abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33947939
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 68.

Babietjes

23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2005: Aron Marick, zoon van Renegate

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

En ik gooide de vorige dicht met deze post
quote:

Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef easy-going het volgende:

Ik maak me echt bezorgd over Kim als ik jullie verhalen hier lees
Dat had ik nou ook al even...

Bixister, je vroeg hoe het met de waterpokken hier ging. Ik heb het idee dat het hoogtepunt zo'n beetje geweest is en dat er niet veel blaasjes meer bij komen. Ze is wel wat hangerig nog en 's nachts wordt ze soms ineens vol paniek (jeuk? pijn? gedroomd?) wakker, maar dat is na een beetje troosten en wat drinken weer redelijk snel over.

Fuente, grote meid is Sara. Net zo groot als de mijne alleen is die bijna een maand ouder

[edit] Ik ben 'deel' in de TT vergeten zie ik

[ Bericht 12% gewijzigd door Lois op 13-01-2006 20:59:22 ]
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator woensdag 11 januari 2006 @ 19:44:00 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33948506
Ik heb het even aangepast en het lijstje erin geplakt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33948602
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:44 schreef Lois het volgende:
Ik heb het even aangepast en het lijstje erin geplakt.
Bedankt!

(ik was nog meer vergeten dus)
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:28:43 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33958513
ons meissie slaapt al door tis echt een super makkelijk tevredne kind.. ik sta telkens verbaasd
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33958590
Dus ze lijkt toch niet zoveel op jullie als jullie tijdens de zwangerschap dachten? grapje

Fijn dat het zo goed gaat!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33958679
Wat heerlijk Evenstar!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:32:13 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33958705
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:30 schreef texelonia het volgende:
Dus ze lijkt toch niet zoveel op jullie als jullie tijdens de zwangerschap dachten? grapje

Fijn dat het zo goed gaat!
nou ze heeft mijn slaap gedrag ( snurken en smekken en kwijlen !! ) mara voor de rest is ze veel rustiger als ik dahct jah.. maar wat niet is kan nog komen
pi_33961053
Lekker is dat he? Van die lekkere slapers.... Als alle kindjes zo als Isis zouden zijn zou ik wel een 11tal willen hebben
pi_33964839
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:27 schreef Xanthe het volgende:
Lekker is dat he? Van die lekkere slapers.... Als alle kindjes zo als Isis zouden zijn zou ik wel een 11tal willen hebben
een elftal
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_33965005
Amber heeft gisteravond weer in haar eigen bedje geslapen!! We moesten haar zelfs wakker maken voor de laatste fles
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2006 @ 08:24:24 #11
81992 Githa
pi_33965065
Vicky wat super ...Go Go Amber
pi_33965148
ben ook supertrots!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33965552
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 07:40 schreef DaanBanaantje het volgende:

[..]

een elftal
Ja echt , als ik van te voren wist hoe ze zouden zijn en naar Isis karaktertje en slaap gewoontes kijk , zou een elftal nog zo moeilijk niet zijn
Maar ja elk kind heeft zijn eigen karakter en gewoontes , dus laat ik het dan maar bij 2 houden...
Ook practisch gezien (auto en ons huis) makkelijker.
pi_33965558
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 08:13 schreef Vicky het volgende:
Amber heeft gisteravond weer in haar eigen bedje geslapen!! We moesten haar zelfs wakker maken voor de laatste fles
Goed hey!
pi_33965636
Hier is het weer mis.
Isis zat net weer 2 dagen bijna op haar normale voeding en weer diaree. Sinds gisteravond weer aan de ORS voor 24 uur en als het vrijdag niet verbeterd is moet ik de huisarts bellen.

Kijken jullie eens naar de voeding die ze tot gisteren weer kreeg.
s'morgens een fles melk , s'middags een fles melk (beiden 200ml en de 2e omdat Isis van de kinderarts nog even geen brood mocht hebben). 16 uur een half potje voeding en wat fruit toe.
en om 19 uur een fles van 210ml met 2 schepjes pap.

We waren dus langzaam naar het volgende aan het toe werken;
smorgens fles 200ml , smiddags een broodje met 100ml melk , 16 uur normale hoeveelheid warm eten en laatste fles 210ml en 4 schepjes pap.

Zou er ergens in de voeding nog iets veranderd moeten/kunnen worden waarmee het probleem te stoppen is? Of zal het virus de boel zo danig in de war hebben gemaakt dat het gewoon veel tijd nodig heeft?
pi_33965779
xanthe, geen idee. het lijkt toch niet teveel of te zwaar wat ze normaal gesproken krijgt. ik vind 't wel lang duren zeg, arme Isis. (en jullie). wat voor brood geef je haar? misschien dat je daar nog een tussenvorm voor kunt kiezen? dus eerst iets heel lichts oid.

enne... bij 2 houden? heb je ons al goed nieuws te vertellen?
pi_33965782
berichtje verwijderd

[ Bericht 83% gewijzigd door Vicky op 12-01-2006 10:14:31 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33966447
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:30 schreef bixister het volgende:
xanthe, geen idee. het lijkt toch niet teveel of te zwaar wat ze normaal gesproken krijgt. ik vind 't wel lang duren zeg, arme Isis. (en jullie). wat voor brood geef je haar? misschien dat je daar nog een tussenvorm voor kunt kiezen? dus eerst iets heel lichts oid.

enne... bij 2 houden? heb je ons al goed nieuws te vertellen?
Ik vind het voor mezelf niet erg hoor , ik vind het wel erg voor Isis want ze krijgt van de diaree natuurlijk weer vuur rode billen en plasser , flink dik insmeren helpt nog wel gelukkig.
Sinds ze weer op de ORS zit geen poep luier , maar t kind kan toch niet eeuwig op de ORS blijven zitten?
Brood wat ze krijgt is nog gewoon wit brood , dat eet ze ook nog niet zo erg lang hoor , hiervoor kon ze het brood niet eens weg krijgen en soms gaat dat nog met heel veel moeite (ze duwt alles tegen haar gehemelte (of is het nou verhemelte ) Tussendoor krijgt ze wel rijstwafeltjes of een liga.

Nee heb nog niets te vertellen helaas.... alleen nog geen duvels te zien , maar ook geen gespannen borsten ga er dus zelf vanuit dat het deze ronde nog niet raak is en ik binnenkort weer spuiten mag.

Vicky dank je , maar het was niet de bedoeling dat die dingen hier gepost werden;)
pi_33966757
liga is vrij zoet, kan ook op de darmen werken. een soepstengel is wellicht een goed alternatief? en (vers) wit brood kan erg plakkerig zijn, mij werd aangeraden om in het begin liefst wat ouder/droger brood te geven. wit brood heb ik nooit gedaan, kan de darmen stilleggen en dat is ook weer niet de bedoeling. misschien eens licht bruin brood proberen?
pi_33966863
Vers brood kreeg ze al niet , was altijd al een aantal dagen oud. Hoe staat het trouwens met vers licht bruin brood? Vers brood is vele malen makkelijker voor mezelf. Dat witbrood de darmen stil kon leggen wist ik niet , maar daar zullen ongetwijfeld de meningen ook wel weer over verdeelt zijn. Zo zijn de kinderarts dat venkelwater de darmen niet kon stil leggen terwijl je juist n van het CB te horen krijgt van wel...
Liga kreeg ze ook niet zo heel vaak , had ze hier nog in huis liggen en dat was de eerste liga die ze mochten hebben (6 maand ofzo) die is nu op en blijft dus ook op , ik vind de rijstwafeltjes vele malen meer verantwoord qua grote en lijkt me ook een stuk lichter verteerbaar.
pi_33967005
Heerlijk hier 's morgens wakker worden met een pruttelende en kirrende Merlijn. In zijn slaap ligt hij zoveel verschillende geluidjes te maken. Echt lief.
pi_33967129
xanthe, dat je beter iets droger/ouder brood kan geven geldt voor alle soorten brood. maar wit brood heeft de fijnste structuur volgens mij dus is het meest plakkerig in verse vorm. je kunt het zelfde resultaat ook bereiken door het even heel kort te roosteren.
pi_33968694
Myrthe heeft van de week voor het eerst een krentenbol op en gelijk poept ze niet meer, dus ik denk dat we wel kunnen aannemen dat witbrood de darmen stillegd Vandaag dus geen krentenbol meer voor d'r, jammer want ze vond het erg lekker.
pi_33969275
Ik durfde niet zo goed te roosteren omdat Jeroen beweerd dat er dan voedingstoffen verloren gaan.
pi_33969351
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:37 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe heeft van de week voor het eerst een krentenbol op en gelijk poept ze niet meer, dus ik denk dat we wel kunnen aannemen dat witbrood de darmen stillegd Vandaag dus geen krentenbol meer voor d'r, jammer want ze vond het erg lekker.
Geen witbrood meer voor Isis ook , ik hou zelf al helemaal niet van witbrood , maar moet zelf wel mee eten van het brood omdat ik anders steeds weer een gedeelte weg kan gooien.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:55:29 #26
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33981257
Oke oke, jij mag ook typen Julius :

bvvvvvvvvvvvvvvvvvvdvzxxxx f df cvxxxxxxx de ERE RX1S I OV

(hmmmmm, toch 'de' en 'ERE' geschreven....)
Er zit een groot dichter in mijn zoon.
pi_33981574
Julius wat heb je mooi getypt! ERE wie ERE toekomt

Isis heeft de 24 uur ORS erop zitten en heeft net weer gewoon een warme maaltijd gehad , ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ze heeft vanaf het moment dat ze ORS heeft gekregen nog geen ontlasting gehad , wel plasluiers die roken naar poep
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:59:40 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33983506
Djeez en Ingrid, hoe gaat het met Kim?
Lekker douchen!
pi_33984145
Xanthe, is dat geen hele dunne ontlasting (hele dunne diarree?) misschien? Ik heb dat bij Noa ook weleens gehad, dat was wel nog in de borstvoedingsperiode dus ik weet niet of dat scheelt...

Ik ben ook benieuwd naar Kim! Hopelijk gaat het goed met haar.
pi_33985867
Heerlijk dat Arwen al doorslaapt Evenstar!

Vicky, wat fijn dat Amber in d'r eigen bedje slaapt!!

Xanthe, wat rot dat het weer minder gaat... knuf voor jou en je meiske!

Julius, wat kun jij goed typen

Sara gaat lekker . Heeft weer totaal geen last van de inenting gehad. We hebben vannacht vaseline op haar hoofdje gedaan om de berg eraf te krijgen, vanmorgen eraf geschraapt en het meeste is weg . Ook weer goed alles ingesmeerd, vind Sara wel lekker zo'n babymassage
Op het kinderdagverblijf zijn ze ook helemaal weg van haar nieuwe kunstjes: Heel hard gillend brumm roepen en keihard lachen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33985892
Kan ik me haast niet voorstellen Suzanna , dan ozu de kleur toch ook nog wel moeten veranderen en dat is niet zo. Lijkt echt gewoon op de normale plasluiers , maar net of ze scheet geurtjes hebben geïsolleerd die vrij komen als je goed ruikt en de luier schoonmaakt.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:06:44 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33995402
Lieve babytjes

Wat doe je als je een vieze luier hebt:
heel hard brullen de fles niet leeg drinken..
Mama de luier laten verschonen..
en als mama klaar is dan plas ik gewoon het zeiltje onder
dan stuur ik papa op pad om een schoon zeiltje te halen.. en om nog even lekker extra te plagen.. plas ik mama ook nog lekker onder..
dan ga ik heel hard huilen.. want aan die halve fles had ik niet genoeg.. tot ik nog wat te eten krijg.. en dan val ik als een prinsesje heerlijk in slaap

gegroet Arwen
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:47:58 #33
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_34003895
Het is maar goed dat Kady nog niet kan lezen, wat die tips van jou ga ik mooi niet doorgeven hoor Arwen!

Hier is het weer mis. Het is een paar dagen/nachten redelijk goed gegaan. We zijn gaan inbakeren en dat gaat enorm goed. Ik heb 2 nachten 5 uur achter elkaar kunnen slapen. Maar ja, als we 1 probleem hebben opgelost....
Kady doet al sinds maandag moeilijk met poepen. Daardoor heeft ze ook weinig zin om te eten, met als dieptepunt gisteren. Toen heeft ze bijna niets op. De huisarts is erbij geweest en Kady heeft lactulose gekregen. Ze heeft gisteravond gepoept, maar ze heeft zo'n last van haar buikkie dat eten nog niet gaat. Na 2 slokjes gaat ze liggen gillen van de pijn echt heel zielig. Ik moet om 12.00 uur de huisarts terugbellen om verslag uit te brengen...

Nog ff een vraagje: welke flesspenen zijn vrij soepel? Wij hebben vanuit het ziekenhuis het advies meegekregen om de Dodie flessen te gebruiken omdat de speen lang en zacht is en dat is voor prematuurtjes erg fijn. Alleen ik vind het enorme on-dingen. Ze lekken aan alle kanten en Kady zuigt de speen regelamatig vacuüm. De spenen van Avent zijn te kort en te stug, daar drinkt ze geen druppel uit. Wie weet er dus zachte spenen??
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_34004150
EW, op de flessen van Difrax zitten zachte spenen.

Whahaha Arwen, leuk hoor je mama pesten!!

Amber lag gister ook heerlijk te slapen en toen ineens een harde krijs. Heb ik haar bij me genomen en heeft ze een uur bij me geslapen en toen werd ze weer krijsend wakker... ze ahd buikpijntje
Nadat ze gepoept had was het ook weer over, toen was ze weer super gezellig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34004309
EW, bij ons bevielen de difrax flessen en spenen goed. Heel lang de kersenspeen (gewone) gehad, totdat Sara overging op Friso normaal (ipv comfort) toen was de voeding zo dun dat het met de kersen erlangsliep. Nu dus de Dental speen van difrax, gaat perfect!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:29:36 #36
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34007303
ik heb ook even een spenen vraagje

we gebruiken nu de 1 2 3 spenen.. maar zelfs op de "moeilijkste"stand is ons dametje te gulzig.. iemand ene tip welke speen ik dan het beste kan gebruiken..?
pi_34007477
1-2-3 spenen kan Isis nu pas mee overweg (alleen voor de pap konden we die voorheen gebruiken) we hadden zelfs spenen van Avent en gebruikten de spenen die bij de leeftijd pasten.
nummer 1 tot een maand of 3 en daarna nummer 2 , toen die ook lastiger werd nummer 3 en sinds een maandje of 7 gebruikte ze nummer 3 en 4.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:43:17 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34007694
de 1-2-3 die we hebben is voor 0 tot 4 maanden ...
ons dametje kun je bijwijze van spreken aan je vinger op tillen zo een zuigkracht heeft ze..

ze deed het er goed mee.. maar heb het idee dta het nu te gemakkelijk weer gaat..
Als iemand tips heeft lees ik ze graag ik puzzel intussen nog even verder
pi_34007832
Evenstar, Sara is ook een gulzige drinker. Ik weet niet wat voor voeding jullie geven? Maar de Friso 1 (normaal) ging veels te rap met de gewone (kersenspeen) en de 3standen speen. De difrax Dental spenen (zijn platter aan 1 kant) zijn speciaal voor gulzige drinkers. Sara verslikt zich nu helemaal niet meer! Wij gebruiken nu de M voor gewone voeding en de L voor de papfles 's avonds..
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:49:59 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34007906
zelfs met de dental speen is ze te gulzig die hadden we nl als allereerste geprobeerd vraag het anders wel bij het cb..iig bedankt
pi_34008086
Wij gebruiken ook de dental spenen, maar dan volgens mij van Bibi. Dental NUK heten ze. Zijn zachto.a. en is de speen die, na 88 andere spenen geprobeerd te hebben, voor ons het beste werkt.

Myhron wilde ook niet uit een Avent-fles (met avent speen) drinken. En de dodi spenen heb ik in het begin ook even gebruikt, maar bevielen ook niet optimaal. Van de 1.2.3 spenen waren de gaatjes op alle standen te groot waardoor ze binnen 5 minuten haar fles ophad.
pi_34008125
Het is echt in het begin zo'n gedoe met die flessenspenen Avent, difrax, dodie.. allemaal gehad, sjucht
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:03:41 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34008315
Ach voorde rest is ons mupke super makkelijk en tevreden.. dus ze mag wel ergens wat moeilijker in zijn
pi_34008512
Ik heb een luie dochter...

Vanmorgen om 8:30 werd ze wakker, ik geef haar een fles en omdat ik zie dat ze nog een beetje moe is verschoon ik na de fles haar luier en leg haar nog even terug in haar bedje. Ik ga zelf ook nog even op bed liggen, verwachtende dat ze toch niet langer dan een kwartiertje zal tukken. Word ik om 11:30 wakker en ligt zij nog heerlijk te slapen...

En dan te bedenken dat ik vandaag eigenlijk had moeten werken en we er dan om 6:45 uit hadden gemoeten.

Maar ja, ze is een beetje ziekjes natuurlijk
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:09:40 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34008541
pi_34010045
Evenstar, je zou Evenflo slow spenen kunnen gebruiken, die hebben een heel klein gaatje. Amber drinkt daar ook uit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34010177
Bix dank je voor de tip van licht bruin brood! Dit gaat met smaak naar binnen zonder ook maar een probleem te geven.

Wat ik me nog wel afvroeg is wat geef je een kind eigenlijk op brood? Ik gaf meestal smeerworst en vandaag (omdat ik verder niets smeerbaars in huis heb) jam (cranberrie jam van de natuurwinkel en die is best zuur , maar Isis smult ervan )
pi_34010368
http://www.borstvoeding.c(...)ntroductieschema.pdf

Xanthe in de link staat een mooi schema voor de kleintjes wanneer je wat zou kunnen introduceren. Misschien heb je er iets aan.
pi_34011098
Oei de smeerworst staat bij 3 jaar
Terwijl CB juist had gezegd dat dit zonder problemen gegeven kon worden.

Veel van de dingen die ze nu wel mag hebben bestaat voor het overgrote gedeelte uit suiker volgens mij , ook niet echt handig.
Kaas lijkt me ook nog niet echt handig , ze kan immers nog niet kauwen.Smeerkaas zou misschien een oplossing zijn?

Wat geven/gaven jullie op brood?
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 13:26:51 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_34011256
Evenstar, heb je avent al geprobeert? Cas kreeg niks uit avent 1
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:04:31 #51
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_34012616
Het gaat een stukje beter met Kady, na een paar keer gillen drinkt ze de fles toch voor 3/4 leeg. Volgens de ha gaat het nog wel een weekje of 2 duren eer dat alles weer een beetje normaal verloopt kwa spijsverteringskanaal.

Ik ga vanaaf gelijk kijken voor een difrax fles. Alles beter dan die dodie meuk.

En Xanthe, is smeerkaas geen idee? is dus een goed idee!!
Glenn heeft vanaf dat hij brood mocht eten ook gewoon smeerworst gegeten (inderdaad op advies van het CB)

[ Bericht 1% gewijzigd door Elegantly Wasted op 13-01-2006 14:06:30 (LEZEN EW!!) ]
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_34013057
ik doe er voor Anna afwisselend smeerkaas en smeerworst op Xanthe, maar wel maar héél dun gesmeerd, anders wordt 't weer gauw te plakkerig.

beterschap voor kady EW! en wel fijn dat het inbakeren effect heeft.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:18:37 #53
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34013079
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef Xanthe het volgende:

Veel van de dingen die ze nu wel mag hebben bestaat voor het overgrote gedeelte uit suiker volgens mij , ook niet echt handig.
Kaas lijkt me ook nog niet echt handig , ze kan immers nog niet kauwen.Smeerkaas zou misschien een oplossing zijn?

Wat geven/gaven jullie op brood?
ik ben begonnen met maxim met 7 maanden met appelstroop op zn boterhammetje, langzaam uitgebreid met smeerkaas. heb altijd tarwebrood gegeven.
zo ben ik er steeds meer op gaan doen, en nu inmiddels eet hij eigenlijk alles wat ik erop doe, smeerkaas, kaas, worst, hagelslag, jam, smeerworst, ham, pindakaas, chocopasta, en zelfs eiersalade

en ze krijgen het beter weg dan je denkt hoor
pi_34013269
kauwen kunnen ze inderdaad al best hoor, met de kaken (ook al zijn ze kiesloos). maar gewone kaas zou ik ook nog niet geven, heb 't idee dat ze zich daar eerder in kunnen verslikken, die losse stukjes.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:29:04 #55
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34013403
ik heb het nog niet meegemaakt, dat maxim zich verslikte in een stukje kaas , en geef het al best wel een tijdje (maandje of 3)
maar een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt
pi_34021199
Ik wil Isis bij voorbaat niet te veel zoetige dingen geven , mamaatje is al stevig lees dik en Isis is ook al een stevige meid die aan de boven grens zit. Dus bij voorbaat al een beetje voorzichtig met de voeding voor de kleine meid om te voorkomen dat ze mij achterna gaat.
pi_34021458
Zou ik bij Merlijn al gel is zijn haren kunnen doen? Hij heeft zulke lange haartjes, toen de kraamhulp er nog was heb ik Merlijn wel een teruggekregen met een hanenkam. Erg hoor, maar ik krijg wel de neiging om hem een kuifje te maken, zijn haar is er precies goed voor.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 18:43:07 #58
81992 Githa
pi_34022089
Randa_ V ze verkopen speciale kinder/baby gel van Disney bij de drogist. Dat kun je gerust gebruiken hoor dat is het 1x blazen en weg

Jordy kreeg hier ook afwisselend smeerkaas of smeerworst op de boterham, maar eet nu ook veel meer mee hoor.
en dat kauwen gaat hem tandloos prima af
btw vandaag een tandenborstel gekocht kan hij vast wennen en oefenen met poetsen wie weet dat die tanden bij het zien van een borstel spontaan gaan doorkomen
pi_34024234
Isis wilde ook even haar schrijfkunsten tonen , nadat ze die van Julius zag;

;mmbv ccccccccc .mmmmmmmmmmmmmmmmb
pi_34024393
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef Xanthe het volgende:
Ja daarbij trek ik ook zo m'n twijfels bij wat CB's zeggen, maar goed. Misschien komt het omdat ik zelf geen vlees eet maar ik snap echt niet waarom ze rustig zeggen dat een kindje van 7 of 8 maanden orgaanvlees mag. En dan ook nog eens smeerworst, volgens mij zit daar best veel zout in, en lever. En als je je bedenkt dat de lever eigenlijk een afvalorgaan is dat giffen en andere afvalstoffen afbreekt...

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot hiermee maar ik snap niet echt waarom ze dit nog aanraden als broodbeleg voor baby's...
It's all up to you
pi_34024609
Lever is idd al een produkt dat je normaal gezien met mate moet gebruiken. Dus ergens vind ik je reactie heel normaal. Voor ons hier voorlopig geen leversmeerworst meer. Ik lust hetzelf al niet eens zo graag en moet het dan dus speciaal kopen voor Isis , ze krijgt gewoon dingen die wij ook wel lekker vinden en die zij wel mag hebben.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:30:38 #62
105888 renzell
pi_34030441
Ik ben ook heel erg antizoet bij baby's. Het is zooooooo slecht (niet alleen voor tandjes, maar voor het hele lijf) dat ik het geven van suiker (in welke vorm dan ook) zo lang mogelijk wil uitstellen. En orgaasvlees bij baby's.... hmmmm, ik weet het niet hoor, maar ben het eigenlijk toch wel heel erg met Tearsong eens. Ikzelf zou Juul in ieder geval nog lang geen smeerworst geven (of andere soorten vleeswaar). Maar ja.... ik ben dan ook een niet (veel) vlees-eter, evenals Tearsong. Julius krijgt smeerkaas of vegetarische pate op brood, en ook wel avocado, zuivelspread of houmous (kikkererwtenpasta).... vindt ie heerlijk! Hij verslindt zijn brood tegenwoordig of zijn leven er van afhangt. Heel schattig! Zodra ik het tevoorschijn haal, begint ie heel diep te grommen, net een beertje. Ik noem hem altijd grombeertje of brompotje.
pi_34032438
Houmous schijnt erg lekker te zijn , waar koop je dat? (Natuurwinkel?)
pi_34032692
je kunt 't ook zelf maken, is heerlijk! zie hier voor tal van recepten.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:32:07 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34035095
ik geef bijna altijd smeerworst aan Amber Nooit bij stil gestaan dat het niet goed zou zijn

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 14 januari 2006 @ 08:26:18 #66
105888 renzell
pi_34040555
Ha ha, LadyS, ze gaat er echt niet dood aan hoor! Voel je niet ineens heel schuldig nu, is echt niet nodig. Er zijn zoveel mensen die het wel gewoon geven. Het is voor mij gewoon echt een persoonlijk ding..... lever van een varken aan zo'n kleintje geven.... mwah. Nee, het staat me gewoon teveel tegen.

Houmous kopen wij tegenwoordig gewoon bij de appie Xanthe.... zelf maken schijnt idd erg makkelijk en lekker te zijn, maarre..... ik ben tegenwoordig toch een beetje vsn het gemak enzo...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 08:27:00 #67
105888 renzell
pi_34040557
Enne.... het is trouwens heerlijk! Ik eet het zelf ook heel veel.
pi_34040889
Ik heb er nog nooit van gehoord, van houmous Ga binnenkort es ff kijken bij de Appie

Het was hier een nacht from hell, ik denk dat Sara wel 20 keer is wakker geweest, mannetje en ik zijn zeer brak. Er was ook niets bijzonders aan de hand, ze werd gewoon telkens wakker en begon dan meteen heel hard te huilen/krijzen.. Denk dat ze naar gedroomd heeft ofzo...
Sara
Merel
Ukje
pi_34042818
Amber heeft vannacht in haar eigen bedje geslapen Van 00.30 tot 8.30!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34042883
Wat goed Vicky!!!
Gaat het nu beter nu ze andere melk heeft enzo?
pi_34042964
Anitra, ze wilde maar nie omdat het te groot en te ruim was.. heb nu de verkleiner van de cosi nagebootst en nu gaat het goed!!
Ze heeft net weer een klein uur geslapen

* Vicky is trotse mamma
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34044668
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:02 schreef Vicky het volgende:
Anitra, ze wilde maar nie omdat het te groot en te ruim was.. heb nu de verkleiner van de cosi nagebootst en nu gaat het goed!!
Ze heeft net weer een klein uur geslapen

* Vicky is trotse mamma
Wat heerlijk dat het nu goed gaat met de "verkleiner"!!!
pi_34058212
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:59 schreef sjak het volgende:
Djeez en Ingrid, hoe gaat het met Kim?
Het gaat goed! Alleen haar darmpjes zijn nog van streek, erg zielig!
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Djeez, door jullie vele vragen komen jullie heel onzeker over en zo'n lange periode mag gewoon niet zo heel vaak voorkomen en het klonk net alsof jullie het heel normaal vonden. Mss was dat het.
Maar ik begrijp hieruit dat jullie wel overleggen met het CB enzo (Was het idee van de johannesbroodpitmeel ook van het CB?) dus het valt allemaal wel mee.
Gelukkig maar.
We vonden en vinden het juist niet normaal. We willen juist graag dingen zeker weten. Vandaar onze vragen. We zijn misschien iets onzeker, maar volgens ons valt het wel mee! Vooral wat betreft de darmkrampjes en de voeding kunnen we wel onzeker worden. Want de ene keer, met de ene voeding spuugt ze erg veel. En bij de andere krijgt ze erge krampen. We overleggen zeker met het CB. En de Johannesbroodpitmeel was idd een idee van het CB.

Hopelijk is het zo duidelijk.

Kim krijgt dus johannesbroodpitmeel (nutriton) door haar voeding. Het helpt het best goed tegen spugen. Ze heeft alleen nu ineens dikkere poep. Echt keuteltjes, daar heeft ze heel erg veel last van. Ze heeft nu ineens weer erg veel last van darmkrampen. Echt zielig. Maar ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Ze heeft namelijk ook andere voeding. (Similac)
Ze krijgt nu ca 2 uur na de voeding last van erge krampen.

Ik vloei nog steeds, is dat wel normaal? Kim is dinsdag 6 weken, ik dacht dat het nu wel minder moest zijn, of helemaal weg. Maar het is nog steeds (helder)rood. De ene dag wat meer dan de andere dag. Ook heb ik nog vaak buikpijn. En ik heb het idee dat de hechtingen nog niet volledig zijn genezen. Ik denk dat ik toch maar een afspraak bij de ha ga maken.

Kim heeft de kromme Difraxfles, ik heb geen idee welke speen dat is. Allen dat hij lijkt op de borst. Maar deze fles bevalt goed. We hadden eerst Avent, maar daar moest ze erg van spugen en ze kreeg er veel lucht mee binnen

Maandag laten we Kim wegen bij het CB, ben benieuwd!
pi_34059249
Ik bein ook anti-smeerworst, op het werk krijgen de kinderen dat ook, maar ik weiger om dat aan die kleintjes te geven.
Vicky wat fijn dat Amber nu zo goed slaapt!

Ingrid, ik heb nog tot in de achtste week gevloeid, af en toe een paar dagen niet. Als je het niet vertrouwd idd even bij de huisarts langs.

Emma was vrijdag van negen tot vier op het kdv. Het ging heel goed, lekker gedronken en geslapen, ze had alleen haar tweede fles er weer uitgegooid . Ze heeft iig wel goed uit de fles gedronken dus ik ben weer een stuk geruster, nu nog bij mijn moeder ook goed drinken...
Ennuh, behalve vrijdagnacht heeft ze de hele week elke nacht doorgeslapen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_34059432
Ik heb houmous gekocht en ga het morgen uit proberen.
En smeerkaas dus kunnen we kijken wat ze hiervan gaat vinden.
pi_34060893
Ik ken houmous/hummus wel maar wist niet dat je dat ook op brood kon doen. Het is wel een idee, ik ben zelf vegetarier dus ik wil hier ook niet te veel vlees als broodbeleg gaan geven. Zeker geen orgaanvlees en/of worst.
  Jubileum moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 22:08:46 #77
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34064200
Ingrid, onze jongste Iris kreeg ook zo'n obstipatie en krampjes van nutriton. We zijn toen, in overleg uiteraard, overgestapt op Omneo. Dat is voeding speciaal tegen krampjes en spugen e.d.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34065270
Chantel ligt met koorts in bed. Ze had hele rooie schrale wangen en bijt haar eigen gek Dus bij haar is het tandjes tijdperk ook aangebroken denk ik Oh ja en ze zit ook weer helemaal vol met slijm. Vanmiddag gaf ze ineens haar voeding over ( mijn kleren ) met heel veel slijm.

Haar oogje is trouwens heel goed. Echt ik sta versteld. Haar oogje is schoon gebleven de afgelopen 2 dagen Het zou wel helemaal super zijn
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:09:27 #79
105888 renzell
pi_34066492
Joepie de poepie voor de schone oogjes van Chantel!
En boehoe boehoe: weg met de koorts van Chantel!
Samenvattend: kusje voor Chantel.

Ingrid; ik heb ook meer dan 6 weken flink gevloeid hoor! Volgens mij niet echt iets om je veel zorgen over te maken. Je kunt het eens checken bij je huisarts of verloskundige, maar volgens mij is het vrij normaal.
  zondag 15 januari 2006 @ 10:09:52 #80
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34076446
Amber, wat goed dat je in je eigen bedje slaapt!

Jelief, fijn dat het zo goed gaat met Emma

Ingrid, mij was verteld dat het vloeien 6 tot 8 weken kon duren, maar als je het niet vertrouwd, doen wat iedereen zegt: naar de ha. Kan je anders niet op nacontrole bij de vlos?

Lewis, lekker hè, zo'n slijmspuug. Ik mocht er gister ook van genieten (en de bank ook ). Beterschap voor Chantel

Met Robin gaat het weer de goeie kant op. Hij drinkt z'n flessen zo goed als leeg en hij heeft geen spuitluiers meer. Wel geven we nog steeds 20 cc extra water met z'n flessen, want met 10 cc kreeg hij alweer keutels. Verder is het zo'n lekker mannetje
Wij gebruikten eerst de Avent-flessen, kromme Difrax-flessen (met kersenspeen) en brede zelfsteriliserende Difrax-flessen door elkaar, Robin dronk uit alles (behalve mijn borsten ). Op een gegeven moment viel hij telkens na 20 cc in slaap. Toen zijn we overgestapt op de brede 1-2-3-speen van Difrax. Hij heeft z'n voeding met standje 1 in 10 minuten op (te snel volgens het CB), maar hij is voldaan en heeft niet echt last van krampjes, dus ik vind het prima zo. Hij krijgt nu alleen voeding uit de brede Difrax-flessen. We hebben ook de 1-2-3- kersenspeen geprobeerd, maar die zoog hij telkens vacuüm.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34076765
Ingrid, Amber heeft ook Nutriton door de voeding en het is idd wat dikker. Wij doen extra water door haar voeding om het iets af te dunnen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34112018
Vicky, wat fijn dat het slapen-in-eigen-bedje zo goedgaat!

Ingrid, ik heb ook ruimt 6 weken gevloeid, en erna nog af en aan wel eens.

Jelief, fijn dat het zo goed gaat op het kdv, en heerlijk dat doorslapen

Lewis, heerlijk dat d'r oogje beter is! Hopelijk krijgt ze niet veel last van de tandjes..

Wennie, 10 minuutjes is volgens mij prima hoor, Sara heeft d'r flessen eigenlijk altijd snel opgedronken en hier zeggen ze er niets van. Fijn dat het zo goed gaat!

Hier nu al de derde nacht op een rij met weinig slaap. Ik heb geen idee wat er mis is maar Sara wordt vanaf een uurtje of 1 continue wakker. niets helpt, schone luier/fles/knuffelen/speen.... We zijn gisteren zelf om 21:00 naar bed gegaan om iets te kunnen bijslapen, maar eigenlijk zijn we gewoon helemaal kapot.. Iemand nog tips? Wanneer we Sara haar speen geven is ze 15 minuten stil en dan begint het weer van vooraf aan...
Sara
Merel
Ukje
pi_34112167
Jeetje Fuente, dat is balen zeg..... Hoop dat ze snel weer lekker slaapt!

Wennie, Amber doet er nog steeds ruim een half uur over...

Amber had gister weer een dreindagje. We zijn nu wel bezig met een ritme op te bouwen. Als ze wakker wordt krijgt ze een flesje (mits er minstens 3 uur tussen de 2 flessen zit). Als flesje op is even voeding laten zakken, dan spelen (in de box, in de wipper of gek doen met ons) en zodra mevrouw gaat gapen (meestal is dit 2 uur nadat ze wakker geworden is) dan gaat ze haar bedje in. Ze slaapt in een slaapzakje en ze snapt eindelijk de speen .
Gisteravond hebben we haar rond 9 uur in bed gelegd en ze slaapt nog steeds Hoorde vannacht om 5 uur wel een kreetje/gilletje maar ze is verder niet wakker geworden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34112169
Fuente heeft ze het warm genoeg ? Myrthe is een echte koukleum dus bij ons hielp het goed om haar lekker warm aan te kleden.
pi_34112262
Ze heeft een pyjamaatje, een slaapzakje, een lakentje met dubbelgevouwen dekentje, en er nog een dubbelgevouwen dekentje op. Maar we waren vanmorgen zelf ook al aan het denken, om misschien toch de verwarming heel iets open te draaien. Maar als we haar nekje voelen 's nachts lijkt ze toch niet koud...En ze is normaal wel snel warm (heeft ook nooit truien aan enzo, want ze zweet heel snel)...
Maar ik denk dat we het maar proberen vannacht, al is het alleen maar om dat uit te sluiten (zul je zien dat ze ineens de hele nacht doorhaalt )
Sara
Merel
Ukje
pi_34112284
Vicky, geweldig dat ze zo goed slaapt! En echt, ritme helpt je ontzettend op den duur Sara heeft hier (na anderhalve maand dan ) altijd goed geslapen (tot nu toe ). Wij deden pcies als jij, voeden, spelen, tuttelen, tot ze ging gapen en dan weer dutjes doen .
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 januari 2006 @ 08:39:51 #87
105888 renzell
pi_34112285
Oeh fuente; klinkt niet fijn meis! Succes!!! Hopelijk helpen de extra dekentjes vannacht.
pi_34112299
We hebben hier ook standaard de verwarming aan in Isis kamertje.
Nu ze een nieuwe verwarming daar heeft is het in de keuken (waar de thermostaat hangt) 15 graden en dan is haar kamertje tussen de 18 en de 20... Ook weer niet helemaal de bedoeling , word daar tijd voor een thermostaatknop.
Maar Isis slaapt er wel een stuk beter mee.
pi_34112332
Amber heeft een pyama aan, slaapt in een slaapzak en onder een laken. De cv staat 's nachts bij ons op 17 graden. Ze heeft alleen koude handjes als ze wakker wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 januari 2006 @ 12:25:32 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34117029
Fuente, heeft Sara het niet gewoon warm 's nachts??
Pyama, slaapzak, en vier (!!!) dekens lijken mij wel erg veel.

Hier slaapt Saskia sinds dat ze een week oud is (toen vroor het 'snachts ook, net als nu) naast een raam dat op een kier open staat, in een slaapzakje onder een enkel dekentje. De verwarming heeft nog nooit aangestaan in haar kamertje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34117390
ET, ze voelt eigenlijk heel normaal aan, niet zweterig oid, ook als we haar eruit halen is haar ruggetje enzo voelen is het niet warm. Het wordt hier overigens wel erg koud in huis 's nachts, boven is de verwarming altijd uit en beneden gaat 'ie 's nachts op 15 graden...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 16 januari 2006 @ 12:49:35 #92
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34117803
Ik kom even wuiven hier! Joehoe mooie kleintjes! (Ik mis het hier best... En ik wil gewoon op de hoogte blijven dus lurk ik lekker. Hah.)
En dat van die smeerworst... nooit bij stilgestaan... Oeps.
Dat het maar allemaal goed met jullie mag gaan!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 16 januari 2006 @ 12:56:20 #93
3011 E.T.
pi_34117981
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:38 schreef Fuente het volgende:
ET, ze voelt eigenlijk heel normaal aan, niet zweterig oid, ook als we haar eruit halen is haar ruggetje enzo voelen is het niet warm. Het wordt hier overigens wel erg koud in huis 's nachts, boven is de verwarming altijd uit en beneden gaat 'ie 's nachts op 15 graden...
toch zou ik nog steeds eerder voor de optie 'dekentje minder' gaan dan 'verwarming aan'
Je hoeft niet warm en zweterig aan te voelen om 't warm te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34119367
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef E.T. het volgende:

[..]

toch zou ik nog steeds eerder voor de optie 'dekentje minder' gaan dan 'verwarming aan'
Je hoeft niet warm en zweterig aan te voelen om 't warm te hebben
Ik vind verwarming aan ook nogal een eng idee persoonlijk. Ik kijk het vannacht nog even aan. Als het weer hetzelfde gaat haal ik er een deken af..
Sara
Merel
Ukje
pi_34119675
Hier staat de verwarming wel aan 's nachts maar met de thermostaat op 16 a 17 graden. Het is best wel fris op haar kamertje maar ze heeft aan een truitje, slaapzakje en (dubbelgeslagen) dekentje genoeg. Soms als het heel koud is doe ik haar een pyamaatje aan waardoor het niet ietsje warmer is.

Ik weet dat ze heel onrustig slaapt als ze het koud heeft, niet dat ze veel gaat huilen maar ze slaapt gewoon lichter dan.
  maandag 16 januari 2006 @ 16:01:16 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34124315
hier is het boven zo;n 7 graden dus wij hebben af en toe nog een kruik buiten het lakentje en dubbelgeslagen dekentje.. en een warme pyama.. maar then again tis n og maar ene wurmpje.. verwarming mag toch niet bij kleintjes? werd mij egzegd dat dat toch echt te gevraarlijk is en oorzaak wiegedood nr.1

Ons meissie is een beetje zielig.. gisteren 2 voedingen er volledig uitgespuugd.. en niks als hoesten en onregelmatig ademhalen.. zijn dus naar de huisartsenpost gegaan en hebben nu otrivin baby gekregen 6 maal daags sprayen voor de voeding.. koorts heeft ze gelukkig niet en verder is ze wel allert en helder .. na de derde keer sprayen.. kwam er toch een lading snotjes uit.. zo zielig.. ze drinkt ook weer iets beter dus we sprayen nog eventjes door en hopenlijk gaat ze dan ook wat beter in der velletje zitten.. ik vind haar wel dapper hoor ons kleine benge;tje
vanochtend is ze gewogen.. mevrouwtje weeg 3970 gram een lekker spekkie dus
donderdag wordt ze were gewogen ivm het vele spugen van eten en ze toch aardig wat laat staan.
pi_34126449
Merlijn slaapt bij ons op de slaapkamer, en we hebben de thermostaat beneden op 17 graden staan. Als het te koud wordt is het bij ons boven ook erg koud doordat we maar enkel glas hebben. De verwarming springt 's nachts maar zelden aan. Merlijn slaapt in zijn kleertjes onder een lakentje en dubbengeslagen deken. Hij slaapt boven eigenlijk alleen maar als wij ook gaan slapen, na de laaste voeding. Overdag en 's avonds slaapt hij liever beneden in de reiswieg bij ons in de buurt.

Merlijn had gister een regeldagje, maar dat komt misschien ook nog van de drukte van het bezoek van zaterdag dat hij helemaal ontregelt was. Vandaag zat hij gelukkig weer op een beetje op een schema.
pi_34126943
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:01 schreef _evenstar_ het volgende:
hier is het boven zo;n 7 graden dus wij hebben af en toe nog een kruik buiten het lakentje en dubbelgeslagen dekentje.. en een warme pyama.. maar then again tis n og maar ene wurmpje.. verwarming mag toch niet bij kleintjes? werd mij egzegd dat dat toch echt te gevraarlijk is en oorzaak wiegedood nr.1
Te koud zou toch ook wiegedood kunnen veroorzaken. Hier werd dus gezegd dat de 11 graden die het eerst in haar kamertje was echt te koud was. Dat een goede temperatuur tussen de 18 en 20 graden zou moeten zijn.
Ook bij mijn ouders zetten standaard even de verwarming boven aan (slapen zelf beneden en de bovenverdieping is voornamelijk voor loge's). Nu vraag ik me dus extra af hoe dit nou zit.
pi_34129107
Maar tussen de 18 en 20 lijkt mij dan weer te warm, ik zou dan niet lekker onder de dekens kunnen slapen. Ik denk dat het hier 's nachts boven zo'n 15 graden is (maar ik zal vannacht es een thermometer boven zetten!).
Volgens mij is het beter als het iets kouder is dan iets warmer zeg maar... Maar dat is dan weer wat mij gezegd is en volgens mij is dit nou echt weer zoiets wat per CB en arts verschilt...
Sara
Merel
Ukje
pi_34130450
quote:
- Let erop dat de kinderkamer goed te verwarmen en ventileren is. De temperatuur van het kamertje is goed als deze tussen de 16°C en 18°C ligt.
- Let ook op de combinatie kleding, beddengoed en kamertemperatuur. Een baby heeft het warm genoeg als zijn nekje aangenaam aanvoelt, ook al zijn de handjes of voetjes wat koel. Een klam halsje duidt erop dat je kindje het te warm heeft.

Bron: www.mijnkind.com
Even gegoogled, kon zo vlug niets meer vinden over de goede kinderkamertemperatuur. Maar nu heb ik een goed uitgangspunt.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:39:06 #101
3011 E.T.
pi_34132104
Wij hebben hier een thermometer op 't kamertje staan en ik ben altijd verbaasd dat het een graad of twee warmer is dan ik zou denken als ik op m'n gevoel af zou gaan.

met het raam open, verwarming uit komt de temperatuur hier niet onder de 16 graden uit (tenzij het echt heel hard vriest. Ik heb altijd het 'gevoel' dat 't een stuk kouder is in dat kamertje, maar dat valt dus echt mee.
pi_34132520
Hier was het echt koud in Isis haar kamer maximaal 15 graden en dan moest de zon erop schijnen en anders slechts 13 graden ondanks de verwarming die op 20 kon staan in de keuken (Isis slaapkamer grenst meteen aan de keuken). Nu is het mijns inzien ook te warm (nieuwe radiator) en word het tijd om heel snel een thermostaatknop erop te zetten. 16 graden vind ik een hele mooie temperatuur.

Vandaag Isis opgegeven voor de peuterspeelzaal. Dus hopenlijk mag ze volgend aar erheen.
De wachtlijsten zijn gemiddeld 1 tot 1,5 jaar, dus inschrijven kan niet vroeg genoeg gebeuren werd me nog verteld. Misschien nog een tip dus voor andere mama's.
  maandag 16 januari 2006 @ 23:38:53 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143419
raar dat ze zoveel verschillende adviezen geven najah ik temperatuur der gewoon met de laatste voeding en de eerste voeding in en doe er dan n.a.v. de temp een kruikje bij of een extra dekentje ik denk dat je gewoon moet doen wat je denkt dat goed is voor je furmmeltje en je eigen opvatting en uitvoer geeft aan de adviezen die je krijgt
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 23:48:23 #104
81992 Githa
pi_34143883
De PSZ daar dacht ik deze week nog aan. Ik moet nog gaan rond kijken, welke ik voor Jordy wil.

Vanavond in het ziekenhuis was een klein meisje van 1,5 dat vrolijk aan het rondstappen was. Ik zit op mijn hurken met Jordy staant tussen mijn benen te vertellen dat hij korte periodes los kan staan en een enkel stapje los doet maar nog zeker niet loopt. Wat denk je...meneer stapt LOS naar het meisje toe Daar sta je dan hij wilde indruk maken denk ik Ben benieuwd of hij morgen nog een poging wil doen.

ohw, en hij weet wat het eendje zegt KAAAAAAAAK !
  maandag 16 januari 2006 @ 23:49:58 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143959
volgens arwen zeggen eendjes waaaak althans als je piept met der bad eendje zegt ze waak

en jordy stoer hoor nu al de meisje simponeren
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:19:46 #106
105888 renzell
pi_34149558
Wat goed Jordy!!!!!!! En wat lief dat de eendjes KAAAAAAAK zeggen (en waaaak Arwen )!

Juultje moest gister weer naar het CB
9370 weegt ie en hij is 75,5 centimeter.
Keurig op schema met alles en verder geen bijzonderheden.
Toch altijd weer fijn!
pi_34149659
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen. Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
pi_34149736
Ff korte updeet, moet zo werken, maar het was weer een nacht met weinig slaap....
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:43:03 #109
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149790
Jordy Stoere vent
Arwen Lief hè evenstar, dat gebrabbel!
En Juultje groeit zo lekker
Sara, laat je mama toch eens lekker slapen

Robin is al 2 dagen erg in z'n hum. Hij huilt erg weinig en lacht en brabbelt heel veel. Zelf 's ochtends als ik 'm wakker maak voor z'n voeding! En hij slaapt ook zo lekker na z'n voeding van 18:00 ff knuffelen en spelen en dan naar bed, dan moeten we 'm wakker maken voor z'n 22:00 voeding, nog ff wat knuffelen, dan slaapt meneer door tot 6:00, maar ik 'm wakker en daarna weer slapen. Overdag doet hij nog af en toe een hazenslaapje in de box of wipstoel. Hij is trouwens nu al tv-verslaafd Heb af en toe de grootste moeite om z'n hoofd goed te houden tijdens z'n voeding.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34149818
Amber is ook tv verslaafd. Die zat net in haar wipper helemaal ingetogen naar Tiktak te kijken.... en maar kletsen

ze heeft weer zalig geslapen. Van 21.45 tot 6.45!! Gaat hartstikke goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:52:46 #111
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149934
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Mijn afvalstrijd!
pi_34149958
Nijntje begint net en Isis zit in de box , laat alles waar ze mee bezig was vallen en gaat zitten dansen op het intro-liedje en nu zit ze te kijken
pi_34149986
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:52 schreef Wennie het volgende:
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Wennie, als mij rug het toelaat en het niet regent komt ik langshobbelen

jaaaa zwemmen 26e is op donderdag toch? Gaat Sander ook mee? Lijkt me wel gezellig als de mannen ook meegaan, kunnen ze foto's maken en filmen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:03:50 #114
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150091
Vanaf wanneer mogen beebjes zwemmen? Ik lees zoveel verschillende dingen, van vlak na de geboorte, na 6 weken en vanaf 3 maanden
Sander gaat vanaf volgende week weer werken, dus dan zou het deze week moeten.
Mijn afvalstrijd!
pi_34150165
CB raade aan om pas te beginnen na de 1e vaccinatie. Dat hebben we ook gedaan.
pi_34150204
Mies kan geen vrij krijgen deze week Ik zal zo ff het zwembad bellen, ook m.b.t. zwembroek/luier o.i.d.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:20:03 #117
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150366
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
Mijn afvalstrijd!
pi_34150572
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:20 schreef Wennie het volgende:
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
pi_34150615
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:29 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
bij ons is dat elke dag tussen 10 en 12 geloof ik ofzo, dan is het water 32 graden..

Als Amber net zo zwemt als dat ze baddert dan is het zwembad in no-time leeg... die ligt me een partij te trappelen in dat bad joh... echt lachen!! Michel was gister kletsnat

edit: net even gebeld, zwemluier is niet nodig, zwembroek is voldoende
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34150662
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
pi_34150688
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:34 schreef Xanthe het volgende:
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34150848
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
Dat is Isis nog niet aan het verstand te brengen... Ze doet het al vanaf de 1e keer zwemmen , maar ook in bad en destijds in de tummy tub , altijd proberen haar mond onder water te krijgen.
pi_34151134
babyzwemmen is leuk! Ik vond het alleen altijd zo'n gedoe met het omkleden van de kleine en dan van jezelf.. waar laat je het kind ondertussen? wij mochten hier geen kinderwagen naar binnen nemen en op een gegeven moment passen ze ook niet in de maxicosi meer en kunnen ze ook nog niet even zelfstandig zitten.. En daarbij waren er maar 2 aankleedkussens die je ook niet te lang bezet kon houden aangezien er nog zoveel meer moeders en kinders waren.. Tsja..

Maar toen Dylan zichzelf kon vermaken zodat ik me rustig aan kon kleden vond ik het weer leuk! Maar ben ik eigenlijk nooit meer gegaan.. stom eigenlijk, denk dat ik het ook maar weer eens ga doen!

Heel veel plezier Vicky!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:59:02 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151189
Gisteren heb ik met ons meissie gedouched wat een heerlijk gevoel is dat.. en mevrouwtje genoot ook zichtbaar en probeerde met haar klenie inimini tongetje de waterdruppels te likken
Voedingen gaan nog niet helemaal lekker maar er zit al weer vooruit gang in.. blijven nog maar even doorgaan met de otrivin
Verder moet ik eigenlijk wel lachen als ze niest ... gemeen van mij want het is wel sneu voor der maar het klinkt o zo grappig
pi_34151218
Hier zijn ook maar 2 aankleedkussen en ook nog precies voor de deur. Niet echt een goede plek eigenlijk. Ik bleef meestal nog wat langer zitten of ging er wat eerder uit zodat de kussens niet bezet waren. Eerts met de maxicosi naar binnen en later gewoon met de buggy. Dat mocht hier dus wel. En ze hebben een box staan , dus met een handdoekje erin zou de kleine daar ook even veilig kunnen liggen. Het probleem van mezelf aankleden hier dus niet gehad.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:00:24 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34151223
Als ik met Noah ging zwemmen dan was Micha of m'n zus er ook altijd bij, dus dan konden we omstebeurt Noah bezighouden en omkleden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34151232
Zijn er hier trouwens ook mensen die kruidvat baby melk gebruiken?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:03:16 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151289
nope we hebben friso hier...

Wat betreft babyzwemmen.. hier in de buurt zijn 2 zwembaden.. een verwarmd/baby/peuterbad en een verwarmd water bad maar dies maar paar uurtjes verwarmd.. waar ze geen chloor maar een soort zoutoplossing gebruiken om het water hygienisch te houden nog 4 weekjes en dan gaan mannetje en ik met die kleine frummel
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:35:20 #129
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34155550
evenstar, geweldig dat douchen Wij douchen eigenlijk om de beurt met Robin, hij gaat niet zo vaak in bad meer Waterdrinken vind Robin ook lekker.

Xanthe, Robin krijgt Nutrilon.

Vicky, gaan we volgende week?
Je kan ook in Rijswijk ouder en kind zwemmen, maar alleen op woensdagochtend (dan werk ik) en in Delft elke dag. En van 10:30 tot 11:00 doen ze speciale oefeningen.
Mijn afvalstrijd!
pi_34155724
Babyzwemmen is hier ook een groot succes. En Tomas begint het alleen maar leuker te vinden (in het begin was hij voornamelijk met grote ogen aan het staren naar alles ok hem heen, maar nu gilt hij van plezier tijdens het zingen van liedjes in het water en de 'oefeningen')
It's all up to you
pi_34158044
ahhh ik ben zo verliefd op mn kleine mannetje Hij is zo zielig met zn bronchites, maar ook zo lief nu ie een beetje hangerig is.. ik krijg continu hele dikke knuffels en kusjes en dan die mooie blauwe ogen die me aankijken.. en dat gevoel dat je dan krijgt
pi_34160569
ojee evenstar ik was net het pakje met de lang beloofde nutrilon1 voor je klaar aan 't maken. maar wil je die nu nog wel?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:13:20 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34161113
misschien heetf wennie er meer aan ? die gebiuikt nurtilon

maar wel lief dat je er nog aan dacht
pi_34161781
nou ja, er zit inmiddels wel veel meer in 't pakje dan alleen de nutrilon. ik stuur 't je alsnog op, heb net een heel kaartje erbij geschreven enzo. de nutrilon gaat er dan maar weer uit. wennie, ben jij daarin geïnteresseerd? wel zelf op te halen (in maarssen), ik blijf niet aan 't verzenden.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:09:57 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34163104
oeh leuk als een waakhondje bij de brievenbus gaat liggen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:14:14 #136
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34165528
Is een beetje uit de buurt bix, maar bedankt voor het aanbod

Robin heeft sinds vanmiddag (of het viel me toen pas op) ineens een heel erg droge huid, er hangen allemaal velletjes aan z'n gezichtje. Ff terugzoeken wat de tips ook alweer waren.
Mijn afvalstrijd!
pi_34165659
baddren in speciale badolie
en bv afdrogen met de olie van een merk hielp bij Thijs erg goed altijd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:21:42 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34165822
medicinale badolie gebruiken en insmeren met massage olie helpt hier goed en voor de wangetjes hebben we wangetjes zalf
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:35:27 #139
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34166362
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:45:12 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34166702
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:35 schreef Martineke het volgende:
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook
pi_34166953
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:45 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook
Ben benieuwd! Sara's uitslag is langzaam aan het minderworden. De badolie van balneum (geloof ik) is heel duur, dus zoek een goedkoper alternatief .
Sara
Merel
Ukje
pi_34176388
hema heeft ook fijne badolie. maar die is iets meer geparfumeerd geloof ik, dus wellicht minder geschikt.
pi_34176695
anna is vandaag weer eens bij 't consultatiebureau geweest. ze ligt mooi op schema met haar lengte & gewicht: ze is nu 74 cm lang en weegt 9930g. verder is ze ook weer helemaal goedgekeurd en heeft ze (ocharme) haar 4e DKTP-prik gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 21:48:46 #144
81992 Githa
pi_34177207
Netjes Anna
Hoe ging de prik ? ... moest ze erg huilen.
Jordy krijgt hem de 25 ste, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zal gaan. Hij is nu veel bewuster van wat er om hem heen gebeurd.
Hopelijk wordt je niet ziek Anna
pi_34177909
ze moest wel even heel hard huilen maar dat was van heel korte duur. verder was ze wat onrustig vandaag en heeft ze maar weinig geslapen overdag (itt de vorige keren). maar dat kan ook komen doordat ze ineens flink verkouden is.
pi_34179292
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:30 schreef Randa_v het volgende:
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen. Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
Als Merlijn over een uur komt krijgt hij voeding nummer 7 van vandaag. De zuipschuit. Nog niks heeft hij vandaag laten staan.Maar we beginnen wel weer een beetje op schema te raken. In totaal heeft meneer al 630 cc weggewerkt waar dadelijk waarschijnlijk nog een 100 cc bijkomen. Niet normaal, hij lijkt wel onverzadigbaar. Van die 630 cc is 310 cc borstvoeding, krijg het allemaal maar net bijgekolft vandaag. Er staat nog 70 voor hem klaar aan borstvoeding voor de laatste voeding vandaag. En dan moet ik nog een keer kolfen vanavond.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:56:03 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34183485
hmm merlijn is toch geen 4000 gr ? ons mupke is nl bijna 4000 gr. en hier is door het cb gezegd dat de max toch echt wel 600 cc is alleen omdat ze nu veel spuugt mogen we der op behoefte van Arwen een 30 cc extra geven..
wel lekker dat de BV steeds beter gaat hiep hiep hoera
pi_34190478
Nee, maar Merlijn is hoe ik zei onverzadigbaar. Vandaag ligt hij weer gewoon op schema. Dus krijgt hij toch maar zijn gewone 600 cc. Gisteren heeft hij uiteindelijk 700cc gehad in 7 voedingen. Volgende keer bij het CB toch maar iets van zeggen.
pi_34190492
Amber is vandaag al weer 3 maanden, wat gaat het hard zeg....

Mevrouw probeert van haar rug op haar buik te draaien, alleen haar benen krijgt ze nog niet mee. Ze slaapt supergoed in haar eigen bed. Vanmorgen toen ik ging kijken lag ze niet meer netjes in het midden, maar helemaal schuin en gedraaid met haar hoofd naar achter terwijl ze wel in een slaapzak slaapt. Ik stp het onderste gedeelte van haar slaapzak onder het matras. Heeft iemand tips om haar recht te laten liggen?? Handdoeken in haar zij ofzo??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:56:47 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34190529
begrijp dat hij de bv ook uit fles krijgt? misschien dan een andere speen er op doen ?
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:03:52 #151
81992 Githa
pi_34190616
Vicky, ik zou geen handdoek gebruiken, juist omdat ze zo beweegt in bed. Het gevaar dat ze er in verstrikt raakt.
Ik zou haar gewoon laten gaan. Jordy ligt hier ook vaak op zijn kop en binnenste buiten
pi_34190694
maar is het dan niet slecht voor haar nek?

met hoeveel maanden gingen jullie kids zitten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:11:05 #153
81992 Githa
pi_34190719
slecht voor haar nek ? ... ik denk dat ik dan even niet goed begrijp hoe Amber in bedje ligt.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:12:00 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34190735
Vicky zo;n kussentje waarmee ze op haar zij moet liggen geen optie?
pi_34190790
githa, ze lag ongeveer zo
niet helemaal zo, maar ongeveer

is de eerste keer dat ik haar zo in bed aantrof...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:25:15 #156
81992 Githa
pi_34190947
Al op msn gesproken
pi_34190972
idd

vanaaf even aan de fysio vragen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34191204
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:56 schreef _evenstar_ het volgende:
begrijp dat hij de bv ook uit fles krijgt? misschien dan een andere speen er op doen ?
Ja, ik kolf al de borstvoeding die hij krijgt af. Hij drinkt niet aan de borst bij mij. Hij is wel gulzig maar de voedingen waar ieder toch maar 100cc hoor. Krijgt hij normaal ook. Hij kwam alleen om de 3 a 4 uur, ook 's nachts. Wij hebben doordat de voedingen helemaal ontregeld waren op een gegeven moment de voeding van 20.30 maar gewoon gegeven al had hij 2,5 uur van te voren nog gehad. Maar doordat hij die voeding kreeg zat hij precies weer op schema. Tussen de voeding van vannacht en vanmorgen zat weer zoals normaal 5 uur. Kwamen we eindelijk weer eens aan genoeg uurtjes rust toe. De nacht hiervoor kwam hij namelijk om 2.00 ipv om 3.00 en daarna weer om 6.00 ipv 8.00. Ben blij dat we weer op schema zitten. Zal wel gewoon een regeldagje geweest zijn.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:53:43 #159
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_34191462
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:40 schreef Randa_v het volgende:
Ben blij dat we weer op schema zitten. Zal wel gewoon een regeldagje geweest zijn.
Grinz.. borstvoedingskinderen hebben vaak geen schema
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:56:58 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34191522
Hmm... het onverzadigde kan heel goed door een verkeerde speen komen.. denk wel het onderzoeken/proberen waard
anders kan je dan bij een volgende keer niet beter 30 cc extra geven ipv een hele fles?
Hier mekkert ze soms ook wel hoor buiten haar voedingstijden, maar soms pruttelt ze al eerder en kan ze gaan gillen.. maar ik mrk wel duidelijk verschil als ze echt honger heeft of gewoon aandacht wil o.i.d. en als dat het geval is dan kijk ik hoe veel verschil er tussen de voeding zit en zit er ehct te kort tussen geef ik haar zo'n 30 cc en zit de rest weer gewoon op schema.. misschien dat dit voor merlijntje ook kan werken?

niet betweterig bedoeld hoor dit
pi_34191535
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:53 schreef just me het volgende:

[..]

Grinz.. borstvoedingskinderen hebben vaak geen schema
Hij heeft voor zijn eigen echt wel een schema hoor. Want hij gilt normaal op vaste tijden. En hij krijgt niet alleen borstvoeding. Zoveel produceer ik nog niet
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:59:21 #162
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_34191568
Ik zal proberen het topic eens goed bij te lezen Randa maar wat ik zo vluchtig lees produceer je best veel!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_34191687
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Hmm... het onverzadigde kan heel goed door een verkeerde speen komen.. denk wel het onderzoeken/proberen waard
anders kan je dan bij een volgende keer niet beter 30 cc extra geven ipv een hele fles?
Hier mekkert ze soms ook wel hoor buiten haar voedingstijden, maar soms pruttelt ze al eerder en kan ze gaan gillen.. maar ik mrk wel duidelijk verschil als ze echt honger heeft of gewoon aandacht wil o.i.d. en als dat het geval is dan kijk ik hoe veel verschil er tussen de voeding zit en zit er ehct te kort tussen geef ik haar zo'n 30 cc en zit de rest weer gewoon op schema.. misschien dat dit voor merlijntje ook kan werken?

niet betweterig bedoeld hoor dit
Hebben we geprobeerd, was niet genoeg. Het probleem is ook dat je er niet te lang tussen kunt laten. We zien en merken ook aan hem dat hij honger heeft. Hij begint dan op zijn knuistjes te sabbelen en als hij de pink krijgt gaat hij daar ook krachtig aan zuigen. Hij doet dat alleen als hij honger heeft. Gisteren heeft hij om 2.00, 6.45, 10.45, 14.00, 18.00, 20.30 en 23.30 gehad. De laatste twee tijden waren volgens zijn oude schema. Dus eigenlijk kun je niet echt veel schuiven met de voedingen omdat de tijd ertussen veel te lang gaat worden. Ach ja, het was een keer.
pi_34191721
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:59 schreef just me het volgende:
Ik zal proberen het topic eens goed bij te lezen Randa maar wat ik zo vluchtig lees produceer je best veel!
Ja hoor meer als de helft krijgt hij gekolft Gisteren heb ik 430cc gekolft, normaal kolf ik rond de 350cc.
pi_34200463
Randa ik heb Myrthe ook altijd extra gegeven hoor als ze daar behoefte aan had. Vaak is dat inderdaad een dag of twee dagen, en dan zijn ze daarna opeens een stuk gegroeid. Dus ze zal het wel nodig gehad hebben denk ik dan maar. En nog wisselt het wel eens dat ze een dag opeens heel veel wil hebben.
pi_34200700
Ach ja, ik geef er maar gewoon aan toe. Hij had daarstraks tussen twee voedingen door ook honger. Toen heb ik hem geen volle fles gegeven maar maar 30cc. Had hij niet genoeg aan, maar hij ging er wel op slapen. Nu is hij alweer lekker rustig zoals bijna iedere middag.
pi_34212681
Evenstar, weet je hoe de olie van kruidvat heet? Ga'k die van de week ffkes halen

Hier nog steeds geen slaap 's nachts.Haar oortjes zijn helemaal schoon volgens de HA. We denken toch dat het de tandjes zijn. Ze heeft vandaag de hele dag knalrode wangen gehad en spuitluiers weer. Pfff, komt het vaker voor dat ze dan 's nachts continue wakker worden? Ze was best warm dus op het kdv hebben ze haar getempt, maar geen koorts.
Net thuis heeft ze bij haar eten lekker op de babylepen gekauwd.. Heb d'r maar even gelaten.. We hebben wel bijtringen maar die passen niet goed in haar mondje...
Ik troost me maar met de gedachte dat dit alles overgaat als de tandjes door zijn . Overigens heeft ze vannacht met 1 dekentje minder geslapen, maakte geen verschil.
Mag je je ukje naast dentinox iets van een zetpil geven tegen tandjespijn?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:02:55 #168
3011 E.T.
pi_34213743
tuurlijk mag je paracetamol geven tegen de pijn

zolang je ze niet (onnodig) veel paracetamol geeft kan je ze best eens een pilletje tegen de pijn geven hoor.
Als wij doorhadden dat ze echt pijn had en daardoor niet kon slapen hebben wij regelmatig een zetpilletje gegeven. Cb-arts vond 't hartstikke goed!
pi_34216195
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
tuurlijk mag je paracetamol geven tegen de pijn

zolang je ze niet (onnodig) veel paracetamol geeft kan je ze best eens een pilletje tegen de pijn geven hoor.
Als wij doorhadden dat ze echt pijn had en daardoor niet kon slapen hebben wij regelmatig een zetpilletje gegeven. Cb-arts vond 't hartstikke goed!
Echt? Wij durfden het dus niet omdat mijn moeder zei dat ze dan een ondertemp kan krijgen omdat ze geen koorts heeft! Maar ik kan me eerlijk gezegd geen enkele andere reden voorstellen waarom ze zoveel wakker wordt en sowieso zoveel huilt momenteel, dus ik wou het gewoon eens proberen met een zetpil.. Maar dat kan dus wel? (we hebben overigens de zetpillen voor baby's).
Sara
Merel
Ukje
pi_34217032
Fuente,

Zodra we merken dat Dylan last heeft van tandjes, koorts, pijn of wat dan ook en daardoor moeilijk of niet kan slapen gaat er hier ook een zetpil in voor baby's hoor! Zolang je het niet te snel/te vaak doet kan dat echt geen kwaad! Zetpillen zijn niet alleen voor koorts, dus ook al hebben ze geen koorts zijn die dingen ook echt ideaal! Succes!
pi_34217208
Thnx! Wij hebben Sara dus nog nooit een zetpil gedaan. Als ze vannacht weer wakker wordt zo krijsend enz. dan ga ik het zeker proberen!
Thnx meiden
Sara
Merel
Ukje
pi_34217784
Amber is vandaag ook weer super gezellig. Ze heeft wel heel erg last van maagzuur, ze is maar aan het slikken enzo..zo zielig om te zien. Daarstraks stikte ze er bijna in.. schrok me weer de tering....

De fysio is vandaag weer geweest en die heeft Amber weer helemaal nagekeken. Ze stond er helemaal versteld van dat Amber zo goed slaapt in haar bedje. Ze zei ook dat het niet heel lang zal duren of Amber rolt om en dat ze ws. ook snel zal gaan zitten.. ben benieuwd.

succes Fuente!! Hoop dat het zetpilletje helpt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 21:50:37 #173
81992 Githa
pi_34219251
Vicky, heeft ze nog wat gezegd over haar houding in bed ?
Ben eigenlijk wel benieuwd
pi_34219781
Githa, ze heeft gezegd dat ik haar maar lekker moet laten gaan... het heeft er mee te maken dat ze probeert te draaien van rug naar buik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 22:06:20 #175
81992 Githa
pi_34220058
Vicky, mooi zo was te verwachten, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Amber gaat hard zei ik vanmiddag ook al.
Niet te vlug hoor meissie, je bent maar zo kort klein
pi_34220145
Githa, dat probeer ik haar ook duidelijk te maken.. alleen snapt ze het niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:15:30 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34220550
Fuente die olie heet babyverzorgende bad olie van kruidvat merk.. die heette voorheen medicinale badolie sorry dta het zolang duurde kost 2 euro en centen dus het priberen waard of het iets voor sara is
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:04:29 #178
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34225548
Fuente, ik hoop dat Sara beter slaapt vannacht

Amber, laat mama nog ff van je genieten als klein babietje joh, je gaat veel te snel

Robin maakt daarentegen totaal geen aanstalten om om te draaien. Ook op z'n buik liggen vindt hij vreselijk, want dan kan hij niet genoeg om zich heen kijken.
Mijn afvalstrijd!
pi_34230571
Evenstar, thnx meis! *naar kruidvat rent* Da's ook geen geld!

Ennuh, Sara heeft de hele!!!!!! nacht in 1 ruk geslapen, van 18:30 tot 7:30!!! En vrolijk dat ze (en wij!) allemaal zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_34231536
jaaaaaaaaa Sara, you go girl!
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:40:19 #181
105888 renzell
pi_34231663
Fijn fijn fijn Fuente! Goed zo meissie!!!!

Juul daarentegen is de laatste dagen (voor zijn en dus ons doen...) erg vroeg. Vanochtend was ie voor zevenen wakker en dat hoort hier in huis gewoon echt niet. Grmbl.... en ik had na mijn snoeidrukke week in het algemeen en bizar heftige dagje gister in het bijzonder zooooo gehoopt op een lekkere lange nacht slaap. Nou ja, vanavond dan hopelijk maar.
pi_34231852
renzelltje ik denk aan jullie! Hoop dat alles heel snel weer allemaal op rolletjes loopt... Dikke knuffel voor jullie!
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:56:04 #183
105888 renzell
pi_34232011
Daantje.... zondag zondag zondag!!!!!! Leuk he?! Ik ben zooooo benieuwd!
ps- Het gaat gelukkig echt best al weer goed hier hoor!
pi_34232135
ja ik hoop alleen zo dat Dylan beter is, want hij is nog steeds niet lekker en koorts enzo

Ben blij dat het daar alweer wat beter gaat meid! goed zo! en vanavond gaan jij en Juultje lekker vroeg naar bed en heeeeeeeeel lang slapen
pi_34232272
Renz, balen dat Juul zo vroeg wakker was! Hopelijk gaat het vannacht beter.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:06:25 #186
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34233872
Sara

Renzel, balen dat je zo'n korte nacht had. Hopelijk slaapt Julius snel weer beter.

Hier was het vannacht ook feest Robin was om 3:45 uur alweer wakker, speentje kwijt, kwam om het kwartier daarna en om 5:15 uur besloot meneer dat hij wel genoeg geslapen had. Ik dacht ik leg hem nog even bij ons in bed, dan slaapt hij vast nog wel even, maar nee hoor hij zette het op een krijsen, dus toen ben ik maar beneden gaan zitten met 'm Hij is al de hele ochtend wat huilerig en had ook weer verhoging. En ik ben moe Gelukkig slaapt hij nu even op de bank
Mijn afvalstrijd!
pi_34234597
Sara wat goed!!

Wennie, wat balen zeg... Logisch dat je moe bent.

Amber is al 3 dagen in opperbeste stemming. We hebben haar gisteravond wakker moeten makn voor de 5e fles en toen die op was sliep ze ook weer meteen. Vanmorge moesten we haar ook weer wakker maken...

Hoorde op de radio dat babyzwemmen astma zou kunnen veroorzaken vanwege het chloor...

'Babyzwemmen kan leiden tot astma'

Uitgegeven: 19 januari 2006 09:52
Laatst gewijzigd: 19 januari 2006 10:36

BRUSSEL - Baby's en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen als andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma dan de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis.
Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. "We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is', aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. "De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden - de periode van de watergewenning voor baby's - in volle ontwikkeling zijn."

Bron: nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:41:10 #188
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34234841
Hmm.. da's niet zo lekker. WIl je nog wel gaan?
Mijn afvalstrijd!
pi_34234884
we gaan gewoon...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34234938
Ben vanmorgen nog geweest.

En een onderzoek van niks volgens mij 41 kinderen die als babyzwemmen hebben gedaan en dan 300 kinderen die dat niet hebben gedaan...
Astma komt zowiezo al steeds meer voor door de steeds beter wordende isolatie van huizen...
pi_34235778
Wennie, denk dat het bij ons wel goed zit:

Nieuwe technieken in het Sportfondsenbad Delft

Misschien hebt u het al gemerkt, het zwemwater is anders ! Nee, zult u wel zeggen ik proef nog steeds iets van chloor. Dat kunnen wij toelichten.

Zout vervangt gevaarlijke chemicaliën (milieu vriendelijk): Chloorbleekloog dat al tientallen jaren is gebruikt om het zwemwater te zuiveren is de afgelopen november vervangen. Transport, overslag en opslag van het gevaarlijke chloorbleekloog behoren tot het verleden. Ook de gevaarlijke transportleidingen in het zwembadgebouw zijn overbodig geworden. Met behulp van de “Chlorinsitu-IV chloride-arm installatie” die het Sportfondsenbad in gebruik heeft genomen, wordt een chloor in wateroplossing bereid uit een zoutoplossing.
Dit gaat als volgt: Zout wordt opgelost in een zoutoplosvat, totdat een verzadigde zoutoplossing wordt verkregen. Deze oplossing wordt door een membraancel geleid, waarbij het zout wordt omgezet in een chloorproduct, die een pH-verlagende werking heeft op het zwemwater.
Met behulp van deze nieuwste technologie van membranen is het mogelijk de pH waarden te corrigeren. Hierdoor is het gebruik van zoutzuur, zwavelzuur of koolzuur overbodig geworden.

Vriendelijk voor alle zwemmers:
De zwemwaterkwaliteit is beter geworden, doordat het geproduceeerde chloor direct wordt gemengd in het badwater, waardoor een effectievere werking wordt verkregen. Met deze nieuwe techniek is er voor de zwemmers minder overlast van chloorlucht, oog- en slijmvlies irritaties, alsmede minder problemen voor zwemmers die buisjes in de oren hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:23:36 #192
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34236229
Handig zo'n Vicky die alles voor je uitzoekt Ik had er geen tijd voor, want Robin begon weer vreselijk te huilen. Heb hem een beetje water gegeven en nu zit ie Jacob Dubbel te kijken en te kletsen. Hoop niet dat z'n flessen nu al te weinig voldoening geven
Mijn afvalstrijd!
pi_34236566
Wennie, ik zal ook nog even bellen naar het zwembad van de week...

Hoeveel krijgt Robin nu?

Amber heeft momenteel knalrode wangen en voelt warm aan maar ze heeft geen koorts... temp is 37,4
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:45:03 #194
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34236878
Ok Vicky, ik hoor het dan wel.

Robin krijgt bijna een maand 200 cc voeding + 20 cc water (i.v.m. ontlasting).

Zolang Amber nog vrolijk is zal er waarschijnlijk niks aan de hand zijn. Robin had 37,7 dus die heb ik maar een zetpil gegeven. En zijn soepogen zijn ook weer erger
Mijn afvalstrijd!
pi_34237013
Ik hou het ff in de gaten, ze is nu nog hartstikke vrolijk, zit gezellig te kletsen en zit mee te kijken. Ook trapt ze steeds de la waar het toetsenbord op staat weg...

Amber krijgt 's ochtends en 's avonds 200 met 10 cc extra water en overdag 165 met 10 cc extra water..

Poepen gaat nu super goed, 2x per dag meestal. Ze had zichzelf net ook weer helemaal ondergepoept...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34240910
Pffft, nou Tomas lijkt weer verkouden te zijn. Snot loopt uit z'n neus, kwijl uit z'n m'n, z'n ogen tranen en hij is dus helemaal niet in z'n hum. Slapen lukt niet (te benauwd denk ik als hij ligt) maar daardoor is hij wakker ook niet te genieten...En hij heeft iets verhoging...bah!
It's all up to you
pi_34241745
he jeetje wat een hoop zieke kindjes

Ambertje heeft heel veel last van maagzuur momenteel, zo zielig. Dan krijst ze het uit van de pijn. Net al de ka gebeld om te vragen wat ik er aan kan doen of dat ik de zantac mag verhogen, wordt zo teruggebeld. Haar eigen ka is er niet, die is er maandag pas.. dus nou mest de ass. het navragen aan een andere ka... ik wacht af...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:59:42 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34241797
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven .. verhoging is toch pas vanaf 38,1

ennuh wat betreft de siepooogjes wennie buuf opperde mij om ipv afgekookt water kamillethee te zetten en dan een watje met afgekoelde thee de oogjes schoon te maken..
Echter is ze morgen pas 3 weekjes dus kijk ik het nog even aan en doe het nog met afgekookt water.. maar misschien dat jij het wel zou kunnen proberen robin is al wat ouder..
pi_34242272
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven .. verhoging is toch pas vanaf 38,1
Ligt er ook aan wat je normale temperatuur is. Merlijn zit met zijn normale temperatuur rond de 36.7, dat betekent dat hij verhoging heeft bij 37.2. Dat heb ik geleerd toen de kraam hier nog was omdat ik zelf bij 37.4 als verhoging had.

[ Bericht 10% gewijzigd door Randa_v op 19-01-2006 15:18:59 ]
pi_34242377
Amber's normale temp is meestal tusen de 37,0 en 37,5.
Kraam zei hier dat boven de 38,2 koorts was
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:19:13 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34242472
oh.. wist niet dat dat vershiclt per normale temperatuur mij is door de kraamzorg verteld dat een goede temp tussen de 36.5 en 37.5 was en en tot 38.1/38.2 verhoging en wat daarna komt koorts.. maar hangt dus af wat de normale temp is van je kindje maar Arwen heeft meestal 36.5 dus dan zou 37.5 al verhoging zijn.. terwijl mij verteld is dat het dan een normale temp is verwarrend hoor
pi_34242483
edit -niet snappen-

[ Bericht 31% gewijzigd door Randa_v op 19-01-2006 15:24:50 ]
pi_34242644
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
oh.. wist niet dat dat vershiclt per normale temperatuur mij is door de kraamzorg verteld dat een goede temp tussen de 36.5 en 37.5 was en en tot 38.1/38.2 verhoging en wat daarna komt koorts.. maar hangt dus af wat de normale temp is van je kindje maar Arwen heeft meestal 36.5 dus dan zou 37.5 al verhoging zijn.. terwijl mij verteld is dat het dan een normale temp is verwarrend hoor
Normale temp voor een baby ligt ook tussen de 36.5 en 37.5. Maar ik zit zelf altijd laag in de 36 graden, dat betekent bij mij dat ik boven de 37 graden toch al verhoging heb. Had ik in het kraambed namelijk ook de eerste dagen verhoging. Dit geld ook voor Merlijntje.
pi_34245399
Daarstraks dus de ka gebeld en ze zouden terugbellen. Om 16.10 had ik nog niets gehoord, dus ik weer bellen. Ja zeg de receptioniste, er is niemand meer.. Dus ik WAT, ze zouden met terugbellen.. oh nou ik ga wel even kijken, ik heb nog een spoednummer. Wordt doorverboden met de afdeling Kindergeneeskunde, krijg een ass. aan de telefoon.. oh dat is raar zegt ze, ik ga wel even kijken. Werd toen doorverbonden met een kinderarts. Hele lieve vrouw, het verhaal nog een keertje verteld en de Zantac mag verhoogd worden naar 1,3 ml en Ambertje mag eventueel een zetpilletje 120 mg als ze pijn blijft houden..

Ws. heeft het met het sprongetje te maken wat ze momenteel aan het maken is en ook met het proberen om te draaien van rug naar buik.. Buikspiertjes worden dan aangespannen en dat kan doorslaan op het maagje.

Hoop dat het helpt...

Oh, ik heb bij de DA een heel leuk knisperpoppetje gehaald. Is van dat fleecespul.. lekker zacht dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34250371
Hoihoi!

Alles gaat hier goed. We zijn op advies van het cb volledig overgestapt op Friso Comfort, sinds gisteren. Volgens hun kun je na 2 weken weten of het “werkt”.

Kim heeft nu wel veel last van slijm, daar valt vast niks tegen te doen. Ze heeft dan ook af en toe een slijm/melk kwijl.

We gaan morgen naar de ha toe. Voor Kim, omdat ze voor haar benauwdheid/astma op controle moet en voor mij om de hechtingen en het vloeien te checken. Ik heb nu al een paar dagen buikpijn en volgens mij is het geen ongesteldheid.

Kim slaapt de laatste dagen door! Erg lekker, maar ik ga er voor de zekerheid maar niet vanuit dat het zo blijft.

Een rare vraag misschien, maar als ik Kim een slaapzakje aan doe, moet ze dan de dikke, of de dunne? Want 1 vriendin zegt de dikke, omdat het winter is, maar de ander zegt een dunne. Omdat je de dikke in de lente/zomer alleen aandoet en dan verder geen lakentje. We hebben het nog niet geprobeerd, maar we hebben er een aantal (nog wel ff de maat checken natuurlijk) en het lijkt ons wel wat.
Overigens staat de verwarming altijd aan, omdat dit een oud, tochtig huis is. ’s Nachts staat hij op 15/16.

We hebben Kim afgelopen maandag nog laten wegen en ze was bijna 500 gram aangekomen en 2 cm gegroeid in 2 weken! Dat gaat dus goed. Gelukkig lag Djeez nog niet in het ziekenhuis, zodat hij mooi mee kon! Kim heeft het aankleedkussen er nog onder geplast en ook nog een beetje op zijn jas.

Kim brabbelt sinds een paar dagen heel lief en ze kan ook al heel mooi met een big smile lachen! Maar zie dat maar eens op de foto te krijgen…

Ik ga weer naar mijn huilende meisje toe, dan kan Djeez nog ff op de pc!
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:24:25 #206
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34255533
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:

ennuh wat betreft de siepooogjes wennie buuf opperde mij om ipv afgekookt water kamillethee te zetten en dan een watje met afgekoelde thee de oogjes schoon te maken..
Echter is ze morgen pas 3 weekjes dus kijk ik het nog even aan en doe het nog met afgekookt water.. maar misschien dat jij het wel zou kunnen proberen robin is al wat ouder..
Robin heeft al 3 dagen verhoging en was vandaag er huilerig en ontroostbaar en het gutst groen uit z'n traanbuisjes, dus ik heb 'm een zetpilletje (60 terwijl hij 120 mag hebben) gegeven in de hoop dat hij zich iets beter voelde. En het heeft gewerkt
Wat betreft de soepogen: Robin heeft dat al vanaf zijn geboorte (beide ogen) en het CB zei dat dat normaal was en na 6 weken over moest zijn. Was het dus niet, dus naar de ha en die zei dat het een oogontsteking was. Na de gel was het aan één oog over, maar hij was erg verkouden, dus ik dacht dat het daar van was, maar nu het beter met hem gaat, lijkt het wel weer erger te worden aan beide ogen. Dus ik kijk het even aan (zal je tip wel even gaan proberen ) en dan ga ik volgende week even naar de ha.

Ingrid, wij gebruiken een dunne slaapzak met een enkel dekentje en lakentje.
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:50:10 #207
3011 E.T.
pi_34256830
Nog even terugkomend op de broodbeleg-discussie van gister (of was 't eergister?)..
Philadelphia kan ook op brood voor die kleintjes Saskia was (en is) er hartstikke gek op.
Ik dacht er eigenlijk gister pas aan, dat ik dit ook regelmatig op d'r brood smeerde toen ze klein was maar ben vergeten 't te posten.
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 21:50:47 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_34256866
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog even terugkomend op de broodbeleg-discussie van gister (of was 't eergister?)..
Philadelphia kan ook op brood voor die kleintjes Saskia was (en is) er hartstikke gek op.
Ik dacht er eigenlijk gister pas aan, dat ik dit ook regelmatig op d'r brood smeerde toen ze klein was maar ben vergeten 't te posten.
hier waren ze dol op fruithap op brood
pi_34256956
Was alweer een weekje geleden
Brood eten gaat nu een stuk beter hier met licht bruinbrood en het broodbeleg vind ze tot nu toe allemaal heerlijk. Philadelphia vind ik ook wel lekker dus misschien ook een optie om eens te proberen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:59:13 #210
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34257187
Nu het toch gaat over voeding

Robin heeft af en toe 2 uur na zijn voeding weer trek. Ik had zelf bedacht om 'm af en toe wat diksap te gaan geven (mag volgens Kruidvat vanaf 3 maanden), maar toch maar even het CB gebeld. Die adviseerden over te stappen op Nutrilon Forte voor hongerige baby's. Aangezien dat me wel erg drastisch leek, nog even de Nutricia-lijn gebeld en die vertelde wat Nutriton er doorheen te gooien zodat de voeding wat langzamer gaat en dikker wordt (terwijl wij het nu juist verdunnen, omdat de ontlasting anders keihard is) en dat diksap absoluut niet mag, want daar worden ze dik van. Ik ben in de war Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:22:29 #211
3011 E.T.
pi_34258200
Ik zou iig geen diksap nog gaan geven. Dat zijn alleen maar overbodige suikers en smaakjes.

Nou ben ik zowieso nogal van de stempel 'geen bijvoeding tot 6 mnd' en alles wat geen (moeder)melkvoeding is, valt onder bijvoeding. Dus zeker bij nog geen 3 maanden.

Persoonlijk zou ik het iets meer voeding geven (of idd Forte, vind ik minder drastisch dan diksap) of gewoon een beetje water in een flesje.
pi_34258931
Ik ben hier bij drie maanden na de Friso Comfort langzaam aan overgegaan op Friso Extra, ook voor hongerige baby's dus. Werkte heel goed, waarom vind je dat drastisch?

Nu ze bijna 6 maanden is en wel bijvoeding krijgt zijn we weer overgegaan op de Friso Normaal en dat gaat ook heel goed.

Waarom zouden ze van diksap dik worden? Dat is toch gewoon van fruit gemaakt, zonder toegevoegde suikers of niet? Ik zou dat trouwens ook nog niet geven hoor bij 3 maanden.
pi_34259157
maar in fruit zitten ook suikers. en zo wennen ze wel erg aan zoet. ik zou 't zo vroeg ook echt nog niet geven wennie.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:45:52 #214
105888 renzell
pi_34259351
Wennie, ik ben het helemaal met ET eens. Diksap zou ik zeker niet doen, hij is nog zo klein dat ie echt alleen maar melk nodig heeft. Water in een flesje kan ik me idd nog eerder voorstellen dan sap. Daar heeft ie de komende maanden echt niets aan. Maar verwarrend is het wel he, al die tegenstrijdige adviezen (zo daar zijn: een kruitvat, een olvarit, een CB, een Fok!...). Succes!
pi_34259506
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef bixister het volgende:
maar in fruit zitten ook suikers. en zo wennen ze wel erg aan zoet. ik zou 't zo vroeg ook echt nog niet geven wennie.
Ok op die manier, ik vroeg het me gewoon af.

Aan de andere kant denk ik dan, fruithapje krijgen ze toch ook, dus dezelfde suikers en redelijk zoete smaak.
pi_34259676
robin is nog geen 3 maanden! die krijgt voorlopig nog geen fruithap als 't goed is. bovendien, ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid drinken, waarom er zo vroeg mogelijk mee beginnen? water is toch ook goed? ik heb 't bij piet ook wat te snel gegeven vind ik achteraf. hij heeft daardoor een hele tijd echt geen water gelust. anna weet nog niet beter en vindt water heerlijk!
pi_34259822
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef bixister het volgende:
robin is nog geen 3 maanden! die krijgt voorlopig nog geen fruithap als 't goed is. bovendien, ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid drinken, waarom er zo vroeg mogelijk mee beginnen? water is toch ook goed? ik heb 't bij piet ook wat te snel gegeven vind ik achteraf. hij heeft daardoor een hele tijd echt geen water gelust. anna weet nog niet beter en vindt water heerlijk!
Nee joh, ik zou het zo vroeg ook nog niet geven... Dat zei ik ook in mijn post.

Het ging mij om het argument dat ze er dik van zouden worden, wat ik niet kon plaatsen.
pi_34260295
ooh igraine, dat had ik niet goed gezien (dat van die 3 mnd). en dik worden kan dus ook van fruitsuikers. over hoeveel calorieën op een dag gezond is voor een baby heb ik geen idee hoor. maar je geeft bijv. ook niet 3 bananen op een dag neem ik aan.
pi_34260442
of misschien hangt diksap geven (over het algemeen) wel samen met andere neigingen tot onnodige zoetigheid geven, zoals liga door fruithapjes enzo.
pi_34260961
Ja dat zou kunnen dat het daarmee samenhangt misschien. Ik weet dat je van fruitsuikers ook dik kan worden, overal kan je dik van worden natuurlijk als het 'extra' is. Maar ik vond het echt zo stellig gebracht van 'daar worden ze dik van'.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:21:00 #221
3011 E.T.
pi_34261097
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:17 schreef Igraine het volgende:
Ja dat zou kunnen dat het daarmee samenhangt misschien. Ik weet dat je van fruitsuikers ook dik kan worden, overal kan je dik van worden natuurlijk als het 'extra' is. Maar ik vond het echt zo stellig gebracht van 'daar worden ze dik van'.
Bij een kind dat nog geen bijvoeding nodig heeft is diksap dus echt pure extra (in alle opzichten) en dus 'daar worden ze dik van'. Denk ik. Ofzo.

Bij mij druist 't wel gewoon tegen alles in om een kind van nog geen drie maanden diksap te geven.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:26:37 #222
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34261378
Eeven terug naar de vraag van Wennie . Nutritron is eigenlijk gewoon Johannesbroodpitmeel, maar dan van Nutricia. In nutrilon Forte zit ook JBPM maar dan alvast voor jouw gemak afgemeten .
Ik zou het zeker overwegen, hier heeft het echt zijn nut gehad, in de zin dat ik later met bijvoeding ben begonnen. Want ik ken het wel, je baby heeft honger en dus overweeg je om te gaan bijvoeden (als in diksap of fruithappen).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34262315
Ik ben het ook wel met de anderen eens, zou eerder Forte geven dan diksap of bijvoeding. Rond de drie maanden is trouwens normaal dat ze dan wat 'hongeriger' worden. Bij borstvoeding krijg je dan regeldagen. Kinderen die flesvoeding krijgen hebben dan meestal ook een tijdje dat ze wat hongeriger lijken (die zijn daarop net zo goed voorgeprogrammeerd natuurlijk; oei-ik-groei-sprongetje ). Je zou ook kunnen proberen een paar dagen op verzoek flesvoeding te geven en kijken wat hij dan drinkt (niet meer dan 1 liter melk geven!).
Diksap bevat idd extra onnodige calorieen; verdik je de voeding met nutriton bijv dan duurt het verteren langer, is kind dus langer verzadigd en krijgt het evenveel calorieen binnen als met de normale flesvoeding -> blijft dus slanker dan met diksap (theoretisch).
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:01:33 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34262984
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:45 schreef poemojn het volgende:
(theoretisch).
pi_34264570
pi_34268462
Wennie, Sara kreeg rond 3 maanden ook meer honger. Hoeveel flessen geef je Robin? Sara kreeg behoefte aan 4 flessen (die dan wat groter waren) ipv 5 kleinere flessen. Ze kreeg 210 CC + 7 schepjes (nu nog steeds trouwens ).
Ik zou idd ook geen diksap geven, geef dan liever iets van afgekoelde thee of water. Of probeer idd de voeding voor hongerige baby's!

Sara heeft het slapen weer helemaal ontdekt, ook vannacht doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen .
Ze heeft wel weer knalrode wangetjes en was net ook een beetje huilerig en beet op haar speen. Heb d'r maar wat dentinox gegeven en weer in bedje gelegd, en ze slaapt alweer.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:08:32 #227
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34269001
Wow bedankt voor de reacties

Even voor de duidelijkheid: ik zou ook niks bij Robin erin schuiven zonder advies in te winnen hoor en ik zou zeker gewacht hebben tot 3 maanden
Die mensen die je van het CB en Nutricia aan de lijn krijgt zijn inderdaad wel zo stellig in wat ze vertellen zonder een echte uitleg over het waarom, vandaar mijn vraag hier bij jullie ervaren moeders
Ik dacht dat diksap alleen maar water met een smaakje was, maar het is dus een nono, I got it
E.T., waarom ben je helemaal tegen bijvoeding? Ik denk dat Robin het op alleen flesvoeding niet gaat redden tot 6 maanden hoor Hij zit vanaf de kerst op 200 cc voeding + 20 cc water 5x per dag (op advies van het CB ) maar daardoor zat hij dus wel al erg vroeg aan zijn max
Igraine, ik vond de overstap maken na Forte een beetje drastisch, omdat ik aangegeven heb dat het tot nu toe maar 1x per dag is dat hij zo huilt en alleen te stillen is met wat water. Ik had juist het idee dat eten voor hongerbaby's (wat Robin in mijn ogen niet is) ook dik doet worden, aangezien ze alleen de term "voor hongerbaby's" gebruiken en niet wat erin zit (bedankt Leah ingewikkeld hoor, dat moeder-zijn ).
Renzell, zeker verwarrend al die adviezen. Je moet bijna zelf een voedingsexpert worden als je moeder bent
Bix, Robin is idd nog geen 3 maanden en hij krijgt ook voorlopig nog geen fruithapje hoor! Wat ik zei: wist niet dat er zoveel kwaad verschuilde in diksap (wat je volgens het kruidvat Etos dus wel mag geven met 3 maanden).
Poemojn, ik had ook niet het idee meer flesvoeding te gaan geven hoor
Fuente, interessant idee Ik zal eens kijken of dat lukt bij Robin. Hij krijgt nu om de 4 uur de fles, m.u.v. de nachtvoeding. Fijn dat Sara weer slaapt

Hier ook een goede nacht! Robin heeft van 23:00 tot 7:30 geslapen! Normaal krijgt hij om 6:00 z'n fles, maar ik had me verslapen Ik moest hem zelf nog wakker maken En ik heb ff bijgetankt, heerlijk
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:25:00 #228
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34269269
zover ik heb begrepen als je eerder begint met bijvoeding kan het getriggerd worden dat er een allergie gaat optreden, wil niet zeggen dat het zo ook werkelijk is, maar t kan.
dat is wat ik heb onthouden van een andere discussie toendertijd een x.

ik heb Maxim vanaf dat hij 4 maanden af en toe eens een paar slokjes 1e sapje gegeven (van olvarit,nutricia of zoiets) en ook fruithap.
al het andere eten heb ik pas gegeven bij 6 maanden.

je moet je gevoel volgen en doen waar je je lekker bij voelt, er zijn zoveel adviezen e.d. dat je af en toe niet meer weet wat wel en wat niet te doen.
pi_34269539
Wennie, lekker toch, keertje bijslapen . Sjah Sara kreeg ook erg veel voeding, eerst dus 5 keer 180 CC + 6 schepjes, krijg je een fles van ongeveer 200 cc van. Maar die laatste fles dronk ze vaak slecht, of deed ze heel lang over. En toen we die een keer weglieten sliep ze door en konden we haar overdag meer doen (Sara had altijd na de fles van 15 a 16:00 nog honger.. sjah, zie dr dan maar stil te krijgen )

Overigens krijgt Sara sinds 3 weken wel bijvoeding (fruit en groente, omgewisseld, dus ene dag fruit, andere dag groente) omdat ze vorige maand dus amper flessen dronk. Dit was wel in overleg met CB. Ikzelf denk dat ieder kind anders is, en dat het voor een groot aantal kids beter is om te wachten tot 6 maanden, maar voor een deel ook weer niet.
Sara
Merel
Ukje
pi_34271495
Jeetje Wennie, wat een gedoetje zeg. Amber krijgt overdag 165 met 10 cc extra en 's avonds en 's nachts 200 met 10 cc extra. Wij gebruiken wel Nutriton om de voeding te verdikken maar dat is meer omdat Amber reflux heeft. Amber komt de laatste tijd om de 3/3,5 uur zowel 's ochtends als overdag. Ik probeer er minstens 3,5 uur tussen te laten zitten maar dit lukt helaas niet altijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34271839
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:25 schreef Martineke het volgende:
zover ik heb begrepen als je eerder begint met bijvoeding kan het getriggerd worden dat er een allergie gaat optreden, wil niet zeggen dat het zo ook werkelijk is, maar t kan.
Dat hebben wj ook gehoord. Omdat Djeez astma en allerlei allergieen heeft, willen wij ook wachten totdat Kim 6 maanden is met bijvoeding.

Kim was gisteren een beetje raar aan het doen met de voeding. Ze komt meestal om de 3 uur. Dus ze had honger dachten wij. Erg sabbelen op de handjes, smakgeluiden maken enz. Neemt ze heel blij een paar slokken, stopt ze ermee, gaat ze slapen. Een half uur later kwam ze weer en dronk ze de rest op.

We zijn net bij de ha geweest. Kims longetjes zijn helemaal schoon en ze hoeft geen medicijnen meer!
Ikzelf ga weer aan de pil. Mercilon, als het goed is, is dat een lichte pil, iemand ervaring mee? Bijwerkingen enzo.
Het vloeien is nog wel normaal en dat de hechtingen nog niet helemaal genezen zijn ook. De ha zei, met dit soort zaken is het gewoon geduld hebben.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:26:53 #232
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34276171
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:39 schreef Fuente het volgende:

Overigens krijgt Sara sinds 3 weken wel bijvoeding (fruit en groente, omgewisseld, dus ene dag fruit, andere dag groente) omdat ze vorige maand dus amper flessen dronk. Dit was wel in overleg met CB. Ikzelf denk dat ieder kind anders is, en dat het voor een groot aantal kids beter is om te wachten tot 6 maanden, maar voor een deel ook weer niet.
Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.

Het is gewoon beter om je kindje pas na 6 mnd bijvoeding te geven het liefst nog na 9 mnd dit in verband met de rijping van de darmpjes. De cb's zitten daarin duidelijk niet op 1 lijn. Bijvoeding kan ook een trigger zijn in het openbaren van allergieen denk aan exzeem, gevoeligheid voor eten, astma en ga zo maar door.
pi_34279531
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:26 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.

Het is gewoon beter om je kindje pas na 6 mnd bijvoeding te geven het liefst nog na 9 mnd dit in verband met de rijping van de darmpjes. De cb's zitten daarin duidelijk niet op 1 lijn. Bijvoeding kan ook een trigger zijn in het openbaren van allergieen denk aan exzeem, gevoeligheid voor eten, astma en ga zo maar door.
Ik begrijp je punt. En dat kan, maar dat kan ook met 6, en met 9 maanden gebeuren. Ik begrijp dat bij bijvoeding voor 6 maanden dit risico hoger ligt, maar dat neemt niet weg dat elk kind anders is en dat het voor een aantal kinderen wel beter is om eerder te beginnen met bijvoeden, omdat ze bijvoorbeeld geen flessen meer drinken, veel krampjes hebben (dan wil het ook nog wel eens helpen om eerder te beginnen) of een andere reden.
Sara
Merel
Ukje
pi_34280057
Amber heeft zo'n last van maagzuur, echt heel zielig. Ga zo paracetamolletje geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:48:23 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_34281258
Vicky, ik denk persoonlijk niet dat een paracetamol tegen maagzuur helpt
Sterkte voor Amber!
pi_34281573
Suzanne, mag van de ka, tegen de pijn zei ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34292271
Merlijn heeft vandaag zijn dag niet. Hij wil veel bij ons zijn en ligt dus heel veel te huilen in zijn wieg. Telkens als we denken dat hij slaapt begint hij weer te huilen. Zo zielig. Vooral omdat je weet, hij heeft goed gegeten en een schone luier en het boertje is er ook uit. Alleen bij ons wordt hij stil en gaat hij slapen of lekker om zich heen kijken en is hij rustig. Daardoor heeft hij vandaag nauwelijks geslapen. Ben benieuwd of hij ons vannacht dan wel wat rust gunt.
pi_34294137
Vikcy, voelt Amber zich weer wat beter?

Randa, hopelijk heeft Merlijn morgen een betere dag.

Hier was het vandaag heel gezellig met Sara. Ze 3 slaapjes van 1,5 uur gedaan (heel anders dan normaal, dan doet ze 2 lange slapen). En ze was super vrolijk en kon lekker zichzelf vermaken en af en toe even lekker gek doen met mama . Ze moest soms ineens even heel hard huilen en op d'r handjes bijten, maar even troosten en dan kon ze weer lekker spelen .
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:03:24 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34295186
misschien was merlijntje wel te moe om noh in slaap te geraken succes ermee
en spelende sara

Arwen begint steeds vaker lachstuipjes te krijgen.. ik moet zo lachen om die gekke gezichtjes die ze dan trekt gisteren is ze nog eens extra gewogen en ze is de 4 kilo grens overschreden
pi_34302723
Fuente, de paracetamol heeft geholpen. Ze heeft geslapen van 17.00 - 20.00 en van 22.00 - 7.30! Volgens mij heeft ze al wel wat minder last .
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34302735
Evenstar, lief he die lachstuipjes

Vicky, lekker joh dat slapen! Fijn dat ze er wat minder last van heeft
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:53:22 #242
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34302882
Evenstar, schattig hè? Robin heeft ze nog wel eens als hij een beetje wegdoezeld

Vicky, fijn dat het slapen zo goed gaat joh

Fuente, lekker spelen met een vrolijke Sara Op welke tijden gaf je Sara de fles toen ze er 4 kreeg? Gaat het CB hier niet van steigeren trouwens? Vind het al van die vreemde mensen.

Robin heeft van 23:30 tot 8:30 geslapen Eigenlijk omdat mama zich weer had verslapen Tenminste, toen ik beneden kwam was hij al wakker en dan lacht ie zo vreselijk lief
Gisteravond had hij een dikke keutel met wat bloed erin Gelukkig had hij er zelf geen last van

[ Bericht 7% gewijzigd door Wennie op 21-01-2006 10:15:16 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_34303089
Wennie, het CB (arts) deed er niet zo moeilijk over. Zij had zoiets van als ze lekker slaapt, lekker laten slapen. Sara woog toen wel 6 kilo, en da's volgens ons CB voldoende voor 4 flessen. Ze kreeg rond 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur een fles. Nu nog steeds trouwens. Soms verschuift het iets als ze later wakker is.
Sara
Merel
Ukje
pi_34303113
Ik heb net het eerste knutselwerkje gemaakt met Merlijn. Opa is vandaag jarig, dus Merlijn heeft met vingerverf een blauwe afdruk van een voetje en een handje gemaakt. Werd hij wel helemaal marsmannetjes blauw doorschijnend van.

Merlijn heeft vannacht een hele tijd liggen spoken na zijn nachtvoeding. Maar gelukkig voel ik me goed uitgerust. Vandaag gaat hij mee stadten in Weert. Moeten nog een verzorgingstas kopen zodat we er echt met Merlijn erop uit kunnen gaan. Hij ligt nu heerlijk wakker te brabbelen in zijn reiswiegje.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:19:49 #245
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34303133
Ah ok Robin weegt ook al 6 kg Hij heeft van die lekkere spekkies Ik ga vanaf maandag weer werken, dus ik probeer een beetje uit te vogelen wat de beste tijden zijn.
Mijn afvalstrijd!
pi_34303236
Succes Wennie. En als het niet lukt of niet werkt voor Robin kun je altijd weer terug naar 5 flessen.
Lastig is dat he? Ritmes, tijden enz. Het verandert zo vaak .
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:38:02 #247
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34303384
Sja, het is even aanklooien Ik heb wel een beetje moeite met het feit dat ik dat geklooi ook aan anderen moet overlaten op de dagen dat ik werk Maar goed, het is niet anders
Mijn afvalstrijd!
pi_34304275
Wow, dat is schrikken als je een rekening krijgt van de kosten die gemaakt zijn voor Merlijn bij de geboorte en het nachtje ziekenhuis. Leuk een rekening van meer dan 1600 euro
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2006 @ 13:19:46 #249
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_34307397
Nog een vraag van Ingrid: Kim heeft nu erg veel last van verstopping. De voeding die ze nu krijgt is Friso Comfort. Is het gezien de verstopping beter extra water aan het flesje toe te voegen of is het beter af en toe wat water aan Kim te geven, tussen de voedingen door ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_34307862
Ik maakte de comfort meestal met 10 CC extra water in de fles...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:06:19 #251
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34308896
extra water in de fles (denk ik)
pi_34313494
We hebben extra water in de fles gedaan. Nu krijgt ze dus 130 cc water.
Ze heeft sinds gisteren besloten om soms meer dan een uur over de fles te doen. Hopelijk is dat maar eventjes, want het lijkt niet goed en het is irritant. Maar ja, ze moet het toch binnen krijgen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:50:34 #253
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34313960
is de speen wel goed?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:54:36 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34314094
ingrid vergeet je niet dat ze nog maar een paar weken oud is..
pi_34316533
Whoehahahahaha Sara plast net op papa We deden haar in badje.. erna ff lekker in een grote badhandoek met z'n allen in de spiegel kijken (is heel grappig, Sara snapt er niets van, kijkt in de spiegel naar ons, dan naar ons, dan in de spiegel naar ons enz). En in al haar verbazing plaste ze papa helemaal onder hahahahaha
Sara
Merel
Ukje
pi_34316783
Ingrid, ik denk dat je gewoon een grotere speen nodig hebt.
Tja, Amber doet soms ook een uur over de fles, zelfs met een grotere speen. Ze zit dan zo te hannessen. Vervelend is het idd, maar ja, je zal er toch gewoon de tijd voor moeten nemen hoor...
Het klinkt alsof het je frustreert dat ze er zolang mee bezig is...

Hihi Sara toch!! Ben je gewoon op pappa aan het plassen.. gekke meid

We hebben vandaag een zwemband gekocht voor het zwembad, echt een leuk ding.

Amber is heel actief bezig met bewust dingen beetpakken, maar als ze het beetheeft verliest ze de aandacht weer en laat ze hem vallen... Maar ze is lekker aan het spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2006 @ 18:21:41 #257
81992 Githa
pi_34317069
Ingrid & Djeez, een andere tut proberen is de moeite waard.
Kijk anders eens op:

welke soort spenen zijn er

Als je op de foto klikt van een speen, krijg je een beschrijving. Er zit vast iets voor Kim tussen. Het is heel normaal dat je een aantal spenen probeerd voor je een juiste hebt gevonden en dat veranderd ook weer....succes!

Fuente en vond papa het ook zo leuk?
pi_34317218
Amber is vandaag en gister nog wel wat meer aan het spugen dan voorheen maar dat zal ook wel met haar maag te maken hebben. We houden het even goed in de gaten anders ga ik weer bellen.
Michel mag maandag alleen naar het cb... en hij vind het niet leuk....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:45:27 #259
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34320060
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:35 schreef Ingrid19 het volgende:
Ze heeft sinds gisteren besloten om soms meer dan een uur over de fles te doen. Hopelijk is dat maar eventjes, want het lijkt niet goed en het is irritant. Maar ja, ze moet het toch binnen krijgen.
Is het al bij je opgekomen dat die comfort misschien iets dikker is als de voeding die je daarvoor gaf?
Speen met een groter gaatje dus . En even kijken of je die voeding goed aanmaakt, sommige soorten moeten met het water op een bepaalde temperatuur gemaakt worden, omdat ze anders teveel indikken.
pi_34321298
De comfort moet je gelijk geven nadat je deze gemaakt hebt, anders is het net pap.

Friso comfort is ook tegen verstopping, dus die zal binnen enige dagen ws overgaan. Haar ontlasting zal steeds dunner, tot heel dun worden ws en dan langzaamaan weer normaal van dikte en structuur.

Ik zou inderdaad eens kijken naar een andere speen, maar ik kan me nog wel herinneren dat er hier ook 45 minuten over een fles gedaan werd toen ze ongeveer zo oud was als Kim nu en Friso comfort gaven.
pi_34327694
Inderdaad, comfort is dikker dus een grotere speen!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:56:34 #262
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34327825
Volgens mij kun je dat ook zien als het in de fles zit . Maar goed, weer een probleem opgelost
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:14:41 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34328655
Leah

Hier een ziek meisje nog steeds.. maar een hoop liefde en aandacht doet het iig wat aangenamer voor hara maken.. mara afwachten wat de huisarts maandag zegt
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:17:49 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34328787
Ik scrolde een stukje terug maar ik kon zo gauw niet vinden wat Arwen heeft Evenstar, verkouden?
pi_34328950
Beterschap voor Arwen

Merlijn is ook nog altijd een beetje verkouden, maar heeft er gelukkig weinig last van.
Merlijn zijn eerste knutselstukje was helemaal in de smaak gevallen bij opa. Opa was er helemaal trots op en iedereen moest het zien.
pi_34328957
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:56 schreef Leah het volgende:
Volgens mij kun je dat ook zien als het in de fles zit . Maar goed, weer een probleem opgelost
pi_34329019
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:35 schreef Ingrid19 het volgende:
Ingrid het is best moeilijk in het begin als het drinken niet gaat zoals bij anderen, maar als je de druk op jezelf hoog legt dan word het voor Kim ook zo. Probeer blij te zijn als de fles leeg ipv op de klok te kijken, het is moeilijk, draai desnoods de klok om, doe je horloge af en probeer jezelf te ontspannen als je haar de fles geeft. Probeer er een knuffelmoment van te maken, lieve woordjes te zeggen, haar te strelen, dus een positieve draai aan het voedingsmoment geven en als jij ontspannen bent dan is Kim dat ook een stuk meer.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:24:48 #268
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34329088
En een groter gat in de speen .
pi_34329117
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:24 schreef Leah het volgende:
En een groter gat in de speen .
Ja ook dat
pi_34329147
En dan is het gek dat je je af en toe afvraagt of je niet een beetje bezorg moet zijn om zo'n kindje...
pi_34329208
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:26 schreef Igraine het volgende:
En dan is het gek dat je je af en toe afvraagt of je niet een beetje bezorg moet zijn om zo'n kindje...
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:28:24 #272
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34329224
Heb ik ook hoor Igraine, en meerderen met ons denk ik.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:33:58 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34329413
leah ik doe dan ook struisvogelen

en wat betreft Arwen.. sinds vorige weke zondag spuugt ze veel melk terug..
HAP geweest toen en die verweet het aan het flink neusverkouden zijn..
otrivin gekregen en die gebruikt en de verkoudheid is zo goed als weg..
Alleen ons meisje blijft spugen.. telkens wat kleine slootjes.. ook nog twee uur na de voeding.. of voor de nieuwe voeding komt er nog melk naar boven..
HAP gebeld maar die zegt niks te kunnen doen en we dus tot maandag moeten wachten..
ik zelf denk aan reflux als k zo google dan komt het allemaal aardig overeen
intussen de kleine flink troosten en het zo aangenaam mogelijk voor haar maken.. meer kunnen we niet doen
pi_34329471
Ik doe meestal ook mijn kop in het zand steken, alleen ik had net dus Djulian zijn eerste maanden door gekeken en ineens begreep ik de niet-drinken-paniek weer
Moment is ook weer over hoor
pi_34329530
Beterschap voor Arwen, idd troosten is zo'n beetje het enige wat je op het moment voor haar kan doen denk ik.

Easy-Going dat jij er ook zo over dacht wist ik al, met die quote heb ik zelfs dit topic geopend. Maar ik ben blij dat er toch meerderen zijn zoals ook Leah, die dat toch ook voelen.
pi_34329559
En daarom is het juist belangrijk dat Ingrid en Djeez zich nog steeds welkom voelen in dit topic. Zodat de ervaren ouders hun vragen kunnen beantwoorden en twijfels kunnen wegnemen.

Dát lijkt me het beste voor Kim.

Bovenstaande opmerkingen zorgen er alleen maar voor dat ze wegblijven en zelf maar wat aanrommelen...

Just my two cents
Eeuwig vijfentwintig
pi_34329569
Getverdemme Igraine gaat het nou niet zo zitten aandikken.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34329617
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:39 schreef jessie het volgende:
Getverdemme Igraine gaat het nou niet zo zitten aandikken.
Joh ik dik niks aan... Ik merk gewoon iets op.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:46:02 #279
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34329800
En ik vind dat dat best gezegd mag worden.
pi_34329963
En ik vind dat het geen meerwaarde heeft als er allemaal dat vind ik ookjes achteraan komen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:52:20 #281
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34330019
Ieder het zijne Jessie... ik maak me echt oprecht zorgen, en wil dat graag eens uitspreken. Dat doe ik echt niet om iets aan te dikken of te bashen.
pi_34330376
Oprecht zorgen maken doe ik ook en normaal steek ik idd mijn kop in het zand, lees erover heen en laat het gaan. Maar somsen hopenlijk werkt het ookis een vriendelijk advies net dat gene wat men over die drempel haalt en de druk van die ketel haalt waardoor hun verder kunnen en onze zorgen hopenlijk misplaatst zijn.
  zondag 22 januari 2006 @ 00:03:04 #283
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34330433
Ik kan mijn kop niet zo goed in het zand steken in deze... Als ik er niets van zeg, voel ik me mede verantwoordelijk, zeg maar.
pi_34330567
Ook dat kan ik me voorstellen en misschien is het ook goed voor hun om te zien dat er mensen zorgen maken, wie weet is dat juist de druk die ze nodig hebben.
We bedoelen het allemaal goed toch?
  zondag 22 januari 2006 @ 00:08:38 #285
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34330632
Dat lijkt me wel , heb mensen hier weleens "harder" zien reageren hoor (mezelf incluis).
pi_34330720
Jessie, vind je dat nou omdat het (wat jou betreft) niet gezegd mag worden, of vind je dat omdat ik het zeg?

Ik ben gewoon eerlijk hierin hoor, niks om iemand af te kraken of aan te dikken, ik heb het beste met iedereen voor. Ik probeer ook altijd wel een advies of een stukje eigen vergelijkbare ervaring mee te geven, juist daarom.
pi_34331191
En dan nog even een toegevoegde waarde

Je mag comfort ook mixen met "gewone" voeding. Water erbij geven is niet verstandig, omdat er dan te weinig voedingstoffen per cc in zitten. Ik kan mij nog herinneren dat Jadey een mix kreeg van normaal en comfort. Comfort moet gemaakt worden met gekookt water (dus heet) zodat de bestanddeeltjes "knappen" doe je dit niet dan zorgen deze bestanddeeltjes juist voor problemen. Even op letten dus!
  zondag 22 januari 2006 @ 00:34:22 #288
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34331512
Ah kijk Ik wist dat ik ergens een klok had horen luiden wb die watertemperatuur .
pi_34333822
Sorry dat ik mss een beetje bemoeizuchtig overkom hiermee, maar het moet me toch even van het hart, Ingrid. Ik heb even zo teruggelezen en gezien dat jullie nu al 4 keer van merk voeding hebben gewisseld en dat binnen één maand tijd. Is dit echt met goed overleg van het CB gegaan, want ik kan me dit heel eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen? De darmpjes van Kim krijgen op die manier niet eens de tijd om aan een bepaald soort voeding te wennen en dat zou ook die aanhoudende darmkrampjes kunnen verklaren. Ik zag dat je nu Friso Comfort geeft en daar heb ik altijd heel goede ervaring mee gehad met beide meiden hier. Probeer vanaf nu toch echt één soort en merk voeding aan te houden, dat is echt het beste voor Kim. Tenzij er medische redenen zijn om van voeding te wisselen, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
  zondag 22 januari 2006 @ 11:14:45 #290
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34337307
Hier ook wat gehannes met de voeding Het 4x voeden per dag was totaal geen succes, dus we zijn weer terug op de 5x.
We hebben nu Nutriton bij de voeding van Robin gedaan. De eerste 2x bleef er op het eind een dikke brei in de fles achter die met geen mogelijkheid meer door de speen kwam. Heb het vanochtend voor het eerst gewoon weer geklopt en nu gaat het wel goed. Robin moet nu alleen wel door standje 3 van de 1-2-3-speen van Difrax drinken, maar dat is logisch. En hij doet nu ook langer over z'n fles. En hij huilt niet meer na z'n fles. En hij valt soms weer in slaap na z'n fles. * Wennie is blij

Sara lekker plassen bij papa Robin had vorige keer bij papa onder de douche zitten poepen

Ingrid, ik begrijp best dat het je soms kan irriteren dat Kim zo lang over een fles doet, maar daar Kim echt geen boodschap aan hoor. Dus probeer jezelf te ontspannen, want je hebt er alleen jezelf mee en Kim heeft toch ook weinig aan een moeder die geen geduld met haar heeft.

Hey Vicky, watvoor zwemband heb je gekocht dan? Ik dacht dat er alleen van die dingen bestonden waar je baby in kan zitten? Gaat het alweer wat beter met Amber? Ze moet vandeweek wel beter zijn hoor

Evenstar, hopelijk is kleine Arwen snel weer beter
Mijn afvalstrijd!
pi_34339339
Wennie, het is een zwemband van Nijntje waar ze in kan zitten. Weet nog niet of ze er al inpast maar dat moeten we uitproberen.

Amber is toch best wel wat meer aan het spugen. Michel kijkt het morgen nog aan, gaat morgen ook naar het cb en anders gaan we gewoon weer de ka bellen.

Ik moet morgen weer werken MAAR IK WIL NIET Ik wil thuis blijven.. maar ja het is niet anders

Wennie, wanneer wilde je nou gaan zwemmen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34339468
Arwen, beterschap meiske!

Ingrid, teveel van voeding wisselen is inderdaad niet goed, al kan ik me de wanhoop wel voorstellen wanneer je kleintje niet goed drinkt. Comfort is echt fjine voeding (het was hier de oplossing voor krampen bij Sara). Ze krijgt nu weer gewone Friso, maar dat is omdat ze echt ontzettend veel ging poepen, dus toen langzaam afgebouwd naar gewoon.
Orobeer Kim de tijd te geven rustig te drinken. Maar er, zoals gezegd is, inderdaad een fijn moment van. Het kan inderdaad enorm frustrerend zijn als het niet goedgaat, of als ze er een uur over doet, maar dat is niet erg! Probeer eens te kijken welke speen het beste drinkt voor Sara. Hier was dat de difrax kersenspeen maat M met comfort. Ze dronk dan de fles in ongeveer 20 a 30 minuutjes leeg en was erna lekker voldaan.

Wennie, jammer dat het geen succes was, je hebt het iig geprobeerd ennuh, poepen op papa is natuurlijk nog leuker :D
Sara
Merel
Ukje
pi_34341550
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:34 schreef Vicky het volgende:
Wennie, wanneer wilde je nou gaan zwemmen?
hebben jullie geen telefoon. msn?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34343018
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
ingrid vergeet je niet dat ze nog maar een paar weken oud is..
Hoe bedoel je dat?

Over het lange drinken. Eerder dronk ze 20-30 minuten, dan is een uur ineens wel lang.
En volgens het cb mag ze er max een half uur over doen.

Ik had er nog niet aan gedacht om een andere speen te geven. Ik wist niet dat dat zomaar kan. Ik heb wel een 3 standen speen (zat in zo'n gratis doos) maar ik weet niet van welk merk het is.

Ik vind het erg overdreven dat jullie je zorgen maken. Kim is goed gegroeid en gezond. De krampjes worden al minder en we gaan nu dus 100% friso comfort geven.
pi_34343095
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:45 schreef Leah het volgende:

[..]

Is het al bij je opgekomen dat die comfort misschien iets dikker is als de voeding die je daarvoor gaf?
Speen met een groter gaatje dus . En even kijken of je die voeding goed aanmaakt, sommige soorten moeten met het water op een bepaalde temperatuur gemaakt worden, omdat ze anders teveel indikken.
De andere voeding werd met Nutriton trouwens ook dik en toen wilde het wel, maar ja, zal wel een andere speen proberen.
pi_34343171
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:39 schreef Reese het volgende:
En daarom is het juist belangrijk dat Ingrid en Djeez zich nog steeds welkom voelen in dit topic. Zodat de ervaren ouders hun vragen kunnen beantwoorden en twijfels kunnen wegnemen.

Dát lijkt me het beste voor Kim.

Bovenstaande opmerkingen zorgen er alleen maar voor dat ze wegblijven en zelf maar wat aanrommelen...

Just my two cents
Echt welkom voelen we ons allang niet meer.

Het leek ons idd handig om vragen te stellen aan ervaren ouders, maar misschien moeten we dat dan toch maar ergens anders gaan doen.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:00:25 #297
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34344208
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik had er nog niet aan gedacht om een andere speen te geven. Ik wist niet dat dat zomaar kan.
Door dit soort opmerkingen maak ik mij dus zorgen...
Maar goed, natuurlijk zijn jullie hier hartstikke welkom Ingrid, het lijkt me alleen beter dat je met je vragen het gratis, 24 uur per dag bereikbare nummer van het CB belt . Zij kennen jullie, zij kennen Kim, en kunnen jullie veel beter adviseren als een aantal moeders met verschillende meningen.

Ik denk dat je dit onderdeel van het forum vooral moet zien als een leuke uitwisseling, maar niet moet gebruiken als vervanging van CB og huisarts. Vandaar mijn reacties, dat heeft echt niets te maken met welkom zijn. Maar dat weet je diep in je hart zelf ook best, denk ik .
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 15:00:58 #298
7074 moussy
kuttekop
pi_34344225
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Ingrid19 het volgende:

Ik had er nog niet aan gedacht om een andere speen te geven. Ik wist niet dat dat zomaar kan. Ik heb wel een 3 standen speen (zat in zo'n gratis doos) maar ik weet niet van welk merk het is.
Je kan beter eerst een speen wisselen dan een voeding...

Ik heb ook zo'n zeikerd gehad met voedingen. Cas heeft in zijn eerste periode ook 5 verschillende voedingen gehad, met medewerking van het cb, alleen tussen de ene soort voeding en de andere moest minimaal 1 week tijd zitten.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:03:22 #299
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34344297
ingrid foutjes van ene verkeerde speen kunnen voorkomen.. hoor je mij niet over...
uiteindelijk bepalen jullie zelf wat jullie denken dat het beste voor kim is..
maar mijn nekharen gingen overeind staan dat je zegt dat het irritant is dat ze ene uur over een fles doet.
wellicht is het allemaal niet zo bedoeld maar ik reageer zoals ik de dingen interpreteer...
Kindjes zijn tijdsrovend.. hebben veel aandacht nodig.. dat zijn dingen die je van te voren wist.. en heb het idee.. en daar kan ik naast zitten .. dat jullie teveel verwcahten van een kindje wat nog maar heel jong en heel klein is... en dat zo vaak wisselen met de voeding.. lijkt me zoals eerder genoemd ongezond.. maar ik geloof wel als jullie zeggen dat het in overleg is gebeurd met het cb../arts dan vind ik het gewoon grof van het cb/arts..

Blijf gewoon hier komen.. de users hier bedoelen het allemaal heel goed, alleen is de een wat directer in zijn/haar uitspraken.. leer dat te relativeren en probeer daar wat mee te doen dan.. zie niet alles als een aanval
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 15:44:39 #300
7074 moussy
kuttekop
pi_34345521
Pfftt.. is er iemand die weet hoe vreselijk frustrerend het is als je iedere dag, alle voedingen moet pieren om het er in te krijgen? Er is zelfs een grote kinderen topic over het niet willen eten en hoe frustrerend dat is!

Ik heb ook wel eens jankend boven een voeding gehangen dat ike r helemaal schijtlazerusziek van was, altijd dat gepiel met voedingen, de dagen draaide maar om 2 dingen, Cas en zijn voedingen. Kan me best voorstellen dat iemand het hier op een andere manier neerzet dan het roze-wolkjes-praatje.

disclaimer: ik heb Ingrid, Djeez & Kim niet gevolgd de afgelopen weken, maar reageer op wat ik nu allemaal zie staan
  zondag 22 januari 2006 @ 15:51:48 #301
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34345744
misschien dat je dat wel eens zou moeten doen dan begrijp je denk ik wat meer de bezorgdheid...
  zondag 22 januari 2006 @ 15:58:20 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34345967
Topic dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')