abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34237660

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34237706
hooi
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34237823
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hooi
http://www.muttie.nl/Poging%202.wav

Die Mutant....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34237858
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zorg dragen voor kinderen is ook werk.. Denk je echt dat het zo makkelijk is ?
Wat is er mis met kinderen verzorgen.
Waarom is dat minder waard en minderwaardig aan klanten bedienen in een winkel biijv.
Of patienten verzorgen in een ziekenhuis.
Als je kinderen hebt betekent dat toch niet dat het hele leven in het teken van je kinderen staat?
Je kunt wel 3x per dag naar het schoolplein staan en daar praten met lotgenoten maar of je daar echt geluk van wordt, ik vraag het me af.

Het huishouden is ook werk maar geen betaald werk dus alle krediet die je daarvoor krijgt is leuk en aardig maar bij AH koop je daar weinig voor.
pi_34237909
tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34237954
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:13 schreef RichardQuest het volgende:

Die Mutant....
.

Wanneer doet hij mee met idols?
pi_34238008
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

.

Wanneer doet hij mee met idols?
Zing jij 's wat in.
pi_34238054
Politieke Slowchat - 834

68 botsingen door een uit de hand gelopen legeroefening

Welke debiel gaat er nou rookpotten gebruiken bij mist
pi_34238076
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34238092
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:19 schreef Tafkahs het volgende:
Politieke Slowchat - 834

68 botsingen door een uit de hand gelopen legeroefening

Welke debiel gaat er nou rookpotten gebruiken bij mist
De helden die ons land verdedigen .
pi_34238093
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:18 schreef RichardQuest het volgende:
Zing jij 's wat in.
Ik heb gelukkig geen mic.
pi_34238146
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:13 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Die Mutant....
Ik sms voor Mutant
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:22:01 #13
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34238158
UCLA-alumnisten tegen links
quote:
Een alumnivereniging van de UCLA (universiteit van Californië) looft een beloning uit aan studenten die video-opnamen of collegedictaten kunnen leveren waaruit “extreem-linkse” denkbeelden van professoren naar voren komen. Op de website van de vereniging staat een lijst met dertig namen van de “radicaalste” professoren. De vereniging zegt bezorgd te zijn dat de professoren lestijd gebruiken om “George Bush en het bedrijfsleven” zwart te maken. Een van de dertig professoren, Peter McLaren, vindt het lijken op de jaren 50. “Toen was het McCarthy die op dezelfde wijze op communisten joeg.” Behalve propagandistisch is het ook een domme zet van de alumnivereniging: inmiddels zijn een aantal belangrijke leden van de vereniging opgestapt uit protest tegen deze hetze.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ten_tegen_links.html
Kijk, zo pak je je politieke tegenstanders aan. [14.gif]
pi_34238887
quote:
Wiegel staat vierkant achter Van Aartsen
Gepubliceerd op donderdag 19 januari 2006
DEN HAAG (ANP) - Voormalig VVD-leider Wiegel staat ,,vierkant achter Jozias van Aartsen'' en zijn kandidatuur voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Wiegel heeft dat donderdag bekendgemaakt.

Hij reageert op de commotie die woensdag ontstond over een initiatief van afdelingsvoorzitter Blom van de VVD in Alphen aan den Rijn. Die is een actie begonnen om Wiegel te bewegen zich kandidaat te stellen als VVD-lijsttrekker. Blom zegt al positieve reacties te hebben gekregen van 200 van de bijna 500 VVD-afdelingen.

Partijvoorzitter Van Zanen van de VVD noemde het initiatief van Blom woensdag ,,buitengewoon stom''. Volgens hem wekt de actie de indruk dat de VVD geen vertrouwen heeft in haar aanvoerder Van Aartsen. Van Aartsen zelf wilde woensdag niet reageren, maar liet donderdag weten ,,verheugd'' te zijn over de verklaring van Wiegel.

Wiegel leidde de VVD in de jaren '70 en was in het kabinet Van Agt-1 vicepremier. Daarna verliet hij de Haagse politiek, maar hij bleef bij de liberale achterban zeer populair. Hij heeft de afgelopen tijd wel eens gezinspeeld op een terugkeer naar Den Haag, maar zei daar steeds bij op ,,een passsend moment'' zijn beslissing kenbaar te zullen maken.

Van het lijsttrekkerschap lijkt Wiegel met zijn verklaring van donderdag definitief af te zien. Maar over de mogelijkheid dat hij in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van mei 2007 wordt gepresenteerd als de kandidaat-premier van de VVD laat hij zich niet uit.
Mijn stem krijgen ze landelijk in 2007 niet.
pi_34238969
Mijn stem zouden ze toch al niet krijgen .
pi_34239002
De Wiegelsaurus! Dadelijk krijgen we nog Sharon-taferelen....
pi_34239140
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef RichardQuest het volgende:
De Wiegelsaurus! Dadelijk krijgen we nog Sharon-taferelen....
Z'n leeftijd valt nog best mee geloof ik . Maar ach hij zit daar veel te mooi in Diever die is wel gek om terug te gaan naar den haag.
pi_34239243
quote:
Commotie over interview topmilitair Berlijn
Het interview met Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn in Elsevier van deze week heeft in politiek Den Haag tot beroering geleid. Zijn uitspraak over de bemoeienis van Tweede-Kamerleden met de operationele details van de Nederlandse missie naar Afghanistan is bij een aantal kamerleden in het verkeerde keelgat geschoten.

De woorden van Berlijn zijn volgens D66 'zeer onverstandig', de SP vindt Berlijn 'te badinerend' en GroenLinks noemt 'de badinerende toon zeer verbazingwekkend'.

Berlijn zegt in Elsevier het niet zo'n goed idee te vinden 'als kamerleden in allerlei militaire overwegingen treden. Dan ontstaat een situatie dat mensen in de Haagse fauteuil een column lezen en opeens extra troepen of bewapening willen sturen'.

Politiek verantwoordelijk
D66-kamerlid Bert Bakker zegt dat het uiteindelijk de Kamer is die politiek verantwoordelijk is voor het wel of niet uitzenden van militairen. Bakker geeft toe dat politici geen deskundigen zijn, maar dat zij wel de politieke keuze maken. 'Daarbij spelen allerlei factoren een rol, inclusief de militaire.' Het kamerlid vindt dat Berlijn de politiek maar beter aan de politiek kan overlaten.

SP-kamerlid Harry van Bommel is het wel eens met de uitspraak van de commandant, maar hij vindt dat Berlijn zich te neerbuigend uitlaat over hoe kamerleden tot een beslissing komen. 'Het is echt niet zo dat wij ons baseren op een column in de krant.' GroenLinks vindt de uitlatingen van Berlijn onbegrijpelijk.

Geen probleem
VVD-kamerlid Hans van Baalen staat achter de opmerkingen van Berlijn en vindt het ook geen probleem dat Berlijn deze nu openlijk heeft uitgesproken.
Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.

Blijkbaar moet dat heilige huisje onaangetast blijven .
pi_34239302
Eigenlijk moet het leger gewoon op eigen houtje kunnen beslissen wat ze aanvallen nietwaar?
pi_34239408
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:51 schreef du_ke het volgende:
Eigenlijk moet het leger gewoon op eigen houtje kunnen beslissen wat ze aanvallen nietwaar?
Dat zeg ik niet.

Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd. Het voornemen om daar te gaan kijken was natuurlijk hilarisch, gelukkig is dat niet realiseerbaar.
pi_34239430
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.

zo te lezen hebben we weer een nieuwe politieke partij erbij
pi_34239453
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het zo dat wanneer er bodybags terug worden gestuurd er direct wordt gewezen naar het binnenhof. Die worden er op afgerekend. Lekker makkelijk lullen door Gen. Berlijn.
pi_34239481
waarom willen een hoop users eigenlijk nog rechtser dan dit. Alsof er daadwerkelijk linkse invloeden bij de vvd bestaan en zo ja waarom zou dat zo'n ramp zijn dan

Ik begrijp niet waarom een herensocieteit beter is dan een bewegende partij met conflicterende ideeen
pi_34239501
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd. Het voornemen om daar te gaan kijken was natuurlijk hilarisch, gelukkig is dat niet realiseerbaar.
Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochten .

Je gelooft alle info van de militaire inlichtingendiensten?
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:58:22 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34239549
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochten .
Dat was een foutje. Het idee leefde bij de Amerikanen dat het zo was, maar het is rechtgezet.
pi_34239584
'50% bijstandtrekkers kan zo aan het werk'
quote:
Nóg eens 30% zijn zogenaamde 'slimmeriken'. Zij frauderen niet maar kunnen wel werken. Alleen hebben ze liever een uitkering.
Slim hoor, zo'n bijstandsuitkering van 550 euri in de maand. Echt een vetpot.
pi_34239653
Smerige Amerika-lovers van het CDA laten de 2/3 eis voor de Afghanistan missie varen . Zeker van Wouter Bos geleerd dat kontgedraai.
pi_34239742
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

Je gelooft alle info van de militaire inlichtingendiensten?
Ik heb net zoveel vertrouwen in de militaire inlichtingendiensten als in politici.
pi_34239759
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd.
Daarom zouden alle partijen, net als D66, te rade moeten gaan bij experts om hun mening te vormen of deze missie zinvol is, maar dan wel zélf de afweging maken. Ze zijn immers terecht verantwoordelijk.
pi_34239777
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]

Sommigen zijn liever lui dan moe .

Maar van 550 zou ik echt niet rond kunnen komen .
pi_34239867
Alleenstaanden zonder kinderen in de bijstand krijgen ¤ 571,-. Terecht om inkomensval te beperken, maar een alleenstaande in de bijstand kan altijd werken .
pi_34239982
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:04 schreef RichardQuest het volgende:
Daarom zouden alle partijen, net als D66, te rade moeten gaan bij experts om hun mening te vormen of deze missie zinvol is, maar dan wel zélf de afweging maken. Ze zijn immers terecht verantwoordelijk.
Maar wij hebben geen 150 militaire experts in de Kamer.

Daarnaast D'66 die een mening gaat vormen lijkt me sowieso een contradictie .
pi_34240009
quote:
[..]

En je wordt meer met rust gelaten dan dat je zou werken..
pi_34240028
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En daarom moeten ze het durven om experts vragen te stellen.
quote:
Daarnaast D'66 die een mening gaat vormen lijkt me sowieso een contradictie .
Ze zijn tegen. Duidelijke mening me dunkt.
pi_34240089
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:12 schreef RichardQuest het volgende:
En daarom moeten ze het durven om experts vragen te stellen.
Klopt beter dan een werkbezoek in dat gebied.
quote:
Ze zijn tegen.
Is dat eensgezind?
Ze stemmen uiteindelijk gewoon toe, ondanks de grootspraak van nu.
pi_34240127
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:12 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

En je wordt meer met rust gelaten dan dat je zou werken..
Dat bedrag heb je ook binnen met een paar dagen in de week uitzendwerk volgens mij .
pi_34240155
quote:

[..]

Is dat nodig dan, er zitten waarschijnlijk niet eens 150 strategen bij het MinDef. Wel genoeg Generaals van alle rangen, maar om die nou gelijk als strateeg aan te merken
pi_34240190
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Klopt beter dan een werkbezoek in dat gebied.
Ja, dat heeft volgens mij weinig zin. Ze zullen gewoon hun best doen hun huidige positie aan te dikken.
quote:
Is dat eensgezind?
Ja.
quote:
Ze stemmen uiteindelijk gewoon toe, ondanks de grootspraak van nu.
Ik waag het te betwijfelen.
pi_34240242
quote:
Alsof dat nieuw is.

Groot gedeelte is gewoon lui en daarom zouden uitkeringen en bijstandsuitkering gewoon maximaal 1 jaar verstrekt moeten worden behalve voor mensen die echt niet kunnen werken, denk aan chronisch zieken en gehandicapten.
pi_34240264
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Alsof dat nieuw is.

Groot gedeelte is gewoon lui en daarom zouden uitkeringen en bijstandsuitkering gewoon maximaal 1 jaar verstrekt moeten worden behalve voor mensen die echt niet kunnen werken, denk aan chronisch zieken en gehandicapten.
Krijgen die bijstand?
pi_34240276
hihi
quote:
'Kansarme jongeren drillen in kazernes'

Uitgegeven: 19 januari 2006 14:08
DEN HAAG - Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken ziet wel iets in het idee van voorzitter De Boer van de Taskforce Jeugdwerkloosheid om kansloze jongeren zonder werk of opleiding in een kazerneachtige omgeving discipline bij te brengen. "Hij begrijpt de gedachte", aldus zijn woordvoerster.

Er zijn ongeveer 40.000 van die kansarme jongeren, aldus De Boer. Het kabinet heeft vorig jaar al toegezegd dat gemeenten dropouts tot en met 23 jaar terug naar school kunnen sturen. Hij wil weigerachtige jongeren onder hen kunnen aanpakken. Eén-op-één-begeleiding is niet mogelijk omdat het om grote aantallen gaat. Daarom pleit De Boer ervoor hen in grote groepen op te vangen om hen discipline bij te brengen. Dat moet hen klaarstomen voor school of werk.

Kazernes

De Boer denkt daarbij aan kazernes die Defensie wil ontruimen. Hij heeft daarover al verkennende gesprekken gevoerd. Hij denkt aan een training van driekwart jaar tot een jaar. Het geld dat hiervoor nodig is, is er volgens De Boer. Zowel gemeenten als het Rijk hebben een budget hiervoor.

De Boer komt met zijn idee in de week dat het Sociaal en Cultureel Planbureau naar buiten bracht dat van de allochtone jongeren 40 procent werkloos is. "Dan moeten we niet alleen roepen wat een probleem dat is, maar ook iets doen", stelt de Boer.

Goede aarde

Zijn idee valt bij een meerderheid in de Tweede Kamer wel in goede aarde. Het moet wel goed worden uitgewerkt, stelt VVD-Kamerlid Örgu. En het moet om echte dropouts gaan. Het CDA vindt het naadloos aansluiten bij de mogelijkheid voor gemeenten jongeren tot 23 jaar een leerplicht op te leggen. Wie zich daar aan onttrekt, kan zo worden aangepakt, meent CDA-Kamerlid Hijum. Ook de PvdA ziet er wel iets in. Maar belangrijk is ook dat werknemers die kansarme jongeren perspectief bieden beloond worden en werkgevers die discrimineren een boete krijgen, vindt Tweede-Kamerlid Bussemaker.

GroenLinks vindt het idee echter kortzichtig. De probleemjongeren kunnen beter aan het werk worden gezet in de bouw van nieuwe jeugdcentra in probleemwijken, dan geïsoleerd worden in kazernes op het platteland.
Ik wacht met smart op de terugkeer van de dienstplicht
pi_34240311
Zou geen kwaad kunnen volgens mij .
pi_34240316
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:17 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, dat heeft volgens mij weinig zin. Ze zullen gewoon hun best doen hun huidige positie aan te dikken.
Gelukkig is dat werkbezoek niet haalbaar in zo'n korte tijd.
quote:
Ja.
Brinkhorst is toch voor de missie?
quote:
Ik waag het te betwijfelen.
We zullen het zien. D'66 staat niet bekend om een sterke ruggengraat.
pi_34240362
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat bedrag heb je ook binnen met een paar dagen in de week uitzendwerk volgens mij .
Volgens mij mag je niet zoveel bijverdienen, iets van 150 ~ 200 euro per maand ofzo. Wat denk jij dan ?
pi_34240388
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef RichardQuest het volgende:
Krijgen die bijstand?
Het gaat erom dat al die luie figuren geen (bijstands)uitkering zouden mogen ontvangen omdat de mensen die het echt nodig hebben dan benadeeld worden.
pi_34240446
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hihi
[..]

Ik wacht met smart op de terugkeer van de dienstplicht
Lijkt me een erg goed idee, ik pleit er al jaren voor en een algemene dienstplicht zou ook niet verkeerd zijn.
pi_34240449
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat al die luie figuren geen (bijstands)uitkering zouden mogen ontvangen omdat de mensen die het echt nodig hebben dan benadeeld worden.
Maak je geen zorgen, de sociale dienst heet allang niet meer sociaal, dat is de dienst werk en inkomen, over een paar jaar heet het de belastingdienst.
pi_34240486
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Lijkt me een erg goed idee, ik pleit er al jaren voor en een algemene dienstplicht zou ook niet verkeerd zijn.
Dat betekend dus ook dat jij voor je nummer dient op te komen
pi_34240494
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gelukkig is dat werkbezoek niet haalbaar in zo'n korte tijd.
De militairen gaan toch pas in oktober?
quote:
Brinkhorst is toch voor de missie?
Yep, maar die zit niet in de kamer.
quote:
We zullen het zien. D'66 staat niet bekend om een sterke ruggengraat.
Ze hebben vaak ingeleverd, maar ik denk dat ze hier tegen stemmen. Dat hoeft in principe nog geen crisis op te leveren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')