Normale temp voor een baby ligt ook tussen de 36.5 en 37.5. Maar ik zit zelf altijd laag in de 36 graden, dat betekent bij mij dat ik boven de 37 graden toch al verhoging heb. Had ik in het kraambed namelijk ook de eerste dagen verhoging. Dit geld ook voor Merlijntje.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:19 schreef _evenstar_ het volgende:
oh..wist niet dat dat vershiclt per normale temperatuur
mij is door de kraamzorg verteld dat een goede temp tussen de 36.5 en 37.5 was en en tot 38.1/38.2 verhoging en wat daarna komt koorts.. maar hangt dus af wat de normale temp is van je kindje
maar Arwen heeft meestal 36.5 dus dan zou 37.5 al verhoging zijn.. terwijl mij verteld is dat het dan een normale temp is
verwarrend hoor
![]()
Robin heeft al 3 dagen verhoging en was vandaag er huilerig en ontroostbaar en het gutst groen uit z'n traanbuisjes, dus ik heb 'm een zetpilletje (60 terwijl hij 120 mag hebben) gegeven in de hoop dat hij zich iets beter voelde. En het heeft gewerktquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef _evenstar_ het volgende:
is met 37,7 niet te voorbarig om een zetpilletje te geven ..verhoging is toch pas vanaf 38,1
![]()
ennuh wat betreft de siepooogjes wennie buuf opperde mij om ipv afgekookt water kamillethee te zetten en dan een watje met afgekoelde thee de oogjes schoon te maken..
Echter is ze morgen pas 3 weekjes dus kijk ik het nog even aan en doe het nog met afgekookt water.. maar misschien dat jij het wel zou kunnen proberen robin is al wat ouder..
hier waren ze dol op fruithap op broodquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef E.T. het volgende:
Nog even terugkomend op de broodbeleg-discussie van gister (of was 't eergister?)..
Philadelphia kan ook op brood voor die kleintjesSaskia was (en is) er hartstikke gek op.
Ik dacht er eigenlijk gister pas aan, dat ik dit ook regelmatig op d'r brood smeerde toen ze klein was maar ben vergeten 't te posten.
Ok op die manier, ik vroeg het me gewoon af.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:41 schreef bixister het volgende:
maar in fruit zitten ook suikers. en zo wennen ze wel erg aan zoet. ik zou 't zo vroeg ook echt nog niet geven wennie.
Nee joh, ik zou het zo vroeg ook nog niet geven... Dat zei ik ook in mijn post.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef bixister het volgende:
robin is nog geen 3 maanden! die krijgt voorlopig nog geen fruithap als 't goed is. bovendien, ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid drinken, waarom er zo vroeg mogelijk mee beginnen? water is toch ook goed? ik heb 't bij piet ook wat te snel gegeven vind ik achteraf. hij heeft daardoor een hele tijd echt geen water gelust. anna weet nog niet beter en vindt water heerlijk!
Bij een kind dat nog geen bijvoeding nodig heeft is diksap dus echt pure extra (in alle opzichten) en dus 'daar worden ze dik van'. Denk ik. Ofzo.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:17 schreef Igraine het volgende:
Ja dat zou kunnen dat het daarmee samenhangt misschien. Ik weet dat je van fruitsuikers ook dik kan worden, overal kan je dik van worden natuurlijk als het 'extra' is. Maar ik vond het echt zo stellig gebracht van 'daar worden ze dik van'.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:45 schreef poemojn het volgende:
(theoretisch).
Dat hebben wj ook gehoord. Omdat Djeez astma en allerlei allergieen heeft, willen wij ook wachten totdat Kim 6 maanden is met bijvoeding.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:25 schreef Martineke het volgende:
zover ik heb begrepen als je eerder begint met bijvoeding kan het getriggerd worden dat er een allergie gaat optreden, wil niet zeggen dat het zo ook werkelijk is, maar t kan.
Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:39 schreef Fuente het volgende:
Overigens krijgt Sara sinds 3 weken wel bijvoeding (fruit en groente, omgewisseld, dus ene dag fruit, andere dag groente) omdat ze vorige maand dus amper flessen dronk. Dit was wel in overleg met CB. Ikzelf denk dat ieder kind anders is, en dat het voor een groot aantal kids beter is om te wachten tot 6 maanden, maar voor een deel ook weer niet.
Ik begrijp je punt. En dat kan, maar dat kan ook met 6, en met 9 maanden gebeuren. Ik begrijp dat bij bijvoeding voor 6 maanden dit risico hoger ligt, maar dat neemt niet weg dat elk kind anders is en dat het voor een aantal kinderen wel beter is om eerder te beginnen met bijvoeden, omdat ze bijvoorbeeld geen flessen meer drinken, veel krampjes hebben (dan wil het ook nog wel eens helpen om eerder te beginnen) of een andere reden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:26 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Heeft niet met kind te maken maar met de ouder want die neemt die beslissing.
Het is gewoon beter om je kindje pas na 6 mnd bijvoeding te geven het liefst nog na 9 mnd dit in verband met de rijping van de darmpjes. De cb's zitten daarin duidelijk niet op 1 lijn. Bijvoeding kan ook een trigger zijn in het openbaren van allergieen denk aan exzeem, gevoeligheid voor eten, astma en ga zo maar door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |