Zo'n allergietest wil ik ook laten doen want ik heb nu ook last van eczeem op mijn handen enzo... heel vreemd allemaal... kan de huisarts die tests doen of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:16 schreef Nijna het volgende:
Bespreek eens met je huisarts of het zin heeft om een allergie-test te doen. Misschien was er 2 jaar geleden niks te zien in je bloed, maar je bent nu weer 2 jaar verder...
Sterkte!
Even vragen bij de huisarts, want als je naar het ziekenhuis moet zal hij/zij je toch doorsturen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo'n allergietest wil ik ook laten doen want ik heb nu ook last van eczeem op mijn handen enzo... heel vreemd allemaal... kan de huisarts die tests doen of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?
Heb je al neussprays geprobeerd via de huisarts?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:07 schreef piepster het volgende:
Argh! Ik ben weer een wandelende snotmachine!
En natuurlijk helpt niet 1 medicijn. Ik heb voor zover ik weet alle werkzame stoffen geprobeerd, en ik ben al tot de kno arts geweest.
Over die druppels onder je tong: Ik denk best dat het helpt, maar je moet veel (3 jaar) geduld hebben. En niet overgevoelig raken voor die druppels. Dat heb ik gehad, en het was niet grappig. Ik heb nog nooit zo'n grote tong gehad, en daarna mocht ik niet verder met de kuur.
Test heb ik in het ziekenhuis gedaan. Krasjestest op m'n onderarm. Na 5 minuten was ik een soort Popeye, en een gewild studieobject voor in de allerijl opgetrommelde leerlingverpleegkundigen en -artsen.
Klinkt enorm klote.... Tja, dan is het enige dat ik kan doen je veel sterkte wensen in deze periode....quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:42 schreef piepster het volgende:
Hou op schei uit. Ik heb alle mogelijke pillen (ook testdingen die nog niet op de markt waren), sprays, opsnuifpoeder (lekker handig als je neus volledig dicht zit), injecties, druppels onder m'n tong enz. gehad, en ik schoot er geen reet mee op. Het enige dat helpt is onder de koude douche, aan de kust, of boven de boomgrens gaan.
Ik moet wel zeggen dat het de laaste jaren minder wordt. In m'n puberteit had ik van die pasgeboren babyoogjes, jeweetwel, dat de oogleden dichtzitten en zegmaar buiten je schedel steken.
Nu zijn het alleen nog gigantische niesbuien (wie verbreekt mijn record van 43 keer zonder stikken) en snot, veel snot.
Ik wonderbaarlijik ook niet, terwijl ik er normaal echt al veel last van zou moeten hebben.quote:
jah ik heb dat ook, nies nauwelijks en zo ja dan ook erg heftig,quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:15 schreef Wakey het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Bestaat er ook zoiets als een lichte vorm van hooikoorts?
Ik moet nl. niet echt niezen (ja af en toe, laten we zeggen 3x per dag 1 niesje) maar ik heb ontzettend last van mijn ogen in lente/zomer (steeds knipperen, bijna niet open kunnen houden), en de afgelopen zomers ook ernstige huidproblemen gehad (jeuk, eczeem).
Dus: jeukende/geirriteerde ogen, af en toe niezen, blaasjes op handen. Volgens mij symptomen van hooikoorts, maar het echte 'snotteren' ontbreekt.
Mijn huisarts is niet zo goed: ik moet eerst zelf met een hypothese komen, dan kijkt hij of ik wellicht gelijk heb![]()
En hoe wordt hooikoorts aangetoond? Ik heb al veel allergietesten gehad, maar daar kwam nooit iets duidelijks uit![]()
Ik ook vanaf gisteren. Tranende ogen, niezen vanuit het niksquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:49 schreef TheTh1ng het volgende:
Heb er vanaf gisteren ook weer last van![]()
En m'n medicijn wat vorig jaar zo goed hielp "Aerius" helpt nu wat minder lijkt wel..
Zucht.....![]()
Ik heb toch ook ineens enorm last, lange tijd ging het goed met neusspray/oogsdruppels maar vandaag toch teruggevallen op de pilletjes.... kom weer helemaal bijquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:24 schreef mark_dabomb het volgende:
Bij mij heet Xyzal nu anders (nadat eerst zyrtec de naam was), pittig naampje, zal is opzoeken. Ook weer last, zelfs mijn natriumcromoglicaat oogdruppels helpen niet meer! Als je over de snelweg scheurt zie je ook de pollen om je auto heenvliegen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |