abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 22:40:49 #201
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_37861272
Ik(35 jaar) heb sinds een jaar of 6 last van hooikoorts.
Het lijkt potverdomme wel of het elk jaar erger word!
Ik heb altijd Kestinetabletten gebruikt op recept van de huisarts,maar heb sinds 2 maanden Telfast omdat de kestine niet meer hielp.
Mijn klachten beginnen al in januari en zijn zo goed als over rond juni/juli,al met al toch een half jaar met klachten(hoofdpijn,duizelig,benauwd,zere en jeukende ogen,hoes en niesbuien)
Ik merk wel dat ik erg moe word van de medicatie maar ja...wat moet je anders?
Twee jaar geleden is mijn bloed onderzocht maar daar was geen allergie in te zien???
Is het raadzaam om ook eens een allergietest te doen met van die krasjes?
De berk is mijn grootste vijand geloof ik,helaas heeft mijn buurvrouw joekels van berken in zowel haar voor als achtertuin.
Al met al heb ik flink beroerde weken achter de rug,gisteren leek het mee te vallen en vandaag was het ook wel uit te houden,want ondanks medicatie heb ik toch nog flink last,vooral hoofdpijn e benauwdheid.
Heeft er iemand nog tips om ook dat onder controle te krijgen?
pi_37869291
Bespreek eens met je huisarts of het zin heeft om een allergie-test te doen. Misschien was er 2 jaar geleden niks te zien in je bloed, maar je bent nu weer 2 jaar verder...
Sterkte!
Fake it till you make it...
pi_37887412
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:16 schreef Nijna het volgende:
Bespreek eens met je huisarts of het zin heeft om een allergie-test te doen. Misschien was er 2 jaar geleden niks te zien in je bloed, maar je bent nu weer 2 jaar verder...
Sterkte!
Zo'n allergietest wil ik ook laten doen want ik heb nu ook last van eczeem op mijn handen enzo... heel vreemd allemaal... kan de huisarts die tests doen of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_37888495
Ik ga nu sinds 2 jaar zogauw ik merk dat ik last krijg naar de acupuncturist. Bij mij helpt dit erg goed
pi_37913435
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zo'n allergietest wil ik ook laten doen want ik heb nu ook last van eczeem op mijn handen enzo... heel vreemd allemaal... kan de huisarts die tests doen of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?
Even vragen bij de huisarts, want als je naar het ziekenhuis moet zal hij/zij je toch doorsturen.
Ik heb een keer in het ziekenhuis een allergietest gehad (via de longarts) en een keer in de huisartsenpraktijk. Daar was toen een dame van Oralgen die die test deed, paar dagen later las de huisarts 'em af.
pi_37964455
Argh! Ik ben weer een wandelende snotmachine!

En natuurlijk helpt niet 1 medicijn. Ik heb voor zover ik weet alle werkzame stoffen geprobeerd, en ik ben al tot de kno arts geweest.

Over die druppels onder je tong: Ik denk best dat het helpt, maar je moet veel (3 jaar) geduld hebben. En niet overgevoelig raken voor die druppels. Dat heb ik gehad, en het was niet grappig. Ik heb nog nooit zo'n grote tong gehad, en daarna mocht ik niet verder met de kuur.

Test heb ik in het ziekenhuis gedaan. Krasjestest op m'n onderarm. Na 5 minuten was ik een soort Popeye, en een gewild studieobject voor in de allerijl opgetrommelde leerlingverpleegkundigen en -artsen.
pi_37965963
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:07 schreef piepster het volgende:
Argh! Ik ben weer een wandelende snotmachine!

En natuurlijk helpt niet 1 medicijn. Ik heb voor zover ik weet alle werkzame stoffen geprobeerd, en ik ben al tot de kno arts geweest.

Over die druppels onder je tong: Ik denk best dat het helpt, maar je moet veel (3 jaar) geduld hebben. En niet overgevoelig raken voor die druppels. Dat heb ik gehad, en het was niet grappig. Ik heb nog nooit zo'n grote tong gehad, en daarna mocht ik niet verder met de kuur.

Test heb ik in het ziekenhuis gedaan. Krasjestest op m'n onderarm. Na 5 minuten was ik een soort Popeye, en een gewild studieobject voor in de allerijl opgetrommelde leerlingverpleegkundigen en -artsen.
Heb je al neussprays geprobeerd via de huisarts?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_37966206
Hou op schei uit. Ik heb alle mogelijke pillen (ook testdingen die nog niet op de markt waren), sprays, opsnuifpoeder (lekker handig als je neus volledig dicht zit), injecties, druppels onder m'n tong enz. gehad, en ik schoot er geen reet mee op. Het enige dat helpt is onder de koude douche, aan de kust, of boven de boomgrens gaan.

Ik moet wel zeggen dat het de laaste jaren minder wordt. In m'n puberteit had ik van die pasgeboren babyoogjes, jeweetwel, dat de oogleden dichtzitten en zegmaar buiten je schedel steken.
Nu zijn het alleen nog gigantische niesbuien (wie verbreekt mijn record van 43 keer zonder stikken) en snot, veel snot.
pi_37966747
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:42 schreef piepster het volgende:
Hou op schei uit. Ik heb alle mogelijke pillen (ook testdingen die nog niet op de markt waren), sprays, opsnuifpoeder (lekker handig als je neus volledig dicht zit), injecties, druppels onder m'n tong enz. gehad, en ik schoot er geen reet mee op. Het enige dat helpt is onder de koude douche, aan de kust, of boven de boomgrens gaan.

Ik moet wel zeggen dat het de laaste jaren minder wordt. In m'n puberteit had ik van die pasgeboren babyoogjes, jeweetwel, dat de oogleden dichtzitten en zegmaar buiten je schedel steken.
Nu zijn het alleen nog gigantische niesbuien (wie verbreekt mijn record van 43 keer zonder stikken) en snot, veel snot.
Klinkt enorm klote.... Tja, dan is het enige dat ik kan doen je veel sterkte wensen in deze periode....
pi_37966870
Ach, 't valt wel mee hoor. Ik weet niet meer beter. En bovendien krijg ik enorm veel AANDACHT als ik zoveel nies.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:38:13 #211
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_37987317
Regen Heel veel regen Ik Kan Ademen !!! óók door mn neus !
*gelukkig mens is*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_37987434
hier nog zo'n blije !!!
pi_37988306
ik ben er ook blij mee... Nu alleen die volle holtes in mijn hoofd nog leeg zien te krijgen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:31:19 #214
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_37990980
Heerlijk he die regen,ik ben ook blij!!
Holtes zijn vrij leeg bij mij,ik heb allen zo`n last van mijn ogen,volgens mijn man ziet het eruit alsof ik continu stoned ben dat blijft eigenlijk het hele hooikoortsseizoen zo.
pi_37991983
Wel lekker even die regen, maar ik mis het zonnetje toch ook wel een beetje... eigenlijk.,,
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:21:34 #216
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_37995985

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_37996058
Het is goed dat het eindelijk is gaan regenen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:21:07 #218
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_37999409
Ik heb helemaal geen hooikoorts, nooit last van gehad tenminste.
Maar nu opeens, sinds de laatste twee weken ongeveer, heb ik af en toe last van brandende ogen, neus en keel
Ik begin nu toch echt te vermoeden dat het hooikoorts is, want dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wel gek dat je daar op je 23ste nog opeens last van kunt krijgen dan...
pi_38074007
nee hoor, dat is niet gek
pi_38074554
jemig je wor der zo duf van ook
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38367929
Iemand raad? ik ben allergisch voor grassen maar heb nog geen/weinig last dit jaar. Nu lees ik overal dat het gras in bloei staat momenteel maar dat de pollen door het slechte weer niet verspreid worden. Wil dat zeggen dat ik geluk heb en dat het eerste deel van het seizoen ongemerkt voorbij gaat OF wil dat zeggen dat het seizoen gewoon later begint dit jaar en dat er binnenkort extra veel pollen in de lucht gaan zijn?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:42:31 #222
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_38368136
Het is elk jaar weer een verrassing hoeveel en wanneer ik er last van heb. Ik zou er daardoor ook weinig zinnigs over kunnen zeggen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_38497341
en ja hoor bij mij is het weer begonnen "hooikoorts"
pi_38497759
xyzal, het is denk ik gewoon een kwestie van afwachten... Volgens de site van prevalin is de concentratie graspollen op het moment matig, de piek zal er nog wel aan zitten te komen...
pi_38556346
Ik heb er eigenlijk altijd vanaf begin juni last van..maar het is nu nog niet zo erg als anders. Ik nies wel wat vaker en mn neus zit iets voller, maar nog geen jeukogen/jeukgehemelte/jeukneus/kriebelkeel...

Komt het misschien omdat ik nu midden in t centrum van een grote stad zit? Ik zit normaal rond deze tijd aan de rand van de stad met uitzicht over weilianden....

edit: vraagje: helpt extra stofzuigen ook?
(:
  maandag 5 juni 2006 @ 13:49:49 #226
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_38557364
Ik heb er een maand geleden weer echt heel erg last van gehad. Zodra de berken niet meer zo kwistig met hun katjes strooien is de echte overlast voor mij gelukkig meestal wel voorbij .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_38558780
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:07 schreef Nonneke het volgende:
ik heb dit jaar gelukkig nog geen last
Ik wonderbaarlijik ook niet, terwijl ik er normaal echt al veel last van zou moeten hebben.
konuşma!, yap!
pi_38559873
Bij ons lijkt het wel of de pollen vooral in huis zweven; mijn vriend heeft er als hij thuis komt steeds meer last van. We wonen hier nog niet zo lang; in de wintermaanden nergens last van. Hoe kan ik het huis pollenvrij krijgen????
pi_38560529
Misschien leuk en leerzaam voor sommigen hier, pollen zijn dus niet die pluisjes die je deze dagen overal rond ziet zweven. Dat schijnt toch altijd een groot misverstand te blijven....
pi_38565099
Ik heb het idee dat de grasjes aardig aan de bloei zijn. Ik heb in elk geval vrij veel last. Vorig jaar volgens mij minder. Ik had prevalin neusspray gehaald in de hoop dat ik daar wel mee af kon. Maar vandaag toch ook maar Xyzal erbij genomen (en nu, op wat lichte kriebel in mn ogen na, klachtenvrij).

Katinkat, ik heb volgens mij bij de bouwmarkt van die anti-pollen gordijn dingen (soort van hor maar dan met nog fijner gaas volgens mij) zien hangen. Die kon je net als een hor voor het raam bevestigen.
Ik vraag me af of je je huis pollenvrij kan krijgen. Want elke keer dat je van buiten naar binnen loopt neem je toch ongemerkt deeltjes mee in je kleding en je haar bijvoorbeeld.
pi_38565330
Best raar eigenlijk, dat er zoveel mensen allergisch zijn voor zoiets natuurlijks. Heb ooit ergens gelezen dat het inademen van uitlaatgassen op jonge leeftijd de veroorzaker is van hooikoorts..weet alleen niet meer hoe het nou precies zat.

Edit: net even vergelijkend warenonderzoek gedaan. Het is niet eens zo erg bij m'n ene account, maar bij die andere (meestgebruikte) kan ik er gewoon niet eens bijkomen.
(:
pi_38567038
Tot dit weekend had ik nergens last van,maar nu moest ik om de haverklap niezen.
Natuurlijk net als je een weekend weg bent en denkt geen hooikoorts-medicijn nodig te hebben.

En mijn vrienden elke keer als ik moest niezen:"Jij hebt helemaal geen hooikoorts,je stelt je gewoon aan."

Etters.
pi_38567364
Ik was ff weg met muh scoot, kom thuis..
helemaal kapottttttttttttt moe en duf...slaat echt nergens op
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38592872
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:

Bestaat er ook zoiets als een lichte vorm van hooikoorts?

Ik moet nl. niet echt niezen (ja af en toe, laten we zeggen 3x per dag 1 niesje) maar ik heb ontzettend last van mijn ogen in lente/zomer (steeds knipperen, bijna niet open kunnen houden), en de afgelopen zomers ook ernstige huidproblemen gehad (jeuk, eczeem).

Dus: jeukende/geirriteerde ogen, af en toe niezen, blaasjes op handen. Volgens mij symptomen van hooikoorts, maar het echte 'snotteren' ontbreekt.

Mijn huisarts is niet zo goed: ik moet eerst zelf met een hypothese komen, dan kijkt hij of ik wellicht gelijk heb

En hoe wordt hooikoorts aangetoond? Ik heb al veel allergietesten gehad, maar daar kwam nooit iets duidelijks uit
Ik zoek niet, ik vind.
pi_38613294
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:15 schreef Wakey het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:

Bestaat er ook zoiets als een lichte vorm van hooikoorts?

Ik moet nl. niet echt niezen (ja af en toe, laten we zeggen 3x per dag 1 niesje) maar ik heb ontzettend last van mijn ogen in lente/zomer (steeds knipperen, bijna niet open kunnen houden), en de afgelopen zomers ook ernstige huidproblemen gehad (jeuk, eczeem).

Dus: jeukende/geirriteerde ogen, af en toe niezen, blaasjes op handen. Volgens mij symptomen van hooikoorts, maar het echte 'snotteren' ontbreekt.

Mijn huisarts is niet zo goed: ik moet eerst zelf met een hypothese komen, dan kijkt hij of ik wellicht gelijk heb

En hoe wordt hooikoorts aangetoond? Ik heb al veel allergietesten gehad, maar daar kwam nooit iets duidelijks uit
jah ik heb dat ook, nies nauwelijks en zo ja dan ook erg heftig,
zo erg dat alles zeer doet enzo
Slaap op de ogen kan hooikoorts zijn, dus je ogen bijna niet los kunnen krijgen, kriebel in je keel, of een prikkelend gevoel, beetje verhoging kan zelfs, erg vermoeid raken om niets, benauwd krijgen, keel die dichtknijpt bv, door slijmvliezen die geirriteerd raken, waardoor het ook kan lijken dat je hyperventileerd, brok in je keel gevoel, niet normaal wakker kunnen worden, overkomt me vaak alleen in de zomer als het grasseizoen is.
Dus ja dit kan!
Bij mij vonden ze ook niets qua bloedwaarden, maar goed stel de een voelt zich lekker bij een hb gehalte van 7 en een ander valt er bijna bij flauw, dus het testen van een allergie kan bv op kinderwaarden wel uitslaan naar heftig maar niet nav volwassen personen bv.
Mijn huisarts zag het bij toeval in zijn pc toen hij opeens opmerkte eh vorig jaar was je hier met precies dezelfde klachten dus dit moet wel hooikoorts zijn.
Ik gebruik nu regelmatig zyrtec alleen liever niet dagelijks achter elkaar door, maar moet zeggen heb er gelukkig niet zoveel last meer van, ja wel na een stopweek je zoals nu.

[ Bericht 8% gewijzigd door zhe-devilll op 07-06-2006 00:26:13 ]
pi_38621156
Het is weer raak hier hoor... Gisteren had ik meteen 's ochtends maar Xyzal genomen omdat ik moest werken. Vandaag vrij, dus ik had zoiets van: ik kijk het even aan.
Even op de fiets naar de winkel en gelijk rode ogen, ik zag er niet meer uit. Dus toch maar weer een xyzal, het begint nu weer af te zakken gelukkig.
pi_38623633
Vandaag is het erg!!!

Bij station Sloterdijk kwamen de pluisjes aand e eene kant erin en de andere kant eruit. Niet normaal. Me ogen jeuken nu nog, tevens jeuk tussen mijn gehemelte en achterkant van mij neus, ook enorm snotterig(zoals altijd) en hoor heel veel een hoge piep alsof ik doof ben.

Ik ben nu wel gewend aan die piep en me neus maar alsnog zeer ierritand.
pi_38625049
Ik voel me ook een beetje zielig.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_38627987
Ik ga me nog even buiten wagen . Moet nog even de brievenbus legen bij mn schoonzus die heerlijk op vakantie is.
pi_38649422
Behalve moeheid en hoofdpijn nergens last van

* clauwheee hoopt dat het zo blijft en even afklopt!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_38650768
Hier ook RAAK! Ik ben weer in friesland, wakker geworden met jeukend gehemelte, neus, keel...nog geen last van ogen, maar man oh man..elke ademteug die ik doe jeukt.
(:
pi_38651268
Jep, hier begint nu nu pas echt...
Volgens mij is het gras fulltime ana t bloeien.

Maar met Xyzal (ik heb de laatste jaren niet zo'n goeie pil gehad als Xyzal!) en met oogdruppen is t prima uit te houden
pi_38662023
Vanmorgen gelijk bij mn ontbijt xyzal genomen en vrij weinig last!
Morgen maar weer gelijk bij mn ontbijt!
pi_38663349
Bij mij heet Xyzal nu anders (nadat eerst zyrtec de naam was), pittig naampje, zal is opzoeken. Ook weer last, zelfs mijn natriumcromoglicaat oogdruppels helpen niet meer! Als je over de snelweg scheurt zie je ook de pollen om je auto heenvliegen!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_38663528
Vandaag en Gister waren HEL ! wat een kutdagen .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_38664053
Heb er vanaf gisteren ook weer last van
En m'n medicijn wat vorig jaar zo goed hielp "Aerius" helpt nu wat minder lijkt wel..
Zucht.....
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:54:18 #247
84524 Morwen
I got life
pi_38664168
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:49 schreef TheTh1ng het volgende:
Heb er vanaf gisteren ook weer last van
En m'n medicijn wat vorig jaar zo goed hielp "Aerius" helpt nu wat minder lijkt wel..
Zucht.....
Ik ook vanaf gisteren. Tranende ogen, niezen vanuit het niks En het gaat voorlopig ook niet regenen wat ik zo begrijp dus dat wordt weer dikke pret de komende dagen
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_38666022
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:24 schreef mark_dabomb het volgende:
Bij mij heet Xyzal nu anders (nadat eerst zyrtec de naam was), pittig naampje, zal is opzoeken. Ook weer last, zelfs mijn natriumcromoglicaat oogdruppels helpen niet meer! Als je over de snelweg scheurt zie je ook de pollen om je auto heenvliegen!
Ik heb toch ook ineens enorm last, lange tijd ging het goed met neusspray/oogsdruppels maar vandaag toch teruggevallen op de pilletjes.... kom weer helemaal bij Zit nu weer aan een soort van huismerk claritine

[ Bericht 8% gewijzigd door Samson op 08-06-2006 19:16:13 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:58:28 #249
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_38670260
ik word er helemaal schijtziek van, heb alle mogelijke pillen geprobeerd, heb nu xyzal, werkt geen hol. Neusdruppels, heb vandaag dat hele ding ongeveer leeg gespoten in mijn neus. Helpt ook geen hol. Voor mijn luchtwegen heb ik een soort discus met anti irriterende shit ofzo die werkt gelukkig wel, dus kan wel ademhalen, behalve door mijn neus. Ik was net aan het eten, komt er een stroom water uit mijn neus. Ik word er echt schijtziek van.
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_38672079
T wordt steeds erger de laatse dagen...
Ben vanmorge naar de huisarts gegaan voor nieuwe (hopelijk) betere pillen. En heb ook neusspray aangeschaft.
Please laat t weer snel goed anti-hooikoorts weer worden
pi_38673140
Dacht dat ik eraf was, maar heb toch weer kriebelogen en niesbuien
pi_38675290
Ik heb vandaag zeker meer dan 100 keer geniest. Vreselijk.
pi_38675378
Ik word gék van mijn ogen en altijd maar verkouden zijn
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_38677404
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:58 schreef firstwollie het volgende:
ik word er helemaal schijtziek van, heb alle mogelijke pillen geprobeerd, heb nu xyzal, werkt geen hol. Neusdruppels, heb vandaag dat hele ding ongeveer leeg gespoten in mijn neus. Helpt ook geen hol. Voor mijn luchtwegen heb ik een soort discus met anti irriterende shit ofzo die werkt gelukkig wel, dus kan wel ademhalen, behalve door mijn neus. Ik was net aan het eten, komt er een stroom water uit mijn neus. Ik word er echt schijtziek van.
Het is niet goed te lang neusdruppels te gebruiken hoor!
Je kunt wat vaseline in je neus smeren dat schermt je slijmvliezen iets af en ook een of andere creme van dr vogel schijnt te helpen weet alleen niet meer welke
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:42:10 #255
80382 manny
30 is best veel
pi_38677436
vandaag was het weer he-le-maal mis. balen !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_38682099
Nou vandaag opgestaan en mn ogen zaten voor het eerst dit jaar weer dicht . Lekker weer op de tast naar de badkamer om mn gezicht te wassen en dan pas mn ogen te kunnen openen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 08:20:13 #257
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38682328
En dan wordt gezellig het gras gemaaid terwijl ik de ramen open heb staan. Als ik nu in de slaapkamer ben, moet ik meer niesen dan ergens anders.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_38682337
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 08:20 schreef YPPY het volgende:
En dan wordt gezellig het gras gemaaid terwijl ik de ramen open heb staan. Als ik nu in de slaapkamer ben, moet ik meer niesen dan ergens anders.
Whehehehe Heerlijk he

Ook zo leuk zomers, mensen die van die planten in de tuin hebben die enorm pluizen , of een eikenboom
pi_38683842
werd vanochtend wakker en gelijk 5 keer lekker niesen .
zit nu op me werk met een prop in me neusgat aangezien het maar blijft lopen.

irritant altijd als je jeuk in je ogen heb, dat als je wrijft het alleen maar erger wordt.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:41:22 #260
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_38693829
net met de dokter gebelt voor nieuwe pillen, mijn neus zit gewoon al 2 weken helemaal potdicht. Moet continu ademhalen door mijn mond, echt vermoeiend
pi_38694607
Heeft iemand hier al ervaring mee of zou het onzin zijn?
http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=4&mode=produktinfo&artnr=45030
pi_38694936
JA, ik heb dat geprobeerd, zie ook een eerdere post van mij in dit topic. Ik weet eigenlijk niet of het hielp, want ik ben niet gestopt mijn medicijnen. Ik had zelf het gevoel dat dat ding alleen maar meer irritatie in mijn neus veroorzaakte. Mijn vader heeft het ook geprobeerd, en was enthousiast, tot het seizoen echt losbarstte, toen hielp het niet meer. Allebei gebruik gemaakt van de niet-goed-geld-terug actie, en die werkte wel naar behoren
Eva
pi_38695285
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef linda856763 het volgende:
JA, ik heb dat geprobeerd, zie ook een eerdere post van mij in dit topic. Ik weet eigenlijk niet of het hielp, want ik ben niet gestopt mijn medicijnen. Ik had zelf het gevoel dat dat ding alleen maar meer irritatie in mijn neus veroorzaakte. Mijn vader heeft het ook geprobeerd, en was enthousiast, tot het seizoen echt losbarstte, toen hielp het niet meer. Allebei gebruik gemaakt van de niet-goed-geld-terug actie, en die werkte wel naar behoren
Mmm, niet echt enthousiast dus, kan me ook moeilijk voorstellen dat zoiets echt kan helpen. Ik dacht het tot voor kort dus ook af te kunnen met enkel een neusspray, maar als dan het seizoen echt losbarst (en dat is dus echt op dit moment helaas) is dat ook niet afdoende. Ik liep dagenlang met rode ogen rond, sliep slecht etc etc. dus wat ik al meldde, toch maar weer medicijnen gehaald en ik kom eindelijk weer een beetje bij gelukkig.... Het blijft ellendig die hooikoorts
pi_38695484
Ik slik eigenlijk het hele jaar door Xyzal, maar het lijkt net alsof ik daar te tolerant voor aan het worden ben.
Wat ik het meest irritant vind is jeuk in je keel en oor
4
pi_38701551
in je oor nooit last van. Xyzal heet nu Cetirizine bij mij. Slik er zelfs twee per dag ('s ochtends en 's avonds) en dat schijnt beter te helpen.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_38701832
Ik heb een GENIALE ontdekking gedaan tegen jeuk in mn keel. Gorgelen met cola waar loeiveel prik in zit...heeerlijk.
(:
pi_38701874
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:03 schreef Samson het volgende:
Heeft iemand hier al ervaring mee of zou het onzin zijn?
http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=4&mode=produktinfo&artnr=45030
"Hoe snel kan ik resultaat verwachten van de behandeling?
Het resultaat kan na enige behandelingen al merkbaar zijn. In ieder geval moet binnen 2 tot 3 weken een duidelijke verbetering optreden."

Mwah, dat zou voor mij al geen zin hebben dus, mijn hevigste hooikoorts periode duurt niet langer dan 3-4 weken..
(:
pi_38703226
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:30 schreef nein het volgende:
Ik heb een GENIALE ontdekking gedaan tegen jeuk in mn keel. Gorgelen met cola waar loeiveel prik in zit...heeerlijk.
Ja goed idee
Maar hoe zit het dan met jeuk in je oor......
4
pi_38703257
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:21 schreef mark_dabomb het volgende:
in je oor nooit last van. Xyzal heet nu Cetirizine bij mij. Slik er zelfs twee per dag ('s ochtends en 's avonds) en dat schijnt beter te helpen.
Kan dat?

Want op de verpakking staat één tablet per dag
4
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 19:19:20 #270
8781 crew  Frutsel
pi_38703283
Ceterizine schijnt idd goed te zijn... das me volgende keuze als deze simpele AllerFree niet werkt...
pi_38703337
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:19 schreef Frutsel het volgende:
Ceterizine schijnt idd goed te zijn... das me volgende keuze als deze simpele AllerFree niet werkt...
Allerfree werkt voor mij voor geen meter

Het voordeel van Xyzal is trouwens wel dat je er niet slaperig van wordt
4
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 19:35:17 #272
8781 crew  Frutsel
pi_38703837
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:20 schreef Brunette het volgende:

[..]

Allerfree werkt voor mij voor geen meter

ik had ook gehoopt dit jaar over te mogen slaan...maar sinds vorig weekend ik de tuin een beetje bijgeknipt heb en het gras had gemaaid is het misse boel... en zeker met de komende dagen ben ik benieuwd hoe ik het ga houden

*uithuilt en niest bij Brunette*
pi_38703862
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik had ook gehoopt dit jaar over te mogen slaan...maar sinds vorig weekend ik de tuin een beetje bijgeknipt heb en het gras had gemaaid is het misse boel... en zeker met de komende dagen ben ik benieuwd hoe ik het ga houden

*uithuilt en niest bij Brunette*

Ik slik hem het hele jaar door
4
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:36:17 #274
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_38703874
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:19 schreef Frutsel het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het werkzame middel in AllerFree juist ceterizine. Ik koop het spul altijd merkloos, scheelt me bakken vol geld.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_38703876
Xyzal is levocetirizine (wat volgens de site waar ik het opzocht vrijwel identiek aan cetirizine zou moeten zijn) en Zyrtec is cetirizine (zit ook in reactine). Allerfree is loratadine.

Ik heb behoorlijk last vandaag ook weer . Beetje jammer. Ik had gewoon zo gehoopt dat ik nu al effect van dat oralgen zou merken, want vorig jaar had ik al het idee dat het wat hielp... maar misschien zaten er vorig jaar gewoon minder pollen in de lucht waar ik allergisch voor ben...
pi_38703902
ik heb nu loratadine, dat werkt opzich redelijk..heel veel andere merken werken bij mij ook niet..(allerfre...de rest ben ik vergeten van naam, waren gangbare merken)
(:
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 19:36:59 #277
8781 crew  Frutsel
pi_38703903
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef Brunette het volgende:

[..]

Ik slik hem het hele jaar door
Ik neem aan dat je ceterazine bedoeld Sorry, komt door het weer

Mijn zus gebruikt die ook maar alleen als 'ze het voelt op komen zetten'
pi_38703931
Misschien was het alleen niet zo slim om net face down op een grasveld te gaan liggen m'n neus jeukt als een gek!
(:
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 19:37:46 #279
8781 crew  Frutsel
pi_38703932
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef nein het volgende:
ik heb nu loratadine, dat werkt opzich redelijk..heel veel andere merken werken bij mij ook niet..(allerfre...de rest ben ik vergeten van naam, waren gangbare merken)
Terfenadine werkte twee jaar geleden heel goed bij me, maar die tabletjes in een groen/wit doosje kan ik nergens meer vinden
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:37:49 #280
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_38703934
quote:
[b]Op vrijdag 9 juni 2006 19:20

Tja, van ceterizine zou je ook niet slaperig moeten worden, mooi wel dus . Als ik meer dan 5 miligram per dag slik verander ik al snel in een soort van zombie....
pi_38703974
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Terfenadine werkte twee jaar geleden heel goed bij me, maar die tabletjes in een groen/wit doosje kan ik nergens meer vinden
hahaha hoe krijgen we t voor mekaar om 2 keer achter elkaar in dezelfde minuut te posten
terfenadine heb ik nog nooit van gehoord...misschien zijn ze nu verboden ofzo? Als je ze niet meer kan vinden...
(:
pi_38703986
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ceterazine bedoeld Sorry, komt door het weer

Mijn zus gebruikt die ook maar alleen als 'ze het voelt op komen zetten'
Nee, gewoon Xyzal
Ik heb altijd Xyzal gehad
4
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 19:40:18 #283
8781 crew  Frutsel
pi_38704030
dat zegt me nix, maar bij deze genoteerd... thx
pi_38704031
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:36 schreef Nijna het volgende:
...Allerfree is loratadine.
Dat is bizar! Allerfree helpte bij mij niet ,maar gewoon loratadine wel
(:
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 19:40:49 #285
8781 crew  Frutsel
pi_38704047
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:40 schreef nein het volgende:

[..]

Dat is bizar! Allerfree helpte bij mij niet ,maar gewoon loratadine wel
en welke is duurder
pi_38704053
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, van ceterizine zou je ook niet slaperig moeten worden, mooi wel dus . Als ik meer dan 5 miligram per dag slik verander ik al snel in een soort van zombie....
Daarom moet je ook maar 1 tabletje per dag nemen
4
pi_38705002
vraagje: Na elk jaar andere medicijnen omdat ze niet meer werken, ben ik nu aan mn laatste optie bezig. 2 maal daags ceterizine pilletjes, 2 maal daags Nasrex neusspray en 1 maal daags livocab oogdruppels.. De huisarts weet het ook niet meer, heb het hele assortiment wel gehad...
Volgende optie is volgens haar injecties, 1 maal per maand... Wie heeft hier ervaring mee?

Op dit moment gaat het goed met de hooikoorts, maar het zou zo kunnen dat de medicijnen volgende week niet meer werken....
pi_38705285
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:09 schreef Ieneminie het volgende:
vraagje: Na elk jaar andere medicijnen omdat ze niet meer werken, ben ik nu aan mn laatste optie bezig. 2 maal daags ceterizine pilletjes, 2 maal daags Nasrex neusspray en 1 maal daags livocab oogdruppels.. De huisarts weet het ook niet meer, heb het hele assortiment wel gehad...
Volgende optie is volgens haar injecties, 1 maal per maand... Wie heeft hier ervaring mee?

Op dit moment gaat het goed met de hooikoorts, maar het zou zo kunnen dat de medicijnen volgende week niet meer werken....
ik heb laatst iets op belgie gezien dat ging over allergieen (waaronder ook hooikoorts) en daar was een jongeman, een imker, die zeer allergisch was voor bijen, dat ontstond na verloop van tijd bij hem. Dus hij is toen een injectietherapie gaan volgen, sindsdien reageert zn lichaam niet meer zo heftig (in shock raken en dergelijke) op een bijensteek als voor de therapie. Dus bij hem hielp het wel degelijk.
(:
pi_38705535
quote:
..je kan een aparaatje halen bij de drogist. moet je 3 maal daags in je neus doen.is met licht. help egt ook tegen huis dieren ect. je bouwd het daarna weer af tot 1 maal per dag
tja....tja.. moet now type
pi_38706533
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:27 schreef fokit_tja het volgende:

..je kan een aparaatje halen bij de drogist. moet je 3 maal daags in je neus doen.is met licht. help egt ook tegen huis dieren ect. je bouwd het daarna weer af tot 1 maal per dag
Net over gehad:
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef linda856763 het volgende:
Heb jij wel goede ervaringen hiermee?
Eva
pi_38707166
quote:

Ik heb niet injecties, maar druppels van Oralgen. In dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen? postte ook iemand die die injectie krijgt, volgens mij AnnekeM. Misschien heb je er wat aan...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:38:29 #292
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_38707789
heb er ook last van sinds 3 dage geleden, tering zooi ;/ en die kkpillen etc neusspray werkt ook voor geen meter.
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_38707822
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb niet injecties, maar druppels van Oralgen. In dit topic: Kent iemand de methode van Oralgen? postte ook iemand die die injectie krijgt, volgens mij AnnekeM. Misschien heb je er wat aan...
Ik haat de druppels stomme jeuk in mn mond elke keer 1,5 uur lang
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:40:08 #294
127981 Misstique
11-07-2014
pi_38707828
Ik heb vandaag belachelijk veel last gehad. Mn neus jeukt en mn ogen zijn zo opgezwollen ik nauwelijks meer kan zien .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:42:24 #295
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_38707899
gaat wat leuks worden met mijn toetsweek zo :/
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_38708661
bij mij was het ook weer feest vandaag, heel erg jeuk in m`n ogen. en ik heb trouwens neusspray
pi_38709476
kennis gebruikt het apparaat,die echt blij er mee.. ik zelf doe niks eraan na week of 3 dan bouw je stoffen aan en maakt het minder en anders zit je hele dag aan spuit of drankie, en voel je je ook niet egt lekker..
tja....tja.. moet now type
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:05:10 #298
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_38710417
ik heb t meestal later in t jaar, soms een klein beetje in t vroege voorjaar....maar nu is t wel echt weer toppunt...

volgens mij is t echt gras en brandnetels bij mij, verder niet veel last...maar wel tto laat in augustus.

en ik word zo suf als wat van die stomme claritine shit...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:07:10 #299
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_38710470
ik heb weer helse klachten, voornamelijk loopneus.
Heb Reactine en Cetirizine, vreet het allebei, maar niks helpt.

Wat werkt het best bij jullie in deze tijd van het jaar?
Wat bloeit er de afgelopen 2 weken trouwens
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_38710673
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:30 schreef nein het volgende:
Update:
net met Spa Rood gegorgeld...VEEL beter, namelijk minder schuim en de kriebel in mn keel is meteen over.
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')