Slow down slow downquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zit net de video terug te kijken. Geweldig stuk.
Het meest erge is: dat ze nog willen winnen ookquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ze kotsen op Nederlanders.
Arrogant volk wat het vertikt Frans te spreken.
Mwah die navigator was ook wel verrekes irritant. Volgens mij ging die hem nog vertellen of hij zijn drol het beste links of rechts-om kan draaien.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 08:58 schreef Impry het volgende:
Die Hessing is inderdaad echt een prutser! Je luistert ten alle tijden naar je navigator, is gewoon regel één in zo'n auto. Anders kan hij (zoals hij al zei) beter niks meer zeggen en alleen meehelpen met uitgraven
Ik vond dat meevallen. Hij zei nog "we hadden afgesproken dat". En hij bleef vriendelijk enzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
Ik vond vooral de arrogantie die gast ten toon spreidde te erg voor woorden"als ik links wil ga ik links"
Dat is ook wel weer zo. Maar dit was gewoon té. Het was net een rijles. Maar dat komt gewoon omdat die navigator Hessing maar een flutchauffeur vindt denk ik. Daarom kun je beter iemand van je eigen niveau zoeken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:40 schreef Impry het volgende:
Als je het op die manier stelt heb je ook weer een punt
Toch blijf ik erbij dat je soms (zeker met zo'n moeilijke etappe) echt naar de navi moet luisteren. Zeker als je zo weinig ervaring hebt.
Stacey luisterde bij dat (lange) stuk onboard ook precies naar de navigator en gaat dan ook niet zomaar rechtsom rijden.
De iritrack staat hier ook weer aan!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De vrachtwagens zijn weer vertrokken![]()
Oké dankjewel!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:23 schreef Impry het volgende:
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/800/index.html
Daar is alles te vinden wat betreft de Etappe van vandaag.
quote:
quote:12:12 - car
Puncture for Sainz
At km 26 of the special, Carlos Sainz (Volkswagen) suffered a puncture. He was then stuck in the sand and asked tourists to help him push the Race Touareg.
quote:12:43 - car
Sainz still stopped
Spaniard Carlos Sainz is still stopped at km 26, apparently suffering mechanical problems. The winner of three specials on this Dakar has been stopped for the last 30’.
Sainz zit dus al een tijdje flink in de problemen.quote:13:08 - car
Rear wheel problems for Sainz
Carlos Sainz stopped at km 26 appears to have seriously damaged his rear wheel after backing up and hitting a big rock. The Spaniard is currently being helped out by his assistance vehicle. Meanwhile, Bruno Saby who suffered serious mechanical problems yesterday, started the day’s special.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Impry het volgende:
[..]
[..]
[..]
Sainz zit dus al een tijdje flink in de problemen.
Bij de Trucks gaat het tot dusver redelijk gelijk op. Ben benieuwd hoeveel Henk sneller langzamer is bij CP1.
Het is jammer maar waar, hij rijdt nu nog altijd 1ste op tijdquote:
huh? Staat Henk nu stilquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:27 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het is jammer maar waar, hij rijdt nu nog altijd 1ste op tijd![]()
Bron: http://www.trucksfromholland.nlquote:Geplaatst: 07-01-2006 (00:08)
Einde Dakar voor Anne Kies
Foto: Ginaf Rally Power
In de 7e etappe is het doek gevallen voor Anne, Willem en Gerard. Vanmorgen startte de CAT-Ginaf en zijn bemanning vol goede moet aan de 7e etappe. Door het uitstekende resultaat van gisteren startte de Ginaf als 10e truck voor de 2 Kia's van het Hutten Rally Team.
In het begin van de etappe werd er gewacht tot de Kia's voorbij waren omdat daarvoor assistentie werd verleend. Niet veel later bleek er een probleem bij de Kia van Dollevoet en Post. Na reparatie van de Kia hervatte de teamgenoten een uur later gezamenlijk de etappe.
Weer een uur later stopte Kies voor een Duitse buggy die naast het parcours stil stond (wie weten we helaas niet). Met dat team was een overeenkomst dat zij bij eventuele pech door de Ginaf zou worden gesleept naar het volgende bivak. De buggy werd aan de sleepogen van de Ginaf geknoopt en volgde braaf het spoor van de vrachtwagenbanden.
Enkele kleine zandduinen werden probleemloos genomen maar bij een wat grotere hoop zand stopte Kies toch maar even om te kijken hoe het er aan de andere kant van de duintop uit zag. Na deze verkenningstocht werd besloten dat het moest gaan lukken. Met de buggy nog aan de haak werd een flinke aanloop genomen.
Halverwege de duin sloeg het noodlot toe. Na een flinke klap, die van onder de truck kwam, stopte de Caterpillar met het aandrijven van de wielen. De truck viel stil en zakte tot aan zijn assen in het mulle woestijnzand. Na onderzoek bleek dat er in de versnellingsbak waarschijnlijk iets is afgebroken. Helaas is hiermee niet verder te rijden. Reparatie is dus noodzakelijk. De onderdelen die hiervoor nodig zijn zitten in de 6x6 assistentietruck die onderweg is naar het volgende bivak. Het zal niet lukken om de versnellingsbak op tijd gerepareerd te krijgen en morgen weer te starten. Helaas pindakaas.
Dakar 2006 is gestreden. Hoe het nu verder zal gaan is nog even afwachten. Als hierover meer bekend is publiceren we dat uiteraard en kunt u dat hier lezen. Op de tracking-site van dakar.com is te zien dat de mannen in goed gezelschap zijn. Zo te zien staat de equipe 461, Hessing en Stevenson, onderaan de zelfde duin.
Een heel klein pleistertje op de wonden is de etappeoverwinning van Hans Stacy. Eindelijk voor de eerste keer geen Rus aan kop vandaag. Hans, Van harte gefeliciteerd! Het is je meer dan gegund!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |