abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22624755
Afgelopen maandag ben ik met Oralgen begonnen.
Dit is een kuur/therapie van 3 a 5 jaar waarmee je van allergie af kan komen.
Je krijgt kleine hoeveelheden van de stof waar je allergisch voor bent toegediend, steeds een dosis meer. ik ben nu aan de instelfase bezig (druppels onder tong) en moet elke dag 1 druppel extra toevoegen, tot aan 20 dagen. Daarna moet ik me houden aan de onderhouds dosis 2x 20 druppels per week, verspreid over 2 dagen. Als het goed is is er 90% kans dat ik van de klachten/hooikoorts af kom.
Zelf gebruik ik het nu voor allergie voor bomen en graspollen die bij mij allegische reacties oproepen en hooikoorts veroorzaken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor graag van jullie.
En geen lullige opmerkingen graag, want "lullig"voel ik me momenteel al genoeg door de kuur.
* heeft bijverschijnselen
pi_22625063
is dit een echt geneesmiddel of homeopatisch?
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_22625325
Ik heb ook eens zo'n desensibilisatie gehad via de dokter. Het is niet helemaal weg maar aanzienlijk minder
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_22625481
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:04 schreef longinus het volgende:
Ik heb ook eens zo'n desensibilisatie gehad via de dokter. Het is niet helemaal weg maar aanzienlijk minder
Een desensibillisatiekuur is met injecties, dit(wat ik doe) word via de tong opgenomen
Het is niet homeopathisch. Je krijgt gewoon de stof waar je allergsich voor bent toegediend, waardoor je immuumsysteem er zeg maar resistent voor word.
Ik krijg nu alleen allerlei nare bijverschijnselen van en daar ben ik niet blij mee
pi_22626862
ik vraag me af of deze methode een oplossing kan bieden voor mn allergie tegen pleisters.. praat wel lastig tho al die pleisters onder je tong
pi_22626908
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:12 schreef BRITTJE het volgende:

[..]

Ik krijg nu alleen allerlei nare bijverschijnselen van en daar ben ik niet blij mee
zoals?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_22627031
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:11 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

zoals?
Jeuk in mijn mond/keel, snotterige neus, brandende ogen,allergische reactie op voeding zoals paprika. Gewoon hooikoorts in de herfst dus (muv die paprika)
pi_22627375
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:15 schreef BRITTJE het volgende:

[..]

Jeuk in mijn mond/keel, snotterige neus, brandende ogen,allergische reactie op voeding zoals paprika. Gewoon hooikoorts in de herfst dus (muv die paprika)
hm..
Heb zelf allergie voor huisstof *hatjsoe* ..misschien een keer wat meer info over gaan zoeken, over die oralgen. Allergie is gewoon klote
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_22717678
Deze week ga ik ook het recept van Oralgen aanvragen. Ik ben benieuwd of ze me maar wat aangemeert hebben of dat het ook echt werkt! Jammer van de lange behandelmethode, maar de kans dat het helpt blijkt inderdaad vrij hoog te liggen. En aangezien een gemiddelde allergie zo'n 30 - 35 jaar standhoudt, lijkt het me wel verstandig om er aan te beginnen.

Wordt het overigens vergoed door de verzekering of moet je bijbetalen?
pi_22718807
quote:
Wordt het overigens vergoed door de verzekering of moet je bijbetalen?
Ik hoefde niets bij te betalen
pi_23252127
Inmiddels ben ik dus ook begonnen aan de kuur, en zit nu op de 8ste dag van de instelfase. Ik heb gelukkig nog niet veel bijwerkingen gehad, behalve wat tintelingen bij m'n tong bij het innemen. Het blijft alleen een rottige methode om te gebruiken

Hopelijk hou ik het 3-5 jaar uit
pi_23252822
Ik ga er waarschijnlijk ook mee beginnen. Heb van de week allergietest gehad en die mevrouw raadde me het sterk aan... Volgende week eerst nog afspraak bij de huisarts.
Maare, die bijwerkingen... blegh, dat lijkt me dan weer niet echt wat... Maar goed, is dat niet weg te nemen met anti-allergiemiddelen?
Fake it till you make it...
pi_23272981
Dat mag dus niet, want dan onderdruk je de allergische reactie waar je juist immuum voor probeert te worden.
Ik ben inmiddels aan de 2de kuur begonnen en ik red het wel denk ik
pi_23285973
En hoe gaat het met de bijwerkingen, Brittje?
pi_23375948
Ik begin morgen (ze hadden het spul niet op voorraad bij de apotheek) met de instelfase, graspollen.
Hoe gaat t ondertussen met jou brittje?
pi_23376292
Mijn broertje heeft het ook gedaan, het hielp wel, maar die eikel was te lui om het vol te houden
Dus nu heeft hij weer last van hooikoorts.
pi_23378652
Wat zonde So_Addictive... 3 tot 5 jaar is wel lang, maar als ik daardoor gedeeltelijk of helemaal van mn hooikoortsklachten af kom, dan heb ik dat er wel voor over!
pi_23378740
Tis inderdaad zonde...

Gelukkig voor hem is de allergie niet meer zo sterk, dus voor een gedeelte heeft het wel degelijk geholpen.
pi_23378791
Hoe lang heeft je broertje het gebruikt?
Goed om te horen dat het in elk geval minder is geworden!
pi_23379741
Dat durf ik niet zo te zeggen, ik geloof een jaar of 2.
pi_23384868
Hey!

Het gaat tot nu toe redelijk goed. Ik merk wel weer wat jeuk in de mond en keel, maar voor de rest valty het reuze mee!
pi_23387330
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:51 schreef So_Addictive het volgende:
Mijn broertje heeft het ook gedaan, het hielp wel, maar die eikel was te lui om het vol te houden
Dus nu heeft hij weer last van hooikoorts.
Als hij nu last heeft van hooikoorts is er denk ik wat anders aan de hand
pi_23387846
ufx, misschien moet je niet alles te letterlijk opvatten...
pi_23389093
UFX? Hooikoorts is echt niet gerelateerd aan de zomer hoor
pi_23392088
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:20 schreef BRITTJE het volgende:
UFX? Hooikoorts is echt niet gerelateerd aan de zomer hoor
Niet aan de zomer nee, maar het is vrij uniek wanneer je nu echt veel last hebt van hooikoorts. Ik denk dat er dan eerder sprake is van een andere allergie.

Voor mij zijn oktober tot februari de maanden dat ik (gelukkig) zonder enige vorm van klachten zit.
pi_23395706
tjeezz... vat het niet zo letterlijk op
pi_23395885
ufx, is het wellicht in je opgekomen dat So_Addictive bedoelt dat broertje in het hooikoortsseizoen last heeft van hooikoorts...
pi_23398339
Ik gebruik maar liefst 4 (!) soorten Oralgen druppels. Voor graspollen, boompollen, huisstofmijt en katteneptiheel. Met katten en huisstofmijt ben ik bijna 2 jaar bezig, met gras- en boompollen ongeveer 1,5 jaar.
Het werkt met vlagen goed en dan weer niet, laatst bij de allergoloog bleek dat bij de allergietest op de rug de bultjes met meer dan de helft verminderd waren.
In de praktijk van alledag merk ik alleen niet altijd verbetering. Mijn doel was om van de corticosteroiden af te raken (ik gebruik Rhinocort), maar dat lukt nog niet helemaal
Vandaar dat ik morgen naar een klassiek homeopaat ga, ik heb daar goede geluiden over gehoord (nl. dat je in een week van je allergieën af kunt zijn).
pi_23400971
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:43 schreef weathergirl het volgende:
Ik gebruik maar liefst 4 (!) soorten Oralgen druppels. Voor graspollen, boompollen, huisstofmijt en katteneptiheel. Met katten en huisstofmijt ben ik bijna 2 jaar bezig, met gras- en boompollen ongeveer 1,5 jaar.
Het werkt met vlagen goed en dan weer niet, laatst bij de allergoloog bleek dat bij de allergietest op de rug de bultjes met meer dan de helft verminderd waren.
In de praktijk van alledag merk ik alleen niet altijd verbetering. Mijn doel was om van de corticosteroiden af te raken (ik gebruik Rhinocort), maar dat lukt nog niet helemaal
Vandaar dat ik morgen naar een klassiek homeopaat ga, ik heb daar goede geluiden over gehoord (nl. dat je in een week van je allergieën af kunt zijn).
Jeetje weathergirl wat lullig dat het niet gaat zoals je had gehoopt!
Ik wens je veel succes en laat horen hoe het met je gaat.
pi_23404684
Ik kan nog altijd niet starten, want de apotheek moest het bestellen en het komt hopelijk morgen binnen... daar mag ik wel rekening mee houden als ik in het vervolg moet halen... .

Jammer weathergirl dat je er nog niet zoveel van merkt, hoewel het bij die allergietest wel minder lijkt te zijn... Misschien heeft het zijn tijd nodig...
Ben benieuwd wat die homeopaat doet/zegt. Ik heb het idee dat dat oralgen spul wel een beetje lijkt op van die homeopatische druppels...
Ik ben voor de hooikoorts bij een acupuncturist geweest, maar ik vond het geen succes. Mijn broertje echter is ook daarvoor bij diezelfde acupuncturist geweest en heeft vorige zomer volgens mij niet eens medicatie gebruikt!
Succes er in elk geval mee!
pi_23405341
Dank Brittje en Nijna
Inderdaad zijn er overeenkomsten tussen deze druppels en homeopathie. In beide gevallen breng je het lichaam in aanraking met de stof waar je last van hebt. Alleen is het bij de allergie de bedoeling dat je immuunsysteem er niet meer zo achteriljk op reageert (met allergische reacties dus) en is het bij homeopathie zo dat een verdunde vorm van de ziekte zelf je weer beter moet maken. Geloof ik.
Enniewee, ik zie het morgen allemaal wel. Mocht ik tegen DE oplossing aanlopen, dan laat ik het jullie zeker weten!
pi_23407119
Ik gebruik het nu een jaar en ik ben er heel enthousiast over. Gewoon doen dus, want het spul werkt echt. Alleen moet je je echt aan die 2x per week herhalen houden. Er zijn perioden geweest dat ik dat niet deed en toen had ik weer erg last van mijn allergie.
pi_23413595
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:06 schreef Nijna het volgende:
ufx, is het wellicht in je opgekomen dat So_Addictive bedoelt dat broertje in het hooikoortsseizoen last heeft van hooikoorts...
tjeez.. vat iedereen hier alles zo serieus op? Waar is anders de smiley voor ? Toch niet om te flirten ?
pi_23426908
Ik heb het spul binnen hoor, ik begin morgenochtend
pi_23428801
Nijna, je kan beter op maandag beginnen, da's makkelijker met tellen van de druppels.
Just a tip
pi_23433383
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:18 schreef BRITTJE het volgende:
Nijna, je kan beter op maandag beginnen, da's makkelijker met tellen van de druppels.
Just a tip
Ik vat het geloof ik niet helemaal... (maar ja het is vrijdagavond en dan werken mn grijze cellen ook niet meer helemaal naar behoren ).
Waarom zou het op maandag makkelijker tellen?
Ik bedoel, ik moet gewoon opbouwen tot 20 en dan zou ik op vrijdag over 3 weken aan 20 zitten en dan na de instelfase op dinsdag en vrijdag die druppels nemen, bijvoorbeeld, toch?!
pi_23435603
Ik ben op een donderdag begonnen, en heb gelukkig geen moeite gehad met tellen
pi_23442262
Ben begonnen hoor, het smaakt lekkerder dan ik verwacht had .
Op naar de 20!
pi_23443892
Hehe het smaakt niet slecht, maar zo vroeg op de ochtend vind ik het toch wel wat vervelend Het gaat niet samen met m'n ontbijt in ieder geval
pi_23444270
Hoezo gaat t niet samen met je ontbijt?
Hoe lang ben je al bezig ufx?
pi_23456675
M'n ontbijt (Brinta ) smaakt niet met zoet spul ..

Ik moet morgen 18 druppels nemen.. ik zit dus nog in de instelfase..
pi_23463109
Misschien kan je als ontbijt yoghurt met cruesli nemen, gaat prima samen met zoet spul .
Heb je veel last gehad van bijwerkingen tot nu toe of valt het mee ufx?

Je bent al bijna klaar met je instelfase ufx, ik moet nog 18 dagen .

Ik kreeg gisteren de nieuwsbrief van Oralgen in de bus, wel grappig dat ze zo bezig zijn met je "coachen" zeg maar.
pi_23463143
Ik ben met de instelfase van de tweede kuur bezig nog steeds (zit nu op 7 druppels) en vind het erg lastig deze kuur.
Het jeukt en kriebelt in mijn keel. Gelukkig duurt dit maar even.
Wat ik bedoelde met op maandag beginnen Nijna,was dat ik het handig vond, omdat maandag het begin van de week is, en ik het dan makkelijker vind om het bij te houden. (klinkt niet echt logisch hè?) Ik heb dus al 1 keer gedaan en ben daarmee met de onderhoudsfase bezig. Vinden jullie het ook zo lastig die 20 druppels onder je tong te houden?
pi_23466526
Ik heb tot nu toe nog maar 2 druppels gedaan, wel met een beetje water. Onder mn tong blijft t niet zitten, maar in je mond zal toch ook wel goed zijn?
Ik heb nu op het doosje van 1 - 20 geschreven en dan omcirkel ik het als ik dat aantal druppels heb gehad, zodoende kan ik het makkelijk onthouden . Hihihi.
pi_23470565
IS het bij allergien juist niet zo dat je er anti-immuun voor moet worden?
pi_23481123
quote:
Op zondag 21 november 2004 10:36 schreef Nijna het volgende:
Misschien kan je als ontbijt yoghurt met cruesli nemen, gaat prima samen met zoet spul .
Heb je veel last gehad van bijwerkingen tot nu toe of valt het mee ufx?
Hmm ik zal eens nadenken over de cruesli

Verder vallen de bijwerkingen mee! Ik merk wel dat ik er meer last van krijg in m'n keel (waarschijnlijk door het doorslikken) , maar dat is gelukkig maar even nadat ik het ingenomen heb.

Het enige lastige vind ik het innemen. Inmiddels passen de druppels net op de lepel, en is het moeilijk alles onder m'n tong te houden..
pi_23488150
Ik vind het met die paar druppels al lastig om ze onder mn tong te houden . Maar ik heb vernomen dat dat wel het beste is omdat het daar beter opgenomen wordt dan in je mond zelf, zeg maar.

ufx, welke "smaak" heb jij? Ik graspollen .
pi_23503167
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:11 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het met die paar druppels al lastig om ze onder mn tong te houden . Maar ik heb vernomen dat dat wel het beste is omdat het daar beter opgenomen wordt dan in je mond zelf, zeg maar.

ufx, welke "smaak" heb jij? Ik graspollen .
Eej Nijna,
Bedankt voor de verwijzing naar dit topic.
Ik ben vorige week met de immunotherapie (desensibilisatie) prikkuur begonnen tegen huisstofmijtallergie. De prik zelf stelt echt niks voor. Die dag voelde ik me kiplekker, maar de dag erna werd ik grieperig en ben 't hele weekend grieperig gebleven
Ik moet nu 15 weken lang elke week op woensdag naar de kno-arts voor een prikje. De concentratie van de stoffen wordt steeds verhoogd. Na de 15 weken ga ik voor de onderhoudskuur elke maand naar de huisarts voor een prikkie.
Mijn kno-arts wilde mij niet de druppelkuur geven, omdat hier te weinig resultaten over bekend zijn. Met de prikkuur heb ik 60% de kans om van de allergie af te komen, met de druppelkuur is die kans minder, aldus mijn kno-arts.
Ik hoop alleen wel dat ik de moed kan vinden om elke week naar de kno-arts te gaan. Gelukkig ben ik de 1e patiënt als zijn spreekuur 's middags weer begint, hoef ik in ieder geval niet lang te wachten.

Oh ja, ik snap niet helemaal waarom ik de medicijnen mag blijven gebruiken Ik gebruik Rhinocort (budesonide) en Xyzal.
pi_23509790
Ik meen ergens in de informatie van Oralgen gelezen te hebben dat je wel medicijnen kan gebruiken die allergische klachten onderdrukken, maar dat je er dan wel rekening mee moet houden dat als je daarmee stopt je klachten erger kunnen worden, of iets dergelijks. Ik heb net nog even zitten zoeken of ik het nog kon vinden, maar dat lukte niet zo snel .

Anneke, ik denk ook dat het misschien voor huisstofmijt anders ligt dan voor bijvoorbeeld graspollen, huisstofmijt is er altijd en graspollen alleen in het bloeiseizoen van de grassen. Ik kan dus nu mijn kuur beginnen zonder dat ik extra allergische klachten heb omdat de grassen nu niet bloeien.

Ik geloof dat ik toch blijer ben met de druppels dan met prikjes... brrr. Moet er niet aan denken om 15 weken lang elke keer een prik te halen .
Ik ben heel benieuwd of dit gaat werken, al zouden mn klachten alleen maar halveren dan ben ik er geloof ik al heel blij mee .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')