.
Zakjap zit op irc, Mutant weet ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
Waar zijn zakjap en Mutant01?
Tuurlijk wel, alleen dan een ander potje.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:27 schreef MrX1982 het volgende:
Zonder Mutant kunnen we niet beginnen.
Ja, dat vind ik ook, maar soms kan het niet anders.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:33 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is een mogelijkheid.
Maar al die halve potjes. Potjes moeten afgemaakt worden.
Neem je COX en methaan ook mee?quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:39 schreef Monidique het volgende:
Maar inderdaad, hm, het is al erg laat en ik ga liever met z'n vijfen verder met ons potje van gisteren. Bovendien moet ik in Excel grafiekjes maken over de broeikasgasuitstoot.
Prima.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:39 schreef MrX1982 het volgende:
Met zijn drieeën civven kan ook.
Ik.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:43 schreef MrX1982 het volgende:
Wie host de game?
Totale uitstoot van broeikasgassen in CO2-equivalenten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Neem je COX en methaan ook mee?
Naast CFC's
Ok ik kom eraan.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Neem je COX en methaan ook mee?
Naast CFC's
Yep. Sterker nog, zakjapannertje is er al. We zitten al een aardige tijd te wachten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:52 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je al een game gemaakt ik kan niet connecten.
Gewoon joinen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:55 schreef George-Butters het volgende:
Is er nog ruimte?
Hoe lang is de planning?
quote:Leaked memo reveals 'torture flights cover-up'
Jack Straw, the Foreign Secretary, told Parliament on 12 December last year that checks had uncovered no occasion since the attacks of 11 September 2001 when the US had asked to use British airspace for rendition flights.
But in a briefing note to Tony Blair's office five days earlier - obtained by the New Statesman magazine - the Foreign Office admitted it had no idea how many times the UK had allowed such flights to cross its skies. As of early December it had been unable "to complete the substantial research required to establish what has happened since 1997". The Home Office was "urgently examining their files", as were the Ministry of Defence and the security services.
The memo, from Irfan Siddiq to Grace Cassy at 10 Downing St, suggests the Prime Minister "should try to avoid getting drawn on detail" and "try to move the debate on". On 22 December, Mr Blair said at his monthly press conference: "It is not something that I have ever actually come across until this whole thing has blown up, and I don't know anything about it."
Dit klinkt misschien vreemd, maar je kunt mensen geen kapitalisme opleggen. Waar economie gepaard gaat met intimidatie etc., is er per definitie geen vrije markt, maar slechts winstbejag.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
qua mensenrechten vind ik ook dat Cuba nog een fikse weg te gaan heeft. Maar je gaat een land niet 'bevrijden' als de bevolking dat niet wil. Je gaat een land niet je 'kapitalistische' wil opleggen omdat je het toevallig niet eens bent met de politiek daar.
Heel menselijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef Monidique het volgende:
Ik ga zo slapen.
Niet in de zin van op handen zijnd gevaar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef RichardQuest het volgende:
Vind jij Cuba echt zo belangrijk, Johan?
Maar wat is er dan belangrijk aan, ik bedoel, Cuba is nou niet bepaald het land waar de mensen het het slechtst hebben...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niet in de zin van op handen zijnd gevaar.
Sodeju!!quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
AV -> Familiy filter off.
Heb je meer succes mee![]()
Ja, ik tik bijvoorbeeld gewoon een willekeurige naam in van een meisje die ik ook helemaal niet ken -Lanny Barbie- en het blijkt zomaar een meisje te zijn die natuurfilms maakt!quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:05 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Elke willekeurige vrouwennaam en je krijgt de vreemdste plaatjes...
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:12 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, ik tik bijvoorbeeld gewoon een willekeurige naam in van een meisje die ik ook helemaal niet ken -Lanny Barbie- en het blijkt zomaar een meisje te zijn die natuurfilms maakt!
Ik heb idd een 6 pack halve liters Grolsch gekocht bij de avond winkelquote:
Ik heb dat nu in mijn maag zwemmen. Ik hoop dat het de pijn van de tandarts morgen verzachtquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:37 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik heb idd een 6 pack halve liters Grolsch gekocht bij de avond winkel
quote:Amerikaanse overheid eist pornodata van Google
Uitgegeven: 19 januari 2006 15:24
SAN JOSE - De federale Amerikaanse overheid probeert zoekmachine Google via de rechter te dwingen tot afgifte van informatie over het zoekgedrag van gebruikers. De regering wil kunnen vaststellen hoe vaak internetters zoeken naar porno, meldden Amerikaanse media donderdag.
Uit stukken blijkt dat Google vooralsnog weigerde om haar databanken te openen. Advocaten van het ministerie van Justitie vroegen onder meer om een miljoen willekeurige internetadressen en een rapportage van alle zoekvragen in één week. Niet nader genoemde zoekmachines hebben wel meegewerkt, stelt de Amerikaanse overheid.
Google noemt de eis een stap te ver en zegt die met kracht te zullen bestrijden. De privacy van gebruikers en concurrentiebelangen zijn volgens het bedrijf in het geding.
Wat moet je morgen bij de kampbeul ( echt ik schijt 7 kleuren stront van de tandarts ) doen, gewoon reguliere check of niet?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik heb dat nu in mijn maag zwemmen. Ik hoop dat het de pijn van de tandarts morgen verzacht.
Was het maar waarquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat moet je morgen bij de kampbeul ( echt ik schijt 7 kleuren stront van de tandarts ) doen, gewoon reguliere check of niet?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Was het maar waar. Hij gaat hakken.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik zou niet gaan. Een chirurgische ingreep is veel pijnlozer.
Succes iigquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]. Neu, ik ben op zich niet zo bang voor die kerel. Hij heeft ook altijd een mooie assistente ter afleiding...Ik heb alleen maar negatieve verhalen gehoord van mensen die een chirurgusche ingreep op hun gebit laten plegen. Bijvoorbeeld het hele gebit vervangen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |