abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36288843
Ik had er al langer last van, maar toch doe ik het: ik eet een appel.

Als ik een appel eet, voelt het alsof m'n tandvlees ontploft. Het voelt dikkig aan, het jeukt en het prikt. Ook voel ik m'n hart kloppen in m'n tandvlees. Zo'n lastige kriebel in m'n keel komt er ook nog bij kijken...

Weet iemand toevalligerwijs voor wat voor stof ik allergisch ben?
pi_36289204
ben even kwijt welke stof het is (voorloper van pectine?), maar het kan niet tegen verhitting. Klopt het dat je gekookte appel (appelmoes, appeltaart) wel gewoon kan eten?
pi_36289212
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:51 schreef anneja het volgende:
ben even kwijt welke stof het is (voorloper van pectine?), maar het kan niet tegen verhitting. Klopt het dat je gekookte appel (appelmoes, appeltaart) wel gewoon kan eten?
Ja.
pi_36289219
Als je het alleen bij appels hebt dan komt het door de appel-stof Denk niet dat iemand je hier dat kan vertellen.Langs de huisarts gaan en om een allergietest vragen is denk ik een beter idee.
01-08-2008
pi_36289270
Mja, zo belangrijk is 't ook niet, maar het is ontzettend irritant, omdat dat een van de weinige fruitsoorten is die ik lust.
pi_36289435
Het schijnt bij sommige appelrassen minder te zijn dan bij andere. Mijn appel-allergische collega zegt dat golden delicious en granny smith het ergst zijn. Oja, en schillen helpt een beetje (maar niet helemaal)
pi_36289483
Dát heb ik nog net niet van appels, maar ik krijg er wel een rode, jeukende, branderige huid van om mijn lippen.
(Un)masking for the greater good.
pi_36289539
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:02 schreef anneja het volgende:
Het schijnt bij sommige appelrassen minder te zijn dan bij andere. Mijn appel-allergische collega zegt dat golden delicious en granny smith het ergst zijn. Oja, en schillen helpt een beetje (maar niet helemaal)
Hm, groene appels zijn erg.
pi_36290661
Heb je ook hooikoorts?

Gewoon geen rauwe appels meer eten. Ja dat is kut, maar een allergie kan zich ontwikkelen, en dat is nog kutter.
pi_36298965
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
Heb je ook hooikoorts?

Gewoon geen rauwe appels meer eten. Ja dat is kut, maar een allergie kan zich ontwikkelen, en dat is nog kutter.
Hooikoorts beetje ja.
pi_36300760
Kan wel kloppen ja Berken hebben dezelfde allergene stof als appels. Meeste mensen die niet tegen appels kunnen, kunnen ook niet tegen de pollen van berken.

Er zijn allergeen-vrije appels ontwikkelt, maar die vind je niet in de winkel hier.
pi_36301244
Appel even in de magnetron schijnt te helpen :p (of het lekker is betwijfel ik)
En dik schillen helpt ook wat, omdat de meeste allergenen dicht onder de schil zitten.
Is een kruisreactie met bepaalde boomallergie, verder niet veel aan te doen helaas.
pi_36301389
Herkenbaar, is inderdaad lastig. Ik heb er zelf maar heel licht last van. Gelukkig zijn er een heleboel andere fruitsoorten die ook lekker en gezond zijn.
Het heeft te maken met de eiwitten van de pollen van de boom die in de vruchten zijn terug te vinden. De berk heeft idd een gelijksoortige eiwit. Als de appels zijn verhit (moes e.d.) dan zijn die eiwitten uit elkaar gevallen en heb je er dus geen last meer van.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:24:32 #14
18544 matthijz
Geen icoon aanwezig :P
pi_36302484
Ach ja ik heb er ook last van.............appelmoes enzo kan ik wel gewoon eten. Vroeger kon ik appels wel gewoon eten.......toch wel jammer maar ja.
"het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten :) "
pi_36302512
Ik heb precies hetzelfde. Ook last bij wortels?
pi_36302839
Ik ben ook allergisch voor fruit, maar bij mij komt het doordat ze bespoten zijn.
Bij biologisch fruit heb ik er namelijk geen last van (worden niet bespoten)
pi_36303420
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:25 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb precies hetzelfde. Ook last bij wortels?
Nee. Wel bij kiwi's een beetje.
pi_36306543
Ja bij kiwi's heb ik dat ook!!
Na het eten van een kiwi zo'n gevoel alsof iemand met een vijl over je tong heeft gevijlt!
Sowieso schrijf je zo.
pi_36306803
Ik heb het gelukkig niet met appels maar wel met kiwi's en ananas...erg vervelend...net toch maar weer stuk verse ananas gehad omdat ik het zo lekker vind. En nu weer een zere tong; met name de zijkanten....Uit blik geen probleem maar dat is niet z0 lekker...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_36310700
Bij kiwi's is het normaal, die zijn gewoon ongelofelijk zuur, net als ananas
pi_36310849
Ik heb het heel erg bij kiwi's...dan zwelt mijn tong op..Bij appels en ananas (verse) heb ik het in midere mate..
Erg vervelend.
"Ok, hier ben ik.....wat zijn je andere 2 wensen............"
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:08:27 #22
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36310864
Ik heb het ook wel eens gehad.

Volgens mij komt het doordat je lange tijd geen fruit hebt gegeten. Als je vanaf nu elke dag een schijfje eet kan je over 2 weken gewoon appels eten. Je lichaam is al die vitaminen niet gewend
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  vrijdag 24 maart 2006 @ 05:43:07 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36318411
Heb er ook last van, hooikoorts in combinatie met appels, kiwi (idd heel erg), kersen, soja, walnoten (ook heel erg), en nog wat andere fruitsoorten. Iemand een idee om welke stof het gaat?

Ik krijg (voor mijn gevoel) erg dikke lippen, jeuk in mijn keel, last van mijn oren.
pi_36353607
Ik kan alleen niet tegen de schil van appels. Appels geschild en in partjes gaat prima, met schil betekent jeuk en gewoon afhappen betekent rode blaasjes op m'n lippen .

Maar er is nog genoeg ander fruit wat makkelijker eet
pi_36353669
Manderijnen Bananen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')