Dat had ik nou ook al even...quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef easy-going het volgende:
Ik maak me echt bezorgd over Kim als ik jullie verhalen hier lees
Bedankt!quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:44 schreef Lois het volgende:
Ik heb het even aangepast en het lijstje erin geplakt.
nou ze heeft mijn slaap gedrag ( snurken en smekken en kwijlenquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:30 schreef texelonia het volgende:
Dus ze lijkt toch niet zoveel op jullie als jullie tijdens de zwangerschap dachten?grapje
Fijn dat het zo goed gaat!
quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:27 schreef Xanthe het volgende:
Lekker is dat he? Van die lekkere slapers.... Als alle kindjes zo als Isis zouden zijn zou ik wel een 11tal willen hebben
Ja echt , als ik van te voren wist hoe ze zouden zijn en naar Isis karaktertje en slaap gewoontes kijk , zou een elftal nog zo moeilijk niet zijnquote:
Goed hey!quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:13 schreef Vicky het volgende:Amber heeft gisteravond weer in haar eigen bedje geslapen!! We moesten haar zelfs wakker maken voor de laatste fles
Ik vind het voor mezelf niet erg hoor , ik vind het wel erg voor Isis want ze krijgt van de diaree natuurlijk weer vuur rode billen en plasser , flink dik insmeren helpt nog wel gelukkig.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:30 schreef bixister het volgende:
xanthe, geen idee. het lijkt toch niet teveel of te zwaar wat ze normaal gesproken krijgt. ik vind 't wel lang duren zeg, arme Isis. (en jullie). wat voor brood geef je haar? misschien dat je daar nog een tussenvorm voor kunt kiezen? dus eerst iets heel lichts oid.
enne... bij 2 houden? heb je ons al goed nieuws te vertellen?![]()
Geen witbrood meer voor Isis ook , ik hou zelf al helemaal niet van witbrood , maar moet zelf wel mee eten van het brood omdat ik anders steeds weer een gedeelte weg kan gooien.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:37 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft van de week voor het eerst een krentenbol op en gelijk poept ze niet meer, dus ik denk dat we wel kunnen aannemen dat witbrood de darmen stillegdVandaag dus geen krentenbol meer voor d'r, jammer want ze vond het erg lekker.
ik ben begonnen met maxim met 7 maanden met appelstroop op zn boterhammetje, langzaam uitgebreid met smeerkaas. heb altijd tarwebrood gegeven.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef Xanthe het volgende:
Oei de smeerworst staat bij 3 jaar![]()
Terwijl CB juist had gezegd dat dit zonder problemen gegeven kon worden.
Veel van de dingen die ze nu wel mag hebben bestaat voor het overgrote gedeelte uit suiker volgens mij , ook niet echt handig.
Kaas lijkt me ook nog niet echt handig , ze kan immers nog niet kauwen.Smeerkaas zou misschien een oplossing zijn?
Wat geven/gaven jullie op brood?
Ja daarbij trek ik ook zo m'n twijfels bij wat CB's zeggen, maar goed. Misschien komt het omdat ik zelf geen vlees eet maar ik snap echt niet waarom ze rustig zeggen dat een kindje van 7 of 8 maanden orgaanvlees mag. En dan ook nog eens smeerworst, volgens mij zit daar best veel zout in, en lever. En als je je bedenkt dat de lever eigenlijk een afvalorgaan is dat giffen en andere afvalstoffen afbreekt...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef Xanthe het volgende:
Oei de smeerworst staat bij 3 jaar![]()
Terwijl CB juist had gezegd dat dit zonder problemen gegeven kon worden.
Wat heerlijk dat het nu goed gaat met de "verkleiner"!!!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:02 schreef Vicky het volgende:
Anitra, ze wilde maar nie omdat het te groot en te ruim was.. heb nu de verkleiner van de cosi nagebootst en nu gaat het goed!!
Ze heeft net weer een klein uur geslapen
* Vicky is trotse mamma
Het gaat goed! Alleen haar darmpjes zijn nog van streek, erg zielig!quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:59 schreef sjak het volgende:
Djeez en Ingrid, hoe gaat het met Kim?
We vonden en vinden het juist niet normaal. We willen juist graag dingen zeker weten. Vandaar onze vragen. We zijn misschien iets onzeker, maar volgens ons valt het wel mee! Vooral wat betreft de darmkrampjes en de voeding kunnen we wel onzeker worden. Want de ene keer, met de ene voeding spuugt ze erg veel. En bij de andere krijgt ze erge krampen. We overleggen zeker met het CB. En de Johannesbroodpitmeel was idd een idee van het CB.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Djeez, door jullie vele vragen komen jullie heel onzeker over en zo'n lange periode mag gewoon niet zo heel vaak voorkomen en het klonk net alsof jullie het heel normaal vonden.Mss was dat het.
Maar ik begrijp hieruit dat jullie wel overleggen met het CB enzo (Was het idee van de johannesbroodpitmeel ook van het CB?) dus het valt allemaal wel mee.
Gelukkig maar.
toch zou ik nog steeds eerder voor de optie 'dekentje minder' gaan dan 'verwarming aan'quote:Op maandag 16 januari 2006 12:38 schreef Fuente het volgende:
ET, ze voelt eigenlijk heel normaal aan, niet zweterig oid, ook als we haar eruit halen is haar ruggetje enzo voelen is het niet warm. Het wordt hier overigens wel erg koud in huis 's nachts, boven is de verwarming altijd uit en beneden gaat 'ie 's nachts op 15 graden...
Ik vind verwarming aan ook nogal een eng idee persoonlijk. Ik kijk het vannacht nog even aan. Als het weer hetzelfde gaat haal ik er een deken af..quote:Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
toch zou ik nog steeds eerder voor de optie 'dekentje minder' gaan dan 'verwarming aan'
Je hoeft niet warm en zweterig aan te voelen om 't warm te hebben![]()
Te koud zou toch ook wiegedood kunnen veroorzaken. Hier werd dus gezegd dat de 11 graden die het eerst in haar kamertje was echt te koud was. Dat een goede temperatuur tussen de 18 en 20 graden zou moeten zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:01 schreef _evenstar_ het volgende:
hier is het boven zo;n 7 gradendus wij hebben af en toe nog een kruik buiten het lakentje en dubbelgeslagen dekentje.. en een warme pyama.. maar then again tis n og maar ene wurmpje.. verwarming mag toch niet bij kleintjes? werd mij egzegd dat dat toch echt te gevraarlijk is en oorzaak wiegedood nr.1
Even gegoogled, kon zo vlug niets meer vinden over de goede kinderkamertemperatuur. Maar nu heb ik een goed uitgangspunt.quote:- Let erop dat de kinderkamer goed te verwarmen en ventileren is. De temperatuur van het kamertje is goed als deze tussen de 16°C en 18°C ligt.
- Let ook op de combinatie kleding, beddengoed en kamertemperatuur. Een baby heeft het warm genoeg als zijn nekje aangenaam aanvoelt, ook al zijn de handjes of voetjes wat koel. Een klam halsje duidt erop dat je kindje het te warm heeft.
Bron: www.mijnkind.com
Wennie, als mij rug het toelaat en het niet regent komt ik langshobbelenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:52 schreef Wennie het volgende:
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant![]()
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:20 schreef Wennie het volgende:
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
bij ons is dat elke dag tussen 10 en 12 geloof ik ofzo, dan is het water 32 graden..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:29 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
hehe... gadver Isis, chloorwater is vies johquote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:34 schreef Xanthe het volgende:
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
Dat is Isis nog niet aan het verstand te brengen... Ze doet het al vanaf de 1e keer zwemmen , maar ook in bad en destijds in de tummy tub , altijd proberen haar mond onder water te krijgen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ookquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:35 schreef Martineke het volgende:
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
Ben benieuwd! Sara's uitslag is langzaam aan het minderworden. De badolie van balneum (geloof ik) is heel duur, dus zoek een goedkoper alternatiefquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:45 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook![]()
Als Merlijn over een uur komt krijgt hij voeding nummer 7 van vandaag. De zuipschuit. Nog niks heeft hij vandaag laten staan.Maar we beginnen wel weer een beetje op schema te raken.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:30 schreef Randa_v het volgende:
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen.Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
![]()
Ja, ik kolf al de borstvoeding die hij krijgt af. Hij drinkt niet aan de borst bij mij. Hij is wel gulzig maar de voedingen waar ieder toch maar 100cc hoor. Krijgt hij normaal ook. Hij kwam alleen om de 3 a 4 uur, ook 's nachts. Wij hebben doordat de voedingen helemaal ontregeld waren op een gegeven moment de voeding van 20.30 maar gewoon gegeven al had hij 2,5 uur van te voren nog gehad. Maar doordat hij die voeding kreeg zat hij precies weer op schema. Tussen de voeding van vannacht en vanmorgen zat weer zoals normaal 5 uur. Kwamen we eindelijk weer eens aan genoeg uurtjes rust toe. De nacht hiervoor kwam hij namelijk om 2.00 ipv om 3.00 en daarna weer om 6.00 ipv 8.00. Ben blij dat we weer op schema zitten. Zal wel gewoon een regeldagje geweest zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:56 schreef _evenstar_ het volgende:
begrijp dat hij de bv ook uit fles krijgt? misschien dan een andere speen er op doen ?
Grinz.. borstvoedingskinderen hebben vaak geen schemaquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:40 schreef Randa_v het volgende:
Ben blij dat we weer op schema zitten. Zal wel gewoon een regeldagje geweest zijn.
Hij heeft voor zijn eigen echt wel een schema hoor. Want hij gilt normaal op vaste tijden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:53 schreef just me het volgende:
[..]
Grinz.. borstvoedingskinderen hebben vaak geen schema
Hebben we geprobeerd, was niet genoeg. Het probleem is ook dat je er niet te lang tussen kunt laten. We zien en merken ook aan hem dat hij honger heeft. Hij begint dan op zijn knuistjes te sabbelen en als hij de pink krijgt gaat hij daar ook krachtig aan zuigen. Hij doet dat alleen als hij honger heeft. Gisteren heeft hij om 2.00, 6.45, 10.45, 14.00, 18.00, 20.30 en 23.30 gehad. De laatste twee tijden waren volgens zijn oude schema. Dus eigenlijk kun je niet echt veel schuiven met de voedingen omdat de tijd ertussen veel te lang gaat worden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Hmm... het onverzadigde kan heel goed door een verkeerde speen komen.. denk wel het onderzoeken/proberen waard
anders kan je dan bij een volgende keer niet beter 30 cc extra geven ipv een hele fles?
Hier mekkert ze soms ook wel hoor buiten haar voedingstijden, maar soms pruttelt ze al eerder en kan ze gaan gillen.. maar ik mrk wel duidelijk verschil als ze echt honger heeft of gewoon aandacht wil o.i.d. en als dat het geval is dan kijk ik hoe veel verschil er tussen de voeding zit en zit er ehct te kort tussen geef ik haar zo'n 30 cc en zit de rest weer gewoon op schema.. misschien dat dit voor merlijntje ook kan werken?
niet betweterig bedoeld hoor dit![]()
Ja hoor meer als de helft krijgt hij gekolftquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:59 schreef just me het volgende:
Ik zal proberen het topic eens goed bij te lezen Randa maar wat ik zo vluchtig lees produceer je best veel!
Echt? Wij durfden het dus niet omdat mijn moeder zei dat ze dan een ondertemp kan krijgen omdat ze geen koorts heeft! Maar ik kan me eerlijk gezegd geen enkele andere reden voorstellen waarom ze zoveel wakker wordt en sowieso zoveel huilt momenteel, dus ik wou het gewoon eens proberen met een zetpil.. Maar dat kan dus wel? (we hebben overigens de zetpillen voor baby's).quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
tuurlijk mag je paracetamol geven tegen de pijn![]()
zolang je ze niet (onnodig) veel paracetamol geeft kan je ze best eens een pilletje tegen de pijn geven hoor.
Als wij doorhadden dat ze echt pijn had en daardoor niet kon slapen hebben wij regelmatig een zetpilletje gegeven. Cb-arts vond 't hartstikke goed!
Ligt er ook aan wat je normale temperatuur is. Merlijn zit met zijn normale temperatuur rond de 36.7, dat betekent dat hij verhoging heeft bij 37.2. Dat heb ik geleerd toen de kraam hier nog was omdat ik zelf bij 37.4 als verhoging had.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven ..verhoging is toch pas vanaf 38,1
![]()
Normale temp voor een baby ligt ook tussen de 36.5 en 37.5. Maar ik zit zelf altijd laag in de 36 graden, dat betekent bij mij dat ik boven de 37 graden toch al verhoging heb. Had ik in het kraambed namelijk ook de eerste dagen verhoging. Dit geld ook voor Merlijntje.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
oh..wist niet dat dat vershiclt per normale temperatuur
mij is door de kraamzorg verteld dat een goede temp tussen de 36.5 en 37.5 was en en tot 38.1/38.2 verhoging en wat daarna komt koorts.. maar hangt dus af wat de normale temp is van je kindje
maar Arwen heeft meestal 36.5 dus dan zou 37.5 al verhoging zijn.. terwijl mij verteld is dat het dan een normale temp is
verwarrend hoor
![]()
Robin heeft al 3 dagen verhoging en was vandaag er huilerig en ontroostbaar en het gutst groen uit z'n traanbuisjes, dus ik heb 'm een zetpilletje (60 terwijl hij 120 mag hebben) gegeven in de hoop dat hij zich iets beter voelde. En het heeft gewerktquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven ..verhoging is toch pas vanaf 38,1
![]()
ennuh wat betreft de siepooogjes wennie buuf opperde mij om ipv afgekookt water kamillethee te zetten en dan een watje met afgekoelde thee de oogjes schoon te maken..
Echter is ze morgen pas 3 weekjes dus kijk ik het nog even aan en doe het nog met afgekookt water.. maar misschien dat jij het wel zou kunnen proberen robin is al wat ouder..
hier waren ze dol op fruithap op broodquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog even terugkomend op de broodbeleg-discussie van gister (of was 't eergister?)..
Philadelphia kan ook op brood voor die kleintjesSaskia was (en is) er hartstikke gek op.
Ik dacht er eigenlijk gister pas aan, dat ik dit ook regelmatig op d'r brood smeerde toen ze klein was maar ben vergeten 't te posten.
Ok op die manier, ik vroeg het me gewoon af.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef bixister het volgende:
maar in fruit zitten ook suikers. en zo wennen ze wel erg aan zoet. ik zou 't zo vroeg ook echt nog niet geven wennie.
Nee joh, ik zou het zo vroeg ook nog niet geven... Dat zei ik ook in mijn post.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef bixister het volgende:
robin is nog geen 3 maanden! die krijgt voorlopig nog geen fruithap als 't goed is. bovendien, ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid drinken, waarom er zo vroeg mogelijk mee beginnen? water is toch ook goed? ik heb 't bij piet ook wat te snel gegeven vind ik achteraf. hij heeft daardoor een hele tijd echt geen water gelust. anna weet nog niet beter en vindt water heerlijk!
Bij een kind dat nog geen bijvoeding nodig heeft is diksap dus echt pure extra (in alle opzichten) en dus 'daar worden ze dik van'. Denk ik. Ofzo.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:17 schreef Igraine het volgende:
Ja dat zou kunnen dat het daarmee samenhangt misschien. Ik weet dat je van fruitsuikers ook dik kan worden, overal kan je dik van worden natuurlijk als het 'extra' is. Maar ik vond het echt zo stellig gebracht van 'daar worden ze dik van'.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:45 schreef poemojn het volgende:
(theoretisch).
Dat hebben wj ook gehoord. Omdat Djeez astma en allerlei allergieen heeft, willen wij ook wachten totdat Kim 6 maanden is met bijvoeding.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:25 schreef Martineke het volgende:
zover ik heb begrepen als je eerder begint met bijvoeding kan het getriggerd worden dat er een allergie gaat optreden, wil niet zeggen dat het zo ook werkelijk is, maar t kan.
Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:39 schreef Fuente het volgende:
Overigens krijgt Sara sinds 3 weken wel bijvoeding (fruit en groente, omgewisseld, dus ene dag fruit, andere dag groente) omdat ze vorige maand dus amper flessen dronk. Dit was wel in overleg met CB. Ikzelf denk dat ieder kind anders is, en dat het voor een groot aantal kids beter is om te wachten tot 6 maanden, maar voor een deel ook weer niet.
Ik begrijp je punt. En dat kan, maar dat kan ook met 6, en met 9 maanden gebeuren. Ik begrijp dat bij bijvoeding voor 6 maanden dit risico hoger ligt, maar dat neemt niet weg dat elk kind anders is en dat het voor een aantal kinderen wel beter is om eerder te beginnen met bijvoeden, omdat ze bijvoorbeeld geen flessen meer drinken, veel krampjes hebben (dan wil het ook nog wel eens helpen om eerder te beginnen) of een andere reden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:26 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.
Het is gewoon beter om je kindje pas na 6 mnd bijvoeding te geven het liefst nog na 9 mnd dit in verband met de rijping van de darmpjes. De cb's zitten daarin duidelijk niet op 1 lijn. Bijvoeding kan ook een trigger zijn in het openbaren van allergieen denk aan exzeem, gevoeligheid voor eten, astma en ga zo maar door.
Is het al bij je opgekomen dat die comfort misschien iets dikker is als de voeding die je daarvoor gaf?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:35 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben extra water in de fles gedaan. Nu krijgt ze dus 130 cc water.
Ze heeft sinds gisteren besloten om soms meer dan een uur over de fles te doen.Hopelijk is dat maar eventjes, want het lijkt niet goed en het is irritant. Maar ja, ze moet het toch binnen krijgen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:56 schreef Leah het volgende:
Volgens mij kun je dat ook zien als het in de fles zit. Maar goed, weer een probleem opgelost
![]()
Ingrid het is best moeilijk in het begin als het drinken niet gaat zoals bij anderen, maar als je de druk op jezelf hoog legt dan word het voor Kim ook zo. Probeer blij te zijn als de fles leeg ipv op de klok te kijken, het is moeilijk, draai desnoods de klok om, doe je horloge af en probeer jezelf te ontspannen als je haar de fles geeft. Probeer er een knuffelmoment van te maken, lieve woordjes te zeggen, haar te strelen, dus een positieve draai aan het voedingsmoment geven en als jij ontspannen bent dan is Kim dat ook een stuk meer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:35 schreef Ingrid19 het volgende:
We hebben extra water in de fles gedaan. Nu krijgt ze dus 130 cc water.
Ze heeft sinds gisteren besloten om soms meer dan een uur over de fles te doen.Hopelijk is dat maar eventjes, want het lijkt niet goed en het is irritant. Maar ja, ze moet het toch binnen krijgen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:26 schreef Igraine het volgende:
En dan is het gek dat je je af en toe afvraagt of je niet een beetje bezorg moet zijn om zo'n kindje...
![]()
Joh ik dik niks aan... Ik merk gewoon iets op.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:39 schreef jessie het volgende:
Getverdemme Igraine gaat het nou niet zo zitten aandikken.
hebben jullie geen telefoon. msn?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:34 schreef Vicky het volgende:
Wennie, wanneer wilde je nou gaan zwemmen?
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:ingrid vergeet je niet dat ze nog maar een paar weken oud is..
![]()
De andere voeding werd met Nutriton trouwens ook dik en toen wilde het wel, maar ja, zal wel een andere speen proberen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:45 schreef Leah het volgende:
[..]
Is het al bij je opgekomen dat die comfort misschien iets dikker is als de voeding die je daarvoor gaf?
Speen met een groter gaatje dus. En even kijken of je die voeding goed aanmaakt, sommige soorten moeten met het water op een bepaalde temperatuur gemaakt worden, omdat ze anders teveel indikken.
Echt welkom voelen we ons allang niet meer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:39 schreef Reese het volgende:
En daarom is het juist belangrijk dat Ingrid en Djeez zich nog steeds welkom voelen in dit topic. Zodat de ervaren ouders hun vragen kunnen beantwoorden en twijfels kunnen wegnemen.
Dát lijkt me het beste voor Kim.![]()
Bovenstaande opmerkingen zorgen er alleen maar voor dat ze wegblijven en zelf maar wat aanrommelen...![]()
Just my two cents
Door dit soort opmerkingen maak ik mij dus zorgen...quote:Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik had er nog niet aan gedacht om een andere speen te geven. Ik wist niet dat dat zomaar kan.
Je kan beter eerst een speen wisselen dan een voeding...quote:Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik had er nog niet aan gedacht om een andere speen te geven. Ik wist niet dat dat zomaar kan. Ik heb wel een 3 standen speen (zat in zo'n gratis doos) maar ik weet niet van welk merk het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |