quote:
Ook voor de 1000? Nou, het zou kunnen. Hij heeft de 1000 Worldcup in Turijn iig gewonnen.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:28 schreef tong80 het volgende:
Ik tip al jaren Dorovejev. Dit wordt zijn jaar.
Het is zeker een kanshebber. De omstandigheden zijn in zijn voordeel.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook voor de 1000? Nou, het zou kunnen. Hij heeft de 1000 Worldcup in Turijn iig gewonnen.
Het baanrecord ook. Toch?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is zeker een kanshebber. De omstandigheden zijn in zijn voordeel.
Een baanrecord zegt daar niet zo veel. Er is pas 1 keer op geschaatst.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het baanrecord ook. Toch?
Heb 'm iig in de OP toegevoegd![]()
Ja, maar toch. Komt toch lekker binnen lijkt me.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een baanrecord zegt daar niet zo veel. Er is pas 1 keer op geschaatst.
quote:
Helaas niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:27 schreef tong80 het volgende:
Gerard gaat z'n titel gewoon prolongeren.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:27 schreef tong80 het volgende:
Gerard gaat z'n titel gewoon prolongeren.
editquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sorry dat we je wakker hebben gemaakt.![]()
Ik zie 'Spoon de 500m winnen als diezelfde kroon, maar ook daar verwacht ik veel van Dorofejev.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:18 schreef komrad het volgende:
Wotherspoon verdient het ook als kroon op zijn carriere
Na vanmiddag heb ik toch weer m'n twijfelsquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:56 schreef Remzz het volgende:
Tja het lukt Wotherspoon nooit op een Olympische Spelen, zou leuk zijn als het hem deze keer wel zal lukken.
Dat zou in de huidige single-heat systematiek ideaal zijn, inderdaad. Maar juist daarom en vanwege de kans dat het ook andersom kan zijn, zeg ik: 2 heats. Je traint niet 4 jaar voor een afstand om je winstkansen door een loting zwaar beïnvloed te zien worden.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:50 schreef komrad het volgende:
Bos tegen wotherspoon en bos de laatste binnenbocht, zo moet dat
Da's waar, maar de 1000m is, eh, korter dan de 1500m en hij wordt nu ook al bij de WK's in twee heats verreden. Daarnaast zie ik louter nadelen aan buiten starten:quote:Op zondag 22 januari 2006 11:59 schreef komrad het volgende:
ja dat klopt maar waar leg je de grens dan, op de 1500m kan de laatste binnenbocht ook een groot voordeel zijn als het gelijk op gaat
Mee eens.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:57 schreef Brahimov het volgende:
Dat zou in de huidige single-heat systematiek ideaal zijn, inderdaad. Maar juist daarom en vanwege de kans dat het ook andersom kan zijn, zeg ik: 2 heats. Je traint niet 4 jaar voor een afstand om je winstkansen door een loting zwaar beïnvloed te zien worden.
ik ben het ook niet perse met je oneens maar mijn argument blijft waar de grens ligt. ook zelfs voor de 5000m is het te denken dat binnen eindigen een groot voordeel is. 5000m gaat te ver, vind ik ook, maar het grote verschil tussen de 1000m en 1500m zie ik niet zoquote:Op zondag 22 januari 2006 12:14 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Da's waar, maar de 1000m is, eh, korter dan de 1500m en hij wordt nu ook al bij de WK's in twee heats verreden. Daarnaast zie ik louter nadelen aan buiten starten:
- je komt moeilijker op gang
- je hebt in de eerste volle ronde op het snelste punt de moeilijke tweede binnenbocht
- je hebt je tegenstander op de laatste kruising in je nek (of denkt dat)
- je hebt de laatste moeilijke buitenbocht
- en: je hebt al deze nadelen al sinds je hebt gehoord dat je in de buitenbocht moet starten in je hoofd zitten
Ik geef toe dat de snelheden in Turijn niet zo hoog zullen liggen als in SLC of Calgary, maar toch zie ik geen enkel voordeel aan starten in de buitenbocht. Als je dat tegenover de nadelen zet, is het em ie logischer om in 2 heats te rijden.
De 1500m is de moeilijkste afstand; de rijders zijn denk ik niet eens in staat om die 2x te rijdenquote:Op zondag 22 januari 2006 12:24 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben het ook niet perse met je oneens maar mijn argument blijft waar de grens ligt. ook zelfs voor de 5000m is het te denken dat binnen eindigen een groot voordeel is. 5000m gaat te ver, vind ik ook, maar het grote verschil tussen de 1000m en 1500m zie ik niet zo
Dan wordt het 1500m kuchje een 2x 1500m doodsrochelquote:Op zondag 22 januari 2006 15:03 schreef komrad het volgende:
zonder om te vallen, lekker 2x een 1500 op 1 dag rijden
Da's nog eens wat anders dan paars...quote:Op zondag 22 januari 2006 15:10 schreef komrad het volgende:
de winnaar zie je met bebloed gelaat (ophoesten van bloed) op het podium staan
Met name bij de 1000 meter zie je dat sommigen heel veel profijt hebben van de loting. Als je een tegenstander hebt die iets langzamer opent als jij, en je start in de buitenbaan, dan zit je op de eerste kruising zowat in de slipstream. Omdat bij de 1.500 meter de wissel pas na 300 meter is en de snelheid iets lager ligt, zie je dat daar wat minder vaak voorkomen.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:24 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben het ook niet perse met je oneens maar mijn argument blijft waar de grens ligt. ook zelfs voor de 5000m is het te denken dat binnen eindigen een groot voordeel is. 5000m gaat te ver, vind ik ook, maar het grote verschil tussen de 1000m en 1500m zie ik niet zo
Klevchenyaquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:41 schreef Remzz het volgende:
Goed voorbeeld is natuurlijk van Velde. Hij had wel z'n goede tegenstander. Dorofejev(toch?)
Die was het jaquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klevchenya1.07.18
Uiteraard wéér kippenvel.
Ja, hij komt met achterstand de bocht uit en gaat met voorsprong de volgende bocht in.quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:59 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die was het ja
Het viel me laatst op (staat hierboven ook maar toch maar een keer):
Als je van Velde met Klevchenya vergelijkt op het rechte stuk van de 600 meter, zie je wel zoo goed het snelheidsverschil van Velde denderd er gewoon echt langs heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |