quote:
Ook voor de 1000? Nou, het zou kunnen. Hij heeft de 1000 Worldcup in Turijn iig gewonnen.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:28 schreef tong80 het volgende:
Ik tip al jaren Dorovejev. Dit wordt zijn jaar.
Het is zeker een kanshebber. De omstandigheden zijn in zijn voordeel.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook voor de 1000? Nou, het zou kunnen. Hij heeft de 1000 Worldcup in Turijn iig gewonnen.
Het baanrecord ook. Toch?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is zeker een kanshebber. De omstandigheden zijn in zijn voordeel.
Een baanrecord zegt daar niet zo veel. Er is pas 1 keer op geschaatst.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het baanrecord ook. Toch?
Heb 'm iig in de OP toegevoegd![]()
Ja, maar toch. Komt toch lekker binnen lijkt me.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een baanrecord zegt daar niet zo veel. Er is pas 1 keer op geschaatst.
quote:
Helaas niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:27 schreef tong80 het volgende:
Gerard gaat z'n titel gewoon prolongeren.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:27 schreef tong80 het volgende:
Gerard gaat z'n titel gewoon prolongeren.
editquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sorry dat we je wakker hebben gemaakt.![]()
Ik zie 'Spoon de 500m winnen als diezelfde kroon, maar ook daar verwacht ik veel van Dorofejev.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:18 schreef komrad het volgende:
Wotherspoon verdient het ook als kroon op zijn carriere
Na vanmiddag heb ik toch weer m'n twijfelsquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:56 schreef Remzz het volgende:
Tja het lukt Wotherspoon nooit op een Olympische Spelen, zou leuk zijn als het hem deze keer wel zal lukken.
Dat zou in de huidige single-heat systematiek ideaal zijn, inderdaad. Maar juist daarom en vanwege de kans dat het ook andersom kan zijn, zeg ik: 2 heats. Je traint niet 4 jaar voor een afstand om je winstkansen door een loting zwaar beïnvloed te zien worden.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:50 schreef komrad het volgende:
Bos tegen wotherspoon en bos de laatste binnenbocht, zo moet dat
Da's waar, maar de 1000m is, eh, korter dan de 1500m en hij wordt nu ook al bij de WK's in twee heats verreden. Daarnaast zie ik louter nadelen aan buiten starten:quote:Op zondag 22 januari 2006 11:59 schreef komrad het volgende:
ja dat klopt maar waar leg je de grens dan, op de 1500m kan de laatste binnenbocht ook een groot voordeel zijn als het gelijk op gaat
Mee eens.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:57 schreef Brahimov het volgende:
Dat zou in de huidige single-heat systematiek ideaal zijn, inderdaad. Maar juist daarom en vanwege de kans dat het ook andersom kan zijn, zeg ik: 2 heats. Je traint niet 4 jaar voor een afstand om je winstkansen door een loting zwaar beïnvloed te zien worden.
ik ben het ook niet perse met je oneens maar mijn argument blijft waar de grens ligt. ook zelfs voor de 5000m is het te denken dat binnen eindigen een groot voordeel is. 5000m gaat te ver, vind ik ook, maar het grote verschil tussen de 1000m en 1500m zie ik niet zoquote:Op zondag 22 januari 2006 12:14 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Da's waar, maar de 1000m is, eh, korter dan de 1500m en hij wordt nu ook al bij de WK's in twee heats verreden. Daarnaast zie ik louter nadelen aan buiten starten:
- je komt moeilijker op gang
- je hebt in de eerste volle ronde op het snelste punt de moeilijke tweede binnenbocht
- je hebt je tegenstander op de laatste kruising in je nek (of denkt dat)
- je hebt de laatste moeilijke buitenbocht
- en: je hebt al deze nadelen al sinds je hebt gehoord dat je in de buitenbocht moet starten in je hoofd zitten
Ik geef toe dat de snelheden in Turijn niet zo hoog zullen liggen als in SLC of Calgary, maar toch zie ik geen enkel voordeel aan starten in de buitenbocht. Als je dat tegenover de nadelen zet, is het em ie logischer om in 2 heats te rijden.
De 1500m is de moeilijkste afstand; de rijders zijn denk ik niet eens in staat om die 2x te rijdenquote:Op zondag 22 januari 2006 12:24 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben het ook niet perse met je oneens maar mijn argument blijft waar de grens ligt. ook zelfs voor de 5000m is het te denken dat binnen eindigen een groot voordeel is. 5000m gaat te ver, vind ik ook, maar het grote verschil tussen de 1000m en 1500m zie ik niet zo
Dan wordt het 1500m kuchje een 2x 1500m doodsrochelquote:Op zondag 22 januari 2006 15:03 schreef komrad het volgende:
zonder om te vallen, lekker 2x een 1500 op 1 dag rijden
Da's nog eens wat anders dan paars...quote:Op zondag 22 januari 2006 15:10 schreef komrad het volgende:
de winnaar zie je met bebloed gelaat (ophoesten van bloed) op het podium staan
Met name bij de 1000 meter zie je dat sommigen heel veel profijt hebben van de loting. Als je een tegenstander hebt die iets langzamer opent als jij, en je start in de buitenbaan, dan zit je op de eerste kruising zowat in de slipstream. Omdat bij de 1.500 meter de wissel pas na 300 meter is en de snelheid iets lager ligt, zie je dat daar wat minder vaak voorkomen.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:24 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben het ook niet perse met je oneens maar mijn argument blijft waar de grens ligt. ook zelfs voor de 5000m is het te denken dat binnen eindigen een groot voordeel is. 5000m gaat te ver, vind ik ook, maar het grote verschil tussen de 1000m en 1500m zie ik niet zo
Klevchenyaquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:41 schreef Remzz het volgende:
Goed voorbeeld is natuurlijk van Velde. Hij had wel z'n goede tegenstander. Dorofejev(toch?)
Die was het jaquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klevchenya1.07.18
Uiteraard wéér kippenvel.
Ja, hij komt met achterstand de bocht uit en gaat met voorsprong de volgende bocht in.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:59 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die was het ja
Het viel me laatst op (staat hierboven ook maar toch maar een keer):
Als je van Velde met Klevchenya vergelijkt op het rechte stuk van de 600 meter, zie je wel zoo goed het snelheidsverschil van Velde denderd er gewoon echt langs heen
Idd en dan na de 10 kilometer van Velde met de Jong op het binnenterein....quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:03 schreef Arcee het volgende:
Ook mooi hoe Bob de Jong helemaal aan het einde juicht.
Hij schaatst ook best mooi. Z'n starts zien er krachtig uit.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:49 schreef snellejelle het volgende:
Cheek is nu serieus in vorm. Hij gaat wat laten zien denk ik!
Op de OS in SLC maakte Cheek hetzelfde mee op de 1500m in z'n rit tegen Sondral. Cheek ging als een waanzinnige weg, was halverwege nog veel sneller dan Parra en had Sondral dus ook ver achter zich gelaten. Maar Cheek ging op een hoop, Sondral had z'n gebruikelijke sterke slotronde en de Noor nam Cheek het brons nog af.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:40 schreef Arcee het volgende:
Wow, die Davis zeg! Op de 1000 meter vandaag in Collalbo moest-ie tegen Cheek die veel sneller opende waardoor Davis op de eerste wissel áchterlangs moest kruisen. Wint die gek ook nog.
de 1500 is voor cheek vaak wat te lang maar de 1000 kan hij prima aan hoorquote:Op zondag 29 januari 2006 19:11 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Op de OS in SLC maakte Cheek hetzelfde mee op de 1500m in z'n rit tegen Sondral. Cheek ging als een waanzinnige weg, was halverwege nog veel sneller dan Parra en had Sondral dus ook ver achter zich gelaten. Maar Cheek ging op een hoop, Sondral had z'n gebruikelijke sterke slotronde en de Noor nam Cheek het brons nog af.
Søndrål's 1500 meters waren dan ook fan-fucking-tastic.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:11 schreef Brahimov het volgende:
Op de OS in SLC maakte Cheek hetzelfde mee op de 1500m in z'n rit tegen Sondral. Cheek ging als een waanzinnige weg, was halverwege nog veel sneller dan Parra en had Sondral dus ook ver achter zich gelaten. Maar Cheek ging op een hoop, Sondral had z'n gebruikelijke sterke slotronde en de Noor nam Cheek het brons nog af.
De winnende 1500m tegen Postma in Nagano staat hoog op m'n lijstje van favoriete schaatsmomentenquote:Op zondag 29 januari 2006 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Søndrål's 1500 meters waren dan ook fan-fucking-tastic.
Hij was ervan overtuigd dat hij op die manier een snellere tijd kon rijdenquote:Op zondag 29 januari 2006 19:56 schreef komrad het volgende:
die was echt uber natuurlijk hoewel er wel meer geschaatst heeft diewaren
ook erg grappig was zijn 10k die hij als intervaltraining bestempelde, ging een partij dood tijdens die race zeg
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:19 schreef Arcee het volgende:
En alle 1.500m-races vanÅdne SØNDRÅL
, een van de gaafste schaatsers aller tijden. Wat een kracht ging er van die man uit. Die hóórde je over het ijs gaan. De ijskristallen gingen angstig opzij en spatten over het ijs.
ja de rest van wereld heeft met verbazing er naar gekeken, maar was natuurlijk wel innovatiefquote:Op zondag 29 januari 2006 19:59 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Hij was ervan overtuigd dat hij op die manier een snellere tijd kon rijden
1000 begint om 17:00 uur, dus is tegen een uur of 7 wel afgelopen. Ga je dan toch gewoon pas heen????quote:Op maandag 6 februari 2006 14:53 schreef KWAKje het volgende:
verdraaid nogeensaantoeik moet nieuwe vrienden.
vrienden die snappen dat ik tijdens de ows belangrijkere dingen te doen heb dan het bezoeken van suffe verjaarspartijtjes. dezelfde vriendin - en ik gebruik die term zeer lsojes - die vier jaar geleden heeft voorkomen dat ik rechtreesks naar 'gouden gerard' kon kijken, heeft mij zojuist uitgenodigd voor haar (inmiddels "hun") verjaardag. en ja hoor; weer tijdens de 1000m voor mannen.
echt, zoals ik het zie heb ik 2 opties: ik blijf thuis om mij te verlustigen aan echte bikkels, knappe mannen in snelle pakken, met trillende, en imposant grote dijen en na de finish met tranen van geluk en verdriet en een uitgeput KWAKje op de bank achterlatend. te genieten van zeer hoogstaande prestaties van snelschaatsende mannen. of
ik ga naar een treurige verjaardag met doorsnee prestaties van onopwindende mannen die ik wel kan maar niet wil aanraken. en bijpraten met die vriendin is er niet bij, want die is de hele avond bezig met gastvrouw spelen (wat ze overigens voortreffelijk doet).
nu nog een acceptabel en geloofwaardig k*tsmoesje verzinnen. want de waarheid zal onze verdunde vriendschap wel eens zeer kunnen beschadigen *zucht*
zoals je begrijpt i s 'video' geen optie meer na mijn trauma van 'gouden gerard'.
Ik moet verdomme s'avonds naar een verjaardag de 18é februariquote:Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef Thisbe het volgende:
Ik ga zaterdag bij deze wedstrijden kijken!Ik heb er HEEL veel zin in!
![]()
off-topic: Dorofejev is de favoriet voor de 500m, als en wanneer Wotherspoon aan de spanning ten onder gaat. Wat ik overigens niet hoop.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:23 schreef maril het volgende:
Erben Wennemars heeft in de Olympic Oval een trainingswedstrijd op de 1.000 meter gewonnen.
Onder begeleiding van zijn nieuwe coach Gerard Kemkers klokte Wennemars 1.09,33. Beorn Nijenhuis noteerde een tijd van 1.09,87. Er kwamen verder geen Nederlandse schaatsers in actie. De teams van Ingrid Paul en Jac Orie zijn nog niet in Turijn gearriveerd.
De 500 meter werd gewonnen door de Rus Dmitry Dorofejev. Hij kwam uit op een tijd van 35,02.
Waar zijn de uitslagen van die testritten ergens te vinden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:23 schreef maril het volgende:
Erben Wennemars heeft in de Olympic Oval een trainingswedstrijd op de 1.000 meter gewonnen.
Onder begeleiding van zijn nieuwe coach Gerard Kemkers klokte Wennemars 1.09,33. Beorn Nijenhuis noteerde een tijd van 1.09,87. Er kwamen verder geen Nederlandse schaatsers in actie. De teams van Ingrid Paul en Jac Orie zijn nog niet in Turijn gearriveerd.
De 500 meter werd gewonnen door de Rus Dmitry Dorofejev. Hij kwam uit op een tijd van 35,02.
http://www.nos.nl/winterspelen2006/voorpagina/index.htmlquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Waar zijn de uitslagen van die testritten ergens te vinden?
*bij aansluit*quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:41 schreef Remzz het volgende:
Neu heb nooit z'n hoge pet opgehad van Nijenhuis. Heb er dan ook weinig vertrouwen in eigenlijk.
Prima tijden, trouwens.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:23 schreef maril het volgende:
quote:Gistermiddag reed hij in een trainingsrace met een groot deel van zijn concurrenten zelfs een scherp baanrecord op de kilometer. Wennemars kwam uit op 1.09,33. Die tijd was mooi, maar de manier waarop hij tot stand kwam, was nog mooier. Wennemars reed beheerst, lette op zijn techniek en had in de slotronde voldoende agressie over om gedreven aan te vallen.
Zijn race zei veel over zijn huidige gemoedstoestand. De onrust, die hem zo regeerde dat Jac Orie hem uit de Postcode Loterij-ploeg kwakte, leek spoorloos verdwenen. De samenwerking met Gerard Kemkers (TVM) lijkt nu al vruchten af te werpen. ,,Ik vind het wel verfrissend,’’ bracht Wennemars de werkrelatie met Kemkers onder woorden. ,,Het gaat lekker. Ik krijg de bevestiging van dat het goed gaat.’’
Dat zou toch wel een unicum zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:38 schreef Sidekick het volgende:
Zou Bos voor de derde opvolgende keer tweede kunnen worden?
weet je dat hij eik een beetje o-benen heeftquote:
probleem is dat ik om theetijd wordt verwacht, gezellig meediner en pas na de koffie vertrek. wellicht kan ik voorstellen vlak voor het toetje aan te schuiven.quote:JanJanJan
1000m begint om 17:00 uur, dus is tegen een uur of 7 wel afgelopen. Ga je dan toch gewoon pas heen????
Ik zie het probleem niet....
Dan zit er niks anders op dan je probleem te bespreken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:22 schreef KWAKje het volgende:
probleem is dat ik om theetijd wordt verwacht, gezellig meediner en pas na de koffie vertrek. wellicht kan ik voorstellen vlak voor het toetje aan te schuiven.
Dat vind ik nou ook!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:02 schreef komrad het volgende:
Jan Bos gaat deze winnen, het is zijn tijd
Veel favorieten, dus er gaan er een hoop teleurgesteld naar huis.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:40 schreef Arcee het volgende:
Aanstaande zaterdag. Dit wordt echt helemaal gaaf.
En zitten er een hoop tevreden voor de buis.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:56 schreef Wombcat het volgende:
Veel favorieten, dus er gaan er een hoop teleurgesteld naar huis.
Dat komt morgen middag hoop ikquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
En zitten er een hoop tevreden voor de buis.
Ik zie geen Cheek.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:46 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij doet Cheek wel mee.
Dacht dat ik hem zelfs bovenaan heb gezet in mijn prono.
Zit je wel naar de goede OS te kijken?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:47 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik zie geen Cheek.
Volgens mij zie ik wel Gerard van Velde.
Je OP of bedoelde je dat niet?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zit je wel naar de goede OS te kijken?![]()
Kan niet meer edittenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:53 schreef Vitalogy het volgende:
Oh op die manier. Maar goed, edit even de OP. Die foto van van Velde kan natuurlijk niet.
Heb een verzoekje bij de mods ingediend, misschien dat die het nog wel kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:02 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
argh scheisse
Bij deze bent u geexcuseerd.
De foto bij Stefan Groothuis is Gerard van Velde.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:04 schreef Wombcat het volgende:
Ehm. Maar er staat toch in de OP "helaas zonder kampioen Van Velde?"
Ah zo.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:12 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
De foto bij Stefan Groothuis is Gerard van Velde.
Wennemars kan alleen verrassen door te winnen (en niet te vallen) eigenlijk...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:42 schreef BVO het volgende:
Ik heb de hele week al het gevoel dat Davis teleur gaat stellen.
Titel gaat naar Cheek, Wennemars verrast.
We hebben niet echt indicatie hoe het met de vorm van Davis is. Ja, de 5K, maar dat is niet zijn afstand. Toch denk ik dat hij het niet laat afweten. Podiumplaats voor Davis dus, net als voor Cheek, die in the zone is, zoals dat zo mooi heet. Een van beide haalt goud. Ik denk dat ook Dorofejev een medaille gaat halen, brons in dit geval.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:42 schreef BVO het volgende:
Ik heb de hele week al het gevoel dat Davis teleur gaat stellen.
Titel gaat naar Cheek, Wennemars verrast.
Wint Erben de gouden plak ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:49 schreef komrad het volgende:
morgen geht's los
cheek wordt 2e, erben wint en bos 3e
Mwah, gezien zijn voorseizoen en het deelnemersveld is een medaille al heel wat hoor... Of het goud wordt weet ik niet, denk dat dat toch naar Cheek gaat, maar Wennemars gaat het hem heel lastig makenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:46 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wennemars kan alleen verrassen door te winnen (en niet te vallen) eigenlijk...
denk/hoop dat het voorseizoen bij Wennemars niet zoveel betekent, en hij heeft goed gepresteerd op de eerste 500quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:51 schreef BVO het volgende:
[..]
Mwah, gezien zijn voorseizoen en het deelnemersveld is een medaille al heel wat hoor... Of het goud wordt weet ik niet, denk dat dat toch naar Cheek gaat, maar Wennemars gaat het hem heel lastig maken.
Nee hoor, dat is alleen bij Nederlanders mensen het geval die zich bij voorbaat dan al gewonnen geven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:55 schreef Brahimov het volgende:
Ik wil de loting! Is 50% van de einduitslag. Nou ja, een niet onaanzienlijk deel![]()
Van mij ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:02 schreef komrad het volgende:
trouwens als er geen NL winnnen mag Jeremy het van mij winnen
jaaaquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:02 schreef komrad het volgende:
trouwens als er geen NL winnnen mag Jeremy het van mij winnen
Echt? Dat wordt spannend.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:40 schreef komrad het volgende:
bos en wennemars in de laatste rit tegen elkaar
Iddquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:46 schreef BVO het volgende:
Wennemars in de binnenbocht, andere Nederlanders starten en finishen in de buitenbocht.
Cheek, Davis én Hedrick allemaal binnenbocht.
Mooie laatste rit.
Inderdaad, erg goede loting voor Davis.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:44 schreef Remzz het volgende:
Davis binnenbaan tegen Wotherspoon kan niet beter voor hem denk ik. Wennemars binnenbaan rest van de Nederlanders buitenbaan
Dat begrijp ik dus niet dat hij zo vroeg komt afijn mazzel voor ons denk ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:44 schreef Wombcat het volgende:
Hedrick al in de 4e rit. Dat wordt de richttijd.
Heeft dat niet met de wereldbekerstand te maken? Daar heeft Hedrick volgens mij (bijna) niet aan meegedaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:49 schreef maril het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet dat hij zo vroeg komt afijn mazzel voor ons denk ik.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Heeft dat niet met de wereldbekerstand te maken? Daar heeft Hedrick volgens mij (bijna) niet aan meegedaan.
Hij heeft nog nooit een 1000 meter gereden internationaal dit seizoenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:49 schreef maril het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet dat hij zo vroeg komt afijn mazzel voor ons denk ik.
iddquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:49 schreef Ambrosius het volgende:
Iig een hele interessante loting.
Bosquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:52 schreef MiLalaa het volgende:
Wennemars moet het dan maar gaan doen he, voor Nederland
klopt iddquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:52 schreef Boogerd het volgende:
[..]
Elke denkbare loting was interessant geweest![]()
Nee hoor, Hedrick en Bos zouden ook zomaar op het podium kunnen eindigen, al liggen die drie ook voor mij het meest voor de hand.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:56 schreef komrad het volgende:
sidekick, dat voorspelt iedereen
Moet Davis wel een beetje opschieten bij de startquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:47 schreef MiLalaa het volgende:
He bah, Davis tegen Wotherspoon.
Dat is niet leuk, dan is het verschil weer zo groot en ziet het er weer zo dramatisch zielig uit.
Nee hoor, sommige voorspellen ook Hedrick, Bos en Wotherspoon.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:56 schreef komrad het volgende:
sidekick, dat voorspelt iedereen
En er zijn nog voldoende outsiders voorhanden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee hoor, Hedrick en Bos zouden ook zomaar op het podium kunnen eindigen, al liggen die drie ook voor mij het meest voor de hand.
dat is voor hem geen probleem geloof ik, hebben we in Collalbo gezien. Maar het zou fijn zijn als Wotherspoon hem van goud af zou kunnen houden bij die eerste wissel, ten gunste van de Nederlandersquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:58 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Moet Davis wel een beetje opschieten bij de start
Verdere potentiële rampspoed voor team NLquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:40 schreef komrad het volgende:
bos en wennemars in de laatste rit tegen elkaar
Eh, jawel, maar de andere twee niet. Zeker niet als ze beiden de laatste buitenbocht hebben. imhoquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:09 schreef SCH het volgende:
Die komt niet in de top 3 volgens jullie?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:13 schreef MiLalaa het volgende:
ik heb Nijenhuis in de prono, als enige. Dus hup Beorn
als hij zijn materiaal niet doormidden breekt dan kan het zekerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:13 schreef MiLalaa het volgende:
ik heb Nijenhuis in de prono, als enige. Dus hup Beorn
Zo sterk is hij anders niet meer sinds het OKT.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
Nijenhuis is zo sterk momenteel, die had een medaille op de 500 meter gepakt denk ik.
Hij voelde zich maandag beresterk; noemde het zelf de 'perfecte balans tussen bezetenheid en beheersing'quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo sterk is hij anders niet meer sinds het OKT.
Hij had binnenbochtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:56 schreef Keijs het volgende:
Binnenbaan hoeft geen groot voordeel te zijn. Van Velde won nl. ook in de buitenbocht in SLC 2002. Wotherspoon tegen Davis wordt interessant omdat Wotherspoon steenhard opent en misschien zelfs voorlangs kruist zoals Cheek in Collalbo.
Mooier zou eigenlijk zijn als ze tegelijk uit de bocht komen en Davis moet inhouden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:56 schreef Keijs het volgende:
Binnenbaan hoeft geen groot voordeel te zijn. Van Velde won nl. ook in de buitenbocht in SLC 2002. Wotherspoon tegen Davis wordt interessant omdat Wotherspoon steenhard opent en misschien zelfs voorlangs kruist zoals Cheek in Collalbo.
Echt niet: http://members.home.nl/ar(...)Klevchenya_10718.mpgquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:56 schreef Keijs het volgende:
Binnenbaan hoeft geen groot voordeel te zijn. Van Velde won nl. ook in de buitenbocht in SLC 2002.
Ik wou net zeggen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Echt niet: http://members.home.nl/ar(...)Klevchenya_10718.mpg
Binnenbaan.
En dat Davis dan met achterstand de laatste buitenbocht ingaat en die dan sneller loopt dan Wotherspoon de binnenbocht en zo nog wint. Zo ging 't dus in Collalbo tegen Cheek.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mooier zou eigenlijk zijn als ze tegelijk uit de bocht komen en Davis moet inhouden.
Gewoon weer kippenvel....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Binnenbaan.
Dat kon helemaal niet.... En dan ook nog het WR buitenijs evenarenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dat Davis dan met achterstand de laatste buitenbocht ingaat en die dan sneller loopt dan Wotherspoon binnenbocht en zo nog wint. Zo ging 't dus in Collalbo tegen Cheek.
Vaak is 't zo dat de laatste rit op de 1000m een 7e en 8e plek of zo oplevert, hopelijk is dat nu niet zo.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:57 schreef Bruce117 het volgende:
Leuke loting trouwens met de nederlanders in de laatste rit.
Laten we het niet hopenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vaak is 't zo dat de laatste rit op de 1000m een 7e en 8e plek of zo oplevert, hopelijk is dat nu niet zo.
Dat risico zit er uiteraard in, maar het voordeel voor ons is dat het tot het laatst spannend blijft.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vaak is 't zo dat de laatste rit op de 1000m een 7e en 8e plek of zo oplevert, hopelijk is dat nu niet zo.
Daar liet me m'n geheugen me toch hopelooss in de steek. Ik was er echt van overtuigd dat hij buiten gestart was.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:59 schreef Arcee het volgende:
Binnenbaan.
Wat blijft het toch een heerlijk filmpjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Binnenbaan.
Vergissen is menselijkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:22 schreef Keijs het volgende:
[..]
Daar liet me m'n geheugen me toch hopelooss in de steek. Ik was er echt van overtuigd dat hij buiten gestart was.
Die heb ik nooit zien schaatsen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:25 schreef KWAKje het volgende:
wat vinden we eik van stefan groothuis?
Stefan Groothuis moet misschien eerst nog maar eens bij Mart aan tafel schuiven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:25 schreef KWAKje het volgende:
wat vinden we eik van stefan groothuis?
Nijenhuis komt niet bij de eerste zestien.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
Nijenhuis is zo sterk momenteel, die had een medaille op de 500 meter gepakt denk ik.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:37 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nijenhuis komt niet bij de eerste zestien.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:47 schreef TheVulture het volgende:
De verrassing wordt Nijenhuis denk ik...
andere volgorde graagquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Het gaat hard met dit topic. al voor de start zoveel posts.... Als mijn voorgevoel me niet bedriegt zitten we morgen om deze tijd aan de champagne hier...
goud voor Nijenhuis, zilver voor Bos en brons voor Wennemars
OK, zilver voor Wennemars, brons voor Bosquote:
Zou fabelachtig zijn, maar de kans is zeeeeeeeer kleinquote:
Davis en Cheek maximaal 5e en 6e is niet erg waarschijnlijk idd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:26 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Zou fabelachtig zijn, maar de kans is zeeeeeeeer klein
Contradictio, contradictionisquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Alle Nederlandse hoop is op Bos gevestigd wat mij betreft, met Erben wordt het alles of niets.
Mocht het gebeuren staat het meteen met stip in de top van de beste nederlandse olympische prestatiesquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Davis en Cheek maximaal 5e en 6e is niet erg waarschijnlijk idd.
Eens, maar het moet wel héél bijzonder worden omquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:40 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Mocht het gebeuren staat het meteen met stip in de top van de beste nederlandse olympische prestaties
I beg to differ. Niet met goud op de team pursuit. Hooguit als hij ergens invalt en dan goud wintquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:52 schreef Sidekick het volgende:
Alleen Rintje had Van Velde kunnen overtreffen, maar ja...
Er staat niet voor niets "in de top". De prestatie van v Velde en de beleving ervan is bijna niet te overtreffenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:50 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Eens, maar het moet wel héél bijzonder worden om1:07,18
te overtreffen
Eensch. Vooral ook vanwege het verhaal erachter. Ultiem sportkippenvelmomentquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:56 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Er staat niet voor niets "in de top". De prestatie van v Velde en de beleving ervan is bijna niet te overtreffen
Maar niet met de teampursuit, neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:52 schreef Sidekick het volgende:
Alleen Rintje had Van Velde kunnen overtreffen, maar ja...
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:59 schreef Brahimov het volgende:
Eensch. Vooral ook vanwege het verhaal erachter. Ultiem sportkippenvelmoment
Over een paar seconde waarschijnlijk weerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo mooi dat ik er ook elke keer weer kippenvel van krijg als ik de beelden weer zie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar niet met de teampursuit, neem ik aan?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Over een paar seconde waarschijnlijk weer
- Edit -
Nee dus.
Heb je het over de historie van de 1000m en dan niet v. Velde tonen![]()
Okee, dan had het inderdaad eventueel gekund.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef Sidekick het volgende:
Inderdaad.
1500m blijft de mooiste, maar de 1000 heeft zich tot een geduchte concurrent ontwikkeld.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:06 schreef ondeugend het volgende:
Toch wel de mooiste afstand vind ik.
Tussen de 1.08,50 en 1.09,00quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:13 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor tijd verwachten we eigenlijk?
1.08.50?
Lijkt mij ook idd.quote:
Hedrick geef ik geen kans, maar Davis en Cheek zijn idd de te kloppen mannen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:11 schreef Ericr het volgende:
Wie morgen de Yanks verslaat is een hele grote, daarvoor moet je echt een 1.000 meter rijden die minimaal gelijk is aan de rit van Van Velde. Niet qua tijd, wel qua klasse.
Of misschien Davis met een knettergekke 1.07.94.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:13 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor tijd verwachten we eigenlijk?
1.08.50?
erg jammerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:17 schreef Wombcat het volgende:
En outsiders.
Overigens schijnen een hoop blij te zijn dat Kuipers niet mee doet, omdat die als één van de grootste kandidaten werd gezien door veel buitenlanders (wel terecht ook denk ik).
Likkebaardtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef snellejelle het volgende:
minstens 10 kanshebbers voor goud
Ja, veel spanning en teleurstellingen morgen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef snellejelle het volgende:
minstens 10 kanshebbers voor goud
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:17 schreef Wombcat het volgende:
En outsiders.
Overigens schijnen een hoop blij te zijn dat Kuipers niet mee doet, omdat die als één van de grootste kandidaten werd gezien door veel buitenlanders (wel terecht ook denk ik).
Volgens mij op de 1500 nog meer kanshebbers.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:22 schreef snellejelle het volgende:
ik vind dit miss nog wel de mooiste afstand van het schaatsen. meer kanshebbers hier dan op de 1500 meter denk ik
Hij moet het dan maar op de 1500m doen. Met een waanzinnige concurrentie haast ondoenlijkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]![]()
Waarom is die gast nou geblesseerd geraakt
dan doen bos, cheek, dorfeyev en neijenhuis bijvoorbeeld al niet meer mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij op de 1500 nog meer kanshebbers.
Bos en Cheek wel hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:24 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dan doen bos, cheek, dorfeyev en neijenhuis bijvoorbeeld al niet meer mee.
Maar weer in de hoek, dus?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik dacht dat Bos niet meedeed
ik heb echt nergens verstand van blijkt vandaag wel
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik dacht dat Bos niet meedeed
ik heb echt nergens verstand van blijkt vandaag wel
Cheek is wat mij betreft de topfavoriet. Hij reed zo hard op de 500 meter, is ook in de winning mood natuurlijk. Druk is eraf, dus kan onbevangen aan de start staan, dat scheelt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:25 schreef Ericr het volgende:
Denk morgen een 1:08 laag, Cheek reed knalhard op de 500. Misschien dat het echt sprintijs in Torino, maar dan kan een 1.000 dus ook keihard gaan. Wie dat kunnen? Bos, Wennemars, Cheek, Davis en Dorofejev. Groothuis kan het volgens mij alleen op supersnel ijs bijbenen, dat is Torino door de ligging net niet.
Ik vrees morgen voor Cheek en Davis, de man in vorm en de wereldrecordhouder. Daar win je alleen van als je de race van je leven rijdt.
het ging over de 1500quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:30 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Bos niet op de 1000! Dat is natuurljik onmogelijk. Het zou zo mooi zijn als hij goud won. Maar ja datzelfde geldt voor Erben.
ooohquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:30 schreef snellejelle het volgende:
[..]
het ging over de 1500
en Bos moet winnen
Hij won bij het OKTquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:30 schreef snellejelle het volgende:
[..]
het ging over de 1500
en Bos moet winnen
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef KWAKje het volgende:
ik denk ook 1.08 en een klein beetje.
ik heb trouwens al een licht verhoogde hartslag.
nog maar zeventieneneenhalf uur![]()
Maar daar deden geen buitenlanders mee, dat scheelt wel een stukje.quote:
Hoop dat hij juist te veel topsnelheid heeft, dus echt momenteel een 500 meter rijder is. Waarschijnlijk ijdele hoop, maar met Cheek en Davis in de baan moet je toch ergens op hopen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Cheek is wat mij betreft de topfavoriet. Hij reed zo hard op de 500 meter, is ook in de winning mood natuurlijk. Druk is eraf, dus kan onbevangen aan de start staan, dat scheelt.
Ik hoop op spanning en spektakel..van de goede soort. Geen valpartijen, wisselproblemen of valse starts. En weinig dweilpauzes.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoop dat hij juist te veel topsnelheid heeft, dus echt momenteel een 500 meter rijder is. Waarschijnlijk ijdele hoop, maar met Cheek en Davis in de baan moet je toch ergens op hopen.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:17 schreef Wombcat het volgende:
En outsiders.
jawel 1 extra lange dweilpauze zodat ik deel2 helemaal kan zien. Want dit wordt HET koningsnummer en dan kan ik het toch niet missenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:42 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ik hoop op spanning en spektakel..van de goede soort. Geen valpartijen, wisselproblemen of valse starts. En weinig dweilpauzes.
Ik schat Kuipers in op 't podium.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:23 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Hij moet het dan maar op de 1500m doen. Met een waanzinnige concurrentie haast ondoenlijk
OK, dat mag danquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:43 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
jawel 1 extra lange dweilpauze zodat ik deel2 helemaal kan zien
Van Ervik verwacht ik niks op de 1500.quote:
Heel best mogelijk. En op de 1000?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik schat Kuipers in op 't podium.
Samen met Hedrick en Fabris.
Ja, dat zou echt fantastisch zijn. Voor beiden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:30 schreef MiLalaa het volgende:
Bos niet op de 1000! Dat is natuurljik onmogelijk. Het zou zo mooi zijn als hij goud won. Maar ja datzelfde geldt voor Erben.
nee ik moet morgen eerst nog ff de juiste batterijen zien te vinden. En kijken of ie het uberhaupt doet in een auto.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:44 schreef Brahimov het volgende:
[..]
OK, dat mag dan. Hoop dat je het redt! heb je je tv al aan de praat?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:48 schreef Bruce117 het volgende:
Morgen draait de hele dagplanning toch om de 1000m.
Zal verder ook wel veel kijken, maar de 1000 is echt verreweg het belangrijkste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |