abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 19:39:06 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34132104
Wij hebben hier een thermometer op 't kamertje staan en ik ben altijd verbaasd dat het een graad of twee warmer is dan ik zou denken als ik op m'n gevoel af zou gaan.

met het raam open, verwarming uit komt de temperatuur hier niet onder de 16 graden uit (tenzij het echt heel hard vriest. Ik heb altijd het 'gevoel' dat 't een stuk kouder is in dat kamertje, maar dat valt dus echt mee.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34132520
Hier was het echt koud in Isis haar kamer maximaal 15 graden en dan moest de zon erop schijnen en anders slechts 13 graden ondanks de verwarming die op 20 kon staan in de keuken (Isis slaapkamer grenst meteen aan de keuken). Nu is het mijns inzien ook te warm (nieuwe radiator) en word het tijd om heel snel een thermostaatknop erop te zetten. 16 graden vind ik een hele mooie temperatuur.

Vandaag Isis opgegeven voor de peuterspeelzaal. Dus hopenlijk mag ze volgend aar erheen.
De wachtlijsten zijn gemiddeld 1 tot 1,5 jaar, dus inschrijven kan niet vroeg genoeg gebeuren werd me nog verteld. Misschien nog een tip dus voor andere mama's.
  maandag 16 januari 2006 @ 23:38:53 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143419
raar dat ze zoveel verschillende adviezen geven najah ik temperatuur der gewoon met de laatste voeding en de eerste voeding in en doe er dan n.a.v. de temp een kruikje bij of een extra dekentje ik denk dat je gewoon moet doen wat je denkt dat goed is voor je furmmeltje en je eigen opvatting en uitvoer geeft aan de adviezen die je krijgt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 23:48:23 #104
81992 Githa
pi_34143883
De PSZ daar dacht ik deze week nog aan. Ik moet nog gaan rond kijken, welke ik voor Jordy wil.

Vanavond in het ziekenhuis was een klein meisje van 1,5 dat vrolijk aan het rondstappen was. Ik zit op mijn hurken met Jordy staant tussen mijn benen te vertellen dat hij korte periodes los kan staan en een enkel stapje los doet maar nog zeker niet loopt. Wat denk je...meneer stapt LOS naar het meisje toe Daar sta je dan hij wilde indruk maken denk ik Ben benieuwd of hij morgen nog een poging wil doen.

ohw, en hij weet wat het eendje zegt KAAAAAAAAK !
  maandag 16 januari 2006 @ 23:49:58 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143959
volgens arwen zeggen eendjes waaaak althans als je piept met der bad eendje zegt ze waak

en jordy stoer hoor nu al de meisje simponeren
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:19:46 #106
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34149558
Wat goed Jordy!!!!!!! En wat lief dat de eendjes KAAAAAAAK zeggen (en waaaak Arwen )!

Juultje moest gister weer naar het CB
9370 weegt ie en hij is 75,5 centimeter.
Keurig op schema met alles en verder geen bijzonderheden.
Toch altijd weer fijn!
pi_34149659
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen. Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
pi_34149736
Ff korte updeet, moet zo werken, maar het was weer een nacht met weinig slaap....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:43:03 #109
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149790
Jordy Stoere vent
Arwen Lief hè evenstar, dat gebrabbel!
En Juultje groeit zo lekker
Sara, laat je mama toch eens lekker slapen

Robin is al 2 dagen erg in z'n hum. Hij huilt erg weinig en lacht en brabbelt heel veel. Zelf 's ochtends als ik 'm wakker maak voor z'n voeding! En hij slaapt ook zo lekker na z'n voeding van 18:00 ff knuffelen en spelen en dan naar bed, dan moeten we 'm wakker maken voor z'n 22:00 voeding, nog ff wat knuffelen, dan slaapt meneer door tot 6:00, maar ik 'm wakker en daarna weer slapen. Overdag doet hij nog af en toe een hazenslaapje in de box of wipstoel. Hij is trouwens nu al tv-verslaafd Heb af en toe de grootste moeite om z'n hoofd goed te houden tijdens z'n voeding.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34149818
Amber is ook tv verslaafd. Die zat net in haar wipper helemaal ingetogen naar Tiktak te kijken.... en maar kletsen

ze heeft weer zalig geslapen. Van 21.45 tot 6.45!! Gaat hartstikke goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:52:46 #111
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149934
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34149958
Nijntje begint net en Isis zit in de box , laat alles waar ze mee bezig was vallen en gaat zitten dansen op het intro-liedje en nu zit ze te kijken
pi_34149986
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:52 schreef Wennie het volgende:
Robin vond vooral het darten vandeweek erg interessant
Vicky, kom je vandeweek nog langshobbelen? Zullen we de 26ste of de 31ste gaan zwemmen?
Wennie, als mij rug het toelaat en het niet regent komt ik langshobbelen

jaaaa zwemmen 26e is op donderdag toch? Gaat Sander ook mee? Lijkt me wel gezellig als de mannen ook meegaan, kunnen ze foto's maken en filmen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:03:50 #114
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150091
Vanaf wanneer mogen beebjes zwemmen? Ik lees zoveel verschillende dingen, van vlak na de geboorte, na 6 weken en vanaf 3 maanden
Sander gaat vanaf volgende week weer werken, dus dan zou het deze week moeten.
Mijn afvalstrijd!
pi_34150165
CB raade aan om pas te beginnen na de 1e vaccinatie. Dat hebben we ook gedaan.
pi_34150204
Mies kan geen vrij krijgen deze week Ik zal zo ff het zwembad bellen, ook m.b.t. zwembroek/luier o.i.d.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:20:03 #117
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150366
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
Mijn afvalstrijd!
pi_34150572
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:20 schreef Wennie het volgende:
Xanthe, bedankt voor de info, dan kunnen we
Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
pi_34150615
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:29 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Veel plezier! CB rade ons wel aan om iets te drinken mee te nemen voor na het zwemmen. Iets dat je warm kan maken (of als je borstvoeding geeft heb je dat natuurlijk al). Omdat ze sneller kunnen afkoelen van het zwemmen.
Bij Isis had het geen zin , zij viel als een blok in slaap en wilde niets drinken na het zwemmen.
En de meeste zwembaden hebben ook bepaalde tijden/dagen dat het water wat warmer is of baby zwemmen.
bij ons is dat elke dag tussen 10 en 12 geloof ik ofzo, dan is het water 32 graden..

Als Amber net zo zwemt als dat ze baddert dan is het zwembad in no-time leeg... die ligt me een partij te trappelen in dat bad joh... echt lachen!! Michel was gister kletsnat

edit: net even gebeld, zwemluier is niet nodig, zwembroek is voldoende
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34150662
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
pi_34150688
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:34 schreef Xanthe het volgende:
Extra stimuleren in het zwembad , Isis was ook zo'n trappelaarster in bad en nu kan ze zelf al op dr rug zwemmen. Op de buik is geen suc6 want ze wil wel erg graag het zwembad leeg drinken
Niet echt een aanrader met dat chloor water.
hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34150848
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:

[..]

hehe... gadver Isis, chloorwater is vies joh
Ik heb er wel zin in!!
Dat is Isis nog niet aan het verstand te brengen... Ze doet het al vanaf de 1e keer zwemmen , maar ook in bad en destijds in de tummy tub , altijd proberen haar mond onder water te krijgen.
pi_34151134
babyzwemmen is leuk! Ik vond het alleen altijd zo'n gedoe met het omkleden van de kleine en dan van jezelf.. waar laat je het kind ondertussen? wij mochten hier geen kinderwagen naar binnen nemen en op een gegeven moment passen ze ook niet in de maxicosi meer en kunnen ze ook nog niet even zelfstandig zitten.. En daarbij waren er maar 2 aankleedkussens die je ook niet te lang bezet kon houden aangezien er nog zoveel meer moeders en kinders waren.. Tsja..

Maar toen Dylan zichzelf kon vermaken zodat ik me rustig aan kon kleden vond ik het weer leuk! Maar ben ik eigenlijk nooit meer gegaan.. stom eigenlijk, denk dat ik het ook maar weer eens ga doen!

Heel veel plezier Vicky!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:59:02 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151189
Gisteren heb ik met ons meissie gedouched wat een heerlijk gevoel is dat.. en mevrouwtje genoot ook zichtbaar en probeerde met haar klenie inimini tongetje de waterdruppels te likken
Voedingen gaan nog niet helemaal lekker maar er zit al weer vooruit gang in.. blijven nog maar even doorgaan met de otrivin
Verder moet ik eigenlijk wel lachen als ze niest ... gemeen van mij want het is wel sneu voor der maar het klinkt o zo grappig
pi_34151218
Hier zijn ook maar 2 aankleedkussen en ook nog precies voor de deur. Niet echt een goede plek eigenlijk. Ik bleef meestal nog wat langer zitten of ging er wat eerder uit zodat de kussens niet bezet waren. Eerts met de maxicosi naar binnen en later gewoon met de buggy. Dat mocht hier dus wel. En ze hebben een box staan , dus met een handdoekje erin zou de kleine daar ook even veilig kunnen liggen. Het probleem van mezelf aankleden hier dus niet gehad.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:00:24 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34151223
Als ik met Noah ging zwemmen dan was Micha of m'n zus er ook altijd bij, dus dan konden we omstebeurt Noah bezighouden en omkleden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34151232
Zijn er hier trouwens ook mensen die kruidvat baby melk gebruiken?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:03:16 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151289
nope we hebben friso hier...

Wat betreft babyzwemmen.. hier in de buurt zijn 2 zwembaden.. een verwarmd/baby/peuterbad en een verwarmd water bad maar dies maar paar uurtjes verwarmd.. waar ze geen chloor maar een soort zoutoplossing gebruiken om het water hygienisch te houden nog 4 weekjes en dan gaan mannetje en ik met die kleine frummel
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:35:20 #129
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34155550
evenstar, geweldig dat douchen Wij douchen eigenlijk om de beurt met Robin, hij gaat niet zo vaak in bad meer Waterdrinken vind Robin ook lekker.

Xanthe, Robin krijgt Nutrilon.

Vicky, gaan we volgende week?
Je kan ook in Rijswijk ouder en kind zwemmen, maar alleen op woensdagochtend (dan werk ik) en in Delft elke dag. En van 10:30 tot 11:00 doen ze speciale oefeningen.
Mijn afvalstrijd!
pi_34155724
Babyzwemmen is hier ook een groot succes. En Tomas begint het alleen maar leuker te vinden (in het begin was hij voornamelijk met grote ogen aan het staren naar alles ok hem heen, maar nu gilt hij van plezier tijdens het zingen van liedjes in het water en de 'oefeningen')
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34158044
ahhh ik ben zo verliefd op mn kleine mannetje Hij is zo zielig met zn bronchites, maar ook zo lief nu ie een beetje hangerig is.. ik krijg continu hele dikke knuffels en kusjes en dan die mooie blauwe ogen die me aankijken.. en dat gevoel dat je dan krijgt
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_34160569
ojee evenstar ik was net het pakje met de lang beloofde nutrilon1 voor je klaar aan 't maken. maar wil je die nu nog wel?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:13:20 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34161113
misschien heetf wennie er meer aan ? die gebiuikt nurtilon

maar wel lief dat je er nog aan dacht
pi_34161781
nou ja, er zit inmiddels wel veel meer in 't pakje dan alleen de nutrilon. ik stuur 't je alsnog op, heb net een heel kaartje erbij geschreven enzo. de nutrilon gaat er dan maar weer uit. wennie, ben jij daarin geïnteresseerd? wel zelf op te halen (in maarssen), ik blijf niet aan 't verzenden.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:09:57 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34163104
oeh leuk als een waakhondje bij de brievenbus gaat liggen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:14:14 #136
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34165528
Is een beetje uit de buurt bix, maar bedankt voor het aanbod

Robin heeft sinds vanmiddag (of het viel me toen pas op) ineens een heel erg droge huid, er hangen allemaal velletjes aan z'n gezichtje. Ff terugzoeken wat de tips ook alweer waren.
Mijn afvalstrijd!
pi_34165659
baddren in speciale badolie
en bv afdrogen met de olie van een merk hielp bij Thijs erg goed altijd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:21:42 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34165822
medicinale badolie gebruiken en insmeren met massage olie helpt hier goed en voor de wangetjes hebben we wangetjes zalf
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:35:27 #139
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34166362
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:45:12 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34166702
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:35 schreef Martineke het volgende:
ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat, weet alleen niet of ze die nog hebben.
en anders heeft zwitsal die wel, alleen die zijn meestal wel geparfumeerd wat misschien ook nietr helemaal goed kan zijn.
verder heb ik zemelenbadje ook van kruidvat gebruikt, was een tip van de huisarts, droogt de huid niet zo van uit.
kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook
pi_34166953
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:45 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

kruidvat heb die nog wle alleen heet het anders... zal straks even kijken hoe want die gebruiken wij nl ook
Ben benieuwd! Sara's uitslag is langzaam aan het minderworden. De badolie van balneum (geloof ik) is heel duur, dus zoek een goedkoper alternatief .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_34176388
hema heeft ook fijne badolie. maar die is iets meer geparfumeerd geloof ik, dus wellicht minder geschikt.
pi_34176695
anna is vandaag weer eens bij 't consultatiebureau geweest. ze ligt mooi op schema met haar lengte & gewicht: ze is nu 74 cm lang en weegt 9930g. verder is ze ook weer helemaal goedgekeurd en heeft ze (ocharme) haar 4e DKTP-prik gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 21:48:46 #144
81992 Githa
pi_34177207
Netjes Anna
Hoe ging de prik ? ... moest ze erg huilen.
Jordy krijgt hem de 25 ste, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zal gaan. Hij is nu veel bewuster van wat er om hem heen gebeurd.
Hopelijk wordt je niet ziek Anna
pi_34177909
ze moest wel even heel hard huilen maar dat was van heel korte duur. verder was ze wat onrustig vandaag en heeft ze maar weinig geslapen overdag (itt de vorige keren). maar dat kan ook komen doordat ze ineens flink verkouden is.
pi_34179292
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:30 schreef Randa_v het volgende:
Jeeh wat is het elke keer wennen met die voedingen. Merlijn heeft namelijk zijn tijden helemaal omgegooid. Verder zal het denk ik ook wel een hele tijd duren voor die nachtvoeding eruit zal gaan. Hij komt wel netjes om de 3,5 uur zo ongeveer, dus ook 's nachts. Die voeding stond twee weken terug nog op 5.00, nu komt hij om 2.30. Moet er alleen mee uitkijken dat het dadelijk geen 7 voedingen worden ipv 6.
Als Merlijn over een uur komt krijgt hij voeding nummer 7 van vandaag. De zuipschuit. Nog niks heeft hij vandaag laten staan.Maar we beginnen wel weer een beetje op schema te raken. In totaal heeft meneer al 630 cc weggewerkt waar dadelijk waarschijnlijk nog een 100 cc bijkomen. Niet normaal, hij lijkt wel onverzadigbaar. Van die 630 cc is 310 cc borstvoeding, krijg het allemaal maar net bijgekolft vandaag. Er staat nog 70 voor hem klaar aan borstvoeding voor de laatste voeding vandaag. En dan moet ik nog een keer kolfen vanavond.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:56:03 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34183485
hmm merlijn is toch geen 4000 gr ? ons mupke is nl bijna 4000 gr. en hier is door het cb gezegd dat de max toch echt wel 600 cc is alleen omdat ze nu veel spuugt mogen we der op behoefte van Arwen een 30 cc extra geven..
wel lekker dat de BV steeds beter gaat hiep hiep hoera
pi_34190478
Nee, maar Merlijn is hoe ik zei onverzadigbaar. Vandaag ligt hij weer gewoon op schema. Dus krijgt hij toch maar zijn gewone 600 cc. Gisteren heeft hij uiteindelijk 700cc gehad in 7 voedingen. Volgende keer bij het CB toch maar iets van zeggen.
pi_34190492
Amber is vandaag al weer 3 maanden, wat gaat het hard zeg....

Mevrouw probeert van haar rug op haar buik te draaien, alleen haar benen krijgt ze nog niet mee. Ze slaapt supergoed in haar eigen bed. Vanmorgen toen ik ging kijken lag ze niet meer netjes in het midden, maar helemaal schuin en gedraaid met haar hoofd naar achter terwijl ze wel in een slaapzak slaapt. Ik stp het onderste gedeelte van haar slaapzak onder het matras. Heeft iemand tips om haar recht te laten liggen?? Handdoeken in haar zij ofzo??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:56:47 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34190529
begrijp dat hij de bv ook uit fles krijgt? misschien dan een andere speen er op doen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')