De grote vraag is, is dit waar?quote:This package addresses several security issues related to how product keys are validated on the system.
As a byproduct, it will utilize a listing of all legitimate key ranges issued by Microsoft to determine whether a system is legitimate, rather than using a pre-existing equation that was created at product launch.
These key ranges will be accessed periodically while the system is online to determine whether Microsoft has black-listed any keys, or opened up new ranges of valid keys.
If a system is detected as being illegitimate, it will be prevented from logging in under any mode with the following error message.
Windows Product Activation
A problem is preventing Windows from accurately checking the license of this computer. Error Code: 0x80004005
This patch is slated to hit Windows Update on January 10, 2006 as a Critical Update.
KB912494
Effected Binaries:
pidgen.dll
dpcdll.dll
winlogon.exe
Bron: http://www.winbeta.org/forums/index.php?showtopic=8150
Dat in ieder geval!quote:
quote:Op zondag 8 januari 2006 14:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan zal het ineens heel erg rustig worden op Fok
Da's ook lekker veilig.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:46 schreef _Etter_ het volgende:
doe gewoon nooit windows update, dan heb je ook nergens last van.
my thought exactly!quote:Op zondag 8 januari 2006 14:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Zullen ze ook niet doen. Microsoft had al veel langer alle illegale gebruikers kunnen afsluiten. Zelfs als je automatisch updaten hebt uitgezet.
Allemaal weer terug naar 2000... geweldig...quote:
Tel me more? Is dit legaal? De term lite klinkt mij als muziek in de oren!quote:Op zondag 8 januari 2006 15:08 schreef trebbors het volgende:
of gewoon windows xp pro lite downloadenAltijd goede updates en geen product key
Mooi programma, en anders gewoon lekker op ubuntu linux werken of centos ofzo
Die ben ik nu aan het downloadenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:09 schreef Noob666 het volgende:
wel enorm lullig als je download voor Knoppix op 99,9% is als de update net is geinstalleerd
Yep, ik heb die updates ook al anderhalf jaar laten zitten. Sindsdien geen problemen gehad. Geen virussen en ook geen Microsoft patches die boel ontregelenquote:Op zondag 8 januari 2006 15:05 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
gewoon een goeie firewall een antivirus en nooit ergens last van..
Ze jagen toch al mensen naar Linux toe, want per eind dit jaar schijnt de ondersteunning van XP Home ook op te houden om zodoende mensen te dwingen over te stappen op Vista.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:37 schreef Jonathon het volgende:
Ben ik blij dat ik altijd netjes voor m'n operating system betaal...
Ik heb altijd zoiets gehad van dat moet goed zijn.. het is wel de basis waarop je werkt.. dan maar kopen dus...
Ze jagen wel veel gebruikers naar Linux toe op die manier.. (oke niet betalende gebruikers heb je niet nodig) maar als de meerderheid op Linux werkt in de toekomst komen er ook meer programma's en games die op Linux werken...
En nu de bron nog!quote:Op zondag 8 januari 2006 15:59 schreef Caesu het volgende:
hoax
Het zekere voor het onzekere!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:10 schreef woutabest het volgende:
Oftewel, ff wachten met updates om te horen wat er met de rest gebeurd is?
Same herequote:
Kijk eens op de newsgroupen. Windows Lite is enorm klein, pakweg 100/200MByte. Het is gewoon bootable alleen zijn er een aantal drivers niet mee geleverd. Verder is ales precies het zelfde alleen 100000x sneller! Ik meen het serieus hij is echt veel sneller dan een normale windows xp/pro instalatie.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tel me more? Is dit legaal? De term lite klinkt mij als muziek in de oren!
zo'n versie kan je natuurlijk ook zelf maken met nlitequote:Op zondag 8 januari 2006 16:45 schreef trebbors het volgende:
[..]
Kijk eens op de newsgroupen. Windows Lite is enorm klein, pakweg 100/200MByte. Het is gewoon bootable alleen zijn er een aantal drivers niet mee geleverd. Verder is ales precies het zelfde alleen 100000x sneller! Ik meen het serieus hij is echt veel sneller dan een normale windows xp/pro instalatie.
Verder is een serial of key niet nodig.
Zoek anders even op google naar windows xp lite (pro/home)
je zal juist niks horenquote:Op zondag 8 januari 2006 16:10 schreef woutabest het volgende:
Oftewel, ff wachten met updates om te horen wat er met de rest gebeurd is?
Die lite cd's maken ook gewoon gebruik van een (illegale) product key hoor. Die zit alleen ingebakken in de unattended setup en hoef je dus niet in te voeren.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:08 schreef trebbors het volgende:
of gewoon windows xp pro lite downloadenAltijd goede updates en geen product key
Dat wist ik niet, nouja dan maar werken met ubuntu of centosquote:Op zondag 8 januari 2006 17:05 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
Die lite cd's maken ook gewoon gebruik van een (illegale) product key hoor. Die zit alleen ingebakken in de unattended setup en hoef je dus niet in te voeren.
Dat is dus geen oplossing
Zeker weten...quote:Op zondag 8 januari 2006 18:34 schreef Ra-z het volgende:
Mwah als het waar zou zijn zou dat een mooie boost zijn voor de linux community ^^
Over dat imago, ze hebben al wel meer rare dingen gedaan.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zeker weten...
Voorlopig ga ik uit van een hoax: Hiermee zou windows zich een te slecht imago op de hals halen...
Ja, maar ik denk ze op deze manier wel 75% van de gebruikers pakken (degenen die het illegaal gebruiken en daarbij waarschijnlijk nog een aantal mensen met legale key meepakken!quote:Op zondag 8 januari 2006 18:38 schreef woutabest het volgende:
[..]
Over dat imago, ze hebben al wel meer rare dingen gedaan.![]()
Ach, als ze het direct goed hadden gedaan met dat updaten dat je met een illegale niet meer kan updaten, was bijna hetzelfde gebeurd.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk ze op deze manier wel 75% van de gebruikers pakken (degenen die het illegaal gebruiken en daarbij waarschijnlijk nog een aantal mensen met legale key meepakken!
Ik denk dat ze toen doelbewust voorzichting zijn geweest...quote:Op zondag 8 januari 2006 18:42 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ach, als ze het direct goed hadden gedaan met dat updaten dat je met een illegale niet meer kan updaten, was bijna hetzelfde gebeurd.
misschien.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik denk dat ze toen doelbewust voorzichting zijn geweest...
Natuurlijk wel, als ze dit zouden doen zou dat een zware trap tegen hun eigen schenen zijn.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:54 schreef Scorpie het volgende:
wel apart zoiets. Denk dat het een hoax is.
Dan moet wel de prijs dalen...quote:Op zondag 8 januari 2006 19:01 schreef Devolution het volgende:
Ik denk dat ze die illegale XP gebruikers niet weerden, omdat die gebruikers dan gewend gaan raken aan XP. Als ze dan na een langere tijd ineens Hun XP versie blokkeren, zijn die personen eerder geneigd een legale versie te kopen (vooral als de prijs ervan daalt), lijkt mij.
Desperate times call for desperate measures...quote:Op zondag 8 januari 2006 20:26 schreef Max-Westerman het volgende:
* Max-Westerman heeft WinME al klaar liggen
da's een linuxdistributiequote:Op zondag 8 januari 2006 20:28 schreef Redux het volgende:
Wat is knoppix???
Windows XP home heeft straks geen support meer, de Enterprise nog tot geloof 2008.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:01 schreef pomtiedom het volgende:
Trouwens de support voor WIndows XP loopt af aan het einde van dit jaar, kan iedereen (die gek genoeg is) Windows Vista gaan kopen....draai ik lekker mijn Linux hier. (alleen even kiezen of het nu Suse, Redhat (of Fedora) of Ubuntu wordt)
Een oplettende viewer had wellicht gezien dat er hier wordt gepraat over 'effected binairies' in plaats van 'affected binairies': Ik neem aan dat MS zelf toch wel correct taalgebruik hanteert...quote:Effected Binaries:
pidgen.dll
dpcdll.dll
winlogon.exe
Als dit waar is, zou MS dit dan wereldkundig maken?quote:Op zondag 8 januari 2006 20:42 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een oplettende viewer had wellicht gezien dat er hier wordt gepraat over 'effected binairies' in plaats van 'affected binairies': Ik neem aan dat MS zelf toch wel correct taalgebruik hanteert...
Vind dat belachelijk. Als je nu een nieuwe pc koopt, zit er vaak XP Home op. En dan zouden ze eind dit jaar stoppen met support? Niet dat ik me veel voorstel van die support, maar het principe vind ik gewoon nogal idioot.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:42 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Windows XP home heeft straks geen support meer, de Enterprise nog tot geloof 2008.
legale illegale keys? illegale legale keys?quote:
Ook hierin zit een productkey verwerkt, deze zie je alleen niet bij de installatie..quote:Op zondag 8 januari 2006 15:08 schreef trebbors het volgende:
quote:Op maandag 9 januari 2006 03:38 schreef Slarioux het volgende:
Ik zie de topics al voor me:
"Help, mijn PC doet niks meer want windows geeft een error!Ik post nu vanaf mijn laptop! Wat moet ik doen?"
- "Nou TS, wat voor een error krijg je dan?"
"Iets met de licentie! Heel gek! Momentje, even mijn laptop opnieuw opstarten, er was een update."
- "TS? Hallo? Waar ben je? Hallo?"
Staat toch een beetje los van dit topic?quote:Op maandag 9 januari 2006 03:54 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb juist gelezen op Tweakers.net dat er op XP Home gauw geen ondersteuning meer krijgt. dus dat er geen updates meer uitkomen voor Home gebruikers, ook al hebben ze een legale. Proffesional is nog niet duidelijk wanneer de support hierop stopt.
http://tweakers.net/nieuws/40625/?
Edit: ik heb ff me post herschreven want ik vond het nogal onduidelijk geschreven....
quote:Op maandag 9 januari 2006 02:48 schreef Slarioux het volgende:
Laten we het hopen. Kan nog leuk worden in DIG.
waarom donder je nou weer een serial in je postquote:Op maandag 9 januari 2006 00:47 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ook hierin zit een productkey verwerkt, deze zie je alleen niet bij de installatie..
Zou zeggen open van die cd maar eens \i386\winnt.sif
Hier zie je de installatiegegevens van die xp
Voorbeeld van mijn XP Lite CD:
[UserData]
ProductKey = "lol"
ComputerName = *
FullName = "User"
Prachtig... En daaronder ook een post van een mod die het niet heeft gezien!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:43 schreef thedude0 het volgende:
[..]
waarom donder je nou weer een serial in je post![]()
ey, dat had ik nog niet eens gezien.quote:Op maandag 9 januari 2006 07:43 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Dat wou ik ook al vragen? zelfs een modje had gereageerd maar de key staat er nog steedsquote:Op maandag 9 januari 2006 07:43 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Dan is het nog maar de vraag of het een goede serial is, natuurlijk!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ey, dat had ik nog niet eens gezien.
Jij ook bedankt 14.gif
*serial noteert
als we hum allemaal quoten, krijgen de motjes het nog drukquote:Op maandag 9 januari 2006 00:47 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ook hierin zit een productkey verwerkt, deze zie je alleen niet bij de installatie..
Zou zeggen open van die cd maar eens \i386\winnt.sif
Hier zie je de installatiegegevens van die xp
Voorbeeld van mijn XP Lite CD:
[UserData]
ComputerName = *
FullName = "User"
Ah, dat is zielig!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
als we hum allemaal quoten, krijgen de motjes het nog druk
Linuxquote:Op zondag 8 januari 2006 14:37 schreef Jonathon het volgende:
Ben ik blij dat ik altijd netjes voor m'n operating system betaal...
Ik heb altijd zoiets gehad van dat moet goed zijn.. het is wel de basis waarop je werkt.. dan maar kopen dus...
Ze jagen wel veel gebruikers naar Linux toe op die manier.. (oke niet betalende gebruikers heb je niet nodig) maar als de meerderheid op Linux werkt in de toekomst komen er ook meer programma's en games die op Linux werken...
De key klopte niet, maar nice tryquote:Op maandag 9 januari 2006 07:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat wou ik ook al vragen? zelfs een modje had gereageerd maar de key staat er nog steeds
Alsof ik me overal op het forum ga bemoeien met de gang van zakenquote:Op maandag 9 januari 2006 07:47 schreef Chandler het volgende:
Dat wou ik ook al vragen? zelfs een modje had gereageerd maar de key staat er nog steeds
Wordt die niet pas aangemaakt als de update uitgebracht is (morgen dus)?quote:Op maandag 9 januari 2006 10:55 schreef Trebweb het volgende:
Dat Knowledge Base nummer bestaat niet eens![]()
![]()
Lijkt me niet, die vorige critische update stond er ook al op.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:01 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Wordt die niet pas aangemaakt als de update uitgebracht is (morgen dus)?
De updates komen morgen pas uit?quote:Op maandag 9 januari 2006 11:21 schreef Giem het volgende:
Oke, ik had vanmorgen dus een update, een groen ipv een gele.. nog nooit eerder gezien trouwens. En mijn pc starte zo zonder vragen opnieuw op. Vriendin heeft het zelfde al gehad.
Hmmz zou het dan toch?quote:Op maandag 9 januari 2006 11:21 schreef Giem het volgende:
Oke, ik had vanmorgen dus een update, een groen ipv een gele.. nog nooit eerder gezien trouwens. En mijn pc starte zo zonder vragen opnieuw op. Vriendin heeft het zelfde al gehad.
Automatische updates uitzetten?quote:Op maandag 9 januari 2006 11:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz zou het dan toch?dan zou dit wel eens mijn laaste dag worden vandaag
nu maar snel hopen dat ik vandaag of morgen de pc weer kan ophalen
jaquote:Op maandag 9 januari 2006 11:58 schreef Drugshond het volgende:
tvp....
Er zijn toch ook key-changers voor XP beschikbaar![]()
Wat is dan nog het probleem ?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:02 schreef kikoooooo het volgende:
ja
Liever gratis dan 90 euroquote:Op maandag 9 januari 2006 12:10 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal wat het probleem is om voor 90 euro een legale windows te kopen... zo duur is dat imho niet in vergelijking met wat je er voor krijgt.
90 euro vind ik persoonlijk nog veel te veel, maar ik bepaal de prijs niet dat doet Mr Gates. Zelf heb ik legale versies van een eerdere werkgever.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:10 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal wat het probleem is om voor 90 euro een legale windows te kopen... zo duur is dat imho niet in vergelijking met wat je er voor krijgt.
Wat een goed excuusquote:Op maandag 9 januari 2006 14:34 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Liever gratis dan 90 euroDaarbij gebruik ik het alleen om te gamen aangezien linux sneller is dan windows.
Ik zeg niet dat het direct verband met mekaar houdt, maar mocht men besluiten na deze update een eerlijke Xp te kopen, dan is het niet verstandig een Xp Home te kopen aangezien dit nog maar amper 1 jaar gesupported wordt. Dat was me punt dus....quote:Op maandag 9 januari 2006 06:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Staat toch een beetje los van dit topic?
Tuurlijk wel? er zijn toch ook Xp Home retails? iig wordt nu wel 1tje aangeboden in V&A...quote:Op maandag 9 januari 2006 14:51 schreef Fwnk het volgende:
XP Home word ook niet los verkocht.
Ik het begin misschien maar zelfs op MA3d enzo krijg ik er geen serial voor omdat het alleen OEM is.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:53 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Tuurlijk wel? er zijn toch ook Xp Home retails? iig wordt nu wel 1tje aangeboden in V&A...
Op MA3D krijg je er geen serial bij omdat je die via je school moet krijgen. Maar als je meerdere msndaa inschrijvingen hebt op verschillende sites kom je altijd wel ene legale key tegen.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:54 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Ik het begin misschien maar zelfs op MA3d enzo krijg ik er geen serial voor omdat het alleen OEM is.
uhm jaquote:Op maandag 9 januari 2006 15:10 schreef InsertCredit het volgende:
Gewoon de hele iexplorer kernel eruitslopen ( enkel een kale shell over ), FF/Opera draaien, een dikke firewall ertussen en dus niet meer updaten.
Geen gezeik![]()
Omdat je niet kan lezen.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:19 schreef TeleluvR het volgende:
Hoezo dicht en hoezo daarna weer open...
Het grote Digital Corner Feedback topicquote:Op maandag 9 januari 2006 18:19 schreef TeleluvR het volgende:
Hoezo dicht en hoezo daarna weer open...
Jij houdt wel van scoren he...quote:Op maandag 9 januari 2006 18:25 schreef -chefke- het volgende:
heb vandaag maar even een foldertje gescoord over school licenties gescoord windows xp voor 9 euro ofzo das nog wel de moeite.
Dan ben je nog steeds vatbaar voor allerlei bugs, zoals het onlangs gedichte WMF-lek.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:07 schreef Lkw het volgende:
XP met SP1 werkt toch prima? Zeker als je de boel goed dicht timmert met goeie firewall en anti-virussoftware. Plus een wat veiliger browser gebruikt dan IE.
Neuh, virusscanners vangen dat wel op.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:51 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dan ben je nog steeds vatbaar voor allerlei bugs, zoals het onlangs gedichte WMF-lek.
This patch is slated to hit Windows Update on January 10, 2006 as a Critical Update.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:57 schreef Fwnk het volgende:
Dus het is geen HOAX, wat was het KB nummer ookalweeR?
Google weet er iig niks van..quote:Op maandag 9 januari 2006 19:00 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
This patch is slated to hit Windows Update on January 10, 2006 as a Critical Update.
KB912494
quote:Uw zoekbewerking - KB912494 - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Zoals gewoonlijk wint MSN Search het van Googlequote:Op maandag 9 januari 2006 19:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Google weet er iig niks van..
[..]
Bij MS zelf is het nummer ook onbekend.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Google weet er iig niks van..
[..]
Dan krijg je hetzelfde artikel als in de OP.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:08 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk wint MSN Search dan ook van Google
-> http://search.msn.com/results.aspx?q=+KB912494&FORM=QBHP
Yep. Met de reacties van weer andere forumbezoekers. Leuk om te lezen toch?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:10 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dan krijg je hetzelfde artikel als in de OP.
Spannend ja.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Yep. Met de reacties van weer andere forumbezoekers. Leuk om te lezen toch?
Totaal offtopic: Het valt me de laatste tijd wel op dat MSN Search vaak veel sneller is met het verversen van de index, het begin van het einde van Google?
toch vind ik ergens wel logisch dat ze dit doen, want je kan toch niet eeuwig illegale producten ondersteunen, tot nu toe hebben ze ons wel veel ruimte en tijd en mogelijkheden voor een legale gegeven.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:22 schreef TeleluvR het volgende:
Op moment dat ze inderdaad keys gaan inactiveren, graven ze hun eigen graf. Nederlanders gaan dan snel over op de gratis alternatieven, zoals linux.
Ik denk dat als ze echt iets definitiefs verzinnen om dit soort piraterij tegen te gaan, microsoft binnen 5 jaar ter ziele is!quote:Op maandag 9 januari 2006 19:27 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
toch vind ik ergens wel logisch dat ze dit doen, want je kan toch niet eeuwig ongeliceerde producten ondersteunen, tot nu toe hebben ze ons wel veel ruimte en tijd en mogelijkheden voor een legale gegeven.
Aan de andere kant hoop ik natuurlijk dat het een HOAX is, dus dan hoef ik niet opnieuw zoeken naar een hack van de 3 genoemde files.
Nee helemaal nietquote:Op maandag 9 januari 2006 19:22 schreef TeleluvR het volgende:
Op moment dat ze inderdaad keys gaan inactiveren, graven ze hun eigen graf. Nederlanders gaan dan snel over op de gratis alternatieven, zoals linux.
Dat geloof ik niet, iig zouden ze wel goedkoperder mogen zijn. Ik ben dik tevreden met mijn Windows XP Profesional maar ik ga geen 300 euro voor neertellen (wil wel retail geen OEM)quote:Op maandag 9 januari 2006 19:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze echt iets definitiefs verzinnen om dit soort piraterij tegen te gaan, microsoft binnen 5 jaar ter ziele is!![]()
Kwestie van wennen denk ik, mits je echt wil. Je zult wel met een andere look-and-feel en andere prorgamma's moeten werken. Voor een regelmatige (tot vaak/veel) computergebruiker is dat wel te doen maja, je moet 't wel willenquote:Op maandag 9 januari 2006 19:31 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee helemaal niet
Mensen gaan dan windows Xp juist WEL kopen..
Welke leek kan nou met Linux omgaan?
Ik ben er zelf niet eens zeker van of ik het kan gebruiken (En ik kan met Pc's vrij goed omgaan)
Absoluut niet. Nederland is een prutmarkt voor illegale software. Ga eens in Aziė kijkenquote:Op maandag 9 januari 2006 19:22 schreef TeleluvR het volgende:
Ik vind die prijzen niet eens zó belachelijk... Vergelijk het met een DVD bijvoorbeeld... eurootje of 30 tegenwoordig.. die kijk je een paar keer en dan verdwijnt hij de kast in.. Windows gebruik je jaar in jaar uit, je kunt bijna niet zonder, en zonder ben je nergens.. (tenzij je een open-source man bent). Dan vind ik 300 euro voor windows nog meer waard voor z'n geld dan een filmpie van 30 euro, en toch lijkt Nederland er geen problemen mee te hebben te betalen voor zijn films.. maar dan heb je het over 90 euro voor XP Home, nee, dat is asociaal duur gewoon!quote:Op maandag 9 januari 2006 19:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, iig zouden ze wel goedkoperder mogen zijn. Ik ben dik tevreden met mijn Windows XP Profesional maar ik ga geen 300 euro voor neertellen (wil wel retail geen OEM)
Veel mensen zijn Xp gewend, dus ze zullen vast Xp kopen, tenminste als de prijs niet zo hoog ligt als nu...
Precies... alleen vergeet je ff dat er ook windows achtige programmas zijn zoals uuuh...Lindows, als dat nog steeds zo heet? Die zal wel een flinke oppepper krijgen zo qua klantenbestand....quote:Op maandag 9 januari 2006 19:31 schreef DjDev het volgende:
[..]
Nee helemaal niet
Mensen gaan dan windows Xp juist WEL kopen..
Welke leek kan nou met Linux omgaan?
Ik ben er zelf niet eens zeker van of ik het kan gebruiken (En ik kan met Pc's vrij goed omgaan)
Nou, ik stap dan gewoon lekker over op Linux. Het verschil met windows wordt met de minuut kleiner, dus ik vind het wel prima...quote:Op maandag 9 januari 2006 19:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, iig zouden ze wel goedkoperder mogen zijn. Ik ben dik tevreden met mijn Windows XP Profesional maar ik ga geen 300 euro voor neertellen (wil wel retail geen OEM)
Veel mensen zijn Xp gewend, dus ze zullen vast Xp kopen, tenminste als de prijs niet zo hoog ligt als nu...
Linspire vind ik gewoon een typische linux hoor. Voor zover ik weet gebruikt het het linux bestandssysteem, kan het alleen linux-executables draaien (op wine-achtige manieren na). Ik weet zeker als ik Linspire op mijn pa's bak zet dat hij er niet mee kan omgaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Precies... alleen vergeet je ff dat er ook windows achtige programmas zijn zoals uuuh...Lindows, als dat nog steeds zo heet? Die zal wel een flinke oppepper krijgen zo qua klantenbestand....
Ik heb juist begrepen dat Home 149 euro kost (volgens Dizer dan he) en 300 euro en 30 euro is toch echt groot verschil hoor. 30 euro is idd ook wat aan de prijzige kant.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:36 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik vind die prijzen niet eens zó belachelijk... Vergelijk het met een DVD bijvoorbeeld... eurootje of 30 tegenwoordig.. die kijk je een paar keer en dan verdwijnt hij de kast in.. Windows gebruik je jaar in jaar uit, je kunt bijna niet zonder, en zonder ben je nergens.. (tenzij je een open-source man bent). Dan vind ik 300 euro voor windows nog meer waard voor z'n geld dan een filmpie van 30 euro, en toch lijkt Nederland er geen problemen mee te hebben te betalen voor zijn films.. maar dan heb je het over 90 euro voor XP Home, nee, dat is asociaal duur gewoon!
Denk je dat nou echt?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:22 schreef TeleluvR het volgende:
oh oke, ik heb erover gelezen en geloof screenshotjes bekeken. Ik ken het verder niet en wilde hun proefpakket ook niet uitproberen omdat ik XP ben gewend.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Linspire vind ik gewoon een typische linux hoor. Voor zover ik weet gebruikt het het linux bestandssysteem, kan het alleen linux-executables draaien (op wine-achtige manieren na). Ik weet zeker als ik Linspire op mijn pa's bak zet dat hij er niet mee kan omgaan.
Deze jongen ook nietquote:Op maandag 9 januari 2006 19:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik zal nooit 300 euro uitgeven voor welk OS dan ook.![]()
Ik hoop altijd dat MS dit zichzelf ook voorhoudt, dat ze hun eigen graf graven als ze illegale gebruikers buitensluiten.... Zolang ze dit geloven blijf ik dit nog ff gebruikenquote:
Knoppix?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:46 schreef bonke het volgende:
is dat knoppix hetzelfde als retestrak ??
retestrak had ik laatst ook gehaald en ere zaten wat leuke dingen tussen
3,6 gb dacht ik
Retestrak (had ik nog nooit van gehoord) is zo te zien een aangepaste XP SP2.. Knoppix is een linux-distributie voor beginners.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:46 schreef bonke het volgende:
is dat knoppix hetzelfde als retestrak ??
retestrak had ik laatst ook gehaald en ere zaten wat leuke dingen tussen
3,6 gb dacht ik
iseequote:Op maandag 9 januari 2006 19:49 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Retestrak (had ik nog nooit van gehoord) is zo te zien een aangepaste XP SP2.. Knoppix is een linux-distributie voor beginners.
Nee dus.
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:36 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Absoluut niet. Nederland is een prutmarkt voor illegale software. Ga eens in Aziė kijken.
7 tot 10 euro is nog steeds veel geldquote:Op maandag 9 januari 2006 19:57 schreef trancethrust het volgende:
[..], Daar koop je gewoon illegale software in winkels; je moet gewoon moeite doen legale software te vinden =)
Gasten kopieren vanalles schaamteloos... Zelfs boekenwinkels lagen vol met gekopieerde gebonden boeken. En muziek-cd's? Hele rekken vol met schijfjes met 700mb aan mp3'tjes. En vind je een keer iets legaals is t ook nog teringgoedkoop: haalde toendertijd voor pakweg 7 tot 10 euro een legale corel wordperfect office 8. Prachtig gewoon.
Mwah...denk het niet..Ik heb Lindows geprobeerd en ik vond het niksquote:Op maandag 9 januari 2006 19:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Precies... alleen vergeet je ff dat er ook windows achtige programmas zijn zoals uuuh...Lindows, als dat nog steeds zo heet? Die zal wel een flinke oppepper krijgen zo qua klantenbestand....
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Niet om betweterig te doen maar wat is ontopic en wat is absoluut offtopic? Zelf vind ik het gepraat over alternatieve browser of de ranzige winkelprijs van dit product (=want daarom illegale gebruik) of het mogelijek instorten van MS na deze "brute daad" niet offtopic?quote:
Dat maak ik zelf ook, no problemo sirquote:Op maandag 9 januari 2006 19:52 schreef bonke het volgende:
[..]
isee
xp pro sp2 doet retestrak
dvdtje derin en ff een tukkie vaneen uurtje op de bank en klaar is kees
Ik weet dat MS de prijs rechtvaardigt door te zeggen dat hun werknemers ook betaald moeten worden, maar ga zelf eens na... hoeveel illegale XP gebruikers zijn er? hoeveel miljoenen/miljarden (weet ik ut) loopt MS mis? Hoeveel mensen zijn er nou niet betaald of op straat gezet wegens te weinig verdienen? Bill Gates is de rijkste man van de wereld hoor...quote:Op maandag 9 januari 2006 20:08 schreef mschol het volgende:
waar moeten de mensen die aan windows werken dan van worden betaald als windows zet eff 150 europ gaat kosten? dan krijg je als proffesionele programmeir een salaris van niks...
want in die prijs zit namelijk ook research e.d.
dus 300 euro retail vind ik best schappelijk, ik zal het er niet voor neertellen maar das anderew zaak..
ik zou gewoon voor de oem gaan, dat is prima..
maar ik wil niet bij iedere xp installatie moeten activeren dus moet ik een vkl hebben en die zijn er pas vanaf 500-600 euro
alsof bill gaates microsoft spekt uit eigen zakquote:Op maandag 9 januari 2006 20:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik weet dat MS de prijs rechtvaardigt door te zeggen dat hun werknemers ook betaald moeten worden, maar ga zelf eens na... hoeveel illegale XP gebruikers zijn er? hoeveel miljoenen/miljarden (weet ik ut) loopt MS mis? Hoeveel mensen zijn er nou niet betaald of op straat gezet wegens te weinig verdienen? Bill Gates is de rijkste man van de wereld hoor...
Stel nou als dit waar is...Dan zou ik als Bill Gates alle prijzen van Windows omhoog pompenquote:Op maandag 9 januari 2006 20:26 schreef Fwnk het volgende:
Hoe meer illegale windows-XP versies hoe hoger de prijs he?
Weinig spannends dus, anyway, ik heb sinds het Genuine Windows test ding op hun site is verschenen auto-updates uitstaan dus 'k maak me weinig zorgen, en was vanwege m'n paranoia toch al op zoek naar een vervangend OSquote:ouch!potato
post Today, 02:22 AM
I have tested a pre release of this patch on a vmware using an illigit key and it didn't do anything - however what it does do is create a way for microsoft block illigit keys in the future without needing to do it at the service pack level. Although quite what they are expecting to happen here is not certain - surely folk using dodgy keys just won't install the patch. I wonder if future updates will become dependent on having this patch installed?
Al die Devvers moeten toch ergens van betaald worden he?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:30 schreef DjDev het volgende:
[..]
Stel nou als dit waar is...Dan zou ik als Bill Gates alle prijzen van Windows omhoog pompen![]()
Kan hij lekker cashn![]()
En, gevonden?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:30 schreef YuckFou het volgende:
... en was vanwege m'n paranoia toch al op zoek naar een vervangend OS
Dus jij zegt nu dat Windows goedkoper gaat worden als alle illegale gebruikers prompt legale gaat kopen? Ik geloof daar echt niets van....quote:Op maandag 9 januari 2006 20:32 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Al die Devvers moeten toch ergens van betaald worden he?
dįt zei ik ook nietquote:Op maandag 9 januari 2006 20:47 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus jij zegt nu dat Windows goedkoper gaat worden als alle illegale gebruikers prompt legale gaat kopen? Ik geloof daar echt niets van....
en das natuurlijk deels waar idd.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:26 schreef Fwnk het volgende:
Hoe meer illegale windows-XP versies hoe hoger de prijs he?
In 1993 waren er 25 miljoen legale windowslicenties uitgedeeld. Stel dat ze er allemaal 300 euro voor neertelden. Dan heeft MS tog ff 7500 miljoen euro binnengehaald.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:08 schreef mschol het volgende:
[..]
waar moeten de mensen die aan windows werken dan van worden betaald als windows zet eff 150 europ gaat kosten? dan krijg je als proffesionele programmeir een salaris van niks...
want in die prijs zit namelijk ook research e.d.
dus 300 euro retail vind ik best schappelijk, ik zal het er niet voor neertellen maar das anderew zaak..
ik zou gewoon voor de oem gaan, dat is prima..
maar ik wil niet bij iedere xp installatie moeten activeren dus moet ik een vkl hebben en die zijn er pas vanaf 500-600 euro
dat zou eventueel als je een illigake versie gebruikt idd zomaar kunnen gebeuren, maarja jammer vorr jou had je een legale versie moeten aan schaffenquote:Op maandag 9 januari 2006 20:53 schreef outcast_within het volgende:
Snapt er nog steeds geen reet van. dus straks installeer ik voledig automatisch een update en dan is mijn pc naar de knoppen?
Hej, psss, wat is je key, dan ga ik hem ff verifieren of die illegaal is of nietquote:Op maandag 9 januari 2006 20:56 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou eventueel als je een illigake versie gebruikt idd zomaar kunnen gebeuren, maarja jammer vorr jou had je een legale versie moeten aan schaffen
quote:Op maandag 9 januari 2006 21:23 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hej, psss, wat is je key, dan ga ik hem ff verifieren of die illegaal is of niet![]()
aaah man, en dan anderen de grond instampen dat ze een illegale key gebruiken terwijl jij voor een appel en een ei een tijdelijke key kocht...quote:Op maandag 9 januari 2006 21:28 schreef mschol het volgende:
[..]
je doet je best maar maar hij is eigendom van mondriaan ICT projectonderwijs te delft
en aangezien ik daar student ben mag ik deze key gebruiken
Automatisch installeren uitzetten en erom laten vragen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:53 schreef outcast_within het volgende:
Snapt er nog steeds geen reet van. dus straks installeer ik voledig automatisch een update en dan is mijn pc naar de knoppen?
je zegt het zelf al :quote:Op maandag 9 januari 2006 21:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
aaah man, en dan anderen de grond instampen dat ze een illegale key gebruiken terwijl jij voor een appel en een ei een tijdelijke key kocht...![]()
Ik heb je gegevens uit je profiel inmiddels al naar de piracy@mikerowsoft gemaild. Zij zullen binnenkort kontakt met je opnemen.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:41 schreef mschol het volgende:
[..]
je zegt het zelf al :
een tijdelijke key
maar dan nog, MS weet niet dat ik geen student meer ben over een tijdje
en de key zelf is legaal
en ik zou windows best willen kopen hoor maar dan wel een vlk en die dingen zijn iets van 500 euro (dit i.v.m. geen activatie nodig hebben)
quote:Op maandag 9 januari 2006 21:48 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb je gegevens uit je profiel inmiddels al naar de piracy@mikerowsoft gemaild. Zij zullen binnenkort kontakt met je opnemen.
EIGEN SCHULD, HAD JE MAAR EEN ECHT LEGALE MOETEN KOPEN![]()
![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 21:28 schreef mschol het volgende:
[..]
je doet je best maar maar hij is eigendom van mondriaan ICT projectonderwijs te delft
en aangezien ik daar student ben mag ik deze key gebruiken
Ik denk als M$ dit soort update heeft het niet eens zal vragen denk ik maar er gewoon doorheen zal stampenquote:Op maandag 9 januari 2006 21:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Automatisch installeren uitzetten en erom laten vragen.![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:21 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik denk als M$ dit soort update heeft het niet eens zal vragen denk ik maar er gewoon doorheen zal stampen
Ik denk het niet, daar zouden ze namelijk wel heel erg veel kritiek mee oproepen.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:21 schreef DjDev het volgende:
[..]
Ik denk als M$ dit soort update heeft het niet eens zal vragen denk ik maar er gewoon doorheen zal stampen
Bekijk het eens van de andere kant.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
In 1993 waren er 25 miljoen legale windowslicenties uitgedeeld. Stel dat ze er allemaal 300 euro voor neertelden. Dan heeft MS tog ff 7500 miljoen euro binnengehaald.
Stel dat ze 10.000 programmeurs hadden met een gemiddeld jaarsalaris van 5000 euro (overdrijven is leuk).
Komt neer op 50 miljoen per jaar aan programmeurkosten.
Dus kan microsoft met opbrengsten uit één jaar een zeer royaal salaris uitkeren voor 10000 programmeurs gedurende 150 jaar. Lijkt me dus ook wel duidelijk dat je dan met verkopen in andere jaren ook nog eens meerdere riante onderzoeken kunt financieren.
Maw, 300 euro voor een stukje software is zware BS en al je geld verdwijnt in een overvolle portomonnee van een überkapitalist. Komt inderdaad ook nog eens bij dat ze veel meer licenties zouden verkopen bij een lagere verkoopprijs waardoor hun netto winst hoger komt te liggen dan nu (zoals iemand al uitwees).
Bovendien, de meeste Linux-programmeurs ontvangen 0 euro voor hun werk en doen het werk ook nog eens part-time. En toch ontwikkelen ze een systeem dat minstens concurrerend is aan Windows.
En als Linux ook een goed framework zou ontwikkelen om windows-games naar hun OS te porten, dan zou de overgang pas goed op gang komen![]()
ow vast wel gezien..quote:Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef woutabest het volgende:
[..]!
Ken je een jongen met een grote bos krulhaar?![]()
Dus je mag geen extra beveiliging op je deur rammen om dieven buiten te houden?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:27 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Ik denk het niet, daar zouden ze namelijk wel heel erg veel kritiek mee oproepen.
maar zwart-wit gezien klopt het 100%quote:Op maandag 9 januari 2006 23:29 schreef trancethrust het volgende:
Och jee, het "internet/computer vergelijken met de wereld/huis"-principe weer...
Windows komt al lang niet meer in een zwart-wit editie uitquote:Op maandag 9 januari 2006 23:45 schreef mschol het volgende:
[..]
maar zwart-wit gezien klopt het 100%
Zó snel dat jij zelfs m'n edit mee neemtquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het is 10-01 en woont is met een t!
Edit: anders ga je ff supersnel editten!
Zie niksquote:
quote:
quote:Essentiėle updates
Er zijn geen essentiėle updates voor uw computer beschikbaar. Als u wilt controleren op optionele updates, keert u terug naar de introductiepagina en klikt u op Aangepast.
Vast wel .quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:46 schreef kikoooooo het volgende:
smiles in de uitverkoop?
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 03:50 schreef Finchy het volgende:
Meestal komen updates pas in de loop van de Amerikaanse ochtend (pacific time zone).
Dus ergens eind van middag / vroege avond Nederlandse tijd.
En als de update dan geinstalleerd is en je de volgende keer je pc aandoet zal je zien of je wordt buitengesloten.
Kan natuurlijk ook dat je nog een 'grace-period' krijgt van een maand bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat het een hoax is.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:18 schreef Drugshond het volgende:
Ach, ff wat formpjes bijhouden en binnen 2 wk is er wel weer een tweaker die met een geniale oplossing komt.
Ze verliezen klanten die toch niet betalen, lekker boeiendquote:Op maandag 9 januari 2006 19:31 schreef Intrepidity het volgende:
Doet microsoft dit verliezen ze een hoop mensen aan gratis alternatieven als linux, en ik denk toch niet dat microsoft klanten wil weggeven aan de concurentLijkt me eerlijk gezegd dat het met een flinke korrel zout genomen moet worden.
Ook hier zijn workarounds voor.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:54 schreef Jo0Lz het volgende:
Misschien was dit zowieso al aan de orde. Menig update moet eerst nagaan of het een genuine windows betreft. Heb al een aantal users gezien die schreeuwen dat het niet werkt, omdat ze dus blijkbaar geen genuine windows hebben.
Ben ik effe blij dat ik overal officiele versies geinstalleerd heb
Dat genuine windows geval (wat je ooit met windows update hebt gekregen) is vrij makkelijk uit te schakelen met SP2 andersquote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:54 schreef Jo0Lz het volgende:
Misschien was dit zowieso al aan de orde. Menig update moet eerst nagaan of het een genuine windows betreft. Heb al een aantal users gezien die schreeuwen dat het niet werkt, omdat ze dus blijkbaar geen genuine windows hebben.
Juistem. Dat is nu juist waar MS groot mee is geworden. Ze hebben producten bijna gratis of gratis aan universiteiten en studenten gegeven die later in het bedrijfsleven deze programmatuur eiste. Zo werkt het ook voor de consumenten. Bedrijven kiezen windows omdat haar werknemers daar allemaal ervaring mee hebben. Dat illegale circuit is eigenlijk niet zo heel belangrijk. Natuurlijk moet je dat nooit uitstralen, maar aan bedrijven wordt gewoon veel verdiend.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:45 schreef Drugshond het volgende:
..
Qua branding is het een merk pur sang, wat later eventueel meegenomen wordt naar het bedrijfsleven. Illegaal of niet.... ze hebben een naam, en ze hebben een verkoopbaar produkt.
IK heb ook officiele software, maar in verschillende talen, en dat geeft ook nogal eens ellende met updates van XPquote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:54 schreef Jo0Lz het volgende:
Ja, ik denk dat ze bij RedHat, Suse e.d. firma's zitten te handenwringen en hopen dat MS vooral zo streng mogelijk wordt tegen illegaal gebruik van windows ....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk denk ik dat MS de Linux fabrikanten een groot plezier zal doen als ze dit doen.
En MS heeft ongetwijfeld liever dat iemand een illegale versie van Windows gebruikt, dan een (uiteraard legale) versie van Linux...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ze bij RedHat, Suse e.d. firma's zitten te handenwringen en hopen dat MS vooral zo streng mogelijk wordt tegen illegaal gebruik van windows ....
dat zou het marktaandeel van linux in korte tijd hoogstwaarschijnlijk doen verdubbelen, mogelijk zelfs snel 4 of 5 maal groter doen worden...., en als dat gebeurt, volgt de markt ook steeds meer in het aanbieden van linux-geschikte versies van bekende software, games e.d.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit zal gaan gebeuren!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Jammer dat dit een hoax is: lijkt me GEWELDIG als MS zichzelf zo van de markt zou drukken! In 1 klap marktaandeel van 90 naar 30 % !
dat zijn hele oude updates... ik ben net wezen kijken, Nul updates voor mij, zowel kritiek als optioneel.....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:57 schreef TeleluvR het volgende:
De betreffende update staat er niet bij!
Linkje naar plaatje
Hoax?
Ok... ik haal het ook maar van een ander forum af...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:11 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
dat zijn hele oude updates... ik ben net wezen kijken, Nul updates voor mij, zowel kritiek als optioneel.....
Hmm het zou toch een critical update zijn?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef SolidasRock het volgende:
Fuck, ik kreeg zojuist dit te zien:
http://img236.imageshack.us/img236/5514/naamloos1ti.jpg
Ik moet ff rebooten, kom zo terug en dan post ik verder, zo niet, dan weten jullie wat er gebeurd is...
Illegale key? Het is in ieder geval het goede nummer van de update...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef SolidasRock het volgende:
Ik moet ff rebooten, kom zo terug en dan post ik verder, zo niet, dan weten jullie wat er gebeurd is...
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:35 schreef SolidasRock het volgende:
Sorrie jongens, het was knip en plak werk van TeleluvR plaatje, ik kon het niet laten...![]()
![]()
Een euro voor jullie gezicht toen jullie mijn pic zagen....![]()
![]()
Haha, ik dacht al zoiets!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:35 schreef SolidasRock het volgende:
Sorrie jongens, het was knip en plak werk van TeleluvR plaatje, ik kon het niet laten...![]()
![]()
Een euro voor jullie gezicht toen jullie mijn pic zagen....![]()
![]()
imageshackquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef SolidasRock het volgende:
je neemt mijn url over, en dan plak je het in je browser op adresbalk terwijl je weg ben van FoK. dan werkt het wel, het gaat erom dat imageshack kan "zien" vanaf waar je die plaatje bekijkt. Dus vanaf FoK naar imageshack kan nie... Snappie?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
imageshack
kikker
Waarom zie ik die plaatjes nooit?
Als ik Fok in FF open heb staan, en ik open een nieuw IE scherm, dan die URL erin plak krijg ik nog steeds hotlinking disabled for this domainquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:55 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
je neemt mijn url over, en dan plak je het in je browser op adresbalk terwijl je weg ben van FoK. dan werkt het wel, het gaat erom dat imageshack kan "zien" vanaf waar je die plaatje bekijkt. Dus vanaf FoK naar imageshack kan nie... Snappie?
ze kunnen IP zien, doe nou ff fok wegklikken, refresh de imagepagina nog eens en *POEF* daar issie!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:58 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Als ik Fok in FF open heb staan, en ik open een nieuw IE scherm, dan die URL erin plak krijg ik nog steeds hotlinking disabled for this domainKlote imageshack
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
imageshack
kikker
Waarom zie ik die plaatjes nooit?
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:58 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Als ik Fok in FF open heb staan, en ik open een nieuw IE scherm, dan die URL erin plak krijg ik nog steeds hotlinking disabled for this domainKlote imageshack
Alles van fok wegklikken is helemaal niet nodig. Gewoon de link in een nieuw venster plakken en (een paar keer) Ctrl+F5 is genoeg.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:00 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
ze kunnen IP zien, doe nou ff fok wegklikken, refresh de imagepagina nog eens en *POEF* daar issie!
oh ok, ik heb opera, voor mij dus niet zo moeilijk om gesloten paginas direkt weer terug te halen. Drm doe ik het dan ook zo.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:10 schreef Quincy5 het volgende:
[..]
Alles van fok wegklikken is helemaal niet nodig. Gewoon de link in een nieuw venster plakken en (een paar keer) Ctrl+F5 is genoeg.
update komt waarschijnlijk over een uur ofzo.quote:> -----Original Message-----
> From: **Helpdesk ICT
> Sent: Tuesday, January 10, 2006 10:31 AM
> Subject: Uitval van een aantal Windows XP computers
>
> Dames en heren,
>
> Vanochtend is gebleken dat een groot aantal computers met Windows XP niet
> meer wilde opstarten. Dit probleem is naar alle waarschijnlijkheid
> ontstaan na de uitvoering van een urgente beveiligings-update. Deze was
> nodig om de computers te beschermen tegen een recent ontdekt, gevaarlijk
> lek in de besturingssoftware.
>
> Op dit moment worden er akties ondernomen om de betreffende computers weer
> werkend te krijgen. We proberen uiteraard dit zo snel mogelijk te
> realiseren.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Helpdesk ICT.
>
> Wanneer u vragen heeft, kunt u contact opnemen met de helpdesk ICT,
> toestel 88888
> De Helpdesk ICT is op werkdagen geopend van 07:30 - 17:00 uur
>
> Hoe ondersteuning buiten kantooruren is geregeld kunt u lezen in dit
> document:
>
> <<<<<http://intra-server/homepages/facbedrijf/technologie/ict/Helpdesk/wer
> kzaamheden_detail.asp?ID=310>>>>>
>
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:42 schreef Caesu het volgende:
deze email werd vanochtend rondgestuurd in de instelling waar een familielid van me werkt:
vraag me wel af of het gerelateerd is... update was toen volgens mij nog niet uitgebracht.
[..]
update komt waarschijnlijk over een uur ofzo.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die hier intrappen.
Nou het niveau van de helpdesk is weer erg hoog.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:42 schreef Caesu het volgende:
deze email werd vanochtend rondgestuurd in de instelling waar een familielid van me werkt:
vraag me wel af of het gerelateerd is... update was toen volgens mij nog niet uitgebracht.
[..]
update komt waarschijnlijk over een uur ofzo.
Als ik M$ was zou ik eerste een paar dagen wachten met dat KB artikeltjequote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:50 schreef Slarioux het volgende:
En het KB artikel bestaat ook nog steeds niet.
M$.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:03 schreef DjDev het volgende:
[..]
Als ik M$ was zou ik eerste een paar dagen wachten met dat KB artikeltje
M$..MS...wat maakt het uitquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:15 schreef Slarioux het volgende:
[..]
M$.!
Mwoah, zou nogal kinderachtig zijn voor een concern als Microsoft.
True, true. Maar toch zou het me verbazen als dat hun aanpak is. Ze worden al jaren kinderachtig behandeld door een heleboel mensen, en daar kunnen ze ook nog tegenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:53 schreef DjDev het volgende:
[..]
M$..MS...wat maakt het uit
Anyway..als de mensen niet op de volwassen manier willen luisteren zou ik ook kinderachtig gaan doen
ten zij ze het later uitbrengenquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:50 schreef SolidasRock het volgende:
Ik had dezelfde updates als DOP hierboven, alleen de 1e 2 dan he.
Geen problemen vooralsnog.![]()
HOAX dus...
In het nieuwsbreicht op de 1e post staatquote:
Dit klopt al niet meer, dus ik kan er best van uitgaan dat het een hoax is. Of ze dit zoiets ook echt zal gebeuren? Zou kunnen....quote:This patch is slated to hit Windows Update on January 10, 2006 as a Critical Update.
KB912494
Inderdaad, lees het originele topic nog maar eens. En met name deze post:quote:
Update komt waarschijnlijk wel, misschien volgende maand.quote:There is a difernce between your "product key"(the 25 digit alphanumeric that your enter when you install windows) and your "product id". The product id (PID) is generated using your product key and an algorithm.
Prior to windows product activation the only way to tell if a product key was valid was for the operating system installer to run this algorithm and check wether the product key entered resulted in a product id within a certain range (Determined at product launch). If not you would get a message saying you entered an invalid key. This was fine but there was no way to prevent the same product key being used on multiple systems.
With product activation (WPA) the same thing occurs however WPA also forces users to contact microsoft (manually or over the internet) to make sure that the specific product id their key has generated has never been activated before.
This patch does not affect product activation in any way. It simply changes how the operating system decides what ranges of product id are considered valid.[/i]
Windows XP SP1 allowed a large range of product id's to be considered valid. When service pack 2 was released microsoft reduced it to a much smaller range of product id's (The so called 640 set). This was done to prevent people who had used key generators from installing windows as the majority of those generated product keys resulted in pid's outwith that newly restricted range. This range reduction was hard coded into the service pack.
The only difference this update makes is is that windows now periodicly checks a "white list" of valid product key ranges that microsoft can update as and when they need to. Either to open up more valid ranges or to further restrict the current range.
You could only get the same pid as your school if you used their product key for installation. If you did this you would have to be using an volume license version of windows that bypasses windows product activation altogether or it wouldn't activate. In anycase i think microsofts licensing department would have a bone to pick with you if you did that. As far as we know any key that results in a 640 range pid will continue to be valid - however the patch give microsoft the ability to invalidate it whenever they like without needing users to install any further patches.
Ze hanteren niet overal op de ganse aarde de Nederlandse tijdquote:Op woensdag 11 januari 2006 01:16 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
In het nieuwsbreicht op de 1e post staat
[..]
Dit klopt al niet meer, dus ik kan er best van uitgaan dat het een hoax is.
Download je ook nooit liedjes of af en toe een filmpje?quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:42 schreef ElisaB het volgende:
Het zou mooi lullig wezen, maar persoonlijk heb ik er niet veel op tegen dat MS iets probeert te doen aan illegale kopieen.Het principe is eenvoudig: ze bieden iets te koop aan. Wil je het hebben, dan kun je het kopen. Vind je de prijs te hoog? Dan koop je het toch lekker niet; zoek je een goedkoper of gratis alternatief. Sim-pel
Ik heb 1 Legale en daar haal ik dan toch de updates mee.quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:42 schreef ElisaB het volgende:
Het zou mooi lullig wezen, maar persoonlijk heb ik er niet veel op tegen dat MS iets probeert te doen aan illegale kopieen.Het principe is eenvoudig: ze bieden iets te koop aan. Wil je het hebben, dan kun je het kopen. Vind je de prijs te hoog? Dan koop je het toch lekker niet; zoek je een goedkoper of gratis alternatief. Sim-pel
http://www.telegraaf.nl/i(...)_lek_in_Windows.htmlquote:Microsoft meldt nieuw gevaarlijk lek in Windows
SAN FRANCISCO - In besturingssysteem Windows zijn twee nieuwe gevaarlijke lekken ontdekt waardoor buitenstaanders de controle over een computer helemaal kunnen overnemen. Dit heeft softwareproducent Microsoft dinsdag laten weten.
Microsoft roept gebruikers dringend op om reparatiesoftware te downloaden van www.microsoft.com/security.
Vorige week nog had het bedrijf een 'patch' ter beschikking gesteld voor een ander ernstig lek in Windows.
Meer dan 90 procent van de pc's in de wereld werkt met Windows.
Komt die Baggerkrant nu iedere maand met dit zelfde berichtquote:Op woensdag 11 januari 2006 06:27 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/i(...)_lek_in_Windows.html
Goed nieuws, support blijft tot 2008. Staat op tweakers.netquote:Op woensdag 11 januari 2006 01:44 schreef schvvmert het volgende:
Ow en ik vergeet mijn legale Home versie nog.Maar daar stoppen ze ineens de support voor.
![]()
daar gaat het toch niet om?quote:Op woensdag 11 januari 2006 01:44 schreef Lkw het volgende:
[..]
Download je ook nooit liedjes of af en toe een filmpje?
Nee, die werkt met een "gevonden" key en is dus niet legaal.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:30 schreef Zwaffel het volgende:
Die lite versie van windows.... is die wel volkomen legaal? Omdat je daar geen key en actievatie voor nodig bent.
En heeft iemand een link ervan?
149 voor windows neer te tellenquote:MICROSOFT WINDOWS XP PROF NL SOFT MS WINX ¤ 149,95
Ik heb nog een cd'tje voor je liggen ( Windows XP Prof. NL + SP1 )quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:42 schreef Zwaffel het volgende:
Hmm balen. Ik heb op mn notebook wel legaal xp staan. Maar op deze niet. Om nou
[..]
149 voor windows neer te tellendan neem ik wel linux
leer ik daar wel mee werken.
Illegaal zekerquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:44 schreef RicoRabbit het volgende:
[..]
Ik heb nog een cd'tje voor je liggen ( Windows XP Prof. NL + SP1 )
¤5.00![]()
is dat niet de oplossing dan duurd het geen dag of er is wel een hack.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef Zwaffel het volgende:
Maar stel,in de loop van de toekomst gebeurt dit idd,is het dan niet een kwestie van alles formatten,de patch's van sasser downloaden,en de rest gewoon niet updaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |