abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:19:13 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34242472
oh.. wist niet dat dat vershiclt per normale temperatuur mij is door de kraamzorg verteld dat een goede temp tussen de 36.5 en 37.5 was en en tot 38.1/38.2 verhoging en wat daarna komt koorts.. maar hangt dus af wat de normale temp is van je kindje maar Arwen heeft meestal 36.5 dus dan zou 37.5 al verhoging zijn.. terwijl mij verteld is dat het dan een normale temp is verwarrend hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34242483
edit -niet snappen-

[ Bericht 31% gewijzigd door Randa_v op 19-01-2006 15:24:50 ]
pi_34242644
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
oh.. wist niet dat dat vershiclt per normale temperatuur mij is door de kraamzorg verteld dat een goede temp tussen de 36.5 en 37.5 was en en tot 38.1/38.2 verhoging en wat daarna komt koorts.. maar hangt dus af wat de normale temp is van je kindje maar Arwen heeft meestal 36.5 dus dan zou 37.5 al verhoging zijn.. terwijl mij verteld is dat het dan een normale temp is verwarrend hoor
Normale temp voor een baby ligt ook tussen de 36.5 en 37.5. Maar ik zit zelf altijd laag in de 36 graden, dat betekent bij mij dat ik boven de 37 graden toch al verhoging heb. Had ik in het kraambed namelijk ook de eerste dagen verhoging. Dit geld ook voor Merlijntje.
pi_34245399
Daarstraks dus de ka gebeld en ze zouden terugbellen. Om 16.10 had ik nog niets gehoord, dus ik weer bellen. Ja zeg de receptioniste, er is niemand meer.. Dus ik WAT, ze zouden met terugbellen.. oh nou ik ga wel even kijken, ik heb nog een spoednummer. Wordt doorverboden met de afdeling Kindergeneeskunde, krijg een ass. aan de telefoon.. oh dat is raar zegt ze, ik ga wel even kijken. Werd toen doorverbonden met een kinderarts. Hele lieve vrouw, het verhaal nog een keertje verteld en de Zantac mag verhoogd worden naar 1,3 ml en Ambertje mag eventueel een zetpilletje 120 mg als ze pijn blijft houden..

Ws. heeft het met het sprongetje te maken wat ze momenteel aan het maken is en ook met het proberen om te draaien van rug naar buik.. Buikspiertjes worden dan aangespannen en dat kan doorslaan op het maagje.

Hoop dat het helpt...

Oh, ik heb bij de DA een heel leuk knisperpoppetje gehaald. Is van dat fleecespul.. lekker zacht dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34250371
Hoihoi!

Alles gaat hier goed. We zijn op advies van het cb volledig overgestapt op Friso Comfort, sinds gisteren. Volgens hun kun je na 2 weken weten of het “werkt”.

Kim heeft nu wel veel last van slijm, daar valt vast niks tegen te doen. Ze heeft dan ook af en toe een slijm/melk kwijl.

We gaan morgen naar de ha toe. Voor Kim, omdat ze voor haar benauwdheid/astma op controle moet en voor mij om de hechtingen en het vloeien te checken. Ik heb nu al een paar dagen buikpijn en volgens mij is het geen ongesteldheid.

Kim slaapt de laatste dagen door! Erg lekker, maar ik ga er voor de zekerheid maar niet vanuit dat het zo blijft.

Een rare vraag misschien, maar als ik Kim een slaapzakje aan doe, moet ze dan de dikke, of de dunne? Want 1 vriendin zegt de dikke, omdat het winter is, maar de ander zegt een dunne. Omdat je de dikke in de lente/zomer alleen aandoet en dan verder geen lakentje. We hebben het nog niet geprobeerd, maar we hebben er een aantal (nog wel ff de maat checken natuurlijk) en het lijkt ons wel wat.
Overigens staat de verwarming altijd aan, omdat dit een oud, tochtig huis is. ’s Nachts staat hij op 15/16.

We hebben Kim afgelopen maandag nog laten wegen en ze was bijna 500 gram aangekomen en 2 cm gegroeid in 2 weken! Dat gaat dus goed. Gelukkig lag Djeez nog niet in het ziekenhuis, zodat hij mooi mee kon! Kim heeft het aankleedkussen er nog onder geplast en ook nog een beetje op zijn jas.

Kim brabbelt sinds een paar dagen heel lief en ze kan ook al heel mooi met een big smile lachen! Maar zie dat maar eens op de foto te krijgen…

Ik ga weer naar mijn huilende meisje toe, dan kan Djeez nog ff op de pc!
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:24:25 #206
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34255533
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven .. verhoging is toch pas vanaf 38,1

ennuh wat betreft de siepooogjes wennie buuf opperde mij om ipv afgekookt water kamillethee te zetten en dan een watje met afgekoelde thee de oogjes schoon te maken..
Echter is ze morgen pas 3 weekjes dus kijk ik het nog even aan en doe het nog met afgekookt water.. maar misschien dat jij het wel zou kunnen proberen robin is al wat ouder..
Robin heeft al 3 dagen verhoging en was vandaag er huilerig en ontroostbaar en het gutst groen uit z'n traanbuisjes, dus ik heb 'm een zetpilletje (60 terwijl hij 120 mag hebben) gegeven in de hoop dat hij zich iets beter voelde. En het heeft gewerkt
Wat betreft de soepogen: Robin heeft dat al vanaf zijn geboorte (beide ogen) en het CB zei dat dat normaal was en na 6 weken over moest zijn. Was het dus niet, dus naar de ha en die zei dat het een oogontsteking was. Na de gel was het aan één oog over, maar hij was erg verkouden, dus ik dacht dat het daar van was, maar nu het beter met hem gaat, lijkt het wel weer erger te worden aan beide ogen. Dus ik kijk het even aan (zal je tip wel even gaan proberen ) en dan ga ik volgende week even naar de ha.

Ingrid, wij gebruiken een dunne slaapzak met een enkel dekentje en lakentje.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:50:10 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34256830
Nog even terugkomend op de broodbeleg-discussie van gister (of was 't eergister?)..
Philadelphia kan ook op brood voor die kleintjes Saskia was (en is) er hartstikke gek op.
Ik dacht er eigenlijk gister pas aan, dat ik dit ook regelmatig op d'r brood smeerde toen ze klein was maar ben vergeten 't te posten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 21:50:47 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_34256866
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog even terugkomend op de broodbeleg-discussie van gister (of was 't eergister?)..
Philadelphia kan ook op brood voor die kleintjes Saskia was (en is) er hartstikke gek op.
Ik dacht er eigenlijk gister pas aan, dat ik dit ook regelmatig op d'r brood smeerde toen ze klein was maar ben vergeten 't te posten.
hier waren ze dol op fruithap op brood
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34256956
Was alweer een weekje geleden
Brood eten gaat nu een stuk beter hier met licht bruinbrood en het broodbeleg vind ze tot nu toe allemaal heerlijk. Philadelphia vind ik ook wel lekker dus misschien ook een optie om eens te proberen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:59:13 #210
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34257187
Nu het toch gaat over voeding

Robin heeft af en toe 2 uur na zijn voeding weer trek. Ik had zelf bedacht om 'm af en toe wat diksap te gaan geven (mag volgens Kruidvat vanaf 3 maanden), maar toch maar even het CB gebeld. Die adviseerden over te stappen op Nutrilon Forte voor hongerige baby's. Aangezien dat me wel erg drastisch leek, nog even de Nutricia-lijn gebeld en die vertelde wat Nutriton er doorheen te gooien zodat de voeding wat langzamer gaat en dikker wordt (terwijl wij het nu juist verdunnen, omdat de ontlasting anders keihard is) en dat diksap absoluut niet mag, want daar worden ze dik van. Ik ben in de war Wat zijn jullie ervaringen?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:22:29 #211
3011 E.T.
pi_34258200
Ik zou iig geen diksap nog gaan geven. Dat zijn alleen maar overbodige suikers en smaakjes.

Nou ben ik zowieso nogal van de stempel 'geen bijvoeding tot 6 mnd' en alles wat geen (moeder)melkvoeding is, valt onder bijvoeding. Dus zeker bij nog geen 3 maanden.

Persoonlijk zou ik het iets meer voeding geven (of idd Forte, vind ik minder drastisch dan diksap) of gewoon een beetje water in een flesje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34258931
Ik ben hier bij drie maanden na de Friso Comfort langzaam aan overgegaan op Friso Extra, ook voor hongerige baby's dus. Werkte heel goed, waarom vind je dat drastisch?

Nu ze bijna 6 maanden is en wel bijvoeding krijgt zijn we weer overgegaan op de Friso Normaal en dat gaat ook heel goed.

Waarom zouden ze van diksap dik worden? Dat is toch gewoon van fruit gemaakt, zonder toegevoegde suikers of niet? Ik zou dat trouwens ook nog niet geven hoor bij 3 maanden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34259157
maar in fruit zitten ook suikers. en zo wennen ze wel erg aan zoet. ik zou 't zo vroeg ook echt nog niet geven wennie.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:45:52 #214
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34259351
Wennie, ik ben het helemaal met ET eens. Diksap zou ik zeker niet doen, hij is nog zo klein dat ie echt alleen maar melk nodig heeft. Water in een flesje kan ik me idd nog eerder voorstellen dan sap. Daar heeft ie de komende maanden echt niets aan. Maar verwarrend is het wel he, al die tegenstrijdige adviezen (zo daar zijn: een kruitvat, een olvarit, een CB, een Fok!...). Succes!
pi_34259506
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef bixister het volgende:
maar in fruit zitten ook suikers. en zo wennen ze wel erg aan zoet. ik zou 't zo vroeg ook echt nog niet geven wennie.
Ok op die manier, ik vroeg het me gewoon af.

Aan de andere kant denk ik dan, fruithapje krijgen ze toch ook, dus dezelfde suikers en redelijk zoete smaak.
pi_34259676
robin is nog geen 3 maanden! die krijgt voorlopig nog geen fruithap als 't goed is. bovendien, ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid drinken, waarom er zo vroeg mogelijk mee beginnen? water is toch ook goed? ik heb 't bij piet ook wat te snel gegeven vind ik achteraf. hij heeft daardoor een hele tijd echt geen water gelust. anna weet nog niet beter en vindt water heerlijk!
pi_34259822
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef bixister het volgende:
robin is nog geen 3 maanden! die krijgt voorlopig nog geen fruithap als 't goed is. bovendien, ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid drinken, waarom er zo vroeg mogelijk mee beginnen? water is toch ook goed? ik heb 't bij piet ook wat te snel gegeven vind ik achteraf. hij heeft daardoor een hele tijd echt geen water gelust. anna weet nog niet beter en vindt water heerlijk!
Nee joh, ik zou het zo vroeg ook nog niet geven... Dat zei ik ook in mijn post.

Het ging mij om het argument dat ze er dik van zouden worden, wat ik niet kon plaatsen.
pi_34260295
ooh igraine, dat had ik niet goed gezien (dat van die 3 mnd). en dik worden kan dus ook van fruitsuikers. over hoeveel calorieën op een dag gezond is voor een baby heb ik geen idee hoor. maar je geeft bijv. ook niet 3 bananen op een dag neem ik aan.
pi_34260442
of misschien hangt diksap geven (over het algemeen) wel samen met andere neigingen tot onnodige zoetigheid geven, zoals liga door fruithapjes enzo.
pi_34260961
Ja dat zou kunnen dat het daarmee samenhangt misschien. Ik weet dat je van fruitsuikers ook dik kan worden, overal kan je dik van worden natuurlijk als het 'extra' is. Maar ik vond het echt zo stellig gebracht van 'daar worden ze dik van'.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:21:00 #221
3011 E.T.
pi_34261097
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:17 schreef Igraine het volgende:
Ja dat zou kunnen dat het daarmee samenhangt misschien. Ik weet dat je van fruitsuikers ook dik kan worden, overal kan je dik van worden natuurlijk als het 'extra' is. Maar ik vond het echt zo stellig gebracht van 'daar worden ze dik van'.
Bij een kind dat nog geen bijvoeding nodig heeft is diksap dus echt pure extra (in alle opzichten) en dus 'daar worden ze dik van'. Denk ik. Ofzo.

Bij mij druist 't wel gewoon tegen alles in om een kind van nog geen drie maanden diksap te geven.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:26:37 #222
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34261378
Eeven terug naar de vraag van Wennie . Nutritron is eigenlijk gewoon Johannesbroodpitmeel, maar dan van Nutricia. In nutrilon Forte zit ook JBPM maar dan alvast voor jouw gemak afgemeten .
Ik zou het zeker overwegen, hier heeft het echt zijn nut gehad, in de zin dat ik later met bijvoeding ben begonnen. Want ik ken het wel, je baby heeft honger en dus overweeg je om te gaan bijvoeden (als in diksap of fruithappen).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34262315
Ik ben het ook wel met de anderen eens, zou eerder Forte geven dan diksap of bijvoeding. Rond de drie maanden is trouwens normaal dat ze dan wat 'hongeriger' worden. Bij borstvoeding krijg je dan regeldagen. Kinderen die flesvoeding krijgen hebben dan meestal ook een tijdje dat ze wat hongeriger lijken (die zijn daarop net zo goed voorgeprogrammeerd natuurlijk; oei-ik-groei-sprongetje ). Je zou ook kunnen proberen een paar dagen op verzoek flesvoeding te geven en kijken wat hij dan drinkt (niet meer dan 1 liter melk geven!).
Diksap bevat idd extra onnodige calorieen; verdik je de voeding met nutriton bijv dan duurt het verteren langer, is kind dus langer verzadigd en krijgt het evenveel calorieen binnen als met de normale flesvoeding -> blijft dus slanker dan met diksap (theoretisch).
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:01:33 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34262984
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:45 schreef poemojn het volgende:
(theoretisch).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34264570
pi_34268462
Wennie, Sara kreeg rond 3 maanden ook meer honger. Hoeveel flessen geef je Robin? Sara kreeg behoefte aan 4 flessen (die dan wat groter waren) ipv 5 kleinere flessen. Ze kreeg 210 CC + 7 schepjes (nu nog steeds trouwens ).
Ik zou idd ook geen diksap geven, geef dan liever iets van afgekoelde thee of water. Of probeer idd de voeding voor hongerige baby's!

Sara heeft het slapen weer helemaal ontdekt, ook vannacht doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen .
Ze heeft wel weer knalrode wangetjes en was net ook een beetje huilerig en beet op haar speen. Heb d'r maar wat dentinox gegeven en weer in bedje gelegd, en ze slaapt alweer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:08:32 #227
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34269001
Wow bedankt voor de reacties

Even voor de duidelijkheid: ik zou ook niks bij Robin erin schuiven zonder advies in te winnen hoor en ik zou zeker gewacht hebben tot 3 maanden
Die mensen die je van het CB en Nutricia aan de lijn krijgt zijn inderdaad wel zo stellig in wat ze vertellen zonder een echte uitleg over het waarom, vandaar mijn vraag hier bij jullie ervaren moeders
Ik dacht dat diksap alleen maar water met een smaakje was, maar het is dus een nono, I got it
E.T., waarom ben je helemaal tegen bijvoeding? Ik denk dat Robin het op alleen flesvoeding niet gaat redden tot 6 maanden hoor Hij zit vanaf de kerst op 200 cc voeding + 20 cc water 5x per dag (op advies van het CB ) maar daardoor zat hij dus wel al erg vroeg aan zijn max
Igraine, ik vond de overstap maken na Forte een beetje drastisch, omdat ik aangegeven heb dat het tot nu toe maar 1x per dag is dat hij zo huilt en alleen te stillen is met wat water. Ik had juist het idee dat eten voor hongerbaby's (wat Robin in mijn ogen niet is) ook dik doet worden, aangezien ze alleen de term "voor hongerbaby's" gebruiken en niet wat erin zit (bedankt Leah ingewikkeld hoor, dat moeder-zijn ).
Renzell, zeker verwarrend al die adviezen. Je moet bijna zelf een voedingsexpert worden als je moeder bent
Bix, Robin is idd nog geen 3 maanden en hij krijgt ook voorlopig nog geen fruithapje hoor! Wat ik zei: wist niet dat er zoveel kwaad verschuilde in diksap (wat je volgens het kruidvat Etos dus wel mag geven met 3 maanden).
Poemojn, ik had ook niet het idee meer flesvoeding te gaan geven hoor
Fuente, interessant idee Ik zal eens kijken of dat lukt bij Robin. Hij krijgt nu om de 4 uur de fles, m.u.v. de nachtvoeding. Fijn dat Sara weer slaapt

Hier ook een goede nacht! Robin heeft van 23:00 tot 7:30 geslapen! Normaal krijgt hij om 6:00 z'n fles, maar ik had me verslapen Ik moest hem zelf nog wakker maken En ik heb ff bijgetankt, heerlijk
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:25:00 #228
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34269269
zover ik heb begrepen als je eerder begint met bijvoeding kan het getriggerd worden dat er een allergie gaat optreden, wil niet zeggen dat het zo ook werkelijk is, maar t kan.
dat is wat ik heb onthouden van een andere discussie toendertijd een x.

ik heb Maxim vanaf dat hij 4 maanden af en toe eens een paar slokjes 1e sapje gegeven (van olvarit,nutricia of zoiets) en ook fruithap.
al het andere eten heb ik pas gegeven bij 6 maanden.

je moet je gevoel volgen en doen waar je je lekker bij voelt, er zijn zoveel adviezen e.d. dat je af en toe niet meer weet wat wel en wat niet te doen.
pi_34269539
Wennie, lekker toch, keertje bijslapen . Sjah Sara kreeg ook erg veel voeding, eerst dus 5 keer 180 CC + 6 schepjes, krijg je een fles van ongeveer 200 cc van. Maar die laatste fles dronk ze vaak slecht, of deed ze heel lang over. En toen we die een keer weglieten sliep ze door en konden we haar overdag meer doen (Sara had altijd na de fles van 15 a 16:00 nog honger.. sjah, zie dr dan maar stil te krijgen )

Overigens krijgt Sara sinds 3 weken wel bijvoeding (fruit en groente, omgewisseld, dus ene dag fruit, andere dag groente) omdat ze vorige maand dus amper flessen dronk. Dit was wel in overleg met CB. Ikzelf denk dat ieder kind anders is, en dat het voor een groot aantal kids beter is om te wachten tot 6 maanden, maar voor een deel ook weer niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_34271495
Jeetje Wennie, wat een gedoetje zeg. Amber krijgt overdag 165 met 10 cc extra en 's avonds en 's nachts 200 met 10 cc extra. Wij gebruiken wel Nutriton om de voeding te verdikken maar dat is meer omdat Amber reflux heeft. Amber komt de laatste tijd om de 3/3,5 uur zowel 's ochtends als overdag. Ik probeer er minstens 3,5 uur tussen te laten zitten maar dit lukt helaas niet altijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34271839
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:25 schreef Martineke het volgende:
zover ik heb begrepen als je eerder begint met bijvoeding kan het getriggerd worden dat er een allergie gaat optreden, wil niet zeggen dat het zo ook werkelijk is, maar t kan.
Dat hebben wj ook gehoord. Omdat Djeez astma en allerlei allergieen heeft, willen wij ook wachten totdat Kim 6 maanden is met bijvoeding.

Kim was gisteren een beetje raar aan het doen met de voeding. Ze komt meestal om de 3 uur. Dus ze had honger dachten wij. Erg sabbelen op de handjes, smakgeluiden maken enz. Neemt ze heel blij een paar slokken, stopt ze ermee, gaat ze slapen. Een half uur later kwam ze weer en dronk ze de rest op.

We zijn net bij de ha geweest. Kims longetjes zijn helemaal schoon en ze hoeft geen medicijnen meer!
Ikzelf ga weer aan de pil. Mercilon, als het goed is, is dat een lichte pil, iemand ervaring mee? Bijwerkingen enzo.
Het vloeien is nog wel normaal en dat de hechtingen nog niet helemaal genezen zijn ook. De ha zei, met dit soort zaken is het gewoon geduld hebben.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:26:53 #232
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34276171
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:39 schreef Fuente het volgende:

Overigens krijgt Sara sinds 3 weken wel bijvoeding (fruit en groente, omgewisseld, dus ene dag fruit, andere dag groente) omdat ze vorige maand dus amper flessen dronk. Dit was wel in overleg met CB. Ikzelf denk dat ieder kind anders is, en dat het voor een groot aantal kids beter is om te wachten tot 6 maanden, maar voor een deel ook weer niet.
Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.

Het is gewoon beter om je kindje pas na 6 mnd bijvoeding te geven het liefst nog na 9 mnd dit in verband met de rijping van de darmpjes. De cb's zitten daarin duidelijk niet op 1 lijn. Bijvoeding kan ook een trigger zijn in het openbaren van allergieen denk aan exzeem, gevoeligheid voor eten, astma en ga zo maar door.
pi_34279531
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:26 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.

Het is gewoon beter om je kindje pas na 6 mnd bijvoeding te geven het liefst nog na 9 mnd dit in verband met de rijping van de darmpjes. De cb's zitten daarin duidelijk niet op 1 lijn. Bijvoeding kan ook een trigger zijn in het openbaren van allergieen denk aan exzeem, gevoeligheid voor eten, astma en ga zo maar door.
Ik begrijp je punt. En dat kan, maar dat kan ook met 6, en met 9 maanden gebeuren. Ik begrijp dat bij bijvoeding voor 6 maanden dit risico hoger ligt, maar dat neemt niet weg dat elk kind anders is en dat het voor een aantal kinderen wel beter is om eerder te beginnen met bijvoeden, omdat ze bijvoorbeeld geen flessen meer drinken, veel krampjes hebben (dan wil het ook nog wel eens helpen om eerder te beginnen) of een andere reden.
Sara
Merel
Ukje
pi_34280057
Amber heeft zo'n last van maagzuur, echt heel zielig. Ga zo paracetamolletje geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:48:23 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_34281258
Vicky, ik denk persoonlijk niet dat een paracetamol tegen maagzuur helpt
Sterkte voor Amber!
pi_34281573
Suzanne, mag van de ka, tegen de pijn zei ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34292271
Merlijn heeft vandaag zijn dag niet. Hij wil veel bij ons zijn en ligt dus heel veel te huilen in zijn wieg. Telkens als we denken dat hij slaapt begint hij weer te huilen. Zo zielig. Vooral omdat je weet, hij heeft goed gegeten en een schone luier en het boertje is er ook uit. Alleen bij ons wordt hij stil en gaat hij slapen of lekker om zich heen kijken en is hij rustig. Daardoor heeft hij vandaag nauwelijks geslapen. Ben benieuwd of hij ons vannacht dan wel wat rust gunt.
pi_34294137
Vikcy, voelt Amber zich weer wat beter?

Randa, hopelijk heeft Merlijn morgen een betere dag.

Hier was het vandaag heel gezellig met Sara. Ze 3 slaapjes van 1,5 uur gedaan (heel anders dan normaal, dan doet ze 2 lange slapen). En ze was super vrolijk en kon lekker zichzelf vermaken en af en toe even lekker gek doen met mama . Ze moest soms ineens even heel hard huilen en op d'r handjes bijten, maar even troosten en dan kon ze weer lekker spelen .
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:03:24 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34295186
misschien was merlijntje wel te moe om noh in slaap te geraken succes ermee
en spelende sara

Arwen begint steeds vaker lachstuipjes te krijgen.. ik moet zo lachen om die gekke gezichtjes die ze dan trekt gisteren is ze nog eens extra gewogen en ze is de 4 kilo grens overschreden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34302723
Fuente, de paracetamol heeft geholpen. Ze heeft geslapen van 17.00 - 20.00 en van 22.00 - 7.30! Volgens mij heeft ze al wel wat minder last .
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34302735
Evenstar, lief he die lachstuipjes

Vicky, lekker joh dat slapen! Fijn dat ze er wat minder last van heeft
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:53:22 #242
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34302882
Evenstar, schattig hè? Robin heeft ze nog wel eens als hij een beetje wegdoezeld

Vicky, fijn dat het slapen zo goed gaat joh

Fuente, lekker spelen met een vrolijke Sara Op welke tijden gaf je Sara de fles toen ze er 4 kreeg? Gaat het CB hier niet van steigeren trouwens? Vind het al van die vreemde mensen.

Robin heeft van 23:30 tot 8:30 geslapen Eigenlijk omdat mama zich weer had verslapen Tenminste, toen ik beneden kwam was hij al wakker en dan lacht ie zo vreselijk lief
Gisteravond had hij een dikke keutel met wat bloed erin Gelukkig had hij er zelf geen last van

[ Bericht 7% gewijzigd door Wennie op 21-01-2006 10:15:16 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_34303089
Wennie, het CB (arts) deed er niet zo moeilijk over. Zij had zoiets van als ze lekker slaapt, lekker laten slapen. Sara woog toen wel 6 kilo, en da's volgens ons CB voldoende voor 4 flessen. Ze kreeg rond 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur een fles. Nu nog steeds trouwens. Soms verschuift het iets als ze later wakker is.
Sara
Merel
Ukje
pi_34303113
Ik heb net het eerste knutselwerkje gemaakt met Merlijn. Opa is vandaag jarig, dus Merlijn heeft met vingerverf een blauwe afdruk van een voetje en een handje gemaakt. Werd hij wel helemaal marsmannetjes blauw doorschijnend van.

Merlijn heeft vannacht een hele tijd liggen spoken na zijn nachtvoeding. Maar gelukkig voel ik me goed uitgerust. Vandaag gaat hij mee stadten in Weert. Moeten nog een verzorgingstas kopen zodat we er echt met Merlijn erop uit kunnen gaan. Hij ligt nu heerlijk wakker te brabbelen in zijn reiswiegje.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:19:49 #245
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34303133
Ah ok Robin weegt ook al 6 kg Hij heeft van die lekkere spekkies Ik ga vanaf maandag weer werken, dus ik probeer een beetje uit te vogelen wat de beste tijden zijn.
Mijn afvalstrijd!
pi_34303236
Succes Wennie. En als het niet lukt of niet werkt voor Robin kun je altijd weer terug naar 5 flessen.
Lastig is dat he? Ritmes, tijden enz. Het verandert zo vaak .
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:38:02 #247
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34303384
Sja, het is even aanklooien Ik heb wel een beetje moeite met het feit dat ik dat geklooi ook aan anderen moet overlaten op de dagen dat ik werk Maar goed, het is niet anders
Mijn afvalstrijd!
pi_34304275
Wow, dat is schrikken als je een rekening krijgt van de kosten die gemaakt zijn voor Merlijn bij de geboorte en het nachtje ziekenhuis. Leuk een rekening van meer dan 1600 euro
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2006 @ 13:19:46 #249
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_34307397
Nog een vraag van Ingrid: Kim heeft nu erg veel last van verstopping. De voeding die ze nu krijgt is Friso Comfort. Is het gezien de verstopping beter extra water aan het flesje toe te voegen of is het beter af en toe wat water aan Kim te geven, tussen de voedingen door ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_34307862
Ik maakte de comfort meestal met 10 CC extra water in de fles...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')