abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22624755
Afgelopen maandag ben ik met Oralgen begonnen.
Dit is een kuur/therapie van 3 a 5 jaar waarmee je van allergie af kan komen.
Je krijgt kleine hoeveelheden van de stof waar je allergisch voor bent toegediend, steeds een dosis meer. ik ben nu aan de instelfase bezig (druppels onder tong) en moet elke dag 1 druppel extra toevoegen, tot aan 20 dagen. Daarna moet ik me houden aan de onderhouds dosis 2x 20 druppels per week, verspreid over 2 dagen. Als het goed is is er 90% kans dat ik van de klachten/hooikoorts af kom.
Zelf gebruik ik het nu voor allergie voor bomen en graspollen die bij mij allegische reacties oproepen en hooikoorts veroorzaken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor graag van jullie.
En geen lullige opmerkingen graag, want "lullig"voel ik me momenteel al genoeg door de kuur.
* heeft bijverschijnselen
pi_22625063
is dit een echt geneesmiddel of homeopatisch?
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_22625325
Ik heb ook eens zo'n desensibilisatie gehad via de dokter. Het is niet helemaal weg maar aanzienlijk minder
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_22625481
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:04 schreef longinus het volgende:
Ik heb ook eens zo'n desensibilisatie gehad via de dokter. Het is niet helemaal weg maar aanzienlijk minder
Een desensibillisatiekuur is met injecties, dit(wat ik doe) word via de tong opgenomen
Het is niet homeopathisch. Je krijgt gewoon de stof waar je allergsich voor bent toegediend, waardoor je immuumsysteem er zeg maar resistent voor word.
Ik krijg nu alleen allerlei nare bijverschijnselen van en daar ben ik niet blij mee
pi_22626862
ik vraag me af of deze methode een oplossing kan bieden voor mn allergie tegen pleisters.. praat wel lastig tho al die pleisters onder je tong
pi_22626908
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:12 schreef BRITTJE het volgende:

[..]

Ik krijg nu alleen allerlei nare bijverschijnselen van en daar ben ik niet blij mee
zoals?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_22627031
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:11 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

zoals?
Jeuk in mijn mond/keel, snotterige neus, brandende ogen,allergische reactie op voeding zoals paprika. Gewoon hooikoorts in de herfst dus (muv die paprika)
pi_22627375
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:15 schreef BRITTJE het volgende:

[..]

Jeuk in mijn mond/keel, snotterige neus, brandende ogen,allergische reactie op voeding zoals paprika. Gewoon hooikoorts in de herfst dus (muv die paprika)
hm..
Heb zelf allergie voor huisstof *hatjsoe* ..misschien een keer wat meer info over gaan zoeken, over die oralgen. Allergie is gewoon klote
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_22717678
Deze week ga ik ook het recept van Oralgen aanvragen. Ik ben benieuwd of ze me maar wat aangemeert hebben of dat het ook echt werkt! Jammer van de lange behandelmethode, maar de kans dat het helpt blijkt inderdaad vrij hoog te liggen. En aangezien een gemiddelde allergie zo'n 30 - 35 jaar standhoudt, lijkt het me wel verstandig om er aan te beginnen.

Wordt het overigens vergoed door de verzekering of moet je bijbetalen?
pi_22718807
quote:
Wordt het overigens vergoed door de verzekering of moet je bijbetalen?
Ik hoefde niets bij te betalen
pi_23252127
Inmiddels ben ik dus ook begonnen aan de kuur, en zit nu op de 8ste dag van de instelfase. Ik heb gelukkig nog niet veel bijwerkingen gehad, behalve wat tintelingen bij m'n tong bij het innemen. Het blijft alleen een rottige methode om te gebruiken

Hopelijk hou ik het 3-5 jaar uit
pi_23252822
Ik ga er waarschijnlijk ook mee beginnen. Heb van de week allergietest gehad en die mevrouw raadde me het sterk aan... Volgende week eerst nog afspraak bij de huisarts.
Maare, die bijwerkingen... blegh, dat lijkt me dan weer niet echt wat... Maar goed, is dat niet weg te nemen met anti-allergiemiddelen?
Fake it till you make it...
pi_23272981
Dat mag dus niet, want dan onderdruk je de allergische reactie waar je juist immuum voor probeert te worden.
Ik ben inmiddels aan de 2de kuur begonnen en ik red het wel denk ik
pi_23285973
En hoe gaat het met de bijwerkingen, Brittje?
pi_23375948
Ik begin morgen (ze hadden het spul niet op voorraad bij de apotheek) met de instelfase, graspollen.
Hoe gaat t ondertussen met jou brittje?
pi_23376292
Mijn broertje heeft het ook gedaan, het hielp wel, maar die eikel was te lui om het vol te houden
Dus nu heeft hij weer last van hooikoorts.
pi_23378652
Wat zonde So_Addictive... 3 tot 5 jaar is wel lang, maar als ik daardoor gedeeltelijk of helemaal van mn hooikoortsklachten af kom, dan heb ik dat er wel voor over!
pi_23378740
Tis inderdaad zonde...

Gelukkig voor hem is de allergie niet meer zo sterk, dus voor een gedeelte heeft het wel degelijk geholpen.
pi_23378791
Hoe lang heeft je broertje het gebruikt?
Goed om te horen dat het in elk geval minder is geworden!
pi_23379741
Dat durf ik niet zo te zeggen, ik geloof een jaar of 2.
pi_23384868
Hey!

Het gaat tot nu toe redelijk goed. Ik merk wel weer wat jeuk in de mond en keel, maar voor de rest valty het reuze mee!
pi_23387330
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:51 schreef So_Addictive het volgende:
Mijn broertje heeft het ook gedaan, het hielp wel, maar die eikel was te lui om het vol te houden
Dus nu heeft hij weer last van hooikoorts.
Als hij nu last heeft van hooikoorts is er denk ik wat anders aan de hand
pi_23387846
ufx, misschien moet je niet alles te letterlijk opvatten...
pi_23389093
UFX? Hooikoorts is echt niet gerelateerd aan de zomer hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')