abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33737266



Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar.
De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' .
Bron:Wikipedia

Dakar in 2006:
In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit:




De Nederlandse teams:

Team de Rooy:

http://www.dakar-derooy.com/

Team Exact-MAN:

http://www.exact-man.com

Hans Bekx Teamsport:

http://www.hansbekxteamsport.nl/

Ginaf Rally Power:

http://www.ginafrallypower.nl/

Yamaha NL Dakar team:

http://www.team-dakar.com

Team Dakarsport:

http://www.teamdakarsport.com/

Team Dakar Rally:

http://www.dakar-rally.nl/

Hutten Rally Team:

http://www.huttenrallyteam.nl/

Team Henno-Kedo:

http://www.xtgoesdakar.nl/

Dutch Orange Team:

http://www.dutchorangeteam.nl

Off-Road Adventures Rally Team:

http://www.dakar2005.nl

Team Fast&Speed:

http://www.fastspeed.nl

Team van Deijne:

http://www.deijnedakar.nl

Dakar team Van Eikeren:

http://www.dakarteamvaneikeren.com

Dutch Team Dakar:

http://www.dutchteamdakar.nl

Desert Dakar Team:

http://www.desertdakarteam.nl

Wadden Rally Team:

www.vlieree.nl/web/dakar/

Team de Doelen:

http://www.teamdedoelen.nl

Team Vicking:
Geen foto gevonden…
http://www.vicking.nl

Maurice Selling:

http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl

Stef Wolters:

http://www.stefwolters.nl

Harry Oosting:

Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor!
http://www.harrydakar.com



De officiële Dakar site
Wikipedia
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van dit topic
deel 2 van dit topic
deel 3 van dit topic


SP gemaakt door JosvG, met dank aan Alexxxxx en Baan1980

Hij heet niet Tsjagwien, Chagin of iets wat daar op lijkt. Hij heet Henk
pi_33737335
Hier nog een nostalgische foto uit 1981, de eerste keer dat er een DAF aan de start stond. De Mighty Mac (genoemd naar het sponserede kledingmerk} met Toine van Vliet, Martin Ketelaars en Henk Thijssen. Uitgevallen nadat Henk Thijssen uit de auto gevallen was en een arm brak.



Martin Ketelaars is nadien nog eens meegeweest als service van H Bekx
pi_33737637
pi_33737855
1982
Jan de Rooy-Gerard Straetmans startnummer 381 klassement 61e



Henk Thijssen-Theo Duisters startnummer 382 uitgevallen



1983
Jan de Rooy-Joop Roggeband-Yvo Geussens startnummer 342 klassement 34e

  donderdag 5 januari 2006 @ 18:45:41 #5
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33737959
Sorry, ik was even niet online, anders had ik deel 4 wel gemaakt
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33738000
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:45 schreef JosvG het volgende:
Sorry, ik was even niet online, anders had ik deel 4 wel gemaakt
Mooie OP Jos!
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:52:45 #7
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33738194
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mooie OP Jos!
Dankje, ik zal in de komende dagen nog even wat aandacht er aan besteden als ik de tijd heb... Dan kan ik hem even updaten ofzo
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33738217
1984

Jan de Rooy/Joop Roggeband/Yvo Geussens startnr.521 uitgevallen in de Teneré na een gebroken vooras, en vervolgens bij tijdcontroles te laat binnen.

pi_33738459
Misschien niet onaardig om de huidige uitvallers uit het Nederlandse kamp te vermelden .
Had laatst in het Ehv topic nog een discussie met een DAF lover die niet geloofde dat DAF ooit een vrachtwagen met dubbele cabine heeft gemaakt .
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:00:30 #10
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_33738502
Dit is de site waar je het Telenet Koen Wauters Dakarteam (samen met Tom De Leeuw) kan volgen:
http://dakar.telenetblog.be/

Met wallpapers, dagboek enz.

Moest het iemand interesseren
Jusqu'ici tout va bien
pi_33738563
1985

Jan de Rooy-Thierry de Saulieu-Martien Ketelaars startnr 621 2e in het Truckklassement



Joop Roggeband-Yvo geussens-Theo van de Rijt startnr 622 uitgevallen

pi_33738865
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef area51 het volgende:
1984

Jan de Rooy/Joop Roggeband/Yvo Geussens startnr.521 uitgevallen in de Teneré na een gebroken vooras, en vervolgens bij tijdcontroles te laat binnen.

[afbeelding]
Lomp ding
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:21:02 #13
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33739303
Die dubbele cabines blijven toch en geinig gezicht.

* wacht op de Turbotwins....
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33740875
ik weet niet of dit de geschikte plek is om het te vragen maar hier komtie:

Hoeveel zou het kosten om met een auto deel te nemen aan de dakarrally? (denk aan desertwarrior of bowler)
dus kosten auto + ombouwen + inschrijfgeld + onderhoud onderweg + assistentie (en misschien vergeet ik nog wat)
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:13:23 #15
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33741129
volgens mij hebben de gebroeders jacobs dit jaar als budget id aangepakt , dus 2ehands bowler frame en daar helemaal zelf alles opgezet.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33741191
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:05 schreef Hepheastus het volgende:
ik weet niet of dit de geschikte plek is om het te vragen maar hier komtie:

Hoeveel zou het kosten om met een auto deel te nemen aan de dakarrally? (denk aan desertwarrior of bowler)
dus kosten auto + ombouwen + inschrijfgeld + onderhoud onderweg + assistentie (en misschien vergeet ik nog wat)
Inschrijfgeld auto ¤ 4100
2 personen ¤ 20000
aankoop auto ¤ 75000

Dan ben je al ¤ 100.000 kwijt en heb je nog geen meter gereden, voor dit geld wordt wel de auto vanaf Dakar naar Frankrijk getransporteerd, maar dan moet je eerst in Dakar aankomen.
Je zult dus voor assistentie moeten zorgen, zelf of inkopen bij een ander team.
pi_33744722
Deze truck heeft jaren bij de autotron gestaan; zal er morgen even heenfietsen of ie er nog staat...zo ja post ik hier even een foto

pi_33744905
Wat is nou het nut van 2 cabines? Of is het zo van, als de er aan de ene kant wat kapot is gaan we gewoon in die andere cabine zitten en rijden we verder?
En had je toen der tijd ook last van homologatie? Want ik kan me niet voorstellen dat er 15 van dat soort trucks zijn gebouwd.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:29:36 #19
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33749460
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is nou het nut van 2 cabines? Of is het zo van, als de er aan de ene kant wat kapot is gaan we gewoon in die andere cabine zitten en rijden we verder?
En had je toen der tijd ook last van homologatie? Want ik kan me niet voorstellen dat er 15 van dat soort trucks zijn gebouwd.
Toen waren de regels veel minder strikt, met een vrachtwagen kon je meedoen, als het maar een beetje binnen de perken bleef. Dat was zo'n beetje het uitgangspunt.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:49:38 #20
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33750195
Deze vormgeving (de twee cabines) trekt natuurlijk wel lekker de aandacht! Dat vinden sponsors weer interessant. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een zinvolle manier van rallytrucks bouwen is.

* checkt Wikipedia... De dubbele cabine heeft weldegelijk een functie!
quote:
Jan de Rooy is eigenaar van het transportbedrijf De Rooy, maar geniet vooral bekendheid door zijn deelname aan de Parijs-Dakar-rally en in mindere mate rallycross.

De Rooy wordt in de jaren 1970 bekend door zijn deelname aan de rallycross. Hij doet dit met DAF. De DAF heeft een groot voordeel: de Variomatic. In de rallycross zijn de DAFs schier onverslaanbaar.

Vanaf 1982 doet De Rooy mee aan de rally Parijs-Dakar. Zijn eerste deelname met DAF wordt gelijk beloond met een overwinning in zijn klasse. DAF zet steeds sterkere trucks in en wordt steeds sneller.

In 1984 wordt de, bij kenners, beroemde truck met de dubbele cabine ingezet. De truck was niet uitgerust met twee cabines om achteruit mee te kunnen rijden, maar om elke as aan te drijven door zijn eigen motor. Deze truck viel uit, maar liet wel de weg zien waar DAF heen ging.

In 1986 komt de eerste van een serie 'TurboTwins' uit. Niet alleen zijn de trucks uitgerust met twee motoren, maar men heeft op beide ook een turbo gezet. Resultaat is dat Jan de rally zou winnen, maar gediskwalificeerd werd op een kleinigheidje. Het jaar erop zou hij wel winnen.

Toen in 1988 een volledig nieuwe TurboTwin uitkwam wilde DAF meer dan alleen maar winnen, en zette twee trucks in, de X1 en X2. Deze trucks waren elk goed voor meer dan 1000 pk en een topsnelheid van ver boven de 200 km/h. De Rooy reed dat jaar af en toe sneller dan de auto's en staat zelfs op een gegeven moment derde in het totaalklassement. Helaas slaat het noodlot toe: de tweede truck slaat over de kop en de rijder komt bij de crash om het leven. DAF trekt zich terug uit de rallysport.
Wat mij betreft worden er volgend jaar 15 TurboTwins gebouwd. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig snelheids-, of vermogensbegrenzingen, als ik mij niet vergis?!

[ Bericht 83% gewijzigd door Taxi op 05-01-2006 23:56:55 ]
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:22:39 #21
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33751315
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:49 schreef Taxi het volgende:
Deze vormgeving (de twee cabines) trekt natuurlijk wel lekker de aandacht! Dat vinden sponsors weer interessant. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een zinvolle manier van rallytrucks bouwen is.

* checkt Wikipedia... De dubbele cabine heeft weldegelijk een functie!
[..]

Wat mij betreft worden er volgend jaar 15 TurboTwins gebouwd. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig snelheids-, of vermogensbegrenzingen, als ik mij niet vergis?!
Een turbotwin zal nu nooit meer gehomologeerd kunnen worden, 2 motoren en dubbele turbo krijgen ze er echt niet meer doorheen, ook heb je er weinig aan om 200+ kmpu te rijden als er een snelheidslimiet is van 150 Wat mij betreft bouwen ze trucks die stevig zijn, nauwelijks kapot kunnen en op elk punt goed zijn, dan is snelheid van ondergeschikt belang, omdat ze minimale kans op problemen krijgen.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33751920
Zo, weer een nieuw topic Gaat harder als andere jaren...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:55:14 #23
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33752252
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:43 schreef Impry het volgende:
Zo, weer een nieuw topic Gaat harder als andere jaren...
Vorig jaar hadden we ongeveer 1000 posts, nu al 2100+ na 6 daagjes dakar, gaat wel degelijk veel harder dus!
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:51:00 #24
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:58:18 #25
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33756843
Damn Despres rijdt gewoon vandaag weer, en in een groepje met ullevalseter coma en nog een paar
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:01:50 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33756911
Daf TurboTwin

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:18:32 #27
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33757207
Frans Verhoeven en Marc Coma rijden samen voorop
En volgens mij is Despres gestopt bij km. 80
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:51:49 #28
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33758034
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:18 schreef jozef444 het volgende:
Frans Verhoeven en Marc Coma rijden samen voorop
En volgens mij is Despres gestopt bij km. 80
Waar zie je dat? Iritrack (of zoiets) geeft nog geen sjoeg...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:59:18 #29
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33758254
Nu geeft iritrack bij meer ook weer heel wat anders aan , roept nu dat verhoeven na de eerste tankstop stil staat
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33759332
quote:
11:24:41 ► Navigational problems
At km 100 of the car special, some of the favourites are struggling with navigation. It appears that Jean-Louis Schlesser, Giniel de Villiers and several other drivers have chosen the wrong way. Only two cars so far are in the correct direction: Stephane Peterhansel and Thierry Magnaldi.
Veel autorijders gaan dus fout Ben benieuwd hoe de trucks het daar straks gaan doen
quote:
10:55:36 ► Night Watch
Latecomers, mechanical repairs, funny stories and nightmares… Life goes on after night fall in the Dakar bivouac. Every morning, don’t miss out on what happened!

2h45 – Withdrawals

Five bikers are in the broom-wagon truck: Luis Guillen Gonzalez, Manuel Barnes Perez, Peter Stijkel, Leonardo Savini and quad rider Robert Greff. Spanish crew Alejandro Roque – Octavio Quesada are also in the truck.
Kunnen we hieruit concluderen dat het voorbij is voor Stijkel?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:37:04 #31
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33759404
Denk t
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:37:08 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33759409
ja, eenmaal in de bezemwagen is het over en uit, helaas voor hem
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:40:52 #33
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33759522
Vreemd trouwens de iritrack geeft nu aan dat schlesser/peterhansel en magnaldi allemaal gelijk liggen dan hebben ze volgens mij toch niet fout gereden
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:36:21 #34
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33761358
Na een reset van Iritrack zie ik ineens dat de trucks nu rijden. Stacey ligt 1e!!!

Helaas op 2 km gevolgd door Henk en 15 daar wer achter Kappie...

En aangezien ze nog heel wat zandkorrels moeten passeren, kan er nog niets vastgesteld worden...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:45:26 #35
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33761643
Ik zeg dit gaat de dag worden dat henk zen turbo op gaat blazen
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33761730
Henk zijn luchtfilter moet er gewoon vanaf vallen waardoor er liters zand aangezogen wordt naar de moter
pi_33761912
op de tracker rijden stacey en henk gelijk op nu
wat dus betekent dat stacey voor ligt

kabirov rijdt gelijk op met echter, dus das ook klasse van echter
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:29:27 #38
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33763323
Hmzz volgens iritrack (voor wat dat waard is) staan henk, stacey en kabi stil op km. 158 en ligt Echter 5 km voor ze
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33763958
Iritrack klopt echt voor geen meter meer
Henk en Stacey zijn aan het pauzeren op 158km en Echter en Kabirov staan te wachten op Henk/Stacey vijf kilometer verderop.
pi_33763983
Volgens de tracking heeft Stacey nu 158 km gereden, Kabirov 163 km en Chagin 209 km
pi_33764114
Nu is het bij mij weer Stacey 209, Henk 209, Kabirov 163 en Echter 163
Ik wacht wel gewoon de CP1-tussenstand af
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:53:40 #42
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33764186
Stacey nu 1 km. voor Henk, en echter staat nog steeds te pauzeren rnodom km. 160
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33764191
idd
pi_33764221
Meld iemand ff de tussenstanden als ze bij CP1zijn?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:59:37 #45
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33764362
Volgens mij zit er weer schot in:

Stacey 392
Henk 392
Kappie 410
Echter 414

Spannend!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33764629
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Meld iemand ff de tussenstanden als ze bij CP1zijn?
Kun je zelf toch ook bekijken?

http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/720/posis_Chour/44.html
pi_33764645
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:59 schreef Taxi het volgende:
Volgens mij zit er weer schot in:

Stacey 392
Henk 392
Kappie 410
Echter 414

Spannend!
Heb je niet per ongeluk de afstand gepakt die ze nog moeten?

[edit]Henk is bij CP1 aangekomen:
1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15[/edit]
pi_33764772
kut
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:14:06 #49
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33764786
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:09 schreef Impry het volgende:

[..]

Heb je niet per ongeluk de afstand gepakt die ze nog moeten?
Dat deed ik expres, maakt dat wat uit dan?

In principe niet, want Henk ligt kennelijk op kop bij CP1.... Iritrack heet niet voor niets iritrack; er klopt echt geen hoer van

CHECKPOINTS BY TIME TRUCK - CP 1 Pos. N° Name Hours Time
1 508 CHAGIN (RUS)______13:06:45_______03:16:15

[edit] Je was me net voor!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:14:53 #50
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33764808
Hoeft niet te betekenen dat ie sneller is he , hij is als eerste gestart dus het is logisch dat ze tegeljk of net achter elkaar over de cp heenkomen.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33764951
En Stacey is ook aangekomen.

Henk - 03:16:15
Stacey - 03:18:52

2.37 min. verloren.

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:21:04 #52
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33764995
Jammer... Gelukkig verliest die niet al te veel...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:21:44 #53
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33765011
1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52

hij ligt dus iets meer dan 2 min. achter op Henk.


te laat
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33765026
Ik denk dat hij het gat op 2,5 minuut wil houden, dan zit hij niet in de stof van Chagin.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:23:54 #55
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33765081
Gewoon t eerste stuk ff achter Henk hangen en dan op een vooraf uitgekozen punt de aanval inzetten. Of wachten op die turbo die kapotgaat bji Henkie
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:28:50 #56
21894 tHaBuZ
Forever Duin ( dune.de )
pi_33765271
Henk
"Je leeft maar 1 keer.... daarom ben ik ook zo voorzichtig" | Nothing worth having comes easy
pi_33765620
Volgens Iritrack is er een verkeerstopstopping bij KM 163 met
van Deijne, Leyds, Harkel, Metge, Loomans, Aarts, Hutten, Voerman

[edit] van Deijnen is plotseling al op 208 [/edit]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:39:19 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33765688
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:37 schreef area51 het volgende:
Volgens Iritrack is er een verkeerstopstopping bij KM 163 met
van Deijne, Leyds, Harkel, Metge, Loomans, Aarts, Hutten, Voerman
allemaal aan het tanken bij de BP voor de zegeltjes
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33765724
Loprais aangekomen bij CP1

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25

Die heeft er dus best een aantal ingehaald
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:41:35 #60
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33765772
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:23 schreef jozef444 het volgende:
Gewoon t eerste stuk ff achter Henk hangen en dan op een vooraf uitgekozen punt de aanval inzetten. Of wachten op die turbo die kapotgaat bji Henkie
mijn vinding word nog steeds gebruikt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33765848
En Kabirov wordt helemaal zoek gereden:

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34

Dus als Henk problemen krijgt moet Kabirov gewoon stoppen en onderdelen afstaan.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:50:33 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33766101
of ze stoppen de organisatie wat geld toe en doen waar ze zin in hebben
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33766124
Stacey virtueel 2e
pi_33766224
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:43 schreef Impry het volgende:
En Kabirov wordt helemaal zoek gereden:

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34

Dus als Henk problemen krijgt moet Kabirov gewoon stoppen en onderdelen afstaan.
Gelukkig moet Henk dan nog eerst een 1/2 uur wachten voor dat Kabierhof er is.
pi_33766254
Echter ligt echter op dit moment vijfde en is binnengekomen op 3:47:59
pi_33766255
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:51 schreef area51 het volgende:
Stacey virtueel 2e
1e toch nog?
pi_33766347
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1e toch nog?
Bij mij ook tweede;

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 513 DE AZEVEDO (BRE) 13:50:56 03:36:56
5 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34
6 530 ECHTER (ALL) 13:47:59 03:47:59

Azevedo heeft een aardige tijd neergezet.
pi_33766683
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1e toch nog?
In het algemeen klassement bedoel ik
pi_33767935
7 505 SUGAWARA (JAP) 14:29:39 03:59:39
8 501 SUGAWARA (JAP) 14:29:36 04:06:06

Vader en zoon rijden mooi met elkaar op
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:38:38 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33768012
Stacey gaat goed!!!

De Mitsu's van Peterhansel en Alphand hebben ook de VW's op een aardige achterstand gezet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33768490
Volgens de tracking Stacey nu 8 km voor op Henk
pi_33768523
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Volgens de tracking Stacey nu 8 km voor op Henk
Inderdaad... hopen dat het klopt!
pi_33768788
Het ziet er naar uit dat Henk problemen heeft staat al best lang stil op 303 en Bierhof is er voorbij gereden.
pi_33768815
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:57 schreef Impry het volgende:
Het ziet er naar uit dat Henk problemen heeft staat al best lang stil op 303 en Bierhof is er voorbij gereden.
Je weet het maar nooit met die Tracking
pi_33768875
Maargoed laat Henk maar over een mijn rijden ofzo
pi_33769074
quote:
16:02:23 ► Chagin in trouble
At km 290 of the day's stage, overall truck leader Vladimir Chagin was seen stuck in the sand. His big Kamaz truck has been stopped for the last hour.


Henk zit dik in de shit!
pi_33769325
Stacey nu plank gas naar de finish
pi_33769430
Kapi en Stacey rijden volgens de tracking allebei op 200 km van de finish, maar dat lijkt me stug.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:18:04 #79
97934 ASroma
Flamboyant
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:20:31 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33769655
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:05 schreef Impry het volgende:

[..]



Henk zit dik in de shit!
misschien toch die mijn?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:25:21 #81
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33769838
Zag net die post over kosten van meedoen met auto...iemand een idee van de kosten met motor

Machine zal om en nabij de 20K kosten, maar verder?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:25:59 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33769872
Kabirov en Stacey rijden gelijk op volgens de tracking op mijn scherm
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33769994
Ik sta erop dat volgend jaar elke Dakar-deelnemer een webcam in z'n auto/vrachtwagen moet monteren. Ze hebben toch nog wel ruimte voor één of andere satteliet-apparaatje erbij zodat je de beelden kunt streamen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:29:32 #84
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33770026
Zou Kappie niet terugrijden om Henk weer vlot te trekken?

En daarbij zelf komen vast te staan!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:30:02 #85
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33770036
Stacey gaat goed vandaag en Henk is de lul, hoop ik!!
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:31:13 #86
97934 ASroma
Flamboyant
pi_33770076
beste nederlander bij de motoren knuiman 18e op 40 min

mitsubishi wint dus weer bij de auto's
pi_33770112
Het rare van de Iritrack is dat Stacey en Bierhof stilstaan op 321, Henk staat nog steeds op 303, maar de Azevedo komt nog vrolijk doorrijden en is ondertussen al bij 310km.
Zouden Stacey/Bierhof ook vaststaan?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:33:01 #88
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33770153
Franz gaat samen met Hans en KaBierhof rijden blijkbaar, ze rijden nu samen op 321km, en Henk staat op 303 nogsteeds nu maar hopen dat KaBierhof terug moet van Henk. (Als hij weigert wordt straks in Rusland wss toch zijn kop eraf gehakt )
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:37:28 #89
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33770318
Wat is er eigenlijk met Loprais aan de hand?? Er staat bij hem al de halve dag "Aucune information", zou dat duiden op problemen met de iritrack, of dat hij misschien uitgevallen is ofzo

EDIT:

Stacey is nu op 346 en KaBierhof nogsteeds op 321

EDIT2:

KaBierhof nu ook op 346...
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33770412
.

[ Bericht 100% gewijzigd door dl3b op 06-01-2006 16:42:01 ]
Karper diem, vis van de dag
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:41:40 #91
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33770491
Beide op 346 bij mij...
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_33770499
Loprais is gewoon doorgekomen bij CP1 - 3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25. Dus zal wel iri-problemen zijn.
pi_33770521
gelukkig Henk heeft problemen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:44:19 #94
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33770595
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:25 schreef stinkie het volgende:
Zag net die post over kosten van meedoen met auto...iemand een idee van de kosten met motor

Machine zal om en nabij de 20K kosten, maar verder?
De kosten van het meedoen met de motor liggen om en nabij de 70.000 euro. Dit is exclusief machine, maar inclusief 7000(!!) euro om uberhaupt op RTL7 te kunnen komen in de uitzendingen. Mirjam Pol (enige Nederlandse vrouw) had het daar tenminste over. Ze rijdt op de motor van Arjan Brouwer en heeft zodoende wat kosten kunnen uitsparen..
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:45:59 #95
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33770658
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:44 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

De kosten van het meedoen met de motor liggen om en nabij de 70.000 euro. Dit is exclusief machine, maar inclusief 7000(!!) euro om uberhaupt op RTL7 te kunnen komen in de uitzendingen. Mirjam Pol (enige Nederlandse vrouw) had het daar tenminste over. Ze rijdt op de motor van Arjan Brouwer en heeft zodoende wat kosten kunnen uitsparen..
63000 dus

RTL is alleen interesant als je gesponserd rijd, en op moment dat je dat doet, zijn die kosten ook wel te regelen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33770660
Loprais heeft volgens mij geen zendertje van iriTrack in z'n auto, want die heeft het tot nu toe nog nooit bij mij gedaan in het systeem. Kan me van vorig jaar ook nog wel enkele equipes herinneren die niet zichtbaar waren.
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:47:36 #97
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33770724
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:45 schreef stinkie het volgende:

[..]

63000 dus

RTL is alleen interesant als je gesponserd rijd, en op moment dat je dat doet, zijn die kosten ook wel te regelen
Mirjam rijdt gesponsord dus voor haar zijn de kosten 70k, die zullen vast betaald worden door de sponsoren, maargoed
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:48:23 #98
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33770747
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:46 schreef At_Fundum het volgende:
Loprais heeft volgens mij geen zendertje van iriTrack in z'n auto, want die heeft het tot nu toe nog nooit bij mij gedaan in het systeem. Kan me van vorig jaar ook nog wel enkele equipes herinneren die niet zichtbaar waren.
Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33770844
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:48 schreef JosvG het volgende:

[..]

Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
Bij mij tot nu toe nog niet, maar zoveel heb ik het ook niet bekeken. Ik geloof het systeem sowieso altijd maar half en kijk liever naar de doorkomsttijden, die wel het echte verschil aangeven.
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:52:32 #100
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33770912
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:47 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Mirjam rijdt gesponsord dus voor haar zijn de kosten 70k, die zullen vast betaald worden door de sponsoren, maargoed
Iedereen rijdt gesponsord, het is gewoon dom om het niet te doen omdat het handen vol geld kost. Meedoen is sowieso dom als je een normale persoon bent met een normaal loon omdat het gewoon enorm duur is. Je moet niet alleen denken aan de kosten om het voertuig op te bouwen en de inschrijving, maar je moet ook benzine/diesel meerekenen, transportkosten van de voertuigen van Nederland naar de start en van Dakar naar huis, alle reserveonderdelen, eventuele servicevoertuigen, hotelkosten bij de start en in Dakar, ook eten etc bij de start en in Dakar, alles bij elkaar kost het handenvol geld en is het alleen aantrekkelijk voor fabrieksteams of mensen die toch geld genoeg voor handen hebben.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')