Mag ik zelf nog weten wat ik vind alsjeblieft?quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
MX1982 noemde jou al een idioot, welnu ik heb ook ernstige twijfels over je inlevingsvermogen of dat vodje papier. Want het papier is de inkt niet waard is waarop het geschreven staat.
Was te verwachten, dat twee SC-topics nagenoeg tegelijk geopend werdenquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:53 schreef Tafkahs het volgende:
aha, ik dacht al.
deze mag dan weer dicht, Johan is overbodig: [pol sc 827] Waar Johan voor nodig was
het is net alsof je een beetje getrouwd bent hequote:Op donderdag 12 januari 2006 15:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Was te verwachten, dat twee SC-topics nagenoeg tegelijk geopend werden.
Een goedemiddag, ja inderdaad, draagt wel bij aan de mystiek rond mijn persoon.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:59 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen Napoleon!
Bij jou ook zo mistig?
@Sigme & RQ, ik houd het één en ander in m'n achterhoofd.quote:Gokje: hysterische wijven. De bevolking van een vrouwencafe zijn niet de meest vriendelijke vrouwen, in mijn ervaring, zeker niet op het moment dat ze verzameld zijn op hun eigen terrein, met elkaar, met opzet.
Maar goed, vrijheid van vereniging geeft vrijheid tot buitensluiting, een vrouwencafe is over het algemeen juridisch een vereniging. Zodat ze grond hebben heren buiten te sluiten. Ze kunnen je dus lokaalvredebreuk aan de broek smeren.
In mijn oude club hadden we jaarlijks problemen met de organisatie van de 'heksennacht', waarin vrouwen met een tocht door de stad 'de straat terugeisen'. Met afsluitend feest in onze club. Waar uiteraard ook veel manvolk werkte. Van de damesorganisatie mochten die dan die nacht hun eigen gebouw niet in.
Veel heren zagen daar niet de redelijkheid van in (ze gingen dan niet in de publikesruimtes komen). Ik eigenlijk ook niet.
Nog gefeliciteerd, KlowJowquote:
Goedemiddag mysticus! U heeft uw mistige geest wel wat wijd verspreid vandaag.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een goedemiddag, ja inderdaad, draagt wel bij aan de mystiek rond mijn persoon.![]()
Ga je binnenkort met SGP-vriendjes het vrouwencafe in Assen overrompelen?quote:[..]
@Sigme & RQ, ik houd het één en ander in m'n achterhoofd.![]()
quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:02 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Laatste tijd weer wat beter, maar een goede vriend van mij is half nieuwzeelands half nld en die zijn juist vanwege de slechte economische situatie daar een aantal jaar geleden hierheen gekomen.
De laatste tijd trekt het wel weer aan. NZ is overigens mijn droomland, de natuur...![]()
Heb je al iets gevonden over voorgaande rechtszaken rond de SGP? Ik kan niks vinden in ieder geval...quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Als antwoord op je laatste post.
quote:Kiwi skaters in S African bus crash Jan 10, 2006
Three people were killed and 22 injured when a South African bus carrying teams of speed skaters from New Zealand, Italy and the Netherlands crashed, police said.
Police spokeswoman Elsa Gerber said the accident occurred on Monday on a national highway in the Free State province more than 500 km southwest of Johannesburg.
Hoe noemde jij dat ook alweer? Asymetrische communicatie?quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:09 schreef sigme het volgende:
Goedemiddag mysticus! U heeft uw mistige geest wel wat wijd verspreid vandaag.
Ik zit wel te broeden op iets ja...quote:Ga je binnenkort met SGP-vriendjes het vrouwencafe in Assen overrompelen?![]()
Geef even een seintje van te voren dan, dan ga ik als infiltrante vooruit![]()
Nee, het was geen rhetorische vraag maar een echte, ik liet even weten dat ik het antwoord gelezen had.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:09 schreef RichardQuest het volgende:
Ah ja. Maar je komt dus nog met een reply?
Voorlopig alleen deze verwijzing:quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:13 schreef RichardQuest het volgende:
Heb je al iets gevonden over voorgaande rechtszaken rond de SGP? Ik kan niks vinden in ieder geval...
quote:SGP-voorzitter Kolijn is verbaasd en teleurgesteld dat de rechter de staat opdraagt het subsidiëren van de partij te staken. „Het vonnis heeft grote gevolgen voor het functioneren van de partij en is niet in lijn met vorige uitspraken. De uitspraak is ook niet in de lijn met de wetsgeschiedenis. Die zegt dat subsidieverstrekking alleen kan worden gestaakt bij strafrechtelijke discriminatie.”
Hoi, dank jequote:Op donderdag 12 januari 2006 16:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd, KlowJow!
Ik weet niet zoveel van de fok-hierarchie, blijf je ook MOD, of is dat onverenigbaar met FA-schap?
nee, ze ziet er nog steeds uit als een knaagdier, een ratachtige ofzoquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:55 schreef pberends het volgende:
Plaatje van Meis zonder (veel) makeup:
[afbeelding]
Veel beter toch.
Och je weet zeker dat defensie dat totop het laatste papiertje opruimt. En ik denk dat als ze gevraagd word terug te gaan om op te ruimen ze dat wel willen maar het even duurtquote:
Echt een goed voorbeeld geven ze natuurlijk niet. Dat opruimen zal wel even duren eerst moeten de "helden" bier drinken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:09 schreef du_ke het volgende:
Och je weet zeker dat defensie dat totop het laatste papiertje opruimt. En ik denk dat als ze gevraagd word terug te gaan om op te ruimen ze dat wel willen maar het even duurt.
Vanavond.quote:20:20 - 21:05
Zembla: De ramp na Katrina
Bij de ramp in New Orleans kwamen 900 mensen om het leven en raakten tienduizenden dakloos. Hulpverleners werkten langs elkaar heen en de overheden lieten het lang afweten. Hoe kon het gebeuren dat de hulpverlening zo faalde? In Zembla een onderzoek naar de oorzaken van de chaos na Katrina.
voorlopige oogst:quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:04 schreef RichardQuest het volgende:
Dat zegt niets over waarop de aanklacht gebaseerd was....
quote:Het CWI heeft al eerder een proces tegen de SGP ondersteund, namelijk dat van de Limburgse juriste M. Y. Franssen. Zij eiste dat de SGP haar zou accepteren als lid. Die eis werd in eerste instantie afgewezen. Ondanks aandrang van het CWI wilde ze niet in hoger beroep.
Ook opmerkelijk: (cursivering door mij)quote:Het voorgenomen proces heeft een ander karakter dan de zaak van mevrouw R. Grabijn bij de Commissie Gelijke Behandeling. Wel is zij door het CWI benaderd, maar ze vond dat nu een ander het moest overnemen.
bron:http://www.refdag.nl/arti(...)n+voorbereiding.htmlquote:SGP-voorzitter W. Kolijn zegt het voornemen van het CWI „bijzonder te betreuren. Er is op vele fronten geprobeerd om ons tot een andere opstelling te dwingen. Dat is niet gelukt. Kennelijk heeft het instituut er grote moeite mee zich hierbij neer te leggen.” Hij wijst erop dat het CWI zich zeer veel moeite moet getroosten om een vrouw te vinden die als procespartij wil optreden. „Dat is tekenend voor de situatie.”
Een eventueel proces zal de partij opnieuw veel negatieve publiciteit bezorgen. „Daar zitten we niet op te wachten”, aldus Kolijn. Dat het VN-Vrouwenverdrag nieuwe juridische mogelijkheden voor het CWI zou bieden, betwist hij. „De Nederlandse regering heeft al nadrukkelijk aangegeven dat er op grond van dat verdrag geen reden is om in te grijpen.”
Amsterdamse toestanden in Mekkaquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:30 schreef sizzler het volgende:
Honderden pelgrims gedood tijdens hadj
Elkaar vertrappen is haast een onderdeel van het ritueel geworden.
T lijkt pamplona wel.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:30 schreef sizzler het volgende:
Honderden pelgrims gedood tijdens hadj
Elkaar vertrappen is haast een onderdeel van het ritueel geworden.
Waarom is dat toch elk jaar een zooitje ongeregeld?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Amsterdamse toestanden in Mekka.
Omdat ze geen mensen kunnen weigeren volgens mij (weet ik niet zeker). Gevolg is dat er simpelweg veel te veel mensen zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom is dat toch elk jaar een zooitje ongeregeld?
Weet je eigenlijk waarom ze het allemaal tegelijk doen? Ik bedoel: kunnen ze het niet spreiden?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:38 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omdat ze geen mensen kunnen weigeren volgens mij (weet ik niet zeker). Gevolg is dat er simpelweg veel te veel mensen zijn.
quote:Blijf op de hoogte: neem een abonnement op de gratis Nieuwsbrief - Volg het vliegtuigje rechts
wat een meesterlijke fotoquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
T lijkt pamplona wel.
[afbeelding]
quote:Brit laakt optreden leger VS in Irak
Rotterdam, 12 jan. Een Britse generaal heeft scherpe kritiek geleverd op het optreden van het Amerikaanse leger in Irak in een studie die in een Amerikaans legerblad is gepubliceerd. Brigade-generaal Nigel Aylwin-Foster verwijt de Amerikanen onder andere „culturele ongevoeligheid” grenzend aan racisme jegens de Iraakse bevolking en overgrote geneigdheid tot gebruik van geweld. Dat heeft volgens hem ertoe bijgedragen dat het leger geen of te weinig munt heeft kunnen slaan uit zijn snelle zegetocht tegen het Iraakse leger in maart 2003. In plaats daarvan kregen opstandelingen steeds meer voet aan de grond.
The Washington Post haalde de directeur van de Amerikaanse militaire academie in Fort Leavenworth aan die Aylwin-Foster betitelde als „een onuitstaanbare Britse snob”. De uitgever van Military Review daarentegen, kolonel William Darley, wees er op dat Aylwin-Foster „een hoog-gekwalificeerde kerel” is .
Brigade-generaal Aylwin-Foster diende zelf van december 2003 tot november 2004 in Irak als adjunct-commandant van een Brits programma om Iraakse militairen op te leiden. In dat kader deelde hij vier maanden lang het kantoor van de Amerikaanse luitenant-generaal David Petraeus, toen deze de Iraakse opleidingsprogramma’s leidde. Zijn 14 pagina’s tellende artikel is gepubliceerd in het laatste (november-december) nummer van Military Review (http://usacac.leavenworth.army.mil/CAC/milreview).
„Mijn overheersende indruk was van een leger dat is doordrenkt van ongeveëvenaard patriottisme, plichtsgevoel, passie, toewijding en vastbeslotenheid, met volop talent”, aldus Aylwin-Foster. Daartegenover stonden echter „bureaucratie, verstikkende hiërarchische opvattingen, een geneigdheid tot offensieve operaties en een gevoel dat plicht vergt dat alle problemen frontaal moeten worden aangepakt”. Bovendien, zo schrijft hij, waren de Amerikaanse militairen weliswaar haast altijd hoffelijk en voorkomend, maar ,,kwam hun culturele ongevoeligheid, bijna zeker onbedoeld, soms aantoonbaar neer op institutioneel racisme”. Dit leidde ertoe dat beduidende segmenten van de bevolking zich afkeerden van de nieuwe autoriteiten.
Aylwin-Foster noemt verder ook het „schadelijk optimisme” van Amerikaanse officieren, dat „lagere officieren ontmoedigt onwelkom nieuws te rapporteren”.
Islam is toch een soort chaos geloof (niet perse negatief bedoeldquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom is dat toch elk jaar een zooitje ongeregeld?
Het zijn gewoon slechte auto's.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:28 schreef Yildiz het volgende:
Net op het nieuws, zo'n medewerker van GM.
'Als ik een japanse auto voorbij ziet rijden wordt ik nog steeds kwaad, vroeger werden ze volgens geruchten bekrast met sleutels en de ramen ingegooid, maar die tijd is voorbij.
Zo protesteerde men tegen de vestiging van Nissan, in Tenessee.
bah die vuile hippies. Kunnen alleen maar protesteren. Dat ze eens gaan werken ipv met een uitkering op de bank hangen!quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:28 schreef Yildiz het volgende:
Net op het nieuws, zo'n medewerker van GM.
'Als ik een japanse auto voorbij ziet rijden wordt ik nog steeds kwaad, vroeger werden ze volgens geruchten bekrast met sleutels en de ramen ingegooid, maar die tijd is voorbij.
Zo protesteerde men tegen de vestiging van Nissan, in Tenessee.
Respect my authority!quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:30 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
bah die vuile hippies. Kunnen alleen maar protesteren. Dat ze eens gaan werken ipv met een uitkering op de bank hangen!
Zaten die even fout.quote:De Nederlandse regering heeft al nadrukkelijk aangegeven dat er op grond van dat verdrag geen reden is om in te grijpen.”
Hij was vorig jaar nog bij buitenhof om het Europaverhaal zoals bedoeld door Atzo Nicolai te onderstrepen. Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:42 schreef sizzler het volgende:
Vandaag "Het einde van de geschiedenis en de laatste mens" van Francis Fukuyama besteld. Dinsdag komt hij binnen. Een must voor iedere liberaal. Ben benieuwd of het echt zo revolutionair is.
gaat het nog steeds over de SGP?quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zaten die even fout.
Balkenende liet in dat filmpje ook goed zien uit welk hout hij gesneden was toen hij grijnzend naast de die secteleden ging staan. Hij weet ook wel dat hij z'n mond moet houden maar hij vind het eigenlijk wel goed dat vrouwendiscriminatie gesubsidieer wordt....
die heb ik gezien ja. interessante man. heb jij het boek gelezen?quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hij was vorig jaar nog bij buitenhof om het Europaverhaal zoals bedoeld door Atzo Nicolai te onderstrepen. Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt.
nee, ik weet alleen nog dat ik 'm onlogisch vond en dat hij met krakkemikkig verhaal kwam bij buitenhof.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
die heb ik gezien ja. interessante man. heb jij het boek gelezen?
Waar?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hooi, ik heb kamp zonder Tomahawk praatjes gezien. Wie wil me aanraken
Op de nieuwejaars borrel van Paresto bij de Defensie Leergangen.quote:
quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hooi, ik heb kamp zonder Tomahawk praatjes gezien. Wie wil me aanraken
Dat is ook wel lekker, vooral als ik juk op me rug hebquote:
Heb je geen foto van een lekkere collega?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat is ook wel lekker, vooral als ik juk op me rug heb
hmm, ja, ik denk alleen dat me nek wordt doorgesneden al ik die hier plaatsquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:29 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Heb je geen foto van een lekkere collega?![]()
Worden ze niet door Boeing gemaakt trouwens?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Is het niet gewoon een Boeing zonder ramen
vibrator met handgrepen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Is het niet gewoon een Boeing zonder ramen
Nee, http://en.wikipedia.org/wiki/Raytheonquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Worden ze niet door Boeing gemaakt trouwens?
Nee...quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet je eigenlijk waarom ze het allemaal tegelijk doen? Ik bedoel: kunnen ze het niet spreiden?
quote:De hadj vindt plaats van de 8e tot de 12e dag van de hadjmaand
Daar had ik eerst een vrouw voor, die zijn ook wat beter in het zuigen van andere zakenquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:42 schreef George-Butters het volgende:
Kan je een stofzuiger maken die alles zelfstandig doet.
quote:^ The comma is used in the North American sense; e.g. Lockheed Martin defense revenues are just over $34 billion, or $34,050,000,000.
Dat vragen zij zich ook van ons af.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:47 schreef pberends het volgende:
Why the hell gebruiken Amerikanen punten als komma's en komma's als punten bij bedragen
[..]
Wist je dat niet?? Komt door de Engelsenquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:47 schreef pberends het volgende:
Why the hell gebruiken Amerikanen punten als komma's en komma's als punten bij bedragen
[..]
Op zich is het wel logisch als scheidings teken. Een komma zegt in feite meer van ik hoor bij het voorgaande stukje dan de punt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:51 schreef pberends het volgende:
Wist het wel, maar de vraag kwam nu pas in me op. In de taal gebruiken ze een komma wel als een komma toch.
[afbeelding]
Die naam alleen al klinkt een en al militair.
quote:In the Middle Ages, that is, before printing, a bar over the units digit was used.However,its regular usage and classification is attrributed to Musa Al Khawarzimi, a Persian scientist. Later, a separator (a short, roughly vertical, ink-stroke) between the units and tenths position became the norm. When type-set, it was convenient to use the existing marks called a comma or a period, which is variously called a stop or a dot, or else a point for this purpose.
In France the dot was already in use in printing to make Roman numerals more readable, so the comma was chosen. Many other countries also chose the comma to mark the decimal units position. It has been made standard by the ISO for international blueprints.
English-speaking countries, however, took the comma to separate sequences of three digits. In the US, a period (.), which is called a "stop" or "full stop" in some other countries, was the standard. In the nations of the British Empire, although this could be used as in typewritten material, the point (middle dot: ·), which can also be called an interpunct, was preferred for the decimal separator in those technologies which could accommodate it. This had the advantage of reducing confusion with the countries that used the period to separate groups of digits, but as the middle dot was already in common use in world mathematics to indicate multiplication (for example, in the dot product), the SI rejected this use of this symbol for this purpose. However, the use of the period as decimal point was not banned. British aviation magazines thus switched to the US form in the late twentieth century. When South Africa adopted the metric system, it adopted the , as the decimal marker (See "Countries where a comma is used to mark the radix point include: ......" below).
quote:Countries where a dot is used to mark the radix point include:
Australia, Botswana, Canada (English-speaking), China, Costa Rica, Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Honduras, Hong Kong of the People's Republic of China, India, Ireland, Israel, Japan, Korea (both North and South), Malaysia, Mexico, Nicaragua, Nigeria, New Zealand, Pakistan, Panama, Philippines, Saudi Arabia, Singapore, Taiwan, Thailand, United Kingdom, United States (including insular area of Puerto Rico),
quote:Countries where a comma is used to mark the radix point include:
Albania, Andorra, Argentina, Austria, Belarus, Belgium, Bolivia, Brazil, Bulgaria, Canada (French-speaking), Croatia, Cuba, Chile, Colombia, Czech Republic, Denmark, Ecuador, Estonia, Faroes, Finland, France, Germany, Greece, Greenland, Hungary, Indonesia, Iceland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Moldova, Netherlands, Norway, Paraguay, Peru, Poland, Portugal, Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, South Africa, Sweden, Switzerland, Turkey, Ukraine, Uruguay, Venezuela, Zimbabwe
Dat zal dezelde reden hebben dat we kerst ook niet op 15 december vierenquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet je eigenlijk waarom ze het allemaal tegelijk doen? Ik bedoel: kunnen ze het niet spreiden?
du_kequote:Op donderdag 12 januari 2006 22:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zal dezelde reden hebben dat we kerst ook niet op 15 december vieren.
Die chemische toiletten slaan ook nergens op. Hoe herken je het Nederlandse leger in een bos? Zoek een batterij dixi's op.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:39 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd hoe die hippies hun kaka hebben gedaan. Ze zouden wel geen chemische toiletten hebben meegenomen!
Hij heeft zich onderhand dik tegen bush gekeerd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:42 schreef sizzler het volgende:
Vandaag "Het einde van de geschiedenis en de laatste mens" van Francis Fukuyama besteld. Dinsdag komt hij binnen. Een must voor iedere liberaal. Ben benieuwd of het echt zo revolutionair is.
DoGquote:
andalus is heel leuk, tanger trekt me op zich niet zo om eerlijk te zijnquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
DoG![]()
.
Vandaag een leuke lezing over andalusië en Tanger gehad, heb zin om er heen te gaan.
Ik wil nog wel eens in Marokko of zo kijken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:15 schreef du_ke het volgende:
Ach leuk om 2/3 dagen rond te kijken toch?
Via via schijnt het goed te krijgen te zijnquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik wil nog wel eens in Marokko of zo kijken.
Als er maar wel bier is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |