Mooie OP Jos!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:45 schreef JosvG het volgende:
Sorry, ik was even niet online, anders had ik deel 4 wel gemaakt
Dankje, ik zal in de komende dagen nog even wat aandacht er aan besteden als ik de tijd heb... Dan kan ik hem even updaten ofzoquote:
Lomp dingquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef area51 het volgende:
1984
Jan de Rooy/Joop Roggeband/Yvo Geussens startnr.521 uitgevallen in de Teneré na een gebroken vooras, en vervolgens bij tijdcontroles te laat binnen.
[afbeelding]
Inschrijfgeld auto ¤ 4100quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:05 schreef Hepheastus het volgende:
ik weet niet of dit de geschikte plek is om het te vragen maar hier komtie:
Hoeveel zou het kosten om met een auto deel te nemen aan de dakarrally? (denk aan desertwarrior of bowler)
dus kosten auto + ombouwen + inschrijfgeld + onderhoud onderweg + assistentie (en misschien vergeet ik nog wat)
Toen waren de regels veel minder strikt, met een vrachtwagen kon je meedoen, als het maar een beetje binnen de perken bleef. Dat was zo'n beetje het uitgangspunt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is nou het nut van 2 cabines? Of is het zo van, als de er aan de ene kant wat kapot is gaan we gewoon in die andere cabine zitten en rijden we verder?
En had je toen der tijd ook last van homologatie? Want ik kan me niet voorstellen dat er 15 van dat soort trucks zijn gebouwd.
Wat mij betreft worden er volgend jaar 15 TurboTwins gebouwd. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig snelheids-, of vermogensbegrenzingen, als ik mij niet vergis?!quote:Jan de Rooy is eigenaar van het transportbedrijf De Rooy, maar geniet vooral bekendheid door zijn deelname aan de Parijs-Dakar-rally en in mindere mate rallycross.
De Rooy wordt in de jaren 1970 bekend door zijn deelname aan de rallycross. Hij doet dit met DAF. De DAF heeft een groot voordeel: de Variomatic. In de rallycross zijn de DAFs schier onverslaanbaar.
Vanaf 1982 doet De Rooy mee aan de rally Parijs-Dakar. Zijn eerste deelname met DAF wordt gelijk beloond met een overwinning in zijn klasse. DAF zet steeds sterkere trucks in en wordt steeds sneller.
In 1984 wordt de, bij kenners, beroemde truck met de dubbele cabine ingezet. De truck was niet uitgerust met twee cabines om achteruit mee te kunnen rijden, maar om elke as aan te drijven door zijn eigen motor. Deze truck viel uit, maar liet wel de weg zien waar DAF heen ging.
In 1986 komt de eerste van een serie 'TurboTwins' uit. Niet alleen zijn de trucks uitgerust met twee motoren, maar men heeft op beide ook een turbo gezet. Resultaat is dat Jan de rally zou winnen, maar gediskwalificeerd werd op een kleinigheidje. Het jaar erop zou hij wel winnen.
Toen in 1988 een volledig nieuwe TurboTwin uitkwam wilde DAF meer dan alleen maar winnen, en zette twee trucks in, de X1 en X2. Deze trucks waren elk goed voor meer dan 1000 pk en een topsnelheid van ver boven de 200 km/h. De Rooy reed dat jaar af en toe sneller dan de auto's en staat zelfs op een gegeven moment derde in het totaalklassement. Helaas slaat het noodlot toe: de tweede truck slaat over de kop en de rijder komt bij de crash om het leven. DAF trekt zich terug uit de rallysport.
Een turbotwin zal nu nooit meer gehomologeerd kunnen worden, 2 motoren en dubbele turbo krijgen ze er echt niet meer doorheen, ook heb je er weinig aan om 200+ kmpu te rijden als er een snelheidslimiet is van 150quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:49 schreef Taxi het volgende:
Deze vormgeving (de twee cabines) trekt natuurlijk wel lekker de aandacht! Dat vinden sponsors weer interessant. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een zinvolle manier van rallytrucks bouwen is.
* checkt Wikipedia... De dubbele cabine heeft weldegelijk een functie!![]()
[..]
Wat mij betreft worden er volgend jaar 15 TurboTwins gebouwd. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig snelheids-, of vermogensbegrenzingen, als ik mij niet vergis?!
Vorig jaar hadden we ongeveer 1000 posts, nu al 2100+ na 6 daagjes dakar, gaat wel degelijk veel harder dus!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:43 schreef Impry het volgende:
Zo, weer een nieuw topicGaat harder als andere jaren...
Waar zie je dat? Iritrack (of zoiets) geeft nog geen sjoeg...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:18 schreef jozef444 het volgende:
Frans Verhoeven en Marc Coma rijden samen voorop![]()
En volgens mij is Despres gestopt bij km. 80
Veel autorijders gaan dus foutquote:11:24:41 ► Navigational problems
At km 100 of the car special, some of the favourites are struggling with navigation. It appears that Jean-Louis Schlesser, Giniel de Villiers and several other drivers have chosen the wrong way. Only two cars so far are in the correct direction: Stephane Peterhansel and Thierry Magnaldi.
Kunnen we hieruit concluderen dat het voorbij is voor Stijkel?quote:10:55:36 ► Night Watch
Latecomers, mechanical repairs, funny stories and nightmares… Life goes on after night fall in the Dakar bivouac. Every morning, don’t miss out on what happened!
2h45 – Withdrawals
Five bikers are in the broom-wagon truck: Luis Guillen Gonzalez, Manuel Barnes Perez, Peter Stijkel, Leonardo Savini and quad rider Robert Greff. Spanish crew Alejandro Roque – Octavio Quesada are also in the truck.
Kun je zelf toch ook bekijken?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Meld iemand ff de tussenstanden als ze bij CP1zijn?
Heb je niet per ongeluk de afstand gepakt die ze nog moeten?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:59 schreef Taxi het volgende:
Volgens mij zit er weer schot in:
Stacey 392
Henk 392
Kappie 410
Echter 414
Spannend!![]()
Dat deed ik expres, maakt dat wat uit dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:09 schreef Impry het volgende:
[..]
Heb je niet per ongeluk de afstand gepakt die ze nog moeten?
allemaal aan het tanken bij de BP voor de zegeltjesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:37 schreef area51 het volgende:
Volgens Iritrack is er een verkeerstopstopping bij KM 163 met
van Deijne, Leyds, Harkel, Metge, Loomans, Aarts, Hutten, Voerman
mijn vinding word nog steeds gebruiktquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:23 schreef jozef444 het volgende:
Gewoon t eerste stuk ff achter Henk hangen en dan op een vooraf uitgekozen punt de aanval inzetten. Of wachten op die turbo die kapotgaat bji Henkie
Gelukkig moet Henk dan nog eerst een 1/2 uur wachten voor dat Kabierhof er is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:43 schreef Impry het volgende:
En Kabirov wordt helemaal zoek gereden:
1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34
Dus als Henk problemen krijgt moet Kabirov gewoon stoppen en onderdelen afstaan.
Bij mij ook tweede;quote:
Inderdaad... hopen dat het klopt!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Volgens de tracking Stacey nu 8 km voor op Henk
Je weet het maar nooit met die Trackingquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:57 schreef Impry het volgende:
Het ziet er naar uit dat Henk problemen heeftstaat al best lang stil op 303 en Bierhof is er voorbij gereden.
quote:16:02:23 ► Chagin in trouble
At km 290 of the day's stage, overall truck leader Vladimir Chagin was seen stuck in the sand. His big Kamaz truck has been stopped for the last hour.
misschien toch die mijn?quote:
De kosten van het meedoen met de motor liggen om en nabij de 70.000 euro. Dit is exclusief machine, maar inclusief 7000(!!) euro om uberhaupt op RTL7 te kunnen komen in de uitzendingen. Mirjam Pol (enige Nederlandse vrouw) had het daar tenminste over. Ze rijdt op de motor van Arjan Brouwer en heeft zodoende wat kosten kunnen uitsparen..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:25 schreef stinkie het volgende:
Zag net die post over kosten van meedoen met auto...iemand een idee van de kosten met motor
Machine zal om en nabij de 20K kosten, maar verder?
63000 dusquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:44 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
De kosten van het meedoen met de motor liggen om en nabij de 70.000 euro. Dit is exclusief machine, maar inclusief 7000(!!) euro om uberhaupt op RTL7 te kunnen komen in de uitzendingen. Mirjam Pol (enige Nederlandse vrouw) had het daar tenminste over. Ze rijdt op de motor van Arjan Brouwer en heeft zodoende wat kosten kunnen uitsparen..
Mirjam rijdt gesponsord dus voor haar zijn de kosten 70k, die zullen vast betaald worden door de sponsoren, maargoedquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
63000 dus
RTL is alleen interesant als je gesponserd rijd, en op moment dat je dat doet, zijn die kosten ook wel te regelen
Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verderquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:46 schreef At_Fundum het volgende:
Loprais heeft volgens mij geen zendertje van iriTrack in z'n auto, want die heeft het tot nu toe nog nooit bij mij gedaan in het systeem. Kan me van vorig jaar ook nog wel enkele equipes herinneren die niet zichtbaar waren.
Bij mij tot nu toe nog niet, maar zoveel heb ik het ook niet bekeken. Ik geloof het systeem sowieso altijd maar half en kijk liever naar de doorkomsttijden, die wel het echte verschil aangeven.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:48 schreef JosvG het volgende:
[..]
Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
Iedereen rijdt gesponsord, het is gewoon dom om het niet te doen omdat het handen vol geld kost. Meedoen is sowieso dom als je een normale persoon bent met een normaal loon omdat het gewoon enorm duur is. Je moet niet alleen denken aan de kosten om het voertuig op te bouwen en de inschrijving, maar je moet ook benzine/diesel meerekenen, transportkosten van de voertuigen van Nederland naar de start en van Dakar naar huis, alle reserveonderdelen, eventuele servicevoertuigen, hotelkosten bij de start en in Dakar, ook eten etc bij de start en in Dakar, alles bij elkaar kost het handenvol geld en is het alleen aantrekkelijk voor fabrieksteams of mensen die toch geld genoeg voor handen hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:47 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mirjam rijdt gesponsord dus voor haar zijn de kosten 70k, die zullen vast betaald worden door de sponsoren, maargoed
Wat denk je dat het voor de organisatie kost om een dergelijk evenement uit te zetten?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:57 schreef Damzkieee het volgende:
7.000 om uberhaupt in de uitzending te KUNNEN komen is al vrij prijzig, of niet?
Kun je aanpassen door eerst te klikken op de volgende manier:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:56 schreef At_Fundum het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook dat als je in iritrack kijkt je het autootje van Chagin in het blauw wil hebben en dat van Stacey in het oranje/rood![]()
Wat zal Koen Wauters dan wel niet betalen, die zit er elke dag in!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:57 schreef Damzkieee het volgende:
7.000 om uberhaupt in de uitzending te KUNNEN komen is al vrij prijzig, of niet?
Dat wist ik al wel, vroeg me alleen af of ik de enige was met die afwijkingquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:03 schreef Impry het volgende:
[..]
Kun je aanpassen door eerst te klikken op de volgende manier:
- Stacey
- Kabirov
- Henk (de belangrijkste 'blauwe')
Henk is trouwens nu pas weer op wegMaar Stacey heeft nu 10 km achterstand op Bierhof.
Nee dusquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Dat wist ik al wel, vroeg me alleen af of ik de enige was met die afwijking![]()
Nee, dat ben je niet. Ik wil Stacey ook altijd in het rood, de rest boeit me niks, als Stacey maar rood isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Dat wist ik al wel, vroeg me alleen af of ik de enige was met die afwijking![]()
Dit moet overigens allemaal aan fam. De Rooy betaald worden, zij hebben namelijk alle uitzendrechten opgekocht en daar kun je dan zelf weer de rechten kopen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef JosvG het volgende:
Je moet bij RTL7 gewoon zendtijd kopen per seconde om uitgezonden te worden, de prijs per seconde weet ik niet, maar het is iig wel duur. Koop je geen tijd, dan kom je ook niet in de uitzending
Hoe zit dat met andere zenders/media? Ik kijk RTL omdat ik geen Eurosport kan ontvangen, maar andersquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef JosvG het volgende:
Je moet bij RTL7 gewoon zendtijd kopen per seconde om uitgezonden te worden, de prijs per seconde weet ik niet, maar het is iig wel duur. Koop je geen tijd, dan kom je ook niet in de uitzending
Dat verhaal had ik bij de pre-proloog gehoord van een redelijk betrouwbare pers-persoonquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:13 schreef JosvG het volgende:
Eurosport zend gewoon uit wat ze willen, daar kun je niks kopen.
@Impry
Dat is niet waar, ik weet toevallig dat Exact-MAN gewoon aan RTL7 heeft betaald, en niks aan de Rooy.
Nee niet echt, Iritrack is vandaag zeer langzaam, Kabirov is al door CP2, en Echter en Hans rijden gewoon doorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:16 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat verhaal had ik bij de pre-proloog gehoord van een redelijk betrouwbare pers-persoonMaar die kan het dus ook fout hebben
Het ziet er overigens naar uit dat Echter gestopt is bij Stacey. Henk rijdt ondertussen alweer goed door.
Jij kan de gedachte lezen van iedereen op dit forumquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:28 schreef Mikkie het volgende:
Zou wel zonde zijn als Henkie dan vandaag tijd verliest, en Stacey nog geen etappe kan pakken doordat Kabirov ineens zo hard gaat rijden.
Vorig jaar had volgens mij maar een man of 20 Iritrack, en de helft van de tijd werkte het niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:48 schreef JosvG het volgende:
[..]
Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
Wat verschrikkelijk asociaal dat Kabirov niet gestopt is om Henk te helpen toen ie vast zatquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:35 schreef Taxi het volgende:
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
Waar is de brand?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
KUT
Loprais zit er niet ver achter...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:41 schreef Taxi het volgende:
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
3 509 LOPRAIS (CZE) 16:36:51 06:36:21
De iritrack versprong net en laat zien dat Stacey 3 km voor ligt. Dus misschien komt het bovengenoemde uitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:53 schreef JosvG het volgende:
Gelukkig is Hans goed in het gebied dat nu komt (stenen, gravel) en is Kabirov daar niet zo goed in, dus Hans heeft nog genoeg kans om vandaag de dagzege te pakken!
zou RTL ook eens moeten doen ipv dure reclame blokken verkopen. Begrijpelijk vanuit commercieel oogpunt, meer de verslaglegging lijdt er zeker onder. Net ff de herhaling gekeken van gister om te zien of ik het gister goed zag, maar degene die dus blijkbaar niet meebetalen worden ook niet genoemd in het klassement.....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:13 schreef JosvG het volgende:
Eurosport zend gewoon uit wat ze willen, daar kun je niks kopen.
@Impry
Dat is niet waar, ik weet toevallig dat Exact-MAN gewoon aan RTL7 heeft betaald, en niks aan de Rooy.
Jawel hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
zou RTL ook eens moeten doen ipv dure reclame blokken verkopen. Begrijpelijk vanuit commercieel oogpunt, meer de verslaglegging lijdt er zeker onder. Net ff de herhaling gekeken van gister om te zien of ik het gister goed zag, maar degene die dus blijkbaar niet meebetalen worden ook niet genoemd in het klassement.....
Zat de motoren te kijken, de eerste Nederlander werd genoemn, gevolgd door, maar daar tussen zat iig Van Pelt nog (Honda).quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Jawel hoorWie is er dan volgens jou niet genoemd omdat hij/zij niet betaald?
dat ja. Of ik moet echt een paar keer niet opgelet hebben ....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:04 schreef Impry het volgende:
Of bedoel je dat de naam niet voorgelezen wordt? Maar hij wel in het rijtje staat?
De 100+ niet nomen is 1 ding, zeggen dat de beste Nederlander gevolgd word door die-of-die terwijl er nog een voor staat is wat anders. Hou het dat correct en ze de besteN ederlander word gevolgd door de best betalende Nederlanderquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:12 schreef Damzkieee het volgende:
Nou Mirjam Pol heeft ook betaald, maar wordt niet genoemd (omdat ze niet in de top100 staat), maar er worden wel items gemaakt met haar erin (woensdag nog). Dus het heeft denk ik niet alleen met het noemen in de uitslagen te maken,..
Heel veghel lag eraf blijkbaarquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:25 schreef jozef444 het volgende:
jaja weer terug nadat @home me vanmiddag afkapteheb de hele tijd zitten denken hoe t in dakar zou gaan
Dat ritueel geschied volgens mij alleen op de laatste dag.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:26 schreef psychosucker het volgende:
Volgens goed gebruik moet ie zeer binnenkort gediskwalificeerd worden ?
ze kotsen op Nederlanders.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:16 schreef DIJK het volgende:
Beetje pover van de dakar site dat ze het alleen maar over vladimir en firdaus hebben. Ze hadden Hans toch op z'n minst kunnen noemen.
Je bedoelt 'Engels' neem ik aan. Of elke willekeurige andere taal..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ze kotsen op Nederlanders.
Arrogant volk wat het vertikt Frans te spreken.
nee,ik keek naar nederlanders vanuit een Frans perspectiefquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:06 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je bedoelt 'Engels' neem ik aan. Of elke willekeurige andere taal..
Erg jammer dat deze rally-der-rallys zo doorspekt is van de Franse kut mentaliteit en vriendjespolitiek.
toch minimaal een tijdstraf vandaag ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:40 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat ritueel geschied volgens mij alleen op de laatste dag.
Ken je Henk niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:46 schreef TommyGun het volgende:
Hanssssssssssssssss
En wie de fuck is Henk wat ik hier steeds hoor?![]()
Ken ze alleen van achternaamquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ken je Henk niet?Tot vandaag alle truck etappes gewonnen, en je hebt nog nooit van Henk gehoord? tssssk....
[afbeelding]
Dit is Arie btw
Henk IS zn achternaamquote:
Dat is Hoink Hoink, maar zijn ouders hadden teveel goedkope stookwhiskey op en dus is het Henk Henk gewordenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Henk IS zn achternaam
Henk HenkZn ouders hebben hem genoemd naar het geluid van de toeter van hun Kamaz
Vieze rijke kakkertquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:15 schreef skiczukie het volgende:
Prachtig hoe die Nederlander door zijn bij-rijder werd uitgekaffert. Met dat links en rechts verhaal.
'I can make it!'quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vieze rijke kakkertHuur je voor veel geld een topnavigator in, luister je er neit naar
Logisch dat ie dan zn bek houdt
Hessing een dikke rooie harses van 'hoe red ik me hier nu weer uit'
wat een sukkel ja...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vieze rijke kakkertHuur je voor veel geld een topnavigator in, luister je er neit naar
Logisch dat ie dan zn bek houdt
Hessing een dikke rooie harses van 'hoe red ik me hier nu weer uit'
Ik zit net de video terug te kijken. Geweldig stukquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:15 schreef skiczukie het volgende:
Prachtig hoe die Nederlander door zijn bij-rijder werd uitgekaffert. Met dat links en rechts verhaal.
Slow down slow downquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zit net de video terug te kijken. Geweldig stuk.
Het meest erge is: dat ze nog willen winnen ookquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ze kotsen op Nederlanders.
Arrogant volk wat het vertikt Frans te spreken.
Mwah die navigator was ook wel verrekes irritant. Volgens mij ging die hem nog vertellen of hij zijn drol het beste links of rechts-om kan draaien.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 08:58 schreef Impry het volgende:
Die Hessing is inderdaad echt een prutser! Je luistert ten alle tijden naar je navigator, is gewoon regel één in zo'n auto. Anders kan hij (zoals hij al zei) beter niks meer zeggen en alleen meehelpen met uitgraven
Ik vond dat meevallen. Hij zei nog "we hadden afgesproken dat". En hij bleef vriendelijk enzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
Ik vond vooral de arrogantie die gast ten toon spreidde te erg voor woorden"als ik links wil ga ik links"
Dat is ook wel weer zo. Maar dit was gewoon té. Het was net een rijles. Maar dat komt gewoon omdat die navigator Hessing maar een flutchauffeur vindt denk ik. Daarom kun je beter iemand van je eigen niveau zoeken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:40 schreef Impry het volgende:
Als je het op die manier stelt heb je ook weer een punt
Toch blijf ik erbij dat je soms (zeker met zo'n moeilijke etappe) echt naar de navi moet luisteren. Zeker als je zo weinig ervaring hebt.
Stacey luisterde bij dat (lange) stuk onboard ook precies naar de navigator en gaat dan ook niet zomaar rechtsom rijden.
De iritrack staat hier ook weer aan!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De vrachtwagens zijn weer vertrokken![]()
Oké dankjewel!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:23 schreef Impry het volgende:
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/800/index.html
Daar is alles te vinden wat betreft de Etappe van vandaag.
quote:
quote:12:12 - car
Puncture for Sainz
At km 26 of the special, Carlos Sainz (Volkswagen) suffered a puncture. He was then stuck in the sand and asked tourists to help him push the Race Touareg.
quote:12:43 - car
Sainz still stopped
Spaniard Carlos Sainz is still stopped at km 26, apparently suffering mechanical problems. The winner of three specials on this Dakar has been stopped for the last 30’.
Sainz zit dus al een tijdje flink in de problemen.quote:13:08 - car
Rear wheel problems for Sainz
Carlos Sainz stopped at km 26 appears to have seriously damaged his rear wheel after backing up and hitting a big rock. The Spaniard is currently being helped out by his assistance vehicle. Meanwhile, Bruno Saby who suffered serious mechanical problems yesterday, started the day’s special.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Impry het volgende:
[..]
[..]
[..]
Sainz zit dus al een tijdje flink in de problemen.
Bij de Trucks gaat het tot dusver redelijk gelijk op. Ben benieuwd hoeveel Henk sneller langzamer is bij CP1.
Het is jammer maar waar, hij rijdt nu nog altijd 1ste op tijdquote:
huh? Staat Henk nu stilquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:27 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het is jammer maar waar, hij rijdt nu nog altijd 1ste op tijd![]()
Bron: http://www.trucksfromholland.nlquote:Geplaatst: 07-01-2006 (00:08)
Einde Dakar voor Anne Kies
Foto: Ginaf Rally Power
In de 7e etappe is het doek gevallen voor Anne, Willem en Gerard. Vanmorgen startte de CAT-Ginaf en zijn bemanning vol goede moet aan de 7e etappe. Door het uitstekende resultaat van gisteren startte de Ginaf als 10e truck voor de 2 Kia's van het Hutten Rally Team.
In het begin van de etappe werd er gewacht tot de Kia's voorbij waren omdat daarvoor assistentie werd verleend. Niet veel later bleek er een probleem bij de Kia van Dollevoet en Post. Na reparatie van de Kia hervatte de teamgenoten een uur later gezamenlijk de etappe.
Weer een uur later stopte Kies voor een Duitse buggy die naast het parcours stil stond (wie weten we helaas niet). Met dat team was een overeenkomst dat zij bij eventuele pech door de Ginaf zou worden gesleept naar het volgende bivak. De buggy werd aan de sleepogen van de Ginaf geknoopt en volgde braaf het spoor van de vrachtwagenbanden.
Enkele kleine zandduinen werden probleemloos genomen maar bij een wat grotere hoop zand stopte Kies toch maar even om te kijken hoe het er aan de andere kant van de duintop uit zag. Na deze verkenningstocht werd besloten dat het moest gaan lukken. Met de buggy nog aan de haak werd een flinke aanloop genomen.
Halverwege de duin sloeg het noodlot toe. Na een flinke klap, die van onder de truck kwam, stopte de Caterpillar met het aandrijven van de wielen. De truck viel stil en zakte tot aan zijn assen in het mulle woestijnzand. Na onderzoek bleek dat er in de versnellingsbak waarschijnlijk iets is afgebroken. Helaas is hiermee niet verder te rijden. Reparatie is dus noodzakelijk. De onderdelen die hiervoor nodig zijn zitten in de 6x6 assistentietruck die onderweg is naar het volgende bivak. Het zal niet lukken om de versnellingsbak op tijd gerepareerd te krijgen en morgen weer te starten. Helaas pindakaas.
Dakar 2006 is gestreden. Hoe het nu verder zal gaan is nog even afwachten. Als hierover meer bekend is publiceren we dat uiteraard en kunt u dat hier lezen. Op de tracking-site van dakar.com is te zien dat de mannen in goed gezelschap zijn. Zo te zien staat de equipe 461, Hessing en Stevenson, onderaan de zelfde duin.
Een heel klein pleistertje op de wonden is de etappeoverwinning van Hans Stacy. Eindelijk voor de eerste keer geen Rus aan kop vandaag. Hans, Van harte gefeliciteerd! Het is je meer dan gegund!
Ja het is vooral lastig dat hij niet alle rijders tegelijk ververst. Dat vertekent nogal. Nu staat stacey al op 162 trouwensquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:59 schreef Impry het volgende:
Iritrack versprint maar om de zoveel minuten en dan niet bij alle rijders tegelijk. Bij mij staan Stacey en Bierhof op 152, De Azevedo op 148km en Henk op 142.
1 524 STACEY (HOL) 13:26:52 02:26:52quote:14:38 - car
The Mitsus stuck in the sand
At the very tricky dune portion of km 240, both leading Mitsubishi’s of Luc Alphand and Stephane Peterhansel were struggling in the sand.
Ik waardeerhet medelijdenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:36 schreef JosvG het volgende:
[..]
Bron: http://www.trucksfromholland.nl
Ik weet niet of het al gepost was, maar ik heb nu medelijden met Alexxxx
Misschien staat er wel iemand met een ijscokar daarquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:17 schreef DIJK het volgende:
Volgens mij is het een heel slagveld op 274 km, want naast Chagin staan bijvoorbeeld Azevedo en vader en zoon Sugawara ook op 274. Kopje Thee jongens...
bij mij beide op 338 hoor ?!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:16 schreef jozef444 het volgende:
Stacey staat ook stil, iig is kabirov m dik voorbij
Dat wel, maar chagin staat nou zeker al 3 kwartier op 274quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:24 schreef Damzkieee het volgende:
Soms worden rijders pas na een tijdje weer getracked, dus het is wel verneukeratief, die tracking... De posis is betrouwbaarder...
Inderdaad... en de rest gaat met sprongetjes vooruit. Stacey en Bierhof rijden dan volgens mij oo samen op.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:25 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat wel, maar chagin staat nou zeker al 3 kwartier op 274![]()
LAten we hopen dat ie vast zit met zn russische rommelquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:25 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat wel, maar chagin staat nou zeker al 3 kwartier op 274![]()
369 staat Stacey bij mijquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:29 schreef Impry het volgende:
Bierhof z'n Iri is overgesprongen naar 369 en Stacey staat nog steeds op 338, hopen dat die dalijk ook overspringt
Jawel hoor, Geert verhoeven is 10 min geleden langsgekomen in 03:32:45. Een uurtje langzamer dan Stacey dus.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:38 schreef existenz het volgende:
Alle andere Nederlandse trucks zijn nog niet eens bij cp1![]()
Stacey op 8km van Kapi dus die zal zo wel door komenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:42 schreef JosvG het volgende:
Kabirov is al door CP2, de rest nog nietGelukkig komt er nog een stuk aan dat snel is voor Stacey en niet voor Kabirov, namelijk mixed-terrain
Die loopt 100 km achter op Staceyquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:46 schreef Damzkieee het volgende:
Ah 6 minuten maar, nu wachten tot henk eraan komt
Duurt nog wel even hoorquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:46 schreef Damzkieee het volgende:
Ah 6 minuten maar, nu wachten tot henk eraan komt
Mooi laat hem rustig aan doenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:48 schreef Impry het volgende:
[..]
Duurt nog wel even hoorKilometer of 100 door flinke duinen
![]()
Maar dat wens ik ze toequote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, ik ken de kamaz site ook, en weet dus dat dit een foto uit 2004 is
Ja, hij zit bij mij op 479. Henk daarintegen lijkt wel vast te zitten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:14 schreef jozef444 het volgende:
en vergis ik me of blijft kabirov op 462 staan
Je vergist je, iritrack is gewoon langzaamquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:14 schreef jozef444 het volgende:
en vergis ik me of blijft kabirov op 462 staan
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:43 schreef jozef444 het volgende:
Stacey nu gelijk met Kabirov, volgens iritrack iig
Ik denk hoogstens 3 kwartier. Die Chagin zet er meestal aardig de sokken in als hij achter ligt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:44 schreef jozef444 het volgende:
Oef das met eenbeetje mazzel zowat een uur deraf
Dat wel maar ik weet niet hoelaat daar zonsondergang is, stel dat Henk nog op de piste is als het donker gaat worden dan kan ie lang niet zo hard doortrekkenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:45 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik denk hoogstens 3 kwartier. Die Chagin zet er meestal aardig de sokken in als hij achter ligt.
daar heb je een puntquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:47 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Dat wel maar ik weet niet hoelaat daar zonsondergang is, stel dat Henk nog op de piste is als het donker gaat worden dan kan ie lang niet zo hard doortrekken.
als ie dat morgen weer doet, staat ie 1quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:57 schreef Damzkieee het volgende:
Hans dus weer 46 minuten ingelopen op Henkie
Nieuwe stand (voorlopig)
1 508 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 35:47:23 00:00:00
2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 36:17:55 00:30:32
3 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 36:32:17 00:44:54
Kan hij waarschijnlijk in 1 keer door morgenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:01 schreef Damzkieee het volgende:
Carlos Sainz is een kwartier geleden alsnog gestart met de etappe en probeert op tijd binnen te komen in Nouakchott... wat een gedrevenheid! Hij moet nu nog 499km !
Zou hij dat nog redden binnen de tijd?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kan hij waarschijnlijk in 1 keer door morgen![]()
morgen is rustdagquote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kan hij waarschijnlijk in 1 keer door morgen![]()
ja. dit keer nummer 1 en 2 van de NL-ers genoemd.. maar volgesn mij ishet zo dat ze de ebste nederlander noemen, en dan de nederlander die in het interviewtje er na komt, als bruggetje.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:20 schreef Damzkieee het volgende:
Balans om 22.18:
Auto's : 67/140 binnen
Motoren: 109/165 binnen
Trucks: 20/63 binnen
OT: Heeft iemand nog opgelet welke motorrijders genoemd werden ivm de betaling aan RTL7, waar we het gisteren over hadden?
zo eens kijken. Ben benieuwd....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja. dit keer nummer 1 en 2 van de NL-ers genoemd.. maar volgesn mij ishet zo dat ze de ebste nederlander noemen, en dan de nederlander die in het interviewtje er na komt, als bruggetje.
2 jaar geleden heb ik een poging gewaagd een Dakar topic te openen is sport, maar die is gesloten omdat er al een liep in PTAquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:39 schreef Damzkieee het volgende:
Effe offtopic: waarom staat dit topic niet bij SPORT?
Goed, dan hebben we het er niet meer overquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef JosvG het volgende:
[..]
2 jaar geleden heb ik een poging gewaagd een Dakar topic te openen is sport, maar die is gesloten omdat er al een liep in PTA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |