dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 11:32 |
Wat vinden we hier van de nieuwe Honda Civic?![]() ![]() ![]() ![]() Zelf ben ik er helemaal weg van. Mooie look en een waardig alternatief voor de oude Seat Leon die helaas uit produktie is. Digitaal dashboard: ![]() Promo site: http://www.honda.nl/specials/car/civic2006/index2.html Helaas zijn er niet zo heel veel betaalbare 2 / 3 deurs auto's die ook nog eens sportief zijn, maar dit vind ik echt weer een topper. | |
Jasperaldo | vrijdag 30 december 2005 @ 11:35 |
Ik vind het een gedrocht, ben best fan van Honda maar ik vind deze Civic echt lelijk. Interieur ziet er wel vet uit, maar die neus en die kont ? Lijkt wel of hij uit een slechte SF filmset komt. | |
ToMaSZ | vrijdag 30 december 2005 @ 11:37 |
Model is gaaf, maar ik ben niet zo weg van die glasvlakken op de voor en achterkant.... maakt het imo weer een klein beetje dinky-toy. Maar al met al, tof karretje, hoewel ik in dat segment eerder zou kiezen voor een c4-coupe, of toch een nieuwe leon | |
yup | vrijdag 30 december 2005 @ 11:37 |
Die foto's zijn dan ook niet zo mooi hoor, ik heb een paar andere foto's van dat gezien en daar ziet ie er een stuk fraaier uit... | |
dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 11:39 |
Als je die nog weet, post ze even ![]() | |
HeyFreak | vrijdag 30 december 2005 @ 11:39 |
erg mooi interieur, lijkt wel een ruimteschip ![]() zoals eerder gezegd, die glasvlakken vind ik eigenlijk niet zo heel mooi, maar verder is het een mooie auto | |
beschuit | vrijdag 30 december 2005 @ 11:40 |
dikke bak, 3-deurs look gecombineerd met de praktische kant van een 5-deurs. Glasshit is minder geslaagd, net als de gedeelde achterklep, maar ik gok dat deze het zeeeer goed gaat doen. En even wachten op de type-R natuurlijk... eens kijken wat ze daar in gaan proppen ![]() Interieuw vind ik overigens een beetje druk zo op de foto, maar ik moet (zoals altijd) de bak eens in t echt zien voor ik mijn laatste oordeel geef ![]() | |
dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 11:41 |
quote:Het is trouwens stiekem een 5 deurs, net zoals die nieuwe Leon met verborgen achter portieren. (Zelf ben ik echter geen fan van de nieuwe Leon, de oude vond ik er beter uit zien). Ja, de C4 sport valt ook in het zelfde segment. | |
Gizmore | vrijdag 30 december 2005 @ 11:42 |
Ik vind m wel mooi, behalve dan die achterkant ![]() | |
kareltje_de_grote | vrijdag 30 december 2005 @ 11:47 |
leuke bak, jammer alleen van dat overdreven glas aan de voor en achterkant. | |
Realzm | vrijdag 30 december 2005 @ 11:47 |
Ik heb em al op de weg gezien, en je blijft er gewoon naar kijken. Zwaar mooie auto, vooral de achterkant juist ![]() | |
dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 11:49 |
Hier een iets betere foto van de meters:![]() | |
Zeverzak | vrijdag 30 december 2005 @ 11:49 |
Hopelijk is ie te leasen... Want dan komt ie er!! | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 30 december 2005 @ 11:51 |
Heb verschillende reviews over deze auto gelezen en ik snap werkelijk niet waarom iedereen zo lyrisch schijnt te zijn over het uiterlijk van de nieuwe civic.... ik vind 'm verschrikkelijk lelijk en zou er nog niet dood in gevonden willen worden... ![]() | |
Baklap | vrijdag 30 december 2005 @ 11:53 |
Het blijft wel in de Civic stijl ook al ziet het er futuristisch uit. Dat is zonder meer knap gedaan. Ook al moet ik wel zeggen dat hij mij behalve de binnenkant totaal niet aanspreekt. | |
dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 11:56 |
quote:Ja, hij is te leasen. Staat al bij www.directlease.nl Helaas wel duur ![]() | |
Zeverzak | vrijdag 30 december 2005 @ 12:00 |
Volgens mij klopt er iets niet met de gegevens... De 2.2 liter diesel is sneller naar de 100 dan de 1.18i Sport??? Check de pdfjes... | |
Eliminator20 | vrijdag 30 december 2005 @ 12:03 |
Niet mijn smaak in ieder geval. Binnenkant is wel om van te smullen ![]() | |
Zeverzak | vrijdag 30 december 2005 @ 12:04 |
Hij is zeker erg duur in de Lease.. 514 euro voor de 1.18i sport! EEuhm voor dat geld heb je ook een Peugeut 307... En dat is toch meer auto.. Zelfs de Mini One is goedkoper!! | |
dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 12:18 |
Over die Science Fiction look... Aan de ene kant vind ik dat wel mee vallen... Aan de andere kant vind ik dat juist weer mooi in een auto. Het hoeft allemaal van mij niet zo burgerlijk en normaal.... Het mag best wat leuker allemaal. * dyna18 rijdt nu een mini cooper met fun striping | |
Zeverzak | vrijdag 30 december 2005 @ 12:24 |
doet dyna18 goed Mini in de lease dyna? | |
ChrisHiss | vrijdag 30 december 2005 @ 12:27 |
Ik vind hem echt heel erg mooi. Vooral de voorkant vind ik super strak. Ik hoop echter dat er een 3 deurs komt want ik vind bij de 5-deurs die achterdeuren wel heel erg klein. | |
Zeverzak | vrijdag 30 december 2005 @ 12:40 |
ben bang van niet... Juist de 5 deurs versie is voor de europese markt gemaakt... | |
Repeat | vrijdag 30 december 2005 @ 13:56 |
Wat een fucking lelijke auto ![]() ![]() ![]() Echt ik heb zelden zo'n gedrocht gezien ![]() ![]() Die lelijke lampenbalken voor en achter dan ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ga echt iedereen uitlachen die ik in zo'n ding zal gaan zien rijden, maarja het is een Honda, dus ze zullen er waarschijnlijk 10 verkopen ofzo. | |
dyna18 | vrijdag 30 december 2005 @ 14:09 |
gaap.... terug in je hok | |
Mad-Matt | vrijdag 30 december 2005 @ 14:11 |
Ik sluit me helemaal bij Repeat aan, jezus alle tering tyfus, wat een afgrijselijk lelijk ding. Die lichtbalken voor en achter, de laatste keer dat ik dat zag was bij zo'n lelijk amerikaans slagschip uit begin 90. Je kan hem best kopen en dan verstoppen voor de buren, want als je erin zit ziet het er allemaal best goed uit, zodra je hem voor de deur neerzet zakt de waarde van je huis gelijk met een halve ton. Ik weet niet wat voor spul de ontwerper heeft gebruikt, maar het moet flink hevig geweest zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 30 december 2005 @ 14:14 |
quote:en dat spul werkt nog eens erg lang ook, want het ding heeft niet alleen de ontwerpfase overleefd, maar is zelfs in productie gebracht en in de verkoop gegaan ![]() | |
R-Powa | vrijdag 30 december 2005 @ 15:08 |
Echt een van de allerlelijkste auto's van de laatste tijd. Achterkant (en die uitlaten!!! ![]() ![]() | |
veldmuis | vrijdag 30 december 2005 @ 15:12 |
Al weken geleden een topic over gezien hier ![]() Van de ene kant heeft ie best wat, maar van de andere kant is ie juist pislelijk. | |
Googolplexian | vrijdag 30 december 2005 @ 15:14 |
quote:Dat zeiden ze van de gen3 Civic ook. Ik vind deze wel mooi. Zag 'm ook laatst rijden en best een geinig karretje. Dat "glas" over de achterlichten had van mij niet gehoeven maar ik zie wel wat de ontwerper heeft gedaan; de lijnen van de voorkant doorgetrokken naar achteren (kijk bijv. maar naar de mistlampen voor en de uitlaten achter). Het is weer zo'n apart ontwerp waar men aan moet wennen. Net als deze (die ik ook meteen mooi vond): ![]() | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 30 december 2005 @ 15:17 |
Meestal waardeer ik auto's het meest die ik in het begin niets vind en naarmate de tijd verstrijkt meer op prijs ga stellen. Zoals bij de designkoers die BWM nu vaart. Toch acht ik de kans heel erg klein dat ik over 5 jaar de civic mooi vind... [ Bericht 1% gewijzigd door ikbeneenkiwi op 30-12-2005 15:29:34 ] | |
Dr_Crouton | vrijdag 30 december 2005 @ 15:22 |
Mja, nu is dat oranje ook niet van je het. Doe maar in zwart. ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 30 december 2005 @ 15:36 |
quote:bron | |
R-Powa | vrijdag 30 december 2005 @ 16:13 |
Al dat glas en grote gespoten kunststof delen zijn ook altijd fijn bij een eventuele aanrijding ![]() | |
Repeat | vrijdag 30 december 2005 @ 16:15 |
216 km/u gehaald, en er zat nog wel meer in met 140 pk? ![]() ![]() ![]() naja dan nog, ding ziet er werkelijk niet uit ![]() | |
R-Powa | vrijdag 30 december 2005 @ 16:22 |
quote:Jah, ze reden een heuvel op met half gas hè. Zo test men nu eenmaal topsnelheden, nooit door het pedaal door de podem te trappen. Iedereen op fok heeft ook altijd ofwel 1000 toeren over, of nog een versnelling, of nog half gas, of er zat een voetbalelftal in, of of of ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 30 december 2005 @ 16:35 |
quote:Voor dat beetje extra klasse nemen we de Coupé ![]() ![]() | |
Robbiej | woensdag 4 januari 2006 @ 15:00 |
Ik vind hem echt bloedmooi... ![]() | |
Fool | woensdag 4 januari 2006 @ 15:01 |
De wagen vind ik wel mooi, de cockpit vind ik bloedgeil... | |
FunnyName | woensdag 4 januari 2006 @ 15:04 |
Die Coupe is beter, vooral de kont van de hatchbak is lelijk ![]() | |
MouseOver | woensdag 4 januari 2006 @ 15:12 |
quote: ![]() | |
beschuit | woensdag 4 januari 2006 @ 15:16 |
meer civic Si coupe dus ![]() | |
Metro2005 | woensdag 4 januari 2006 @ 15:59 |
Ik vind hem wel apart maar eigenlijk iets te kort. | |
Dr_Crouton | woensdag 4 januari 2006 @ 17:59 |
quote:Het is korter en lager dan de huidige Civic die dodelijk saai is, maar wel breder geworden. | |
ChrisHiss | donderdag 5 januari 2006 @ 08:49 |
quote:De huidige Civic vond ik niet saai hoor. Ik vind alleen de 5-deurs zo lelijk aan de achterkant. De 3-deurs daarentegen vind ik gewoon een mooie auto. (maar alleen wat duur) | |
cyberterrorist | donderdag 5 januari 2006 @ 08:53 |
pracht interieur ![]() | |
DJ_WB | donderdag 5 januari 2006 @ 09:03 |
vind hem zeker mooi ![]() maar vind het wel jammer dat het geen azië prijzen zijn de 2.2 diesel is net zo duur als een 2 liter golf maar op een 2 liter golf zit een hogere inruil waarde for sure ..... | |
ChrisHiss | donderdag 5 januari 2006 @ 10:55 |
quote:Maar ik rij veeeeeel liever in deze Civic dan een Golf. ![]() | |
DJ_WB | donderdag 5 januari 2006 @ 11:14 |
ik ook ![]() | |
funkmaster | donderdag 5 januari 2006 @ 11:19 |
wacht met smart nog jaartje of 4/5, dan gaan (traditioneel getrouw) de eerste sjonnies hun handen loslaten op dit nieuwe gedrocht ![]() ![]() | |
RRRobert | donderdag 5 januari 2006 @ 23:33 |
Ik vind em erg geslaagd en zeker ook gedurfd. Heerlijk controversieel ook, aan de vele uiteenlopende reacties te zien hier. Alleen die prijs... instappen vanaf net geen 20 (euro) mille en dan doe je het met 83 pk... "moet gaan concurreren met BMW 1 serie, Alfa 147, audi A3...". F*cking hell, ik vrees dat deze auto nog minder gaat verkopen dan de vorige generatie ![]() | |
yup | donderdag 5 januari 2006 @ 23:48 |
83 pk? Is dat een 1.1 ofzo :/ | |
Cool_Runner | donderdag 5 januari 2006 @ 23:50 |
de coupé is erg mooi. Maar dat andere ding is lelijk als de nacht, behalve het interieur dan. Met name de cockpit ziet er superstrak uit. | |
RRRobert | vrijdag 6 januari 2006 @ 23:03 |
quote:1.4 16v en dan behoorlijk behoudend gechipt. Houdt em wel lekker zuinig. | |
yup | vrijdag 6 januari 2006 @ 23:09 |
quote:Zelfs een 1.4 dual carb uit de steentijd had 90 pk ![]() En dat was een SOHC 16v dual carb 1400je... Mja kan idd chip zijn, misschien dat een ander chippie 100+ pk's zorgt...? | |
Chokeme | zaterdag 7 januari 2006 @ 01:19 |
Doe mij maar een ouder model, die ogen nog een beetje stoer. Dit is net een huisrobot ofzo ![]() | |
Kabbie_Kabbie | zondag 8 januari 2006 @ 15:48 |
ik vind de voorkant wel mooi maar de achterkant wat minder, de binnenkant vind ik wel super alleen ben ik nooit zo'n fan van digitale snelheidsmeters. | |
ToXiCitY | woensdag 11 januari 2006 @ 19:46 |
Ik heb er vanochtend een zien rijden in Velserbroek, en in het echt is hij zeker mooier als op de foto`s. Een opvallende verschijning, ik keek er in ieder geval gelijk van op toen hij langs reed. | |
man_in_love | donderdag 12 januari 2006 @ 08:23 |
Heb hem als demo-auto (overdwars op 2 parkeerplekken) zien staan op een druk parkeerterrein in Maastricht. Het was opvallend dat de enigen die er naar keken een groepje schooljongetjes en wat marokaanse jongens die uit een belgische Golf GTI uit de steentijd stapten waren. En er liep voldoende doelgroep; het was vlak na oud en nieuw, hij stond pal voor de ingang van de mediamarkt waar alle mannen hun 13e maand aan het uitgeven waren... Mijn mening? Anders, maar ik bedank er voor. | |
bietelboer | vrijdag 13 januari 2006 @ 01:33 |
Ik vind hem super! vond eerst de achterkant ook niks maar toen ik hem bij de dealer zag veranderde me mening sterk! de kont moet je ff in het echt zien ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 13 januari 2006 @ 01:40 |
quote:Heb 'm inmiddels ook zien rijden en ik blijf bij m'n mening... leuk ding ![]() Mooie is dat Honda eens in de zoveel tijd de trend zet met een gewaagde hatchback. Meeste mensen vinden het in het begin echt niets maar na verloop van tijd veranderen de meeste meningen en dat zie je in de verkoopcijfers van weleer. ![]() ![]() ![]() het werd wel tijd voor een nieuwe blikvanger... ik denk dat meerdere merken toch gaan proberen het concept te kopieëren. Waarschijnlijk alleen Japanse merken at first ![]() | |
Poepoog | vrijdag 13 januari 2006 @ 01:45 |
Supergaaf, zag hem in Roermond ![]() Echt een apart monster... | |
bietelboer | vrijdag 13 januari 2006 @ 02:06 |
@ googolplexian: Die eerste civic is zo'n succes geworden(toendertijd) omdat die zo lekker zuinig was. Honda heeft in de loop der jaren de modellen steeds aardig veranderd (muv de 3e en 4e gen) was steeds ff wennen maar het werd wel steeds een succes | |
Dr_Crouton | vrijdag 13 januari 2006 @ 07:20 |
Ik hoop maar dat de Jazz ook zo'n sportieve behandeling krijgt, het huidige model is dan wel een de betere onder de compacte klasse, maar uiterlijk niet zo spannend. | |
dekilo | vrijdag 13 januari 2006 @ 08:13 |
![]() Ik vind hem wel ruig. | |
beschuit | vrijdag 13 januari 2006 @ 09:27 |
op die foto vind ik de achterkant weer behoorlijk druk.. Moet hem echt maar eens in het wild gaan bekijken ![]() | |
man_in_love | vrijdag 13 januari 2006 @ 10:09 |
De achterkant doet mij wat denken aan het huidige model lada stationcar | |
Mr-Z | vrijdag 13 januari 2006 @ 12:52 |
Zeer stoere bak.. Alleen de voor- en achterkant zijn moeilijk te onderscheiden ![]() | |
neuromancer | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:23 |
Ik vind de Si (die alleen in de states uit komt) wel een stuk mooier.![]() ![]() ![]() | |
bietelboer | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:50 |
die rode is echt! ![]() | |
Repeat | vrijdag 13 januari 2006 @ 13:55 |
quote:ziet er wel aardig uit idd ![]() | |
dyna18 | zaterdag 14 januari 2006 @ 16:36 |
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de nieuwe Honda Civic. En hij rijdt ook erg lekker. De cockpit bevat zeer veel meters en knoppen. Daar moet je wel van houden. Zelf vind ik het erg fijn om mijn snelheid, toerental, temperatuur, verbruik enz. allemaal in een oog opslag te kunnen zien. En dat allemaal digitaal. Nadeeltje vond ik dat ik op de snelweg echter wel heel veel buitenlawaai had. Boven de 80 KM/u wordt het echt lawaaiig. Ook het geluid van de motor ben ik niet zo weg van. Ik rij nu een mini en daar is het echt een genot om de motor te horen brullen. Bij die civic is dat helaas niet zo. Daar is het meer een soort gefluit. Ik blijf het echter een zeer mooie auto vinden. | |
Tjabbo | zondag 15 januari 2006 @ 14:11 |
Wat een Godsgruwelijk lelijk wanstaltig gedrocht. ![]() | |
zijle | zondag 15 januari 2006 @ 14:12 |
Het front van de Si is een stuk mooier, waarom hebben ze dat ook niet op het reguliere model gedaan? | |
Googolplexian | zondag 15 januari 2006 @ 15:49 |
quote:zozo ... wen d'r maar aan want ik heb net 10 modelletjes ervan om jouw voodoo poppetje gezet dus al je buren zullen er binnenkort wel één of meer aanschaffen ![]() | |
wackiejacky | zondag 15 januari 2006 @ 15:52 |
Hier een Civic-rijdster ![]() Ik zag idd van de week die reclame op tv. Maar moest toch nog effe een keer knipperen toen ik doorhad dat het om de nieuwe Civic ging. Is toch wel heel anders dan het voorgaande model. Denk dat ik er echt even aan moet wennen. Heerlijk rijden zal 'ie sowieso wel doen, ik hoef echt nooit iets anders meer als een Jap en m'n Civic bevalt me zo goed...misschien ooit als ik eens heel erg veel geld heb ofzo, dat ik 'm maar gewoon ga kopen ![]() | |
Dr_Crouton | zondag 15 januari 2006 @ 16:07 |
quote: ![]() | |
Party_P | zondag 15 januari 2006 @ 16:41 |
Heb er gisteren even ingezeten: wat een ontzettend gaaf interieur!!! | |
Repeat | zondag 15 januari 2006 @ 16:53 |
zullen wel weer alleen maar bejaarden in gaan rijden ofzo, want een normaaldenkend mensen koopt dit lelijke stuk blik natuurlijk niet. | |
funkmaster | zondag 15 januari 2006 @ 17:53 |
lijkt wel een prius die Si..... | |
NoComment | maandag 16 januari 2006 @ 09:18 |
Afgelopen zaterdag proefritje gemaakt in de nieuwe civic, ik vind em wel mooi eigenlijk ![]() ![]() | |
Anne | maandag 16 januari 2006 @ 10:02 |
Gisteren die reclame gezien, maar daar vond ik hem erg lelijk ![]() Tijd om hem eens in het eggie te zien ![]() | |
Mr-Z | maandag 16 januari 2006 @ 10:45 |
Zag hem gister staan bij de garage ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 januari 2006 @ 11:10 |
Geslaagde auto. Vooral die neus vind ik erg mooi. | |
RRRobert | dinsdag 17 januari 2006 @ 23:23 |
quote:En daar zit em nou net het pijnpunt; Honda wil dat de Nieuwe Civic als 'premium middenklasse model'gaat concurreren met de Alfa 147, Audi A3 en BMW 1 Serie... En dat terwijl de verkoopstatistieken de laatste jaren toch duidelijk laten zien dat ze Wat betreft de Civic (en ook Accord trouwens) de verkeerde kant op gaan. Daar kunnen de positieve recensies en een eerste award niet veel aan veranderen, vrees ik ![]() Ondanks dat vind ik 't ook een geweldige auto om te zien ![]() | |
NeoGenic1982 | dinsdag 17 januari 2006 @ 23:24 |
Ik had hem zien staan een paar weken geleden een showmodel in de stad, prachtig ding. Honda is sowieso mijn favoriete auto. Maar ik vind t een beauty! ![]() | |
Lorie | woensdag 18 januari 2006 @ 11:47 |
Jaja, ik heb hem testgereden, de nieuwe civic 2.2 diesel. Hij rijdt super, nergens iets op aan te merken! Goede baanligging, accelereert enorm goed, schakelt goed. En ja, het uiterlijk, ofwel spreekt het je aan of je vindt het lelijk. Maar hebben we dat niet bij alle auto's? Ik heb hem via testrit vergeleken met de nieuwe Seat Leon Stylance sport en de Citroën C4. De seat ging ook goed, maar vond ik ietsje luidruchtiger dan de Honda. Maar de seat ontgoocheld in binnenafwerking, enorm sober, niet digitaal. En de Citroën C4 was meteen afgekeurd, mindere baanligging, lichte deuren, kitsjerig binnenin de wagen. Ja, ik rij nu Civic 98 en binnenkort komt er wsl de Civic Sport 2.2 diesel! Eén minpuntje mss nog, is het beperkte achteruitzicht. Maar daar ik ook met bestelwagen met geblindeerde achterkant rij, is dit voor mij geen probleem, ik ben gewend op spiegels te rijden. Het verbruik, we hadden een verbruik van 7.5 l gemengde wegen (autostrade, stad...) dus niet echt zuinig. En ja, de hoge taksen, zullen ook een nadeel zijn voor jan met de pet, hoge Biv en hoge jaarlijkse verkeersbelasting. Tja, dit is een auto die je met je hart moet kiezen en minder met je verstand! Lorie | |
Lorie | woensdag 18 januari 2006 @ 13:33 |
@ Googolplexion: Dat verslag dat op pagina 1 stond, waar heb je dat vandaan? Ik ben benieuwd of die kerel de civic ondertussen al op bekend terrein heeft getest, vandaar. Lorie | |
Googolplexian | woensdag 18 januari 2006 @ 13:43 |
quote:de bron staat er onder ![]() http://www.passion4wheels.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=810&Itemid=165 | |
Lorie | woensdag 18 januari 2006 @ 13:48 |
Thanks , had er alweer over gekeken, hm. | |
pwnd | woensdag 18 januari 2006 @ 19:04 |
ubervettebak ![]() | |
ditismijnauto.nl | woensdag 18 januari 2006 @ 19:41 |
Mijn foto van de civic @ motorshow Essen | |
D. | woensdag 18 januari 2006 @ 19:46 |
eindelijk een Civic die de moeite waard is ![]() | |
errorken | woensdag 18 januari 2006 @ 19:54 |
Vraag mij eigelijk af hoe zo'n honda diesel zich verhoud tov een vw/audi/bmw diesel ? Honda maakt toch nog niet zo heel lang diesels... Verder vind ik het ook verdacht dat ze met een 2.2 liter komen met slechts 140pk. Naar europese normen is dat toch weinig pk's tov de inhoud. Zou dit een ondermaats gechipte versie zijn ? | |
Lorie | woensdag 18 januari 2006 @ 21:11 |
Honda had al kennis van dieselmotor in hun vroeger Accord. En vooral veel kennis uit de scheepsbouw! Audi, vergelijkbaar model, zou vooral luidruchtiger zijn. | |
ILCILA | woensdag 18 januari 2006 @ 21:12 |
is er ook een 4deurs ![]() | |
Lorie | woensdag 18 januari 2006 @ 21:13 |
De 3-deurs versie komt pas eind 2006 uit! | |
i-spy24 | woensdag 18 januari 2006 @ 21:15 |
Mooi hoor. Brengt weer oude herrineringen terug. Was mijn eerste auto ooit toen ik net m'n rijbewijs had behaalt. | |
Argento | woensdag 18 januari 2006 @ 23:18 |
Deze Honda doet mij toch sterk denken aan de Lancia HIT, een conceptcar van Pininfarina ergens eind jaren tachtig:![]() ![]() | |
Lorie | donderdag 19 januari 2006 @ 10:02 |
Ja, idd heeft er wel ietsje van weg, alhoewel ik denk dat de neus korter is, en de auto boller. Lorie | |
thefunny | donderdag 19 januari 2006 @ 10:20 |
Dat achterraampje rukt alle snelheid uit het model.. | |
Lorie | donderdag 19 januari 2006 @ 12:41 |
quote:Wat bedoel je daarmee? Lorie | |
Poepoog | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:19 |
Ik zag hem vandaag rijden ![]() Viel eerlijk gezegd een beetje tegen... | |
Pumatje | vrijdag 20 januari 2006 @ 19:49 |
De wat burgerlijke mensen zullen inderdaad het model niet mooi vinden, maar ik zie graag zelf juist iets aparts, en dit spreekt me erg aan. De figuren die dit model afkeuren zijn vaak ook wat meer de ik werk van 9 tot 5 op een kantoor en dat al 23 jaar figuren, iig saai. Ik houd hiervan! dit zijn foto's van CCXT van Honda-fanatics ![]() ![]() ![]() getuned beestje ![]() ![]() ![]() | |
Lorie | maandag 23 januari 2006 @ 09:45 |
Ze is besteld! | |
Googolplexian | maandag 23 januari 2006 @ 11:07 |
quote:GEFELICITEERD ![]() | |
Anne | maandag 23 januari 2006 @ 11:09 |
quote:Gefeliciteerd ![]() En wanneer krijg je haar? | |
Lorie | maandag 23 januari 2006 @ 11:11 |
Pas half mei. | |
Anne | maandag 23 januari 2006 @ 11:15 |
quote:Dan geven we het topic gewoon weer een schopje ![]() En dan mag jij foto's posten ![]() | |
Repeat | maandag 23 januari 2006 @ 12:15 |
quote:I pity the fool. ![]() | |
Lorie | maandag 23 januari 2006 @ 12:28 |
quote:En met welk bakske rij jij? Jij denkt dus dat er maar 10 zullen verkocht worden, wel bij mijn dealer zijn er deze week al 3 besteld, dus nog 7 te gaan, dat moet wel lukken é ![]() Ach, het blijft persoonlijk, of je de auto tof vind of niet. Wij in elk geval wel! ![]() Dan nog maar enkel gesproken over uitzicht, je moet er eens mee rijden, fantastisch! | |
dyna18 | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:00 |
quote:grats... wel even foto's posten wanneer hij er is ![]() | |
Lorie | dinsdag 24 januari 2006 @ 15:46 |
quote:Dat zal ik zeker! ![]() ![]() | |
Eland | woensdag 25 januari 2006 @ 11:06 |
Wel erg opvallend dat veel Civic-fanboys (/Sjonnies) het ding foeilelijk vinden, terwijl mensen met wat meer smaak de auto wel waarderen.. | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 11:15 |
leluk! | |
MouseOver | woensdag 25 januari 2006 @ 11:24 |
quote:Die moeten gewoon eerst 10 jaar aan een model wennen ![]() | |
NoComment | woensdag 25 januari 2006 @ 11:33 |
quote:Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk had ![]() ![]() Ze vonden het overigens ook de beste diesel van het moment omdat ie zo stil was... | |
Dr_Crouton | woensdag 25 januari 2006 @ 14:21 |
Motoren maken, in dit geval hun eigen dieselmotoren, kun je gerust aan Honda overlaten. ![]() | |
nlboy | woensdag 1 februari 2006 @ 16:28 |
Ik vind de voorkant wel iets hebben, maar de achterkant is echt super lelijk. Ook als je aan de zijkant staat van de Honda Civic zie je dat 'bultjes' van het knipperglaasje van de achterkant, dat vind ik het meest jammere van de Civic. Maar voor de rest is de binnenkant en voorkant echt mooi. ![]() | |
eos | woensdag 1 februari 2006 @ 21:13 |
Schitterend... Nu ben ik echt antiek met mijn civic uit '91 ![]() | |
Pumatje | woensdag 1 februari 2006 @ 22:37 |
quote:lol verkapte ik wil graag een oudere civic maar ik kan hem niet betalen.nl post ![]() nerd | |
yup | woensdag 1 februari 2006 @ 22:41 |
quote:Turbomotoren kunnen makkelijk best wat meer PK's hebben dan normaal. 150 pk TDi's hebben soms ook wat meer pk's en dat verklaart ook waarom die dingen als de tering vlammen. Verder Honda heeft zeer betrouwbare diesels, en lekker stil, vergeleken met die tractor blokken van VW ![]() Overigens geef mij maar geen diesel (zie sig ![]() ![]() Al eerder gezegd: maar gekke diff eronder klappen, 9000+ rpm 2 liter 16v VTEC blok met 240 pk uit de S2000 derin, en je hebt een bom op wielen. | |
M-jay | zondag 12 februari 2006 @ 20:48 |
Hallo allemaal, Ik zit met het bekende “wat moet ik nou kopen” dilemma! Ik rij nu in een MINI Cooper chili uit 2002 met panorama dak. De MINI riidt erg lekker, maar is gewoon iets te klein en lust wel een slokje. Mijn vriendin rijdt voornamelijk korte stukjes naar haar werk, dus de motor heeft niet eens de tijd om behoorlijk warm te worden. In 2008 komt de nieuwe MINI Traveller op de markt. Echt een auto voor ons, een iets grotere MINI! We willen de MINI toch wel inruilen, maar om daar mee te wachten tot 2008 lijkt ons ook niet zo’n goed plan i.v.m. de inruilwaarde. Dus zijn we gaan kijken naar een andere auto waar we dan 3 tot 4 jaar in rijden en die dan weer inruilen voor de MINI Traveller. We willen niet een “standaard” auto en we dus kwamen al snel uit bij de nieuwe Honda Civic. Een aparte look, waanzinnig dashboard, hoop ruimte en nog zuiniger ook! De Civic 1.8 i-VTEC Sport met navigatie en extra’s zou ongeveer op ¤ 31.000 komen. We hebben in de Civic gereden en dat was best wel ok, maar niet zoals de MINI. We zijn toch ook nog even voor een tweedehands MINI gaan kijken die nieuwer is dan de onze. Nu komt het! In de showroom staat een splinter nieuwe MINI Cooper Checkmate die, als we die willen hebben met wat extra’s erop, uitkomt op ¤ 28.300! De MINI rijdt wat lekkerder en is nog steeds een echte “head turner”. Qua interieur ziet die nieuwe MINI er super strak uit, maar hij heeft niet al de gadgets die op de Civic zitten. De ruimte en het verbruik blijven hetzelfde. Aan de ene kant denk ik, gooi een vette Pioneer Navigatie met spraakbesturing, een BT carkit, cruise controle en een Alarm in de MINI en je hebt bijna dezelfde gadgets als de Civic. De prijs is dan ook bijna hetzelfde. Nadeel is alleen dat het niet zo mooi is ingebouwd als bij de Civic. Op het scherm van de navigatie van de Civic kan je namelijk ook je airco en nog veel andere instellingen van de auto regelen. Wat zouden jullie doen ![]() Ik heb dit ook hier gepost. Er staan een hoop reacties op het forum. Ik heb gisteren nog een reply gepost op Autoweek: quote: | |
Mr-Z | maandag 13 februari 2006 @ 04:25 |
Civic nemen! | |
Googolplexian | maandag 13 februari 2006 @ 09:34 |
Mini reed beter dan de Civic ![]() Heb je wel harder dan 20 gereden dan? ![]() ![]() ![]() Mijn advies: make up your mind... ga OF voor een degelijke, ruime, zuinige auto OF ga voor een mode-verschijnsel en compromissen. Zelf had ik al lang de Civic genomen maar dat komt doordat ik niet het geld heb voor een nieuwe auto en ik moet dus nog jaren met deze kunnen rijden. Ik rijd al jaren Honda dus ![]() | |
Pumatje | maandag 13 februari 2006 @ 09:53 |
ik neem aan dat je niet in een 1.8 v-tec dat testritje hebt gemaakt M-jay ![]() de civic is een grotere head turner dan die mini hoor ![]() | |
Rutger1983 | maandag 13 februari 2006 @ 12:28 |
dit is gewoon een gepimpte peugeot 306 (van de buitenkant) | |
Pumatje | maandag 13 februari 2006 @ 12:54 |
quote:vind ik ook ![]() ![]() | |
M-jay | maandag 13 februari 2006 @ 14:24 |
quote:Het was een 1.8 i-VTEC Executive. | |
M-jay | maandag 13 februari 2006 @ 14:36 |
quote:Uhhh in de MINI naar Hongarije gereden dus ja ook harder dan 20 en ook harder dan 210 ![]() En ja ik heb al gekeken naar een Volvo maar ja de C30 gaat waarschijnlijk pas begin volgend jaar komen ![]() | |
Googolplexian | maandag 13 februari 2006 @ 15:13 |
quote:Was echt een vraag, hoor ... ben een beetje verbaasd omdat Honda's doorgaans een top-wegligging en "ride" hebben. Maar is inderdaad ook een kwestie van smaak. Ik heb één keer MEEgereden in een Cooper S. Ik moet zeggen dat het me heel erg beviel (omdat ik wel van een sportief rijgedrag houd) maar ik moet er niet aan denken dat ik elke dag met een houten reet uit de auto stap. Ik heb begrepen dat de gewone Cooper een stuk fijner (comfartabeler) rijdt dus daar kan ik eigenlijk niet over oordelen. quote:En daar moet ik me bij aansluiten. Als je op zoek bent naar degelijkheid dan moet je een andere auto nemen. Anders lekker bij deze Mini blijven. De Mini is IMHO gewoon een mode-icoon en dat wordt nu uitgebuit; Mini One - Mini One Salt - Mini One Pepper - Mini Cooper - Mini Cooper Pepper - Mini Cooper Chili - Mini Cooper S - Mini Cooper S Chili - Mini One Cabrio - Mini One Cabrio Salt - Mini One Cabrio Pepper - Mini Cooper Cabrio - Mini Cooper Cabrio Pepper - Mini Cooper Cabrio Chili - Mini Cooper S Cabrio - Mini Cooper S Cabrio Chili - Mini Cooper Works - Mini Cooper Works GP ... ik vergeet er vast nog een paar... die dingen komen uit met de regelmaat van GSM's ![]() | |
Dr_Crouton | maandag 13 februari 2006 @ 18:13 |
Mja, mja, wil je iets groters en net zo goed rijdend als de Mini moet je een BMW 1 of 3 serie nemen. Zelfde soort prijzen in verhouding en dezelfde kwaliteit en net zo opvallend (zeker de 1). ![]() | |
Googolplexian | maandag 13 februari 2006 @ 18:35 |
quote:Die 1 valt meer op z'n Multipla's op ![]() | |
Dr_Crouton | maandag 13 februari 2006 @ 20:35 |
quote:Ja, die is moeder's mooiste niet. Maar dat zijn alle pogingen totnogtoe van BMW kleinere auto's te maken dan de 3 (Compact I met de afgehakte kofferbak, Compact II dat de vorige overtrof qua lelijkheid...) | |
RRRobert | vrijdag 24 februari 2006 @ 11:35 |
Officieel voorgesteld: de 3-deurs versie in 'Type R' uitvoering:![]() ![]() ![]() Typisch dat-ie niet wit is. Dat is voor Jappanners tenslotte toch dé kleur voor de snelle uitvoeringen. Maar dit geel staat em wel goed. Bron: Autoweek [ Bericht 2% gewijzigd door RRRobert op 24-02-2006 11:48:35 ] | |
Mr-Z | vrijdag 24 februari 2006 @ 11:44 |
leuke velgen ![]() | |
DJ_WB | vrijdag 24 februari 2006 @ 12:19 |
ben verliefd ![]() | |
Wimo. | vrijdag 24 februari 2006 @ 13:48 |
Leuk bommetje ![]() | |
yup | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:25 |
quote:De bom op wielen van dit moment. Jammer dat er geen 240 pk 2 liter VTEC in zit... Zou het echt afmaken... | |
RRRobert | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:42 |
quote:Ach, wie weet hebben de Honda-engineers nog een verrassing in petto, de Astra OPC en de Golf R32 hebben tenslotte ook ±240pk. Hoe dan ook, dit zal wel weer eens een ontzettend compromisloze GTI-killer kunnen worden. Die vorige generatie was (ondanks dat mpv-achtige uiterlijk) ook spijkerhard afgeveerd en superdirect sturende en remmende wagen, waardoor hij beter uit de verf kwam op een circuit dan op de openbare weg. | |
yup | vrijdag 24 februari 2006 @ 14:49 |
quote:Zelfs de meest die hard RWD fappers noemen de FWD Civic type R gewoon een super auto die super stuurt, iig een auto die heel veel serieuze auto's het moeilijk kan maken. Ok hangt ook van bestuurder af enzo, maar op een circuit OOK IN DE BOCHTEN zag ik een Civic Type R een Lotus Elise het moeilijk maken... Een van de geheimen van de type R is ook de Torsen diff op de vooras... Zie je ook niet vaak een sperdiff op een FWD (ok Focus had het ook ![]() | |
civicdriver | dinsdag 28 februari 2006 @ 10:40 |
Ik vond de nieuwe civic al een geweldige auto!, maar de Type R versie is helemaal te gek!! | |
Ixnay | dinsdag 28 februari 2006 @ 12:04 |
Je moet er even aan wennen denk ik, die nieuwe Civic. Maar even iets anders. Die Civic uit 1992-1995 vind ik alleen maar tot 1.5i, is daar nooit een 2 liter 16V variant van gemaakt? | |
Googolplexian | dinsdag 28 februari 2006 @ 12:51 |
quote:Nope ... wel een 1.6i vtec met 160 pk (VTi) | |
_The-Master_ | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:13 |
Heb er al in gereden, is alleen heel en heel erg zoekerig tijdens het (harde) remmen. Bij de meeste auto's zou je vol op de rem kunnen, en gaat die netjes rechtdoor. Bij nieuwe Civic moet je echt 2 handen aan het stuur houden en goed oppassen. Heeft ook lekkere versnellingsbak. Met 225/40/18 banden kan ik me wel voorstellen dat banden vervangen geen pretje zal zijn bij de dealer ![]() | |
civicdriver | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:13 |
quote:Ik heb inderdaad zelf deze civic, maar jammer genoeg is er geen 2 liter van gemaakt, maar dei 1.6i V-tech die wil ook wel hoor, die is overigens sneller dan een CRX, omdat de civic een stuk lichter is dan de CRX. | |
Ixnay | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:19 |
Ik kan een Civic 1.5 LSi krijgen Hatchback 3 deurs Automaat Bouwjaar 1993 125.000 op de teller 2.250 euro Degelijke auto heb ik begrepen, maar 1993 vind ik een beetje aan de oude kant. En ik weet niet of 1.5 wel snel genoeg is. Ben nog aan het twijfelen. | |
Googolplexian | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:32 |
quote:Die heeft geloof ik 90 pk en is niet snel maar "pittig" ... Prima bakkies. | |
Ixnay | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:40 |
Die heb je in 66 en 74 pk. 1.6 ESi is 92 pk. | |
kluivie | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:42 |
Ik vond hem opvallen in Brussel eerst door lelijkheid later door originaliteit.....dus is het een mooie auto beetje van alles wat eigenlijk vorm van de astra gtc en C stijl van alfa 147 en de kont van de seat eigenlijk best wel leuk ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:45 |
quote:http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7060&cache=no quote: | |
Ixnay | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:51 |
Ik haalde kW en pk door elkaar ![]() | |
Pumatje | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:53 |
quote:ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk. | |
Googolplexian | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:02 |
quote:'t Is maar wat je gewend bent ... imo gaat iemand met 2250 eu te spenderen z'n eerste auto kopen of z'n eerste auto vervangen. 90 pk is dan meer dan genoeg ![]() | |
ArTiC | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:13 |
quote:Ik heb ook 'maar' 90pk (D14A ![]() ![]() De R uitvoering maakt iig al heel veel goed van de nieuwe voorkant en achterkant, jammer alleen dat er 'gewoon' weer het K20 blok inkomt. Was toch wel benieuwd geweest wat Honda op die voorwielen zou kunnen loslaten met bijvoorbeeld een 2,5l VTEC...250pk ongeblazen? ![]() | |
Pumatje | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:22 |
quote:keer wat doen dan tegen mijn D16z ![]() ![]() | |
ArTiC | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:24 |
quote:Dat gaat je zoveel geld kosten dat je dat geld beter zou kunnen besteden aan een rebuild + turbo van het K20 blok. resultaat: kernbom op wielen ![]() check www.k20a.org maar eens ![]() | |
ArTiC | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:25 |
quote:been there done that ![]() ![]() tenzij je ook zo slim bent om niet onder de 3500rpm terecht te komen ![]() | |
Pumatje | dinsdag 28 februari 2006 @ 20:04 |
quote:haha , niet onder de 4 ![]() ![]() | |
dyna18 | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:03 |
3 deurs is zelfs nog strakker.![]() ![]() ![]() ![]() http://motorsmania.blogspot.com/2006/03/new-honda-civic.html | |
bietelboer | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:50 |
De type R is zoo mooi ![]() ![]() Alleen jammer dat ze het oude K20 blok gaan gebruiken ![]() | |
Tref | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:58 |
Wat een gedrocht! | |
zwartemage | dinsdag 7 maart 2006 @ 02:02 |
nee sorry ik ben dan een honda fan maar dit ontwerp is tien keer niks. ik moet wel zeggen dat de fotos van de gele type r er al stukken beter uit zien maar het blijft te space en/of sf achtig. | |
LordLynx | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:19 |
Ik vond hem eerst helemaal niks (van de foto's af) maar gisteren zag ik er 1 in het echt en ik vind het een supermooie wagen. | |
zwartemage | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:37 |
quote:de fotos doen de auto geen recht aan? | |
Chokeme | dinsdag 7 maart 2006 @ 16:38 |
quote:Nu nog een slang er aan en je hebt een stofzuiger | |
D. | dinsdag 7 maart 2006 @ 19:25 |
quote:en ik ben geen Honda fan, maar zou deze Honda wel overwegen te kopen ![]() | |
eos | woensdag 8 maart 2006 @ 21:51 |
Leuk Wel je geluid aan zetten. | |
Go0s | vrijdag 10 maart 2006 @ 16:03 |
Ik vind hem wel iets van een 206 weg hebben... kwa contouren dan ![]() Vind hem toch steeds mooier worden eigenlijk. Vooral de TypeR is wel leuk ![]() | |
Koning_SimonPils | vrijdag 10 maart 2006 @ 17:55 |
quote:Honda geeft altijd waarden op die de auto minimaal moet halen, dus het is heel normaal dat ze vaak beter presteren dan de opgegeven waarden. De Civic 2.2i-CTDi rijdt trouwens super en is lekker snel, zeker op de snelweg ![]() Alleen de draaicirkel is een beetje groot. Het interieur is ook hip, weer eens wat anders dan zo'n plastic Golf V interieur ![]() | |
RRRobert | vrijdag 10 maart 2006 @ 22:53 |
Deze week is er in de Autoweek een testverslag geplaatst waarin de Honda Civic 1.8i-VTEC Executive volgens de testers gehakt maakt van een Audi A3 Sportback 2.0 FSI Ambition en een BMW 118i High Executive ![]() | |
Pumatje | zaterdag 11 maart 2006 @ 15:00 |
test stond in Autoweek tussen civic 1.8, BMW 118i en Audi A3 2.0 Autoweek oordeel: Pet af voor Honda. De Civic heeft een reuzenstap voorwaarts gemaakt. we zijn onder de indruk van de futuristische styling van zowel ex- als interieur, het praktische gebruiksgemak en de rijeigenschappen.Hij doet wat dat betreft niet onder voor de BMW en de Audi Sportback. Bovendien heeft Honda 'n zeer complete uitrusting met een betaalbaar prijskaartje, en dat is de slagroom op de taart. De A3 met 2,0 FSI-motor eist de tweede plaats op. Het ontwerp is keurig in balans en oogt stoer en elegant tegelijkertijd.De motor levert prima prestaties en 't uit fraaie materialen opgebouwde interieur biedt weliswaar minder ruimte dan dat van de Honda, maar is minder krap dan het binnenste van de BWM.Die is met z'n 1,8-literkrachtbron bovendien ondergemotoriseerd, en komt in deze configuratie dus niet verder dan de derde plaats. ![]() ![]() ![]() ![]() hoi honda ![]() | |
DarkChylde | zaterdag 18 maart 2006 @ 15:05 |
weet iemand hoe het zit met ipod integratie bij de nieuwe civic? ik sta op het punt om er een te bestellen, maar wordt geen wijs ipod integratie :S dealer zegt dat er geen aux zit op de affabriek radio, en ice-link heeft wel honda's staan bij affabriek radio's. (heb ook al heel veel ge-googled, maar weinig gevonden) en volgens deze http://www.autozine.nl/text/415.html test heeft ie een standaard een audio ingang ![]() | |
RRRobert | woensdag 5 april 2006 @ 17:12 |
Hèhèhè, laat maar komen, die Type R | |
Automatic_Rock | woensdag 5 april 2006 @ 18:43 |
Ik las enkele dagen geleden in de krant dat deze Civic een design prijs gewonnen had ![]() | |
Pumatje | woensdag 5 april 2006 @ 20:16 |
en honda heeft zojuist de garantie op carrosserie en uitlaat op 12 jaar gesteld. | |
PNG | donderdag 6 april 2006 @ 03:16 |
doeg bmw doeg audi Alleen nadeel gaat zijn dattie slecht gaat verkopen, doen Honda's al een tijd. Gaat niet goed in Europa. Zowel BMW als Audi gaat hem finaal x22 uitzwaaien. Da's jammer, want een gedurft design mag altijd lof hebben. Probleem is imago, en vooral marketing nu, prijs ook, Japanners zijn niet meer goedkoop, die spotjes type F&F gaan niet helpen. Doelgroep verhaal. Die doelgroep heeft sowieso geld niet en marketing verhaal gaat fout. Toch maf dat die 100.000 euro betaalde agencies dat niet inzien. Promoot hem als ingetogen new age design bak met goede betrouwbare prestaties. Zouden er meer van verkopen. Zie je ook bij Toyota, degelijke bak nu that's it, als Avensis, gaat goed als lease, rest gaat nie goed iig in Europa. Meer met imago te maken dan auto, en in laatste geval missen van een topmodel. Je verkoopt nl op topmodel, vorige Civic R weten niet veel mensen, dat rijdt nl als een beest, je ziet er alleen nooit een, wel bv in Zwitserland. Ligt aan prijsstelling en strategisch plan eromheen. | |
Pumatje | donderdag 6 april 2006 @ 07:50 |
Ja in europa ![]() maar in Azië en Amerika zijn ze marktleider ![]() | |
bietelboer | donderdag 6 april 2006 @ 11:37 |
quote:waar haal je die wijsheid vandaan? 1.6 ESI is 125 pk ![]() | |
t0n | donderdag 6 april 2006 @ 12:07 |
DXI hatchback is 90 DXI coupe is 102 ESI is in beide gevallen 125 VTi in alle gevallen ná 1992 160 | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 8 april 2006 @ 10:47 |
echt een leuke auto, staat bij mij nu nr1 op mn verlanglijstje, als hij net zo goed rijdt als hij eruit ziet bestel ik hoogstwaarschijnlijk deze. 1.8 benzine (140 pk) in executive uitvoering, met leren bekleding. [ Bericht 5% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-04-2006 11:02:58 ] | |
dyna18 | zaterdag 8 april 2006 @ 23:08 |
quote:Feli.... ik denk dat ik zelf nog even wacht tot de 3 deurs versie op de markt komt. Die vind ik er nog wat strakker uitzien. | |
Pumatje | zondag 9 april 2006 @ 15:45 |
hij rijdt zeeer prima is mij verteld, ik wil het binnenkort ook zelf ervaren. | |
BloodhoundFromHell | zondag 9 april 2006 @ 17:03 |
Honda geeft bijna geen korting, dat is wel een tegenvaller. ![]() | |
Drumpie | zondag 9 april 2006 @ 17:06 |
Me vader krijgt die auto 5 mei binnen, Diesel | |
DarkChylde | vrijdag 28 april 2006 @ 10:16 |
over de populariteit... levertijd is op dit moment 2-3 maanden. dus hij loopt veel beter dan verwacht. volgende week wordt mijn 1.8 exec besteld! ![]() | |
DarkChylde | maandag 17 juli 2006 @ 16:14 |
hoe zit het met de levertijden? ik heb de mijne nog steeds niet ![]() | |
Robbiej | maandag 17 juli 2006 @ 17:16 |
Bel je dealer op zou ik zeggen? | |
DarkChylde | dinsdag 18 juli 2006 @ 15:29 |
heb ik gedaan, en blijft onbekend. was benieuwd naar de ervaringen van anderen. vooral de 1.8 benzine lijkt slecht leverbaar | |
Jimmie | dinsdag 18 juli 2006 @ 16:44 |
Bij Top Gear vonden ze het een enorm emotieloze auto met een motorgeluid die je liever niet hoort.... iemand anders ervaringen? Ik zelf heb ook het gevoel dat deze bak emotie mist, maarja als Italiaanse auto liefhebber hebben heelveel auto's dat ![]() | |
Pumatje | dinsdag 18 juli 2006 @ 17:06 |
mja top gear, dat programma heeft ook zijn eigen serieuze overkomen weggespeelt, welke auto kraken ze daar niet af, en het is altijd enorm subjectief commentaar wat ze leveren. ik heb er ook in gereden en vond het hemels, en het motorgeluid, ja euhm.. stock heah. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 17:27 |
quote:Waarom rijd je dan een oude Civic? Die zijn niet bepaald apart.. of heb ik het mis? quote:Honda in Azië en Amerika marktleider, toch vreemd dat Toyota het best verkochte merk ter wereld is dan. In Japan (en dat heb ik zelf gezien) is echt meer dan 40% Toyota! | |
Pumatje | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:18 |
quote: | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:31 |
http://www.theautochannel.com/news/2006/01/06/206830.html http://www.autoworld.com/apps/news/FullStory.asp?id=5589&frame= In de VS: Toyota 1 met de Camry Honda 2 en 3. In Japan: Toyota > 40% marktaandeel Ze zijn niets voor niets werelds meest verkopende autofabrikant ter wereld natuurlijk. [ Bericht 23% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 19-07-2006 14:52:42 ] | |
Omkron | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:33 |
WIJ VINDEN DAT EEN HELE DIKKE BAK ZEGT! | |
Omkron | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:36 |
echt een mooi ding zeg.. lijkt wel een mercedes.. kosten ze..? | |
HansU | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:08 |
De coupe vindt ik een mooi ding. Maar de normale versie is in mijn ogen toch iets te futuristisch. Al komt ie in het echt beter tot zijn recht dan op een foto. | |
DarkChylde | woensdag 19 juli 2006 @ 10:20 |
quote:www.honda.nl 28k voor de exec uitvoering (inc xenon, dualzone clim, glazen dak etc) met een 1.8i 140pk motor maar in welke aflevering van topgear was... toch ff kijken ![]() | |
MikeyMan | woensdag 19 juli 2006 @ 10:32 |
quote:Lijkt wel een mercedes??? Wat voor mercedes dan precies??? | |
Pumatje | woensdag 19 juli 2006 @ 14:34 |
asjeblieft, mercedes. bah | |
hondapower | zaterdag 22 juli 2006 @ 08:22 |
die auto is helemaal top vooral de nieuwe TYPE R | |
DarkChylde | donderdag 3 augustus 2006 @ 13:20 |
ik heb een leverdatum ![]() week 39! | |
dyna18 | zondag 24 september 2006 @ 19:14 |
Kwijl.... in maart komt de Type R dan echt uit, dit keer de echte foto's zoals hij te krijgen is. Al moet ik zeggen dat hij nauwelijks afwijkt van de eerder geposte concept versie.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier nog wat meer informatie: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=5293 | |
PNG | maandag 25 september 2006 @ 00:24 |
Honda verkopen in Europa zijn echt finaal compleet ingestort tot een all time low inmiddels. Geen idee hoe in bv US zit ? | |
Pumatje | maandag 25 september 2006 @ 08:24 |
quote:ehm, nee? En in europa gaan de verkopen ook goed? en ik vind best veel verschil zitten tussen proto type-r en de echte, .. maargoed ![]() | |
abnormaal | woensdag 27 september 2006 @ 20:00 |
![]() ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 27 september 2006 @ 20:07 |
quote:Hoe kom je daar bij ![]() in de US is de Honda Accord altijd een van de, of de meest verkochte auto in die klasse geweest. Ik weet niet hoe dat momenteel zit. Maar de huidige Accord ziet er prima uit, dus de verkopen zal ook wel ok zijn neem ik aan ![]() | |
DarkChylde | woensdag 4 oktober 2006 @ 12:44 |
quote:waarschijnlijk alleen maar omdat de levertijden aan het oplopen zijn. en niemand hem nu meer besteld. maar de mijne is er dit weekend ![]() | |
DarkChylde | donderdag 26 oktober 2006 @ 13:40 |
ik heb 'm nu een paar weken.. en rijd heerlijk ![]() | |
Pumatje | vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:40 |
uhu ![]() ![]() | |
bietelboer | woensdag 8 november 2006 @ 00:53 |
Honda ![]() | |
MIster911 | woensdag 8 november 2006 @ 12:59 |
Hij lijkt overdone dikkig. | |
DarkChylde | donderdag 16 november 2006 @ 12:27 |
je moet hem wel in het echt zien... vanaf de foto's kan je het niet beoordelen | |
erikh | maandag 19 februari 2007 @ 11:11 |
Blijf het een prachtige auto vinden, en als ik binnenkort een leasebak mag bestellen komt deze er in het zwart met de 1.8 benzine motor in de sportuitvoering. Ben nu een paar keer wezen kijken bij de dealer en elke keer wer sta ik versteld van de enorme ruimte, het uiterlijk 9vooral van binnen) en het rijcomfort. Echt heerlijke bak. Kan niet wachten tot ik er zelf 1 heb ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 februari 2007 @ 11:37 |
Ik was al behoorlijk enthousiast over deze auto, sinds dit weekend ben ik ronduit LYRISCH. Een bekende kwam zaterdagmiddag zijn nieuwe auto laten zien. Een nieuwe, zwarte Honda Civic. Echt een prachtwagen. Het fraaie uiterlijk was al bekend, maar ook van binnen is -ie geweldig. Ontzettend mooi dashboard, dat als het ware in een boog loopt. Achterstoelen die je helemaal horizontaal kunt neerklappen of juist verder naar achteren kunt wegduwen. En schijn bedriegt: het lijkt een vrij kleine auto, maar van binnen is -ie veel ruimer dan ik had verwacht. Kortom: echt geweldig. | |
nlboy | maandag 19 februari 2007 @ 11:39 |
Hoe zit het met de spoiler? Heb je er veel last van als je via de achteruitkijk spiegel kijkt? ![]() | |
erikh | maandag 19 februari 2007 @ 12:02 |
Is volgens mij voornamelijk wennen, de 1e keer dat ik erin reed viel me op dat hij precies de koplampen van achterliggers blokeert, kan lekker zijn maar daardoor kun je ook verrast worden als ze wat dichterbij komen en de koplampen wel opeens zichtbaar worden. In ieder geval was het zicht naar achter voor mij het enige punt wat iets minder was. | |
TeChNo2 | maandag 19 februari 2007 @ 12:06 |
Ik ben serieus wezen kijken... maar toen ik het achterlicht aanraakte (tja waarom eigenlijk...) begon dat heftig te kraken en bewegen, en toen ik= de bijrijdersdeur opende kraakte en bewoog het handvat zo dramatisch dat ik direct ben genezen. Op de plaatjes is tie wel leuk maar in het erg vond ik hem erg plastic en goedkoop... zeker voor de prijzen die ze ervoor vragen... | |
Googolplexian | maandag 19 februari 2007 @ 12:11 |
quote:Dat zijn degenen die in Engeland zijn gebouwd, heb ik begrepen : (chassisnummer begint met SH (Swindon?) i.p.v. JH). Die hebben daar erg veel last van, SCHIJNT. | |
TeChNo2 | maandag 19 februari 2007 @ 12:13 |
Hopelijk voor de fans zijn de huidige versies dan kwalitatief ietsje beter, want het was echt een drama die auto ! | |
Turquaz52 | maandag 19 februari 2007 @ 22:18 |
Heb er in gereden, je zat voor je het wist al in de rooie zone (8000RPM) de schakellichtje (rechts boven in de dash) begint al te knipperen @ 7000RPM dacht ik.. (is een tijdje geleden). Bochten kon je met gemak met 50 nemen zonder problems.. Echt niet... ![]() prestaties een 8 en uiterlijk een 2. ![]() en ohw jaahhh:: DE DASHBOARD IS SO ABNORMAAL GEIL ![]() ![]() | |
JK1982 | maandag 19 februari 2007 @ 23:26 |
quote:Camera waarschijnlijk? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:09 |
quote:nee ![]() ![]() | |
DarkChylde | vrijdag 23 februari 2007 @ 13:26 |
quote:hmm, heb geen last van deze problemen.. zou erg raar zijn als het achterlicht begon te kraken, als je het aanraaktje ![]() | |
TeChNo2 | vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30 |
quote:Precies... was wel meteen he-le-maal genezen van mijn honda-avontuur | |
Pumatje | vrijdag 23 februari 2007 @ 14:02 |
omdat het achterlicht kraakte.. ![]() beetje voorbarige genezing, je gaat toch ook niet een huis afslaan omdat de voordeur piept. achterlicht zat misschien los, of er was een andere reden. | |
DarkChylde | vrijdag 23 februari 2007 @ 14:22 |
quote:wat ik bedoelde te zeggen was, dat je misschien een maandagmorgen versie hebt gezien. de mijne heb ik nu al een halfjaar, en alles zit er nog op. en de bijrijders deurgreep word ook regelmatig gebruikt ![]() | |
dubidub | vrijdag 23 februari 2007 @ 19:34 |
quote:Right. ![]() | |
TeChNo2 | vrijdag 23 februari 2007 @ 20:09 |
quote:ja...ik ga daar even ruim 28000 euries uitgeven aan een auto waarvan niet eens de deurgrepen of de achterlichten vastzitten, laat staan wat er allemaal nog meer los zit/hangt... het gaat idd niet om het achterlichtje, het gaat er om dat de hele auto een nogal brakke indruk maakte en helemaal niet de high-tech mega coole moderne auto zoals Honda de auto wil doen voorkomen... Eerlijk gezegd vond ik het interieur ook een tikkie tegenvallen... helemaal niet zo high tech maar meer nogal fanta... Maar goed: smaken verschillen, gelukkig maar,dus ik hoop echt dat alle Honda fans een degelijker modelletje hebben (en dat dit idd een maandagochtend model was) maar ik hoef niet meer zo nodig... | |
erikh | zaterdag 24 februari 2007 @ 11:50 |
Smaken verschillen kennelijk, ik vind het interieur echt geweldig. | |
Pumatje | zaterdag 24 februari 2007 @ 15:07 |
quote:nou oke, goed onderbouwd ![]() Maar als je dan ff verder kijkt dan je neus lang is en het model je toch op een manier aanspreekt raad ik aan nog een dealer of civic te bezoeken en te vergelijken, op mijn civic uit 91 heb ik niet eens zulke dingen als jij noemde! Ik snap inderdaad dat je 28.000 euro wel op een goede manier wilt besteden. Neem eens een kijkje naar De type-S of de felbegeerde Type-R. De ultieme N/A Hot hatch ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 9 april 2007 @ 13:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Civic Typ-R Sedan Ziet er ook niet verkeerd uit! ![]() Helaas alleen voor Japan... | |
bietelboer | maandag 9 april 2007 @ 16:13 |
Idd, alleen japan ![]() | |
Pumatje | dinsdag 10 april 2007 @ 14:53 |
japan only | |
speedstar | dinsdag 10 april 2007 @ 14:57 |
Honda ![]() | |
flyguy | dinsdag 10 april 2007 @ 15:08 |
wow die sedan is ook vet | |
Turquaz52 | dinsdag 10 april 2007 @ 21:57 |
quote:eej.. dat jij jaloers bent, hoef je niet te laten merken hoor.. ![]() en de shiftlight was links boven, niet rechts ![]() | |
CHiNo4ReaL | woensdag 11 april 2007 @ 17:38 |
Die Sedan is zeker prachtig! De Mugen versie is nog dikker! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
don-diablo | woensdag 11 april 2007 @ 18:21 |
zo die mugen is me dr een ![]() | |
DarkChylde | donderdag 10 mei 2007 @ 16:13 |
ik zag afgelopen maand op vakantie in thailand aardig wat sedans van de nieuwe civic rondrijden. zien er iin het echt toch erg mooi uit. lijken wel op de accord... * DarkChylde is nog steeds blij met zijn civ exec ![]() | |
casejunkie | donderdag 10 mei 2007 @ 18:22 |
Ik vind de Hatch niet mooi uitzien maar die Type R sedan vind ik dus persoonlijk nou weer bloedje geil ![]() | |
theduellist76 | zondag 13 mei 2007 @ 14:56 |
De vorige civic vind ik vetter, heb wel een proefrit gemaakt in de nieuwe maar ben niet overdonderd. En jesus dit nieuwe model zie je nu echt ineens overal opduiken, lijkt wel of iedereen hem heeft aangeschaft. | |
babbaloekoe | maandag 14 mei 2007 @ 17:31 |
In het zwart is hij best om aan te kijken vooral in het donker... | |
peacetaker | maandag 14 mei 2007 @ 18:59 |
type-r is gespot hoor! (door mezelf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Party_P | maandag 14 mei 2007 @ 19:53 |
Stond nog een test van de Type R in de autoweek. Nam het op tegen de Golf GTI. De Civic was wat onrustiger/agressiever dan de Golf GTI. | |
SilentRimmer | maandag 14 mei 2007 @ 20:39 |
quote:Niet anders dan je zou verwachten. Type-R is bedoeld om als opzwepende auto neer te zetten terwijl de GTi is bedoeld als saaie bak met redelijke prestaties. Kortom racy fun-factor vs. burgerlijk comfort | |
SilentRimmer | maandag 14 mei 2007 @ 20:43 |
Trouwens toch gaaf dat ze bij Honda die 2 liter motor ongeblazen toch zulke prestaties laten neerzetten. Dat noem ik engineering ![]() | |
FrituurVetPet | maandag 14 mei 2007 @ 20:45 |
De civic is mn rij les auto ![]() ![]() | |
arnold-d | maandag 14 mei 2007 @ 21:18 |
vind deze civic toch wel de mooiste die er is, vooral die Type-R mugen ![]() | |
Pumatje | dinsdag 15 mei 2007 @ 11:46 |
quote:ik heb ook genoeg tests van de autoweek gelezen betreft de Type R, daar kwam hij als leukste hatch uit. mgoed, honda heeft de lat van 120 pk ongeblazen per liter.. | |
SilentRimmer | dinsdag 15 mei 2007 @ 15:17 |
quote:In de S2000 ja ...... | |
Pumatje | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:12 |
[quote]Op dinsdag 15 mei 2007 15:17 schreef SilentRimmer het volgende: [..] Oeps, je hebt gelijik Ik bedoel 130 pk de liter ongeblazen.. is de top van honda geplaatst in de nieuwe civic. ![]() 10pk boven die van de s2000.. per liter natuurlijk. | |
Frasier | zondag 3 juni 2007 @ 16:24 |
quote:Gister in gereden. Wat een beest ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 3 juni 2007 @ 23:05 |
quote:Bron? | |
VlaDje | zondag 3 juni 2007 @ 23:10 |
Ik moest even "wennen" toen ik hem zag, maar het is wel een pracht autotje | |
ArTiC | zondag 3 juni 2007 @ 23:13 |
quote:http://www.autoexpress.co(...)ssie_blasts_off.html 260pk uit een 2.0...ongeblazen ja K20 ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 3 juni 2007 @ 23:26 |
Apart. Is die 260pk alleen voor de JDM? Daar heeft de S2000 ook 250pk ipv 240pk | |
Glijdt_licht | zondag 3 juni 2007 @ 23:29 |
quote:Engelse pk's worden op een andere manier gedaan dan DIN-pk's. Bij DIN-pk's zitten nog wat onderdelen aan de motor, die ook wat vermogen wegnemen. Bij de Engelsen is dat niet zo. Engelsen gebruiken SAE-pk ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower SAE = mechanische pk DIN = metrische manier. | |
ArTiC | maandag 4 juni 2007 @ 01:21 |
quote:JDM blokjes hebben altijd meer vermogen...in Japan dan. Komt oa door het octaan gehalte in de benzine daar (heb ik begrepen tenminste) de 260PK versie is alleen voor de Type R-R, gelimiteerde oplage, de nomale Type R heeft maar 201 pk uit 2 liter ![]() | |
VlaDje | maandag 4 juni 2007 @ 10:16 |
quote:Maar ![]() ![]() ![]() | |
dubidub | maandag 4 juni 2007 @ 12:35 |
Mijn leswagen, 1.4 diesel. ![]() ![]() | |
FrituurVetPet | maandag 4 juni 2007 @ 13:22 |
quote:Het is geen diesel hoor, wij rijden gewoon de benzine. Ik vind het qua ruimte achterin wel meevallen, maar hij schokt zo achterin. | |
dubidub | maandag 4 juni 2007 @ 18:36 |
quote:'t scheelde denkik wel dat jarl na mij ging lessen, die's niet zo groot ![]() | |
FrituurVetPet | maandag 4 juni 2007 @ 19:02 |
quote:Ik vind hem niet comfortabel zitten achterin, ik moet er niet aan denken dat er bijvoorbeeld met mn ouders mee op vakantie zou moeten. | |
Jofunu-kun | maandag 4 juni 2007 @ 20:00 |
Dan moet je van honda afblijven als je niet van die schokken houdt. Je komt er vast nog wel meer tegen die zo schokken, maar eerst dat papiertje maar eens halen. Wel een leuke leswagen, ik moest het doen met zo'n gare Astra. | |
FrituurVetPet | maandag 4 juni 2007 @ 20:09 |
quote:Het is ook een prima auto....als je voorin zit. | |
ArTiC | maandag 4 juni 2007 @ 20:14 |
quote:voor een Type R mager...de EK9 trekt ongeblazen 185pk uit een 1.6, dat is 115pk per liter. De EP3 heeft 200pk uit 2 liter: 100pk per liter dus, de nieuwe heeft dus 100,5pk per liter. Een Civic VTI (EG6/EK4) heeft al 100pk per liter (160pk uit een 1.6). valt toch tegen dan...maar 130pk per liter maakt voor de Type R-R veel goed natuurlijk ![]() En het is allemaal nog stock...er zijn mensen in NL die 100pk/l uit een SOHC blok halen N/A ![]() en volgend jaar ben ik er daar ook 1 van ![]() | |
Gremen | maandag 4 juni 2007 @ 21:38 |
hmmm, best mooi ![]() * is opzoek naar een nieuwe auto ![]() | |
endr0me | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:39 |
Die nieuwe Civic Sedan is echt prachtig.. Dat ze die niet op de markt brengen in Europa.. die lsaat gegarandeerd aan.. prachtig model.. | |
Party_P | woensdag 6 juni 2007 @ 00:40 |
quote:In Nederland zal die niet zo aanslaan. De sedans waar nederlanders gek op zijn, zijn vaak net een klasse groter, zoals de Passat en de Mondeo. Maar de Civic Sedan is wel mooi ![]() | |
Jimmie | woensdag 6 juni 2007 @ 01:55 |
Ik zag de Sedan anders staan vandaag vlakbij m'n universiteit? (gewoon op NL kenteken) | |
PNG | woensdag 6 juni 2007 @ 02:04 |
quote:En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm. Vorig model Civic Type R was de eerste die wel meekwam op de ring. Eindelijk een 2.0. Vandaar. Enige nadeel van die motoren, ook o.a. in de S2000, is dat eigenaren (met een heel ander budget dan wij) er bij 80.000 km vanaf willen. Dat is het nadeel ervan. Slijtage is simpelweg vol belast vrij groot. | |
1299 | woensdag 6 juni 2007 @ 02:10 |
quote:Rij je op een krukas dan? ![]() Dat de motor iets minder lang mee zal gaan dankzij de hogere toeren kan ik me wel enigsinds in vinden. Maar dat limiet is nog lang niet bereikt bij de door jou aangehaalde 80k. | |
ArTiC | woensdag 6 juni 2007 @ 02:27 |
quote:Koppel is nooit super in een Honda...de B16B uit een EK9 heeft 160Nm...hoogtoerige blokjes he. Die overigens veel langer dan 80.000km meegaan, ook bij heel hoge belasting. Zie genoeg blokjes met boost draaien die al 3x zoveel km gereden hebben. Als ik genoeg budget had zou ik ook een nieuwe auto kopen bij 80.000km...niet vanwege de slijtage ![]() Het zegt trouwens genoeg dat tijdens Time Attack afgelopen zondag er 2 ITR's in de semi Pro finale zaten, maar wel met slechts 210pk (op 1 na minste van de 15) in de top 6 geëindigd. ![]() | |
Party_P | woensdag 6 juni 2007 @ 11:14 |
Tjeem Integra met "maar" 210pk toch een stukkie sneller (2sec) dan een 430PK Skyline. Laat wel zien hoe goed de wegligging van de type-R series van Honda is. Maar het grote verschil wordt gemaakt door degene die achter het stuur zit. | |
Googolplexian | woensdag 6 juni 2007 @ 11:21 |
quote: ![]() Gaat om een Skyline he ![]() quote: | |
dubidub | woensdag 6 juni 2007 @ 12:37 |
In m'n woonplaats rijd zo'n hypride civic rond. Hele aparte velgen ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 6 juni 2007 @ 13:48 |
Gok dat de 4wd top ondertussen is afgepakt door de veyron... Misschien nog wel wat andere records ook... Bericht lijkt me dus wat oud... | |
Party_P | woensdag 6 juni 2007 @ 21:30 |
quote:Nee ok, skyline gaat harder de hoek om, maar de integra kan er ook heel wat van, maja drempels ermee nemen ![]() Volgens mij was het vooral de coureur. Hij was een stuk sneller dan de andere integra's | |
Googolplexian | woensdag 6 juni 2007 @ 23:05 |
![]() CRX VTEC ![]() ![]() | |
Pumatje | donderdag 7 juni 2007 @ 00:15 |
quote:Dude.. weet je hoe de amerikanen de B serie's van honda noemen? The Torqueless miracles.. Bij honda moet je ook niet koppel gaan zoeken. Gewoon vermogen in hoge toeren.. Heb ondanks lage koppel toch al menigeen auto met v8 ( amerikaan zoals dodges ) zien stilstaan in vergelijking met een simpele B18. | |
smammela | donderdag 7 juni 2007 @ 00:18 |
Honda civic ![]() | |
VlaDje | donderdag 7 juni 2007 @ 09:04 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 7 juni 2007 @ 16:44 |
quote:Idd! Ondanks hun lage koppel trekken ze als een mongool (hoog in de toeren) Als je aan het scheuren bent zit je toch hoog in de toeren. Boeiend hoeveel koppel je onderin heb. Mijn 4A-GE is, vooral nu het T-VIS eraf is, ook weak onderin., Hij moet echt ver boven de 4000rpm blijven. T-VIS is fijn voor als je rustig rijd. Bovenin de toeren heb je er alleen maar weerstand van. | |
babbaloekoe | donderdag 7 juni 2007 @ 17:02 |
in een woord gewoon SEXY voor al in het zwart.. | |
1299 | donderdag 7 juni 2007 @ 20:08 |
quote:Jij snapt hem! Koppel onderin heb je alleen maar nodig voor relax rijden etc.. maar een honda heeft juist onderin ook nog relatief veel koppel door de variable kleppentiming. Maar toch vind ik het wel chill dat ik bij de 120 hem gewoon in z'n 5 kan laten staan en de 275Nm benzinemotor z'n werk kan laten doen ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 7 juni 2007 @ 20:57 |
quote: | |
1299 | donderdag 7 juni 2007 @ 21:20 |
quote:Foei ![]() Al weegt mijn auto wel weer wat minder ![]() ![]() | |
Pumatje | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:46 |
het is ook de hele opzet geweest van honda een motor te creeëren die gebruikt kan worden om te cruisen en te rijden met weinig benzine verbruik, en zeer sportief te gebruiken... hele filosofie erachter een "ferrari" voor de niet-button zeg maar ![]() | |
klnvntrbyt | maandag 3 december 2007 @ 19:44 |
*kick* Deze wil ik hebben! Afgelopen weekend bij de dealer gezien, ziet er echt tof uit. Alleen ik wil de 1.8 Sport en die zit net boven mijn leasebudget, en de 1.4 zit er ruim onder. Heeft iemand hier ervaring met onderhandelen? Misschien kan ik de dealer zodanig omlullen dat die 1.8 alsnog binnen m'n budget valt. ![]() | |
retuow82 | maandag 3 december 2007 @ 20:54 |
quote:Vond ik ook, daarom heb ik hem nu ook, nog geen moment spijt van gehad! quote:Bij een leasewagen valt volgens mij weinig te onderhandelen.... De aankoop gaat namelijk via de leasemaatschappij. Misschien de situatie voorleggen? Ik heb in beide gereden en die 1.8 Sport is toch echt wel een aanrader ![]() | |
klnvntrbyt | maandag 3 december 2007 @ 22:06 |
Volgens mijn werkgever kan ik wel onderhandelen met een dealer, maar volgens mij gaat dan voornamelijk over accessoires e.d. Hmm. | |
Pumatje | maandag 3 december 2007 @ 23:03 |
volgens miiiij is er niet veel accesoire keus op honda's, nooit zo geweest. | |
retuow82 | dinsdag 4 december 2007 @ 12:48 |
quote:Bij de 1800 Sport kon je nog kiezen uit een Navigatie met xenon (aan elkaar verbonden), achteruitrijsensoren en stoelverwarming... Misschien dat ik nu nog wat vergeet maar de rest zit er zo wat allemaal al standaard in. Ik heb helaas de folder nu niet bij me anders had ik het na kunnen checken. De sensoren heb ik wel in laten bouwen, valt toch buiten de BPM dus je betaald er jaarlijks niets meer door. | |
fathank | dinsdag 4 december 2007 @ 20:52 |
Ondertussen is gebleken in Top Gear dat de oude Type R beter is als de nieuwe... | |
retuow82 | dinsdag 4 december 2007 @ 22:14 |
quote:Boeiend, das bij de golf al jaren dat de vorige GTI de ander niet overtreft.... De civic is er tenminste nog mooier op geworden ![]() | |
fathank | donderdag 6 december 2007 @ 15:21 |
Hoezo boeiend? Ik vind dat je als fabrikant dan behoorlijk de plank mis slaat... | |
Pumatje | donderdag 6 december 2007 @ 15:29 |
quote:de hatch? | |
fathank | donderdag 6 december 2007 @ 15:55 |
Jep, aflevering 6 van seizoen 10 was het. De oude ging vooral een stuk lekkerder de bocht door, door de betere achterwielophanging. Edit: Youtube linkje [ Bericht 28% gewijzigd door fathank op 06-12-2007 16:01:21 ] | |
_Drake_ | donderdag 6 december 2007 @ 16:14 |
precies "like an old fashiond peugeot" zoals jeremy het beschreef de ep3 bedoelde hij daarmee ![]() de achterophanging van de nieuwe civic is zo enorm star en hard dat deze geen "turn in" creerd wat de sleutel is voor een fwd om overstuur te krijgen en onderstuur de verminderen. [ Bericht 16% gewijzigd door _Drake_ op 06-12-2007 16:22:16 ] | |
StrayDog | donderdag 6 december 2007 @ 16:24 |
Alsof je ook maar iets serieus moet nemen wat Clarkson uitkraamt, die gast kan niet eens een beetje fatsoenlijk rijden dus hoe zou die er nou verstand van moeten hebben. |