Moet je voor z'n kuur naar de allergoloog? Het lijkt me zo fijn om een jaar hooikoorts vrij te zijn, vooral omdat ik net als jij zo enorm vroeg begin. Mijn hooikoorts houdt op rond juni/juli.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb zo een kuur. Ik gebruik het nu anderhalf jaar en vorig jaar heb ik absoluut geen last gehad van hooikoorts vorig jaar. Normaal begin ik ook in Februati al met niezen en jeukende ogen.
Ik ben benieuwd wat het dit jaar zal brengen.
Ik ben in september begonnen aangezien dit volgens mijn KNO de beste periode is, ik denk dat je het dit jaar nog met pilletjes moet doen en dan in September pas kunt beginnen...
Als je het hebt over een desensibilisatiekuur, dat duurt normaal wel even voor je effect gaat merken. Dus als je er nu mee zou beginnen, heb je in mei waarschijnlijk nog net zoveel last ervan als nu.... Pas na 3 tot 5 jaar heeft 80% geen of nauwelijks last meer (dixit mijn kno-arts).quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:29 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik wil niet in september beginnenIk ga in mei trouwen en ik heb best zware medicijnen, maar ik word zo enorm moe van de medicijnen, dus dat schiet ook niet zo op.
Je hebt het hier over een sublinguale (onder de tong) hyposensibilisatiekuur (ook wel desensibilisatie of immunotherapie genoemd).quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb zo een kuur. Ik gebruik het nu anderhalf jaar en vorig jaar heb ik absoluut geen last gehad van hooikoorts. Normaal begin ik ook in Februati al met niezen en jeukende ogen.
Ik ben benieuwd wat het dit jaar zal brengen, maar daar kan ik nu nog weinig over zeggen. Maar ik kan iedereen die kuur adviseren. De mijne heeft de naam ' Sublivac Best'. 5 druppels per dag onder je tong en dan 3 minuten voor het ontbijt.
Ik ben in september begonnen aangezien dit volgens mijn KNO de beste periode is, ik denk dat je het dit jaar nog met pilletjes moet doen en dan in September pas kunt beginnen...
zeer goede ervaring met Claritine, op recept maar ook bij drogist (iets van 5 euro voor 7 tabletjesquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:24 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik gebruik nu al een paar jaar medicijnen via mijn huisarts (ceterizine).
Maar ik vraag me gewoon af of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met alternatieven.
verrek, laat ik daar dus maar 's per direct mee kappen!!!quote:Neem geen grassen, takken, bomen, onkruid en struiken mee naar binnen
Dat heb ik ook, daarom gebruik ik ze zo min mogelijk.quote:Op maandag 10 april 2006 15:42 schreef Dizzee het volgende:
ook nog geen last. vorig jaar had ik claritine tabletten. werkt erg goed, maar werd er wel heel duf van.
Bij mij werkt het ook wel, maar alleen de dag zelf. Als ik een pilletje neem, heb ik nergens last van. Maar om nou van februari/maart tot en met juli dagelijks die dingen te slikken, dat gaat me te ver, dat wordt nog duur ook.quote:Op maandag 24 april 2006 01:44 schreef RealZeus het volgende:
Gelukkig is er Allerfre,dat werkt bij mij beter dan die zooi van de huisarts.
Nou,dan maar duur.Beter dan dat ik moe van het snotteren rondloop.Ik ben een keer op een hete dag in juni naar Zuid-Limburg geweest en toen had ik ze niet ingenomen.Dat heb ik geweten,mijn ogen jeukten en traanden,ik nieste doorlopend en ik kon mijn zakdoek zo'n beetje uitwringen.quote:Op maandag 24 april 2006 02:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bij mij werkt het ook wel, maar alleen de dag zelf. Als ik een pilletje neem, heb ik nergens last van. Maar om nou van februari/maart tot en met juli dagelijks die dingen te slikken, dat gaat me te ver, dat wordt nog duur ook.
Ik neem ze dus alleen als ik echt erg last heb.
Volgens teletekst zijn het op dit moment de berkenbomen. Ik wil best af en toe niezen voor ze.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:37 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, daarom gebruik ik ze zo min mogelijk.
Sinds zondag ben ik aan het niezen. Het is geen verkoudheid, dus ik vermoed dat het de eerste hooikoortstekenen van het jaar zijn. Het is nu nog prima te doen. Af en toe even flink niezen en daar blijft het bij. Ik krijg er een lentegevoel van. Tegen de tijd dat het juni is en het gras bloeit, is het niet leuk meer.
Claritine®quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:34 schreef xenophoniac het volgende:
sinds vandaag flink last van..
en wat blijkt? Claritine is opeens bij allemaal drogisten niet meer verkrijgbaar bij Kruidvat of Etos!!
het enige wat bij mij werkt en ik wil het verdomme nu!!
quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:53 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Claritine®
De werkzame stof loratadine is een anti-histaminicum (tegen allergie, hooikoorts en galbulten).
Zonder recept: verkrijgbaar als:
- Allerfre® tabletten
- Claritine® tabletten, siroop
- Clarityne® tabletten
- merkloze Loratadine Tabletten/Stroop
Alleen op recept: verkrijgbaar als:
- Aerius® tabletten, siroop (bevat desloratadine, vrijwel identiek aan loratadine).
Vorig jaar waren Claritine tabletjes hier al niet meer te krijgenquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:45 schreef xenophoniac het volgende:
[..]
![]()
nu hebben ze me dus steeds loratadine als alternatief aangeboden, en ik heb 't met m'n stomme hoofd geweigerdweet ik veel dat dat die stof is! blijkbaar hebben ze dus alleen 't merk claritine niet meer in die drogisterijen, geen slimme zet van zet iig:N
je voelt je er zo lamlendig door, bahquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:50 schreef belledormante het volgende:
Heb jaren Zyrtec gebruikt, maar had geen last van mn maag.
Heb nu sind 2 jaar Aerius, omdat dat nog de enige was die vergoed werd .
heb wel het idee dat het minder goed helpt dan Zyrtec.
Sinds vorige week ben ik begonnen te slikken, omdat ik opeens heftige klachten kreg, vreselijke traanogen, snotterneus... Ik denk omdat de lente zo laat begint , alles opeens begint te bloeien.
Tabletjes halen, druppels halen of een immunotherapie beginnen.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:45 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Ik heb het ook. Ik wil het niet hebben.
Lieve Martine, wat moet ik doen?
met je allergische hoofd in de kokende frituurquote:Op woensdag 26 april 2006 09:45 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Ik heb het ook. Ik wil het niet hebben.
Lieve Martine, wat moet ik doen?
Ik heb ook flixonase gehad. Toen ik de eerste keer gebruikte kreeg ik echt een megarush in mn hoofd, haha. Heerlijk spul! Nu gebruik ik Nasacort in combinatie met Aerius. Ondanks dat ik de afgelopen dagen veel last had ben ik erg blij met deze medicijnen!quote:Op maandag 1 mei 2006 14:32 schreef DarkElf het volgende:
vandaag bij de huisarts weer flixonase (ofzo) gehaald.
neusspray die erg goed werkt bij mij.
Ik heb ook een stofmijtallergie (en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer allergieën) en een kattenallergie, maar die is juist minder omdat ik katten heb en altijd al heb gehad. Ik ben ook erg allergisch voor honden, toch komt er hier over een paar jaar een labrador wonenquote:Op maandag 1 mei 2006 15:12 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb ook stofmijtallergie. En ik ben allergisch voor katten. Dus wat heb ik nu in huis? Juist: een kat![]()
klopt, de sering bloeit nu pas in mei!quote:Op maandag 1 mei 2006 17:54 schreef suus21 het volgende:
ik denk dat het idd verschoven is door het slechte weer...
helpt niks bij mijquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:03 schreef -Trinity- het volgende:
Al hail neusspray. Ik heb afgelopen twee weken paar keer gesprayd, en heb nergens last meer van.
Ik heb nu dus het tegenovergesteldequote:Op donderdag 4 mei 2006 13:57 schreef clauwheee het volgende:
Hier is het nu in volle hevigheid aanwezig. Vooral keel-neus en hoofd, ogen valt tot dusver mee (gelukkig).
Ja dat is wel gek. Maar ik heb het ook wel vaak, of het één of het anderquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik heb nu dus het tegenovergesteldeOgen voelen aan alsof ik al 72 uur wakker ben.. De rest is helemaal toppie. Best vaag eigenlijk
![]()
Precies. Maar als het door de hooikoorts komt, zou een product als Allerfree toch ook moeten werken?quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:31 schreef marit1978 het volgende:
fijn dat mijn uitleg je tot bekering heeft gebracht
![]()
Echter, bedenk wel .. er zijn nog andere mogelijke redenen voor 'dovig oor'
m.i. is de link met hooikoorts echter het meest logische.
Alle andere (enge) opties laat ik nog even buiten beschouwing
Daar denken we pas aan als je bij evt. neusspraygebruik toch nog last houdt
Hooikoortsbericht Nederlandquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:36 schreef marit1978 het volgende:
kreeg net de mail van de prevalin-hooikoortsverwachting-service .. lachen
" .. de situatie van 9-9-2004 is gunstig"
Wát heb ik daar aan ????
Oh noezzzzquote:Geldig vanaf donderdag 4 mei 2006 - Zeer ongunstig
De komende dagen is het vrij warm, overwegend droog en ook behoorlijk zonnig. Hierdoor worden er flink veel pollen geproduceerd. Van de allergene pollen zorgen nog steeds de pollen van de Berk voor de meeste overlast, maar ook zuring begint pollen te produceren.
ow eergister had ik dat aan een oorquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ok, tot 2 minuten geleden zou ik zeggen dat het er niks mee te maken heeft, nu denk ik er dan anders over.Ik kijk het nog even aan, want ik wil eigenlijk geen medicijnen gebruiken als het niet echt nodig is. Vandaag is het ook al minder erg dan gisteren en eergisteren.
heb ik ookquote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:46 schreef kikoooooo het volgende:
combinatie hooikoorts+lenzen is meestal wel leefbaar, maar soms extreem kut
Post ik gisteren het bericht dat het meevalt, begin ik ook last van mn ogen te krijgenquote:Op zondag 7 mei 2006 10:22 schreef marit1978 het volgende:
ja.. mijn ogen beginnen nu ook dusdanig uit te zien dat men vermoed dat ik hevige emotionele tijden doormaak !
Waait het bij jou ook zo?quote:Op zondag 7 mei 2006 10:37 schreef Paltos het volgende:
Ik heb plots ook hooikoorts.![]()
Eerste jaar dat ik er last van heb.
ja vaak ben je dan ook wel allergisch voor andere dingenquote:Op maandag 8 mei 2006 16:28 schreef QuickSilverZ het volgende:
Ik heb al een aantal jaren last van hooikoorts, maar gelukkig de laatste jaren minder. Kan het aardig beperken met gebruik van Allerfre. Maar naast hooikoorts heb ik ook erg last van een fruit allergie. Bepaalde soorten fruit (appels, peren, perziken, druiven) veroorzaken hele irritante jeuk in mijn keel en opgezwolle lippen. Volgens mij heeft deze reactie te maken met mijn andere allergie (hooikoorts dus) Andere mensen die hier last van hebben?
Ook al heb ik zelf nog niet super veel last heb jij waarschijnlijk ook last van de bomen die nu bloeien (ik heb meer last van de grassen). En omdat het voorjaar dit jaar zo laat is begonnen denk ik dat heel veel bomen ineens aan het bloeien zijn geslagen. Misschien dat dat de oorzaak is?quote:Op maandag 8 mei 2006 18:49 schreef Mfpower het volgende:
Ik ook ff klagen.
Ik heb al tien jaar last van hooikoorts maar dit jaar spant echt de kroon. Ik vraag me af hoe het komt, ondanks de normaal-altijd-werkende oogdruppels zitten m'n ogen helemaal dicht, zijn rood en jeuken. Echt beroerd gewerkt gewoon. Om over de niesbuien maar niet te spreken. Voor het eerst dat ik me niet meer goed voel functioneren hierdoor. Iemand een idee waarom het nu ineens zo heftig is? Hebben anderen dat ook?
Ik voel me ook echt beroerd de afgelopen dagen. Dit was afgelopen jaren veel minder. Ik heb geen idee waarom, maar het is inderdaad aanzienlijk erger. Misschien binnenkort maar eens de huisarts raadplegen, als het zo blijft.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:49 schreef Mfpower het volgende:
Voor het eerst dat ik me niet meer goed voel functioneren hierdoor.
Hoe vaak gebruik je dat als ik vragen magquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:38 schreef Berkery het volgende:
Ik ben deze week ook maar weer begonnen met niezen, als ik maar op tijd met mijn neusspray spray gaat het wel, dit jaar heb ik Otrivin gekocht en totnutoe bevalt het prima![]()
1 x daags, maar gistermiddag pas begonnen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:08 schreef Astma-Forum het volgende:
[..]
Hoe vaak gebruik je dat als ik vragen mag
Okay. Ik zou verbaasd zijn als je het wekenlang dagelijks zou gebruiken maar ik neem aan dat je prima weet dat dat helemaal niet goed isquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:23 schreef Berkery het volgende:
[..]
1 x daags, maar gistermiddag pas begonnen.
Van mij mag het ook wel gaan regenen. Als ik de voorspellingen mag geloven moeten we wachten tot zaterdag. Maar goed, een paar dagen terug werd nog voorspeld dat het gisteren zou gaan regenenquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:52 schreef kikoooooo het volgende:
ik wil reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen
Ik heb dus precies hetzelfdequote:Op maandag 8 mei 2006 16:28 schreef QuickSilverZ het volgende:
Ik heb al een aantal jaren last van hooikoorts, maar gelukkig de laatste jaren minder. Kan het aardig beperken met gebruik van Allerfre. Maar naast hooikoorts heb ik ook erg last van een fruit allergie. Bepaalde soorten fruit (appels, peren, perziken, druiven) veroorzaken hele irritante jeuk in mijn keel en opgezwolle lippen. Volgens mij heeft deze reactie te maken met mijn andere allergie (hooikoorts dus) Andere mensen die hier last van hebben?
Dat zijn de meeste allergieënquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:29 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb het ook, fruitallergie. Zwaar irritant.
Nou ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je je gewoon hardstikke ellendig voelt van de hooikoorts.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:54 schreef suus21 het volgende:
ik ben ook 2 weken echt ziek geweest van die kut hooikoorts, heb zelfs geen koninginnedag erdoor gevierd. En niemand gelooft dat je echt ziek kunt zijn van de hooikoorts...maar vroeg of laat krijgt iedereen deze fijne allergie. Ik had het ook ineens, vroeger nooit last van gehad.
Nee, ik heb nog steeds nergens last van gehad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:30 schreef Nijna het volgende:
Zijn er meer mensen het idee dat de grasjes ook aan de bloei beginnen te komen?
Niet teveel wrijven, als je een keer begint.. maar ik weet hoe moeilijk het isquote:Op zondag 14 mei 2006 20:08 schreef marit1978 het volgende:
hmm...ondanks de regen vandaag (in Zuid Limburg hadden echt géén zon !! ) heb ik toch veel jeuk in mijn ogen.
Rood, tranen..
GATVER !
quote:Op zondag 14 mei 2006 21:35 schreef Sud het volgende:
Wat doen jullie ertegen?
Welke middeltjes helpen het best?
En dan met name voor licht jeukende ogen en een kriebelige neus..
livocab, heb ik ookquote:Op zondag 14 mei 2006 23:38 schreef suus21 het volgende:
livocap (ik weet niet of je het zo schrijft) oogdruppels die werken heeeeeeeeel goed...
Waar heb je het overquote:Op maandag 15 mei 2006 17:49 schreef Cleopatrio het volgende:
Bestaan chemtrails, zo ja dan kunnen ze ook last veroorzaken,
gisteravond en vanmorgen vlogen ze over
11 vliegtuigen en nu is alles bewolkt en ik voel me ziek![]()
Thanksquote:Op maandag 15 mei 2006 18:21 schreef schatje het volgende:
[..]
De uitlaatgassen van een vliegtuig.
klik hier voor meer info
Zo'n allergietest wil ik ook laten doen want ik heb nu ook last van eczeem op mijn handen enzo... heel vreemd allemaal... kan de huisarts die tests doen of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:16 schreef Nijna het volgende:
Bespreek eens met je huisarts of het zin heeft om een allergie-test te doen. Misschien was er 2 jaar geleden niks te zien in je bloed, maar je bent nu weer 2 jaar verder...
Sterkte!
Even vragen bij de huisarts, want als je naar het ziekenhuis moet zal hij/zij je toch doorsturen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo'n allergietest wil ik ook laten doen want ik heb nu ook last van eczeem op mijn handen enzo... heel vreemd allemaal... kan de huisarts die tests doen of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?
Heb je al neussprays geprobeerd via de huisarts?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:07 schreef piepster het volgende:
Argh! Ik ben weer een wandelende snotmachine!
En natuurlijk helpt niet 1 medicijn. Ik heb voor zover ik weet alle werkzame stoffen geprobeerd, en ik ben al tot de kno arts geweest.
Over die druppels onder je tong: Ik denk best dat het helpt, maar je moet veel (3 jaar) geduld hebben. En niet overgevoelig raken voor die druppels. Dat heb ik gehad, en het was niet grappig. Ik heb nog nooit zo'n grote tong gehad, en daarna mocht ik niet verder met de kuur.
Test heb ik in het ziekenhuis gedaan. Krasjestest op m'n onderarm. Na 5 minuten was ik een soort Popeye, en een gewild studieobject voor in de allerijl opgetrommelde leerlingverpleegkundigen en -artsen.
Klinkt enorm klote.... Tja, dan is het enige dat ik kan doen je veel sterkte wensen in deze periode....quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:42 schreef piepster het volgende:
Hou op schei uit. Ik heb alle mogelijke pillen (ook testdingen die nog niet op de markt waren), sprays, opsnuifpoeder (lekker handig als je neus volledig dicht zit), injecties, druppels onder m'n tong enz. gehad, en ik schoot er geen reet mee op. Het enige dat helpt is onder de koude douche, aan de kust, of boven de boomgrens gaan.
Ik moet wel zeggen dat het de laaste jaren minder wordt. In m'n puberteit had ik van die pasgeboren babyoogjes, jeweetwel, dat de oogleden dichtzitten en zegmaar buiten je schedel steken.
Nu zijn het alleen nog gigantische niesbuien (wie verbreekt mijn record van 43 keer zonder stikken) en snot, veel snot.
Ik wonderbaarlijik ook niet, terwijl ik er normaal echt al veel last van zou moeten hebben.quote:
jah ik heb dat ook, nies nauwelijks en zo ja dan ook erg heftig,quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:15 schreef Wakey het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Bestaat er ook zoiets als een lichte vorm van hooikoorts?
Ik moet nl. niet echt niezen (ja af en toe, laten we zeggen 3x per dag 1 niesje) maar ik heb ontzettend last van mijn ogen in lente/zomer (steeds knipperen, bijna niet open kunnen houden), en de afgelopen zomers ook ernstige huidproblemen gehad (jeuk, eczeem).
Dus: jeukende/geirriteerde ogen, af en toe niezen, blaasjes op handen. Volgens mij symptomen van hooikoorts, maar het echte 'snotteren' ontbreekt.
Mijn huisarts is niet zo goed: ik moet eerst zelf met een hypothese komen, dan kijkt hij of ik wellicht gelijk heb![]()
En hoe wordt hooikoorts aangetoond? Ik heb al veel allergietesten gehad, maar daar kwam nooit iets duidelijks uit![]()
Ik ook vanaf gisteren. Tranende ogen, niezen vanuit het niksquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:49 schreef TheTh1ng het volgende:
Heb er vanaf gisteren ook weer last van![]()
En m'n medicijn wat vorig jaar zo goed hielp "Aerius" helpt nu wat minder lijkt wel..
Zucht.....![]()
Ik heb toch ook ineens enorm last, lange tijd ging het goed met neusspray/oogsdruppels maar vandaag toch teruggevallen op de pilletjes.... kom weer helemaal bijquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:24 schreef mark_dabomb het volgende:
Bij mij heet Xyzal nu anders (nadat eerst zyrtec de naam was), pittig naampje, zal is opzoeken. Ook weer last, zelfs mijn natriumcromoglicaat oogdruppels helpen niet meer! Als je over de snelweg scheurt zie je ook de pollen om je auto heenvliegen!
Het is niet goed te lang neusdruppels te gebruiken hoor!quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:58 schreef firstwollie het volgende:
ik word er helemaal schijtziek van, heb alle mogelijke pillen geprobeerd, heb nu xyzal, werkt geen hol. Neusdruppels, heb vandaag dat hele ding ongeveer leeg gespoten in mijn neus. Helpt ook geen hol. Voor mijn luchtwegen heb ik een soort discus met anti irriterende shit ofzo die werkt gelukkig wel, dus kan wel ademhalen, behalve door mijn neus. Ik was net aan het eten, komt er een stroom water uit mijn neus. Ik word er echt schijtziek van.![]()
Whehehehe Heerlijk hequote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:20 schreef YPPY het volgende:
En dan wordt gezellig het gras gemaaid terwijl ik de ramen open heb staan.Als ik nu in de slaapkamer ben, moet ik meer niesen dan ergens anders.
![]()
Mmm, niet echt enthousiast dus, kan me ook moeilijk voorstellen dat zoiets echt kan helpen. Ik dacht het tot voor kort dus ook af te kunnen met enkel een neusspray, maar als dan het seizoen echt losbarst (en dat is dus echt op dit moment helaas) is dat ook niet afdoende. Ik liep dagenlang met rode ogen rond, sliep slecht etc etc. dus wat ik al meldde, toch maar weer medicijnen gehaald en ik kom eindelijk weer een beetje bij gelukkig.... Het blijft ellendig die hooikoortsquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef linda856763 het volgende:
JA, ik heb dat geprobeerd, zie ook een eerdere post van mij in dit topic. Ik weet eigenlijk niet of het hielp, want ik ben niet gestopt mijn medicijnen. Ik had zelf het gevoel dat dat ding alleen maar meer irritatie in mijn neus veroorzaakte. Mijn vader heeft het ook geprobeerd, en was enthousiast, tot het seizoen echt losbarstte, toen hielp het niet meer. Allebei gebruik gemaakt van de niet-goed-geld-terug actie, en die werkte wel naar behoren
"Hoe snel kan ik resultaat verwachten van de behandeling?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:03 schreef Samson het volgende:
Heeft iemand hier al ervaring mee of zou het onzin zijn?
http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=4&mode=produktinfo&artnr=45030
Ja goed ideequote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:30 schreef nein het volgende:
Ik heb een GENIALE ontdekking gedaan tegen jeuk in mn keel. Gorgelen met cola waar loeiveel prik in zit...heeerlijk.
Kan dat?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:21 schreef mark_dabomb het volgende:
in je oornooit last van. Xyzal heet nu Cetirizine bij mij. Slik er zelfs twee per dag ('s ochtends en 's avonds) en dat schijnt beter te helpen.
Allerfree werkt voor mij voor geen meterquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:19 schreef Frutsel het volgende:
Ceterizine schijnt idd goed te zijn... das me volgende keuze als deze simpele AllerFree niet werkt...
ik had ook gehoopt dit jaar over te mogen slaan...maar sinds vorig weekend ik de tuin een beetje bijgeknipt heb en het gras had gemaaid is het misse boel... en zeker met de komende dagen ben ik benieuwd hoe ik het ga houdenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:20 schreef Brunette het volgende:
[..]
Allerfree werkt voor mij voor geen meter![]()
Het voordeel van Xyzal is trouwens wel dat je er niet slaperig van wordt![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik had ook gehoopt dit jaar over te mogen slaan...maar sinds vorig weekend ik de tuin een beetje bijgeknipt heb en het gras had gemaaid is het misse boel... en zeker met de komende dagen ben ik benieuwd hoe ik het ga houden![]()
*uithuilt en niest bij Brunette*
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het werkzame middel in AllerFree juist ceterizine. Ik koop het spul altijd merkloos, scheelt me bakken vol geld.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:19 schreef Frutsel het volgende:
Ceterizine schijnt idd goed te zijn... das me volgende keuze als deze simpele AllerFree niet werkt...
Ik neem aan dat je ceterazine bedoeldquote:
Terfenadine werkte twee jaar geleden heel goed bij me, maar die tabletjes in een groen/wit doosje kan ik nergens meer vindenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef nein het volgende:
ik heb nu loratadine, dat werkt opzich redelijk..heel veel andere merken werken bij mij ook niet..(allerfre...de rest ben ik vergeten van naam, waren gangbare merken)
Tja, van ceterizine zou je ook niet slaperig moeten worden, mooi wel dusquote:[b]Op vrijdag 9 juni 2006 19:20
Het voordeel van Xyzal is trouwens wel dat je er niet slaperig van wordt![]()
hahaha hoe krijgen we t voor mekaar om 2 keer achter elkaar in dezelfde minuut te postenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Terfenadine werkte twee jaar geleden heel goed bij me, maar die tabletjes in een groen/wit doosje kan ik nergens meer vinden![]()
Nee, gewoon Xyzalquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ceterazine bedoeld![]()
![]()
Sorry, komt door het weer
Mijn zus gebruikt die ook maar alleen als 'ze het voelt op komen zetten'
Dat is bizar! Allerfree helpte bij mij niet ,maar gewoon loratadine welquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef Nijna het volgende:
...Allerfree is loratadine.
en welke is duurderquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:40 schreef nein het volgende:
[..]
Dat is bizar! Allerfree helpte bij mij niet ,maar gewoon loratadine wel
Daarom moet je ook maar 1 tabletje per dag nemenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, van ceterizine zou je ook niet slaperig moeten worden, mooi wel dus. Als ik meer dan 5 miligram per dag slik verander ik al snel in een soort van zombie....
![]()
ik heb laatst iets op belgie gezien dat ging over allergieen (waaronder ook hooikoorts) en daar was een jongeman, een imker, die zeer allergisch was voor bijen, dat ontstond na verloop van tijd bij hem. Dus hij is toen een injectietherapie gaan volgen, sindsdien reageert zn lichaam niet meer zo heftig (in shock raken en dergelijke) op een bijensteek als voor de therapie. Dus bij hem hielp het wel degelijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:09 schreef Ieneminie het volgende:
vraagje: Na elk jaar andere medicijnen omdat ze niet meer werken, ben ik nu aan mn laatste optie bezig. 2 maal daags ceterizine pilletjes, 2 maal daags Nasrex neusspray en 1 maal daags livocab oogdruppels.. De huisarts weet het ook niet meer, heb het hele assortiment wel gehad...
Volgende optie is volgens haar injecties, 1 maal per maand... Wie heeft hier ervaring mee?
Op dit moment gaat het goed met de hooikoorts, maar het zou zo kunnen dat de medicijnen volgende week niet meer werken....
..je kan een aparaatje halen bij de drogist. moet je 3 maal daags in je neus doen.is met licht. help egt ook tegen huis dieren ect.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:09 schreef Ieneminie het volgende:
vraagje: Na elk jaar andere medicijnen omdat ze niet meer werken, ben ik nu aan mn laatste optie bezig. 2 maal daags ceterizine pilletjes, 2 maal daags Nasrex neusspray en 1 maal daags livocab oogdruppels.. De huisarts weet het ook niet meer, heb het hele assortiment wel gehad...
Volgende optie is volgens haar injecties, 1 maal per maand... Wie heeft hier ervaring mee?
Net over gehad:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:27 schreef fokit_tja het volgende:
..je kan een aparaatje halen bij de drogist. moet je 3 maal daags in je neus doen.is met licht. help egt ook tegen huis dieren ect.je bouwd het daarna weer af tot 1 maal per dag
Heb jij wel goede ervaringen hiermee?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef linda856763 het volgende:
JA, ik heb dat geprobeerd, zie ook een eerdere post van mij in dit topic. Ik weet eigenlijk niet of het hielp, want ik ben niet gestopt mijn medicijnen. Ik had zelf het gevoel dat dat ding alleen maar meer irritatie in mijn neus veroorzaakte. Mijn vader heeft het ook geprobeerd, en was enthousiast, tot het seizoen echt losbarstte, toen hielp het niet meer. Allebei gebruik gemaakt van de niet-goed-geld-terug actie, en die werkte wel naar behoren
Ik heb niet injecties, maar druppels van Oralgen. In dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen? postte ook iemand die die injectie krijgt, volgens mij AnnekeM. Misschien heb je er wat aan...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:09 schreef Ieneminie het volgende:
Op dit moment gaat het goed met de hooikoorts, maar het zou zo kunnen dat de medicijnen volgende week niet meer werken....
Ik haat de druppelsquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb niet injecties, maar druppels van Oralgen. In dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen? postte ook iemand die die injectie krijgt, volgens mij AnnekeM. Misschien heb je er wat aan...
Update:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:30 schreef nein het volgende:
Ik heb een GENIALE ontdekking gedaan tegen jeuk in mn keel. Gorgelen met cola waar loeiveel prik in zit...heeerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |