Twee (of meerdere) bands die een CD 'delen': er staan dan gewoon van allebei een stuk of 4 nummers op. Misschien om de opname/release etc. kosten te delen of misschien zodat (beginnende) bands op elkaars eventuele wederzijdse underground populariteit kunnen meeliften. Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar je ziet het weleens...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:04 schreef Z het volgende:
Wat is een Split CD/LP?
Dat zullen dan wel die speciale dubbel lp vinyl-versies betreffen... Die latere sessies zijn er alleen op CD, volgens mij....quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:11 schreef ranja het volgende:
Wat is de belangrijkste reden van de belachelijke prijzen die op ebay betaald worden voor de eerste 4 Desert session-ep's?
Wat schaap al zegt, maar dus inderdaad gewoon 1 kant van band 1 en 1 kant van band 2 als je het over vinyl hebt. Op cd is dat gewoon achter elkaar geplakt natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:04 schreef Z het volgende:
Wat is een Split CD/LP?
Nee, ook deel 5 t/m10 zijn op vinyl. Deel 1 t/m 6 zijn volgens mij op enkele 10", 7/8 en 9/10 staan op dubbel 10".quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:14 schreef schaap001 het volgende:
Dat zullen dan wel die speciale dubbel lp vinyl-versies betreffen... Die latere sessies zijn er alleen op CD, volgens mij....
Ja, da's waar, ja. Maar ik nam maar ff aan dat de Kyuss aanhang destijds sowieso wel met smart zat te wachten op QOTSA. Maar dat is maar een veronderstelling...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat schaap al zegt, maar dus inderdaad gewoon 1 kant van band 1 en 1 kant van band 2 als je het over vinyl hebt. Op cd is dat gewoon achter elkaar geplakt natuurlijk.
Nirvana/Jesus Lizzard is een bekend voorbeeld (alleen cd dacht ik) maar ook Bikini kill/Huggy bear en Seedling/Melys en Melt banana/Fantomas en ach, het gebeurt vrij vaak.
En schaap, die ep iswel uit de tijd dat Qotsa nog voor 40 man in Nighttown stond, of eerder nog. Zo groot waren ze toen nog niet. Zie ook de dvd extras bij sommige qotsa cd's...
Josh Homme's hobby bandje. Gaan ze ergens achteraf wat opnames maken. Meestal wat gast muzikanten, bij voorkeur met een kyuss of masters of reality link en natuurlijk zware lang uitgesponnen stonerrock.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:18 schreef peaceman het volgende:
beperkte oplage?
Desert session-ep's zegt mij overigens weinig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |