Ja.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:51 schreef anneja het volgende:
ben even kwijt welke stof het is (voorloper van pectine?), maar het kan niet tegen verhitting. Klopt het dat je gekookte appel (appelmoes, appeltaart) wel gewoon kan eten?
Hm, groene appels zijn erg.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:02 schreef anneja het volgende:
Het schijnt bij sommige appelrassen minder te zijn dan bij andere. Mijn appel-allergische collega zegt dat golden delicious en granny smith het ergst zijn. Oja, en schillen helpt een beetje (maar niet helemaal)
Hooikoorts beetje ja.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
Heb je ook hooikoorts?
Gewoon geen rauwe appels meer eten. Ja dat is kut, maar een allergie kan zich ontwikkelen, en dat is nog kutter.
Nee. Wel bij kiwi's een beetje.quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:25 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik heb precies hetzelfde. Ook last bij wortels?
Aardbeienquote:
Nee, vind de schil juist het lekkerstquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:23 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
AardbeienNectarines
.
Maar heb je het ook als je de appel schilt?
Want de dokter zei dat sommige mensen juist heel heftig reageren op bestrijdingsmiddelen, misschien dat het daar aan ligt?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:35 schreef Koewam het volgende:
Ik had er al langer last van, maar toch doe ik het: ik eet een appel.
Als ik een appel eet, voelt het alsof m'n tandvlees ontploft. Het voelt dikkig aan, het jeukt en het prikt. Ook voel ik m'n hart kloppen in m'n tandvlees. Zo'n lastige kriebel in m'n keel komt er ook nog bij kijken...
Weet iemand toevalligerwijs voor wat voor stof ik allergisch ben?
Ja heb ik ook! Ben dus maar gestopt met het eten van ongekookte appels. Peren en perzik reageer ik ook al op.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:51 schreef anneja het volgende:
ben even kwijt welke stof het is (voorloper van pectine?), maar het kan niet tegen verhitting. Klopt het dat je gekookte appel (appelmoes, appeltaart) wel gewoon kan eten?
Hier heb ik ook last van. Vroeger nooit, maar na een bepaalde leeftijd kwam het opeensquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:35 schreef Koewam het volgende:
Ik had er al langer last van, maar toch doe ik het: ik eet een appel.
Als ik een appel eet, voelt het alsof m'n tandvlees ontploft. Het voelt dikkig aan, het jeukt en het prikt. Ook voel ik m'n hart kloppen in m'n tandvlees. Zo'n lastige kriebel in m'n keel komt er ook nog bij kijken...
Weet iemand toevalligerwijs voor wat voor stof ik allergisch ben?
Nou... dacht 't dus ff niet hequote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:45 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb trouwens eens gehoord dat deze zooi helpt: http://www.murill.com/nl/nederlands.htm
I
lijkt mij al aardig onzuiver.quote:Verklaringen van klanten
Wij willen ons conformeren aan alle wettelijke bepalingen (o.a, Warenwet artikel 19 en 20) en moeten derhalve de verklaringen van klanten aanpassen zodat het voor de wet acceptabele teksten zijn.
Dit is voor ons niet mogelijk gebleken, zonder afbreuk te doen aan de boodschap die deze honderden gebruikers aan ons en aan u hadden willen overbrengen.
Wij onderzoeken op dit moment hoe hier mee om te gaan.
Het Murill.com team
http://www2.wau.nl/pers/05/052wu.htmlquote:Ongeveer twee procent van de West-Europese bevolking leidt aan appelallergie.
[...]
Eerder is aangetoond dat appelallergie wordt veroorzaakt door één of meerdere eiwitten in appel (zogenaamde Mal d1 t/m Mal d4-eiwitten). Mal d1 is het belangrijkste allergeen in appel. Personen die allergisch zijn voor het Mal d1 eiwit hebben last van jeuk, tintelingen en zwellingen van lippen, tong en keel na het eten van een verse appel.
Pruimen kwam ik dus gisteren achter...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:13 schreef debby1973 het volgende:
Ik heb het ook met noten, appels, kersen, nectarines, pruimen, kiwi. Soms helpt het een beetje als je een hooikoorts pilletje inneemt.
Dat is tobben ja.quote:Op zondag 26 maart 2006 10:00 schreef Libris het volgende:
had een viendin met een koemelk allergie, en ik dus een soja allergie... Is ook erg makkelijk..
Dat van die oren heb ik dus ook!! Niemand gelooft me als ik dat vertel, zelfs mijn ouders niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:40 schreef kikoooooo het volgende:
Bah iddIk heb t ook, al jaren... mn ma ook.
En ik heb idd ook hooikoorts...
Ik heb het vooral bij appels, schillen helpt een beetje... Krijgen jullie ook jeuk in je oren?Ik krijg jeuk in mn keel, blaren in mn mond en hele dikke lippen... ook heb ik dit bij peren
Helpt bij mij geen flikkerquote:Op zondag 26 maart 2006 17:48 schreef Beaker het volgende:
Als ik de appel met schil eet heb ik last van, maar zonder schil nietVolgens mijn huisarts kwam het omdat appels bespoten worden en daar zou iets van een stofje in kunnen zitten waar je allergisch voor kunt zijn
Misschien moet je dus eens een geschilde appel proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |