abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33582714
De kamaz kan je net zo goed nu al latne winnen, wat een politiek gezeur weer zeg
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_33582987
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
weer een rede om NOOIT meer naar frankrijk te gaan.... sjonge jonge wat een amateuristische teringzooi daar zeg, ik kijk GEEN dakar 2006......
als ik het goed begrepen heb ligt het probleem aan de FIA.
27 december hebben de DAF teams mondeling te horen gekregen dat ze van de FIA mochten starten, maar nu doen ze (FIA) alsof ze van niets weten
pi_33583130
het is erg simpel, er is elk jaar wel iets dus die rally moet geboycot worden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:10:50 #54
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33583335
quote:
Het ongelooflijke is gebeurd. Het team mag niet meerijden in Le dakar 2006. De rallyleiding heeft de rallytrucks niet toegelaten tot de rally omdat men stelt dat de homologatie niet in orde is. Tot op het laatste moment is er naar oplossingen gezocht met de FIA, FFSA en ASO. Ook de trucks van team De Rooij zijn naar huis gestuurd. Daarmee valt voor de tweede keer in één jaar het doek. Deze keer nog voordat de race zelfs maar begonnen is. ,,In feite is de ellende gewoon doorgegaan waar we in januari mee geëindigd zijn,’’ aldus een emotionele Hans Bekx direct na de beslissing.

Wat is er precies gebeurd?
Hans: ,,na het debacle van vorig jaar was ik op 10 februari zover dat ik weer een beetje helder kon denken en de gebeurtenissen van de afgelopen rally kon analyseren. Samen met Edwin ben ik toen begonnen om de hele papierwinkel minutieus door te nemen om zo alle punten boven water te krijgen waar we administratief de mist mee in zijn gegaan. In maart hadden we dat rond. Aansluitend zijn we met DAF om de tafel gaan zitten om te kijken hoe verder te gaan. We hebben van het begin af aan overal de FIA (de Internationale Autosport Bond) bij betrokken. Die adviseerde ons om een heel nieuwe homologatie te maken en in te dienen voor de auto’s.’’
Marcel van Vliet, voor wie het de eerste keer zou worden dat hij in het Bekxteam zou rijden, vult Hans verder aan: ,,we hebben die auto’s echt gebouwd met het FIA boek er naast in de werkplaats. We wilden tenslotte op een eerlijke manier te gaan rijden en wilden niet nog een keer zo’n debacle meemaken als afgelopen keer. Het gaat hier dan ook puur om een administratieve kwestie en niet op de manier waarop de auto’s geprepareerd zijn.’’

Alles leek goed te gaan en voor het team was er dus de hele zomer geen vuiltje aan de lucht. De auto"s werden voorgekeurd door FFSA (de Franse Autosport Bond).
Op 7 december en alles leek oké op wat kleine punten na die werden aangepast. Team Bekx is op geen enkele manier te kennen gegeven dat er iets niet in orde zou zijn met de homologatie van de nieuwe trucks. Zo ging het team opgewekt de introductie op 8 december jl. in. Er was immers geen vuiltje aan de lucht. Tot er op 23 december plotseling een fax kwam van de FFSA, dat de homologatie niet werd geaccepteerd. Er volgde koortsachtig overleg tussen DAF, De Rooij, Bekx en de organisatie. Uiteindelijk stelde de rally organisatie dat het met de nieuwe homologatie nooit goed zou komen en dus greep het team terug op de oude homologatie en diende die in. Dat betekende dat er weer een aantal dingen moesten worden terug gebouw. Hans: ,,daarbij gingen het om zaken als aandrijfassen, dakluiken en zo. Ook de intercooler, vorig jaar ook al punt van discussie, kwam weer ter sprake. Uiteindelijk meenden en menen wij nog steeds een auto te hebben die voldoet aan de FIA regels. Maar de organisatie zegt nu dat de auto volgens hen niet voldoet en dat we wel mochten rijden als de FIA zijn handtekening er onder zet. En dat kregen we zo vlak voor de rally niet meer voor elkaar. Dat betekent dus voor ons einde verhaal.’’
Het team gaat nu naar Nederland. Hans en Marcel: ,,dit is wel een heel zwarte dag"". Niet alleen voor het team dat de afgelopen maanden keihard heeft gewerkt aan de voorbereiding en soms zelfs nachten heeft doorgehaald om optimaal aan de start te komen. Ook onze de sponsors en fans hadden zich een heel andere afloop voorgesteld.’’
dit las ik op de site van Hans Bekx

en ik vind dat de organisatie echt fout zit, maarja dat geven ze niet toe nu.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33583708
natuurlijk geven ze dat niet toe, het komt volgens mij gewoon omdat de rooy en bekx geen fabrieksteam zijn en van de kamazzen wel, gewoon politiek spelletje wat ze spelen, gaat gewoon om de euro's... de kamazzen zijn bang voor concurrentie....
pi_33584783
Ik zit net te kijken bij dakar.com naar het tracking-systeem.
Toets ik Anne Kies in, krijg ik de positie van de truck te zien maar met foto's van Kamaz en z'n berijders achter de namen van het "Kies-team"......ook leuk voor de Nederlanders
pi_33585006
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:04 schreef komrad het volgende:
het is erg simpel, er is elk jaar wel iets dus die rally moet geboycot worden
Zoiets gebeurt al zolang de Dakar rally bestaat, het hoort er in feite bij.
Het is alleen wel balen als het Nederlandse teams overkomt.
Peugeot/citroën werden toendertijd door de organisatie ook een hand(je) geholpen om op het podium te komen.
pi_33585334
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:50 schreef blieblie het volgende:

[..]

Daar was het Michelin die de boel afblies omdat hun het onverantwoordelijk vonden (als het goed is tenminste)
Michelin had inderdaad een fout gemaakt, kwam met een paar mogelijke oplossingen maar de FIA bleef stug vasthouden aan de regeltjes, zodat er 6 van de 20 wagens reden.
pi_33588371
quote:
De eerste special voor de trucks over 83 kilometer is gewonnen door Vladimir Tchaguine. De viervoudig Russisch winnaar van de woestijnrally klokte met 1:12.59' de snelste tijd.

Top drie
De voorsprong op de nummer twee, oud-wereldkampioen rally Miki Biasion (Ita), bedroeg slechts twee seconden. Op een derde plaats eindigde Andre de Azevedo. De Braziliaan gaf 3.15' toe op Tchaguine.

Achterstand
Titelverdediger Firdaus Kabirov (Rus) kreeg een grote klap te verwerken. Hij kwam binnen op ruim een halfuur van Tchaguine. De Nederlander Hans Stacey (MAN) verloor meer dan vijftig minuten tijdens de eerste special.
Stacey, wat doe je.
Ik kan het toch niet laten om het te blijven volgen
pi_33589136
quote:
De Rooy en Bekx willen nog niet over toekomst nadenken

Terwijl de Dakar-rally van start is gegaan, zijn de teams van De Rooy en Hans Bekx Teamsport op weg naar huis. Of ze volgend jaar meedoen aan de rally is nog onzeker.

Terwijl de Dakar-rally van start is gegaan, zijn de teams van De Rooy en Hans Bekx Teamsport op weg naar huis. Of ze volgend jaar meedoen aan de rally is nog onzeker.

Nadenken
"Eerst tot rust komen", zei Jan de Rooy op de persconferentie. "Het is te vroeg om naar de komende jaren te kijken. We gaan nu naar huis om alles te bezinken. Daarna moeten we eens goed nadenken wat we de komende jaren gaan doen", aldus De Rooy in het Algemeen Dagblad.

Geen zin
"Als de politiek erin blijft, heb ik geen zin meer in een Dakar-rally", stelt Gerard de Rooy in de Telegraaf.
Groot gelijk zou Gerard hebben.
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:49:51 #61
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33589727
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:59 schreef jochem8 het volgende:

[..]

Stacey, wat doe je.
Ik kan het toch niet laten om het te blijven volgen
Ik weet het ook niet ik ga zo even ons mam bellen wat er gebeurd is

EDIT:
Ze hebben vastgezeten in de modder, zo'n beetje elk team trouwens

[ Bericht 13% gewijzigd door JosvG op 31-12-2005 19:56:26 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33591980
Yeah , penalties voor teams 378, 557 & 520.
pi_33592806
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:40 schreef CrazyCavia het volgende:
Yeah , penalties voor teams 378, 557 & 520.
Even in de deelnemerslijst kijken...

378 LEYDS CHRIS KIDD JODIE BMW HOL RALLY RAID UK
557 VERHEYDEN PAUL JANS FONS VERHOEVEN PETER GINAF BEL AD SPORT
520 KIES ANNE TIJSTERMAN WILLEM VAN VEENENDAAL GERARD HOL SUNWEB HUTTEN RALLY TEAM
pi_33593388
Hmm Jodie Kidd, dan heb jij de oude lijst gekopieerd. Later is er een verbeterde lijst verschenen op de Dakar site.
  zondag 1 januari 2006 @ 11:50:53 #65
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_33598324
Team de Rooy en co mogen wel uit de OP
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  zondag 1 januari 2006 @ 12:33:21 #66
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33598865
quote:
Op zondag 1 januari 2006 11:50 schreef Gianluca het volgende:
Team de Rooy en co mogen wel uit de OP
Check de poll
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33599013
en weer terug uit lissabon
het hele debakel van de rooy en bekx meegemaakt
veel keren in de persruimnte geweest hier bericht daar bericht
dan ligt het hier aan dan daar
maar gauloises is nog steeds druk bezig met advocaten
het laatste is hier nog niet overgezegt

maar ja

heb toch 3100 foto's van de deelnemers
mooie wagens gigantise hummer van gordon beest van een auto
die toch de hele laatste keurings dag in parc ferme heeft staan sleutellen?????????????

maarja vandaag even wat bij slapen en zal in loop van de dag enkele foto's plaatsen

groeten en de beste wensen voor iedereen voor 2006
pi_33599281
Om half 12 is de eerste deelnemer gefinisht.
Dan nog een goeie 380 km rijden naar Malaga. Dus ik kan ze hier rond 14:30 verwachten.
pi_33599496
hee jochem
heb je bericht net pas weet niet waar precies de parc ferme is
maar alleen de rally rijders komen daar aan alle service voertuigen gaan via een andere weg naar een andere boot en dan naar marroco

groeten roger
pi_33599878
Hm, er ligt hier wel een grote boot voor m'n huis. Maar dat kan dus voor de rallywagens of voor de servicevoertuigen zijn.

Godverdomme.

Je weet dus niet of ze direct de boot op gaan?
pi_33600362
Misschien is het parc ferme wel in de haven zelf. Anyway, ik ga nu naar Antequera, via de snelweg, omdraaien en ze daar opwachten en met ze op rijden tot Malaga.
  zondag 1 januari 2006 @ 13:55:00 #72
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33600467
En de race is dus al van start gegaan ...

Ik ben wel eens benieuwd naar wat ex-wk rally rijders en debutanten als Carlos Sainz en Freddy Loix ervan kunnen bakken. Sainz won in elk geval al de eerste proef in portugal.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 1 januari 2006 @ 14:32:42 #73
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33601382
Ik zal maar rustig doorgaan met nieuwsberichten posten
quote:

Geplaatst: 01-01-2006 (13:16)
De kop is eraf!!!!
Foto: www.exact-man.com
Op 31 december was het zover; de eerste etappe in een rijtje van vijftien naar finishplaats Dakar. Hans Stacey en Frans Echter begonnen veelbelovend aan de eerste etappe, maar strandden helaas na vijftig kilometer achter een Unimog.

Na exact 51 minuten aanmodderen wisten de mannen met behulp van dezelfde Unimog weer los te komen en vervolgden zij de etappe.Hans Stacey (524) eindigde door deze omstandigheden op een 43ste plaats in het klassement, Franz Echter (530) op een 42ste en de servicetruck van Geert Verhoeven (549) op een 36ste plaats.

De route van vandaag bleek allerminst gemakkelijk. De 83 kilometer lange route was bochtig, smal en vooral nat. Kort voor de proef was er flink wat regen gevallen, waardoor hier en daar enorme modderpoelen ontstonden. Frans Echter: “We zaten heel dicht bij elkaar, toen er voor ons een Unimog vastliep in een diep gat. Toen trof ons hetzelfde lot en kwamen wij er ook niet meer uit”. De enige die aan de modder wist te ontkomen was de wedstrijdtruck van Geert Verhoeven. Hij verklaarde net op tijd aan de modder te zijn ontkomen. “Ineens zagen we een rijtje trucks vast in de modder. Al snel was duidelijk dat ook onze racetrucks vast stonden. We hebben even gekeken of we wat konden doen en daarna ging het gas er weer op. Voor ons is de dag uitstekend verlopen.” Voor de mannen van Exact-MAN eindigde de dag dus minder positief dan gehoopt. Belangrijker is echter dat de trucks meer dan competitief waren in het vrachtwagenklassement. De wagens voelden volgens de rijders uitstekend aan en beloven mooie prestaties voor de komende dagen.

Stacey’s dagquote: “Het ging perfect. We haalden een aantal mannen in, de auto reed uitstekend. Na een kilometer of dertig voelde ik me echt één met de auto. Helaas kwamen we rond de vijftig kilometer vast te zitten. Ik denk dat we daar een dikke drie kwartier mee verspeeld hebben.”

Bron: www.exact-man.com
Ik heb heb van Trucks from Holland gehaald, maar zo te zien komt hij van exact-man.com af
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  zondag 1 januari 2006 @ 15:03:11 #74
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33602223
Ligt het Iritrack systeem eruit? Iedereen staat volgens dat ding al een uur stil
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33602869
Nog ff over de Rooy en Beckx affaire

Ik denk niet dat we Beckx terug zien in een Dakar nadat ie verleden jaar uit de uitlag werd geschrapt..En dan die verhalen dat de Fransen hun eigen merken en mensen voortrekken elk jaar weer!

Fransen
Forza Alfa Romeo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')