Had je ook met een paar secondequote:
Dan volg je Stacey toch lekkerquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:50 schreef blieblie het volgende:
Wat een ontzettende zaadlijers in de organisatie van Dakar.
Slap gezeik allemaal. Kunnen ze die organisatie niet zo opbouwen dat dit soort debiele dingen niet weer gebeuren? 2 topteams die eruit geknikkerd worden.
Zelfs bij de F1 zullen ze nooit Williams en McLaren eruit knikkeren omdat er wat papieren niet goed zijn. Neej, dan doen ze moeite om die papieren rond te krijgen.
Bah. Geen Dakar voor mij dit jaar (juist voor de Nederlandse vrachtwagens keek ik Dakar
).
En ja, het lag aan de teams zelf, maar die laten zich echt niet voor de gein eruit knikkeren. Die zijn echt wel tegengewerkt cq. niet geholpen om derin te komen.
quote:
Anne Kiesquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 | [img]http://members.home.nl/a.v.genugten/sp/inleiding.jpg[/img] [b]Parijs-Dakar[/b] is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari. De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar. De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' . [sub]Bron:[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Dakar]Wikipedia[/url] [/sub] [b]Dakar in 2006:[/b] In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit: [img]http://www.dutchteamdakar.nl/PERSMAP/SPONSOR%20en%20persmap_bestanden/image006.jpg[/img] [img]http://members.home.nl/a.v.genugten/sp/teams.jpg[/img] [b]De Nederlandse teams:[/b] Team de Rooy: [img]http://portal.dakar.cz/modules/My_eGallery/gallery/Dakar05/426x282Tiende_etappe_De_Rooy00.jpg[/img] [url]http://www.dakar-derooy.com/[/url] Team Exact-MAN: [img]http://www.kiggenbv.nl/Team%20Exact.jpg[/img] [url]http://www.exact-man.com[/url] Hans Bekx Teamsport: [img]http://www.hansbekxteamsport.nl/2004/logo/Bekx-Castellon%20b.jpg[/img] [url]http://www.hansbekxteamsport.nl/[/url] Ginaf Rally Power: [img]http://www.ginafrallypower.nl/2005/images/dakar2005/groot/2173.jpg[/img] [url]http://www.ginafrallypower.nl/[/url] Yamaha NL Dakar team: [img]http://www.team-dakar.com/pics/foto/mirjam2.jpg[/img] [url]http://www.team-dakar.com[/url] Team Dakarsport: [img]http://www.teamdakarsport.com/albums/all/DSC_0035.jpg[/img] [url]http://www.teamdakarsport.com/[/url] Team Dakar Rally: [img]http://www.dakar-rally.nl/fotos2004/set2/1662968.jpg[/img] [url]http://www.dakar-rally.nl/[/url] Hutten Rally Team: [img]http://www.huttenrallyteam.nl/nieuws_images/140.jpg[/img] [url]http://www.huttenrallyteam.nl/[/url] Team Henno-Kedo: [img]http://www.passion4wheels.nl/images/stories/Dakar/Dakar_2006/xtgoesdakar/xtgoesdakar_1.jpg[/img] [url]http://www.xtgoesdakar.nl/[/url] Dutch Orange Team: [img]http://www.dutchorangeteam.nl/images/midden2.jpg[/img] [url]http://www.dutchorangeteam.nl[/url] Off-Road Adventures Rally Team: [img]http://www.dakar2005.nl/img/bowler_01.jpg[/img] [url]http://www.dakar2005.nl[/url] Team Fast&Speed: [img]http://www.fastspeed.nl/photo%20album/Dakar%202005/index.php?resize=1ℑ=dho05_12.jpg&screenwidth=1280[/img] [url]http://www.fastspeed.nl[/url] Team van Deijne: [img]http://www.deijnedakar.nl/images/zoom/JEJPQJ/viewsize/mpr_11_06_191869063.jpg[/img] [url]http://www.deijnedakar.nl[/url] Dakar team Van Eikeren: [img]http://www.dakarteamvaneikeren.com/pictures/groot/167.jpg[/img] [url]http://www.dakarteamvaneikeren.com[/url] Dutch Team Dakar: [img]http://www.dutchteamdakar.nl/GALERIES/Loonopzand/images/IMG_2371.jpg[/img] [url]http://www.dutchteamdakar.nl[/url] Desert Dakar Team: [img]http://www.desertdakarteam.nl/fotos/2006/1/spring2.jpg[/img] [url]http://www.desertdakarteam.nl[/url] Wadden Rally Team: [img]http://www.vlieree.nl/web/dakar/pix/IMG_1522.jpg[/img] [url]www.vlieree.nl/web/dakar/[/url] Team de Doelen: [img]http://www.teamdedoelen.nl/images/DSC_0074.jpg[/img] [url]http://www.teamdedoelen.nl[/url] Team Vicking: [b]Geen foto gevonden…[/b] [url]http://www.vicking.nl[/url] Maurice Selling: [img]http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl/images/001_sm.jpg[/img] [url]http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl[/url] Stef Wolters: [img]http://www.stefwolters.nl/Steffrontpage.jpg[/img] [url]http://www.stefwolters.nl[/url] Harry Oosting: [img]http://www.harrydakar.com/picsnieuws/voorbereiding_dakar/PA220065_small.JPG[/img] [sub]Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor![/sub] [url]http://www.harrydakar.com[/url] [img]http://members.home.nl/a.v.genugten/sp/sites.jpg[/img] [url=http://www.dakar.com]De officiële Dakar site[/url] [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Dakar]Wikipedia[/url] [url=http://www.dakar.nl]Een Nederlandse Dakar site[/url] [url=http://www.parijsdakar.com/]Een andere Nederlandse Dakar site[/url] [url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/viewforum.php?f=61]Alexxxxx zijn Dakar forum[/url] [url=http://forum.fok.nl/topic/736565]deel 1 van dit topic[/url] [url=http://forum.fok.nl/topic/793661]deel 2 van dit topic[/url] [url=http://forum.fok.nl/topic/797540]deel 3 van dit topic[/url] [sub]SP gemaakt door [url=http://forum.fok.nl/user/history/107105]JosvG[/url], met dank aan [url=http://forum.fok.nl/user/history/71721]Alexxxxx[/url] en [url=http://forum.fok.nl/user/history/77914]Baan1980[/url] [/sub] |
Da's een vrouw he?quote:
nee. In Fryslân is Anne een mannennaam. Je spreekt het uit als Oane. Of als je in het Bildt woont als Anus zonder s. (en ik kan het weten, want ik heet zlef ook zoquote:
Nee.quote:
Jij heet Anne Anus?quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee. In Fryslân is Anne een mannennaam. Je spreekt het uit als Oane. Of als je in het Bildt woont als Anus zonder s. (en ik kan het weten, want ik heet zlef ook zo)
Anusquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee. In Fryslân is Anne een mannennaam. Je spreekt het uit als Oane. Of als je in het Bildt woont als Anus zonder s. (en ik kan het weten, want ik heet zlef ook zo)
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:57 schreef JosvG het volgende:
[..]
Anus
edit:
Wordt dit een PTA-DAKAR slowchat topic ofzo?
Ik ben waarschijnlijk ontzettend scheel...maar kan hem dus absoluut niet vinden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
staat een link in het vorige topic, zoek anders ff op rtl5 website, atar - atar van aantal jaar terug
Ginaf staat er ook bij.... En ze hebben gewoon erg puikende sitesquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:13 schreef Mikkie het volgende:
Wel een beetje dubieus dat de teams van De Rooy en Bekx er nog bij staan
Stiekum zijn de trucks maar een bijnummer in de dakar-rally, het is geweldig om dat (nederlandse) geweld door de woestijn te zien beuken, maar de echte focus mag wat mij betreft wel op de snelle wagens en zeker de eenzame motornomaden zijnquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:25 schreef Ambrosius het volgende:
Dakar wordt toch 10 keer minder zonder al die Nederlandse vrachtwagens.
dan zorg je maar dat dat kruisje het doetquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:42 schreef JosvG het volgende:
ik stem ook nee, dan is de OP groter, en lijkt hij dus mooier
Probeer ik, maar:quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:49 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
dan zorg je maar dat dat kruisje het doet![]()
Even over de poll:quote:Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen opnieuw. (1064)
Kloptquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:53 schreef JosvG het volgende:
[..]
Probeer ik, maar:
[..]
Even over de poll:
Ik moet dus interpreteren dat die 2x Ja beide Nee moeten zijn?
Het maakt eigenlijk niet uit, ik kan de OP toch niet aanpassen vanwege database-problemenquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen niet goed polls lezen
Maar er staat dus 5 keer 'Nee'. Tot nu toe is de uitslag vrij duidelijk
Anders zet je ipv De Rooij en Bekx gewoon een Tatra en een Kamaz teamquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:58 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het maakt eigenlijk niet uit, ik kan de OP toch niet aanpassen vanwege database-problemen
Fout, Stacey wint bij de trucks (quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:03 schreef demonic het volgende:
het zal wel weer erg spannend worden.
Mitsubishi gaat winnen bij de auto's Kamas bij de vrachtwagens en vast en zeker een KTM bij de motoren, s p a n n e n d .
Oh en natuurlijk 3 dooie negers een dooie motorrijder en een verlamde coureur naar keuze.
Hadden de MAN`s niet wat moeite met die kombocht ? Volgens mij moesten ze alletwee terug naar 4x4 laag op een lullig bochtje.quote:Op zaterdag 31 december 2005 09:24 schreef psychosucker het volgende:
[..]
Ik vond Stacey het meest spectaculair rijden in Valkenswaard; heb echt genoten.![]()
Dat maakten ze verderop goed door steeds haaks de bocht uit te komenquote:Op zaterdag 31 december 2005 10:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hadden de MAN`s niet wat moeite met die kombocht ? Volgens mij moesten ze alletwee terug naar 4x4 laag op een lullig bochtje.
Zie ook de F1 race van Indianapolis dit jaar, ow wat doet de FIA moeite voor de autosportquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:50 schreef blieblie het volgende:
Wat een ontzettende zaadlijers in de organisatie van Dakar.
Slap gezeik allemaal. Kunnen ze die organisatie niet zo opbouwen dat dit soort debiele dingen niet weer gebeuren? 2 topteams die eruit geknikkerd worden.
Zelfs bij de F1 zullen ze nooit Williams en McLaren eruit knikkeren omdat er wat papieren niet goed zijn. Neej, dan doen ze moeite om die papieren rond te krijgen.
Bah. Geen Dakar voor mij dit jaar (juist voor de Nederlandse vrachtwagens keek ik Dakar
).
En ja, het lag aan de teams zelf, maar die laten zich echt niet voor de gein eruit knikkeren. Die zijn echt wel tegengewerkt cq. niet geholpen om derin te komen.
Dat was wel weer stoer idd al gind dit Ginaf ook wel lekker tot zover hij rond kon..quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:34 schreef psychosucker het volgende:
[..]
Dat maakten ze verderop goed door steeds haaks de bocht uit te komen![]()
Daar was het Michelin die de boel afblies omdat hun het onverantwoordelijk vonden (als het goed is tenminste)quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:45 schreef Joefje het volgende:
[..]
Zie ook de F1 race van Indianapolis dit jaar, ow wat doet de FIA moeite voor de autosport![]()
als ik het goed begrepen heb ligt het probleem aan de FIA.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
weer een rede om NOOIT meer naar frankrijk te gaan.... sjonge jonge wat een amateuristische teringzooi daar zeg, ik kijk GEEN dakar 2006......
dit las ik op de site van Hans Bekxquote:Het ongelooflijke is gebeurd. Het team mag niet meerijden in Le dakar 2006. De rallyleiding heeft de rallytrucks niet toegelaten tot de rally omdat men stelt dat de homologatie niet in orde is. Tot op het laatste moment is er naar oplossingen gezocht met de FIA, FFSA en ASO. Ook de trucks van team De Rooij zijn naar huis gestuurd. Daarmee valt voor de tweede keer in één jaar het doek. Deze keer nog voordat de race zelfs maar begonnen is. ,,In feite is de ellende gewoon doorgegaan waar we in januari mee geëindigd zijn,’’ aldus een emotionele Hans Bekx direct na de beslissing.
Wat is er precies gebeurd?
Hans: ,,na het debacle van vorig jaar was ik op 10 februari zover dat ik weer een beetje helder kon denken en de gebeurtenissen van de afgelopen rally kon analyseren. Samen met Edwin ben ik toen begonnen om de hele papierwinkel minutieus door te nemen om zo alle punten boven water te krijgen waar we administratief de mist mee in zijn gegaan. In maart hadden we dat rond. Aansluitend zijn we met DAF om de tafel gaan zitten om te kijken hoe verder te gaan. We hebben van het begin af aan overal de FIA (de Internationale Autosport Bond) bij betrokken. Die adviseerde ons om een heel nieuwe homologatie te maken en in te dienen voor de auto’s.’’
Marcel van Vliet, voor wie het de eerste keer zou worden dat hij in het Bekxteam zou rijden, vult Hans verder aan: ,,we hebben die auto’s echt gebouwd met het FIA boek er naast in de werkplaats. We wilden tenslotte op een eerlijke manier te gaan rijden en wilden niet nog een keer zo’n debacle meemaken als afgelopen keer. Het gaat hier dan ook puur om een administratieve kwestie en niet op de manier waarop de auto’s geprepareerd zijn.’’
Alles leek goed te gaan en voor het team was er dus de hele zomer geen vuiltje aan de lucht. De auto"s werden voorgekeurd door FFSA (de Franse Autosport Bond).
Op 7 december en alles leek oké op wat kleine punten na die werden aangepast. Team Bekx is op geen enkele manier te kennen gegeven dat er iets niet in orde zou zijn met de homologatie van de nieuwe trucks. Zo ging het team opgewekt de introductie op 8 december jl. in. Er was immers geen vuiltje aan de lucht. Tot er op 23 december plotseling een fax kwam van de FFSA, dat de homologatie niet werd geaccepteerd. Er volgde koortsachtig overleg tussen DAF, De Rooij, Bekx en de organisatie. Uiteindelijk stelde de rally organisatie dat het met de nieuwe homologatie nooit goed zou komen en dus greep het team terug op de oude homologatie en diende die in. Dat betekende dat er weer een aantal dingen moesten worden terug gebouw. Hans: ,,daarbij gingen het om zaken als aandrijfassen, dakluiken en zo. Ook de intercooler, vorig jaar ook al punt van discussie, kwam weer ter sprake. Uiteindelijk meenden en menen wij nog steeds een auto te hebben die voldoet aan de FIA regels. Maar de organisatie zegt nu dat de auto volgens hen niet voldoet en dat we wel mochten rijden als de FIA zijn handtekening er onder zet. En dat kregen we zo vlak voor de rally niet meer voor elkaar. Dat betekent dus voor ons einde verhaal.’’
Het team gaat nu naar Nederland. Hans en Marcel: ,,dit is wel een heel zwarte dag"". Niet alleen voor het team dat de afgelopen maanden keihard heeft gewerkt aan de voorbereiding en soms zelfs nachten heeft doorgehaald om optimaal aan de start te komen. Ook onze de sponsors en fans hadden zich een heel andere afloop voorgesteld.’’
Zoiets gebeurt al zolang de Dakar rally bestaat, het hoort er in feite bij.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:04 schreef komrad het volgende:
het is erg simpel, er is elk jaar wel iets dus die rally moet geboycot worden
Michelin had inderdaad een fout gemaakt, kwam met een paar mogelijke oplossingen maar de FIA bleef stug vasthouden aan de regeltjes, zodat er 6 van de 20 wagens reden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:50 schreef blieblie het volgende:
[..]
Daar was het Michelin die de boel afblies omdat hun het onverantwoordelijk vonden (als het goed is tenminste)
Stacey, wat doe je.quote:De eerste special voor de trucks over 83 kilometer is gewonnen door Vladimir Tchaguine. De viervoudig Russisch winnaar van de woestijnrally klokte met 1:12.59' de snelste tijd.
Top drie
De voorsprong op de nummer twee, oud-wereldkampioen rally Miki Biasion (Ita), bedroeg slechts twee seconden. Op een derde plaats eindigde Andre de Azevedo. De Braziliaan gaf 3.15' toe op Tchaguine.
Achterstand
Titelverdediger Firdaus Kabirov (Rus) kreeg een grote klap te verwerken. Hij kwam binnen op ruim een halfuur van Tchaguine. De Nederlander Hans Stacey (MAN) verloor meer dan vijftig minuten tijdens de eerste special.
Groot gelijk zou Gerard hebben.quote:De Rooy en Bekx willen nog niet over toekomst nadenken
Terwijl de Dakar-rally van start is gegaan, zijn de teams van De Rooy en Hans Bekx Teamsport op weg naar huis. Of ze volgend jaar meedoen aan de rally is nog onzeker.
Terwijl de Dakar-rally van start is gegaan, zijn de teams van De Rooy en Hans Bekx Teamsport op weg naar huis. Of ze volgend jaar meedoen aan de rally is nog onzeker.
Nadenken
"Eerst tot rust komen", zei Jan de Rooy op de persconferentie. "Het is te vroeg om naar de komende jaren te kijken. We gaan nu naar huis om alles te bezinken. Daarna moeten we eens goed nadenken wat we de komende jaren gaan doen", aldus De Rooy in het Algemeen Dagblad.
Geen zin
"Als de politiek erin blijft, heb ik geen zin meer in een Dakar-rally", stelt Gerard de Rooy in de Telegraaf.
Ik weet het ook nietquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:59 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Stacey, wat doe je.
Ik kan het toch niet laten om het te blijven volgen
Even in de deelnemerslijst kijken...quote:Op zaterdag 31 december 2005 21:40 schreef CrazyCavia het volgende:
Yeah, penalties voor teams 378, 557 & 520.
Check de pollquote:
Ik heb heb van Trucks from Holland gehaald, maar zo te zien komt hij van exact-man.com afquote:
Geplaatst: 01-01-2006 (13:16)
De kop is eraf!!!!
Foto: www.exact-man.com
Op 31 december was het zover; de eerste etappe in een rijtje van vijftien naar finishplaats Dakar. Hans Stacey en Frans Echter begonnen veelbelovend aan de eerste etappe, maar strandden helaas na vijftig kilometer achter een Unimog.
Na exact 51 minuten aanmodderen wisten de mannen met behulp van dezelfde Unimog weer los te komen en vervolgden zij de etappe.Hans Stacey (524) eindigde door deze omstandigheden op een 43ste plaats in het klassement, Franz Echter (530) op een 42ste en de servicetruck van Geert Verhoeven (549) op een 36ste plaats.
De route van vandaag bleek allerminst gemakkelijk. De 83 kilometer lange route was bochtig, smal en vooral nat. Kort voor de proef was er flink wat regen gevallen, waardoor hier en daar enorme modderpoelen ontstonden. Frans Echter: “We zaten heel dicht bij elkaar, toen er voor ons een Unimog vastliep in een diep gat. Toen trof ons hetzelfde lot en kwamen wij er ook niet meer uit”. De enige die aan de modder wist te ontkomen was de wedstrijdtruck van Geert Verhoeven. Hij verklaarde net op tijd aan de modder te zijn ontkomen. “Ineens zagen we een rijtje trucks vast in de modder. Al snel was duidelijk dat ook onze racetrucks vast stonden. We hebben even gekeken of we wat konden doen en daarna ging het gas er weer op. Voor ons is de dag uitstekend verlopen.” Voor de mannen van Exact-MAN eindigde de dag dus minder positief dan gehoopt. Belangrijker is echter dat de trucks meer dan competitief waren in het vrachtwagenklassement. De wagens voelden volgens de rijders uitstekend aan en beloven mooie prestaties voor de komende dagen.
Stacey’s dagquote: “Het ging perfect. We haalden een aantal mannen in, de auto reed uitstekend. Na een kilometer of dertig voelde ik me echt één met de auto. Helaas kwamen we rond de vijftig kilometer vast te zitten. Ik denk dat we daar een dikke drie kwartier mee verspeeld hebben.”
Bron: www.exact-man.com
Picsquote:Op zondag 1 januari 2006 12:42 schreef dakarspecialist het volgende:
heb toch 3100 foto's van de deelnemers
mooie wagens gigantise hummer van gordon beest van een auto
die toch de hele laatste keurings dag in parc ferme heeft staan sleutellen?????????????
Vandaaaaar! Stond een uur of 3 te wachten aan de kant van de snelweg. Een tiental motoren en wat auto's rijden nu de boot op (zie ik vanuit mijn appartement). Even de foto's op mijn laptop gooien, geheugenkaartje leegmaken, en NU ga ik naar de haven om nog meer foto's te maken.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:39 schreef JosvG het volgende:
Er ligt nu een Tatra van Andre de Azevedo op zijn kant.. Alle trucks op 3 na zijn geblokkeerd en kunnen dus niet verder.
Mijn vader heeft net met Allard Kalff gesproken en die zegt dat de rit van vandaag verder geannulleerd is, dus de tijd die verloren is voor de trucks telt vandaag niet mee.
Arghh!!! M'n batterijen zijn leeg, nét toen ik 3 vrachtwagens aan zag komen!! KUUUUUUTTTT!!!quote:Op zondag 1 januari 2006 18:44 schreef JosvG het volgende:
Alle andere vrachtwagens zijn omgedraaid en via een snellere en makkelijkere route naar de haven gegaan in Malaga, ze krijgen allemaal dezelfde tijd toegewezen.
Geweldigquote:Op zondag 1 januari 2006 21:59 schreef dakarspecialist het volgende:
hier de eerste foto's van lissabon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De 2e lijkt me een standaard uitvoering (supportvehicle??) en de eerste foto de race uitvoering.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:38 schreef stinkie het volgende:
Ik ook ja. vraag me af heo die Hummer gaat presteren. Overigens, het lijkt dezelfde, maar de tweede foto heeft ie een draager en een band op het dak? Toch 2 stuks of is dat er ff later opgelegd? locatie is zo te zien wel het zelfde
In Broekzele (sorry, Bruxelles zoals de Walen ervan gemaakt hebben) spreken ze inderdaad enkel nog Frans of Brussels (dat laatste klinkt ook als Frans)quote:Op zondag 1 januari 2006 23:03 schreef Taxi het volgende:
Net terug uit Brussel, alwaar ik een vermoeide, maar terdege gezellige jaarwisseling mocht meemaken. Ik dacht (en hoopte) dat mensen in Brussel meer talen spreken dan alleen Frans, maar helaas, schijnt lastig te zijn... Ja sorry, kep een btje een hekel aan Franse mentaliteit en zo...
Ff op Fok! kijken hoe het ervoor staat met de Daf-helden van de Dakar....![]()
Had ik al gezegd dat ik een hekel had aan Fransen? GVD!!!![]()
![]()
![]()
RTL5 bracht het erg diplomatiek correct, waarschijnlijk bang voor de FIA.... Ze vertelde geen fuck van het probleem/verhaal.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Getver wat verschrikkelijk jammer dat de DAF's er niet bijzijn. Maakt het een stuk minder leuk. Wel weer mooi hoe RTL5 het brengt. Ik blijf wel trouw kijken.
Ik denk dat dat nog wel volgt, met reacties van de betrokkenen. Anders zou ik dat wel dubieus vinden.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:26 schreef existenz het volgende:
[..]
RTL5 bracht het erg diplomatiek correct, waarschijnlijk bang voor de FIA.... Ze vertelde geen fuck van het probleem/verhaal.
Die kregen ze, maar die waren (logisch) nog politiek correcter.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:31 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel volgt, met reacties van de betrokkenen. Anders zou ik dat wel dubieus vinden.
quote:De rooy
Als ik ga en ik zeg ALS, want daarvoor gaan we in februari beslissen, bouw ik zelf vijfitien trucks volgens onze eigen homologatie
Maar dat worden dan wel wegens waar wij een en twee gaan worden. Ik zal terugkomen op een manier die zijn weerga niet kent. Wat dat voor trucks gaan worden? Misschien wel De Rooy-specials of zoiets. Het hoeven niet per se DAF`s te zijn. Ik heb niets met DAF te maken, er is geen contract. Hoewel ik DAF niet uitsluit kan het ook zijn dat we met een nieuwe motor komen. Volvo heeft een heel geschikte Dakar-motor. Ook Iveco zou kunnen.
Nou toch best wel wat Volvo`s en Renaults ook hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:14 schreef blieblie het volgende:
Je moet er wel ff rekening mee houden dat het niet perongeluk is dat De Rooy met DAF rijdt he.
Want dat "Ik heb niets met DAF te maken" valt behoorlijk tegen. Hij is onder andere zo rijk geworden omdat hij de hele distributie van DAF verzorgt.
Ben benieuwd of De Rooy DAF aan de kant zet. Kan me bijna niet voorstellen, Iveco in ieder geval niet, want in het gehele wagenpark van de Rooy kom je voor zover ik weet geeneen Iveco tegen. Voornamelijk DAF's en een "paar" Volvo's.
Vergeleken met de DAF's zijn er een stuk minder Volvo's. Renaults heb ik nog niet rond zien rijden van de Rooy. Heb je een plaatje? En zijn die blauw of oranje?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou toch best wel wat Volvo`s en Renaults ook hoor
Oranje.. Vrijdag gezien in de documentaire over de Rooy op RTL7.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
[..]
Vergeleken met de DAF's zijn er een stuk minder Volvo's. Renaults heb ik nog niet rond zien rijden van de Rooy. Heb je een plaatje? En zijn die blauw of oranje?
De vrachtwagens van de Rooy die de DAF bevoorraden zijn toch allemaal blauw?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:55 schreef JosvG het volgende:
De Rooy heeft altijd DAF's gehad, maar de laatste jaren komen er steeds andere merken voor, zo rijden er nu voor de Rooy DAF's, MAN's, Volvo's en Renaults. Ze zijn allemaal oranje gekleurd
Als hij wil mag hij op de servicewagen gaan zitten voor Stacey en Echter![]()
![]()
![]()
De trucks zullen rondstreeks 16:00 in Mariaheide (veghel) aankomen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:02 schreef JosvG het volgende:
Hehe mijn broer heeft net alle 4 de vrachtwagens van Bekx in Boxtel gezien, ze zitten hier dus mooi dicht bij huis.. Ik ga straks eens even een rondje rijden om te kijken of ik ze kan vinden
Ze stonden net alle 5 bij Brusselers in Boxtel, ik ben er langsgereden en ik heb 10 foto's ofzo, beetje brakke telefoonkwaliteit maar toch, ik zal ze zo uploadenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:12 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
De trucks zullen rondstreeks 16:00 in Mariaheide (veghel) aankomen.
Men hoopt op een groote opkomst om zo de mannen een hart onder de riem te steken
Nog geen 10% van zijn omzet komt van DAF, zijn broer Harrie ja die wel, en bovendien is het in dit geval zo dat DAF de homologatie moet verzorgen omdat hun naam op het kentekenbewijs staat, en DAF de zaak aardig heeft laten versloffen, door te denken - het zal wel goed komen - de zogenaamde "typisch DAF methode" iedereen die er ooit gewerkt heeft weet wel wat ik daar mee bedoel.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:14 schreef blieblie het volgende:
Je moet er wel ff rekening mee houden dat het niet perongeluk is dat De Rooy met DAF rijdt he.
Want dat "Ik heb niets met DAF te maken" valt behoorlijk tegen. Hij is onder andere zo rijk geworden omdat hij de hele distributie van DAF verzorgt.
Ben benieuwd of De Rooy DAF aan de kant zet. Kan me bijna niet voorstellen, Iveco in ieder geval niet, want in het gehele wagenpark van de Rooy kom je voor zover ik weet geeneen Iveco tegen. Voornamelijk DAF's en een "paar" Volvo's.
Hoe weet jij dat nou weerquote:Op maandag 2 januari 2006 15:07 schreef area51 het volgende:
Jos, ze staan daar waar jouw vader vorige week een nieuwe auto gekocht heeft voor je moeder, dan weet je het wel, en om 1600 uur zullen ze in Mariaheide zijn.
Henk is mijn broer, vandaarquote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weerHet is trouwens al 2 weken geleden ofzo
Volgens mij is de motor in de nieuwe Daf xf105 nog steeds eigen ontwikkeling en productie met een Paccar stickertje erop, maar dat weet ik niet zeker hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou toch best wel wat Volvo`s en Renaults ook hoor.
Logische keuze van De Rooy omdat DAF dit jaar gestopt is met de eigen motoren.
Ik denk inderdaad dat ik misben. DAF is gestopt met de commercialisering van de industriele motoren en dat is toch niet weer wat anders.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:31 schreef Joefje het volgende:
[..]
Volgens mij is de motor in de nieuwe Daf xf105 nog steeds eigen ontwikkeling en productie met een Paccar stickertje erop, maar dat weet ik niet zeker hoor.
krantenbericht is hier te lezenquote:Op maandag 2 januari 2006 07:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In de krant van vandaag staat dat Team de Rooy als ze volgend jaar weer mee gaan doen zelf 15 vrachtwagens gaan bouwen waardoor ze goed zitten met de homologatieZe zouden dan zowiezoe voor plek 1 en 2 gaan in het klassement. Ook sluiten ze niet uit dat ze met en ander merk dan DAF gaan rijden. Ook Volvo en Iveco maakte goede wagens melde de Rooy.
het mooie is: hij is er toe in staatquote:Op maandag 2 januari 2006 21:31 schreef _Arthur het volgende:
Zou lachen zijn als de Rooy met een team van 15 (race)trucks volgend jaar mee doet
Grapjasquote:Op maandag 2 januari 2006 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
het mooie is: hij is er toe in staatZowel financieel als geestelijk.
Even optellen..
Jan
Gerard
Hugo Duisters
broer van Jan (reed vroegr ook in rally's mee)
broer van Gerard (waarom hoor je daar nooit wat van btw?)
neef Hans Stacey![]()
![]()
![]()
Hans Bekx
Marcel van Vliet
Wuf van Ginkel
nog 6 trucks over, aanmedlingen kunnen naar janderooy @ hotmail.com
Maar waar niemand tegenop kan, is het Franse politieke gechicaneer.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
het mooie is: hij is er toe in staatZowel financieel als geestelijk.
...
Sorry, ik lees de Leeuwarder Courant, daar staat vooral veel over het Wadden Team inquote:Op maandag 2 januari 2006 21:56 schreef sooty het volgende:
[..]
Maar waar niemand tegenop kan, is het Franse politieke gechicaneer.
Zie ook de NRC van vandaag....
Kop: Over nóg een Dakar moet ik goed nadenkenquote:Op maandag 2 januari 2006 22:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Sorry, ik lees de Leeuwarder Courant, daar staat vooral veel over het Wadden Team in
Wat staat er in de NRC?
Bladveren afgekeurd --> kamaz-mannen met meetlinten bij de bladveren van de DAFsquote:Op maandag 2 januari 2006 22:17 schreef sooty het volgende:
[..]
Kop: Over nóg een Dakar moet ik goed nadenken
De Rooy: "Ik vermoed dat er sprake is van kwade opzet"
NRC: "Van wie?"
De Rooy: "Van een concurrende vrachtwagenfabrikant. Ik zal geen namen noemen want ik heb geen bewijzen. Maar ik ben er zeker van dat één van onze concurrenten protesst heeft aangetekend bij de Franse organisatie".
Tot zover.
Jan heeft al meer uitspraken gedaan; Onder andere over niet bereikbare officials met stempels in de zak, op skivakantie.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bladveren afgekeurd --> kamaz-mannen met meetlinten bij de bladveren van de DAFs
Ja dat had ik ook gezien.. Ze kropen eronder en stonden te meten aan de bladen en spiralen.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bladveren afgekeurd --> kamaz-mannen met meetlinten bij de bladveren van de DAFs
Hans is zijn neef ja, Jan is dus zijn oom en Gerard is zijn neefquote:Op maandag 2 januari 2006 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook gezien.. Ze kropen eronder en stonden te meten aan de bladen en spiralen.
Trouwens Hans Stacey is toch zwager van de Rooy ofzoiets? Heb ik ooit eens ergens gehoord.
Het zal wel mogen, maar krijgen ze daar dan ook nog een penalty voor of is t gewoon service ?quote:Night watch
1h50 – Officials with Kabirov
The title holder in the truck race broke the turbo of his Kamaz truck because of driving for too long without oil. The installation of a new turbo requests the presence of officials and according to the sporting jury, all is in order to carry on.
Hij wil niet onder zijn oom rijden, net als 2 jaar terug met de DAF. De MAN's zijn overigens schijnbaar toch beter dan de DAF's, aangezien de MAN's Met vlag en wimpel door de keuring waren, en Stacey ondanks zijn pech van de vorige dagen nu naar voren scheurt en tevens 33 plaatsen winst paktquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:19 schreef Groentekip het volgende:
Het is toch wel te hopen dat als De Rooy terug komt dat hij dat met een DAF doet. Het zou zonde zijn voor Nederland als hij met een buitenlands merk gaat rijden.
Nog een vraag aan JosvG:
Waarom is Stacey eigenlijk met MAN gaan rijden? De DAF's van De Rooy zijn toch een stukje sneller dan zijn MAN. Verder is Stacey toch ook een zeer getalenteerde coureur die niet onderdoet voor De Rooy Sr en Jr en in het team De Rooy toch wel een versterking kan zijn.
Eigenlijk mag het niet, in het regelement staat er uitsluiting als penalty voor het sleutelen aan verzegelde onderdelen. Maar zoals het hier berichtgegeven staat zal het wel op politiek-correcte manier zijn uitgevoerd ofzoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:48 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Het zal wel mogen, maar krijgen ze daar dan ook nog een penalty voor of is t gewoon service ?
Ahaquote:oliehandelaar uit Best:
Ja, hij zit op het industrieterrein in Best, schuin tegenover de UPS ongeveer. Je ziet zijn auto's regelmatig rijden, hij heeft 2 grote tankwagens en 2 kleinere geloof ikquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:44 schreef blieblie het volgende:
Ginaf en Terberg zijn vrijwel DAF's met een ander naamplaatje.
toch?
[..]
Aha. Vroeg me al af of de tankwagen met erop Stacey die voor station Best stond van "DE" Stacey was
.
Was een kleintje.. Ze waren een hotel naast het station aan het slopen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ja, hij zit op het industrieterrein in Best, schuin tegenover de UPS ongeveer. Je ziet zijn auto's regelmatig rijden, hij heeft 2 grote tankwagens en 2 kleinere geloof ik
Nee. Ginaf gebruikt naast DAF onderdelen ook veel Steyr, Sisu en Iveco onderdelen, En de belangrijkste bouwen ze zelf. In Terberg zit geen cent DAF onbderdelen, sterker nog DAF heeft een Terberg uitvinding (terminal trekker) gekopieerd....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:44 schreef blieblie het volgende:
Ginaf en Terberg zijn vrijwel DAF's met een ander naamplaatje.
toch?
[..]
Aha. Vroeg me al af of de tankwagen met erop Stacey die voor station Best stond van "DE" Stacey was
.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
ik had chagin even over het hoofd gezien ja
www.dakar.com --> English version --> Trackingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waar kun je die live tracking volgen?
Dacht dat Terberg meer Volvo georrienteerd was.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Ginaf gebruikt naast DAF onderdelen ook veel Steyr, Sisu en Iveco onderdelen, En de belangrijkste bouwen ze zelf. In Terberg zit geen cent DAF onbderdelen, sterker nog DAF heeft een Terberg uitvinding (terminal trekker) gekopieerd....
Klopt, Terberg heeft een joint venture met Volvo, en gebruikt vooral Volvo componeneten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dacht dat Terberg meer Volvo georrienteerd was.
De firma Mol CY uit Hooglede in Belgie is ook een conurrent van Terberg op het gebied van die Terminal trekkers. Produktie dit jaar gaat voor Mol naar 200 stuks.
kijk weer wat wijzer..Ben werkzaam in de engineering voor de mobiele sector en kom veel bij deze bedrijven. Echter dit wist ik niet eigenlijk. Mol is er inderdaad nog niet zo lang mee bezig. Ze bouwen ook veel op basis van DAF.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt, Terberg heeft een joint venture met Volvo, en gebruikt vooral Volvo componeneten.
Mol heeft de licentie van DAF gekocht
Nou ik kan helaas de starttijden niet vinden, ik heb het idee dat ze nog een beetje aan het rommelen zijn met de dakarsite. Maar tussen CP1 en CP2 heeft stacey toch 5 minuutjes verloren op Chagin.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:44 schreef JosvG het volgende:
Ik volg constant de afstand tussen Chagin en Stacey, ze zijn duidelijk aan elkaar gewaagd, want ze lopen elke keer ongeveer gelijk aan elkaar
Kabirov is nu binnen en staat 2e met nog 4 minuten voor op Stacey in het algemeen klassementquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:58 schreef B__P het volgende:
en aan de achterstand van de rest te zien zal Stacey een flinke s[prong maken in 't klassement![]()
ow, dan had ik de starttijd verkeerd gegokt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:34 schreef area51 het volgende:
Starttijden en doorkomsttijden staat op de Franstalige Dakar.Com onder Posis
Chagin start 8.16.30 CP 1 11.08.16 CP 2 12.26.50
Stacey start 8.24.30 CP 1 11.15.48 CP 2 12.39.30
Tot CP 2 ongeveer 4 minuten verloren op Chagin
Dat zijn er dan driequote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:20 schreef JosvG het volgende:
We noemen hem gewoon Henk, dat is makkelijker
Ik denk dat ik vanaf nu echt consequent Henk ga gebruiken![]()
Niet gezien, eergister geloof ik even, met wat opmerkingen over hoe kansloos ze 'm achtten geloof ik.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:45 schreef idiotforaliving het volgende:
was die gast gisteravond niet in de uitzending?
Hij is zover teruggevallen dat hij niet meer in de top meekan, zodoende gaan de monteurs er ook geen tijd aan verspillen om z'n wagen nog te maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:55 schreef CrazyCavia het volgende:
Vond het al zo raar dat iedereen ineens een plaatsje omhoog ging in het klassement.
18:40 - auto
Masuoka drops out
The Japanese driver Hiroshi Masuoka, who suffered a forward roll between CP1 and CP2, completed the special with a damaged car and will not continue racing tomorrow. After examination by Mitsubishi technicians, Masuoka’s Pajero Evo 4 was adjudged to be beyond repair.
Vooral die laatste zinquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:47 schreef blieblie het volgende:
Zou wel humor zijn als de Kamazzen hun grootste 2 bedreigingen eruit gewerkt hebben en ze alsnog van de eerste plaats gereden worden door een andere Nederlander.
Al verzinnen ze daar wellicht ook wel iets op in de laatste etappe.
Is de belettering van het linkerachterwielventieltje niet 100% door de homologatie gekomen ofzoquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:50 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Vooral die laatste zin![]()
Die tracking moet je trouwens ook blijven verversen om hem een beetje up-to-date te houden zeg![]()
Het papier van het roadbook was te lichtquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:51 schreef blieblie het volgende:
[..]
Is de belettering van het linkerachterwielventieltje niet 100% door de homologatie gekomen ofzo.
Is toch logisch dat je 90 grams papier gebruikt en geen 80 grams? Stomme Hollandersquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:54 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Het papier van het roadbook was te licht
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Jaap van der Kooy gaat volgend jaar meerijden in een omgebouwde ambulance?
Stacey ligt toch nog voor?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:11 schreef jozef444 het volgende:
Tchaguine is Stacey weer voorbij
En dit zijn de totaaltijden na CP2:quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:52 schreef Toxic_nl het volgende:
Kabirov 12:28:38
Chagin 12:20:02
Stacey 12:15:46
Gooi Stacey!![]()
Misschien is hij de weg kwijt, net bewoog hij namelijk nog wel een stukje.quote:[b]Op woensdag 4 januari 2006 14:06[edit]
als je de replay kijkt lijkth et ook alsof stacey een probleem heeft
hij staat ineens helemaal stil
Ik zag het ook ja. Denk idd dattie de weg kwijt isquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:17 schreef Impry het volgende:
Volgens Iritrack is Stacey ongeveer 15 km. teruggereden.
Ik denk dat bij jou iritrack een mooi zootje was. Want bij mij zitten bijv Loprais en Echter echt geen 140 km erachter hoor. Misschien 40, 50 km. En die zijn wat later gestart, dus zo'n eind is dat nou ook weer niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:22 schreef Hepheastus het volgende:
voor de rest zit alleen De Azavedo in de buurt, de rest zit er ruim 140 Km achter
verbazingwekkend verschil
zal wel weer een mooi zooitje zijn geweest
??quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:26 schreef blieblie het volgende:
Waarom blijft Chagin op 576km staan?
Misschien wacht hij op Kabirov om samen verder te rijden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:26 schreef blieblie het volgende:
Waarom blijft Chagin op 576km staan?
bij mij klopt er nu ook niets meer vanquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
??
Bij mij ligt hij 43 km voor op Stacey..Kabirov staat bij mij weer aan het begin![]()
edit: na een F5 ligt heel dat systeem overhoop lijkt het.. Ben Tschaguin al kwijt![]()
Top 5 voor vandaagquote:1 508 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 04:18:31 00:00:00
2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 04:32:16 00:13:45
3 509 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE)
LOPRAIS (CZE) TATRA 04:41:31 00:23:00
4 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 04:50:31 00:32:00
5 530 ECHTER (ALL)
GOBEL (ALL)
VAN DOOREN (HOL) MAN 04:55:52 00:37:21
Vond ik zelf ook al, ook Stacey vind ik helaas tegenvallen, alleen kan hij er zelf weinig aan doen... Ik had gehoopt dat hij toch wat minder pech zou krijgen zoals de eerste paar dagen... (Het vastzitten, het omvallen van de Tatra etc)quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:42 schreef jozef444 het volgende:
Wel netjes dat Echter vandaag wel goed mee is gekomen met zen kopman, die viel de laatste paar dagen naar mijn smaak toch wat tegen
.
Gewoon verkeerd gereden waarschijnlijk hequote:Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef Impry het volgende:
Bij de 456e km heeft Stacey iets raars gedaan waardoor hij tot 439 km is teruggereden. Daar heeft hij een paar minuten niets gedaan en is toen weer verder gegaan.
Chagin reed ondertussen vlot door en heeft daardoor zijn achterstand op Stacey weer ingehaald en is er zelfs ruim voorbij gegaan.
Vreemde actie
navigatiefoutje ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef Impry het volgende:
Bij de 456e km heeft Stacey iets raars gedaan waardoor hij tot 439 km is teruggereden. Daar heeft hij een paar minuten niets gedaan en is toen weer verder gegaan.
Chagin reed ondertussen vlot door en heeft daardoor zijn achterstand op Stacey weer ingehaald en is er zelfs ruim voorbij gegaan.
Vreemde actie
Volgens mij gaat het best lekker met Henno, vandaag 140e binnen, gisteren een van de laatsten als 198e. Maar nogsteeds om een normale tijd in het bivak.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:19 schreef stinkie het volgende:
Hoe gaat het met die XT500 rijder. Jammer dat het voor rtl blijkbaar niet sectaculair genoeg is, maar ik hoor/lees er verder helemaal niets over....
Kan ie wel bij XT-Henno aankloppen, die verhuurd die zooi voor filmsquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Jaap van der Kooy gaat volgend jaar meerijden in een omgebouwde ambulance?
Hij was verkeerd gereden jaquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:54 schreef JosvG het volgende:
[..]
Gewoon verkeerd gereden waarschijnlijk he
Problemen met de auto?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:54 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
Hij was verkeerd gereden ja![]()
Flink zuur, mijn broer is vandaag uitgevallen. Ze hebben het kleinste team met de meeste aanhang Team van Eikeren.
Ja, gister begaf de koppeling het. Vervolgens hebben ze een tijdje staan prutsen aan de auto, maar het was eigenlijk niet te repareren ter plekke dus zat er maar 1 ding op: doorrijden zonder koppelin, op precies het juiste moment de pook in een andere versnelling trekken en doorgaan. Was niet zo leuk voor de motor maar ze zijn wel aangekomen. Vandaag waren ze een x aantal uur telaat bij de Special Stage aangekomen, omdat ze lang hebben staan tobben met de auto, dus op de lijst van uitvallers gezet :/quote:
Ik had dit ook al gezien ja.. heb die Kamaz site eens doorzocht. Ze rijden in ieder geval met Euro I en II motoren en ik was benieuwd hoeverre dat dit hen een voordeel geeft in de Rally.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:10 schreef area51 het volgende:
Voor de geinteresseerden, heb ik de specifaties gevonden van de Kamaz zoals hij standaard te koop is. Afgezien van andere bandenmaat, extra lampen en wat kunstof voor de laadbak zie de Rallytruck er niet zo veel anders uit.
Dat zou natuurlijk ook best kunnen, ook al heb ik daar nog niets over kunnen vinden. Een Deutz heeft wel een heel herkenbaar geluid. De laatste die ik weet die met een Deutz 12 cyl reed was Guy Luis Duboucheron in 1982 met z'n 160 km snelle Seiko.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik had dit ook al gezien ja.. heb die Kamaz site eens doorzocht. Ze rijden in ieder geval met Euro I en II motoren en ik was benieuwd hoeverre dat dit hen een voordeel geeft in de Rally.
Is het niet zo dat Kamaz ook Deutz motoren gebruikt in de vrachtwagens?
Vette truck zeg..quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:25 schreef area51 het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ook best kunnen, ook al heb ik daar nog niets over kunnen vinden. Een Deutz heeft wel een heel herkenbaar geluid. De laatste die ik weet die met een Deutz 12 cyl reed was Guy Luis Duboucheron in 1982 met z'n 160 km snelle Seiko.
[afbeelding]
Despres dus waarschijnlijk gebroken sleutelbeen.quote:13:23:47 ► Despres belives he has broken collar-bone
Speaking just after finishing the day's special, title holder admitted that he believes he has broken his collar-bone. The Frenchman indeed suffered a crash at km 273.
en dan nog een gemiddelde boven de 110 km/h rijden, knap hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef Impry het volgende:
Despres dus waarschijnlijk gebroken sleutelbeen.
quote:13:40:00 ► Despres at medical centre
Frenchman Cyril Despres is currently in the medical centre of the Zouerat bivouac. He believes he has broken his left collar-bone. The title holder is currently having an X-ray.
Waar staar "by time"?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:55 schreef JosvG het volgende:
1 508 CHAGIN (RUS) 11:55:20 01:52:20
2 524 STACEY (HOL) 12:12:33 01:56:33
3 500 KABIROV (RUS) 12:07:06 02:00:36
4 530 ECHTER (ALL) 12:22:44 02:03:14
5 509 LOPRAIS (CZE) 12:21:55 02:10:25
Je moet wel op "by time" drukken, anders krijg je de aankomsttijd, niet de gereden tijdStacey dus 2de bij CP1 met 4"13 achterstand.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:42 schreef Impry het volgende:
Hij lijkt nu ook weer even te kloppen.
Stacey en Kabirov rijden redelijk gelijk op.
Jammer inderdaad, zeker nu Echter en Kies a.t.m. ook erg goed rijden was het helemaal mooi geweest!quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:57 schreef Taxi het volgende:
Als de Dafs aanwezig waren geweest... En ook nog eens een goed rijdende Stacey erbij. God, wat is het toch vreselijk jammer dat ze er niet bij zijn.![]()
Het had de onderlinge strijd imo nog veel spannender gemaakt. Chagin lijkt niet te stoppen, helaas.
Dat is pas een doorzetterquote:15:07:29 ► Bad news for Despres
According the lastest medical report, Cyril Despres suffers from a collarbone dislocation. It is therefore not broken but the injury is serious. The Frenchman has however decided to continue the Dakar.
Pos. N° Name Hours Timequote:Op donderdag 5 januari 2006 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Chagin al gefinished?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:10 schreef Taxi het volgende:
RANKING OVERALL TRUCK Pos. N° Name Make Time Variation Penalty
1 508 CHAGIN (RUS)_____KAMAZ______19:57:20___00:00:00
2 500 KABIROV (RUS)____KAMAZ_____ 21:57:20___ 02:00:00
3 509 LOPRAIS (CZE)____TATRA_______22:05:03___02:07:43
4 524 STACEY (HOL)__MAN__________22:08:46___02:11:26
5 530 ECHTER (ALL)_____MAN_________23:50:19___03:52:59
Henk rijdt weg van allemaal; wint 6 uit 6...
Plaats 2,3 en 4 zijn duidelijk nog lang niet verdeeld![]()
Diepe buiging voor Hans Stacey![]()
![]()
Le Dakar 2006 [Deel 3]quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Jos, open jij deel 4? ik zit bij mn schoonmoeder en heb de SP hier noet op de PC staan
quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:17 schreef Impry het volgende:
[..]
Le Dakar 2006 [Deel 3]
Die had je daaar toch al neergezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |