abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 19:39:06 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34132104
Wij hebben hier een thermometer op 't kamertje staan en ik ben altijd verbaasd dat het een graad of twee warmer is dan ik zou denken als ik op m'n gevoel af zou gaan.

met het raam open, verwarming uit komt de temperatuur hier niet onder de 16 graden uit (tenzij het echt heel hard vriest. Ik heb altijd het 'gevoel' dat 't een stuk kouder is in dat kamertje, maar dat valt dus echt mee.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34132520
Hier was het echt koud in Isis haar kamer maximaal 15 graden en dan moest de zon erop schijnen en anders slechts 13 graden ondanks de verwarming die op 20 kon staan in de keuken (Isis slaapkamer grenst meteen aan de keuken). Nu is het mijns inzien ook te warm (nieuwe radiator) en word het tijd om heel snel een thermostaatknop erop te zetten. 16 graden vind ik een hele mooie temperatuur.

Vandaag Isis opgegeven voor de peuterspeelzaal. Dus hopenlijk mag ze volgend aar erheen.
De wachtlijsten zijn gemiddeld 1 tot 1,5 jaar, dus inschrijven kan niet vroeg genoeg gebeuren werd me nog verteld. Misschien nog een tip dus voor andere mama's.
  maandag 16 januari 2006 @ 23:38:53 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143419
raar dat ze zoveel verschillende adviezen geven najah ik temperatuur der gewoon met de laatste voeding en de eerste voeding in en doe er dan n.a.v. de temp een kruikje bij of een extra dekentje ik denk dat je gewoon moet doen wat je denkt dat goed is voor je furmmeltje en je eigen opvatting en uitvoer geeft aan de adviezen die je krijgt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 23:48:23 #104
81992 Githa
pi_34143883
De PSZ daar dacht ik deze week nog aan. Ik moet nog gaan rond kijken, welke ik voor Jordy wil.

Vanavond in het ziekenhuis was een klein meisje van 1,5 dat vrolijk aan het rondstappen was. Ik zit op mijn hurken met Jordy staant tussen mijn benen te vertellen dat hij korte periodes los kan staan en een enkel stapje los doet maar nog zeker niet loopt. Wat denk je...meneer stapt LOS naar het meisje toe Daar sta je dan hij wilde indruk maken denk ik Ben benieuwd of hij morgen nog een poging wil doen.

ohw, en hij weet wat het eendje zegt KAAAAAAAAK !
  maandag 16 januari 2006 @ 23:49:58 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143959
volgens arwen zeggen eendjes waaaak althans als je piept met der bad eendje zegt ze waak

en jordy stoer hoor nu al de meisje simponeren
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:19:46 #106
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34149558
Wat goed Jordy!!!!!!! En wat lief dat de eendjes KAAAAAAAK zeggen (en waaaak Arwen )!

Juultje moest gister weer naar het CB
9370 weegt ie en hij is 75,5 centimeter.
Keurig op schema met alles en verder geen bijzonderheden.
Toch altijd weer fijn!
pi_34149659
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen. Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
pi_34149736
Ff korte updeet, moet zo werken, maar het was weer een nacht met weinig slaap....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:43:03 #109
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149790
Jordy Stoere vent
Arwen Lief hè evenstar, dat gebrabbel!
En Juultje groeit zo lekker
Sara, laat je mama toch eens lekker slapen

Robin is al 2 dagen erg in z'n hum. Hij huilt erg weinig en lacht en brabbelt heel veel. Zelf 's ochtends als ik 'm wakker maak voor z'n voeding! En hij slaapt ook zo lekker na z'n voeding van 18:00 ff knuffelen en spelen en dan naar bed, dan moeten we 'm wakker maken voor z'n 22:00 voeding, nog ff wat knuffelen, dan slaapt meneer door tot 6:00, maar ik 'm wakker en daarna weer slapen. Overdag doet hij nog af en toe een hazenslaapje in de box of wipstoel. Hij is trouwens nu al tv-verslaafd Heb af en toe de grootste moeite om z'n hoofd goed te houden tijdens z'n voeding.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34149818
Amber is ook tv verslaafd. Die zat net in haar wipper helemaal ingetogen naar Tiktak te kijken.... en maar kletsen

ze heeft weer zalig geslapen. Van 21.45 tot 6.45!! Gaat hartstikke goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:52:46 #111
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149934
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34149958
Nijntje begint net en Isis zit in de box , laat alles waar ze mee bezig was vallen en gaat zitten dansen op het intro-liedje en nu zit ze te kijken
pi_34149986
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:52 schreef Wennie het volgende:
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Wennie, als mij rug het toelaat en het niet regent komt ik langshobbelen

jaaaa zwemmen 26e is op donderdag toch? Gaat Sander ook mee? Lijkt me wel gezellig als de mannen ook meegaan, kunnen ze foto's maken en filmen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:03:50 #114
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150091
Vanaf wanneer mogen beebjes zwemmen? Ik lees zoveel verschillende dingen, van vlak na de geboorte, na 6 weken en vanaf 3 maanden
Sander gaat vanaf volgende week weer werken, dus dan zou het deze week moeten.
Mijn afvalstrijd!
pi_34150165
CB raade aan om pas te beginnen na de 1e vaccinatie. Dat hebben we ook gedaan.
pi_34150204
Mies kan geen vrij krijgen deze week Ik zal zo ff het zwembad bellen, ook m.b.t. zwembroek/luier o.i.d.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:20:03 #117
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150366
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
Mijn afvalstrijd!
pi_34150572
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:20 schreef Wennie het volgende:
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
pi_34150615
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:29 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
bij ons is dat elke dag tussen 10 en 12 geloof ik ofzo, dan is het water 32 graden..

Als Amber net zo zwemt als dat ze baddert dan is het zwembad in no-time leeg... die ligt me een partij te trappelen in dat bad joh... echt lachen!! Michel was gister kletsnat

edit: net even gebeld, zwemluier is niet nodig, zwembroek is voldoende
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34150662
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
pi_34150688
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:34 schreef Xanthe het volgende:
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34150848
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
Dat is Isis nog niet aan het verstand te brengen... Ze doet het al vanaf de 1e keer zwemmen , maar ook in bad en destijds in de tummy tub , altijd proberen haar mond onder water te krijgen.
pi_34151134
babyzwemmen is leuk! Ik vond het alleen altijd zo'n gedoe met het omkleden van de kleine en dan van jezelf.. waar laat je het kind ondertussen? wij mochten hier geen kinderwagen naar binnen nemen en op een gegeven moment passen ze ook niet in de maxicosi meer en kunnen ze ook nog niet even zelfstandig zitten.. En daarbij waren er maar 2 aankleedkussens die je ook niet te lang bezet kon houden aangezien er nog zoveel meer moeders en kinders waren.. Tsja..

Maar toen Dylan zichzelf kon vermaken zodat ik me rustig aan kon kleden vond ik het weer leuk! Maar ben ik eigenlijk nooit meer gegaan.. stom eigenlijk, denk dat ik het ook maar weer eens ga doen!

Heel veel plezier Vicky!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:59:02 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151189
Gisteren heb ik met ons meissie gedouched wat een heerlijk gevoel is dat.. en mevrouwtje genoot ook zichtbaar en probeerde met haar klenie inimini tongetje de waterdruppels te likken
Voedingen gaan nog niet helemaal lekker maar er zit al weer vooruit gang in.. blijven nog maar even doorgaan met de otrivin
Verder moet ik eigenlijk wel lachen als ze niest ... gemeen van mij want het is wel sneu voor der maar het klinkt o zo grappig
pi_34151218
Hier zijn ook maar 2 aankleedkussen en ook nog precies voor de deur. Niet echt een goede plek eigenlijk. Ik bleef meestal nog wat langer zitten of ging er wat eerder uit zodat de kussens niet bezet waren. Eerts met de maxicosi naar binnen en later gewoon met de buggy. Dat mocht hier dus wel. En ze hebben een box staan , dus met een handdoekje erin zou de kleine daar ook even veilig kunnen liggen. Het probleem van mezelf aankleden hier dus niet gehad.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:00:24 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34151223
Als ik met Noah ging zwemmen dan was Micha of m'n zus er ook altijd bij, dus dan konden we omstebeurt Noah bezighouden en omkleden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34151232
Zijn er hier trouwens ook mensen die kruidvat baby melk gebruiken?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:03:16 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151289
nope we hebben friso hier...

Wat betreft babyzwemmen.. hier in de buurt zijn 2 zwembaden.. een verwarmd/baby/peuterbad en een verwarmd water bad maar dies maar paar uurtjes verwarmd.. waar ze geen chloor maar een soort zoutoplossing gebruiken om het water hygienisch te houden nog 4 weekjes en dan gaan mannetje en ik met die kleine frummel
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:35:20 #129
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34155550
evenstar, geweldig dat douchen Wij douchen eigenlijk om de beurt met Robin, hij gaat niet zo vaak in bad meer Waterdrinken vind Robin ook lekker.

Xanthe, Robin krijgt Nutrilon.

Vicky, gaan we volgende week?
Je kan ook in Rijswijk ouder en kind zwemmen, maar alleen op woensdagochtend (dan werk ik) en in Delft elke dag. En van 10:30 tot 11:00 doen ze speciale oefeningen.
Mijn afvalstrijd!
pi_34155724
Babyzwemmen is hier ook een groot succes. En Tomas begint het alleen maar leuker te vinden (in het begin was hij voornamelijk met grote ogen aan het staren naar alles ok hem heen, maar nu gilt hij van plezier tijdens het zingen van liedjes in het water en de 'oefeningen')
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34158044
ahhh ik ben zo verliefd op mn kleine mannetje Hij is zo zielig met zn bronchites, maar ook zo lief nu ie een beetje hangerig is.. ik krijg continu hele dikke knuffels en kusjes en dan die mooie blauwe ogen die me aankijken.. en dat gevoel dat je dan krijgt
pi_34160569
ojee evenstar ik was net het pakje met de lang beloofde nutrilon1 voor je klaar aan 't maken. maar wil je die nu nog wel?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:13:20 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34161113
misschien heetf wennie er meer aan ? die gebiuikt nurtilon

maar wel lief dat je er nog aan dacht
pi_34161781
nou ja, er zit inmiddels wel veel meer in 't pakje dan alleen de nutrilon. ik stuur 't je alsnog op, heb net een heel kaartje erbij geschreven enzo. de nutrilon gaat er dan maar weer uit. wennie, ben jij daarin geïnteresseerd? wel zelf op te halen (in maarssen), ik blijf niet aan 't verzenden.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:09:57 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34163104
oeh leuk als een waakhondje bij de brievenbus gaat liggen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:14:14 #136
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34165528
Is een beetje uit de buurt bix, maar bedankt voor het aanbod

Robin heeft sinds vanmiddag (of het viel me toen pas op) ineens een heel erg droge huid, er hangen allemaal velletjes aan z'n gezichtje. Ff terugzoeken wat de tips ook alweer waren.
Mijn afvalstrijd!
pi_34165659
baddren in speciale badolie
en bv afdrogen met de olie van een merk hielp bij Thijs erg goed altijd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:21:42 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34165822
medicinale badolie gebruiken en insmeren met massage olie helpt hier goed en voor de wangetjes hebben we wangetjes zalf
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:35:27 #139
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34166362
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:45:12 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34166702
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:35 schreef Martineke het volgende:
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook
pi_34166953
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:45 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook
Ben benieuwd! Sara's uitslag is langzaam aan het minderworden. De badolie van balneum (geloof ik) is heel duur, dus zoek een goedkoper alternatief .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_34176388
hema heeft ook fijne badolie. maar die is iets meer geparfumeerd geloof ik, dus wellicht minder geschikt.
pi_34176695
anna is vandaag weer eens bij 't consultatiebureau geweest. ze ligt mooi op schema met haar lengte & gewicht: ze is nu 74 cm lang en weegt 9930g. verder is ze ook weer helemaal goedgekeurd en heeft ze (ocharme) haar 4e DKTP-prik gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 21:48:46 #144
81992 Githa
pi_34177207
Netjes Anna
Hoe ging de prik ? ... moest ze erg huilen.
Jordy krijgt hem de 25 ste, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zal gaan. Hij is nu veel bewuster van wat er om hem heen gebeurd.
Hopelijk wordt je niet ziek Anna
pi_34177909
ze moest wel even heel hard huilen maar dat was van heel korte duur. verder was ze wat onrustig vandaag en heeft ze maar weinig geslapen overdag (itt de vorige keren). maar dat kan ook komen doordat ze ineens flink verkouden is.
pi_34179292
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:30 schreef Randa_v het volgende:
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen. Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
Als Merlijn over een uur komt krijgt hij voeding nummer 7 van vandaag. De zuipschuit. Nog niks heeft hij vandaag laten staan.Maar we beginnen wel weer een beetje op schema te raken. In totaal heeft meneer al 630 cc weggewerkt waar dadelijk waarschijnlijk nog een 100 cc bijkomen. Niet normaal, hij lijkt wel onverzadigbaar. Van die 630 cc is 310 cc borstvoeding, krijg het allemaal maar net bijgekolft vandaag. Er staat nog 70 voor hem klaar aan borstvoeding voor de laatste voeding vandaag. En dan moet ik nog een keer kolfen vanavond.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:56:03 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34183485
hmm merlijn is toch geen 4000 gr ? ons mupke is nl bijna 4000 gr. en hier is door het cb gezegd dat de max toch echt wel 600 cc is alleen omdat ze nu veel spuugt mogen we der op behoefte van Arwen een 30 cc extra geven..
wel lekker dat de BV steeds beter gaat hiep hiep hoera
pi_34190478
Nee, maar Merlijn is hoe ik zei onverzadigbaar. Vandaag ligt hij weer gewoon op schema. Dus krijgt hij toch maar zijn gewone 600 cc. Gisteren heeft hij uiteindelijk 700cc gehad in 7 voedingen. Volgende keer bij het CB toch maar iets van zeggen.
pi_34190492
Amber is vandaag al weer 3 maanden, wat gaat het hard zeg....

Mevrouw probeert van haar rug op haar buik te draaien, alleen haar benen krijgt ze nog niet mee. Ze slaapt supergoed in haar eigen bed. Vanmorgen toen ik ging kijken lag ze niet meer netjes in het midden, maar helemaal schuin en gedraaid met haar hoofd naar achter terwijl ze wel in een slaapzak slaapt. Ik stp het onderste gedeelte van haar slaapzak onder het matras. Heeft iemand tips om haar recht te laten liggen?? Handdoeken in haar zij ofzo??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:56:47 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34190529
begrijp dat hij de bv ook uit fles krijgt? misschien dan een andere speen er op doen ?
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:03:52 #151
81992 Githa
pi_34190616
Vicky, ik zou geen handdoek gebruiken, juist omdat ze zo beweegt in bed. Het gevaar dat ze er in verstrikt raakt.
Ik zou haar gewoon laten gaan. Jordy ligt hier ook vaak op zijn kop en binnenste buiten
pi_34190694
maar is het dan niet slecht voor haar nek?

met hoeveel maanden gingen jullie kids zitten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:11:05 #153
81992 Githa
pi_34190719
slecht voor haar nek ? ... ik denk dat ik dan even niet goed begrijp hoe Amber in bedje ligt.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:12:00 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34190735
Vicky zo;n kussentje waarmee ze op haar zij moet liggen geen optie?
pi_34190790
githa, ze lag ongeveer zo
niet helemaal zo, maar ongeveer

is de eerste keer dat ik haar zo in bed aantrof...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:25:15 #156
81992 Githa
pi_34190947
Al op msn gesproken
pi_34190972
idd

vanaaf even aan de fysio vragen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34191204
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:56 schreef _evenstar_ het volgende:
begrijp dat hij de bv ook uit fles krijgt? misschien dan een andere speen er op doen ?
Ja, ik kolf al de borstvoeding die hij krijgt af. Hij drinkt niet aan de borst bij mij. Hij is wel gulzig maar de voedingen waar ieder toch maar 100cc hoor. Krijgt hij normaal ook. Hij kwam alleen om de 3 a 4 uur, ook 's nachts. Wij hebben doordat de voedingen helemaal ontregeld waren op een gegeven moment de voeding van 20.30 maar gewoon gegeven al had hij 2,5 uur van te voren nog gehad. Maar doordat hij die voeding kreeg zat hij precies weer op schema. Tussen de voeding van vannacht en vanmorgen zat weer zoals normaal 5 uur. Kwamen we eindelijk weer eens aan genoeg uurtjes rust toe. De nacht hiervoor kwam hij namelijk om 2.00 ipv om 3.00 en daarna weer om 6.00 ipv 8.00. Ben blij dat we weer op schema zitten. Zal wel gewoon een regeldagje geweest zijn.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:53:43 #159
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_34191462
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:40 schreef Randa_v het volgende:
Ben blij dat we weer op schema zitten. Zal wel gewoon een regeldagje geweest zijn.
Grinz.. borstvoedingskinderen hebben vaak geen schema
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:56:58 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34191522
Hmm... het onverzadigde kan heel goed door een verkeerde speen komen.. denk wel het onderzoeken/proberen waard
anders kan je dan bij een volgende keer niet beter 30 cc extra geven ipv een hele fles?
Hier mekkert ze soms ook wel hoor buiten haar voedingstijden, maar soms pruttelt ze al eerder en kan ze gaan gillen.. maar ik mrk wel duidelijk verschil als ze echt honger heeft of gewoon aandacht wil o.i.d. en als dat het geval is dan kijk ik hoe veel verschil er tussen de voeding zit en zit er ehct te kort tussen geef ik haar zo'n 30 cc en zit de rest weer gewoon op schema.. misschien dat dit voor merlijntje ook kan werken?

niet betweterig bedoeld hoor dit
pi_34191535
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:53 schreef just me het volgende:

[..]

Grinz.. borstvoedingskinderen hebben vaak geen schema
Hij heeft voor zijn eigen echt wel een schema hoor. Want hij gilt normaal op vaste tijden. En hij krijgt niet alleen borstvoeding. Zoveel produceer ik nog niet
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:59:21 #162
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_34191568
Ik zal proberen het topic eens goed bij te lezen Randa maar wat ik zo vluchtig lees produceer je best veel!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_34191687
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Hmm... het onverzadigde kan heel goed door een verkeerde speen komen.. denk wel het onderzoeken/proberen waard
anders kan je dan bij een volgende keer niet beter 30 cc extra geven ipv een hele fles?
Hier mekkert ze soms ook wel hoor buiten haar voedingstijden, maar soms pruttelt ze al eerder en kan ze gaan gillen.. maar ik mrk wel duidelijk verschil als ze echt honger heeft of gewoon aandacht wil o.i.d. en als dat het geval is dan kijk ik hoe veel verschil er tussen de voeding zit en zit er ehct te kort tussen geef ik haar zo'n 30 cc en zit de rest weer gewoon op schema.. misschien dat dit voor merlijntje ook kan werken?

niet betweterig bedoeld hoor dit
Hebben we geprobeerd, was niet genoeg. Het probleem is ook dat je er niet te lang tussen kunt laten. We zien en merken ook aan hem dat hij honger heeft. Hij begint dan op zijn knuistjes te sabbelen en als hij de pink krijgt gaat hij daar ook krachtig aan zuigen. Hij doet dat alleen als hij honger heeft. Gisteren heeft hij om 2.00, 6.45, 10.45, 14.00, 18.00, 20.30 en 23.30 gehad. De laatste twee tijden waren volgens zijn oude schema. Dus eigenlijk kun je niet echt veel schuiven met de voedingen omdat de tijd ertussen veel te lang gaat worden. Ach ja, het was een keer.
pi_34191721
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:59 schreef just me het volgende:
Ik zal proberen het topic eens goed bij te lezen Randa maar wat ik zo vluchtig lees produceer je best veel!
Ja hoor meer als de helft krijgt hij gekolft Gisteren heb ik 430cc gekolft, normaal kolf ik rond de 350cc.
pi_34200463
Randa ik heb Myrthe ook altijd extra gegeven hoor als ze daar behoefte aan had. Vaak is dat inderdaad een dag of twee dagen, en dan zijn ze daarna opeens een stuk gegroeid. Dus ze zal het wel nodig gehad hebben denk ik dan maar. En nog wisselt het wel eens dat ze een dag opeens heel veel wil hebben.
pi_34200700
Ach ja, ik geef er maar gewoon aan toe. Hij had daarstraks tussen twee voedingen door ook honger. Toen heb ik hem geen volle fles gegeven maar maar 30cc. Had hij niet genoeg aan, maar hij ging er wel op slapen. Nu is hij alweer lekker rustig zoals bijna iedere middag.
pi_34212681
Evenstar, weet je hoe de olie van kruidvat heet? Ga'k die van de week ffkes halen

Hier nog steeds geen slaap 's nachts.Haar oortjes zijn helemaal schoon volgens de HA. We denken toch dat het de tandjes zijn. Ze heeft vandaag de hele dag knalrode wangen gehad en spuitluiers weer. Pfff, komt het vaker voor dat ze dan 's nachts continue wakker worden? Ze was best warm dus op het kdv hebben ze haar getempt, maar geen koorts.
Net thuis heeft ze bij haar eten lekker op de babylepen gekauwd.. Heb d'r maar even gelaten.. We hebben wel bijtringen maar die passen niet goed in haar mondje...
Ik troost me maar met de gedachte dat dit alles overgaat als de tandjes door zijn . Overigens heeft ze vannacht met 1 dekentje minder geslapen, maakte geen verschil.
Mag je je ukje naast dentinox iets van een zetpil geven tegen tandjespijn?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:02:55 #168
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34213743
tuurlijk mag je paracetamol geven tegen de pijn

zolang je ze niet (onnodig) veel paracetamol geeft kan je ze best eens een pilletje tegen de pijn geven hoor.
Als wij doorhadden dat ze echt pijn had en daardoor niet kon slapen hebben wij regelmatig een zetpilletje gegeven. Cb-arts vond 't hartstikke goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34216195
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
tuurlijk mag je paracetamol geven tegen de pijn

zolang je ze niet (onnodig) veel paracetamol geeft kan je ze best eens een pilletje tegen de pijn geven hoor.
Als wij doorhadden dat ze echt pijn had en daardoor niet kon slapen hebben wij regelmatig een zetpilletje gegeven. Cb-arts vond 't hartstikke goed!
Echt? Wij durfden het dus niet omdat mijn moeder zei dat ze dan een ondertemp kan krijgen omdat ze geen koorts heeft! Maar ik kan me eerlijk gezegd geen enkele andere reden voorstellen waarom ze zoveel wakker wordt en sowieso zoveel huilt momenteel, dus ik wou het gewoon eens proberen met een zetpil.. Maar dat kan dus wel? (we hebben overigens de zetpillen voor baby's).
Sara
Merel
Ukje
pi_34217032
Fuente,

Zodra we merken dat Dylan last heeft van tandjes, koorts, pijn of wat dan ook en daardoor moeilijk of niet kan slapen gaat er hier ook een zetpil in voor baby's hoor! Zolang je het niet te snel/te vaak doet kan dat echt geen kwaad! Zetpillen zijn niet alleen voor koorts, dus ook al hebben ze geen koorts zijn die dingen ook echt ideaal! Succes!
pi_34217208
Thnx! Wij hebben Sara dus nog nooit een zetpil gedaan. Als ze vannacht weer wakker wordt zo krijsend enz. dan ga ik het zeker proberen!
Thnx meiden
Sara
Merel
Ukje
pi_34217784
Amber is vandaag ook weer super gezellig. Ze heeft wel heel erg last van maagzuur, ze is maar aan het slikken enzo..zo zielig om te zien. Daarstraks stikte ze er bijna in.. schrok me weer de tering....

De fysio is vandaag weer geweest en die heeft Amber weer helemaal nagekeken. Ze stond er helemaal versteld van dat Amber zo goed slaapt in haar bedje. Ze zei ook dat het niet heel lang zal duren of Amber rolt om en dat ze ws. ook snel zal gaan zitten.. ben benieuwd.

succes Fuente!! Hoop dat het zetpilletje helpt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 21:50:37 #173
81992 Githa
pi_34219251
Vicky, heeft ze nog wat gezegd over haar houding in bed ?
Ben eigenlijk wel benieuwd
pi_34219781
Githa, ze heeft gezegd dat ik haar maar lekker moet laten gaan... het heeft er mee te maken dat ze probeert te draaien van rug naar buik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 22:06:20 #175
81992 Githa
pi_34220058
Vicky, mooi zo was te verwachten, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Amber gaat hard zei ik vanmiddag ook al.
Niet te vlug hoor meissie, je bent maar zo kort klein
pi_34220145
Githa, dat probeer ik haar ook duidelijk te maken.. alleen snapt ze het niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:15:30 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34220550
Fuente die olie heet babyverzorgende bad olie van kruidvat merk.. die heette voorheen medicinale badolie sorry dta het zolang duurde kost 2 euro en centen dus het priberen waard of het iets voor sara is
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:04:29 #178
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34225548
Fuente, ik hoop dat Sara beter slaapt vannacht

Amber, laat mama nog ff van je genieten als klein babietje joh, je gaat veel te snel

Robin maakt daarentegen totaal geen aanstalten om om te draaien. Ook op z'n buik liggen vindt hij vreselijk, want dan kan hij niet genoeg om zich heen kijken.
Mijn afvalstrijd!
pi_34230571
Evenstar, thnx meis! *naar kruidvat rent* Da's ook geen geld!

Ennuh, Sara heeft de hele!!!!!! nacht in 1 ruk geslapen, van 18:30 tot 7:30!!! En vrolijk dat ze (en wij!) allemaal zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_34231536
jaaaaaaaaa Sara, you go girl!
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:40:19 #181
105888 renzell
pi_34231663
Fijn fijn fijn Fuente! Goed zo meissie!!!!

Juul daarentegen is de laatste dagen (voor zijn en dus ons doen...) erg vroeg. Vanochtend was ie voor zevenen wakker en dat hoort hier in huis gewoon echt niet. Grmbl.... en ik had na mijn snoeidrukke week in het algemeen en bizar heftige dagje gister in het bijzonder zooooo gehoopt op een lekkere lange nacht slaap. Nou ja, vanavond dan hopelijk maar.
pi_34231852
renzelltje ik denk aan jullie! Hoop dat alles heel snel weer allemaal op rolletjes loopt... Dikke knuffel voor jullie!
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:56:04 #183
105888 renzell
pi_34232011
Daantje.... zondag zondag zondag!!!!!! Leuk he?! Ik ben zooooo benieuwd!
ps- Het gaat gelukkig echt best al weer goed hier hoor!
pi_34232135
ja ik hoop alleen zo dat Dylan beter is, want hij is nog steeds niet lekker en koorts enzo

Ben blij dat het daar alweer wat beter gaat meid! goed zo! en vanavond gaan jij en Juultje lekker vroeg naar bed en heeeeeeeeel lang slapen
pi_34232272
Renz, balen dat Juul zo vroeg wakker was! Hopelijk gaat het vannacht beter.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:06:25 #186
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34233872
Sara

Renzel, balen dat je zo'n korte nacht had. Hopelijk slaapt Julius snel weer beter.

Hier was het vannacht ook feest Robin was om 3:45 uur alweer wakker, speentje kwijt, kwam om het kwartier daarna en om 5:15 uur besloot meneer dat hij wel genoeg geslapen had. Ik dacht ik leg hem nog even bij ons in bed, dan slaapt hij vast nog wel even, maar nee hoor hij zette het op een krijsen, dus toen ben ik maar beneden gaan zitten met 'm Hij is al de hele ochtend wat huilerig en had ook weer verhoging. En ik ben moe Gelukkig slaapt hij nu even op de bank
Mijn afvalstrijd!
pi_34234597
Sara wat goed!!

Wennie, wat balen zeg... Logisch dat je moe bent.

Amber is al 3 dagen in opperbeste stemming. We hebben haar gisteravond wakker moeten makn voor de 5e fles en toen die op was sliep ze ook weer meteen. Vanmorge moesten we haar ook weer wakker maken...

Hoorde op de radio dat babyzwemmen astma zou kunnen veroorzaken vanwege het chloor...

'Babyzwemmen kan leiden tot astma'

Uitgegeven: 19 januari 2006 09:52
Laatst gewijzigd: 19 januari 2006 10:36

BRUSSEL - Baby's en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen als andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma dan de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis.
Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. "We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is', aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. "De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden - de periode van de watergewenning voor baby's - in volle ontwikkeling zijn."

Bron: nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:41:10 #188
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34234841
Hmm.. da's niet zo lekker. WIl je nog wel gaan?
Mijn afvalstrijd!
pi_34234884
we gaan gewoon...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34234938
Ben vanmorgen nog geweest.

En een onderzoek van niks volgens mij 41 kinderen die als babyzwemmen hebben gedaan en dan 300 kinderen die dat niet hebben gedaan...
Astma komt zowiezo al steeds meer voor door de steeds beter wordende isolatie van huizen...
pi_34235778
Wennie, denk dat het bij ons wel goed zit:

Nieuwe technieken in het Sportfondsenbad Delft

Misschien hebt u het al gemerkt, het zwemwater is anders ! Nee, zult u wel zeggen ik proef nog steeds iets van chloor. Dat kunnen wij toelichten.

Zout vervangt gevaarlijke chemicaliën (milieu vriendelijk): Chloorbleekloog dat al tientallen jaren is gebruikt om het zwemwater te zuiveren is de afgelopen november vervangen. Transport, overslag en opslag van het gevaarlijke chloorbleekloog behoren tot het verleden. Ook de gevaarlijke transportleidingen in het zwembadgebouw zijn overbodig geworden. Met behulp van de “Chlorinsitu-IV chloride-arm installatie” die het Sportfondsenbad in gebruik heeft genomen, wordt een chloor in wateroplossing bereid uit een zoutoplossing.
Dit gaat als volgt: Zout wordt opgelost in een zoutoplosvat, totdat een verzadigde zoutoplossing wordt verkregen. Deze oplossing wordt door een membraancel geleid, waarbij het zout wordt omgezet in een chloorproduct, die een pH-verlagende werking heeft op het zwemwater.
Met behulp van deze nieuwste technologie van membranen is het mogelijk de pH waarden te corrigeren. Hierdoor is het gebruik van zoutzuur, zwavelzuur of koolzuur overbodig geworden.

Vriendelijk voor alle zwemmers:
De zwemwaterkwaliteit is beter geworden, doordat het geproduceeerde chloor direct wordt gemengd in het badwater, waardoor een effectievere werking wordt verkregen. Met deze nieuwe techniek is er voor de zwemmers minder overlast van chloorlucht, oog- en slijmvlies irritaties, alsmede minder problemen voor zwemmers die buisjes in de oren hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:23:36 #192
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34236229
Handig zo'n Vicky die alles voor je uitzoekt Ik had er geen tijd voor, want Robin begon weer vreselijk te huilen. Heb hem een beetje water gegeven en nu zit ie Jacob Dubbel te kijken en te kletsen. Hoop niet dat z'n flessen nu al te weinig voldoening geven
Mijn afvalstrijd!
pi_34236566
Wennie, ik zal ook nog even bellen naar het zwembad van de week...

Hoeveel krijgt Robin nu?

Amber heeft momenteel knalrode wangen en voelt warm aan maar ze heeft geen koorts... temp is 37,4
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:45:03 #194
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34236878
Ok Vicky, ik hoor het dan wel.

Robin krijgt bijna een maand 200 cc voeding + 20 cc water (i.v.m. ontlasting).

Zolang Amber nog vrolijk is zal er waarschijnlijk niks aan de hand zijn. Robin had 37,7 dus die heb ik maar een zetpil gegeven. En zijn soepogen zijn ook weer erger
Mijn afvalstrijd!
pi_34237013
Ik hou het ff in de gaten, ze is nu nog hartstikke vrolijk, zit gezellig te kletsen en zit mee te kijken. Ook trapt ze steeds de la waar het toetsenbord op staat weg...

Amber krijgt 's ochtends en 's avonds 200 met 10 cc extra water en overdag 165 met 10 cc extra water..

Poepen gaat nu super goed, 2x per dag meestal. Ze had zichzelf net ook weer helemaal ondergepoept...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34240910
Pffft, nou Tomas lijkt weer verkouden te zijn. Snot loopt uit z'n neus, kwijl uit z'n m'n, z'n ogen tranen en hij is dus helemaal niet in z'n hum. Slapen lukt niet (te benauwd denk ik als hij ligt) maar daardoor is hij wakker ook niet te genieten...En hij heeft iets verhoging...bah!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34241745
he jeetje wat een hoop zieke kindjes

Ambertje heeft heel veel last van maagzuur momenteel, zo zielig. Dan krijst ze het uit van de pijn. Net al de ka gebeld om te vragen wat ik er aan kan doen of dat ik de zantac mag verhogen, wordt zo teruggebeld. Haar eigen ka is er niet, die is er maandag pas.. dus nou mest de ass. het navragen aan een andere ka... ik wacht af...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:59:42 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34241797
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven .. verhoging is toch pas vanaf 38,1

ennuh wat betreft de siepooogjes wennie buuf opperde mij om ipv afgekookt water kamillethee te zetten en dan een watje met afgekoelde thee de oogjes schoon te maken..
Echter is ze morgen pas 3 weekjes dus kijk ik het nog even aan en doe het nog met afgekookt water.. maar misschien dat jij het wel zou kunnen proberen robin is al wat ouder..
pi_34242272
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven .. verhoging is toch pas vanaf 38,1
Ligt er ook aan wat je normale temperatuur is. Merlijn zit met zijn normale temperatuur rond de 36.7, dat betekent dat hij verhoging heeft bij 37.2. Dat heb ik geleerd toen de kraam hier nog was omdat ik zelf bij 37.4 als verhoging had.

[ Bericht 10% gewijzigd door Randa_v op 19-01-2006 15:18:59 ]
pi_34242377
Amber's normale temp is meestal tusen de 37,0 en 37,5.
Kraam zei hier dat boven de 38,2 koorts was
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')