Ik had niet gezien dat ie alweer bijna vol was anders had ik wel gewachtquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:58 schreef Z het volgende:
Porcupine Tree!
Berkeryquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:03 schreef Berkery het volgende:
UIO!
Fok! Muziek Trivia - Eindstand 2005!
quote:Although neglected and underexposed most of his life,is an adventurous, risk-taking master of vocalese (the process of writing and singing lyrics to instrumental jazz solos) and scat singing who has directly or indirectly influenced Mark Murphy, Michael Franks, Mose Allison, and Kurt Elling.
Lang geledenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:21 schreef Berkery het volgende:
Toen Zander nog meedeed werden jazzvragen nog wel eens goed beantwoord![]()
Chet Baker (ja, DAT weet ik dan weer wel..)quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:25 schreef timbob het volgende:
jahoor, een blanke die jazz maakt.
dat kan toch niet!
tevens tvp
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:14 schreef Gambolputty het volgende:
Ja, geen idee dus.
toots thielemans!quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:25 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Chet Baker (ja, DAT weet ik dan weer wel..)
Twee (of meerdere) bands die een CD 'delen': er staan dan gewoon van allebei een stuk of 4 nummers op. Misschien om de opname/release etc. kosten te delen of misschien zodat (beginnende) bands op elkaars eventuele wederzijdse underground populariteit kunnen meeliften. Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar je ziet het weleens...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:04 schreef Z het volgende:
Wat is een Split CD/LP?
Dat zullen dan wel die speciale dubbel lp vinyl-versies betreffen... Die latere sessies zijn er alleen op CD, volgens mij....quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:11 schreef ranja het volgende:
Wat is de belangrijkste reden van de belachelijke prijzen die op ebay betaald worden voor de eerste 4 Desert session-ep's?
Wat schaap al zegt, maar dus inderdaad gewoon 1 kant van band 1 en 1 kant van band 2 als je het over vinyl hebt. Op cd is dat gewoon achter elkaar geplakt natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:04 schreef Z het volgende:
Wat is een Split CD/LP?
Nee, ook deel 5 t/m10 zijn op vinyl. Deel 1 t/m 6 zijn volgens mij op enkele 10", 7/8 en 9/10 staan op dubbel 10".quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:14 schreef schaap001 het volgende:
Dat zullen dan wel die speciale dubbel lp vinyl-versies betreffen... Die latere sessies zijn er alleen op CD, volgens mij....
Ja, da's waar, ja. Maar ik nam maar ff aan dat de Kyuss aanhang destijds sowieso wel met smart zat te wachten op QOTSA. Maar dat is maar een veronderstelling...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat schaap al zegt, maar dus inderdaad gewoon 1 kant van band 1 en 1 kant van band 2 als je het over vinyl hebt. Op cd is dat gewoon achter elkaar geplakt natuurlijk.
Nirvana/Jesus Lizzard is een bekend voorbeeld (alleen cd dacht ik) maar ook Bikini kill/Huggy bear en Seedling/Melys en Melt banana/Fantomas en ach, het gebeurt vrij vaak.
En schaap, die ep iswel uit de tijd dat Qotsa nog voor 40 man in Nighttown stond, of eerder nog. Zo groot waren ze toen nog niet. Zie ook de dvd extras bij sommige qotsa cd's...
Josh Homme's hobby bandje. Gaan ze ergens achteraf wat opnames maken. Meestal wat gast muzikanten, bij voorkeur met een kyuss of masters of reality link en natuurlijk zware lang uitgesponnen stonerrock.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:18 schreef peaceman het volgende:
beperkte oplage?
Desert session-ep's zegt mij overigens weinig
komt in de buurt, maar niet wat ik wil horen nog.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:18 schreef peaceman het volgende:
beperkte oplage?
sorryquote:
Yep lekkere band. Z'n andere projecten trouwens ook.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Iemand trouwens Hermano (John Garcia) al gehoord? Heb ze vorig jaar in Patronaat gezien: dat zou ook wel eens wat kunnen gaan worden. Live staat het in ieder geval als een huis.
Waar is Doc als je hem nodig hebt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:11 schreef ranja het volgende:
Wat is de belangrijkste reden van de belachelijke prijzen die op ebay betaald worden voor de eerste 4 Desert session-ep's?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:41 schreef dolle_hond het volgende:
ze zijn dubbel gegroefd?
zodat het er aan ligt hoe je de naald er op zet, welk nummer je hoort?
komt weer wat in de richtingquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze kunnen nieuw niet meer bijgeperst worden i.v.m. de rechten van de nummers ofzo?
Bestaat Doc nog dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:54 schreef ranja het volgende:
ach als Doc zo binnen komt wandelen zal-ie verbaasd zijn dat het zo lang duurt
Wow, dan heeft ie 20 punten in 3 dagen gehaaldquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Doc is hier alleen al minstens een jaar niet gesignaleerd..
Iemand anders kan het ook weten hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Doc is hier alleen al minstens een jaar niet gesignaleerd..
In theorie een super nummer 1 dusquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wow, dan heeft ie 20 punten in 3 dagen gehaald
Oke, dan wachten we op dartfanaatquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Iemand anders kan het ook weten hoor
Dus eigenlijk is DD maar een Joop Zoetemelk dit jaarquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als ie niet was verdwenen was ie eerste geworden met 3x zo veel punten als DD
Ja, dat was Juliane Regan van All About Eve.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
By the way, is die vraag van Ranja over die ene zangeres (oude foto van toen ze nog niet bekend was) nog geraden?
Kloptquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:13 schreef ranja het volgende:
Kouderen volgens mij doet Olivieri niet mee. Wel PJ Harvey maar dat is op 9 en die is prima te verkrijgen.
Als dat zo was hadden ze nu op Ebay gestaanquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:15 schreef ranja het volgende:
Bartird jij hebt ze niet toevallig alle 10?
dat niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het heeft met rechten en ruzie te maken?
niet helemaal...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En een weigerende platenmaatschappij?
Wat is het verschil? Nee...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Label?
Label/Maatschappij, geen idee. De albums en ep's die ik noemde werden uitgebracht door Man's Ruin, een echt stoner label/maatschappij. Dat ging failliet waardoor er geen nieuwe persingen meer komen... wel op cd maar daar staat geen Man's ruin logo op.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:02 schreef bartrid het volgende:
Het label dat ze uitbracht bestaat niet meer?
Deze meneer is wel rond dezelfde tijd begonnen als Bernard met Joy Divison.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:31 schreef ranja het volgende:
Bernard Sumner?
Hij wel inderdaadquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:36 schreef ranja het volgende:
Mark E Smith?
Die jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:07 schreef schaap001 het volgende:
goedemorgen![]()
Inspiral Carpets hebben een duet met Smith gedaan, ´I Want You´: bedoel je die, Ranja?
Too latequote:Op donderdag 5 januari 2006 09:58 schreef Berkery het volgende:
Ik had eigenlijk alle namen moeten vragen![]()
'Het is niet altijd rozengeur'quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:58 schreef Charmian het volgende:
Wat staat er bij ons op de keukendeur?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:59 schreef schaap001 het volgende:
Het is niet altijd rozengeur.
Brabander toevallig?
Als je zo doorgaat kan je 't zomaar halen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:03 schreef peaceman het volgende:
Er zijn zo van die vragen, waarvan je blij bent het niet te weten![]()
p.s. Bukgeit je bent wel erg optimistisch over dit jaar wat mijn positie betreft....
Ohja, haha! Nou, ik heb als nuchtere hollander 7 jaar in Breda gewoond en dat begon bij die mensen zo rond deze tijd altijd al te kriebelen, het carnaval. Vond het vroeger ook niks, maar als je er middenin zit en je kunt toch geen kant op, dan maar meedoen... If you can´t beat them, join them. Ofzoiets.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:03 schreef Charmian het volgende:
[..]
en nee geen brabander en ik ben ook niet bepaald een carnavalfan, kwam opeens in me op (gebrek aan inspiratie levert soms vreemde dingen op)
schaap +1
dat klopt.... maar ik ga samenwonen eind deze maand, dat gaat ten koste van Fok... Bovendien heb ik per 1 februari een nieuwe baan en ik heb geen idee of ik daar kan/mag internetten en dus Fokken... Buiten dat vind ik persoonlijk dat er zat lieden zijn die meer weten, maar simpelweg minder online zijn...Ik heb gewoon geluk gehad....quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:06 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat kan je 't zomaar halen...
Heb ooit een column geschreven over Carnaval... Uitgangspunt was dat bier uitgevonden is om met carnaval die vreselijke muziek te overlevenquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ohja, haha! Nou, ik heb als nuchtere hollander 7 jaar in Breda gewoond en dat begon bij die mensen zo rond deze tijd altijd al te kriebelen, het carnaval. Vond het vroeger ook niks, maar als je er middenin zit en je kunt toch geen kant op, dan maar meedoen... If you can´t beat them, join them. Ofzoiets.
Haha, het helpt wel ja. Als is het alleen al dat je de volgende dag alles weer vergeten bent: inclusief die hoempapa-ellende...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb ooit een column geschreven over Carnaval... Uitgangspunt was dat bier uitgevonden is om met carnaval die vreselijke muziek te overleven![]()
Baflo?quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Overigens kom ik wel wat dichter bij je wonen.![]()
quote:
Yeps, al is het wat verder dan nu naar de Melkweg.. Maar vera is wel leukquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:29 schreef Z het volgende:
Dan kan je wellicht naar Vera peaceman ipv de Melkweg, ook leuk.
Foto´s zijn uit 1987, toen zou ie ´t misschien nog kunnen: maar ´t is Mick nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Mick Jagger zou alles breken volgens mij als ie dit nu zou doen, lijkt me een redelijk recente foto.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Paul Westerberg
Nou dat weet je nooit hoor... hier staan soms vragen uren open waarvan jezelf vantvoren denkt: minutenwerk en andersom...quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hmm, misschien iets te makkelijk dus, ik moet er nog ff inkomen
Mental Theoquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:45 schreef schaap001 het volgende:
Ach, de ene vraag is voor de één makkelijk en voor de ander moeilijk... tis maar net wie je treft...![]()
WIE is Theo van Eenbergen?
ian MacKay is van Fugazi maar ik weet niet wat ie met Rollins heeftquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef ranja het volgende:
Ik heb geen idee wie Ian MacKay is of wat die met een van beide te maken heeft
Zijn zo'n beetje met elkaar opgegroeid in Washinton DC. Is terug te horen op Getting in the vanquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
ian MacKay is van Fugazi maar ik weet niet wat ie met Rollins heeft![]()
"Theo van Rock" dusquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Fuck, is het trouwens niet die engineer van de Rollins Band?
quote:
Dat ook wel. Maar ik ben in 1998 in Paradiso naar een zogenaamde Spoken Word optreden van Henry Rollins geweest en daarin heeft 'ie inderdaad uitgelegd dat Ian McKay en hij zo'n beetje samen opgegroeid zijn en hun bands (Black Flag en Fugazi) later in dezelfde scene zaten. Moest Ian McKay dus wel zijn. Vandaar.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef ranja het volgende:
Ik heb geen idee wie Ian MacKay is of wat die met een van beide te maken heeft
Dus zo makkelijk was-ie niet. Maar volgens mij zit schaap wel in de US-alternative muziek...
reactie verwijderd omdat er misschien een hint uit kan worden opgemaaktquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:26 schreef peaceman het volgende:
Nee kon ook bijna niet... deze mevrouw ziet er wat minder stralend uit dan Annie
ja, dat weet ik, maar voor peaceman zou dit een hint kunnen zijn, weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:31 schreef schaap001 het volgende:
Hints mogen, hoor! Sterker nog: zijn, tenzij ze meteen alles weggeven, vaak welkom!
ze komt me btw wel bekend voor...
Met hints weet ik jouw vragen vaak nog nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:31 schreef schaap001 het volgende:
Hints mogen, hoor! Sterker nog: zijn, tenzij ze meteen alles weggeven, vaak welkom!
ze komt me btw wel bekend voor...
Ohja? Misschien dat ik vragen stel die een beetje buiten jouw 'ding' liggen? Ik weet bijvoorbeeld van dance vrij weinig: dan kun je hints geven wat je wilt, ik weet er bijna niks vanaf.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:34 schreef Charmian het volgende:
[..]
Met hints weet ik jouw vragen vaak nog niet![]()
When in Rome, do as the Romans doquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ohja, haha! Nou, ik heb als nuchtere hollander 7 jaar in Breda gewoond en dat begon bij die mensen zo rond deze tijd altijd al te kriebelen, het carnaval. Vond het vroeger ook niks, maar als je er middenin zit en je kunt toch geen kant op, dan maar meedoen... If you canŽt beat them, join them. Ofzoiets.
sssstt, dat wordt me volgende hintquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:39 schreef lubje25 het volgende:
Is het je vriendin? aangezien je haar in het echt kent?![]()
je bent warm, of zullen we eerder zeggen koud deze tijd van het jaarquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:44 schreef peaceman het volgende:
Meja?
Het is jammer dat ze het eigelijk alleen thuis goed doet. Het is een schatje die het wel verdiend, ze werkt er hard genoeg voor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:51 schreef ranja het volgende:
argh net 5 minuten te laat terug
Ik heb vorig jaar de dvd van Another Day gekocht. Erg goed en erg
Ja hij ook, maar ik bedoel iemand andersquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef lubje25 het volgende:
pete Philley
Het is Berge, maar het is close genoegquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:58 schreef schaap001 het volgende:
Thomas Berger (of Bergen), helaas dat ik dat weet...
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:11 schreef ranja het volgende:
aangezien het een vervolgvraag is: Petra Berger? maar die is niet zo wild dacht ik
En het is al geraden! Bekend van '(Out Here) On My Own' uit 1981. Ze probeert het tegenwoordig als een soort rockbitch, maar dat gaat nog niet echt lekker, alhoewel haar CDs best okee zijn. En haar stem ook trouwens.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:12 schreef Captain_Redbeard het volgende:
nikka costa
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Infected Mushroom?
Gezien de Jodenster...
Leg dat eens uit als je wilt..quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Infected Mushroom?
Gezien de Jodenster...
Ik zie het verband nog steeds niet met infected dan....?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ze komen uit Israel als ik mij niet vergis.
Heuhquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zie het verband nog steeds niet met infected dan....?
Het is lekkere knettergoa uit Israel. Heel populair in Israel zelf, delen van Oost-Europa, eigenlijk alle landen waar ze lachen om die kleutertrance uit Nederland.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zie het verband nog steeds niet met infected dan....?
Nog nooit een loodgieter of bouwvakker gezien?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:35 schreef Z het volgende:
Nikki Costa, de uitvindster van de Butt-cleavedge.
Hij legt waarschijnlijk de link met de paddestoel die een davidster omheeft als dan moet de paddestoel Mushroom zijn en infected Israelquote:
Precies... maar ik begrijp dat je de band gewoon kent TSE?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hij legt waarschijnlijk de link met de paddestoel die een davidster omheeft als dan moet de paddestoel Mushroom zijn en infected Israel
Ja, anders had ik die link nóóóóit kunnen leggen natuurlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies... maar ik begrijp dat je de band gewoon kent TSE?
Zij maakte het hip.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Nog nooit een loodgieter of bouwvakker gezien?
Tja ik dacht dat het een gok was, vandaar dat ik het niet begreepquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, anders had ik die link nóóóóit kunnen leggen natuurlijk.![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:45 schreef peaceman het volgende:
Israel Vibration ?
Jij kent alle bands die je van naam kent ook van gezicht?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]![]()
Dan waren ze naar hetzelfde kuuroord geweest als MJ
Nee, hoewel dit wel langharige mannen zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:51 schreef Berkery het volgende:
Ze zien er niet uit alsof ze wel eens hebben meegedaan aan het Eurovisie songfestival![]()
Dat heb je goed gezien.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:04 schreef peaceman het volgende:
Da's Annie
Nee, helaas. Wat kun je allemaal zeggen over Annie?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:10 schreef Berkery het volgende:
De band heet Tomorrow
Alstublieft.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hint voor tweede woord ?
Disciple_of_Guinness +1quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Orphaned Land
Metal is sowieso niet mijn "ahum" sterkste puntquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Disciple_of_Guinness
Orphaned Land is de absolute metaltopper uit Israel, verbaast me dat niemand er ooit van gehoord heeft...
Ik als metalkennerquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Disciple_of_Guinness +1
Orphaned Land is de absolute metaltopper uit Israel, verbaast me dat niemand er ooit van gehoord heeft...
quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Disciple_of_Guinness
Nooit van gehoord, haha!quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Disciple_of_Guinness +1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |