RTL5 bracht het erg diplomatiek correct, waarschijnlijk bang voor de FIA.... Ze vertelde geen fuck van het probleem/verhaal.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Getver wat verschrikkelijk jammer dat de DAF's er niet bijzijn. Maakt het een stuk minder leuk. Wel weer mooi hoe RTL5 het brengt. Ik blijf wel trouw kijken.
Ik denk dat dat nog wel volgt, met reacties van de betrokkenen. Anders zou ik dat wel dubieus vinden.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:26 schreef existenz het volgende:
[..]
RTL5 bracht het erg diplomatiek correct, waarschijnlijk bang voor de FIA.... Ze vertelde geen fuck van het probleem/verhaal.
Die kregen ze, maar die waren (logisch) nog politiek correcter.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:31 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel volgt, met reacties van de betrokkenen. Anders zou ik dat wel dubieus vinden.
quote:De rooy
Als ik ga en ik zeg ALS, want daarvoor gaan we in februari beslissen, bouw ik zelf vijfitien trucks volgens onze eigen homologatie
Maar dat worden dan wel wegens waar wij een en twee gaan worden. Ik zal terugkomen op een manier die zijn weerga niet kent. Wat dat voor trucks gaan worden? Misschien wel De Rooy-specials of zoiets. Het hoeven niet per se DAF`s te zijn. Ik heb niets met DAF te maken, er is geen contract. Hoewel ik DAF niet uitsluit kan het ook zijn dat we met een nieuwe motor komen. Volvo heeft een heel geschikte Dakar-motor. Ook Iveco zou kunnen.
Nou toch best wel wat Volvo`s en Renaults ook hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:14 schreef blieblie het volgende:
Je moet er wel ff rekening mee houden dat het niet perongeluk is dat De Rooy met DAF rijdt he.
Want dat "Ik heb niets met DAF te maken" valt behoorlijk tegen. Hij is onder andere zo rijk geworden omdat hij de hele distributie van DAF verzorgt.
Ben benieuwd of De Rooy DAF aan de kant zet. Kan me bijna niet voorstellen, Iveco in ieder geval niet, want in het gehele wagenpark van de Rooy kom je voor zover ik weet geeneen Iveco tegen. Voornamelijk DAF's en een "paar" Volvo's.
Vergeleken met de DAF's zijn er een stuk minder Volvo's. Renaults heb ik nog niet rond zien rijden van de Rooy. Heb je een plaatje? En zijn die blauw of oranje?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou toch best wel wat Volvo`s en Renaults ook hoor
Oranje.. Vrijdag gezien in de documentaire over de Rooy op RTL7.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
[..]
Vergeleken met de DAF's zijn er een stuk minder Volvo's. Renaults heb ik nog niet rond zien rijden van de Rooy. Heb je een plaatje? En zijn die blauw of oranje?
De vrachtwagens van de Rooy die de DAF bevoorraden zijn toch allemaal blauw?quote:Op maandag 2 januari 2006 12:55 schreef JosvG het volgende:
De Rooy heeft altijd DAF's gehad, maar de laatste jaren komen er steeds andere merken voor, zo rijden er nu voor de Rooy DAF's, MAN's, Volvo's en Renaults. Ze zijn allemaal oranje gekleurd
Als hij wil mag hij op de servicewagen gaan zitten voor Stacey en Echter![]()
![]()
![]()
De trucks zullen rondstreeks 16:00 in Mariaheide (veghel) aankomen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:02 schreef JosvG het volgende:
Hehe mijn broer heeft net alle 4 de vrachtwagens van Bekx in Boxtel gezien, ze zitten hier dus mooi dicht bij huis.. Ik ga straks eens even een rondje rijden om te kijken of ik ze kan vinden
Ze stonden net alle 5 bij Brusselers in Boxtel, ik ben er langsgereden en ik heb 10 foto's ofzo, beetje brakke telefoonkwaliteit maar toch, ik zal ze zo uploadenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:12 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
De trucks zullen rondstreeks 16:00 in Mariaheide (veghel) aankomen.
Men hoopt op een groote opkomst om zo de mannen een hart onder de riem te steken
Nog geen 10% van zijn omzet komt van DAF, zijn broer Harrie ja die wel, en bovendien is het in dit geval zo dat DAF de homologatie moet verzorgen omdat hun naam op het kentekenbewijs staat, en DAF de zaak aardig heeft laten versloffen, door te denken - het zal wel goed komen - de zogenaamde "typisch DAF methode" iedereen die er ooit gewerkt heeft weet wel wat ik daar mee bedoel.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:14 schreef blieblie het volgende:
Je moet er wel ff rekening mee houden dat het niet perongeluk is dat De Rooy met DAF rijdt he.
Want dat "Ik heb niets met DAF te maken" valt behoorlijk tegen. Hij is onder andere zo rijk geworden omdat hij de hele distributie van DAF verzorgt.
Ben benieuwd of De Rooy DAF aan de kant zet. Kan me bijna niet voorstellen, Iveco in ieder geval niet, want in het gehele wagenpark van de Rooy kom je voor zover ik weet geeneen Iveco tegen. Voornamelijk DAF's en een "paar" Volvo's.
Hoe weet jij dat nou weerquote:Op maandag 2 januari 2006 15:07 schreef area51 het volgende:
Jos, ze staan daar waar jouw vader vorige week een nieuwe auto gekocht heeft voor je moeder, dan weet je het wel, en om 1600 uur zullen ze in Mariaheide zijn.
Henk is mijn broer, vandaarquote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weerHet is trouwens al 2 weken geleden ofzo
Volgens mij is de motor in de nieuwe Daf xf105 nog steeds eigen ontwikkeling en productie met een Paccar stickertje erop, maar dat weet ik niet zeker hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou toch best wel wat Volvo`s en Renaults ook hoor.
Logische keuze van De Rooy omdat DAF dit jaar gestopt is met de eigen motoren.
Ik denk inderdaad dat ik misben. DAF is gestopt met de commercialisering van de industriele motoren en dat is toch niet weer wat anders.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:31 schreef Joefje het volgende:
[..]
Volgens mij is de motor in de nieuwe Daf xf105 nog steeds eigen ontwikkeling en productie met een Paccar stickertje erop, maar dat weet ik niet zeker hoor.
krantenbericht is hier te lezenquote:Op maandag 2 januari 2006 07:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In de krant van vandaag staat dat Team de Rooy als ze volgend jaar weer mee gaan doen zelf 15 vrachtwagens gaan bouwen waardoor ze goed zitten met de homologatieZe zouden dan zowiezoe voor plek 1 en 2 gaan in het klassement. Ook sluiten ze niet uit dat ze met en ander merk dan DAF gaan rijden. Ook Volvo en Iveco maakte goede wagens melde de Rooy.
het mooie is: hij is er toe in staatquote:Op maandag 2 januari 2006 21:31 schreef _Arthur het volgende:
Zou lachen zijn als de Rooy met een team van 15 (race)trucks volgend jaar mee doet
Grapjasquote:Op maandag 2 januari 2006 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
het mooie is: hij is er toe in staatZowel financieel als geestelijk.
Even optellen..
Jan
Gerard
Hugo Duisters
broer van Jan (reed vroegr ook in rally's mee)
broer van Gerard (waarom hoor je daar nooit wat van btw?)
neef Hans Stacey![]()
![]()
![]()
Hans Bekx
Marcel van Vliet
Wuf van Ginkel
nog 6 trucks over, aanmedlingen kunnen naar janderooy @ hotmail.com
Maar waar niemand tegenop kan, is het Franse politieke gechicaneer.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
het mooie is: hij is er toe in staatZowel financieel als geestelijk.
...
Sorry, ik lees de Leeuwarder Courant, daar staat vooral veel over het Wadden Team inquote:Op maandag 2 januari 2006 21:56 schreef sooty het volgende:
[..]
Maar waar niemand tegenop kan, is het Franse politieke gechicaneer.
Zie ook de NRC van vandaag....
Kop: Over nóg een Dakar moet ik goed nadenkenquote:Op maandag 2 januari 2006 22:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Sorry, ik lees de Leeuwarder Courant, daar staat vooral veel over het Wadden Team in
Wat staat er in de NRC?
Bladveren afgekeurd --> kamaz-mannen met meetlinten bij de bladveren van de DAFsquote:Op maandag 2 januari 2006 22:17 schreef sooty het volgende:
[..]
Kop: Over nóg een Dakar moet ik goed nadenken
De Rooy: "Ik vermoed dat er sprake is van kwade opzet"
NRC: "Van wie?"
De Rooy: "Van een concurrende vrachtwagenfabrikant. Ik zal geen namen noemen want ik heb geen bewijzen. Maar ik ben er zeker van dat één van onze concurrenten protesst heeft aangetekend bij de Franse organisatie".
Tot zover.
Jan heeft al meer uitspraken gedaan; Onder andere over niet bereikbare officials met stempels in de zak, op skivakantie.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bladveren afgekeurd --> kamaz-mannen met meetlinten bij de bladveren van de DAFs
Ja dat had ik ook gezien.. Ze kropen eronder en stonden te meten aan de bladen en spiralen.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bladveren afgekeurd --> kamaz-mannen met meetlinten bij de bladveren van de DAFs
Hans is zijn neef ja, Jan is dus zijn oom en Gerard is zijn neefquote:Op maandag 2 januari 2006 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook gezien.. Ze kropen eronder en stonden te meten aan de bladen en spiralen.
Trouwens Hans Stacey is toch zwager van de Rooy ofzoiets? Heb ik ooit eens ergens gehoord.
Het zal wel mogen, maar krijgen ze daar dan ook nog een penalty voor of is t gewoon service ?quote:Night watch
1h50 – Officials with Kabirov
The title holder in the truck race broke the turbo of his Kamaz truck because of driving for too long without oil. The installation of a new turbo requests the presence of officials and according to the sporting jury, all is in order to carry on.
Hij wil niet onder zijn oom rijden, net als 2 jaar terug met de DAF. De MAN's zijn overigens schijnbaar toch beter dan de DAF's, aangezien de MAN's Met vlag en wimpel door de keuring waren, en Stacey ondanks zijn pech van de vorige dagen nu naar voren scheurt en tevens 33 plaatsen winst paktquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:19 schreef Groentekip het volgende:
Het is toch wel te hopen dat als De Rooy terug komt dat hij dat met een DAF doet. Het zou zonde zijn voor Nederland als hij met een buitenlands merk gaat rijden.
Nog een vraag aan JosvG:
Waarom is Stacey eigenlijk met MAN gaan rijden? De DAF's van De Rooy zijn toch een stukje sneller dan zijn MAN. Verder is Stacey toch ook een zeer getalenteerde coureur die niet onderdoet voor De Rooy Sr en Jr en in het team De Rooy toch wel een versterking kan zijn.
Eigenlijk mag het niet, in het regelement staat er uitsluiting als penalty voor het sleutelen aan verzegelde onderdelen. Maar zoals het hier berichtgegeven staat zal het wel op politiek-correcte manier zijn uitgevoerd ofzoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:48 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Het zal wel mogen, maar krijgen ze daar dan ook nog een penalty voor of is t gewoon service ?
Ahaquote:oliehandelaar uit Best:
Ja, hij zit op het industrieterrein in Best, schuin tegenover de UPS ongeveer. Je ziet zijn auto's regelmatig rijden, hij heeft 2 grote tankwagens en 2 kleinere geloof ikquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:44 schreef blieblie het volgende:
Ginaf en Terberg zijn vrijwel DAF's met een ander naamplaatje.
toch?
[..]
Aha. Vroeg me al af of de tankwagen met erop Stacey die voor station Best stond van "DE" Stacey was
.
Was een kleintje.. Ze waren een hotel naast het station aan het slopen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ja, hij zit op het industrieterrein in Best, schuin tegenover de UPS ongeveer. Je ziet zijn auto's regelmatig rijden, hij heeft 2 grote tankwagens en 2 kleinere geloof ik
Nee. Ginaf gebruikt naast DAF onderdelen ook veel Steyr, Sisu en Iveco onderdelen, En de belangrijkste bouwen ze zelf. In Terberg zit geen cent DAF onbderdelen, sterker nog DAF heeft een Terberg uitvinding (terminal trekker) gekopieerd....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:44 schreef blieblie het volgende:
Ginaf en Terberg zijn vrijwel DAF's met een ander naamplaatje.
toch?
[..]
Aha. Vroeg me al af of de tankwagen met erop Stacey die voor station Best stond van "DE" Stacey was
.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
ik had chagin even over het hoofd gezien ja
www.dakar.com --> English version --> Trackingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waar kun je die live tracking volgen?
Dacht dat Terberg meer Volvo georrienteerd was.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Ginaf gebruikt naast DAF onderdelen ook veel Steyr, Sisu en Iveco onderdelen, En de belangrijkste bouwen ze zelf. In Terberg zit geen cent DAF onbderdelen, sterker nog DAF heeft een Terberg uitvinding (terminal trekker) gekopieerd....
Klopt, Terberg heeft een joint venture met Volvo, en gebruikt vooral Volvo componeneten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dacht dat Terberg meer Volvo georrienteerd was.
De firma Mol CY uit Hooglede in Belgie is ook een conurrent van Terberg op het gebied van die Terminal trekkers. Produktie dit jaar gaat voor Mol naar 200 stuks.
kijk weer wat wijzer..Ben werkzaam in de engineering voor de mobiele sector en kom veel bij deze bedrijven. Echter dit wist ik niet eigenlijk. Mol is er inderdaad nog niet zo lang mee bezig. Ze bouwen ook veel op basis van DAF.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt, Terberg heeft een joint venture met Volvo, en gebruikt vooral Volvo componeneten.
Mol heeft de licentie van DAF gekocht
Nou ik kan helaas de starttijden niet vinden, ik heb het idee dat ze nog een beetje aan het rommelen zijn met de dakarsite. Maar tussen CP1 en CP2 heeft stacey toch 5 minuutjes verloren op Chagin.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:44 schreef JosvG het volgende:
Ik volg constant de afstand tussen Chagin en Stacey, ze zijn duidelijk aan elkaar gewaagd, want ze lopen elke keer ongeveer gelijk aan elkaar
Kabirov is nu binnen en staat 2e met nog 4 minuten voor op Stacey in het algemeen klassementquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:58 schreef B__P het volgende:
en aan de achterstand van de rest te zien zal Stacey een flinke s[prong maken in 't klassement![]()
ow, dan had ik de starttijd verkeerd gegokt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:34 schreef area51 het volgende:
Starttijden en doorkomsttijden staat op de Franstalige Dakar.Com onder Posis
Chagin start 8.16.30 CP 1 11.08.16 CP 2 12.26.50
Stacey start 8.24.30 CP 1 11.15.48 CP 2 12.39.30
Tot CP 2 ongeveer 4 minuten verloren op Chagin
Dat zijn er dan driequote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:20 schreef JosvG het volgende:
We noemen hem gewoon Henk, dat is makkelijker
Ik denk dat ik vanaf nu echt consequent Henk ga gebruiken![]()
Niet gezien, eergister geloof ik even, met wat opmerkingen over hoe kansloos ze 'm achtten geloof ik.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:45 schreef idiotforaliving het volgende:
was die gast gisteravond niet in de uitzending?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |